milloin se 1000-vuotinen valtakunta tulee ja missä kohtaa raamattua se on kerrottu?
1000-vuotinen
31
977
Vastaukset
- Voitto Ramu
1. LOPUN TAPAHTUMAT KÄYNNISTYVÄT TEMPAAMISELLA:
Tempaamisesta kertoo 1. Ts 4 kertoo seuraavasti:
” 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja KRISTUKSESSA KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN;
17. SITTEN MEIDÄT, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN kanssaan pilvissä Herraa VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme AINA OLLA HERRAN KANSSA.”
1.Kr 15 kertoo tempaamisesta hieman lisää:
” 51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me MUUTUMME,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja KUOLLEET NOUSEVAT KATOAMATTOMINA, JA ME MUUTUMME.
53. Sillä TÄMÄN KATOAVAISEN PITÄÄ PUKEUTUMAN KATOAMATTOMUUTEEN, JA TÄMÄN KUOLEVAISEN PITÄÄ PUKEUTUMAN KUOLEMATTOMUUTEEN.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
2. TUO ON ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.
Muut kuolleet (uskottomat) eivät virkoa eloon ennen kuin ne tuhat vuotta on loppuun kuluneet kuten Ilm 20:5 kertoo:
”MUUT KUOLLEET EIVÄT VIRONNEET ELOON, ENNENKUIN NE TUHAT VUOTTA OLIVAT LOPPUUN KULUNEET.”
Tuolloin tapahtuu toinen ylösnousemus jossa kaikki uskosta osattomatkin herätetään viimeistä tuomiota varten
Tempaamisen yhteydessä siis Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ja elossa olevat Kristuksen omat temmataan heidän kanssaan Ylkää vastaan yläilmoihin.
Samalla tapahtuu myöskin 1.Ts mainitsema MUUTTUMINEN, ELI PUKEUTUMINEN KIRKASTETTUUN RUUMIISEEN. Silloin ei enää kuolla, vaan eletään iankaiken, myöskin koko sen tuhatvuotisen ajan jota Kristus hallitsee kirkastetussa ruumiissa olevien omiensa kanssa.
3. KERTAUKSENA TAPAHTUMIEN KULKU SEN JÄLKEEN:
Ylkä lähti siis noutamamaan morsiantaan HÄIHIN.
Yljän matka morsiantaan noutamaan kääntyy takasin Yljän kotiin tämän kohdattua vastaan temmatun morsiamenansa – ehkä jossakin galaksien takana.
4. ALKAA KARITSAN HÄÄT JA HÄÄATERIA TAIVAASSA
Täällä maanpäällä antikristus pääsee valtaan koska pidättäjä on poistunut(2.Tes 2)
Jumala vuodattaa vihansa vitsaukset maanpäälle kuten Ilmestyskirjassa kerrotaan.
Kun viha,- josta Jes 26 kertoo,- on ohitse mennyt ja josta vihaista Karitsan morsian on turvassa Hääaterialla ja kuten Jes 26: 20-21 kertoo seuraavasti:
” Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."
-palaa Ylkä MORSIAMENSA KANSSA hääsaattueen (enkelien) saattaessa maanpäälle.
5. TÄÄLLÄ ALKAA TUHATVUOTINEN AIKA
jota Kristus hallitsee kirkastetussa ruumiissa olevien omiensa kanssa.
Saatana sidotaan tuhanneksi vuodeksi.
Tästä tuhatvuotisesta ajasta kertoo mm Jes 65: 20. seuraavasti:
”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.”
Kristus hallitsee omiensa kansa ne tuhannen vuotta. Tuon ajan päätyttyä tapahtuu , kuten Ilm 20: 7-10 kertoo
” Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
6. SEN JÄLKEEN TAPAHTUU VIIMEINEN TUOMIO ja KAIKKIEN kuolleitten ylösnousemus; kuten Ilm 20:11 jatkaa:
11.JA minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja KIRJAT AVATTIIN; JA AVATTIIN TOINEN KIRJA, JOKA ON ELÄMÄN KIRJA; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. JA JOKA EI OLLUT ELÄMÄN KIRJAAN KIRJOITETTU, SE HEITETTIIN TULISEEN JÄRVEEN.”
7. VIIMEINEN TUOMIO ON SIIS VASTA TUHATVUOTISEN AJAN JÄLKEEN.
Silloin ne joiden nimi on elämänkirjassa pääsevät iankaikkiseen kirkkauteen ;
Ja joka EI ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.” kuten jae 15 sanoo.
8. TÄMÄN JÄLKEEN ALKAA IANKAIKKISUUS,
kun on luotu uusi taivas ja uusi maa josta Ilm 21 jatkaa ja kertoo seuraavasti:
1. JA MINÄ NÄIN UUDEN TAIVAAN JA UUDEN MAAN; SILLÄ ENSIMMÄINEN TAIVAS JA ENSIMMÄINEN MAA OVAT KADONNEET, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLE.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna NIINKUIN miehellensä kaunistettu morsian. ( mutta se ei kuitenkaan ole morsian, sillä morsian on seurakunta- se on vain ihanuudeltaan NIIN KUIN morsian).
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
9. SIELLÄ KIRKKAUDESSA ON NE joiden nimi oli kirjoitettuna ELÄMÄNKIRJAAN:
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
10. TULIJÄRVESSÄ ON NE JOIDEN NIMI EI OLE OLLUT ELÄMÄNKIRJASSA:
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on TOINEN KUOLEMA."
Vanhan maa ja taivas ON TUHOTTU kuten 2. Piet 3 kertoo:
” silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
On luotu UUSI TAIVAS JA UUSI MAA kuten
Ilm 21:1-6 kertoo:
” ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole”
Jäljellä on siis KAKSI paikkaa jossa ihmisiä on:
1. uusi taivas ja uusi maa jossa elämänkirjaan kirjoitetut asuu
2. ja tulijärvi jossa ovat epäuskoiset tuomittuna.
Näin JUMALA ILMOITTAA TAPAHTUVAKSI.
--kohdat puhuvat taivaasta ja katoamattomuudesta ja kuinka niiden uskovaisten ruumiit muuttuu Jeesuksen tullessa, jotka täällä ajassa elävät:
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me MUUTUMME,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja KUOLLEET NOUSEVAT KATOAMATTOMINA, JA ME MUUTUMME.
53. Sillä TÄMÄN KATOAVAISEN PITÄÄ PUKEUTUMAN KATOAMATTOMUUTEEN, JA TÄMÄN KUOLEVAISEN PITÄÄ PUKEUTUMAN KUOLEMATTOMUUTEEN.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
” 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja KRISTUKSESSA KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN;
17. SITTEN MEIDÄT, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN kanssaan pilvissä Herraa VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme AINA OLLA HERRAN KANSSA.”
Myös Joh.5:28, puhuu tästä: Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Ilm 21:1-6 kertoo siitä lopullisesta uudesta maasta: 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
kohdat puhuvat taivaasta ja katoamattomuudesta ja kuinka niiden uskovaisten ruumiit muuttuu Jeesuksen tullessa, jotka täällä ajassa elävät:
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me MUUTUMME,
Myös Joh.5:28, puhuu tästä: Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Ilm 21:1-6 kertoo siitä lopullisesta uudesta maasta: 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."Tästä tuhatvuotisesta ajasta kertoo mm Jes 65: 20. seuraavasti:
”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.”
Kuollaanko siis taivaassa , mutta vasta satavuotiaana?
Tehdäänkö taivaassa syntiä joska vasta satavuotias joutuu kiroukseen synneistään? - Voitto RamuMITÄ TEMPAAMISEN...
weha kirjoitti:
kohdat puhuvat taivaasta ja katoamattomuudesta ja kuinka niiden uskovaisten ruumiit muuttuu Jeesuksen tullessa, jotka täällä ajassa elävät:
Ilm 21:1-6 kertoo siitä lopullisesta uudesta maasta: 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."MITÄ TEMPAAMISEN JÄLKEEN?
I YLEISTÄ
- lähdeteoksena vain Raamattu
II TEMPAAMINEN JA EKA YLÖSNOUSEMUS
- 1.Kr 15: 50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
- 1.Ts 4: 15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
-Ilm 18:4"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
- Jes 26: 19. Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."
-Jes 57: 1. Vanhurskas hukkuu, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä, sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.
2. Hän menee rauhaan: jotka vakaasti vaeltavat, he saavat levätä kammioissansa.
III KARITSAN HÄÄATERIA
- Ilm 19: 6. Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
9. Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".
-
IV VIHAN AIKA
- sinetti tuomiot, pasuuna tuomiot ja vihan maljat
- paljon kuolee
- langetkaa meidän päällemme sillä Karistan viha on koittanut
- pedon kuvan kumartaminen ja pedon merkki
- Ilm 13: 14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
- Ilm 1: 9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
V NE 144-TUHATTA JA NIIDEN TEHTÄVÄ
- Ilm 14 1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
- Ilm 7: 1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,-jne
VI SAATANAN SIDOTAAN
- Ilm 20: Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
VII JEESUKSEN TAKAISINTULO
- Sak 14: 1. Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
2. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7. Se on oleva yhtämittaista päivää -- Herralle on se tunnettu -- ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
8. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
9. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
10. Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.
11. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
12. Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.
13. Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.
14. Myös Juuda on sotiva Jerusalemissa, ja kaikkien pakanakansojen rikkaudet kootaan joka taholta: kullat ja hopeat ja ylen paljon vaatteita.
16. Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
18. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
19. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
20. Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle". Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
21. Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.
VIII 1000 - VUOTINEN AIKA
- Ilm 20: 4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
- Jes 65 19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
21. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
22. he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
- Jes 65:25. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
IX SAATANAN PÄÄSTETÄÄN IRTI
-Ilm 20: 7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
X SAATANA HEITETÄÄN TULIJÄRVEEN
- Ilm 20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
XI VIIMEINEN TUOMIO JA TOINEN YLÖSNOUSEMUS
-Ilm 20: 11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
XII IANKAIKKISUUS
-Ilm 20: 1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Voitto Ramu kirjoitti:
Tästä tuhatvuotisesta ajasta kertoo mm Jes 65: 20. seuraavasti:
Kuollaanko siis taivaassa , mutta vasta satavuotiaana?
Tehdäänkö taivaassa syntiä joska vasta satavuotias joutuu kiroukseen synneistään?Jesaja 65
Edessäpäin oli myös se mitä Jesaja sanoo jakeessa 20, joka kertoo uudenliiton ajasta täällä maanpäällä. Myös jakeissa 21-25, kuvataan, millaista on olla uudenliiton seurakunnassa ja armonajassa. Seurakunta ei elä orjuudessa pakkotyötä tehden, vaan se saa rakentaa itseään varten ja korjata myös itselleen maan sadon. Nämä ovat kuvia hengellisestä elämästä. Jumalan seurakunta näet kokoontuu rakentuakseen Jumalan sanasta. Se kylvää sanaa ja tuottaa satoa Jumalan valtakuntaan. Kysymyksessä ei ole orjatyö, jolla vieraitten päämääriä eristettäisiin.
Jes.65: 17-20
Jae. 17-19 ”Sillä katso minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi minä luon Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä
Siis: ”Sitten taivaassa (Jerusalemissa) saamme iloita ja riemuita iankaikkisesti (ei 1000 vuotta, vaan siis iankaikkisesti) , eikä siellä kuulla itkun ääntä: Tosin tämä luominen alkaa jo tässä armonajassa , ja se tapahtuu aina Jumalan valtakunnan kautta, joilla Pyhä Henki synnyttää epäuskoiselle uskon. Niimpä niistä, jotka uskovat, Raamattu sanoo: ”Se Jerusalem, joka on ylhäällä on meidän äitimme” (Gal.4:26). Siis hengellisessä mielessä maan päälläkin saamme riemuita armosta ja autuudesta: ”Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä” (Luuk.17:21).
Jae.20 ”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin (alkukieli, nuorukainen) kuolee satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen” Biblia: ”Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka eivät päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka eivät vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajan aikaiset syntiset pitää kirotut oleman”.
Siis: ”Taivaassa ei ole lasta joka eläisi muutaman päivän, HUOM: eikä myöskään maanpäällä hengellisessä mielessä, sillä Jumalan kansan lapset eivät kuole, vaan jatkavat elämistä kuoltuaankin (Joh.11:25-26; Saar.12:7).
- Kuten tiedetään, että Jumalan lapset ovat kaikki saman ikäisiä. He eivät vanhene, koska se joka heissä on syntynyt, on uutta, vanhentamatonta: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun. Se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole, uskotko sen? (Luuk.11:25-26).
Tekstin mukaisesti armonajassa vielä kuollaan ruumiillisesti. Kuolema on ajallinen kirous, joka tosin uskovalle kääntyy siunaukseksi ja vastaavasti epäuskoiselle kiroukseksi.- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
Ilm 21:1-6 kertoo siitä lopullisesta uudesta maasta: 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."1000 V AIKA ON VASTA EDESSÄPÄIN.
Tulevaa 1000 -vuotista aikaa vastustavat ovat muodostaneet opissa tueksi mm seuraavanlaisia erheellisiä käsityksiä:
1. Ensimmäinen ylösnousemus on heidät mukaansa jo tapahtunut ja se tapahtui ihmisen uskoon tullessa (tai kasteessa).
2. Tempaamisen yhteydessä tapahtuvassa ruumiin ylösnousemuksessa heidän mukaansa herätetään myöskin kaikki uskosta osattomana kuolleet.
3. Heidän mukaansa nyt eletään 1000 v aikaa ja sitä on eletty jo 2000 vuotta.
4. Heidän mukaansa saatana sidottiin jo 2000 v sitten.
Seuraavia tapahtumia nuo tulevaa 1000 v aikaa vastustavat eivät pysty sijoittamaan minnekään:
- Saatanan irtipäästämistä ja ketä se silloin villitsee.
- Sinettituomioita, pasuunatuomioita ja vihanmaljoja vaikka noista Ilmestyskirja puhuu kaikkein laajemmin.
- Pedon merkkivaihetta he eivät pysty sijoittamaan minnekään, kuten EI myöskään sitä, että KAIKKI jotka kieltäytyvät kumartamasta pedon kuvaa tapetaan (Ilm 13 luku)
Lienee siis aika lopullisesti kumota tuo oppi jonka mukaan ensimmäinen ylösnousemus on jo tapahtunut. Oppi, jota jo aikansa ”tunnustukselliset”; Hymeneus ja Filetus eksyttäen puhuivat:
” Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, KUN sanovat, että YLÖSNOUSEMUS JO ON TAPAHTUNUT, ja he TURMELEVAT useiden uskon.
Seuraavassa käyn läpi nuo kohdat 1-4 ja osoitan ne vääriksi.
KOHTA 1.
Kristus nousi kuolleista ensimmäisenä kuolleista nousseitten joukossa, voitti kuoleman ja lunasti täten kaikille ihmisille ruumiin kuolleista nousemiseen.
Tämä oikeus jaetaan kaikille ihmiselle ja siitä tullaan OSALLISEKSI kasteessa,
MUTTA tuolloin EI kasteessa tapahdu ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS, sillä
Selvästi Raamattu sanoo, että:
1.Kr 15: 22
”Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen VUOROLLAAN: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN;”
Näin selvästi sanotaan, että kyseinen ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS tapahtuu Kristuksen OMIEN kohdalla VASTA Kristuksen TULLESSA, kuten Raamattu ilmoittaa sen TEMPAUKSEN yhteydessä tapahtuvan:
”Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ENSIN, sitten meidät jotka olemme elossa temmataan yhdessä heidän kansaa Herraa vastaan yläilmoihin”.
Selvästi Raamattu myöskin ilmoittaa, että tuolloin EI:
” Muut kuolleet eivät VIRONNEET ELOON, ENNENKUIN ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. TÄMÄ ON ensimmäinen ylösnousemus.”
Jos ensimmäinen ylösnousemus olisi uskoontulo, eli; ”virkoaminen eloon” tarkoittasi uskoontuloa, niin jumalattomatkin tulisivat uskoon toisessa ylösnousemuksessa, sillä hehän ”virkoavat eloon” kun ne tuhat vuotta on loppuun kulkeneet.. He EIVÄT siis ”vironneet eloon” samalla kertaa silloin kun uskovat ”virkosivat eloon”, - eli nousivat ruumiillisesti kuolleista.
KOHTA 2.
Uskosta osattomat EIVÄT voi herätä tempaamisen yhteydessä.
Koska:
Tuolloin tapahtuISI se kummallisuus ja raamatunvastaisuus, että viimeisellä tuomiolla olisi kahdenlaisia uskosta osattomia:
1. Niitä jotka on kuolleista herätetty.
2. Niitä, jotka ovat hengissä Kristuksen tullessa.
Tällöin siis viimeisellä tuomiolla olisi kuolleista herätetyt uskosta osattomat, sekä nuo tempaamisen tapahtuessa elossa olevat uskottomat. Jos näin olisi, niin helvettiin heitettäessä he toki kuolisivat, eli tapahtuisi niin kuten adventistit opettavat ,että ”helvetti lakkaa olemasta kun poltettava loppuu”. Eli olisi kahdenlasia uskosta osattomia helvetissä. Niitä jotka ovat siellä iankaiken ja niitä jotka kuolevat vasta silloin kun heidät sinne heitetään.
Jos taasen uskosta osattomat kuolee Kristuksen tullessa, eli tamppaamisen yhteydessä, niin tämä taasen merkitsisi sitä, että uskosta osattomilla olisi KAKSI kuolleista nousemista; ensimmäinen tempaamisen yhteydessä ja sitten TOINEN ylösnousemus kun nuo 5 miljardia tempaamisen yhteydessä kuollutta nousee ylös ruumiillisesti viimeiselle tuomiolle.
KOHTA 3.
1000 v aika EI voi olla jo nyt.
Sillä tuon 1000 v ajan Kristus hallitsee uskovien kanssa.
Näin Ei kuitenkaan ole. Yksistään senkin vuoksi ei, että Raamattu sanoo selvästä, että tuota aikaa Kristus hallitsee pakanoita (ja kansoja) RAUTAISELLA VALTIKALLA (Ilm 2:27, 12:5,)
Ilm 19:15 ”Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä RAUTAISELLA VALTIKALLA, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.”
Tuollaista hallitsemista EI nyt kuitenkaan ole ja sen toteamme kun katselemme ympärillemme ja vaikka pakanamaihinkin.
Näin myöskin Raamattu Ilmoittaa, että :
Heb 2:8 ” Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta NYT EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA HÄNEN VALTANSA ALLE ASETETUKSI. ”
Jeesus voitti saatanan Golgatalla, mutta Jeesus EI ole vielä ottanut kaikkea valtaa hattuunsa, sillä ”tämän maailma ruhtinas” on edelleenkin vielä saatana.
Jeesus on vielä ”vieraalla maalla”, mutta tulee ottamaan tuon hänelle kuuluvan vallan haltuunsa Hääaterian jälkeen tapahtuvan paluunsa yhteydessä, jollainka saatanan sidotaan ja siltä otetaan valta pois ja annetaan maanpäälle tulleelle Kristukselle ja Jumalan pyhille ja Kristus hallitsee tätä maanpiiriä ”rautaisella valtikalla” pyhiensä kanssa
KOHTA 4.
Heidän mukaansa satana sidottiin ja heitettiin syvyyteen jo 2000 v sitten.
Näin EI ole, vaan; ”saatana käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen kenet se saisi niellä”.
Jh 14:30
”En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.”
Saatanan heitettiin taivaassa käydyn taistelun seurauksena maanpäälle (Jh 12:31) ja se käy suurta vihaa;
Ilm 12:10
”Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, ON HEITETTY ULOS.
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12. Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä PERKELE ON ASTUNUT ALAS TEIDÄN LUOKSENNE PITÄEN SUURTA VIHAA, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Ef 2: 2.
”joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka NYT tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa”
Syvyydessä sidottuna saatana se ei tuollaista voisi tehdä.
Vastaa tähän viestiin
voitto ramu: RE: 1000 v aika on vasta edessäpäin Päiväys: 22.07.2002 09:39
Vähäsen vielä:
- SAATANAN IRTIPÄÄSTÄMINEN 1000 V AJAN JÄLKEEN.
Tätä eivät nuo eksyttäjät pysty selittämään eikä sijoittamaan mihinkään.
JOS 1000 v aika olisi jo nyt, niin kun saatana päästetään irti niin ketä se villitsee?
Jos tempaamisen yhteydessä myöskin uskosta osattomat nousevat kuolleista ja elossa olevat osattomat kuolevat?
Näinhän tapahtuu kun saatana päästetään irti:
Ilm 20: 7.
”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.”
Jos nyt olisi jo 1000 v aika, niin pitäisi olla myöskin mainittu ”pyhien leiri” jossakin.
Leiri, jota vastaan saatana villitsemiensä joukkojen kanssa nousee.
Tuolloin kuolee KAIKKI ne ihmiset jotka saatana on saanut villittyä tuohon hommaan ja heidät pitäisi taas herättää kuolleista viimeistä tuomiota varten. Eli olisi uskottomilla kaksi ylösnousemusta kuolleista..
Saatanan villitsemien kansojen tuhoamisen jälkeen tapahtuu seuraavaa:
Ilm 20:10.
”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.”
- Huomattavaa on että jo ennen tuota on peto ja väärä profeetta sinne heitetty, kuten
Ilm 19: 20 kertoo:
” Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne MOLEMMAT HEITETTIIN elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. ”
Tuota pedon (= antikristus) ja väärän profeetan (=toinen peto) tulijärveen heittämistä EI 1000 v ajan kieltäjät pysty myöskään selittämään ja sijoittamaan minnekään. Jos eläisimme nyt 1000 v aikaa niin ne olisivat heitetty sinne jo 2000 v sitten, eikä Jeesuksen ja Johanneksen olisi tarvinnut varoittaa niistä mitään.
Ilm 20: 11.
”Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin KUOLLEET, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Jae 13.
Ja meri antoi ne KUOLLEET, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne KUOLLEET, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.”
- jumalattomien herättäminen viimeiselle tuomiolle tapahtuu siis vasta TUOSSA vaiheessa. Se ei siis tapahtunut tempaamisen yhteydessä.
Jae 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on TOINEN kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
- --Tästä Ilm 20:5 kertoo:
” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ENNENKUIN (ne myöskin kyllä virkoavat) ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ENSIMMÄISESSÄ YLÖSNOUSEMUKSESSA; heihin ei TOISELLA KUOLEMALLA ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.”
Yleinen jumalattomien ylösnousemus tapahtuu siis 1000 v ajan jälkeen, ja se on TOINEN YLÖSNOUSEMUS.
Jos olisi vain yksi ylösnousemus, niin ei tarvitsisi puhua erikseen ensimmäisestä ylösnousemuksesta.
--
JEESUKSEN PELASTUSTEHTÄVÄ
Jumala on asettanut Jeesuksen suorittamaan pelastustehtävän maanpäällä asuvia varten:
1.Kr 15: 25.
”Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI,(mutta ei pidempää) kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
- Tuo Ei siis ole vielä tapahtunut, - jos olisi, niin Jeesus olisi antanut valtansa takasin Jumalalle ja Jeesuksen valtakausi olisi jo päättynyt.
- ”nyt emme siis näe kaikkea valtaa hänen valtansa alle alistetuksi.”
Jos tuo kaiken vallan alistaminen Jeesuksen jalkojen alle olisi tapahtunut Golgatalla, niin silloin Jeesuksen olisi pitänyt luovuttaa kaikki valta Jumalalle takasin jo tuolloin, kuten jae 24 kertoo tapahtuvan. Tuo ei taasen ole mahdollista koska ”Jeesus HALLITSEE pyhiensä kanssa ne tuhannen vuotta” tempaamisen jälkeen tapahtuvassa maanpäälle tulemisessaan.
--
- VIHAN AIKA
Tempaamisen yhteydessä Jeesus EI siis tule tänne maanpäälle, vaan tempaa morsiamensa itseään vastaan YLÄILMOIHIN ja sitten matka jatkuu Hääaterialle.
Tuon aterian aikana on maanpäällä se vihan aika; sinettituomiot, pasuunatuomiot ja vihan maljat. Tuosta vihasta Jumala pelastaa omansa tempaamalla heidät pois täältä maanpäältä (Rm 5:9, 1.Ts 1:10).
Jes 26:20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa,”
Ilm 18:4 "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.”
1. Kr 15: 26.
”Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.”
Ja vasta tuolloin, - viimeisen tuomion jälkeen,- Jeesuksen lunastustehtävä on loppuun suoritettu ja hän antaa kaiken vallan takasin Jumalalle ja alkaa iankaikkisuus taivaassa jossa Jumala on kaikki kaikissa Voitto Ramu kirjoitti:
1000 V AIKA ON VASTA EDESSÄPÄIN.
Tulevaa 1000 -vuotista aikaa vastustavat ovat muodostaneet opissa tueksi mm seuraavanlaisia erheellisiä käsityksiä:
1. Ensimmäinen ylösnousemus on heidät mukaansa jo tapahtunut ja se tapahtui ihmisen uskoon tullessa (tai kasteessa).
2. Tempaamisen yhteydessä tapahtuvassa ruumiin ylösnousemuksessa heidän mukaansa herätetään myöskin kaikki uskosta osattomana kuolleet.
Seuraavia tapahtumia nuo tulevaa 1000 v aikaa vastustavat eivät pysty sijoittamaan minnekään:
- Sinettituomioita, pasuunatuomioita ja vihanmaljoja vaikka noista Ilmestyskirja puhuu kaikkein laajemmin.
- Pedon merkkivaihetta he eivät pysty sijoittamaan minnekään, kuten EI myöskään sitä, että KAIKKI jotka kieltäytyvät kumartamasta pedon kuvaa tapetaan (Ilm 13 luku)
Lienee siis aika lopullisesti kumota tuo oppi jonka mukaan ensimmäinen ylösnousemus on jo tapahtunut. Oppi, jota jo aikansa ”tunnustukselliset”; Hymeneus ja Filetus eksyttäen puhuivat:
” Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, KUN sanovat, että YLÖSNOUSEMUS JO ON TAPAHTUNUT, ja he TURMELEVAT useiden uskon.
KOHTA 1.
Kristus nousi kuolleista ensimmäisenä kuolleista nousseitten joukossa, voitti kuoleman ja lunasti täten kaikille ihmisille ruumiin kuolleista nousemiseen.
”Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen VUOROLLAAN: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN;”
Näin selvästi sanotaan, että kyseinen ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS tapahtuu Kristuksen OMIEN kohdalla VASTA Kristuksen TULLESSA, kuten Raamattu ilmoittaa sen TEMPAUKSEN yhteydessä tapahtuvan:
”Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ENSIN, sitten meidät jotka olemme elossa temmataan yhdessä heidän kansaa Herraa vastaan yläilmoihin”.
” Muut kuolleet eivät VIRONNEET ELOON, ENNENKUIN ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. TÄMÄ ON ensimmäinen ylösnousemus.”
Jos ensimmäinen ylösnousemus olisi uskoontulo, eli; ”virkoaminen eloon” tarkoittasi uskoontuloa, niin jumalattomatkin tulisivat uskoon toisessa ylösnousemuksessa, sillä hehän ”virkoavat eloon” kun ne tuhat vuotta on loppuun kulkeneet.. He EIVÄT siis ”vironneet eloon” samalla kertaa silloin kun uskovat ”virkosivat eloon”, - eli nousivat ruumiillisesti kuolleista.
KOHTA 2.
Koska:
Tuolloin tapahtuISI se kummallisuus ja raamatunvastaisuus, että viimeisellä tuomiolla olisi kahdenlaisia uskosta osattomia:
Tällöin siis viimeisellä tuomiolla olisi kuolleista herätetyt uskosta osattomat, sekä nuo tempaamisen tapahtuessa elossa olevat uskottomat. Jos näin olisi, niin helvettiin heitettäessä he toki kuolisivat, eli tapahtuisi niin kuten adventistit opettavat ,että ”helvetti lakkaa olemasta kun poltettava loppuu”. Eli olisi kahdenlasia uskosta osattomia helvetissä. Niitä jotka ovat siellä iankaiken ja niitä jotka kuolevat vasta silloin kun heidät sinne heitetään.
Jos taasen uskosta osattomat kuolee Kristuksen tullessa, eli tamppaamisen yhteydessä, niin tämä taasen merkitsisi sitä, että uskosta osattomilla olisi KAKSI kuolleista nousemista; ensimmäinen tempaamisen yhteydessä ja sitten TOINEN ylösnousemus kun nuo 5 miljardia tempaamisen yhteydessä kuollutta nousee ylös ruumiillisesti viimeiselle tuomiolle.
KOHTA 3.
Näin Ei kuitenkaan ole. Yksistään senkin vuoksi ei, että Raamattu sanoo selvästä, että tuota aikaa Kristus hallitsee pakanoita (ja kansoja) RAUTAISELLA VALTIKALLA (Ilm 2:27, 12:5,)
Ilm 19:15 ”Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä RAUTAISELLA VALTIKALLA, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.”
Tuollaista hallitsemista EI nyt kuitenkaan ole ja sen toteamme kun katselemme ympärillemme ja vaikka pakanamaihinkin.
Heb 2:8 ” Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta NYT EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA HÄNEN VALTANSA ALLE ASETETUKSI. ”
Jeesus voitti saatanan Golgatalla, mutta Jeesus EI ole vielä ottanut kaikkea valtaa hattuunsa, sillä ”tämän maailma ruhtinas” on edelleenkin vielä saatana.
Jeesus on vielä ”vieraalla maalla”, mutta tulee ottamaan tuon hänelle kuuluvan vallan haltuunsa Hääaterian jälkeen tapahtuvan paluunsa yhteydessä, jollainka saatanan sidotaan ja siltä otetaan valta pois ja annetaan maanpäälle tulleelle Kristukselle ja Jumalan pyhille ja Kristus hallitsee tätä maanpiiriä ”rautaisella valtikalla” pyhiensä kanssa
KOHTA 4.
Näin EI ole, vaan; ”saatana käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen kenet se saisi niellä”.
”En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.”
Saatanan heitettiin taivaassa käydyn taistelun seurauksena maanpäälle (Jh 12:31) ja se käy suurta vihaa;
”Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, ON HEITETTY ULOS.
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12. Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä PERKELE ON ASTUNUT ALAS TEIDÄN LUOKSENNE PITÄEN SUURTA VIHAA, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
”joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka NYT tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa”
Vastaa tähän viestiin
Vähäsen vielä:
JOS 1000 v aika olisi jo nyt, niin kun saatana päästetään irti niin ketä se villitsee?
Jos tempaamisen yhteydessä myöskin uskosta osattomat nousevat kuolleista ja elossa olevat osattomat kuolevat?
”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.”
Jos nyt olisi jo 1000 v aika, niin pitäisi olla myöskin mainittu ”pyhien leiri” jossakin.
Tuolloin kuolee KAIKKI ne ihmiset jotka saatana on saanut villittyä tuohon hommaan ja heidät pitäisi taas herättää kuolleista viimeistä tuomiota varten. Eli olisi uskottomilla kaksi ylösnousemusta kuolleista..
”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.”
- Huomattavaa on että jo ennen tuota on peto ja väärä profeetta sinne heitetty, kuten
” Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne MOLEMMAT HEITETTIIN elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. ”
Tuota pedon (= antikristus) ja väärän profeetan (=toinen peto) tulijärveen heittämistä EI 1000 v ajan kieltäjät pysty myöskään selittämään ja sijoittamaan minnekään. Jos eläisimme nyt 1000 v aikaa niin ne olisivat heitetty sinne jo 2000 v sitten, eikä Jeesuksen ja Johanneksen olisi tarvinnut varoittaa niistä mitään.
”Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin KUOLLEET, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Jae 13.
Ja meri antoi ne KUOLLEET, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne KUOLLEET, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.”
- jumalattomien herättäminen viimeiselle tuomiolle tapahtuu siis vasta TUOSSA vaiheessa. Se ei siis tapahtunut tempaamisen yhteydessä.
Jae 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on TOINEN kuolema, tulinen järvi.
” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ENNENKUIN (ne myöskin kyllä virkoavat) ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ENSIMMÄISESSÄ YLÖSNOUSEMUKSESSA; heihin ei TOISELLA KUOLEMALLA ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.”
Yleinen jumalattomien ylösnousemus tapahtuu siis 1000 v ajan jälkeen, ja se on TOINEN YLÖSNOUSEMUS.
Jos olisi vain yksi ylösnousemus, niin ei tarvitsisi puhua erikseen ensimmäisestä ylösnousemuksesta.
--
Jumala on asettanut Jeesuksen suorittamaan pelastustehtävän maanpäällä asuvia varten:
”Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI,(mutta ei pidempää) kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
- Tuo Ei siis ole vielä tapahtunut, - jos olisi, niin Jeesus olisi antanut valtansa takasin Jumalalle ja Jeesuksen valtakausi olisi jo päättynyt.
Jos tuo kaiken vallan alistaminen Jeesuksen jalkojen alle olisi tapahtunut Golgatalla, niin silloin Jeesuksen olisi pitänyt luovuttaa kaikki valta Jumalalle takasin jo tuolloin, kuten jae 24 kertoo tapahtuvan. Tuo ei taasen ole mahdollista koska ”Jeesus HALLITSEE pyhiensä kanssa ne tuhannen vuotta” tempaamisen jälkeen tapahtuvassa maanpäälle tulemisessaan.
--
- VIHAN AIKA
Tempaamisen yhteydessä Jeesus EI siis tule tänne maanpäälle, vaan tempaa morsiamensa itseään vastaan YLÄILMOIHIN ja sitten matka jatkuu Hääaterialle.
Tuon aterian aikana on maanpäällä se vihan aika; sinettituomiot, pasuunatuomiot ja vihan maljat. Tuosta vihasta Jumala pelastaa omansa tempaamalla heidät pois täältä maanpäältä (Rm 5:9, 1.Ts 1:10).
Jes 26:20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa,”
Ilm 18:4 "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.”
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.”
Ja vasta tuolloin, - viimeisen tuomion jälkeen,- Jeesuksen lunastustehtävä on loppuun suoritettu ja hän antaa kaiken vallan takasin Jumalalle ja alkaa iankaikkisuus taivaassa jossa Jumala on kaikki kaikissaPedon merkki
Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista. Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”: Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin. On sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin. Se joka asettaa järkensä röyhkeästi Raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa otsaansa pedon merkin. Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin. Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun. Sama henki on kaikilla nimikristityillä, kaikessa nimellisessä kirkollisuudessa, kuten myös lahkoissa, jotka ovat täynnä hurskaaseen kaapuun puettua rationalismia ja lain ja evankeliumin sekoittamiseen perustuvaa itsevanhurskauden ja oman pyhyyden tavoittelua.
Monissa kommunisti maissa, nuorilta ihmisiltä kielletään korkeampi koulutus tai pääsy ammatteihin, elleivät ole liittyneet kommunisti järjestöihin. Vastaavissa maissa ihmisen täytyy osoittaa Jumalan kielteiselle hallitukselle uskollisuutta julkisesti: Tämä pedon merkki antaa heille oikeuden käydä kauppaa ja osallistua taloudelliseen toimintaan. Myös monissa pakanauskonto maissa, voidaan tappaa, jos ei käänny palvomaan epäjumalia. Suomessa tämä ilmenee siinä, ettei kansankirkossa saa julistaa enää puhdasta evankeliumia, so. koko totuutta. Oikeat opettajat ahdistetaan nurkkaan ts. kielletään puhuminen, ja toiset mukautuvat ”viran” takia. Tämä on tietyllä tavalla ”ostamista ja myymistä” evankeliumia. Olkaamme huoletta ”pedon merkki” vouhottajista, sillä Jeesus sanoo itse: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvettiin” (Matt.10:28).Voitto Ramu kirjoitti:
1000 V AIKA ON VASTA EDESSÄPÄIN.
KOHTA 1.
KOHTA 2.
Koska:
KOHTA 3.
KOHTA 4.
Vastaa tähän viestiin
Vähäsen vielä:
Jae 13.
--
--
- VIHAN AIKA
Ja vasta tuolloin, - viimeisen tuomion jälkeen,- Jeesuksen lunastustehtävä on loppuun suoritettu ja hän antaa kaiken vallan takasin Jumalalle ja alkaa iankaikkisuus taivaassa jossa Jumala on kaikki kaikissaon Kristuksen ylösnousemus: 1.kor.15:20. "Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet."
Uskovaisella on osa tästä Kristuksen ylösnousemuksesta:
”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).
Uskovaiset ja epäuskoiset herätetään, eikä välissä ole tuhatta vuotta:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Voitto Ramu: Selvästi Raamattu myöskin ilmoittaa, että tuolloin EI:
Vastaus: ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
Uskovainen ei kuole, eikä virkoa eloon, vaan jatkaa elämistä ruumiin kuoltuakin:
Joh.11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
on Kristuksen ylösnousemus: 1.kor.15:20. "Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet."
Uskovaisella on osa tästä Kristuksen ylösnousemuksesta:
”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).
Uskovaiset ja epäuskoiset herätetään, eikä välissä ole tuhatta vuotta:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Voitto Ramu: Selvästi Raamattu myöskin ilmoittaa, että tuolloin EI:
Vastaus: ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
Uskovainen ei kuole, eikä virkoa eloon, vaan jatkaa elämistä ruumiin kuoltuakin:
Joh.11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"Hallitsevatko kuolleenakin?
Kirjoitit:
"Voitto Ramu: Selvästi Raamattu myöskin ilmoittaa, että tuolloin EI:
Uskovainen ei kuole, eikä virkoa eloon, vaan jatkaa elämistä ruumiin kuoltuakin: "
KYSYNKIN UUDELEEN:
HALLITSEVATKO HE SIIS KUOLLEENAKIN?
MISSÄ RAAMTUSSA TÄLLÄINEN "kuolleena hallitseminen " on kerrottu? - Voitto Ramu
Voitto Ramu kirjoitti:
Hallitsevatko kuolleenakin?
Kirjoitit:
Uskovainen ei kuole, eikä virkoa eloon, vaan jatkaa elämistä ruumiin kuoltuakin: "
KYSYNKIN UUDELEEN:
MISSÄ RAAMTUSSA TÄLLÄINEN "kuolleena hallitseminen " on kerrottu?Raamatun asioiden selittämisessä tulee ongelma JOS kopioi vaan toisten kirjoittamia mielipiteitä.
KUN joutuu sitten tarkemmin niinhin vastaamaan niin käu juuri noin,- joutuu tosiasiassa lasumaan, että uskovat hallitsee kuoltuaankin.
Asiat olis hyvä selvittää ENSIN Raamatusta ITSELLE selväksi ja sitten vasta alkaa niihin ottamaan kantaa,- silloin ei tarvitse puhua itseään umpikujaan "lainaopeilla".
MIKÄ ON SE AIKA JOSSA " nuorin kuolee satavuotiaana"-
taivasaikaa se ei voi olla, eikä sellaista aikaa ole vielä maanpäälläkään olla-
MISSÄ SE TUOLLAINEN AIKA SITTEN ON?
AIKA ONTUVAA ON JOS JOUTUU OPPIAAN SELITTÄMÄÄN TAVALLA: "EI OLE NIINKUIN ON KIRJOITETTU"
missään EI J EESUS JA APOSTOLIT SELITÄNEET KIRJOITUSTEN TARKOITTANEEN toiSta KUIN MITÄ OLI KIRJOIETTTU:
MIKSI SIIS NYT NIIN TEHDÄÄN??? JA selitetään että "ei ole niinkuin on kirjoitettu" vaan on niinkuin oppimiimme soveltuu?
"jos Jumala ei tarkoittanut sitä mitä sanoin, niin miksi hän ei sanonut mitä tarkoitti"
Lukemattomat opit ovat syntyneet juuri siitä, että selitetään että ei ole niinkuin on kirjoitettu.
Eikö olis parasta vedota kirjittamisissaan : "KIRJOITETTU ON"--
vai luuleko joku että Jumala nuhtelee siitä että uskotaan juuri niinkuin on kirjoitettu. Voitto Ramu kirjoitti:
Hallitsevatko kuolleenakin?
Kirjoitit:
KYSYNKIN UUDELEEN:
MISSÄ RAAMTUSSA TÄLLÄINEN "kuolleena hallitseminen " on kerrottu?Ilm.20:4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.Voitto Ramu kirjoitti:
Raamatun asioiden selittämisessä tulee ongelma JOS kopioi vaan toisten kirjoittamia mielipiteitä.
KUN joutuu sitten tarkemmin niinhin vastaamaan niin käu juuri noin,- joutuu tosiasiassa lasumaan, että uskovat hallitsee kuoltuaankin.
Asiat olis hyvä selvittää ENSIN Raamatusta ITSELLE selväksi ja sitten vasta alkaa niihin ottamaan kantaa,- silloin ei tarvitse puhua itseään umpikujaan "lainaopeilla".
MIKÄ ON SE AIKA JOSSA " nuorin kuolee satavuotiaana"-
taivasaikaa se ei voi olla, eikä sellaista aikaa ole vielä maanpäälläkään olla-
MISSÄ SE TUOLLAINEN AIKA SITTEN ON?
AIKA ONTUVAA ON JOS JOUTUU OPPIAAN SELITTÄMÄÄN TAVALLA: "EI OLE NIINKUIN ON KIRJOITETTU"
missään EI J EESUS JA APOSTOLIT SELITÄNEET KIRJOITUSTEN TARKOITTANEEN toiSta KUIN MITÄ OLI KIRJOIETTTU:
MIKSI SIIS NYT NIIN TEHDÄÄN??? JA selitetään että "ei ole niinkuin on kirjoitettu" vaan on niinkuin oppimiimme soveltuu?
"jos Jumala ei tarkoittanut sitä mitä sanoin, niin miksi hän ei sanonut mitä tarkoitti"
Lukemattomat opit ovat syntyneet juuri siitä, että selitetään että ei ole niinkuin on kirjoitettu.
Eikö olis parasta vedota kirjittamisissaan : "KIRJOITETTU ON"--
vai luuleko joku että Jumala nuhtelee siitä että uskotaan juuri niinkuin on kirjoitettu.Tämä teksti on omaani....
weha kirjoitti:
Ilm.20:4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.MUUT KUOLLEET
(Ilm.20:5) "Muut kuolleet eivät vironneet eloon (eivät eläneet), ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus". Siis, muut HUOM: "kuolleet", ovat uskovien sielujen vastakohta ja pysyvät iankaikkisessa kuolemassa ja kokevat vaivaa "tuonelassa", eli vaivan paikassa, jota nimeä käytetään helvetistä ennen ruumiillista ylösnousemusta. HEIDÄN AINOA YLÖSNOUSEMUKSENSA ON KAUHISTUTTAVA NOUSU TUOMIOLLE, mitään toista mahdollisuutta ei enää anneta.
Ensinnäkin, ei tule tämän ajan lisäksi mitään uutta aikaa. Apostoli sanoo:
1.Joh.2:18: "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika..."
Emme hallitse vain symbolista tuhatta vuotta, vaan hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen.
Raamattu puhuu myöskin siitä, että olemme nyt siinä valtakunnassa:
Ilm.1:9. Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden.
Room..5: 17. "Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta." -
Jeesus sanoo myöskin, että "hänellä on kaikki valta taivassa ja maan päällä" (Matt.28:18).
Raamattu myöskin sanoo, että kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille tulee loppu ”(Mat.24:14). Ei tule siis mitään uutta aikaa.
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.- Voitto Ramu
KERTOOKO TUO TAIVASAJASTA?
TAIKKA KERTOOKO TUO NYKYISESTÄ AJASTA.
MISTÄ AJASTA TUO SITTEN KERTOO JOS EI 1000 V AJASTA?
ENTÄ SEURAAVA AIKA, MILLOIN SE ON?
"Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
7. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
8. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
11.Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
12. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
EI KAI TUO OLE TAIVASAIKAA?
ONKO TUO AIKA JO NYT?
VAI MITÄ AIKAA TUO KERTOO JOS EI 1000 V AIKAA? Voitto Ramu kirjoitti:
KERTOOKO TUO TAIVASAJASTA?
TAIKKA KERTOOKO TUO NYKYISESTÄ AJASTA.
MISTÄ AJASTA TUO SITTEN KERTOO JOS EI 1000 V AJASTA?
ENTÄ SEURAAVA AIKA, MILLOIN SE ON?
"Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
7. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
8. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
11.Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
12. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
EI KAI TUO OLE TAIVASAIKAA?
ONKO TUO AIKA JO NYT?
VAI MITÄ AIKAA TUO KERTOO JOS EI 1000 V AIKAA?Jesaja 11:6-9
Selitysteos People´s Bible Isaiah- John A. Braun (NPH) jossa on seuraava selitys Jesaja 11:6-9. Tämä on nyt oma käännökseni englannista:
s.153-155 (Jes.11:6-9)
”Jokainen kuningas hallitsee. Tämä kuningas ei ole poikkeus, mutta Hänen hallintansa on erilainen kuin minkään maallisen valtakunnan joita maailma on koskaan tuntenut. Tämä kaunis kohta ilmoittaa rauhan valtakunnan. Syntiinlangenneessa maailmassa susi saalistaa avutonta lammasta, pantteri hiipien saalistaa vohlia [vuohia]; leijona joka on oppinut karjumaan ja saalistamaan tappaa syöttöhärkiä [vasikoita] ruuaksi. Mutta missä Daavidin poika hallitsee, kaikki vihamielisyys lakkaa. Aiemmat viholliset elävät rinnakkain rauhassa. Jopa vieroitetulla[pieni lapsi] ja avuttomalla imeväisellä (ei vielä vieroitettu), ei ole mitään pelättävää. Jesaja maalaa ihannekuvan siitä, millainen maailman on täytynyt olla ennen syntiinlankeemusta. Maailmassa, joka on täynnä vihamielisyyttä, verenvuodatusta ja eripuraisuutta näky tästä rauhaa rakastavasta valtakunnasta rauhoittaa meitä.
Mutta kuinka meidän tulee ymmärtää tämä kohta? Jotkut selittäjät uskovat sen olevan kaunis toive ja hurskas kuvitelma. Vaikka sitä ei koskaan voida saavuttaa he uskovat kohdan palvelevan meitä täyttäen toivolla ja tarjoten tavoitteen johon meidän tulee pyrkiä. Toiset selittäjät uskovat kohdan olevan kuva tulevaisuuden maailmasta Kristuksen paluun jälkeen. Jotkut vieläpä väittävät, että Messiaan valtakunta tulee olemaan maallinen valtakunta jossa tämä kuvaus tulee vallitsemaan [”toteutumaan”]. Heillä on aate jonkinlainen tuhatvuotisesta valtakunnasta, jonka Herra tulee perustamaan joko ennen tai jälkeen siitä kun Hän palaa maahan. Mutta kun kohtaamme sellaisia aatteita, meidän täytyy muistaa Jeesuksen määritelmä valtakunnastaan, jonka hän antoi Pilatukselle: ”Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta” (Joh.18:36)
Oikea ymmärrys tähän Raamatun kohtaan löytyy jakeesta 9. Siinä Jesaja kertoo meille, että tämän valtakunnan kansalaiset eivät tee vahinkoa tai pahaa Herran pyhällä vuorella. Tämä jae on kuva Kristuksen armollisesta hallinnasta omissaan, seurakunnassa[uskovaisissa] jotka kuuluvat Rauhan ruhtinaalle. Koska he tuntevat Herran ja Herran tuntemus täyttää heidät kuin vesi peittää maan, he elävät rauhassa keskenään. Syntinen luontomme myrkyttää sydämemme ja johtaa vihamielisyyteen, eripuraan, kateuteen, raivon puuskiin, itsekkääseen kunnianhimoon, erimielisyyteen, puoluemielisyyteen ja kateuteen (Gal.5:20-21). Evankeliumi muuttaa ihmisten sydämet ja täyttää ne rakkaudella, ilolla, rauhalla, kärsivällisyydellä, ystävällisyydellä, hyvyydellä, uskollisuudella, lempeydellä ja itsehillinnällä (Gal.5:22-23). Paavali kehoitti kristittyjä elämään sovussa ja rohkaisi heitä rakkauteen (1.Kor.13 ja Room.12)
Jotkut saattavat vastustaa sitä, että kristityt elävät rauhassa ja yhteisymmärryksessä Kristuksen hallinnan alla. On epäilemättä totta, että uskovaisia maan päällä vaivaa yhä heidän syntinen luonto ja että tämä luonto johtaa vaikeuksiin, eripuraan ja kiistoihin kristittyjen kesken myös. Siitä huolimatta evankeliumin julistus tuo uskovat sopuun ja motivoi viholliset anteeksiantoon, koska heillekin on anteeksiannettu. Rauha Jumalan kanssa Kristuksen kautta tuottaa rauhan Hänen seuraajien keskuudessa. Vaikka jos tämä rauha olisi vahingoitettu katueden, ennakkoluulojen, ylpeyden ja vihan synneillä, se voi ja se esiintyy niiden keskuudessa jotka seuraavat Rauhan Ruhtinasta.”- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
Jesaja 11:6-9
Selitysteos People´s Bible Isaiah- John A. Braun (NPH) jossa on seuraava selitys Jesaja 11:6-9. Tämä on nyt oma käännökseni englannista:
s.153-155 (Jes.11:6-9)
”Jokainen kuningas hallitsee. Tämä kuningas ei ole poikkeus, mutta Hänen hallintansa on erilainen kuin minkään maallisen valtakunnan joita maailma on koskaan tuntenut. Tämä kaunis kohta ilmoittaa rauhan valtakunnan. Syntiinlangenneessa maailmassa susi saalistaa avutonta lammasta, pantteri hiipien saalistaa vohlia [vuohia]; leijona joka on oppinut karjumaan ja saalistamaan tappaa syöttöhärkiä [vasikoita] ruuaksi. Mutta missä Daavidin poika hallitsee, kaikki vihamielisyys lakkaa. Aiemmat viholliset elävät rinnakkain rauhassa. Jopa vieroitetulla[pieni lapsi] ja avuttomalla imeväisellä (ei vielä vieroitettu), ei ole mitään pelättävää. Jesaja maalaa ihannekuvan siitä, millainen maailman on täytynyt olla ennen syntiinlankeemusta. Maailmassa, joka on täynnä vihamielisyyttä, verenvuodatusta ja eripuraisuutta näky tästä rauhaa rakastavasta valtakunnasta rauhoittaa meitä.
Mutta kuinka meidän tulee ymmärtää tämä kohta? Jotkut selittäjät uskovat sen olevan kaunis toive ja hurskas kuvitelma. Vaikka sitä ei koskaan voida saavuttaa he uskovat kohdan palvelevan meitä täyttäen toivolla ja tarjoten tavoitteen johon meidän tulee pyrkiä. Toiset selittäjät uskovat kohdan olevan kuva tulevaisuuden maailmasta Kristuksen paluun jälkeen. Jotkut vieläpä väittävät, että Messiaan valtakunta tulee olemaan maallinen valtakunta jossa tämä kuvaus tulee vallitsemaan [”toteutumaan”]. Heillä on aate jonkinlainen tuhatvuotisesta valtakunnasta, jonka Herra tulee perustamaan joko ennen tai jälkeen siitä kun Hän palaa maahan. Mutta kun kohtaamme sellaisia aatteita, meidän täytyy muistaa Jeesuksen määritelmä valtakunnastaan, jonka hän antoi Pilatukselle: ”Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta” (Joh.18:36)
Oikea ymmärrys tähän Raamatun kohtaan löytyy jakeesta 9. Siinä Jesaja kertoo meille, että tämän valtakunnan kansalaiset eivät tee vahinkoa tai pahaa Herran pyhällä vuorella. Tämä jae on kuva Kristuksen armollisesta hallinnasta omissaan, seurakunnassa[uskovaisissa] jotka kuuluvat Rauhan ruhtinaalle. Koska he tuntevat Herran ja Herran tuntemus täyttää heidät kuin vesi peittää maan, he elävät rauhassa keskenään. Syntinen luontomme myrkyttää sydämemme ja johtaa vihamielisyyteen, eripuraan, kateuteen, raivon puuskiin, itsekkääseen kunnianhimoon, erimielisyyteen, puoluemielisyyteen ja kateuteen (Gal.5:20-21). Evankeliumi muuttaa ihmisten sydämet ja täyttää ne rakkaudella, ilolla, rauhalla, kärsivällisyydellä, ystävällisyydellä, hyvyydellä, uskollisuudella, lempeydellä ja itsehillinnällä (Gal.5:22-23). Paavali kehoitti kristittyjä elämään sovussa ja rohkaisi heitä rakkauteen (1.Kor.13 ja Room.12)
Jotkut saattavat vastustaa sitä, että kristityt elävät rauhassa ja yhteisymmärryksessä Kristuksen hallinnan alla. On epäilemättä totta, että uskovaisia maan päällä vaivaa yhä heidän syntinen luonto ja että tämä luonto johtaa vaikeuksiin, eripuraan ja kiistoihin kristittyjen kesken myös. Siitä huolimatta evankeliumin julistus tuo uskovat sopuun ja motivoi viholliset anteeksiantoon, koska heillekin on anteeksiannettu. Rauha Jumalan kanssa Kristuksen kautta tuottaa rauhan Hänen seuraajien keskuudessa. Vaikka jos tämä rauha olisi vahingoitettu katueden, ennakkoluulojen, ylpeyden ja vihan synneillä, se voi ja se esiintyy niiden keskuudessa jotka seuraavat Rauhan Ruhtinasta.”Mitäs minä sanoin noista kopioiduista toisten kirjoituksista?
Omahotainen asian selvittäinen Raamatusta auttaa ymmärtämään-
monet vaan yrittävät kiiruhtaa Jumalan edelle ja hypätä suoraan "jälkiruokaan".
Jumala ei pidä kiirettä avatessaan ihmiselle Sanaansa- tukehtuvat muuten kuten monille käy kun ahmivat toisten kirjoituksista "ymmärrystä" itselleen.
"siihen asti mihin kukin on edennyt" sen mukaan Jumala avaa Sanaansa. - Nimetön
Voitto Ramu kirjoitti:
Mitäs minä sanoin noista kopioiduista toisten kirjoituksista?
Jumala ei pidä kiirettä avatessaan ihmiselle Sanaansa- tukehtuvat muuten kuten monille käy kun ahmivat toisten kirjoituksista "ymmärrystä" itselleen.
"siihen asti mihin kukin on edennyt" sen mukaan Jumala avaa Sanaansa.28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi." Ja tapahtui niin.
Tässä sanotaan että ihmisille annetaan siementä tekevät ruohot ja kaikki puut, joissa kasvaa siementä tekevät hedelmät, ja eläimille Jumaala antoi ravinnoksi viheriät ruohot ja näin myös linnuille. Jumalan sanaa pitää lukea niinkuin se on eikä selitellä sitä.
Kun ihminen lankesi hänestä tuli liha ja hän alko yös syömään lihaa ja samoin saastui myös muu luomakunta ja muös eläimet alkoi syömään toisiaan ja siksi luomakuntakin huokaa synytystskissa ja odottaa vapautusta. 19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
Room 8:19-22 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
Tämä tila tulee sitten olemaan sama siellä tuhatvuotisessa valtakunnassa,kun saatana on sidottu ja heitetty tuonelaan yhdessä joukkonsa kanssa ja täällä vallitsee rauha ja sopusointu, kun ei ole paha kiusaamassa ja viettelemässä ja täällä sitten kuolee se nuorin satavuotiaana ja täällä ei se elämä ole vielä sitä mitä se on sitten taivaassa, vaikka se nykyiseen aikaan verrattuna voi siltä tuntuakin, sillä sitten taivaassa ei ole kuolemaa, eikä aikaa, eikä mitää kärsimystä.
Tässä lyhyt kuvaus siitä ajasta, Jesaja 11:4-10 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
5. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
6. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Voitto Ramu kirjoitti:
Mitäs minä sanoin noista kopioiduista toisten kirjoituksista?
"siihen asti mihin kukin on edennyt" sen mukaan Jumala avaa Sanaansa.yritätte vedota "vaikeisiin " paikkoihin oman järkenne mukaan. Ei Jeesusken tarvitse tulla tekemään mitään paremmin, vaan ristillä on kaikki tapahtunut. Ristilla, Jeesuksen ristinkuolemassa, on perkele sidottu evankeliumin kautta. Ramu tiedän sinun kopioineen hyvin paljonkin kirjoituksia, jotka eivät ole omiasi.
Nimetön kirjoitti:
28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi." Ja tapahtui niin.
Tässä sanotaan että ihmisille annetaan siementä tekevät ruohot ja kaikki puut, joissa kasvaa siementä tekevät hedelmät, ja eläimille Jumaala antoi ravinnoksi viheriät ruohot ja näin myös linnuille. Jumalan sanaa pitää lukea niinkuin se on eikä selitellä sitä.
Kun ihminen lankesi hänestä tuli liha ja hän alko yös syömään lihaa ja samoin saastui myös muu luomakunta ja muös eläimet alkoi syömään toisiaan ja siksi luomakuntakin huokaa synytystskissa ja odottaa vapautusta. 19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
Room 8:19-22 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
Tämä tila tulee sitten olemaan sama siellä tuhatvuotisessa valtakunnassa,kun saatana on sidottu ja heitetty tuonelaan yhdessä joukkonsa kanssa ja täällä vallitsee rauha ja sopusointu, kun ei ole paha kiusaamassa ja viettelemässä ja täällä sitten kuolee se nuorin satavuotiaana ja täällä ei se elämä ole vielä sitä mitä se on sitten taivaassa, vaikka se nykyiseen aikaan verrattuna voi siltä tuntuakin, sillä sitten taivaassa ei ole kuolemaa, eikä aikaa, eikä mitää kärsimystä.
Tässä lyhyt kuvaus siitä ajasta, Jesaja 11:4-10 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
5. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
6. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.Ilmestyskirjan 20. luku
1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.
= Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).
2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö
(2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).
6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. Kun olemme uskomassa, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”.= Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)
8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka”= Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.
9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”= Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).
10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”= Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.
11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”= Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.
12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella. Kuolleet pikkulapset, taas ovat pelastetussa tilassa, sillä Kristus on heidät sovittanut (Aadamin lankeemuksesta), antaen heille elämän ja vanhurskauden, eli myös uskon lahjan. (Room.5:18).
13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).
14. jae. ”Ja kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
= Tuonelassa ja kuolemassa olleet ihmiset, joutuvat siis ruumiineen ja sieluineen tuliseen järveen, tämän viimeisen vihollisen, toisen kuoleman vangeiksi, joka on iankaikkinen ero Jumalasta. 15. jae” Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen”.= Elämänkirja on todellisuudessa itse Kristus, ja joka häneen uskoo, Hänen nimensä on varmasti elämänkirjaan kirjoitettu. Kukaan ei tule autuuden osallisuuteen ilman Kristusta ja ilman armonvälineitä, jonkin pelkän absoluuttisen valinnan nojalla. Joka täällä ajassa tulee uskoon ja ainakin täältä lähtiessään pysyy siinä, on Jumalan armon valitsemuksessa kirjoitettu elämänkirjaan. Ne jotka vain ajaksi uskovat, mutta sitten lankeavat pysyvästi pois uskosta, eivät ole valittuja. Eikä heidän nimeään tuomionpäivänä löydetä elämänkirjasta, he joutuvat iankaikkiseen vaivaan omasta syystään. Lopuksi: Epäuskoisilla ihmisillä samoin kuin lihallisilla juutalaisilla, ei ole enään tämän elämän jälkeen toista mahdollisuutta, vaan tulinen järvi on ikuinen, eikä kadotuksesta voi päästä pois.
Miksi kiliasmi ei voi olla totta?
Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
yritätte vedota "vaikeisiin " paikkoihin oman järkenne mukaan. Ei Jeesusken tarvitse tulla tekemään mitään paremmin, vaan ristillä on kaikki tapahtunut. Ristilla, Jeesuksen ristinkuolemassa, on perkele sidottu evankeliumin kautta. Ramu tiedän sinun kopioineen hyvin paljonkin kirjoituksia, jotka eivät ole omiasi.
Mitä esimerkiksi olisin kopioinut?
Omia kirjoituksiani on tuhansia, ei mun ole tarvinnut kopioida niitä vaan ne ovat syntyneet Raamatun ääressä.
kun muuten katselee ympärilleen mitä maailmalla tapahtuu niin eipä ollenkaan näytä että' perkele olisi sidottu:
Näin sanotaan siitä ajasta kun perkele on sivottu ja miksi on sidottu:
"Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa."
eipä ollenkaan näytä saatana sidotulta, vaan villitsee kansoja kuten ennekin, samaa se on tehnyt jo 2000 vuotta.
Saatana sensijaan heitettiin MAANPÄÄLLE ulos taivaasta ja siksi se on riehunut 2000 v enemmän kuin koskaan.
"Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos." Voitto Ramu kirjoitti:
Omia kirjoituksiani on tuhansia, ei mun ole tarvinnut kopioida niitä vaan ne ovat syntyneet Raamatun ääressä.
kun muuten katselee ympärilleen mitä maailmalla tapahtuu niin eipä ollenkaan näytä että' perkele olisi sidottu:
"Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa."
eipä ollenkaan näytä saatana sidotulta, vaan villitsee kansoja kuten ennekin, samaa se on tehnyt jo 2000 vuotta.
Saatana sensijaan heitettiin MAANPÄÄLLE ulos taivaasta ja siksi se on riehunut 2000 v enemmän kuin koskaan.
"Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos."taivaassa ja maanpäällä. Uskovaiseen nähden perkele on sidottu. Kun luopumus lisääntyy, niinkuin Raamattu puhuu lopunajoista, niin sitä vapaammalla perkele on.
Voitto Ramu kirjoitti:
"Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos."monia, monia tekstejä mm. upotuskastetta vastaan.
- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
monia, monia tekstejä mm. upotuskastetta vastaan.
Joitakoin toisten kirjoituksia olen nettiin laittanut, mutta kirjoittajan nimi on mukana.
Esim viimeksi tuo "KARISMAATTINEN UUSUSKO" tuolla hellarien osastossa, MUTTA KIRJOITTAJA ON MAINITTU HETI ALUSSA. - Voitto Ramu
weha kirjoitti:
monia, monia tekstejä mm. upotuskastetta vastaan.
kasteesta olen kirjoittanut varmaankin tuhatkunta omaa kirjoitustani- en todellakaan muista että olisin upotuskastetta vastutavia toisten tekstejä koskaan lainannut.
Olli-Pekka Ylisuutarin pitkän kirjoituksen olen nettiin laittanut, mutta siinäkin on kirjoittajan nimi heti alussa.
Kasteasiaan olen todellakin paneutunut huolella Raamatusta- en esim Väisäsen kirjaa lukenut ennekuin olin valta-osan kastekirjoituksistani kirjoittanut ja iloitsin että Matti on ihan samoilla linjoilla.
Tosin hänen kirjastaan olen otteen sanan Baptidzoo selityksen osalta monesti lainannut, mutta siinäkin jo tekstissä on maininta kenen tutkimuksiin se perustuu.
Kastekirjoituksiani taitaa olla yksinkasppalein laskien varmaan lähemmä tuhat kpl.
Toki historiaa olen lukuisasti lainannut, mutta sekin on käynyt tekstistä ilmi lainausmerkeillä ja maininnalla että Kirkkohistoria kertoo näin.
Vilkaisin juuri "Omat tiedostot" kokoa ja näyttääpi olevan noin 3 GT ja yli 10-tuhatta kansiota jotenka empä lähde käymään niitä kaikkia läpi ompa sitä näköjään tullut kirjoiteltua - ja sisinä aina itse oppii kun joutuupi tutkimaan asiaa ennekuin kirjoittaa . - Voitto Ramu
Voitto Ramu kirjoitti:
kasteesta olen kirjoittanut varmaankin tuhatkunta omaa kirjoitustani- en todellakaan muista että olisin upotuskastetta vastutavia toisten tekstejä koskaan lainannut.
Olli-Pekka Ylisuutarin pitkän kirjoituksen olen nettiin laittanut, mutta siinäkin on kirjoittajan nimi heti alussa.
Kasteasiaan olen todellakin paneutunut huolella Raamatusta- en esim Väisäsen kirjaa lukenut ennekuin olin valta-osan kastekirjoituksistani kirjoittanut ja iloitsin että Matti on ihan samoilla linjoilla.
Tosin hänen kirjastaan olen otteen sanan Baptidzoo selityksen osalta monesti lainannut, mutta siinäkin jo tekstissä on maininta kenen tutkimuksiin se perustuu.
Kastekirjoituksiani taitaa olla yksinkasppalein laskien varmaan lähemmä tuhat kpl.
Toki historiaa olen lukuisasti lainannut, mutta sekin on käynyt tekstistä ilmi lainausmerkeillä ja maininnalla että Kirkkohistoria kertoo näin.
Vilkaisin juuri "Omat tiedostot" kokoa ja näyttääpi olevan noin 3 GT ja yli 10-tuhatta kansiota jotenka empä lähde käymään niitä kaikkia läpi ompa sitä näköjään tullut kirjoiteltua - ja sisinä aina itse oppii kun joutuupi tutkimaan asiaa ennekuin kirjoittaa .on se muuten kumma juttu kun jotkut väittävät tietävän toimistani sellaista mitä minä en itse tiedä!
Poutiianenkin kirjoitti muutama vuosi Ramusta täyttä sontaa ja korosti vielä: "kakki mitä olen Ramusta kirjoittanut on totta"
Väittä mm Ramun jääneen sairaseläkkeelle ym.
Totuus ei siis ole monestikaan sitä mitä ihmiset LUULEVAT korviensa välistä löytyvän. Voitto Ramu kirjoitti:
on se muuten kumma juttu kun jotkut väittävät tietävän toimistani sellaista mitä minä en itse tiedä!
Poutiianenkin kirjoitti muutama vuosi Ramusta täyttä sontaa ja korosti vielä: "kakki mitä olen Ramusta kirjoittanut on totta"
Väittä mm Ramun jääneen sairaseläkkeelle ym.
Totuus ei siis ole monestikaan sitä mitä ihmiset LUULEVAT korviensa välistä löytyvän.Jes 11.
Sinähän oot mennyt henkilökohtaisuuksiin, johon olen vastannut: "Olen saanut kaikki synnit anteeksi Jeesusken nimessä ja veressä, joten älä sä käy henkilöön, vaan tarkkaa oppia, se on Jumalan".- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
Jes 11.
Sinähän oot mennyt henkilökohtaisuuksiin, johon olen vastannut: "Olen saanut kaikki synnit anteeksi Jeesusken nimessä ja veressä, joten älä sä käy henkilöön, vaan tarkkaa oppia, se on Jumalan".------
- Voitto Ramu
weha kirjoitti:
kiliasti en ole.
1000 v valtakuntaan?
Voitto Ramu kirjoitti:
1000 v valtakuntaan?
Ja Sitä mitä Luther opetti. Niin olen minäkin ymmärtämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011031
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57989Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103581Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90567- 78541
- 53537
- 39518