Rakkaani

Kauneinta hänessä on
hänen laupeutensa
Ihaninta hänessä on
hänen rehellisyytensä
ja Rakkainta hänessä on
että Jeesus on hänelle Rakkain

YLISTYS ja KIITOS!

3

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häneltä

      ( 20.8 2003 )

      Jos olisin meri tahtoisin tulla
      sinuun kuin hyökyaalto
      täyttäen kaikella voimallani
      Kuin hiljainen sade
      kevyesti pisaroiden, kaikella herkkyydelläni
      hyväillen, pitkään väreillen
      sinussa

      Kuin rauhalliset, päättymättömät laineet
      joiden lempeä loputtomuus
      huuhtoo pois
      ikävän ja hylkäämisen pelot

      Mutta olen ihminen ja tiedän
      ettei sielustani ole taivaaksi, kenellekkään
      Ei minuun voi kääriytyä kuin
      lämpimään peitteeseen
      suojaksi kylmintä yötä vastaan!

      Herra, ota hallintaasi
      sieluni kiihkeä, voimakas meri, joka joskus
      velloo niin omituisin, tummin sävyin
      Anna armosi auringon värittää
      ristiriitaiset laineeni, jotta ne soljuisivat
      asettamiisi uomiin
      tuottaen iloa ja lohdutusta
      ei tuskaa eikä pettymystä koskaan

      ja vaikka nyt katsonkin
      kauempaa, häntä jonka silti tunnen
      lähellä, toivon ja rukoilen

      Ole sinä peitto rakkaani suojana
      varjellen hänet itsekkäiltä käsiltä, myös
      minun käsiltäni, etten yrittäisi omistaa, enkä
      avata aarretta, jonka kuuluu säilyä salaisuutena
      löytäjäänsä varten;

      pidä hänet koskemattomana
      kunnes aika tulee
      jolloin kaksi sielua yhtyvät
      rakastavan peitteesi alla
      kuin erilliset virrat jotka
      meressä sulautuvat

      ja arkipäivässä
      aaltoilevat kauneutesi voimaa
      kuin yksi

      Jospa voisin olla tuo toinen?
      Virroista toinen?

      **

      ( jatkuu huomenna )

      • jatkuu...

        Mutta Herra, älä anna minun olla mitään
        irrallaan sinun suunitelmastasi
        sinun johdatuksestasi
        sillä ilman sinua
        menettäisimme kaiken
        Ja taivaallinen tuuli meren yllä vaikenesi
        syvimmistä, täydellisimmistä
        äänistään;

        äänistä jotka murtavat, äänistä jotka
        riisuvat, äänistä jotka kertovat ristin tapahtumista

        niin siunatun väkevästi, että sielussa syntyy
        loppumaton laulu
        täyttymätön ja hetkittäin täyttyvä
        kaipaus
        mennä ja rakastaa, mennä
        ja julistaa
        kaikille niille jotka
        maailman kylmässä yössä palelevat suojaa vailla

        Oi, Herrani, sinä näet kaipaukseni olla
        kuin hyökyaalto, kaipaukseni
        olla pisaroiva sade, kaipaukseni olla kuin
        tyynnyttävä, hiljaa väräjävä lampi
        hänelle, joka avaisi rantansa
        ottamaan minut vastaan
        koko laajudeltani, hyväksyen
        ihmisenä lähelleen kasvamaan

        Mutta, Herra, Herrani, ole sinä suurin
        kaipaukseni, ole suojamuuri
        aaltojeni ympärillä;
        sinä näet, tiedät ja tunnet
        minut ja kaipaukseni kokonaan
        se riittää

        Johda minne ikinä tahdot
        jotta voisin elää koko persoonallani
        tätä yhteyteesi
        lunastetun elämää;
        ja se, mikä elämättä jää, aallot, jotka
        eivät pääse vapauteen, muuntukoon sisälläni
        voimaksi, ymmärrykseksi ja rakkaudeksi
        niitä kohtaan joiden
        menetykset ovat kipeät

        En tiedä, kyselen...

        Rukoilen ja luotan armoon, jonka suojissa
        tie selkenee, selkenee!
        Oi kunpa minulla olisi sanat, sanat
        joilla siunata sinua
        kaikella sydämeni rakkaudella, siunata
        Isän syliin, hyväksyvään syliin, siunata kaikella
        voimallani, kaikella herkkyydelläni
        niin ettet koskaan epäilisi vilpittömyyttä
        tunteideni aitoutta

        Oi, Jumalani, ole hänelle hyvä
        Jumalani, ole hänelle hyvä tänään!

        *


        Jos olisin meri...
        mutta, annathan minun olla vain ihminen?


      • t.i.ruskeepaa
        jatkuu... kirjoitti:

        Mutta Herra, älä anna minun olla mitään
        irrallaan sinun suunitelmastasi
        sinun johdatuksestasi
        sillä ilman sinua
        menettäisimme kaiken
        Ja taivaallinen tuuli meren yllä vaikenesi
        syvimmistä, täydellisimmistä
        äänistään;

        äänistä jotka murtavat, äänistä jotka
        riisuvat, äänistä jotka kertovat ristin tapahtumista

        niin siunatun väkevästi, että sielussa syntyy
        loppumaton laulu
        täyttymätön ja hetkittäin täyttyvä
        kaipaus
        mennä ja rakastaa, mennä
        ja julistaa
        kaikille niille jotka
        maailman kylmässä yössä palelevat suojaa vailla

        Oi, Herrani, sinä näet kaipaukseni olla
        kuin hyökyaalto, kaipaukseni
        olla pisaroiva sade, kaipaukseni olla kuin
        tyynnyttävä, hiljaa väräjävä lampi
        hänelle, joka avaisi rantansa
        ottamaan minut vastaan
        koko laajudeltani, hyväksyen
        ihmisenä lähelleen kasvamaan

        Mutta, Herra, Herrani, ole sinä suurin
        kaipaukseni, ole suojamuuri
        aaltojeni ympärillä;
        sinä näet, tiedät ja tunnet
        minut ja kaipaukseni kokonaan
        se riittää

        Johda minne ikinä tahdot
        jotta voisin elää koko persoonallani
        tätä yhteyteesi
        lunastetun elämää;
        ja se, mikä elämättä jää, aallot, jotka
        eivät pääse vapauteen, muuntukoon sisälläni
        voimaksi, ymmärrykseksi ja rakkaudeksi
        niitä kohtaan joiden
        menetykset ovat kipeät

        En tiedä, kyselen...

        Rukoilen ja luotan armoon, jonka suojissa
        tie selkenee, selkenee!
        Oi kunpa minulla olisi sanat, sanat
        joilla siunata sinua
        kaikella sydämeni rakkaudella, siunata
        Isän syliin, hyväksyvään syliin, siunata kaikella
        voimallani, kaikella herkkyydelläni
        niin ettet koskaan epäilisi vilpittömyyttä
        tunteideni aitoutta

        Oi, Jumalani, ole hänelle hyvä
        Jumalani, ole hänelle hyvä tänään!

        *


        Jos olisin meri...
        mutta, annathan minun olla vain ihminen?

        noin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe