Minkälaisia oireita aivokasvain aiheuttaa?

ahdistus

Niin, osaisitteko kertoa aivokasvaimesta...
Kun välillä tuntuu pistävä kipu eri puolilla päätä ja menee ohi, mutta saattaa tulla päivän aikana useammankin kerran... Eilen sitten tuntui samassa kohdassa ja tänäänkin. Huimausta on ollut taas vaihteeksi viikon ajan ja saman ajan sisällä muutama päivä selittämätöntä lämmön nousua, jopa kuumetta. Lisäksi on ollut pahoinvointia, mutta en ole oksentanut.

Minulla on usein "normaalia" päänsärkyä ja hartiat jumissa jne.... ja huimaustakin oli jo tuossa pari kuukautta sitten ja sain "omasta pyynnöstä" lähetteen fysiterapeutille. käynnit alkavat vasta toukokuussa.

71

118457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

Aivokasvaimet aiheuttavat yleensä ihan erilaisia oireita. Päänsärky ja oksennukset ajoittuvat niissä aamuyöhän; ne herättävät. Aivokasvaimessa päänsärky on kovaa ja jyskyttävää ja se on yleensä myöhäisoire. Ensioireita ovat yleensä epileptiset kohtaukset. Jos olet oireistasi huolestunut käynti neurologilla auttaa. Vinkkinä; googleta aivokasvaimet niin löydät niistä tietoa. Nykyiset oireesi kuulostavat enemmänkin niska-hartiaseudun oireilta.
      Ja ruumiinlämmöstä; naisilla ruumiinlämpö vaihtelee kuukautiskierron mukaan; ovulaation tapahduttua ruumiinlämpö nousee noin. 0,5 astetta eli jos sinulla on normaalisti n. 36,6 nousee lämpösi n. 37,1 . Ja ruumiinlämpöön vaikuttaa sekin mitä teet. Jos vaikka imuroit sekin nostaa hetkellisesti ruumiinlämpöäsi. Jos selvää kuumeilua esiintyy, tarkistuta tulehdusarvot ja kilpirauhasarvot verikokeella.

• pelottaa!

Oikeesti mua pelottaa välil tosi paljonki oon 16v. tyttö ja mull tuntuu vaa toisella puolella päässä lähellä ohimoo aina iltasi melkee samaa aikaa semmone hetkelline kova päänsärky joka sattuu paljo mut se ei kestä kauaa.(nyt on ollu neljänä peräkkäisenä päivänä)

Sitte ku vaikka makaan ihan rennosti sängyllä niin mun pää tavallaa sykähtelee sillai et ihan silmil näkee ku sykähtää sillai tärähtää vaik sydämmen syke oiski ihan rauhallinen ja tasanen.(joka päivä)

Välil (2-3 kertaa viikos) huippaa sillai jännästi et tavallaa oisin poissa, ja kaikki paikat o hiukan tunnottomat mut tääkää ei kestä ku ehkä 10-15 min..

Ja tasapainossaki ku joskus kävelen ihan tasasella (sisätiloissa esim) nii et tavallaa pomppii .

Välil myös ku oon koulussa nii ku luen vaik jotain nii näkö muuttuu sillai et näyttää siltä et ois kirkkautta ja kontrastia lisätty kuvaan et näyttää jotenki liian kirkkaalta ja sillon ku toi tapahtuu nii ei mua kuitenkaa satu minnekkää tai mitää.(2-3 kertaa viikossa)

Ja ku oon lukenu noist aivokasvaimist nyt netistä ku on alkanu pelottaa et mikä mull on,kysyin kouluterveyden hoitajalta ja se ei oikee mitää asiaa edistäny et auttakaa !=(

• Peloissaan
        pelottaa! kirjoitti:

Oikeesti mua pelottaa välil tosi paljonki oon 16v. tyttö ja mull tuntuu vaa toisella puolella päässä lähellä ohimoo aina iltasi melkee samaa aikaa semmone hetkelline kova päänsärky joka sattuu paljo mut se ei kestä kauaa.(nyt on ollu neljänä peräkkäisenä päivänä)

Sitte ku vaikka makaan ihan rennosti sängyllä niin mun pää tavallaa sykähtelee sillai et ihan silmil näkee ku sykähtää sillai tärähtää vaik sydämmen syke oiski ihan rauhallinen ja tasanen.(joka päivä)

Välil (2-3 kertaa viikos) huippaa sillai jännästi et tavallaa oisin poissa, ja kaikki paikat o hiukan tunnottomat mut tääkää ei kestä ku ehkä 10-15 min..

Ja tasapainossaki ku joskus kävelen ihan tasasella (sisätiloissa esim) nii et tavallaa pomppii .

Välil myös ku oon koulussa nii ku luen vaik jotain nii näkö muuttuu sillai et näyttää siltä et ois kirkkautta ja kontrastia lisätty kuvaan et näyttää jotenki liian kirkkaalta ja sillon ku toi tapahtuu nii ei mua kuitenkaa satu minnekkää tai mitää.(2-3 kertaa viikossa)

Ja ku oon lukenu noist aivokasvaimist nyt netistä ku on alkanu pelottaa et mikä mull on,kysyin kouluterveyden hoitajalta ja se ei oikee mitää asiaa edistäny et auttakaa !=(

Juu.. minulla on ihan samanlaisia oireita ja olen lukenut noista aivokasvaimista ja pelottaa ihan sikana... Olen käynyt lääkärissä ja on kuulemma mikreeniksi diaknosoitu. Olen 13.v ja suvussani on mikreeniä. Äidilläni, äidin siskolla ja isomummollani on mikreeni. Välillä on oikeen pahoja päänsärky-kohtauksia. Jopa niin pahoja että ennen kuin ne alkavat katoaa välillä kylteistä ja yms kirjaimia, tai oikeastaa ne peittyvät sellaisen violetin läikän alle. On hartia- ja niskakipuja, "mikreenin" kanssa josku oksentelua. Lääkäri sanoi että tämä "mikreeni" johtuu siitä että olen hormooniryyppyjen keskellä, muuttumassa naiseksi jolloin perillinen mikreeni olisi tulossa esiin. Minua pelottaa ihan hirveästi, joten mmiten voi ottaa selville onko minulla aivokasvain? (kuvaukset tai jotain)

Kiitos, AUTTAKAA!!!

• aivoton
        pelottaa! kirjoitti:

Voi olla merkkejä kasvaimesta. Minulla on samanlaisia oireita. Omistan oman pikku kasvaimen aivoissa.

• Vastasin
        pelottaa! kirjoitti:

Mulla on semmosii oireita et lähtee taju yhtäkkii yms... pyörryn suihkuu kuume nousee yhtäkkisesti silmis sumenee vaa vaiks tajuissani oon. Tyttöystävä on huolissaa koska oon vasta 15...

• kannattaisi mennä
        pelottaa! kirjoitti:

mee lääkäriin ja pyydä parempaan tutkimuseen itses voi olla hengen lähtö jos skeippaat liian kauaks aikaa. kiirehdi

• pääkipee
        Vastasin kirjoitti:

Mulla on semmosii oireita et lähtee taju yhtäkkii yms... pyörryn suihkuu kuume nousee yhtäkkisesti silmis sumenee vaa vaiks tajuissani oon. Tyttöystävä on huolissaa koska oon vasta 15...

samanlaiia oireita ja sama ikä !!

• Älkää olko niinkuin minä
        Peloissaan kirjoitti:

Juu.. minulla on ihan samanlaisia oireita ja olen lukenut noista aivokasvaimista ja pelottaa ihan sikana... Olen käynyt lääkärissä ja on kuulemma mikreeniksi diaknosoitu. Olen 13.v ja suvussani on mikreeniä. Äidilläni, äidin siskolla ja isomummollani on mikreeni. Välillä on oikeen pahoja päänsärky-kohtauksia. Jopa niin pahoja että ennen kuin ne alkavat katoaa välillä kylteistä ja yms kirjaimia, tai oikeastaa ne peittyvät sellaisen violetin läikän alle. On hartia- ja niskakipuja, "mikreenin" kanssa josku oksentelua. Lääkäri sanoi että tämä "mikreeni" johtuu siitä että olen hormooniryyppyjen keskellä, muuttumassa naiseksi jolloin perillinen mikreeni olisi tulossa esiin. Minua pelottaa ihan hirveästi, joten mmiten voi ottaa selville onko minulla aivokasvain? (kuvaukset tai jotain)

Kiitos, AUTTAKAA!!!

Tästä viestistä n näköjään aika kauan mutta vinkiks muille jotka tän lukee että toi ON migreeni. Mul on iha samat oireet vuosia ollu enkä oo vieläkää kuollu:) en siis missään nimessä naura kenenkään peloille itekki oon jäätävän vainoharhanen ja kaikki päänsärystä mahakipuun saa mut luulemaan et mul onnsyöpä.

• niska-hartiatietoutta

minulla pitkäaikaista ongelmaa ollut niska-hartiaseudun kanssa ja olen käynyt säännöllisesti hoidattamassa sitä fysioterapeutilla.

Juuri kuvailemiasi oireita aiheuttaa jumiutuneet hartiat ja kireät kallonpohjanlihakset.
      Myös pistävät kivut päässä kuuluvat asiaan.
      Älä huolestu.
      Huimaus johtuu siitä,että veri ei pääse kunnolla kiertämään päässä.
      Minulla oli myös pahoinvointia.

Itse hain lähetteen työterveyslääkäriltä ja kävin yksityisellä fysioteraputilla.Kalliimmaaksihan tuo tuli,mutta hoitoa sai heti ja kelalta osan pois.Ja palvelu oli aivan toista luokkaa kun kunnallisella puolella :)

• --- .

onko huimauksesi keinuttavaa kuin laivassa olisit vai pyörittävää?

• ...
        --- . kirjoitti:

onko huimauksesi keinuttavaa kuin laivassa olisit vai pyörittävää?

ehkä pyörittävää kuin keinuttavaa.
        Vaikea kuvailla.Mutta mukavaa se ei ole :(

• hoitaja
        ... kirjoitti:

ehkä pyörittävää kuin keinuttavaa.
        Vaikea kuvailla.Mutta mukavaa se ei ole :(

Pyörittävä huimaus voi olla myös hyvänlaatuista asentohuimausta, jota hoidetaan asentohoidolla, siis ihan ilmasta jopa! Se johtuu taas korvan kaarikäytävien sakkaongelmista. No, se käynti fysioterapeutilla auttaa, voisithan käydä ensin yksityisellä pari kertaa että saat "ensiavun" ongelmiin ja sitten jatkat siellä kunnallisella.Netistäkin muuten löytyy asentohuimauksen hoito-ohjeet kun googletat asentohuimauksen ja etsit! Tsemppiä!

• Dmitry1991
        hoitaja kirjoitti:

Pyörittävä huimaus voi olla myös hyvänlaatuista asentohuimausta, jota hoidetaan asentohoidolla, siis ihan ilmasta jopa! Se johtuu taas korvan kaarikäytävien sakkaongelmista. No, se käynti fysioterapeutilla auttaa, voisithan käydä ensin yksityisellä pari kertaa että saat "ensiavun" ongelmiin ja sitten jatkat siellä kunnallisella.Netistäkin muuten löytyy asentohuimauksen hoito-ohjeet kun googletat asentohuimauksen ja etsit! Tsemppiä!

Itellää oli asentohuimausta, kävin lääkärillä ja sain jumppaohjeet kotii, tein kerran ja paranin! Helppoa, nopeeta eikä satu!:)

• myös

Minulla on ollut samanlaista. Tosin oireet alkoivat jo n. 8 vuotta sitten, että kai tuo kasvain olisi jo tullut ilmi, vai ?
      On hoidettu ajoittain hieronnalla ja on auttanutkin jonkin verran.
      Aika ikävää tuo kyllä on. Itsekin mietin vieläkin jatkuvasti onko sittenkin jotain pahempaa tulossa.
      Joskus olen myös saattanut herätä yöllä huonovointisuuteen; tulee kylmä hiki, heikottaa ja meinaa pyörtyä, mutta en ole koskaan oksentanut. En sitten tiedä mistä se johtuu. Kokeissa ei ole koskaan löytynyt mitään.
      Pelkään myös kaikenlaisia aivoverenkierron häiriöitä, kun äidilläni oli melko nuorena aivoinfarkti.
      Siinä kait kuitenkin tulee myös toispuoleisia tuntohäiriöitä...?

• -85

Aivoinfarktin tai aivoverenvuodon oireita ovat juuri toispuoleiset tuntohäiriöt tai jopa toispuoleinen halvaus, puheen vaikeutuminen, tajunnan tason vaihtelut, pitkittynyt ja kova päänsärky, päänsärkyyn liittyvä huimaus ja katseen harhailu (erityisesti katseen ylöspäin kääntyminen viittaa aivoperäiseen vaurioon).

Kannattaa käydä tutkituttamassa, jos on pahoja oireita.
        Aivoverenkierron häiriöitä on myös ns.TIA (transient ischemic attack)- kohtauksia jotka menevät itsestään ohi, mutta aiheuttavat samanlaisia oireita kuin aivoinfarkti- ja verenvuoto. Vaikka TIA- kohtaukset menevätkin ohitse, ne täytyy käydä tutkituttamassa, koska ne ovat aivoverenvuodon häiriö ja voivat uusiutuessaan aiheuttaa aivoinfarktin- tai aivoverenvuodon.

• samat

oireet kun tuolla yllä olevalla, ittelläni myös paha olo, päänsärkyä (Pistelevää ja yhtenäistä)
      ja niska jäykkä onko sama vaiva?

• mige4

Aloin ihmettelmään ku painaa tonne vasempaan ohimoon nii sellanen kova patti tuntuu siel, mikä on tosi kipee. Siis se ei ole finni tai mikään koska selvästikään tuo ei ole ihossa kiinni. Joka aamu huimaa ja päätä särkee vähän väliä, pahoinvointiaki joskus. Ei kai ny sentää mitää aivokasvainta tai mitää? Mut meen joka tapauksessa lääkärille näyttämään.

• selviskö?
        mige4 kirjoitti:

Aloin ihmettelmään ku painaa tonne vasempaan ohimoon nii sellanen kova patti tuntuu siel, mikä on tosi kipee. Siis se ei ole finni tai mikään koska selvästikään tuo ei ole ihossa kiinni. Joka aamu huimaa ja päätä särkee vähän väliä, pahoinvointiaki joskus. Ei kai ny sentää mitää aivokasvainta tai mitää? Mut meen joka tapauksessa lääkärille näyttämään.

Selviskö mitään?

• ---nimetön---
        mige4 kirjoitti:

Mulla on kans jotkut patit ohimoilla, ja niihin vihloo/särkee ihan sattumanvaraisesti milloin vaan, mutta se ei kestä pitkään. muutenkin särkee aika usein päätä. nyt lähiaikoina on alkanu joskus näkö heikkenee ja sen jälkee tosi kova päänsärky, en tiiä onko se sitten ihan vaa jotain mikreeniä vai mitä, tai mitä noi ohimo jutut on ku ei oo koskaa aikasemmin ollu mitään tollasta.

• Migeee
        selviskö? kirjoitti:

Selviskö mitään?

Ei ollut mitään, joku ku hartiat nii jumissa ja isku tulee tonne nii sen takia meni kipeeks :)

• migee
        ---nimetön--- kirjoitti:

Mulla on kans jotkut patit ohimoilla, ja niihin vihloo/särkee ihan sattumanvaraisesti milloin vaan, mutta se ei kestä pitkään. muutenkin särkee aika usein päätä. nyt lähiaikoina on alkanu joskus näkö heikkenee ja sen jälkee tosi kova päänsärky, en tiiä onko se sitten ihan vaa jotain mikreeniä vai mitä, tai mitä noi ohimo jutut on ku ei oo koskaa aikasemmin ollu mitään tollasta.

Siellähä se selviää

• ennska

Minulla on myös sellasta tosi nopeasti iskevää pääkivpua(päänsärkyä) joka kuitenkin lähtee pois. Ja tänään tuli niin nopeasti pahoinvointiseksi että piti mennä maaten, hikoilutti yms. Ja sitten vielä huomasin että oikea korva on ruvennut silloin tällöin tinnittämään. Tämän ei kai pitäisi olla merkki mistää kasvaimesta? mikä tämä sitten voisi olla?

• Pikadadada

moro, elikkä mulla on pääkipuja kun olen makuulla, maailma näyttää jotenkin oudolta

• Yakumo

Olen myös 16 vuotias poika, painan 73kg ja n. 175cm pitkä. Itellä on vasemmassa ohimossa patti jonka huomasin muutama päivää sitten.. se on arka ja siihen jomottaa. en tiiä johtuuko siitä mutta näköni on huonontunut ja muisti kanssa.. mutta minkäänmoisia paniikkikohtauksia en ole kyllä saanut. Ennen nukkumaan menoa pientä huimausta. Jotenki kun luin sun tekstin Pikadadada rupes tuntuu siltä että olisin itse kirjoittanut tuon :)

• heebo

oon ite kans 16v/60kg ja sillee, ittelläki ahdistaa et joku ois vial aivois.. ihanku ois tinnityst usein ja joskus tuntuu et pientä nielyvaikeutta. joku aika sit usein nukkumaa käydes kävi huimaa ja pyörii pääs kovaaaa ja tähä liitty isoo tinnityst. sit syke tuntuu jotenki kaikkial kehos ja ihanku sydän hakkas kovemmin... mikähä lie

• mige4
        heebo kirjoitti:

oon ite kans 16v/60kg ja sillee, ittelläki ahdistaa et joku ois vial aivois.. ihanku ois tinnityst usein ja joskus tuntuu et pientä nielyvaikeutta. joku aika sit usein nukkumaa käydes kävi huimaa ja pyörii pääs kovaaaa ja tähä liitty isoo tinnityst. sit syke tuntuu jotenki kaikkial kehos ja ihanku sydän hakkas kovemmin... mikähä lie

16v/58 kg. Tinnittää vähän väliä tai alkaa humisee korvissa, huimaa ja on outoja olotiloja välillä. Ja samallailla sykekkin tuntuu pitkin kehoa, pitkän aikaa jo ollut tälläistä, oon käyny lääkärilläkin mutta sanovat ettei päässä mittää oo.

Nytki just tulin suihkusta niin armoton yllättävä pisto alko tohon otsalohkon päälle veti iha matalaks ku sattu nii paljo. Nytte taas menee pikkuhiljaa ohi sillai aaltoilevasti. Outoa

• heebo
        mige4 kirjoitti:

16v/58 kg. Tinnittää vähän väliä tai alkaa humisee korvissa, huimaa ja on outoja olotiloja välillä. Ja samallailla sykekkin tuntuu pitkin kehoa, pitkän aikaa jo ollut tälläistä, oon käyny lääkärilläkin mutta sanovat ettei päässä mittää oo.

Nytki just tulin suihkusta niin armoton yllättävä pisto alko tohon otsalohkon päälle veti iha matalaks ku sattu nii paljo. Nytte taas menee pikkuhiljaa ohi sillai aaltoilevasti. Outoa

oi juma kaikil vähä samallaist. mullaki toi syke tuntuu vähä kaikkial! sit tosiaa tinnitystä ja huimausta ennen nukahtamist.. ehkä tää kuuluu vaa 16v-poikien kehityksee eikä kasvaimee..?

• Sande42
        heebo kirjoitti:

oi juma kaikil vähä samallaist. mullaki toi syke tuntuu vähä kaikkial! sit tosiaa tinnitystä ja huimausta ennen nukahtamist.. ehkä tää kuuluu vaa 16v-poikien kehityksee eikä kasvaimee..?

Minullakin tinnitusta, pistävää pääkipua, hartiat jumissa, humisee korvissa yms..
        Ei teillä kaikilla varmasti ole aivokasvainta. Aivokasvaimen oireet ovat sietämättömiä, oksentelua, pahoinvointia..sietämätön olo.
        Itselläni syöpää suvussa, mutta isälläni myös todella paha migreeni. Lisäksi minulla on todettu aura-migreeni muutama vuosi sitten.

Ei kannata huolehtia turhaan, jos oireet pahenee niin kannattaa käydä vaikka lääkärin kanssa juttelemassa. Oireet voi myös tuntua pahenevan jos niitä liikaa miettii. Muutenkin huono mieliala vaikuttaa terveyteen negatiivisesti.

Unohtakaa koko asia ja nauttikaa elämästä. Jos oireet pahenee niin palatkaa asiaan!

• Triumph123

Itsellä on niskassa outo patti joka ei koskettaessa satu tai muutenkaan, mutta on jäänyt vaivaamaan. Se ei myöskään näy ulospäin.

Kiitos vastauksesta?

• siro-

Mige, oireesi saattaisivat viitata hajataittoisuuteen tai muuhun näköongelmaan, jota kouluterveydenhoitaja ei voi havaita. Suosittelen käymään silmälääkärillä. Toinen vaihtoehto on nimenomaan niskajäykkyys: niskan lihakset jatkuvat päälaelle asti ja saattavat kireinä puristaa hermoja tai verisuonia mistä voi aiheutua pistoksia, käy hierotuttamassa. Hoida näkö ja lihakset kuntoon, jos oireet jatkuvat vielä vaadi päätä kuvattavaksi.

• nämä
        siro- kirjoitti:

Mige, oireesi saattaisivat viitata hajataittoisuuteen tai muuhun näköongelmaan, jota kouluterveydenhoitaja ei voi havaita. Suosittelen käymään silmälääkärillä. Toinen vaihtoehto on nimenomaan niskajäykkyys: niskan lihakset jatkuvat päälaelle asti ja saattavat kireinä puristaa hermoja tai verisuonia mistä voi aiheutua pistoksia, käy hierotuttamassa. Hoida näkö ja lihakset kuntoon, jos oireet jatkuvat vielä vaadi päätä kuvattavaksi.

14/51kg poika kyselee, mihin nämä oireet voisivat liittyä?

Satunnainen päänsärky, sekä satunnaiset vatsakivut.
        Myös silloin tällöin ottaa päästä.

Pelottaa pahin vaihtoehto.

Auttakee minnuu! :(

• gjsg
        nämä kirjoitti:

14/51kg poika kyselee, mihin nämä oireet voisivat liittyä?

Satunnainen päänsärky, sekä satunnaiset vatsakivut.
        Myös silloin tällöin ottaa päästä.

Pelottaa pahin vaihtoehto.

Auttakee minnuu! :(

14v/51kg*

• --------
        gjsg kirjoitti:

14v/51kg*

Kyllä moni oire tällä palstaalla sopii ACM tautiin

http://www.ms-liitto.fi/index.phtml?s=376

mutta jostain kumman syystä lääkärit eivät tunne asiaa.Lasketaan harvinaisiin tauteihin ,ei epäillä vaan löytyy "sattumalta" magneettikuvassa
        Ja elämä muuttuu

• kaikki nuo oireet
        -------- kirjoitti:

Kyllä moni oire tällä palstaalla sopii ACM tautiin

http://www.ms-liitto.fi/index.phtml?s=376

mutta jostain kumman syystä lääkärit eivät tunne asiaa.Lasketaan harvinaisiin tauteihin ,ei epäillä vaan löytyy "sattumalta" magneettikuvassa
        Ja elämä muuttuu

mitä on puhuttu. Epäiltiin verenkiertohäiriötä ja koska verihiutaleet oli suuria tms. niin luultiin joksikin verisairaudeksi.

Kaiken kaikkiaan pahoinvoinnit, erilaiset huimaukset, poissaolokohtaukset, tunnottomuudet, jotka kesti jopa viikon putkeensa...niskasta johtuvia.

Minulla on myös muistivaikeuksia, ja nyt en muista mitä muuta. Mutta olen työkyvytön. Niin, väsyn helposti. Jos teen vähänkin jotain, jossa kädet ovat ylöspäin, olen pahoinvoiva ja voimaton useamman päivän.

On ollut yhtäkkisiä päänsärkykohtauksia, jolloin ruokakin on syödessä valunut (pakko antaa valua, ettei tukehdu) suusta. Kaatuiluja kun maantieon näyttänyt kuoppaiselta mutta eipä ollutkaan......

oireita ja oireita tulee ja menee.

Uskallanpa väittää, että suurin osa ihmisten päänsäryistä ja huimauksista johtuu istumatyöstä ja koska liikunta on niin hirmu vähäistä.
        Jopa 11 vuotiaat lapset oirehtii näitä oireita, koska ovat niin paljon netissä. Nuoriso 15v ja ylöspäin, netin ääressä tai telkun ääressä ja ainoa liikunta on se kun laahataan jalkoja maassa kun mennään kouluun.
        Aikuiset nostelee jalkoja enemmän mutta liikunta on kilometri päivässä junalle tms. Siinä ei hartiat saa verenkiertoon mitään hyvää.

Anteeksi ehkä jopa töykeän oloinen kirjoitus. Olenpa vaan ollut kuntoutuksessa ja nähnyt ja kuullut aika paljon sekä fysioterapeuteilta, että lääkäreiltä ja myös potilailta. Potilaat on hyviä selittelemään. Eli siis me ihmiset.

• EYEE
        kaikki nuo oireet kirjoitti:

mitä on puhuttu. Epäiltiin verenkiertohäiriötä ja koska verihiutaleet oli suuria tms. niin luultiin joksikin verisairaudeksi.

Kaiken kaikkiaan pahoinvoinnit, erilaiset huimaukset, poissaolokohtaukset, tunnottomuudet, jotka kesti jopa viikon putkeensa...niskasta johtuvia.

Minulla on myös muistivaikeuksia, ja nyt en muista mitä muuta. Mutta olen työkyvytön. Niin, väsyn helposti. Jos teen vähänkin jotain, jossa kädet ovat ylöspäin, olen pahoinvoiva ja voimaton useamman päivän.

On ollut yhtäkkisiä päänsärkykohtauksia, jolloin ruokakin on syödessä valunut (pakko antaa valua, ettei tukehdu) suusta. Kaatuiluja kun maantieon näyttänyt kuoppaiselta mutta eipä ollutkaan......

oireita ja oireita tulee ja menee.

Uskallanpa väittää, että suurin osa ihmisten päänsäryistä ja huimauksista johtuu istumatyöstä ja koska liikunta on niin hirmu vähäistä.
        Jopa 11 vuotiaat lapset oirehtii näitä oireita, koska ovat niin paljon netissä. Nuoriso 15v ja ylöspäin, netin ääressä tai telkun ääressä ja ainoa liikunta on se kun laahataan jalkoja maassa kun mennään kouluun.
        Aikuiset nostelee jalkoja enemmän mutta liikunta on kilometri päivässä junalle tms. Siinä ei hartiat saa verenkiertoon mitään hyvää.

Anteeksi ehkä jopa töykeän oloinen kirjoitus. Olenpa vaan ollut kuntoutuksessa ja nähnyt ja kuullut aika paljon sekä fysioterapeuteilta, että lääkäreiltä ja myös potilailta. Potilaat on hyviä selittelemään. Eli siis me ihmiset.

Mä en tiedä liittyykö nämä minun oireet murros ikään, hartioiden jumissa olemiseen vai aivokasvaimeen. Mun oireet ovat : mulla vihloo päätä sitten joskus jopa huimaa ja heikottaa ja nään erillaisia värejä simissä mutta se saattaneen johtua auringosta. Tietääkö kukaan mikä mulla näistä voi olla oon 12v tyttö..

• EYEE
        EYEE kirjoitti:

Mä en tiedä liittyykö nämä minun oireet murros ikään, hartioiden jumissa olemiseen vai aivokasvaimeen. Mun oireet ovat : mulla vihloo päätä sitten joskus jopa huimaa ja heikottaa ja nään erillaisia värejä simissä mutta se saattaneen johtua auringosta. Tietääkö kukaan mikä mulla näistä voi olla oon 12v tyttö..

Silmissä* korjaan

• ...m22...
        EYEE kirjoitti:

Silmissä* korjaan

Minä pelkäsin että minulla on aivokasvain. Oireina olivat molempien korvien tinnitys, vasemman puolen jalan, käden ja posken tunnottomuus, aamuisin pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta, kuumeilua jne... Kävin lääkärissä ja sieltä laitettiin lähete neurologian osastolle pään magneettikuvaukseen. Onneksi ei löytynyt mitään. Neurologi epäili että kyseessä on myyräkuume, joka aiheuttaa kaikkia mainitsemiani oireita. Nyt on oireet alkaneet vähän hellittää. Sen voin kertoa, että kaikki jotka epäilette aivokasvainta, niin menkää ihmeessä lääkäriin. Se että istuskelee kotona, ja lukee kauhutarinoita netissä, vain pahentaa tilannetta. Itselläni ainakin tuntui että oireet hieman hellitti, kun sai varmuudella tietää että ei ole mitään. Maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon 100 kertaa yleisimpiä tauteja, jotka aiheuttaa samoja oireita kuin aivokasvain.

• Kaikkien ystävä
        ...m22... kirjoitti:

Minä pelkäsin että minulla on aivokasvain. Oireina olivat molempien korvien tinnitys, vasemman puolen jalan, käden ja posken tunnottomuus, aamuisin pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta, kuumeilua jne... Kävin lääkärissä ja sieltä laitettiin lähete neurologian osastolle pään magneettikuvaukseen. Onneksi ei löytynyt mitään. Neurologi epäili että kyseessä on myyräkuume, joka aiheuttaa kaikkia mainitsemiani oireita. Nyt on oireet alkaneet vähän hellittää. Sen voin kertoa, että kaikki jotka epäilette aivokasvainta, niin menkää ihmeessä lääkäriin. Se että istuskelee kotona, ja lukee kauhutarinoita netissä, vain pahentaa tilannetta. Itselläni ainakin tuntui että oireet hieman hellitti, kun sai varmuudella tietää että ei ole mitään. Maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon 100 kertaa yleisimpiä tauteja, jotka aiheuttaa samoja oireita kuin aivokasvain.

Terve,

Siis itselläni oli aivokasvain nuorena kun olin 4v. Elin sen kanssa viisi vuotta ennen kuin tarvittavat tutkimukset olivat saatu valmiiksi ja pääsin leikkaukseen. Kasvain saatiin onnistuneesti poistettua, eikä oireitä ole ollut sen jälkeen. Kasvain sijaitsi vasemman aivolohkon puolella, noin korvan kohdalla. Aivokasvain aiheutti minulle myös epilepsian, joten tyypilliset oireet olivat todella kovat päänsäryt, huimaus, tajuttomuus, hapenpuute, lihaskivut sekä pahoinvointi. Menitin myös näön oikeasta silmästä yhtäkkiä pariksi viikoksi, mutta palasi itsestään takaisin... Yhteen aikaan näin kaiken kahtena, mutta tuo vaihe sijoittui aivan loppuun. Asia on kuitenkin niin vakava, että jos epäilee sitä niin kannattaa käydä lääkärillä heti. Nyt sitten 9 vuotta myöhemmin minulle on todettu pahanlaatuinen lymfooma ja siitä toipuminen on lääkäreiden mukaan hyvin epätodennäköistä... En voi sanoa, että olisin ehtinyt oikeastaan koskaan nauttimaan elämästä kunnolla... mutta täytyy jaksaa pysyä optimistisena. Toivotan kaikille hyvää ja rauhallista joulua, ja toivon että kenellekkään ei todeta pahinta. Kumpa tämä ei olisi elämäni viimeinen joulu....

• Michiyuki
        Kaikkien ystävä kirjoitti:

Terve,

Siis itselläni oli aivokasvain nuorena kun olin 4v. Elin sen kanssa viisi vuotta ennen kuin tarvittavat tutkimukset olivat saatu valmiiksi ja pääsin leikkaukseen. Kasvain saatiin onnistuneesti poistettua, eikä oireitä ole ollut sen jälkeen. Kasvain sijaitsi vasemman aivolohkon puolella, noin korvan kohdalla. Aivokasvain aiheutti minulle myös epilepsian, joten tyypilliset oireet olivat todella kovat päänsäryt, huimaus, tajuttomuus, hapenpuute, lihaskivut sekä pahoinvointi. Menitin myös näön oikeasta silmästä yhtäkkiä pariksi viikoksi, mutta palasi itsestään takaisin... Yhteen aikaan näin kaiken kahtena, mutta tuo vaihe sijoittui aivan loppuun. Asia on kuitenkin niin vakava, että jos epäilee sitä niin kannattaa käydä lääkärillä heti. Nyt sitten 9 vuotta myöhemmin minulle on todettu pahanlaatuinen lymfooma ja siitä toipuminen on lääkäreiden mukaan hyvin epätodennäköistä... En voi sanoa, että olisin ehtinyt oikeastaan koskaan nauttimaan elämästä kunnolla... mutta täytyy jaksaa pysyä optimistisena. Toivotan kaikille hyvää ja rauhallista joulua, ja toivon että kenellekkään ei todeta pahinta. Kumpa tämä ei olisi elämäni viimeinen joulu....

Teillä, jotka olette aivokasvaimista ja TIA-kohtauksista, aivoverenkiertohäiriöistä yms puhuneet.

On hyvin epätodennäköistä sairastua mihinkään yllämainituista sairauksista ennen keski-ikää tai siitä ylöspäin, ellei jo nuoruudessa ja lapsena ole todettu aivoissa häiriöitä.
        Eivät sellaiset kasvaimet ihan yhtäkkiä lähde päässä itämään, ja kuitenkin 75% aivokasvaimista on muiden syöpien aiheuttamia etäpesäkkeitä.
        TIA-kohtaukset ovat erittäin harvinaisia nuorella iällä, niitä esiintyy yleensä vasta keski-iän jälkeen, ja suurin osa TIA-potilaista on yli 60 vuotiaita.
        Nuorilla, perusterveillä ihmisillä ei aivojen kunto ihan äkillisesti heikkene, kyllä sen voi ymmärtää jo maalaisjärkeä käyttämällä.
        JA tosiaan, niinkun ylläolevat ihmiset ovatkin maininneet; noissa kaikissa oireet ovat niin tuskallisia ja suuria, että tulee heti vääjäämättä hakeutuneeksi hoitoon.
        Esimerkiksi TIA-kohtauksessa ja aivoverenvuodoissa toinen puoli menee lähes aina kokonaan tunnottomaksi, silloin voisit vaikka veitsellä leikata ihoosi etkä tuntisi mitään.

Minä olen itse kärsinyt myös ties minkälaisista oireista, on pään puutumista, pään pistelyä, vihlontaa, kaatavaa ja ''jalat alta vievää'' huimausta, paniikkihäiriötä (joka on aiheutunut sairauksien pelosta) yms. Mutta olen käynyt usealla eri lääkärillä, joista jokainen ovat tahoillaan suorittaneet osan neurologisista testeistä, ja heidän mielestään ei ole syytä huoleen. Olen itse 20 vuotias nainen.

Olen tutustunut näihin aivoasioihin niin laajasti, että toivon, että kaikki tätä palstaa lukevat voivat hellittää peloistaan ja alkaa elää normaalisti :)
        aivokasvaimet ja muut aivovammat kyllä ilmoittaisivat itsestään niin isosti, että hoitoon lähtö tulisi melko nopeasti.

Niska-hartiavaivat (joista myös itse kärsin) aiheuttavat kaikenlaisia ikäviä oireita. Niitä minunkin oireideni syyksi epäillään.
        Hyvää kevättä!

• mäkki
        Michiyuki kirjoitti:

Teillä, jotka olette aivokasvaimista ja TIA-kohtauksista, aivoverenkiertohäiriöistä yms puhuneet.

On hyvin epätodennäköistä sairastua mihinkään yllämainituista sairauksista ennen keski-ikää tai siitä ylöspäin, ellei jo nuoruudessa ja lapsena ole todettu aivoissa häiriöitä.
        Eivät sellaiset kasvaimet ihan yhtäkkiä lähde päässä itämään, ja kuitenkin 75% aivokasvaimista on muiden syöpien aiheuttamia etäpesäkkeitä.
        TIA-kohtaukset ovat erittäin harvinaisia nuorella iällä, niitä esiintyy yleensä vasta keski-iän jälkeen, ja suurin osa TIA-potilaista on yli 60 vuotiaita.
        Nuorilla, perusterveillä ihmisillä ei aivojen kunto ihan äkillisesti heikkene, kyllä sen voi ymmärtää jo maalaisjärkeä käyttämällä.
        JA tosiaan, niinkun ylläolevat ihmiset ovatkin maininneet; noissa kaikissa oireet ovat niin tuskallisia ja suuria, että tulee heti vääjäämättä hakeutuneeksi hoitoon.
        Esimerkiksi TIA-kohtauksessa ja aivoverenvuodoissa toinen puoli menee lähes aina kokonaan tunnottomaksi, silloin voisit vaikka veitsellä leikata ihoosi etkä tuntisi mitään.

Minä olen itse kärsinyt myös ties minkälaisista oireista, on pään puutumista, pään pistelyä, vihlontaa, kaatavaa ja ''jalat alta vievää'' huimausta, paniikkihäiriötä (joka on aiheutunut sairauksien pelosta) yms. Mutta olen käynyt usealla eri lääkärillä, joista jokainen ovat tahoillaan suorittaneet osan neurologisista testeistä, ja heidän mielestään ei ole syytä huoleen. Olen itse 20 vuotias nainen.

Olen tutustunut näihin aivoasioihin niin laajasti, että toivon, että kaikki tätä palstaa lukevat voivat hellittää peloistaan ja alkaa elää normaalisti :)
        aivokasvaimet ja muut aivovammat kyllä ilmoittaisivat itsestään niin isosti, että hoitoon lähtö tulisi melko nopeasti.

Niska-hartiavaivat (joista myös itse kärsin) aiheuttavat kaikenlaisia ikäviä oireita. Niitä minunkin oireideni syyksi epäillään.
        Hyvää kevättä!

Kiitti viestistäsi! Rauhoitti kummasti! itse kärsin noin viikon vilhoivsta päänsärystä mutta syykin on selvä: kuntoilin erittäin intensiivisesti 2 viikkoa (pitkää kuntonyrkkeilyä, punnarruksia, selän treenausta) ja koko selkä vihloi ja kipu sätieli niskasta ympäri päätä sen jälkeen. Paikat edelleen osittain jumissa (viikko treenistä) Säikähdin kun ei aiemmin näin voimakasta reaktiota aiemmin ole ollut.

kiitti viesteistä kaikille ja hyvää kevättä!

• huolestunut äiti
        Kaikkien ystävä kirjoitti:

Terve,

kiitos kun jaksoit kaikesta huolimatta kertoa aivokasvaimestasi ja ymmärrät miksi asia huolettaa monia,luin viestisi vasta nyt siis 12.8.2010 ja voi olla että et ole tätä lukemassa.

Epäilen tyttärelläni 5v.hyvin harvinaista sairautta nimeltä Mc Cune-Albright Syndrome ja törmäsin asiaan tänä kesänä kun tyttärelläni alkoi ilmetä ennenaikaisen puberteetin merkkejä ja samanaikaisesti hänellä on laajalla alueella ihoa hypopigmentaatiota jne.(olisko ns.cafe au lait läiskiä)ja hänellä myös luustopulmia,oikean jalan sääressä (särkyä..),toisessa silmässä huono näkö(oikea silmä),päänsärkyä,silmäsärkyä,huimausta

Lastenlääkäri aseman endokrinologi soittaa tänään ja toivon mukaan pääsemme tapaamaan häntä ja ainakin tiedämme enemmän .Olen alkanut pohtimaan voisiko hänellä olla aivokasvain?

Hänellä on myös kasvosokeutta(siis ei tunnista kasvoja)ja olemme epäilleet Aspergerin oireyhtymää mutta emme ole päässeet jatkotutkimuksiin kunnallisella puolella.

Jos luet tämän niin voitko vastata viestiin .

Kiitos viestistäsi

• aivoton

Ei oireet ole aina niitä,mitä muilla on. Minulla ei ole epilepsisia kohtauksia, ei oksentelua ei kaksoikuvia jne. Kuitenkin aivokasvain on todettu.

• voipunut ja toipunut

Minulla oli päässä kasvain. Se muhi päässäni vuosia ja kasvoi hitaasti, koska oli hyvänlaatuinen (onneksi, muutehnan en enää kirjoittelisi tässä). Oireita oli monenlaisia, mutta mitä niistä aiheutti kasvain, ei voi varmasti sanoa kuin puhehäiriöt, koska kasvain oli puhekeskuksessa. Minulla oli siettämättömiä päänsärkykohtauksia, kovaa huimausta, ankarat niskakivut. Lopussa alkoi olla puhehäiriöitä, siis jos sanoin, tai yritin sanoa vaikka kissa, suusta tuli ulos koivu. Siis en hallinut puhettani. Kova työ oli päästä hoitoon, kun vaivojani tulkittiin, että olen neuroottinen ja esitetiin jopa rauhoittavaa lääkitystä, johon en suostunut, koska tunnen itseni ja tiesin että neuroosista ei ole kyse. Kaikesta on aikaa parikymmentä vuotta. Kasvain leikattiin. Opettelin uudelleen puhumaan, oikea puoleni halvaantui, opettelin käyttämään kättäni, jalkojani jne. Nyt ei kukaan huomaa ulospäin minusta mitään. Koulutin toivuttuani itseni uuteen ammattiin, opiskelukaan ei tuottanut isompia vaikeuksia. Matematiikka sujui ja vieraan kielen opinnot ihan hyvin. Vielä mainitakseni, sairaalassa oli yhtä aikaa muutama muukin potilas, joilla oli päässä kasvaimia, suurin osa hyvälaatuisia ja toipuivat ihan hyvin.

• kasvaimen konenut

oireita oli mm. onneton tasapaino, naamasta häipy vasemmalta puoleta tunto, jos kävi lenkillä ni huomas ku vasen jalka laahas perässä, vasen käsi ei jaksanu pidätellä parin kilon paino kun oikea jakso helposti. työterveyteen ja olipas se vasen korva myös melkeen kuuro. magneettikuvaukseen ja siellähän se mötikkö möllötti ku ei ois mitään tapahtunukkaan. 5x3x10cm kasvain siellä oli mikä piti leikata kahteen kertaan ku ei muuten saanu pois. siinä meni työpaikka ja muukin elämä. onneks rupeaa saamaan niitä jo takas pikkuhiljaa. pahinta siinä on se että armeijassa nämä kaikki huomasin ja kävin lääkärissä sen takia mutta mitään ei reagoitu. pistää vähän mietityttämään suomen puolustusvoimien lääkärit. kun tämä koko paska leikattiin ja toivuin joka ikinen lääkäri sano että nosta tästä oikeus juttu koska oon ollu joka ikisen päivän hengenvaarassa. en sitä voinu tehdä koska muutenkin olin sen verran sekasin etten tienny mistään mitään. mietityttää vaan että kuinkahan moni kokee tämän saman paskan. vaikka oireet on selvät ei osata tehdä oikeitä toimenpiteitä.

• Mileyy

moi oon 16 vuotias poika ja mul on sellane pelko liittyy toho aivokasvaimee.. kun kosken päähän niin tunnen jotain ihme kuhmuja (keskellä päätä) ja tunnen ne kuhmut päässä kun käyn sänkyyn.. aamulla en taaskaan tunne mitään mutta jos painan siihen niin tunnen.. voisiku joku auttaa

• H7

Hei,minulla on myös kallossa pieni "monttu",se johtuu lääkärin mukaan siitä kun meillähän vauvana on kallo "auki" joka ajan kanssa kasvaa umpeen niin johtuu siitä kun ei tasaisesti ole luutunut...eli ei minusta syytä huoleen mutta jos asia kovin häiritsee käy lääkärillä niin saat mielenrauhan,kyllä se minuakin pelotti mutta sitä kun tosiaan miettii asioita ja netissä lukee asioista niin tosi moni kuvittelee kaikki maailman taudit,MUTTA kannattaa tietysti käydä lekurilla,varmistamassa että kaikki ok.

• Crlos

Terve,

Mäkin oon 16- vuotias poika jolla on ollut tuollaisia aivokasvaimen kaltaisia oireita. Kaikki lähinnä lähti siitä kun mursin sääreni jalkapallo matsissa ja vietin 2 ja puol kuukautta lähinnä sängyssä. Saatuani kipsin ja tuen pois, alkoivat oireet. Minua huimasi päivittäin melkein 24/7. Välillä minulla oli epätodellinen olo, esimerkiksi kun kaveri sanoi jotain, se meni toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos. Niskat tietenkin jumissa kun maannut huonossa asennossa yli 2 kuukautta. Silloin myös kädet tuntuivat oudoilta. Kun katsoin käsiäni ne eivät tuntuneet omilta käsiltä, silti pystyn hallitsemaan niitä ihan normaalisti. Lisäksi ennen nukkumaan menoa tai juuri kun nukahtamassa tuntui siltä kun hengitys loppuisi tai sänky heittäisi voltin. Nuo ovat kai kuitenkin merkkejä liian nopeasta nukahtamisesta?
      Nykyään, huimaus, epätodellisuus on kadonnut, mutta joitakin uusia oireita. Ihon tunto on huonontunut. Oikeaan käteen ja jalkaan tullut hieman jäykkyyttä. Silmäkulma turvonnut. Raajat eivät kuitenkaan ole koskaan puutuneet, siten että niissä ei olisi ollenkaa tuntoa tai voimaa. Ei ole ollut pahoinvointia, suurempaa päänsärkyä. Minulla on huono näkö, mutta en ole käynyt silmälääkärissä (pitäis vissiin sieläkin käydä). Minulla on ajoittain migreeni, jolloin silmissä kulkeen puolikuun muotoinen sahalaita ja lopulta sahalaita kasvaa että menee näkökentän sivuista pois. Migreeniä ei ole todettu, enkä ole käynyt siitä sanomassa lääkärillekään. Olen käynyt fysioterapeutilla ja osteopaatilla. Ne ovat auttaneet jonkin verran. Pelottaa tottakai nämä aivokasvain asiat, mutta uskon siihen että aivokasvain antaisi paljon hälyttävämpiä oireita, kenties ?

• 2NE1 fani

Auttakaa mua! :(

Mä oon semmone ala-astelaine tyttö, ja pelkään ihan kamalasti! :'(
      Mulla oli nuha vähän aika sitte, ja sen jälkee korvissa on ollu huminaa, (joka tosinon menossa pois jo) ja välillä ohimoissa tuntuu semmone outo 'lainehtiva' hommeli niiku, kun nousee kyykystä tai menee kyykkyyn.

Sit välillä niiku on semmone outo juttu, en tiedä, liityykö se murrosikään (oon murrosiässä nyt tietääkseni) että niiku kun liikkuu tai koskee johonki, nii tulee semmone etäinen tunne, semmone outo, ääh, mua pelottaa, auttakaa!

Liityykkö se murrosikään vai kuvittelenko koko jutun vai onko se aivokasvain? :((

Päänsärkyä on aina silloin tällöin. Pelottaa kauheesti, jospa se on aivoskasvain? En voi jutella siitä kellekkään, ne sanoo, että 'ei sulla mtn oo!'

Mitä ihmettä mä teen? En tiedä, onko se aivokasvain! Suvussa ei ole sitä ainakaan. Mistä tiedän, onko se aivokasvain?

Voisko joku auttaa ja pikasesti? :'''(
      Alan olla epätoivonen ja pelokas, kun en tiedä mitä tapahtuu. O:

Mua pelottaa nyt tosi paljon, stressaan kokoajan, auttakaa pliide! :''(

• Älkää olko niinkuin minä

Oon ittekki 9 vuotiaasta lähtiien panikoinu aivokasvaimista ja muista ihan sairaasti. Ja voin kertoo et viä ei oo mitään ollu. Mul. On kans se et aina ku epäilen ittelleni jotai uutta syöpää nii en uskalla siitä kellekkää sanoo. Ja mitä enemmän pelkään sitä enemmän kuvittelen ittelleni niitä oireita ja tälläkin hetkellä mulla on omasta mielestäni melanooma ja aivokasvain. Ei ihan oikeesti kannata turhaan pelätä siinä ei oo mitää järkee. Ajatuksen voima on niin suuri et pelkästään niin pystyy ittellleen kuvitteleen muutaman syövän oireet.
        Ja oon siis 13v. Noi sun oireet juhto varmaan just murrosiästä vaa ittellä oli ( on)samanlaista .

• 2NE1 fani

Niin ja sit välillä on tasapaino-ongelmia, kuin moni pistäis ne murrosiän piikkiin? o: AUTTAKAA pliide!

• maikkuli83

Itsellä ei ollut mitään oireita,jos ei satunnaista päänsärkyä oteta lukuun. Helmikuun lopulla sain tajuttomuuskohtauksen työpaikalla jonka jälkeen tehtiin pään CT. Kasvainhan sieltä löytyi ja maaliskuun puolessavälissä pääsin leikkaukseen.

• stressipallero

Heips! 22-vuotias nuori nainen haluaisi tietää, onko syytä pelätä aivokasvainta, oireita ajoittainen päänsärky, ajoittainen pahoinvointi ja vasemmassa silmässä sumentunut näkö... Näkö on ollut sumea parisen vuotta... Onko näillä oireilla syytä herättää epäilyksiä? Silmälääkäri tenhy kaikki tutkimukset, ja sanoi ettei muista koska on viimeiksi nähnyt näin terveet silmät... ja laittoi lähetteen magneettikuvaukseen, joka on kumminkin vasta ens kuun alussa. Tai voiko tällaiset johtua siitä, että niskat on ollu kauan jumissa (juuri sen muutaman vuoden)? Toivottavasti joku osaisi kertoa jotain, en tahtoisi valvoa joka yö ja stressata... :/

• Auttakaaaaaa:::OOOO

Mooii!!! Oon 13 v tyttö. Mä oon HIRVEEN ennakkoluulonen ja varovainen näiden kaikkien sairauksien takia, koska veljeni kuoli parisen vuotta sitten syöpään. Kysyn nyt VAIN sen takia, että haluan saada asiasta selon. Mulla on näinä päivinä ollut sellainen tunne melkinpä koko ajan, että oisin unessa. Äiti tietysti (Ihan mun äidin tapasta) huolestu heti, ja alkoi epäillä, onko mun päässä jtn epämäärästä vikaa. Mut mikäköhän ois kyseessä? Toisen kerran kun puhuin äidin kanssa se sano, että jospa oisikin kyse jostain kasvuun liittyvästä tms? Ja murkkuikään? Mitämitämitä on tekeil? Auttakaa!!??!!

• Ei näin

Ihan samat oireet ja oon kans vainoharhanen kun mikä. En tiiä yhtään. Toisaalta kun niinku ajattelen et mul on epätodellinen olo niin sitte mulle tuleeki se...

• Aivokasvain(ko)?

Moikka! Mikäköhän mul on, kun oon 12 v tyttö, ja n. par päivää sittenm musta alko myöskin^^^^ tuntuu, että oon unessa. Tai sellnen vähän epätodellinen olo. Eilen alko päänsärky, joka jatkuu edelleen. Tälläkin hetkellä päätä jomottaa. Mikäköhän ois kyseessä? :d D---: Oisko kyse vaan murrosiästä, joka mulla on nyt meneillään? Voisko "reilu" koneella oleminnen aiheuttaa tätä??? Help me please?♥

• Kakka28

tuskin mikään aivo kasvain itelläki ollu ohimon kohdalla semmost ärsyttävää vihlontaa oon 15v poika ja se voi myös johtuu siit jos ei nuku paljo valvoo yöt ja tuijottaa koko aja koneen tai telkkarin ruutuu lepoo vaa

• Ari 50v

Minulla kovat päänsäryt takaraivossa alkoi noin pari vuotta sitten.
      Kerroin niistä silloiselle työterveyslääkärille, joka sanoi aina et minulla on niskat jumissa eikä laittanut jatkotutkimuksiin. Päänsärky alkoi aina yöllä jolloin heräsin kovaan päänsärkyyn, joka oli todella kovaa.
      Särky oli niin kovaa ettei sitä voi kuvailla tuntu et pää halkeaa. Särkyjä oli noin pari kertaa kuussa. Nyt viime toukukuun lopulla menin taas lääkäriin kun särkyjä oli koko yön. Onneksi meillä oli vaihtunut työterveyslääkäri, joka lähetti minut neurologin vastaanotolle. Neurologi lähetti minut mangneettikuvaan jossa tehtiin myös varjoainekuvaus. Seuraavana päivänä Neurologi soitti kuvien tulokset ja kertoi aivokasvaimesta ja aivoinfarktista. Kasvain on takaraivossa pikkuaivossa kiinni joka aiheuttaa kovat säryt takaraivoon. Nyt syön verenohennuslääkkeitä ettei aivoinfarkti uusiudu särkylääkkeet eivät auta minun päänsärkyihin.
      No nyt odotellaan pääsyä Neurokirurgin vastaanotolle, joka on 16.8:tta.
      Minulla ei ole mitään tietoa vielä mitä kasvaimelle tehdään leikataanko vai sädetetäänkö. Olen koko kesän ollut sairauslomalla koska särkyjä on nykyään lähes joka päivä eli siis yhtä helvettiä kun mikään ei auta niihin.

• Kummastuttaaaa

Minulla on jonkun aikaa ollut ohimon yläpuolella kipu kohta, josta säteilee kipua mm. silmään. Joskus ylähuulen vasenpuoli saattaa alkaa kihelmöimään ihan niinkuin siinä olisi joku elohiiri ja myöskin välillä vasen puoli naamasta tuntuu tunnottomalta. Epileptisiä kohtauksia minulla ei ole ollut, enkä ole herännyt aamulla oksentamaan tai muuta vastaavaa. Minulle iskee toisinaan myös paniikki, joka stressaa entistä enemmän ja pakottaa lähtemään koulusta kesken kaiken pois. Olen käynyt labrassa tekemässä virtsanäytteen ja verikokeissa, joiden tulokset tulevat luultavasti tänään. Onko kenelläkään samantapaisia oireita kun minulla? Kannattaisiko käydä magneettikuvauksissa yms?

• kekäle1

Hei!
        Itsekin ihmettelen tuota silmäoiretta. Silmässä on kipua, ympärillä puutumista ja päälaelta kun hipaiseekin niin siitä on suora yhteys silmään ja puutumiseen...
        Ihme juttu.. oon 55v nainen..

• Klaus
    • Lartuska

Päiväkirjasta kopioituja oireitani 2 kk, ennen kasvaimen löytymistä;

Illalla niskassa tuntunut "hassulta", aamulla oksentaminen melkeen heti heräämisestä (jopa suoraan sängystä saanut juosta vessaan, ja useampaan kertaan aamun aikana). Aamuoksentamisen jälkeen saattanut oksentaa päivän aikanakin viela parisen kertaa lisää, ja tuntua niskassa ikävältä pitkin päivää. Myös ruoka voinut tulla ylös heti syömisen jälkeen.
      Oksentaminen myös kyökkimistä, ettei varsinaisesti tule mitään.
      Kaatuilua, kun jalat pettää yht äkkii. Saunas olles/sen jälkeen huono olo.
      Pyörryttämistä/huimaamista, tunne että kaatuu, ja pitää mennä maahan istuun.
      Hassua sanoinkuvaamatonta oloa, ja tasapainovaikeuksia.

Itse en muista tuosta ajasta näin jälkikäteen mitään - ehkä onneksi, mutta siinä meni sitten samalla muistista koko yläaste...

• Jami94

Itse olen 19 vuotias mies ja patteja päässä 2-4 huimausta kuin laiva heiluisi
      ja näen välillä kaksoiskuvaa ( oikeastaan todella usein päivittäin 20-30kertaa)
      päätä särkee joka puolelta 10-15sec ja sitten siirtyy toiselle puolelle ja sama jatkuu
      .

mutta sitten otin sellaisen asenteen että kuollaan sitte ku kuollaa sille ei kukaan mahda mitään ja aloin elää joka päivä täysillä

• pipipää

Eksyin jostakin syystä tänne sivulle ja ei herranjumala!!! jos teillä oikeesti on pää noin kipiä ni kait te meette lääkäriin ettekä mieti täälä jossai turhilla sivuilla et mikähän teil on-HALOO!!! järki käteen kaikille! ei mulla muuta

• stfuhoeitsjoey

Mulla sattuu päähän kans. Alkoi muutama pv sitten erittäin kovalla säryllä (ihan kuin olis suonet katkeamassa) lepäsin paljon ja auttoi buranakin .
        Kuumetta oli alakuumeeksi (lievä) . Meen tänään lääkärille tarkistuttamaan asian.
        Toivon kaikille oikein rauhallista alkanutta vuotta!

• ainiidhelp

Tiedättekös mikä mul on? Mua on ainakin muutama vikko jo sattunut päähän otsan alueelle. Lääkärissä käyty (kuulemma ei mitään kasvaimeen viittaavaa) näkö on hyvä, tosi hyvät ruokahalut unet, urheilen, tietokonetta ei oo niin ei johdu kivut siitäkään. Mutta miks särkee päätä niin usein??! Oon tosiaan päälle 14 vuotias

• piakk

Aika hiljaista tässä keskustelussa, mutta lisäänpä tänne oman oireeni aivokasvaimesta. Oikean silmän näkö on "sumentunut" tuntuvasti. Silmälääkärissä todettiin että näkökenttään on tullut puutoksia. Sain lähetteet pään ja silmien magneettikuvaukseen ja aivorungon kasvainhan sieltä sitten löytyi. Vinkkinä vaan, että terveysasemalla sanottiin kun menin sinne silmän sumentumisen vuoksi että minulla on kuivat silmät!! Joopa joo..

• kasvain?

Hei!Minkä kokoinen kasvain sinulla aivorungossa,entä mitkä jatkotoimenpiteet?

• Jtan

Mun oireet lähti vasemman jalkapöydän sisäreunasta ja tunnin-parin päästä alko tuntumaan, että myös vasen puoli päästä jyskää verisuonissa. Aattelin heti veritulppaa.. 3-4 kk:n päästä vasen puoli rintaa alko myös särkemään, vihlomaan.

Lääkäri arveli Tietzeniksi. Rustotulehdus rinnassa. Muusta ei ?osannut? sanoa kuin lievän ahdistuksen piikkiin.
      Nyt noin 4-5 kk lääkärinkäynnin jälkeen oireet vain jatkuvat. Tuntuu kuin vasen aivopuoli olisi puolet päivästä magneettien välissä, puristuksissa. Rintaa särkee aamusta iltaan erittäin moninaisin kivuin. Vasemman jalkapöydän suonet tuntuu tukkoisilta. Vasen korva tinnittää. Huimausta harvoin mutta voimakkaita (vie jalat alta ellei istu).

Voiko kaikki nuo oireet johtua vain ahdistuksesta(luulottelusta) tai siitä että lihakseni ovat liian jumiset.. tai jotakin?

Mulla on myös yksi ufoteoria joka juontunee valokuvasta, jossa mun vatsassa näkyy vasemmalla puolella noin 40x40 cm läpikuultava "neliötarra". Juuri kyseinen alue polttaa magneettimaisesti. Aivan kuten päänikin. Mutta eihän kukaan nyt usko että ihmiseen asetettaisiin mitään siirteitä, jotka elävät symbioosissa kehon kanssa ja laajenevat tarvittaessa jakaen elinten energiaa, jolloin sattuu kyseistä outoa kipua. Hahhah ja pöh!

Häiritsee yhä keskittymistä vaikka istun juuri sohvalla. Tuntuu kuin koko vasen puoli kehoani olisi kääntynyt joidenkin magneettikenttien puristukseen. Koko ajan ja aina melkein vuoden ajan. Outoa särkyä. Täytyy vaan olla vahva ja kestää.
      Kun tätä on jatkunut näin pitkään, voinko poissulkea joitakin vaarallisia sairauksia

• Niska vai kasvain?

Mä en tiedä, olisko järkevämpää lähteä hierojalle vai uudestaan lääkäriin.
      Kyseessä parikymppinen mies.
      Kävin noin kaks kuukautta sitten lääkärissä kertoilemassa oireistani, lähetti fysioterapiaan, josta ei ollut mitään apua (ei ollut siis hierontaa).

Oireita siis huimaus ja semmoinen "tukkoinen" tai sumuinen olo jatkuvasti (kestänyt nyt jo pari vuotta)..vähän kuin olisi humalassa kokoajan. Ajatus takkuilee, muisti heikentynyt (Esim. matematiikka tuottaa ongelmia) ja välillä tuntuu, ettei oikein ymmärrä, mitä,lukee tai kuulee. Usein myös väsyttää ja on sellainen olo ettei jaksa tehdä mitään. Voisi sanoa, että kulkee vain autopilotti päällä, eikä olisi ihan mukana tilanteessa =/
      Välillä tulee sitten parempia päiviä tai hetkiä (saattaa kestää tunnista muutamaan tuntiin): olo on paljon energisempi jaksaa ajatella edes vähän paremmin, muttei koskaan ns. täydellä teholla...sitten jos lähtee esim. kävelylle niin olo huononee taas.

Ajattelin, että niskat voivat tosiaan syynä olla, kun tulee päivässä istuttua väh. 5h koneen ääressä (opiskelut edellyttävät)..mutta pari viikkoa sitten tuli sulkapalloa pelatessa erikoinen kohtaus: yht'äkkiä tuli sekava olo, silmissä alkoi pimenemään ja pyörimään jotain valopisteitä, ihan kuin tähtiä..oli pakko kyyristyä hetkeksi selvittämään päätä. Parin minuutin päästä pystyin jatkamaan peliä, mutta semmoinen erityisen sumuinen olo jäi loppupäiväksi.

Pahoinvointia tai lihasheikkoutta ei ole ollut, mutta päänsärkyä on, lähinnä oikealla puolella (niskassa ja päälaella, vähän otsan yläosassakin). Kipu niskassa voi tosin johtua niskojen jäykkyydestä.
      Tällä viikolla tuntunut oikean käden nimetön ja pikkurilli vähän tunnottomilta ja ikäänkuin värisseet, mutta aattelin sen johtuvan jostain hermosta.

Pieni paniikki iski, kun luin, että oireet viittaa epileptiseen kohtaukseen..kuulostaako muut oireet aivokasvaimen aiheuttamilta?
      Nyt on noin viikon ajan välillä vilahtanut niitä tähtiä silmissä..kuitenkin useita kertoja päivässä.

• Anonyymi

onko täällä kukaan näin 6 vuoden jälkeen vielä hengissä? :( mua pelottaa että mulla on aivokasvain. haluisin kuitenki kuulla teiltä jotka sitä epäiitte että ootteko vielä elossa ja miten menee

• Anonyymi

Mulla tulee joitakin kertoja viikossa sellaisia viiltäviä särkykohtauksia joiden aikana pitää hetkeksi lopettaa työ ja hieroa ohimoita ja muute päätä. Menee kyllä ohi noin minuutissa, mutta jatkunut noin vuoden. Tapahtuu useimmiten työtä tehdessä näyttöpäätteellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3807
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1895
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1741
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1284
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      96
      1258
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      37
      1229
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1146
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1023
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe