Opet sanoo aina koulussa et netistä saa tietoa ja kaverit sano et käy kysyy joltain keskustelupalstalla sitä ja tätä. No hyvä on, kysytään nyt sitten.
Ensinnäkin auttaako sauna, viina ja terva? Siis kuka tietää oikeesti?!
Ja sitten olen kuullut tämän kolme viikkoisen flunssani aikana jo muutamankin ohjeen...
Auttaako se, jos tunkee kossupulloon valkosipulia ja sipulia ja juo sen sitten seuraavana päivänä?
Entä kun minulla on keuhkokuume, tai siis keuhkoputken tulehdus, ja olen nyt yskinyt kolme viikkoa, sanoivat että pitäisi mennä alasti pakkasella parvekkeelle, tehdä sanomalehdestä vihta kastella se veteen ja läiskiä itseään siellä parvekkeella sitten kunnes lämmittää.
Ja joku toinen käski tehdä katajasta vihdan, jolla pitäisi itseään hakata saunassa, niin että kysynkin tässä nyt että onko kukaan kokeillut näistä konsteista mitään ja toimiiko niistä yksikään. Ja sitten vielä löytyykö näitä nerokkaita konsteja lisää??!!
Täytyy myöntää että tätä sanomalehtijuitsua on kyllä tehnyt mieli kokeilla, mutta en ole vielä uskaltanut...
Auttaako tämä flunssaan?
6
797
Vastaukset
- Minä
niin siis oonpas kuullut sellasenkin jutun että laittaa yöksi maitoa lasillisen ja pilkkoo sinne tavallisen sipulin, antaa muhia sipuli maidon yön yli(lämpimässä paikassa), ja aamulla juo sen lämpösenä mutta ei kuitenkaan kuumana, näin tekee suunilleen viikon verran ja paranee kuulemma. Tän jutun oon kuullu naapurin mummolta, inkerin pakolaisia..
Luulisin että siinä viikossa ehtis parantua jo ilman tota sipui maitooki jos ois parantuakseen noilla aineilla..
En välttämättä suosittele koittaan tota jos ei tykkää kovin eksoottisista mausta..
Koitahhan parantua pian kuitenki.. noilla konsteilla tai ilman.. ;) - avun saanut
Olen pari flunssaa saanut ohi ottamalla heti tuntemusten (kurkkukipu) alettua) Antivir nimistä oliivi puun lehdestä saatua lääkettä. Sitä saa nestemäisenäkin, mutta luotan tabletteihin. Sen pitäisi tehota moneenkin virukseen. Otan joka neljäs tunti pari pilleriä. Ei ole mitään haittavaikutuksia, koska siinä on niitä samoja aineita, joita esim ruuassa (äidin maidossa erityisesti). Ota itse selvää, mulle tuntuu tehoavan. Muuten olisi edessä antibiootti kuuri joka flunssan jälkeen, koska ne aina pitkittyvät poskessa olevien polyyppien vuoksi. Niitä ei lääkärin mukaan kannata leikata, koska sitten tulee kiinnikkeistä, joita väistämättä kasvaa tilalle, ongelmia. Siis heti flunssan alussa Antiviriä, luont.kaupat ja apteekit. Tsemppiä!
- flunssaton
meikä ei saa millään flunssaa - työkaverit on joka toinen viikko mukamas flunssassa, mä en oo saanu viettää sairaslomia kohta 10:een vuoteen - mikä avuksi???
- VÄLKKY
mutta nuha lähtee nussimalla, yskä paljon panemalla.
- Ö
Sipulikossua en ainakaan itse kokeilisi, kuolisin jo pelkästä hajusta!
Ennaltaehkäiseviä konsteja on kylmässä eläminen (vähän vaatteita, alhainen huonelämpö), se pitää immuniteetin korkealla! Itsesuggestio on yhtä tehokas! Ei saa antaa ikinä millekään asialle periksi, ei edes taudille! *Minulle ei flunssaa tule kun kerran sanon niin, enkä kuuntele eriäviä mielipiteitä!*- Kalle Kipeä
Toi flunssasta kieltäytyminen kuulostaa ihan yhtä hyvältä kuin se märällä sanomalehtivihdalla pakkasessa vihtominenkin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114389
- 803564
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223421Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843415Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273306- 902974
- 762974
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672865"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452810Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589