Subarun kytkimet on paskoja

???

Ajelin tänään legacyn farmarilla vm. 98. Kevyt peräkärry oli perässä ja siinä 300 kg painoa. Autolla on ajettu 135 000. Kerran kävi matkalla jyrkässä ylämäessä sellainen ilmiö kun yritin pitää nopeutta yllä niin, kierroslukumittarin viisari alkaa nousemaan, moottori alkaa huutamaan ja nopeus hidastuu. Kytkin luistaa. Mikä olisi paras vaihtoehto kts. alempaa

Kone on 2 litrainen. Kytkin remontti vissiin kohta esissä. Mietin voisiko tilalle vaihtaa vaikka 2.5 litrasen kytkimen. Olisi vähän tukevampaa tekoa. Isä ukolla on uusi forester sillä pienimmällä koneella ja siinä oli viimeiksi kärrissä painoa 600 kiloa ja kytkin luisteli koko ajan. Onneksi ei tarvinut ajaa montaa kilometriä. Miten ihmiset vetävät vaunua subarun kanssa???

20

11841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asassa

      Olen vetänyt foresterilla 1500kg traileria eikä kytkin ole luistanut missään tilanteessa!!!!

      • ???

        Toinen mikä tuntuu olevan niin hihnat kitisee ja ulisee. Vaihdoin mitsuuni uudet hihnat. Olen ajanut asennuksen jälkeen 45 tuhatta. Ei kertaakaan ole kuulunut vikinää.
        Subaru käyttää jotain kivikautisia hihnoja jotka venyvät. Nykyään autoissa yleensä käytetään hihnoja jotka eivät kummemin veny.


      • Ei ole
        ??? kirjoitti:

        Toinen mikä tuntuu olevan niin hihnat kitisee ja ulisee. Vaihdoin mitsuuni uudet hihnat. Olen ajanut asennuksen jälkeen 45 tuhatta. Ei kertaakaan ole kuulunut vikinää.
        Subaru käyttää jotain kivikautisia hihnoja jotka venyvät. Nykyään autoissa yleensä käytetään hihnoja jotka eivät kummemin veny.

        Sulla ei ole venynyt mitään muutakuin pinna sillä Mitsulla ajessa ja se vikisi päässä vielä Subarullakin ajaessa.


    • Just

      Niin justa ja ajoin vain 10km... aja ensin sillä Subarulla ja hauku vasta sitten.

    • ???

      sitä kolmensadan kilon kuormaa vedin 450 km. Koko ajan tuli joku käryn haju autoon.

      • asassa

        Kyllä se kytkin menee sököksi jopa subarussa! jos tarpeeksi paljon on luistatettu!!!


    • subbaru

      Itse ajoin 300 tkm samalla kytkimellä.
      Auto oli -90 Legacy. Kytkin alkoi jo toki olla loppu, mutta auto meni vaihtoon, niin ei tarvinnut rempata. Voihan noillakin kilsoilla 135 tkm kytkin olla loppu, jos sillä ajetaan miten sattuu. Muuten kyllä Subarun kytkimet kestävät, itse kytkinpoljin on aika raskas käyttää.

    • Jer

      Kertoo vaan teidän perheen ajotyylistä ja kytkimen käytöstä, kun teillä ei kytkimet kestä!! Kannattaa pysyä mopolinjalla...

      • kestää

        Kaikkee sitä tääläki näkkee,ite ostin viime kesänä 90 legacyn,kytkin luisti jo silloin vähän,nyt luistaa hiukan enemmän,mutta ei pahastikkaan vielä,se on taktiikkalaji ajaa kytkinvikaisella autolla,ei äkkinäisiä kiihdytyksiä,kerkee sen kesällä korjata.. :)


      • edelliseen
        kestää kirjoitti:

        Kaikkee sitä tääläki näkkee,ite ostin viime kesänä 90 legacyn,kytkin luisti jo silloin vähän,nyt luistaa hiukan enemmän,mutta ei pahastikkaan vielä,se on taktiikkalaji ajaa kytkinvikaisella autolla,ei äkkinäisiä kiihdytyksiä,kerkee sen kesällä korjata.. :)

        ja autolla on muuten ajettu yli 400 tuhatta,käytössä kulunut,ja koneen ulkonäöstä (pulteista yms) päätellen kytkin on varmaan alkuperäinen,että kyllä se ihan kunnioitettavasti se kytkin on hommansa hoitanu,tuli muuten alkutalvesta hinattua kelkkaa peräkärryssä muutama sata kilometriä eikä kytkin luistanu yhtään enempää.. :)


      • Anonyymi00019
        edelliseen kirjoitti:

        ja autolla on muuten ajettu yli 400 tuhatta,käytössä kulunut,ja koneen ulkonäöstä (pulteista yms) päätellen kytkin on varmaan alkuperäinen,että kyllä se ihan kunnioitettavasti se kytkin on hommansa hoitanu,tuli muuten alkutalvesta hinattua kelkkaa peräkärryssä muutama sata kilometriä eikä kytkin luistanu yhtään enempää.. :)

        Minun foresterilla on ajettu 426 ja nyt jo pitää vaihtaa kytki painelaakeri ääntää. Kytkin ei luista vaikka on on raskas kuorma kärryssä .


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Minun foresterilla on ajettu 426 ja nyt jo pitää vaihtaa kytki painelaakeri ääntää. Kytkin ei luista vaikka on on raskas kuorma kärryssä .

        Ketä kiinnostaa, dorka!


    • yleismiesjantunen

      Subaru imprezassa ainakin on kytkimen vaihtoväli 135tkm välein

      • Jostaintehopurkautuu

        Armottoman nelivedon tuoma pito ja osaamattomat ymmärtämättömät kuskit polttaa typeryksiissän kytkimiä. Mutta hei jos ette osaa ymmärrä miksi kytkin palaa vaihtaa johonkin kivaan esim toyota yarikseen ne kestää.


    • vastaisku

      Legacyssa pamahti orkkis kytkin 290 tkm kohdalla ja nyt menossa remonttiin. On se perkele paska vekotin kun ei edes kymmentä vuotta kestä saati 300tkm kjeh kjeh. No pakko myöntää että kai se 290tkm on ihan kiitettävä lukema diiseli lekan kytkimelle kun muilla se on luisteltu loppuun jo alle sadassa tonnissa.

    • ifisd

      Onko tullu liirattu kytkintä liikaa........?

    • oir

      liirattu kytkintä

      • vastaisku

        on, viisi vaihteinen manuaali ja diiseli. kai saavutus sinänsä että pääsi 290tkm... on kyllä järkyttävän pitkät välitykset laatikossa. ei puhettakaan että tarvis kaupunkiajossa kolmosta tarjoilla.


    • TimoLauri

      Forester 2012 , 2, 0 diesel . Ajettu 240 000. Nyt menee kytkin vaihtoon . Kättä on autolle annetu ja ajettu mm metsäteillä lumihangessa. Joten eikohän sen noilla maileilla jo kärsi vaihtaakkin.
      Muutenkin auto on mennyt pienillä murheilla ( ja kulutuksella) . Jarruja ja muuta kuluvaa tietenkin vaihdettu . Toisen etupyörän laakeri ja etuvakaajan puslat vaihdettu.

    • liukastamissä

      Viesti on vuodelta 2006 ja melkeimpä tiedän että sama subaru liikkuu edelleen. On toimivia ja hyviä autoja auttamaan elonpäivillä. Nytkin oli hetki sittenoikeat subaru kelit ja sai seurat rämpiviä ihmisiä joiden autot ei liikkunut liukkaalla.
      Subarulla elämä hymyilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe