Onko pakko olla tuloja?

Mitä seuraa..

Mitä siitä seuraa jos ei ole lainkaan verotettavia tuloja? Eikä ole varallisuuttakaan..

Sietääkö verottaja pitkään sellaista elämää?

10

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkosuomalainen

      Tuossa voi käydä vähän niin, että aamupuuroa olekaan kupissa, kelju juttu. Ensimmäiseksi maha kurnii ja sitten katkaistaan puheli, tulee häätö jne. Verottaja ihmettelee sitten jossain vaiheessa varmaan, mutta huolista pienimpiä.

      No, ei kaikki tulot tietenkään ole veron alaisia, kuten poliisilta saadut vihjepalkkiot ja muut laissa määritellyt. Ei muuta kun sanot olevasi persearska tai jotain sinne päin, kun kysely tulee verotoimistosta.

      Millä muuten elät, jos saa kysyä? ("leivällä" ei ole hyvä vastaus)

    • joku vaan

      Suomessa on satojatuhansia tuollaisia, voipi olla jopa puoli miljoonaa.
      Verottaja ei ole näistä yhtään kiinnostunut.

      Mikäli aikoo elää muuten, pitää pystyä selittämään mistä perheen elatus on hankittu.

      • yrittäjä717

        Kun ei ollut verotettavaa tuloa niin .. olin lainannut rahaa vanhemmilta yms.
        Niin verotoimistosta tuli arvioverotus 5000€ mukaan ja 500€ veronkorotusta kun mukama en ollut esittänyt riittävää selvitystä.
        jokaiseen vastasin mutta ei tietenkään ollut esittää kuitteja lainatuista rahoista...
        en on kiva asua suomessa jeee


      • ulkosuojalainen
        yrittäjä717 kirjoitti:

        Kun ei ollut verotettavaa tuloa niin .. olin lainannut rahaa vanhemmilta yms.
        Niin verotoimistosta tuli arvioverotus 5000€ mukaan ja 500€ veronkorotusta kun mukama en ollut esittänyt riittävää selvitystä.
        jokaiseen vastasin mutta ei tietenkään ollut esittää kuitteja lainatuista rahoista...
        en on kiva asua suomessa jeee

        valitan


      • yrittäjä717 kirjoitti:

        Kun ei ollut verotettavaa tuloa niin .. olin lainannut rahaa vanhemmilta yms.
        Niin verotoimistosta tuli arvioverotus 5000€ mukaan ja 500€ veronkorotusta kun mukama en ollut esittänyt riittävää selvitystä.
        jokaiseen vastasin mutta ei tietenkään ollut esittää kuitteja lainatuista rahoista...
        en on kiva asua suomessa jeee

        on poitettu.kyllä se verokarhu on jotain saanut selville!jos ei ole valita!


      • joku vaan
        yrittäjä717 kirjoitti:

        Kun ei ollut verotettavaa tuloa niin .. olin lainannut rahaa vanhemmilta yms.
        Niin verotoimistosta tuli arvioverotus 5000€ mukaan ja 500€ veronkorotusta kun mukama en ollut esittänyt riittävää selvitystä.
        jokaiseen vastasin mutta ei tietenkään ollut esittää kuitteja lainatuista rahoista...
        en on kiva asua suomessa jeee

        Aika helposti tulee verotoimistosta kysely, että millä on eletty kun tuloja ei ole.

        Helpoimmin sen selittää toimeentulo- ja asumistuen avulla.

        Toinen vaihtoehto on näyttää vanhempien pankkitilin tiliote, jonka mukaan he ovat maksaneet SUORAAN vuokrasi, asuntosi kalusteet jne.. Lisäksi olet voinut käyttää vanhempiesi autoa, kesämökkiä tai muuta omaisuutta.
        Yksittäinen erä ei saa ylittää 3399 euroa, eikä raha saaa käydä tililläsi tai lompakossasi.

        Kolmas vaihtoehto on koroton laina, mutta se pitää pystyä toteennäyttämään velkakirjalla ja tilisiirroilla.


      • fthdfhdf
        joku vaan kirjoitti:

        Aika helposti tulee verotoimistosta kysely, että millä on eletty kun tuloja ei ole.

        Helpoimmin sen selittää toimeentulo- ja asumistuen avulla.

        Toinen vaihtoehto on näyttää vanhempien pankkitilin tiliote, jonka mukaan he ovat maksaneet SUORAAN vuokrasi, asuntosi kalusteet jne.. Lisäksi olet voinut käyttää vanhempiesi autoa, kesämökkiä tai muuta omaisuutta.
        Yksittäinen erä ei saa ylittää 3399 euroa, eikä raha saaa käydä tililläsi tai lompakossasi.

        Kolmas vaihtoehto on koroton laina, mutta se pitää pystyä toteennäyttämään velkakirjalla ja tilisiirroilla.

        Mä olen käsittänyt että tuollaisessa tapauksessa verottaja voi tulkita että olet saanut vanhemmilta lahjan josta verottaja ystävällisesti läväyttää lahjaveron. vaikka vanhemmat ovatkin suoraan maksaneet elinkustannuksesi. Veronallella kun on tuo harkinnanvapaus.
        Sehän on se alle n. 20 000 vanhaa markkaa per 3 vuotta minkä voi yhdeltä ihmiseltä saada verottomasti. Jos enemmän haluaa saada verottomana lahjaksi niin sen tarvitsee tulla toiselta henkilöltä. Siis kolmessa vuodessa.

        Itse selvittelin tulojani verottajalle ollessani aloitteleva yrittäjä opintojeni loppusuoralla ja asuessani toisten nurkissa.
        Kerroin käyväni paljon vanhempieni jääkaapilla, siihen ei verottaja sentään puutu. Sitten sain vähän apua mummoilta ja vaareilta siinä selvityksessä.


      • joku vaan
        fthdfhdf kirjoitti:

        Mä olen käsittänyt että tuollaisessa tapauksessa verottaja voi tulkita että olet saanut vanhemmilta lahjan josta verottaja ystävällisesti läväyttää lahjaveron. vaikka vanhemmat ovatkin suoraan maksaneet elinkustannuksesi. Veronallella kun on tuo harkinnanvapaus.
        Sehän on se alle n. 20 000 vanhaa markkaa per 3 vuotta minkä voi yhdeltä ihmiseltä saada verottomasti. Jos enemmän haluaa saada verottomana lahjaksi niin sen tarvitsee tulla toiselta henkilöltä. Siis kolmessa vuodessa.

        Itse selvittelin tulojani verottajalle ollessani aloitteleva yrittäjä opintojeni loppusuoralla ja asuessani toisten nurkissa.
        Kerroin käyväni paljon vanhempieni jääkaapilla, siihen ei verottaja sentään puutu. Sitten sain vähän apua mummoilta ja vaareilta siinä selvityksessä.

        Katso perintö- ja lahjaverolaista.

        Siellä on nimenomaan sanottu, että normaalien elinkustannusten maksamista ei pidetä lahjana.
        Edellytyksenä on se, että elinkustannukset on maksettu suoraan eikä rahoja ole voinut käyttää muuhun tarkoitukseen.


      • on ja pysyy
        arvo-poika kirjoitti:

        on poitettu.kyllä se verokarhu on jotain saanut selville!jos ei ole valita!

        Kyllä verottajalla on edelleen mahdollisuus arvioverotukseen, jos ei pätevää veroilmoitusta ole annettu.


    • läpi

      Minulla ei ollut viime vuonna "veronalaista" kuin satakunta euroa. Meni selitys läpi. Mutta minulla mies tienaa vähän keskipalkkaa paremmin ja lasten menoihin riittää lapsilisät. Tänä vuonna ei tilanne ole paljon parempi, tai siis viime vuodesta. Saa nähdä meneekö läpi, mutta minkäs teet kun ei ole työtä eikä saa korvauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe