Kuoleman virka

vaihtakaa ajatuksia

Vaihdetaan ajatuksia itsekukin ilman ennakkomielipiteitä. Mitä mieltä sinä olet siitä kuoleman viran laista? Käykö se kuinka kohti, kuolettaako se lihan jos se oikealla tavalla kohtaa meitä? Laki tekee jotain, ja Kristuksessa pyritään elämään armossa tämän tahdon mukaan?
Omassa yrityksessä raskas, ahdistava, ym.

Mikä virka lailla voisi olla uudenliiton uskovalle? Kasvattaja Kristukseen / kun tehtävä suoritettu, syntyy usko täytettyyn työhön, minun puolestani jne. kumoutuuko laki silloin kokonaan elämästä vai täyttyykö se uskovan sydämessä siksi, kun Pyhä Henki astuu sydämeen johdattamaan ja elämään Jumalan tahdon mukaan?
Silloin, kun Pyhä Henki vaikuttaa tahi saa vaikuttaa sydämessä tahtomisen ja tekemisen, toteutuuko juuri silloin se rakkaus joka on lain täyttymys, vai onko niin, että liha kun ei tahdo taipua Jumalan tahtoon niin taistelemme kuitenkin tätä vastaan uskovinakin, ja armo siksi joutuu "joustamaan" muistuttamalla parannuksen paikalle meitä? Tarkoitan tällä taistelulla kaikkia uskovia, koska kukaanhan meistä ei pysty sitä täyttämään, vaan joudumme elämään sen todellisuuden alla, lankeamme, mutta armon vuoksi Pyhän Hengen jodossa nousemme jälleen ja pyrimme eteenpäin kilvoittelussa, (pyhityselämä).
Tässä näitä pohdintoja. Mitä mieltä sinä olet?
En kysy mitä mieltä sinä olet muista kirkkokunnista!

8

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujona

      Uskon kautta ihminen siirtyy kuoleman lain alaisuudesta "Elämän lain alaisuuteen".
      Pyhä Henki johtaa kaikkia Kristuksen omia niin että laki on heille tarpeeton. Joka on Hengen jotamana ei tekisi syntiä ja joka ei ole P.Hengen johtama ei hyödy vaikka näennäisesti noudattaakin lakia.

      Suurin käsky on että meidän tulee kunnioittaa Jumalaamme joka on Jeesuksessa ja Hänen opetuksessaan.
      Jeesus ei opettanut mitään lainvastaista, vaikka adventisti väittävät, että Jeesuksen lisäksi tarvitsemme myös lain itseämme vartioimaan.
      Adventistit näin sanoen kiistävät Jeesuksen lupaaman Hengen ja sen kyvyn johtaa meitä.
      Me näemme elämässämme monenlaisia asioita tulevan vasdtaamme. Niiden tapahtumien kautta meitä johdetaan.
      toiset joutuvat onnettomuuksiin ja muihin elämässä kohdattaviin ongelmiin joita ei tapahdu sattumalta. Sanoohan sanakin, että meidän päämme hiuksetkin ovat luetut.
      Myös meidän sanamme usein tulevat "meitä vastaan" niin hyvinä kuin huonoinakin tilanteina. Nämä tasaavat syyn ja seurauksen kaytta Jumalan lain mukaiseen toteutumiseen . Uskon näillä kohtalossa tapahtuvilla asioilla muokattavan meidän "rankaisemisemmekin".
      Siksi onkin turhaa ihmisten toisiansa syytellä.
      Jumalalla on kaikki valta ja HÄN KÄYTTÄÄ SITÄ MYÖS.

      • Timo Flink

        Tämän ketjun ei pitänyt olla toisten haukkumista. Todettakoon lyhyesti, että luterilaisissa tunnustuskirjoissa puhutaan lain kolmannesta käytöstä, joka lyhyesti tarkoittaa sitä, että Pyhän Hengen vaikutuksen alainen ihminen mielellään on kuuliainen Jumalan moraalilaille, 10 käskylle.

        Raamatusta (Room. 13:8-10):
        "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain."

        Kyllä tuossa selkeästi puhutaan 10 käskystä, jonka sisältö on rakkauden kaksoiskäsky, josta Paavali ottaa esiin ihmisten välisiin suhteisiin liittyvät asiat. Joka noudattaa rakkauden kaksoiskäskyä, noudattaa 10 käskyä. Joka rikkoo rakkauden kaksoiskäskyä, rikkoo 10 käskyä (ja tekee siten syntiä). Rakkauden kaksoiskäsky, jota Jeesus opetti, on VANHAN testamentin käsky (5 Moos. 6:5, 3 Moos. 19:18), koko lain yhteenveto (vrt. Matt. 22:34-40).

        Timo Flink


      • ei pitänyt tulla
        Timo Flink kirjoitti:

        Tämän ketjun ei pitänyt olla toisten haukkumista. Todettakoon lyhyesti, että luterilaisissa tunnustuskirjoissa puhutaan lain kolmannesta käytöstä, joka lyhyesti tarkoittaa sitä, että Pyhän Hengen vaikutuksen alainen ihminen mielellään on kuuliainen Jumalan moraalilaille, 10 käskylle.

        Raamatusta (Room. 13:8-10):
        "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain."

        Kyllä tuossa selkeästi puhutaan 10 käskystä, jonka sisältö on rakkauden kaksoiskäsky, josta Paavali ottaa esiin ihmisten välisiin suhteisiin liittyvät asiat. Joka noudattaa rakkauden kaksoiskäskyä, noudattaa 10 käskyä. Joka rikkoo rakkauden kaksoiskäskyä, rikkoo 10 käskyä (ja tekee siten syntiä). Rakkauden kaksoiskäsky, jota Jeesus opetti, on VANHAN testamentin käsky (5 Moos. 6:5, 3 Moos. 19:18), koko lain yhteenveto (vrt. Matt. 22:34-40).

        Timo Flink

        Kuka sitten tappaa, kuka tekee huorin ,kuka on kunnioittamatta vanhempiaan ,kuka himoitsee toisen omaa?
        Adventisti epäsuorasti väittää kristittyjen tekevän näin seuratessaan Jeesuksen opetusta.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Sapatinpitämisestä ei puhuta halaistua sanaa eikä lain ralkastamisesta.

        Adventistit mainostavat lähinnä itseään vaikka Jeesus sanoo ihmisen täytyvän vihata jopa cvanhempiaan enemmän kuin häntä.
        Miksi teitä sitten pitäisi rakastaa??
        Teitäkin on vihattava!


      • Timo Flink
        ei pitänyt tulla kirjoitti:

        Kuka sitten tappaa, kuka tekee huorin ,kuka on kunnioittamatta vanhempiaan ,kuka himoitsee toisen omaa?
        Adventisti epäsuorasti väittää kristittyjen tekevän näin seuratessaan Jeesuksen opetusta.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Sapatinpitämisestä ei puhuta halaistua sanaa eikä lain ralkastamisesta.

        Adventistit mainostavat lähinnä itseään vaikka Jeesus sanoo ihmisen täytyvän vihata jopa cvanhempiaan enemmän kuin häntä.
        Miksi teitä sitten pitäisi rakastaa??
        Teitäkin on vihattava!

        Luuk. 14:26-27: "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni." (KR92)

        Kreikan miseoo-verbi voidaan kääntää joko "vihata" (KR38) tai "luopua" (KR92). Kumpi on oikea käännös? No, luetaan Raamatusta, mitä se sanoo niistä, jotka vihaavat toista ihmistä:

        1Joh. 3:15 "Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa."

        Olen varma, että Jeesus tarkoitti, että meidän tulee olla valmiit luopumaan syntielämästä, sukulaisista, mistä tahansa, joka estäisi meitä tulemasta Jeesuksen luo ja seuraamasta häntä. Yhtä varma olen siitä, että Jeesus EI opettanut vihaamaan ihmisiä. Ihmisten tekoja kyllä, mutta ei ihmisiä.

        Vaikka KR38 on kohtuullisen hyvä käännös, niin aina se ei ole oikeassa. Luuk. 14:26 on tästä hyvä esimerkki. Kääntäjien väärän valinnan vuoksi tuossa vanhemmassa käännöksessä on näennäinen ristiriita Jeesuksen sanojen ja apostoli Johanneksen sanojen välillä. Turhaan, koska todellisuudessa niin ei ole.

        Timo Flink


      • mitäs sitten?
        Timo Flink kirjoitti:

        Luuk. 14:26-27: "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni." (KR92)

        Kreikan miseoo-verbi voidaan kääntää joko "vihata" (KR38) tai "luopua" (KR92). Kumpi on oikea käännös? No, luetaan Raamatusta, mitä se sanoo niistä, jotka vihaavat toista ihmistä:

        1Joh. 3:15 "Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa."

        Olen varma, että Jeesus tarkoitti, että meidän tulee olla valmiit luopumaan syntielämästä, sukulaisista, mistä tahansa, joka estäisi meitä tulemasta Jeesuksen luo ja seuraamasta häntä. Yhtä varma olen siitä, että Jeesus EI opettanut vihaamaan ihmisiä. Ihmisten tekoja kyllä, mutta ei ihmisiä.

        Vaikka KR38 on kohtuullisen hyvä käännös, niin aina se ei ole oikeassa. Luuk. 14:26 on tästä hyvä esimerkki. Kääntäjien väärän valinnan vuoksi tuossa vanhemmassa käännöksessä on näennäinen ristiriita Jeesuksen sanojen ja apostoli Johanneksen sanojen välillä. Turhaan, koska todellisuudessa niin ei ole.

        Timo Flink

        Adventtikirkko himoitsee noita joiden pitäisi rakastaa Jeesustakin enemmän kuin perhekuntalaisiaan.
        Te siis yritätte päästä vielä tuohonkin rakoon oppeinenne.
        Siitä juttu juontaa.
        Kun ihminen tulee Uskoon, te havittelette juuri noita ihmisiä.
        Eli te pyritte käyttämään hyväksenne ihmisten uskoa Jeesukseen.
        Näin te otatte heidät ohjaukseenne ja käsittelette heitä kuin he olisivat teidän omaisuuttanne.
        (Ette ainoastaan te vaan muutkin "vapaat suunnat")
        Itse olen lapsena ollut seuraamassa noita kiistoja ja juonitteluja sivusta. Lapset näet kuulevat kaikenlaista kun ovat samassa tilassa saarnamiesten kanssa. Siellä supatettiin tuosta tuolla toisessa takarivissä oikealla olevastajne.
        Merkillisiä suunnitelmia tuli kuuloon.
        Kerran kuulin tuollaista jopa aikuisena adventtikirkon takahuoneessa kun olin erään adv. kirkkoon kuuluvan kyydissä ja piti odottaa häntä .
        Minua luultiin "omaksi" jäseneksi ja ei osattu varoa puheita.
        Kyllä nuo sudet tunnetaan!


    • kirjoitettu on

      Room. 7:12
         
      Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

      Room. 7:14
         
      Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

      Room. 7:16
         
      Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

    • kasvo

      Laki kuuluu ulkonaiselle ihmiselle, vanhalle Aatamille tai miksi sitä kutsuttaneenkaan.

      Evankeliumi kuuluu taas omaantuntoon, mutta sitä ei anneta synnin ruumiille että se päästettäisiin vapaaksi.

      Kristitty on uskossa ja omassatunnossa vapaa ja kaikkien yläpuolella, mutta rakkaudessa kaikkien orja. Siinä hän ei ole vain Jumalan lain alla vaan kaikkien lakien, tapojen ja yhteisten sääntöjen alla sikäli kuin ne eivä selkeästi sodi Jumalan sanaa vastaan. Vapaus ei siis tarkoita ulkonaista vapautumista yhteiskunnan velvollisuuskista tai säännöistä eikä vapautumista pahaan vaan tietenkin hyvään, vapautumista saatanan pakkovallasta ja synnin orjuudesta tekemään hyviä tekoja.

    • katkuli

      Jokaisella on ennakkomielipide, joten kukaan ei voi vastata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      486
      3615
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      162
      3422
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      171
      2657
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2449
    6. 273
      2072
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1527
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1452
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe