Eli kostealla ilmalla auto (honda prelude vm. -90) ei millään lähde käyntiin. Pakkasella ei mitään ongelmaa. Missä vois olla vika ja mitä sille voi tehdä? Itse olen aika onneton moottorin kanssa, joten ei tule mieleen kuin että kosteus tunkee jonnekin sytytystulppiin...? Pikaista neuvoa kaipaisin!
Honda ei käynnisty...
2
630
Vastaukset
kaikki sytytykseen liittyvät sähkölaitteet, erityisesti suurjännitepuoli. Muuta ei täältä asti pysty näkemään.
- sepän poika
Ensimmäiseksi lyhyen kuvauksen perusteella ottaisin virranjakajan kannen auki ja kuivaisin sen sisäpuolelta esim hiustenkuivaajalla. CRC tms kevyt ruiskaus päälle ja starttikoe. Yleensä kone toimii sen jälkeen hyvin. Kun kerran jakajan kansi on auki, hio kevyesti esimerkiksi kynsiviilalla tai hiomapaperilla se musta karsta pyörijän kärjestä ja kontaktoreista eli pikkutapeista jakajan sisällä, joihin pyörijä jakaa virran.
Jos näillä toimilla sait heti autosi toimimaan, olen melko varma, että siinä virranjakajan kannessa on halkeama, joka kostealla säällä johtaa sytytysvirran minne sattuu. Jää ei johda virtaa ollenkaan niin hyvin kuin vesi, siksi vaiva esiintyy vain kostealla! Siis ostamaan uusi kansi virranjakajaan. Hinta n. 25 €, karkea arvio.
Sytytystulppien kostumista tuo ei mielestäni voi olla, koska tulpankärkiin tuo kosteus ei ulotu eikä tulpassa ole sellaisia kosteudelle alttiita osia. Tulpanjohdotkin ovat kunnossa koska pakkasella virta kulkee. Tsekkaa kuitenkin johtojen mahdollinen maakontakti eli onko eriste rikki ja jos koskettaa metallia, niin erityisesti kostealla ilmalla virta karkaa maihin.
Tässä aluksi pohdittavaa sepän pojalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511003Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli240998Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253796- 84786
- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?44699