Rauhattomuus

Keskustelin kerran erään helluntailaisen kanssa kasteesta. Hän oli erittäin lakihenkinen ja kiihko upotuskasteelle. Aikamme siinä turistiin, kunnes mieleeni tuli sanoa, että oletko varma ettei kätesi ollut ylhäällä kun sinut upotettiin veteen?

Hän pitkään mietti ja totesi, ihme kyllä, että saattoi kyllä olla käsi veden yläpuolella.
Sanoin sitten, no se kaste sitten varmaan pitää uusia? Tuli hänen taholtaan syvä hiljaisuus. Kaipa hän meni kysymään neuvoa sitten...

15

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsi

      Olipa typerä vitsi.
      Parempi pukeutua kunnolla kuin olla pipo päässä.

      • kokonaan

        Varmuudella kokonaan veden alle upotettuja Raamattu tuntee Nooan päiviltä ja sitten egyptiläiset sotajoukot, jotka näkivät Israelilaisten kasteen "bapditzoon" heidän kulkiessään kuivin jaloin Punaisen Meren halki sylilastenkin saadessa saman kasteen ja Kristuksen Hengen kasteessa. Puhdas vesi kasteeseen tuli ukkospilvestä, jonka peitossa Herra kulki.

        Vanhimmat katakombeissa Jeesuksen valelukastetta esittävien mosaiikkikuvien mukaan kastettava oli kumartuneena eteenpäin ja vettä valellaan päälle.

        Kasteen esikuva on peseminen. Yleensä peseminen aloitetaan ylhäältä päästä, eikä alhaalta päin.
        Kaste on vedellä valelua ja Pyhällä Hengellä voitelua. Jeesuksenkin päälle Pyhä Henki tuli kasteessa Kyyhkysen muodossa ylhäältä taivaasta.

        Jeesusta ei haudattu länsimaiseen tapaan upottamalla maahan. Jeesus haudattiin nostamalla sylissä ylöspäin uuteen kalliohautaan. Upotustekniikka kastamisessa ei saa tukea Jeesuksen hautaamistavasta.

        Alkuperäisin kastetapa on vihmontakaste, josta jo Hesekiel ennustaa. Helluntaina 3000 kastettiin vihmomalla.

        5 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


      • ei se ollut vitsi, vaan ihan totta...Kyllähän sitä monikin, varsinkin vanhempi ihminen pitää käsiä ylhäällä uudestikastettaessa.

        Edesmennyt uskovainen Mummani sanoi pojalleen, josta oli tullut helluntaiuskoinen, että ei hän uskaltaisi edes mennä upotuskasteelle: Kun poika häntä kasteelle halusu.

        Muistan kuinka mummani itki varmaan 2viikkoa, kun poika meni uudestikastajien pauloihin.


      • upotuskasteesta
        weha kirjoitti:

        ei se ollut vitsi, vaan ihan totta...Kyllähän sitä monikin, varsinkin vanhempi ihminen pitää käsiä ylhäällä uudestikastettaessa.

        Edesmennyt uskovainen Mummani sanoi pojalleen, josta oli tullut helluntaiuskoinen, että ei hän uskaltaisi edes mennä upotuskasteelle: Kun poika häntä kasteelle halusu.

        Muistan kuinka mummani itki varmaan 2viikkoa, kun poika meni uudestikastajien pauloihin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000009803370#22000000009803370


      • niinkuin se on
        weha kirjoitti:

        ei se ollut vitsi, vaan ihan totta...Kyllähän sitä monikin, varsinkin vanhempi ihminen pitää käsiä ylhäällä uudestikastettaessa.

        Edesmennyt uskovainen Mummani sanoi pojalleen, josta oli tullut helluntaiuskoinen, että ei hän uskaltaisi edes mennä upotuskasteelle: Kun poika häntä kasteelle halusu.

        Muistan kuinka mummani itki varmaan 2viikkoa, kun poika meni uudestikastajien pauloihin.

        kirjoitettu niin välttyy tuollaisilta peloilta,
        on sana aina puolustamassa saatanan juonia vastaan,
        pelko on saatanasta Jumala on rakkaus ja rakkaus karkoitaa pelon.


      • niinkuin se on kirjoitti:

        kirjoitettu niin välttyy tuollaisilta peloilta,
        on sana aina puolustamassa saatanan juonia vastaan,
        pelko on saatanasta Jumala on rakkaus ja rakkaus karkoitaa pelon.

        Tuollaiset epävarmat henget, ovat itse itsensä tuominneet, niinkuin sana sanoo.


    • TaistoRa.

      Höpö höpö ja lätsistä päälle!

      Kuulostipa todella hömppä jutulta!

      Etkö mitään parempaa keksi tuon kaste asian "vesittämiseksi" ja kyseenalaistamiseksi!?

      Tuollaisista hölö hölö jutuista ei kukaan muu kärsi loppujenlopuksi kuin vain sinä itse! Mieti!
      Ei Raamatun ilmoitus siitä muutu miksikään, yrität sitä vesittää ja vääntää miten vain!

      Jeesus antakoon sinulle oikein runsaasti taivaallista silmävoidetta, hengellisen näkösi parantamiseksi!

      • katekismuksen 8-käskyä. Totta joka sana.


    • hömppäjutun

      olet ottanut...

      Jumalan Sanaa ei tule vääntää tai muuttaa muuksi kuin se on. kirjoitettu on...kun olen lukenut Sanaa uskoontultuani (vuosia sitten) en löydä sieltä kuin kasteen, joka tapahtuu uskoontulon jälkeen. uudestisyntyneille ihmisille.

      kun tulin uskoon Herra kehoitti minua menemään kasteelle. koin, että se on minun puoleltani lopullinen merkki Hänelle että haluan antaa elämäni Hänelle kokonaan. ennen kasteelle menoa varmistin kuitenkin Raamatusta, että olin kuullut oikein Hänen äänensä. ja siellä puhuttiin vain niistä ihmisistä, jotka tulivat uskoon ja sen jälkeen kastettiin!

      ei ole ihmisillä ollut mitään tekemistä minun kasteelle menoni kanssa. Herra Itse puhui minulle siitä, kun olin tullut uskoon! niinkuin paljon muistakin asioista esim. asioista, jotka eivät ole minulle enää hyväksi. en kysynyt ihmisten mielipiteitä tuossa asiassa eikä kukaan ihminen minulle ollut edes puhunut minulle mennä kasteelle. aloin kuulemaan Herran äänen lähes heti kun tulin uskoon.

      • Minua ei vakuuta mitkään jumala puhui minulle jutut, vaan mitä Herra sanoo sanassaan. Mutu jutut ei käy opiksi, vaan yksin Raamattu.

        Kun sain Parannuksen armon ja uudistuksen kasteen liittoon, minulle ei mikään hurmahenki ole tullut puhumaan, vaan Raamatusta, Pyhä Henki asian kirkasti.

        Raamattuhan sanoo: "Ei yli sen mikä kirjoitettu on" (1.kor.4:6).

        Vierastan kovasti tuollaista "oman minän oppia", mitä kirjoitat. Olen oppinut Raamatusta, että Jumala on uskon alkaja, pyhittäjä ja päättäjä".


      • TaistoRa.

        Herra sinua runsaasti siunatkoon kirkkaasta ja selkeästä sanomastasi, joka on täysin Raamatun sanoman mukainen!

        Samoin tapahtui minulle aikanaan kun Herra alkoi puhuttelemaan! Ensin hämmennyin monistakin asioista, mutta sitten huomasin sanasta, että Raamattu puhuu aivan samoin ja uskon askeleen ottamisesta, ja niin sain ottaa vastaan kaiken uskossa myös luetun sanan kautta! Näin sitten usko ja uskovien kaste kirkastuivat minullekin, jonka kanssa "painin" noin vuoden verran! Kiitos ja ylistys Jumalalle, että hän kirkasti sanomansa minullekin! Halleluja!


        Totisesti runsas Jumalan siunaus sinulle "veljeni/sisareni" Herrassa, Jeesuksen kalliissa ja Rakkaassa nimessä! ;)


      • TaistoRa. kirjoitti:

        Herra sinua runsaasti siunatkoon kirkkaasta ja selkeästä sanomastasi, joka on täysin Raamatun sanoman mukainen!

        Samoin tapahtui minulle aikanaan kun Herra alkoi puhuttelemaan! Ensin hämmennyin monistakin asioista, mutta sitten huomasin sanasta, että Raamattu puhuu aivan samoin ja uskon askeleen ottamisesta, ja niin sain ottaa vastaan kaiken uskossa myös luetun sanan kautta! Näin sitten usko ja uskovien kaste kirkastuivat minullekin, jonka kanssa "painin" noin vuoden verran! Kiitos ja ylistys Jumalalle, että hän kirkasti sanomansa minullekin! Halleluja!


        Totisesti runsas Jumalan siunaus sinulle "veljeni/sisareni" Herrassa, Jeesuksen kalliissa ja Rakkaassa nimessä! ;)

        mennä laki ja evankeliumi sekaisin.


      • voi...
        weha kirjoitti:

        Minua ei vakuuta mitkään jumala puhui minulle jutut, vaan mitä Herra sanoo sanassaan. Mutu jutut ei käy opiksi, vaan yksin Raamattu.

        Kun sain Parannuksen armon ja uudistuksen kasteen liittoon, minulle ei mikään hurmahenki ole tullut puhumaan, vaan Raamatusta, Pyhä Henki asian kirkasti.

        Raamattuhan sanoo: "Ei yli sen mikä kirjoitettu on" (1.kor.4:6).

        Vierastan kovasti tuollaista "oman minän oppia", mitä kirjoitat. Olen oppinut Raamatusta, että Jumala on uskon alkaja, pyhittäjä ja päättäjä".

        kerroin, että ensin Herra puhui minulle asiasta ja sitten luin saman asian Jumalan Sanasta. ei ole kyse mistään musta tuntuu-opista vaan Jumalan omasta Sanasta.

        samoin uskoontultuani Herra puhui minulle ja kehoitti hävittämään heti ennustamiseen ja horoskooppeihin liittyvät kirjani, mieluiten polttamalla. heti, kun saavuin kotiini hävitin nuo kirjat repimällä, kun polttaminen ei oikein ollut mahdollista. Herra puhui minulle myös: tuossa kaapissa ja tuossa laatikossa sinulla on jotain mitä sinulla ei saisi olla. ja aina löytyi jotain horoskooppeihin ja ennustamiseen liittyvää. ja vasta tämän jälkeen luin Jumalan Sanasta miten paha asia Herran edessä on kaikki tuollainen noituuden ja ennustamisen harjoittaminen.

        Herra on voimallinen puhumaan omilleen. se, mikä menee ohi Sanan ei ole Herran puhetta. mutta kaikki mitä uskoontultuani Herra minulle puhui ja kehoitti tekemään oli Hänen Sanansa mukaista! eli Herra teki minulle heti selväksi mikä on minulle vahingollista ja mikä ei kuulu uskovalle.

        minä en luota mihinkään mutu-juttuihin vaan Jumalan Sana on ohjenuorani elämässä.


      • eepu*

      • TaistoRa.
        weha kirjoitti:

        mennä laki ja evankeliumi sekaisin.

        Ystävä hyvä! Yksi sinulta näyttää puuttuvan ja sen mukana kaikki, Kristuksen sisäinen tunteminen!

        Mene Vapahtajan Jeesuksen eteen ja pyydä rukoillen, että hän ilmestysi sinulle Sanansa ja Pyhän Hengen kautta ja antaisi sinulle uuden hengestä syntyneen sydämen, kärttyisän kivisydämesi tilalle!

        Tiedätkö sinä mikä on synnin tunto?
        oletko kokenut sellaisen?

        Tiedätkö mikä on Jumalan armahdus ja syntien anteeksi saaminen?
        Oletko konkenut sellaista?

        Minä olen! Jumalalle kiitos!
        Sinäkin voit sen kokea! Mene nyt vapahtajan Jeesuksen eteen ja pyydä häntä ilmestymään sydämeesi!

        Tee se nyt heti. Älä pitkitä! Se kannattaa!

        Siunausta! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe