On se hyvä, kun nuo poliisijohtajatkin ovat tajunneet olla välittämättä lapsellisen alhaisista rajoituksista ja päästelevät menemään järkeviksi katsomillaan nopeuksilla.
Hiljaisella tieosuudella ei siis pitäisi keneltäkään lähteä kortti pois tuollaisesta ylityksestä, joka on otsikossa mainittu.
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfml?j=559468
Nyt voivat sitten pitää mölyt mahassan nekin ylinopeuskammoksujat, jotka täälläkin huutelevat lynkkausmielialaisia herjojaan liikennettä vaarantamattomille ylinopeuskuljettajille.
50:n alueella 86, ei korttia pois
16
1998
Vastaukset
- viedu
Itsellä kyllä lähti kortti hieman pienemmästä ylityksestä eli 100 alueella 134km/h. Suhteellisestikin pienempi. Ei auttanut, vaikka oli valoisa kesäyö ja keskellä autiota 6-tietä itä-suomessa.
Kyllä ihmiset ovat oikeuden edessä eri arvoisia.- ole päätetty!
Sehän on vasta poliisimiesten tien päällä tehty virhearvio; seurauksia taitaapi tulla myös heille.
- ptdq
Kerrohan koska tämä tapahtui? Onko yli vuosi aikaa? Viime maaliskuussahan noi ajokieltosäädökset tiukkeni, mutta oon itse ymmärtäny että satasen alueella vasta 40 km/h ylityksestä lähtis kortti hyllylle. Toi sun juttu kuulostaa aika rankalta jos noin on tosiaan tapahtunu.
Pienenä kuriositeettina: Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä! Itse istuin Luotosen puheilla n. vuosi sitten lakki kuorassa, kun tein joustavan ja turvallisen ohituksen ohittaen jonossa huomaamattani siviilipoliisin, jotka saivat minulle 128 km/h 80 alueella. Minulle Luotoselta ei ymmärrystä riittänyt, vaikka ei ollut kouluja lähellä silloinkaan. Kortti pois...
- Auto--Antero
Kyrpänaamat meinasivat syyllistyä virkavirheeseen, mutta "tulivat järkiinsä".
Olivat varmaan soittaneet pomolleen, miten toimia vallesmannin kanssa ja saaneet huutia.
Mielestäni nämä kyrvät pitäisi tuomita törkeästä virkavirheen yrityksestä viralta pantavaksi!!Luultavasti aika monet poliisien ylinopeudet onkin painettu villaisella, kun näkyy sellainen olevan pääsääntöisesti ensisijaisena käytäntönä. Itsekin kuulin skanneriaikana yhden villaispainelun.
- ihmettelijä...
"Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä!"
Missähän tuo nopeus on mahdettu ajaa, kun ei yleisesti teillä ole 50km/h rajoitusta turhaan...- ptdq
Aamulehden mukaan Saarenmaantiellä. Se on sellainen hyvin kapea ja mutkainen, mutta kuitenkin asfaltoitu tie. Siinä ei esim. ole ollenkaan keskiviivaa tai viivalla erotettuja pientareita. Se tien kuvauksesta.
Koko matkaltaan se ei ole 50 tie, vaan "korpiosuus" on muistaakseni yleisrajoitusaluetta so. 80. Eli se 50 on voimassa alueella, jossa on asutusta, niin Tampereen Kaukajärven kuin Kangasalankin päässä. Kyseisellä tieosuudella ei ole kevyenliikenteenväylää, joten melko ontuvat on Luotosen puolustelut ylinopeudelle.
- prius
Ei sillä arpojalla ole mitään oikeutta lähteä paikanpäällä olleen poliisin näkemystä rikkeestä muuttamaan. Nopan ainoa tehtävä on päättää, miten pitkä kakku tulee. Eikä siinä nykyään ole mitään 0pv -vaihtoehtoa. Kyllä nyt jonkun pitäisi tehdä Äijälästä kantelu oikeille poliiseille, valtakunnan syyttäjälle, Tarja Haloselle ja SAK:n johtoryhmälle.
- käräjäoikeus
"Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä!"
Käräjäoikeus langetti minulle aikoinaan tuomion liikenteen vaarantamisestakin, eikä auttanut, että paikalla ei yöaikaan hyvän kelin vallitessa ollut ristinsielua eikä muuta liikennettä.
Heidän mukaansa liikennettä on aina vaarannettu, jos paikalla olisi voinut olla ihmisiä ja muuta liikennettä ja sitä asiaa ei katsota rannekellosta. käräjäoikeus kirjoitti:
Käräjäoikeus langetti minulle aikoinaan tuomion liikenteen vaarantamisestakin, eikä auttanut, että paikalla ei yöaikaan hyvän kelin vallitessa ollut ristinsielua eikä muuta liikennettä.
Heidän mukaansa liikennettä on aina vaarannettu, jos paikalla olisi voinut olla ihmisiä ja muuta liikennettä ja sitä asiaa ei katsota rannekellosta.Tuossa Moision tapauksessa oli kuulemma ollut lieventävänä seikkana sekin, että hän oli ajanut hyvällä autolla.
- J_HV
Minä kun olin ajatellut että 86km/h olisi asiallinen nopeus 100km/h alueella tai ehkä 80mk/h alueellakin, mutta ei.
Poliisin mukaan 86km/h eli 72% ylinopeutta kuuluu asiaan 50km/h, eli myös kaupunkialueella. Hienoa poliisi, "liikennekasvatustyönne" uskottavuus nousi taas pykälällä! *pyörivät silmät* - tämä...
Kyseessä oli kuitenkin Poliisi.
Hänellä on oikeus käyttää harkitsemaansa nopeutta.
En usko että hän olisi ajanut ylinopeutta jos siitä olisi aiheutunut vaaraa.
Tuntuu hullulta miksi kohdassa jossa ei voi aiheuttaa vaaraa sitä kuitenkin mitataan, miksiköhän. - Sama
36 km ylitys taajama-alueella tarkoittaa normaalisti 20 päiväsakkoa. Kortti lähtee yleensä vasta 22 päiväsakon ylityksestä, eli ylitys 37 tai enemmän.
Esim. risteysalueella, koulun kohdalla, liukkaalla tiellä ym. voi poliisi käyttää harkintansa mukaan ns. korotettuja päiviä, jolloin kortti lähtee hieman pienemmästäkin ylityksestä.
Kangasalalla ei ollut risteystä, koulua eikä liukasta kohdalla, jossa nopeus mitattiin. Miksi siis päälliköltä kortti pois jos ei tavalliseltakaan kansalaiselta?
Eli virkaintoinen partio teki virhearvioinnin ottaessaan kortin pois. Sakko kuitenkin ihan oikein.- 3ttä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000015220514
Ja voin sanoa, että ainoat autot liikkeellä minä ja sinivuokot. Ainoa joka olisi voinut eteen tulla olisi ollut joku juopunut marjastaja, joka marjastaa 0200 yöllä.
- poliisi on poliisi
Kaveri ajoi yöllä tyhjällä moottoritiellä(rajoitus 100km/h) tutkaan 142 km/h.
Poliisien mielestä tapaus osoitti törkeää piittaamattomuutta,ja muutenkin aiheutti kuulemma vaaraa... kortti vietiin 2kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603325Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242779Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541857- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845