Milloinkas se kastamaton pakanalapsi olisi Pyhän Hengen lahjan saanut, kun se kristittyjen kasteessa luvataan antaa teille ja teidän lapsille.
Joko muuten teidän lapsilla on Pyhä Henki?
Pakanalapselta puuttuu Pyhä Henki
35
791
Vastaukset
- uskova äiti
Minun lapseni ja mieheni on lapsikastettu.
Mutta, koska tiedän, että se ei heitä pelasta, olen rukouksessa jättänyt heidät Jumalan käsiin, ja tahdon luottaa siihen, että eräänä päivänä he kaikki ovat valmiita ottamaan Jeesuksen vastaan vapahtajanaan.
Ps. Myös minut itseni lapsikastettiin, uudestisyntyminen kuitenkin tapahtui vasta kolmikymppisenä.- Johannes
Jeesuksen alkuperäisten sanojen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu jo kasteessa vedestä ja Hengestä.
Joh.3
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. - ihmiset
jotka on lapsena kastettu, ei kukaan heistä uudestisyntynyt kasteessa eli tullut uskoon. minutkin aikoinaan lapsikastettiin, mutta uudestisyntymisen koin vähän ennen kolmeakymppiä. minä en uudestisyntyneenä ihmisenä, jonka Jumala on johdattanut tuntemaan Totuuden, voi vaieta, koska tiedän myös kuten edellinen kirjoittaja, ettei lapsikaste pelasta.
muistan kun uudestisynnyin eli tulin uskoon kuinka
hirveän surullisena koin sen asian, että niin monet ihmiset kulkee erossa Jumalasta. tuo lapsikaste on asia joka luterilaisuudessa jo lapsesta asti meille syötetty, että siinä olisi jotain pelastavaa. se on ihmisoppi. kun tulin uskoon ja tulin tuntemaan Totuuden, joka löytyy Jumalan Sanasta että vain Jeesus voi meidät pelastaa, olin aivan hämmästyksissäni, miksei minulle oltu koskaan ev.lut.kirkossa kerrottu, että minun pitää uudestisyntyä ylhäältä eli tulla uskoon päästäkseni Taivaaseen? en ollut tietoinen siitä, että vain Jeesus on tie Taivaaseen. kun uudestisynnyin Jumala avasi minun silmäni ja minut ymmärtämään mikä on Totuus. en tiedä, mikä on nykytilanne lut.kirkossa mutta toivoisin siellä pidettäisiin enemmän Totuutta esillä. että vain Jeesus on tie, totuus ja elämä. vain uskomalla Häneen, ja katumalla syntejään ja antamalla elämänsä Jeesukselle ihminen voi pelastua. - miten,
ihmiset kirjoitti:
jotka on lapsena kastettu, ei kukaan heistä uudestisyntynyt kasteessa eli tullut uskoon. minutkin aikoinaan lapsikastettiin, mutta uudestisyntymisen koin vähän ennen kolmeakymppiä. minä en uudestisyntyneenä ihmisenä, jonka Jumala on johdattanut tuntemaan Totuuden, voi vaieta, koska tiedän myös kuten edellinen kirjoittaja, ettei lapsikaste pelasta.
muistan kun uudestisynnyin eli tulin uskoon kuinka
hirveän surullisena koin sen asian, että niin monet ihmiset kulkee erossa Jumalasta. tuo lapsikaste on asia joka luterilaisuudessa jo lapsesta asti meille syötetty, että siinä olisi jotain pelastavaa. se on ihmisoppi. kun tulin uskoon ja tulin tuntemaan Totuuden, joka löytyy Jumalan Sanasta että vain Jeesus voi meidät pelastaa, olin aivan hämmästyksissäni, miksei minulle oltu koskaan ev.lut.kirkossa kerrottu, että minun pitää uudestisyntyä ylhäältä eli tulla uskoon päästäkseni Taivaaseen? en ollut tietoinen siitä, että vain Jeesus on tie Taivaaseen. kun uudestisynnyin Jumala avasi minun silmäni ja minut ymmärtämään mikä on Totuus. en tiedä, mikä on nykytilanne lut.kirkossa mutta toivoisin siellä pidettäisiin enemmän Totuutta esillä. että vain Jeesus on tie, totuus ja elämä. vain uskomalla Häneen, ja katumalla syntejään ja antamalla elämänsä Jeesukselle ihminen voi pelastua.Kerroppa sitten miten kastamaton lahkolapsi on saanut Kristuksen Hengen?
"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Ja kerro missä iässä lapsi menettää Kristuksen Hengen, jos ei ala uskomaan toivotulla tavalla? - ihminen,
kiitos Jumalalle!
- uudestisynnytä
muutenhan tämä maa olisi täynnä uskovia ihmisiä jos niin olisi! suurin osa luterilaisista, jotka on lapsena kastettu kulkevat erossa Jumalasta.
jos lapsi todella uudestisyntyisi kasteessa hänhän alkaisi puhumaan Jeesuksesta kun oppisi puhumaan!srk:sa opetetaan, että lapset ovat jo syntyessään Jumalan lapsia (ps.87; Room.5:18). Siksi myös lapset lapset kastetaan. Usko säilyy, usein jopa suvuttain.
- 12 miestä
Kyllä nämä 12 miestä syntyivät uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa.
Apt.19
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. - Herralle jo
toinen UUdestisyntynyt!
12 miestä kirjoitti:
Kyllä nämä 12 miestä syntyivät uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa.
Apt.19
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.vaan kättenpäällepanemisen kautta, kuten Paavalikin.
apt.19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.- vedestä ja Hengestä
weha kirjoitti:
vaan kättenpäällepanemisen kautta, kuten Paavalikin.
apt.19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.Vedestä ja Hengestä uudestisynnytään.
simon noita halusi ottaa auktroteetin käsiinsä antaa Henkeä, mutta ei onnistunut. meedioiden kädet kuumenee niiden välittäessä energiaa
ei pidä mennä liian helposti kenenkään käsien alle, ettei joudu osalliseksi hänen synneistään.
vesi,veri ja Henki pitävät yhtä kasteessa.
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa. vedestä ja Hengestä kirjoitti:
Vedestä ja Hengestä uudestisynnytään.
simon noita halusi ottaa auktroteetin käsiinsä antaa Henkeä, mutta ei onnistunut. meedioiden kädet kuumenee niiden välittäessä energiaa
ei pidä mennä liian helposti kenenkään käsien alle, ettei joudu osalliseksi hänen synneistään.
vesi,veri ja Henki pitävät yhtä kasteessa.
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.tolla kohdallasi sitten sanoa?
- Henki
weha kirjoitti:
tolla kohdallasi sitten sanoa?
Te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa, vaan kun Totuuden Henki tulee teihin,niin Hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.
Vai eikö sinulla ole asuvaisena Totuuden Henkeä?
Puuttuuko sinulta Hengen todistus, että olet saanut Kristuksen vedessä ja veressä kasteessa?
Eikö henkesi anna tunnustusta Kristuksen lihaksi tulosta kasteessasi lapsena?
Jolla Kristuksen Henkeä ei ole, se ei ole hänen omansa Raamatun mukaisesti näin on.
Minun Henkeni yhtyy Jumalan todistukseen kasteessa saadusta Kristuksesta.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa. Henki kirjoitti:
Te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa, vaan kun Totuuden Henki tulee teihin,niin Hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.
Vai eikö sinulla ole asuvaisena Totuuden Henkeä?
Puuttuuko sinulta Hengen todistus, että olet saanut Kristuksen vedessä ja veressä kasteessa?
Eikö henkesi anna tunnustusta Kristuksen lihaksi tulosta kasteessasi lapsena?
Jolla Kristuksen Henkeä ei ole, se ei ole hänen omansa Raamatun mukaisesti näin on.
Minun Henkeni yhtyy Jumalan todistukseen kasteessa saadusta Kristuksesta.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.on syntynyt lapsiveden kautta, mutta sikisi Pyhästä Hengestä. Näin se tapahtui.
Samoin pienet lapset, taivaan taimenet sovitettuina ja sovitettu on myös uskovainen (Room.5:18; Matt.18:6). Kaste on tämän pelastuksen merkki, vakuutus ja sinetti. Useimmat kastetut elävät niinkuin maailma elää.- hengellinen
weha kirjoitti:
on syntynyt lapsiveden kautta, mutta sikisi Pyhästä Hengestä. Näin se tapahtui.
Samoin pienet lapset, taivaan taimenet sovitettuina ja sovitettu on myös uskovainen (Room.5:18; Matt.18:6). Kaste on tämän pelastuksen merkki, vakuutus ja sinetti. Useimmat kastetut elävät niinkuin maailma elää.hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti, kaste on Jumalan teko, luomis- ja pelastusteko "ja pestä pois syntisi" Jumalan ei tarvi koskaan uusia tekojaan, Kristus on kasteen sisältö. Veri, vesi ja Henki pitävät yhtä. Jeesuksen kylki puhkaistiin ja heti siitä vuoti verta ja vettä. veri jäi maan päälle sekoittuen veteen. Henki tulee Jumalan luota, ei toisen ihmisen sisältä tai käsistä.
kaste on Pyhän Henen työtä lapsessa, tai ketä vain kastetaan, mutta ei ole aikaisemmin kastettu, rukoile Herraa avaamaan asiaa ja antamaan viisautta kasteasiassa hengellinen kirjoitti:
hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti, kaste on Jumalan teko, luomis- ja pelastusteko "ja pestä pois syntisi" Jumalan ei tarvi koskaan uusia tekojaan, Kristus on kasteen sisältö. Veri, vesi ja Henki pitävät yhtä. Jeesuksen kylki puhkaistiin ja heti siitä vuoti verta ja vettä. veri jäi maan päälle sekoittuen veteen. Henki tulee Jumalan luota, ei toisen ihmisen sisältä tai käsistä.
kaste on Pyhän Henen työtä lapsessa, tai ketä vain kastetaan, mutta ei ole aikaisemmin kastettu, rukoile Herraa avaamaan asiaa ja antamaan viisautta kasteasiassaOlen ollut kauan ns. tunnustuksellinen luterilainen ja meitä on muitakin. Olen saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten. Käynm vain Srk tilaisuuksissa ja se riittää.
Tässä tiivistettynä se, mitä minä ja me olemme oppineet: "Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon" (Room.1:17).- tulee taivaasta
weha kirjoitti:
Olen ollut kauan ns. tunnustuksellinen luterilainen ja meitä on muitakin. Olen saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten. Käynm vain Srk tilaisuuksissa ja se riittää.
Tässä tiivistettynä se, mitä minä ja me olemme oppineet: "Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon" (Room.1:17).Pyhä Henki ei tule toisen ihmisen käsistä ja kehosta toiseen ihmiseen. Pyhä Henki tulee Isän tyköä taivaasta. Tyhmät neitsyet kääntyivät viisaitten neitsyiden puoleen saadakseen heiltä öljyä eli Pyhää Henkeä. Ei onnistunut.
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta. tulee taivaasta kirjoitti:
Pyhä Henki ei tule toisen ihmisen käsistä ja kehosta toiseen ihmiseen. Pyhä Henki tulee Isän tyköä taivaasta. Tyhmät neitsyet kääntyivät viisaitten neitsyiden puoleen saadakseen heiltä öljyä eli Pyhää Henkeä. Ei onnistunut.
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella tietty. Mitäs sinä tunnustat?
Pyhän Hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan. (Matt.16:19; Joh.20:23).
:" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt." Katso myös (Room.1:17).- sen Jumala päästää
weha kirjoitti:
Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella tietty. Mitäs sinä tunnustat?
Pyhän Hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan. (Matt.16:19; Joh.20:23).
:" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt." Katso myös (Room.1:17).Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu..."
On otettava huomioon, että Jeesus meni kuolemaan ja oli 40 pv ihmisten tavoittamttomissa. Kuka antoi syntejä anteeksi tuon 40 päivän aikana?
Jumalahan syntejä voi antaa anteeksi. Isä meidän rukouksessakin rukoillaan Isältä..ja anna meille anteeksi meidän syntivelkamme, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet" anteeksianto on kytketty vielä omaan anteeksiantoon "joille te synnit anteeksiannanne, niille ne ovat anteeksiannetut" vapautuminen tapahtuu. me vapautamme itsemme antaessamme anteeksi toiselle ja näin myös Jumala antaa meille anteeksi.
minkä te vapautatte maan päällä se on vapautettu taivaassa, me pystymme vapauttamaan itsemme antamalla anteeksi toiselle.
jos syntien anteeksiantamine olisi noin helppoa kuin annat ymmärtää, niin silloinhan siihen voitaisiin käyttää vaikka automaatteja, joissa nauha pyörii...minä ihminen annan sinun syntisi nyt anteeksi"...sama nauha pyörisi vaikka puhelinpalveluna 000 jotakin ja paikallispuhelumaksu. sen Jumala päästää kirjoitti:
Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu..."
On otettava huomioon, että Jeesus meni kuolemaan ja oli 40 pv ihmisten tavoittamttomissa. Kuka antoi syntejä anteeksi tuon 40 päivän aikana?
Jumalahan syntejä voi antaa anteeksi. Isä meidän rukouksessakin rukoillaan Isältä..ja anna meille anteeksi meidän syntivelkamme, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet" anteeksianto on kytketty vielä omaan anteeksiantoon "joille te synnit anteeksiannanne, niille ne ovat anteeksiannetut" vapautuminen tapahtuu. me vapautamme itsemme antaessamme anteeksi toiselle ja näin myös Jumala antaa meille anteeksi.
minkä te vapautatte maan päällä se on vapautettu taivaassa, me pystymme vapauttamaan itsemme antamalla anteeksi toiselle.
jos syntien anteeksiantamine olisi noin helppoa kuin annat ymmärtää, niin silloinhan siihen voitaisiin käyttää vaikka automaatteja, joissa nauha pyörii...minä ihminen annan sinun syntisi nyt anteeksi"...sama nauha pyörisi vaikka puhelinpalveluna 000 jotakin ja paikallispuhelumaksu.Mitä olen opettanut helposta uskosta?
Jumalan vanhurskaus siirttyy uskovaiselta toiselle, uskolla vastaanotettavaksi (Room.1:17). Se vaatii vastaanottajalta uskoa. Joten älä selitä omiasi.
Jo vanhassa liitossa oli Pyhän Hengen pappeus.
Epäuskoisen julistus ei synnytä uskoa:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:15
Helppoa uskoa (synergismiä) on nimenomaan se, että tullaan yksin uskoon tai uskotaan ja rukoillaan syntejä vain anteeksi kotona Jumalalta. Ei tässä ole evankeliiumin päästösanaa, vaan omia luuloja.
Tällöin jää seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Ilmankos maamme on villihenkiä täynnä.
16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.- yhdessä,
weha kirjoitti:
Mitä olen opettanut helposta uskosta?
Jumalan vanhurskaus siirttyy uskovaiselta toiselle, uskolla vastaanotettavaksi (Room.1:17). Se vaatii vastaanottajalta uskoa. Joten älä selitä omiasi.
Jo vanhassa liitossa oli Pyhän Hengen pappeus.
Epäuskoisen julistus ei synnytä uskoa:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:15
Helppoa uskoa (synergismiä) on nimenomaan se, että tullaan yksin uskoon tai uskotaan ja rukoillaan syntejä vain anteeksi kotona Jumalalta. Ei tässä ole evankeliiumin päästösanaa, vaan omia luuloja.
Tällöin jää seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Ilmankos maamme on villihenkiä täynnä.
16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.Onhan niitä muitakin uskontoja ja oikein kiihkouskoisia, jotka menee pommit vyöllä eteenpäin uskosaan. Kyllä he uskossa ovat, mutta minkä hengen ja minkä sanan synnyttämässä uskossa? on toinen asia. Raamatun mukaan jopa riivaajat uskovat ja vapisevat.
Sana ja sakramentit synnyttää uskoa Pyhän Hengen vaikutuksesta. Herra avasi Lyydian sydämen ja sitten Lyydia vei koko perhekuntansa kasteelle.
Lahkolaiset, kuten fariseukset,joihin vetoat, eihän he mitään kristittyjä halunneetkaan julistuksellaan tehdä, vaan omien lahkojensa kannattajia, joista Jeesus sanoi vakavasti:
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? yhdessä, kirjoitti:
Onhan niitä muitakin uskontoja ja oikein kiihkouskoisia, jotka menee pommit vyöllä eteenpäin uskosaan. Kyllä he uskossa ovat, mutta minkä hengen ja minkä sanan synnyttämässä uskossa? on toinen asia. Raamatun mukaan jopa riivaajat uskovat ja vapisevat.
Sana ja sakramentit synnyttää uskoa Pyhän Hengen vaikutuksesta. Herra avasi Lyydian sydämen ja sitten Lyydia vei koko perhekuntansa kasteelle.
Lahkolaiset, kuten fariseukset,joihin vetoat, eihän he mitään kristittyjä halunneetkaan julistuksellaan tehdä, vaan omien lahkojensa kannattajia, joista Jeesus sanoi vakavasti:
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?Edelleen. Epäuskoisen julistus, ei synnytä uskoa vaikka kuinka uskoo:
Samarian tapauksessa (apt.8:8:5-17) on teksti teologisesti erittäin monitahoinen ja rikas. Asiaa on tarkasteltava uskon näkökulmasta. Näiltä ihmisiltä puuttui Pyhä Henki. Miten tämä oli mahdollista? Tällöin todetaan, ettei samarialaisilla ollutkaan vielä tässä vaiheessa elävää todellista uskoa, sillä ”Pyhä Henki” saadaan uskolla. Paavali sanoo myös: ” Me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”. (Gal.3:14). Tämä on todettavissa tekstistä, joka osoittaa, että kuulioiden sydän oli ”jaettu”: he kuuntelivat ja ylistivät Simon-noitaa sen jälkeen, kun he olivat yksimielisesti ottaneet vaarin Filippoksen saarnasta. Tässä tilassa he uskoivat myös Filippoksen evankeliumin julistukseen. Toisin sanoen, he uskoivat samanaikaisesti sekä Simon-noidan puheeseen, että Filippoksen julistukseen. Tällöin ei voinut syntyä vanhurskauttavaa uskoa. Teksti osoittaa syvällisesti, ettei ilman uskoa voi tulla vanhurskaaksi, eikä saada kasteen siunausta. Kun Pietari ja Johannes siunasivat samarialaiset kättenpäällepanemisen kautta (= Kuva evankeliumin julistamisesta) syntyi usko, ja he saivat Pyhän Hengen. Heitä ei kuitenkaan tarvinnut kastaa uudelleen, sillä Jumalan sanan mukainen kaste oli voimassa ja usko omisti sen omakseen.
Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
Raamattu puhuu hyvin kauniisti lapsen autuaallisesta tilasta: ” Sinä olet vetänyt minut ulos äitini kohdusta. Sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla. Sinun päälles (huomaasi) minä olen heitetty äitini kohdusta. Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta” (ps.22:10-11).
”Minä tunsin sinun jo ennen kuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun, ennen kuin sinä äidistäs synnytkään” (Jer.1:5).
-Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.
Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Noilla Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.
Room.5:18. Niinkuin siis yhden synnin kautta on kadotus tullut kaikkein ihmisten päälle, niin on myös yhden vanhurskauden kautta elämän vanhurskaus tullut kaikkein ihmisten päälle.
Tämän raamatun kohdan mukaan yhden ihmisen lankeemuksesta tuli perisynti ja Jeesus samoin sovitti perisynnin ja antoi elämän vanhurskauden pienille lapsille.
Lapset kastetaan, koska he uskovat : Matt.18: 6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen. Kaikkein pienimmät näkevät myös taivaallisen Isän kasvot, sanotaan siinä..
Epäuskoisen täytyy tulla lapsen asemaan ja tilaan päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan sisälle: 1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa? 2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä, 3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.- Jeesus Kristus
ja hän on siitä lähtien ihmisessä...mutta silti ihminen voi menettää tämän armon...uusi elämä ei saa puhjeta...Jeesus ei synny sydämiin, ellei ihminen myöhemmin käänny pois synneistä!
Pienille lapsille ei julisteta parannusta, koska
he ovat vielä lain opetuksen alla, kunnes tulevat synnintuntoon ja parannukseen. Evl.kirkko on rutkasti harhassa siksi, ettei se enää opeta lakia. Kysyin hiljattain rippisläisiltä: No mitäs teille on opetettu?
Yksi tyttö vastasi: No...jotakin vanhuksista ja sillee!
Siinäpä se! Kirkko on "sosiaalisen hyväntyön kerho", mutta ei opeta Jumalan käskyjä...kyllä hyviä asioita sinänsä, mutta tekopyhästi ja niin eivät nuoret saakaan synnintuntoa, vaan tulevat ehtoolliselle "valokuvattavaksi"...onhan se perhejuhla...saa kukkiakin!
Mutta jos lakia julistettaisiin synnintunnon herättämiseksi, silloin ehtoolliselle tulisi katuvia ja sieltä lähtisi Herraa ylistäviä, iloisia ja vapautettuja nuoria, uudistuneita Hengessä!
- kyllä...
Pyhän Hengen tultuani uskoon. en lapsikasteessa
- ihmisen
on tehtävä parannus ja käännyttävä pois synneistänsä ja uskottava evankeliumi, sillä muuta tietä pelastukseen ja uudestisyntymiseen ei ole!!!
uskoontulo on syntymistä Pyhästä Hengestä!!! sillä Pyhä Henki vaikuttaa sen uskoontulon. uskoontullut ihminen on syntynyt Pyhästä Hengestä.- Paavali
Paavali kysyi 12 mieheltä: "SAitteko PYhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?
kysymyshän olisi järjetön, jos Pyhä Henki tulisi automaattisesti ihmisen uskoontullessa.
Apt.19 mukaan Pyhä Henki tuli kasteessa.
Pyhän Hengen lahja luvataan kasteessa teille ja teidän lapsille. (Apt.2:38-39) - on automaatti
Paavali kirjoitti:
Paavali kysyi 12 mieheltä: "SAitteko PYhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?
kysymyshän olisi järjetön, jos Pyhä Henki tulisi automaattisesti ihmisen uskoontullessa.
Apt.19 mukaan Pyhä Henki tuli kasteessa.
Pyhän Hengen lahja luvataan kasteessa teille ja teidän lapsille. (Apt.2:38-39)ei Pyhä Henki tule saastaiseen sydämeem on tehtävä
parannus. - synnin pois
on automaatti kirjoitti:
ei Pyhä Henki tule saastaiseen sydämeem on tehtävä
parannus.eihän ihminen itse pysty omia syntejään pois pesemään?
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] - synnin pois
synnin pois kirjoitti:
eihän ihminen itse pysty omia syntejään pois pesemään?
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]siis Jeesuksen veri. kääntymällä Hänen puoleensa ja katumalla ja pyytämällä syntejänne anteeksi ja antamalla elämänne Hänelle uudestisynnytte Jumalan lapsiksi. kun ihminen uudestisyntyy se tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta.
kasteelle meneminen uskoontulon jälkeen on kuuliaisuuden osoitus Herralle, että todella haluat seurata Häntä.
mutta oleellisinta on että kaikkien täytyy uudestisyntyä ylhäältä päästäkseen Isän tykö Taivaaseen. Hän antoi rakkaan ainoan Poikansa kuolla ristillä meidän kaikkien syntien tähden, että me uskomalla Häneen saisimme syntimme anteeksi ja Hänen verensä saisi pestä pois kaikki syntimme. ja pääsisimme Jumalan lapsiksi. - Voitto Ramu
synnin pois kirjoitti:
siis Jeesuksen veri. kääntymällä Hänen puoleensa ja katumalla ja pyytämällä syntejänne anteeksi ja antamalla elämänne Hänelle uudestisynnytte Jumalan lapsiksi. kun ihminen uudestisyntyy se tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta.
kasteelle meneminen uskoontulon jälkeen on kuuliaisuuden osoitus Herralle, että todella haluat seurata Häntä.
mutta oleellisinta on että kaikkien täytyy uudestisyntyä ylhäältä päästäkseen Isän tykö Taivaaseen. Hän antoi rakkaan ainoan Poikansa kuolla ristillä meidän kaikkien syntien tähden, että me uskomalla Häneen saisimme syntimme anteeksi ja Hänen verensä saisi pestä pois kaikki syntimme. ja pääsisimme Jumalan lapsiksi.Kirjoitit ihan oikein:
"mutta oleellisinta on että KAIKKIEN täytyy uudestisyntyä ylhäältä päästäkseen Isän tykö Taivaaseen. "
Lapsiakaan ei ole vapautettu tuosta uudestisyntymisen välttämättömyysestä.
Pelkästään lihasta syntyminen ei taivaspaikkaa tuo kenellekään.
- RitariOlevainen
Ketä nuo "teille" ovat sinun mielestäsi? Luterilaisako? Vaiko helluntailaisa ?
Siihen aikaan ei Martin Luther ollut vielä edes olemassa,ei edes vielä isänsä nivusissakan.
Tiedoksi sinulle,että Suomikin on pakanamaa,yllätyitkö ?
Ona vain Israel,joka ei ole pakanakansoihin kuuluva.
Lue nyt sinäkin tuo 1Kor 7:14,niin huomaat,että ei monienkaan lapset ole seurakunnalliseti pyhiä,koska heidän pyhyytensä on uskovissa vanhemmissa ,vain heidän kauttaan voi lapsi olla aviolliseti pyhä,vaikka vain toinen vanhemmista olisi uskossa,niin tämä pyhtittää aviollisessa ja seurakunnallisessa mielessä koko perheen,ettei sen uskovan tarvitse erota puolisostaan ,uskonsa takia!elää vanhaaliittoa ja ei näe taivasten valtakuntaa, ellei tee parannusta.
Hengellinen israel
Uudessaliitossa on olemassa hengellinen israel, johon kuuluvat kaikki uskovaiset: ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10). Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)
Kun viimeinen pakana kääntyy, yksikään ihminen ei sen jälkeen tule uskoon, vaan tulee loppu: ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”. ”Sillä minä en tahdo, veljet –ettette olisi oman viisautenne varassa- pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus – hamaan siihen asti kuin pakanain luku on sisälle tullut (täyteen tullut, ja niin kaikki israel on pelastuva” (Room.11:25-26). On siis kysymys hengellisen israelin pelastumisesta. Sen tähden on käsitettävä sanat ”KAIKKI ISRAEL”, niiden täydessä merkityksessä, nimittäin koko hengellistä Israelia koskeviksi. Vielä kun sanotaan: ”Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, vaan on sisällisesti teissä” (Luuk.17:20-21).
”Ne, jotka opettavat koko lihallisen Israelin kääntymystä, ovat yleensä myös tuhatvuotisopin kannalla. He luulevat, että Israelin kääntymyksen jälkeen juutalaiset tekevät lähetystyötä menestyksellisesti pakanain keskuudessa ja silloin vallitsisi erityinen rauhan aikakausi. Tähän he etsivät tukea jostakin Vanhan Testamentin ennustuksista. Erehdys on siinä, että nuo ennustukset eivät puhu maallisesta, vaan hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostain vielä tulevasta ajasta, vaan Uuden Testamentin ajasta, jota apostolit sanoivat "viimeiseksi ajaksi" (esim. 1. Joh. 2:18). Juutalaiset eivät voisi luullun kansallisen kääntymyksensä jälkeen tehdä lähetystyötä menestyksellisesti, koska juutalaisten paatumus kestää siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle? Lähetystyö olisi sen jälkeen turhaa ja toivotonta. Tässä näkyy, mihin ristiriitoihin joudutaan, kun ei pysytä selvässä Jumalan sanassa” .
jo syntyessään uskovaisia (Room.5:18; Matt.18:6; Matt.21:16. Tästä on Raamatussa niinpaljon esimerkkejä, että sinulla oisi kova työ selittää ne kaikki pois.
Oikeassa oot siinä, että pienillekkin lapsille kuuluu kasteen lupaus. Mitään ikärajaa ei voi olla, koska Pelastus ja mielenmuutoskin on kokonaan Pyhän Hengen teko.
Apostolien teot.2:38,42
38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
41. Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Vastaus: Tässäkin muiden kohtien mukaisesti on ensin parannus ja usko ja sitten kaste. Kaste oli sen merkki ja vahvistus. Kaste on kiinteästi yhteydessä uskoon ja pelastukseen.- Kyyhkynen
Jeesuksenkin päälle Pyhä Henki tuli taivaasta Kyyhkysen muodossa kasteessa.
- RitariOlevainen
tällä
Siis kelle TEILLE ? Vastaappa tähän !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109732- 58731
- 43626
- 40516
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla196504- 70496
- 22484
- 48466
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36440Ongelma: oon ihastunut sinuun...
Ja siksi karttelen, ku en haluu rakastuu! Tunteita on siullakin minuu kohtaan ja sinuun ois helppo rakastuu. Miettiny18416