Nestaus.

Fakki-Idiootti

Voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa nestaus/nestaaminen?
Muutamalla sanalla.
Yritin etsiä,mutten löytänyt selitystä mistään,tosin en kehdannut kauan etsiäkään.
Ajattelin,että menen sieltä missä aita on matalin,eli kysyn täältä missä kaikkein fiksuimmat ihmiset on.Niin ja sain samalla syyn kirjoittaa tänne ja huomionkipeyteni hiukan helpottuu.

46

13322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipparinoma

tosi makee tekniikka...sellanen....sellanen..No en mä ossa selittää sitä lyhyesti..en tota oikeestaan ollenkaan...meenkin takas Carlos Santanan pariin:o))

• Fakki-Idiootti

...se varmaan on,makee tekniikka.Eiköhänse riitä,toistaiseksi.
        Onkohan se Santana se jolla on sellanen kauh...siis sellanen iso tukka.Jotenkin vaan tuli mieleen.

• kipparinoma
        Fakki-Idiootti kirjoitti:

...se varmaan on,makee tekniikka.Eiköhänse riitä,toistaiseksi.
        Onkohan se Santana se jolla on sellanen kauh...siis sellanen iso tukka.Jotenkin vaan tuli mieleen.

tai siis joskus ainakin oli...En nyt ihan äsken ole tavannut;o)))

Myt tulee Maria,Maria...aivan ihana:o))))

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

..sen sais kuulumaan tänne asti.Pitää kai vaan kuvitella.

Ei hänellä ollukaan sellanen iso tukka.Viikset ja hattu oli yhdessä kuvassa.
        Osaa soittaa kitaraa jotenkuten..laulaakohan myös?

• kipparinoma

laulaa kuin unelma...pehmeästi ja tunteella...Suosittelen lämpöisesti...Vaikkas Santanan Europa...siinä kyl ei lauleta...mut niin ihana..soi nyt tossa koneella:o)))Siis mahtava...kuuntele tarkkaan.....kitarat....

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

laulaa kuin unelma...pehmeästi ja tunteella...Suosittelen lämpöisesti...Vaikkas Santanan Europa...siinä kyl ei lauleta...mut niin ihana..soi nyt tossa koneella:o)))Siis mahtava...kuuntele tarkkaan.....kitarat....

..yyllä.Nyt jotain kuuluu.On on...hyvä on...todella herkkä ote...

• vt evk...

http://media.putfile.com/MARIA-MARIA---SANTANA

Jospa aukeis. :o)

• Fakki-Idiootti

• kipparinoma

..yyllä.Nyt jotain kuuluu.On on...hyvä on...todella herkkä ote...

Mihin mun äskeinen vastaus meni..Kuka sensuroi Quun juttuja,,,Mä vain hehkutin ihanaa biisiä;o)Muistorikkaita biisejä...;o))

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

Mihin mun äskeinen vastaus meni..Kuka sensuroi Quun juttuja,,,Mä vain hehkutin ihanaa biisiä;o)Muistorikkaita biisejä...;o))

...täällä näkyy.Liekö sitte sama,mutta siinä kyllä hehkutetaan ihanaa biisiä.

• kipparinoma

...täällä näkyy.Liekö sitte sama,mutta siinä kyllä hehkutetaan ihanaa biisiä.

Kuunteles tää...Singing winds, crying Beasts...Huipsans...kylmät väreet vaan selkäpiissä...Tosi hyvä....mun mielestäni...ainakin...on:o)

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

Kuunteles tää...Singing winds, crying Beasts...Huipsans...kylmät väreet vaan selkäpiissä...Tosi hyvä....mun mielestäni...ainakin...on:o)

..joskus nousee karvat pystyyn kun on oikein hyvä kappale.

• kipparinoma

..joskus nousee karvat pystyyn kun on oikein hyvä kappale.

Mul pitkät hiukset..ja niitä todella paljon...Haaskan näkönen....;o/...

Niin sitä se nettaus sit on...Selviskös...;o)

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

Mul pitkät hiukset..ja niitä todella paljon...Haaskan näkönen....;o/...

Niin sitä se nettaus sit on...Selviskös...;o)

...myöntää,että putosin kyydistä.Ajelin kärryillä ohitse kuoppaista kärrytietä whippi elikkä ruoska sekä suitset käsissä.Pälyilin ympärilleni,että mitähän tuo nyt oli,mutta hevonen jatkoin vaan matkaansa.(vauhdilla)
        Pitäsköhanse yrittää pysäyttää ja pakittaa vähän matkaa takaisin vai antaisko mennä vaan.
        Hiukset kylläkin osasin kuvitella..ne hulmusi niinkuin hidastettuna.

• kipparinoma

...myöntää,että putosin kyydistä.Ajelin kärryillä ohitse kuoppaista kärrytietä whippi elikkä ruoska sekä suitset käsissä.Pälyilin ympärilleni,että mitähän tuo nyt oli,mutta hevonen jatkoin vaan matkaansa.(vauhdilla)
        Pitäsköhanse yrittää pysäyttää ja pakittaa vähän matkaa takaisin vai antaisko mennä vaan.
        Hiukset kylläkin osasin kuvitella..ne hulmusi niinkuin hidastettuna.

eteen ja päin:o))))))) Mä vain sitä mietiskelin et harhaanjohdin ajatuksesi aloituksesta...Olen sellainen ..rönsykäs...Mut sellaiset asiat kannattaa unohtaa millä ei ole väliä...Siis älä mene taaksepäin..ainakaan lähtöruudun kautta...voit joutua rosvojen käsiin ja vankilaan..öööö...Eihän huomaa et olen töistä ja jostain qummn viruksesta syyntakeeton...sano et ei näy;o))

• Februari
        kipparinoma kirjoitti:

taivaallisen ihana biisi, nam
        *kuuntelee aivan haltioissaan* :))))

• kipparinoma
        Februari kirjoitti:

taivaallisen ihana biisi, nam
        *kuuntelee aivan haltioissaan* :))))

Sinulla erittäin hyvä maku...Haltioissani mäkin,,etten vallan extaasissa:o)))))))))

• Februari
        kipparinoma kirjoitti:

Sinulla erittäin hyvä maku...Haltioissani mäkin,,etten vallan extaasissa:o)))))))))

harvemmin ite Santanaa kuuntelen, mut nyt kyl alotan..kiitos linkistä *aah ja huoh* ;DDD

• kipparinoma
        Februari kirjoitti:

harvemmin ite Santanaa kuuntelen, mut nyt kyl alotan..kiitos linkistä *aah ja huoh* ;DDD

taisi tuoda huuhaalle VT...elikkäs Varatartsan:o))
        Voishan sitä hullumminkin aikaansa viettää kuin kuunnellen Santanan Mariaa;o)) Vois vaikka kärvistellä tuolla sateessa...Höh...:o/

Niin et naatiskellaan me vaan:o))

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

eteen ja päin:o))))))) Mä vain sitä mietiskelin et harhaanjohdin ajatuksesi aloituksesta...Olen sellainen ..rönsykäs...Mut sellaiset asiat kannattaa unohtaa millä ei ole väliä...Siis älä mene taaksepäin..ainakaan lähtöruudun kautta...voit joutua rosvojen käsiin ja vankilaan..öööö...Eihän huomaa et olen töistä ja jostain qummn viruksesta syyntakeeton...sano et ei näy;o))

...huomaa mitään.
        Nyt hävis tältäkin ajatus/ajatukset kun olin puhelimessa.
        Mut eteenpäin mennään.

• kipparinoma

...huomaa mitään.
        Nyt hävis tältäkin ajatus/ajatukset kun olin puhelimessa.
        Mut eteenpäin mennään.

puhelin...Imi Fakki-Idiootin ajatukset...Pelottavaa...Olikohan Cia...vai kenties IRA...Haa...vai oliks se naapurin setä...vaiko avaruuden musta-aukko...Oletkos varma et olet enää olemassa...tai et sinulla ylipäätään on edes enää a-i-v-o-j-a...Siksi siis et edes huomaa mitään....

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

puhelin...Imi Fakki-Idiootin ajatukset...Pelottavaa...Olikohan Cia...vai kenties IRA...Haa...vai oliks se naapurin setä...vaiko avaruuden musta-aukko...Oletkos varma et olet enää olemassa...tai et sinulla ylipäätään on edes enää a-i-v-o-j-a...Siksi siis et edes huomaa mitään....

..se musta-aukko.Imi kaiken mitä imettävissä enää oli.
        Olenkohan missannut jotain...miettii itseksensä..vähän aikaa..ja kohta jatkaa taas matkaa.
        Miltä muuten tuntuisi jos joku kysyisi sinulta näin...oletko varma onko sinulla enää aivoja..?

• kipparinoma

Olenkohan missannut jotain...miettii itseksensä..vähän aikaa..ja kohta jatkaa taas matkaa.
        Miltä muuten tuntuisi jos joku kysyisi sinulta näin...oletko varma onko sinulla enää aivoja..?

blondilta kysytään usein niin....Näin on...Ai miltä tuntuu...En osaa vastata,kun ei ole niitä aivoja:o/...Olinko mä epäkorrekti kun kysyin sinulta ..sitä mitä nyt en kysy uudestaan??

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

blondilta kysytään usein niin....Näin on...Ai miltä tuntuu...En osaa vastata,kun ei ole niitä aivoja:o/...Olinko mä epäkorrekti kun kysyin sinulta ..sitä mitä nyt en kysy uudestaan??

...kerran lensin pihalle juuri kun olin kerennyt kirjoittaa vastauksen missä kehuin sinua maasta taivaaseen...voi voi...
        Tuosta epäkorrektisuudesta siinä oli sen verran,että tuskin sorrut epäkorrektisuuteen kovin helposti,koska vaikutat liian fiksulta siihen..ja oli siinä muutakin,mutten jaksa enää muistaa.

• kipparinoma

olla lentäjän vikaa...Vai oliks se kone...Sit koneessa portsarin elkeitä:o/..."Teille ei enää tarjoilla..olette Huuhailleet joa aivan liikaa..."..Kops..potku persukkeelle ja OUT:o/

Voi,voi..Mua niin harmittaa noi missatut jutut....

• Fakki-Idiootti
        kipparinoma kirjoitti:

olla lentäjän vikaa...Vai oliks se kone...Sit koneessa portsarin elkeitä:o/..."Teille ei enää tarjoilla..olette Huuhailleet joa aivan liikaa..."..Kops..potku persukkeelle ja OUT:o/

Voi,voi..Mua niin harmittaa noi missatut jutut....

....toinen tuntuis todennäköisemmltä vaihtoehdolta.Siis se jälkimmäinen.Vai onkose nyt edellinen siis tämä viimosin elikkä koneportsari.
        Tosin olisin lähtenyt ihan vapaaehtoisestikin,tulin vielä huutelemaan takas sille koneportsarille ja puin vielä nyrkkiä päälle.
        No joo..mutta se nestaus jäi vielä toistaiseksi selvittämättä.

• minä
        kipparinoma kirjoitti:

taisi tuoda huuhaalle VT...elikkäs Varatartsan:o))
        Voishan sitä hullumminkin aikaansa viettää kuin kuunnellen Santanan Mariaa;o)) Vois vaikka kärvistellä tuolla sateessa...Höh...:o/

Niin et naatiskellaan me vaan:o))

...ahhhhh!

• birgitta69nimerkväliliha

nestaus on nesteytystä koskenkorvalla tai koskella tai korvalla , nestaus on vajaa mestaus jota tekee mestaaja tai mestari tai tari tai nestaaja nestaa ja tekee nestauksia se on nestaa eiku nastaa
        misä mu housu ova , mää ole raumaalt , jokoha mää tuli vai onk mul ssshampoo kouras

• dansku-29

mestaus/mestaaminen, no siitä en tiiä mitään, mutta nestauS/nestaaminen nii on ihan selvästi sitä, että viikkaillaan nessu nenäliinoja

• Fakki-Idiootti

...vois se olla varmaan sitäkin.Nessu nenäliinojen viikkailua kolmioiks ja siisteihin pinoihin niputtamista.

• nesteentasausjärjestelmä. Siis jos esim. meinaa nousta nesteet päähän niin joku nappasee nilkoista kiinni ja nestetasapaino palaa ennalleen.

• Fakki-Idiootti

...ylimääräinen neste pursuaa korvista ulos.

• Uppis

• Fakki-Idiootti
        Uppis kirjoitti:

...se nestauskin, mestaus olisi kyllä löytynyt paremmin ;DDD

http://www.zenex.fi/master/nest1.htm

...tuon saman aikaisemmin,mutten tajunnu siitä yhtään mitään.
        Nyt kun katoin uudelleen,luulen ymmärtäväni jotain.Siis ihan hitusen mitä se vois olla.

Mestaus ois kieltämättä helpompi tajuta...se on jotenkin simppelimpää.

• .........................

Näyttäs olevan jonkunlaista robotti nörtteily perversiota plasma ja laser leikkureilla.

Eli voisi siitä joku nörtti perverssi saada tuhat pientä..

• Fakki-Idiootti
        ......................... kirjoitti:

Näyttäs olevan jonkunlaista robotti nörtteily perversiota plasma ja laser leikkureilla.

Eli voisi siitä joku nörtti perverssi saada tuhat pientä..

...kendaalia?

• kipparinoma

Usko pois...Nestaus on sellainen hieno tsydeemi...On:o)))))))))))

• Fakki-Idiootti

..melkein kuin F-1...ylintä sarjaa.
        Uskotaan,vaikka toisaalta se voi olla nimitys vaikka pellon kyntämiselle,mitä se tuskin kuitenkaan on.
        Nyt kuitenkin pistän pisteen tälle keskustelulle,ellei joku aivan välttämättä halua jatkaa.

• Mestaaja

Nestaushan on sitä, että suunnitellaan levyä leikattaessa, kuinka siitä saadaan mahdollisimman paljon hyötypaloja ja mahdollisimman vähän hukkapaloja. Voinet kokeilla nestausta pipareita tehdessä. Suunnittelet kuinka sijoittelet muotit niin, että taikinaa jää mahdollisimman vähän hukkaan. Metallilevyjä nestattaessa tämä tosin tehdään tietokoneella optimoidusti.

• Lofter

Lyhyesti: Polttokartan tekeminen suunnittelijan suunnittemille osille. Tehdään tietokoneella tietyllä ohjelmalla/ohjelmilla. Polttokartta etenee nestaajan avulla polttokoneelle, jossa polttokone polttaa nestaajan tekemän poltto-ohjelman.

Vastaus tulee "muutaman" vuoden myöhässä, mutta toivottavasti se vielä valaisee :-)

• enginjööri

Jotta tieto löytyy internetin ihmeellisestä maailmasta:
      Nestaus tarkoittaa esimerkiksi levyosien sijoittelua materiaaliarkille siten, että materiaalimenekki voidaan minimoida. Myös esim. tarrat, kankaat ja muut tuotteet / osat jotka leikataan suuresta tasomaisesta aihiosta.

• a-no

Älä usko näitä trolleja!!! Minä olen ainut, joka perustelee tietonsa!

Nest on englanniksi ja kaikilla muilla kielillä paitsi suomeksi pesä.
      Nestaus on siis jonkinlaista pesänjakoa - millaista tarkalleen, niin sitä ah ma tiedä en.
      Kannattaisi vaikka lukea kirja: "Tamminiemen Pesänjakajat".

• kansanvalistaja

Nintendo NES

• jhgfkhf

Voi voi. Yksi komentoija sentään arvasi oikein mihin voisi liittyä.
      Nestaus on siis asettelua: esimerkiksi leikattavat geometriat teräslevylle tai kankaalle. Tämä tapahtuu tietysti ohjelmallisesti.

• miteseoli

miksi käyttää idioottimaista sanaa mitä kukaan ei tiedä kun voi helposti sanoa suomeksi että levyn leikkauksen optimointia , joka nyt on muutenkin itsestään selvää että halutaan mahdollisimman paljon hyötyä joka levystä , voi viddu että tehdään kaikki niin vaikeeksssssss

• tuun_ari

kuluu vähempi kirjaimia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe