Mistäköhän se Ukkonen on keksitty tyhmäksi sukunimeks
Ukkonen on jopa sukunimi
19
1604
Vastaukset
- Mikko Haajamo
Sukunimi on siis ukkonen, eli suomeksi sanottuna ukonilma
- ihan mielenkiintoista
triviaa, mutta mitä tekemistä tällä on sakkojen ja rangaistuksien kanssa?
- juha2
Haajamo se vasta tyhmä sukunimi onkin, mitään sanomaton ... haajat, haarat levällään =D Ukkonen tarkoittaa hieman enemmänkin kuin ukonilmaa. Akkanen, Ukkonen. Lisäksi Ukkonen voi olla nimi jonka on annettu paikallisesti merkittävälle henkilölle.
- Nmn
...Tyhmä sukunimi?
Tuohon Haajamoon verrattuna sanoisin että varsin magee. Mytologiasta tai jumaltarustoista nimi juontaa juurensa seuraavasti:
Ukkosenjumalaa, eli Ukkoa pidettiin jumalista vahvimpana, epäilemättä siksi, että ukkosmyrsky on luonnonilmiöistä väkevin. Sana ukkonen suomen kielessä on alunperin Ukon lempinimi.
Että revi siitä, Haajamo.
T. Yksi Ukkonen - u.lahoniitty
Kun Pihtiputaan poliisisurman hautajaiset oli, eräs konstaapeli Akkanen kiersi erään kaupungin katuja ärtsynä.
Olin selvin päin mutta läkkipään mielestä ryhtini oli luuserin. Siis epäillyttävä. Konst Akkanen karjaisi; parempi ryhti nuorimies. - Anonyymi
tunnen yhden ukkosen mitä siinä on outoa.....
- Anonyymi
Tunnen 70-luvulta Helsingin Toisesta Lyseosta parikin Ukkosta. Hyviä miehiä. Kaikkea parasta heille.
- Anonyymi
Nämä kyseiset Tossun Ukkoset (Jarmo ja Konsta) olivat kovia urheilumiehiä. Pesäpallo lensi, voimaa oli. Muutenkin hauskoja ja fiksuja henkilöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä kyseiset Tossun Ukkoset (Jarmo ja Konsta) olivat kovia urheilumiehiä. Pesäpallo lensi, voimaa oli. Muutenkin hauskoja ja fiksuja henkilöitä.
Haajamosta tulee mieleen Hajoomo tai joku muu negatiivinen asia. Foneettisestikin pirun ruma nimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiedän yhden ukkosen miia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiedän yhden ukkosen
- Anonyymi
parempi sekin kuin Kakkonen.
- Anonyymi
Kakkonen on Ykkönen?
- Anonyymi
TIEDÄN OIKEASTI YHDEN MIIAN MITÄS KUMMAA SIINÄ ON
- Anonyymi
Oottekste ollu ns. sillai?
- Anonyymi
NO EI.....
- Anonyymi
akkanen
- Anonyymi
Minä olen ukkonen joten lopeta tämä
- Anonyymi
Ja olen ylpeä ukkonen. Se on hieno sukunimi, jolla on tarkoitus toisin kuin sinun tyhmällä Haajamolla. Ja kannattaa miettiä eka ennen kun toisten nimiä menee haukkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897