VITSI - Helsingin taksikeskus

Vit**

Kyllä tästä oikeastaan huumori on aika kaukana...

Tilauskeskus ainakin Hesassa on hidas ja koko systeemi vaikuttaa täysin torsolta vai mitä sanotte seuraavista episodeista:

Tilaan kovalla (< -20) pakkasella viikon ruokaostosten kanssa auton erään elintarvikemyymälän pääovelle (myönnettäköön, että tolppa on vajaan 100 m päässä - näköetäisyydellä). Keskus ottaa pitkähkön linjoilla roikkumisen jälkeen tilauksen ja toteaa, että mikäli autoa ei kuulu 10 min kuluessa kannattaa tilata uusi.

Noh... Autoa ei sitten ovella näy. Mainitulle tolpalle kyllä ilmestyy jonkin ajan kuluttua harvakseltaan autoja, mutta ne viipyvät vain hetken ja lähtevät muualle.

Soitan uudellen keskukseen. Tilaus on voimassa. Tolpalla jälleen auto. Juoksen nopeasti sen luo ja kysyn voisiko kuski kenties ottaa kyydin koska tilattu auto ei ole saapunut. No ei voi.

Soitan jälleen keskukseen, josta ilmoitetaan auton kuitanneen paikan päällä käynnin. Aikaa on kulunut ehkä noin 15 min. Tilaan uuden, koska tolppa on jälleen tyhjä...

25 min ja karuselli pyörii samaa rataa: Autoja näkyy, mutta ykiskään ei aja tarkasti osoitteeseen, vaan käy tolpalla kääntymässä.

LOPPUEPISODI: Hiha palaa ja soitan turhautuneena vihaisen puhelun tilauskeksukseen. Puheluuni vastaava nainen suuttuu välittömästi ja sulkee luurin käytännössä korvaani (ehtii kyllä todeta, että kaksi tilaamaani autoa ovat kuitanneet käyneensä paikalla)... Vihdoin tolpalle ilmestyy uusi vapaa auto juoksen sen luo ja pyydän ajamaan ovelle. 40 minuuttia on kulunut.

Tapaus 2: Ydikeskustassa jotakuinkin samanlainen tapaus kuin edellinen: Useita puheluita keskuskeen, autoja pörrää lähes yli ajaen; mutta se tilattu auto ei ilmesty mitenkään kohtuuajassa.

Tapaus 3: Tapauksen 1 tolpalla taas. Edeltä lähtee asiakas ja pyydän hänet kyytiin ottavaa kuskia ilmoittamaan, että tolpalla olisi lisääkin asiakkaita. Päätän olla edellisten keskuksen edesottamusten johdosta tilaamatta autoa ja odottaa. Kun 30 minuuttia on kulunut, ohi on ajanut useita autoja joista osa tyhjänä (ilmeisesti kyllä varattuna) lähden bussipysäkille...

Tilauspuhelut eivät toki maailmaa kaada, mutta on kuitenkin todettava, että puhelinyhtiö on laskuttanut noista täysin tuloksettomista soitoista toistakymmentä euroa. "Ei mistään" ei ole mukava maksaa edes pikkurahoja (tai onhan se vanhassa rahassa jo reilusti viiden kympin saldo; noteeraamatta nyt mitenkään menetetyn oman ajan saati vitutuksen hintaa).

Tilauskeskuksen asiaksapalvelu on ollut hidasta sekä kriittisen palutteen kyseeseen tullessa ala-arvoista.

Ehdotukseni teille tilauskeskuksessa on, että pistätte jonkun koodarin vääntämään sinne uuden järjestelmäsoftan ihan kiireenvilkkaa - ei pitäisi olla ylivoimaista...

Vai oletteko vain yksikertaisesti liian tyhmiä ymmärtääksenne kuinka paljon tällainen säätäminen teille oikeati maksaa menetettyinä asiakkaina?

Ilmeisesti. Ainakaan asiakasrjapintanne "avainhekilöt" eivä vaikuta ymmärtävän kriittisen palutteen arvoa, vaan kitisevät jotain naurettavaa vastaan ja oman kokemuksen perusteella lyövät luurin korvaan kun selitykset kertakaikkiaan loppuvat.

-Vit**

20

4458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovaselle

autot antaa keskukselle ajan,jonka kuulet puhelimessa,ajat ovat minutilleen tarkkoja määränpäähän saapumisesta.0200 6060.

• Vit**

Oma mielikuvani on ollut, että Kovasen autot ovat aika harvasti liikkeessä satunnaista tarvetta ajatellen. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.

Ja vaikka niin olisikin lienee syytä todella vaihtaa palveluntarjoajaa, jos homma toimii vähääkään fiksummalla pohjalla.

-Vit**

• kovasen
        Vit** kirjoitti:

Oma mielikuvani on ollut, että Kovasen autot ovat aika harvasti liikkeessä satunnaista tarvetta ajatellen. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.

Ja vaikka niin olisikin lienee syytä todella vaihtaa palveluntarjoajaa, jos homma toimii vähääkään fiksummalla pohjalla.

-Vit**

taksit ja bussit on joka päivä liikenteessä 24h,autoja on n:60kpl

• jores

kovanen kuljettaa ja halvalla.
        soita poliisille tai

• Mites reklamaatio?

Systeemiä voidaan helpommin hioa asiakaspalveluun sopivammaksi jos asiakkaat laittaisivat reklamaatiot oikeisiin osoitteisiin.
      Saanko ehdotaa että laittaisit tuon kirjoituksesi tuollaisenaan HTD:lle?

Itse kuulun ympäristön taksien ulakeskuspalvelimen alle joten en voi ottaa kantaa muutoin kuin että meilläkin on ollut joskus vähän samantapaisia ongelmia - ilmeisesti tilausten runsas määrä samanaikaisesti sotkee järjestelmiä ja tilaukset vain yksinkertaisesti hukkuvat virtuaalimaailmaan!

• tietääkö joku

heidän palautelaatikkonsa osoitetta.

-V

• H1654
        tietääkö joku kirjoitti:

heidän palautelaatikkonsa osoitetta.

-V

Sen verran olettaisi ihmisillä olevan oma-aloitteisuutta että kävisi taksikeskuksen sivuilta katsomassa osoitteen. Siinähän se on etusivulla:

http://www.taksihelsinki.fi/

• suoraan heidän
        H1654 kirjoitti:

Sen verran olettaisi ihmisillä olevan oma-aloitteisuutta että kävisi taksikeskuksen sivuilta katsomassa osoitteen. Siinähän se on etusivulla:

risut ja ruusut-osoitteeseensa! Kyllä muakin riipoo tuo meidän keskus!!!!!!

Aika syvältä ovat likat!!!!!

• en vain...
        H1654 kirjoitti:

tiennyt mikä on HTD. Siksi kysyin.

-M

• ei muuta tässä
        suoraan heidän kirjoitti:

siis ei muuta tässä viestissä.

-V

• syvältä
        suoraan heidän kirjoitti:

Keskuksille on annettu tarkat ohjeet ja säännöt joiden mukaan toimivat, ei aina ehkä paras mahdollinen tapa mutta ohjeista ei poiketa. Keskushenkilö ei pysty muuttumaan autoksi vaikka haluaisi. Asiakas soittaa tilauksen keskukseen->keskus laittaa tilauksen tetokoneelle ja tähän loppuu välittäjän työ. Tästä eteenpäin se kuuluu taksinkuljettajalle.

• Kolleega

Näin se on HTD:llä ei ole mitään intressiä palvella ketään. Ei asiakkaita eikä kuskeja / takseja. Kummatkin joudumme vain käyttämään kyseisen järjestön "palveluja", kun vaihtoehtoja ei ole.

• ISO-V

Olen ajanut useita vuosia vakituisena stadissa, joten minulla on aika hyvä käsitys miten tää homma pyörii.

I.
      Teille jotka urputatte keskuksen (htd:n) toimimattomuudesta helsingissä.... TILATKAA SE AUTO TEKSTIVIESTILLÄ!! (tiedän että isot kirjaimet tarkoittavat huutamista. Tietämättömille kun vaan ei mene muuten jakeluun.)
      Tekstiviesti on helpoin ja varmin tapa saada auto. Toisin kun moni teistä luulee, ennakkotilaus ei vielä takaa että auto saadaan paikalle. Aamuruuhkan aikaan stadissa, monet suharit eivät viitsi kuitata ennakkoja sen takia että joutuu odottamaan asiakasta 15 minuuttia. Siinä ajassa on jo heittänyt yhden keikan vaikkapa Keilaniemeen. Ennakkotilauslisä hintaan on 5,20€, keikka Keilaniemeen taas ~17€.
      Sitä paitsi...kuka siitä hyötyy että kuskit istuvat vartin tyhjänä kun tolpalla kertyy jo jonoa?

II.
      Monesti pullonkaula on juuri keskuksen puhelin-linjat. Tekstiviestitilaus ohittaa kaiken 'ihmiskäsittelyn' ja menee välittömästi lähimmän vapaan auton koneelle. Kun kuski kuittaa keikan, tulee paluuviestinä varmistus auton saapumisesta, lämpimät kiitokset sekä auton numero. Se numero joka lukee siinä katolla olevassa juustonpalasessa.
      Joka toinen asiakas kun ei vieläkään tajua että keskuksen puhelimessa antama TILAUSNUMERO ei ole se TAKSIN NUMERO!! Mistä keskus voisi tietää mikä taksi kuittaa keikan puolen minuutin kuluttua, täh?!
      Eli saatte paluuviestinä taksin numeron joten:
      1. Teidän ei tarvitse seisoa ulkona odottamassa että kulkuset jäätyvät!
      2. Te saatte tiedon/varmuuden että auto tulee kun viesti tulee. Tätä varmuutta te ette saa kun tilaatte keskuksen kautta.
      3. Kuljettaja tietää että asiakas tietää taksin numeron joten jullikan mahdollisuus on melko pieni. Minä ainakin kuittaan aina tekstaritilauksen vaikka oliskin pienen hakumatkan takana juuri tällä perusteella.

III.
      Teille jotka tukkivat bussi/taksikaistat aamu- ja iltapäiväruuhkissa... katsokaa peiliin seuraavan kerran kun 'se saatana pirssi' on taas myöhässä.
      "Joo mut mä olin kääntymässä seuraavasta pois."
      No onneksi ryhmittäydyit jo 5 km sitten.

Eli tekstaritilaus toimii näin:
      Ensin kaupungin nimi, esim. Helsinki tai Espoo.
      Sitten kadunnimi sitten talon numero.
      Tässä esimerkki:
      HELSINKI RUUSULANKATU 7 C
      lähettäkää numeroon: 13170

Tämä tekstari toimii siis vain helsingin autoissa. Toki jos olette Espoossa voitte myös käyttää tätä. Mutta ottakaa huomioon että silloin sinne tulee silti Helsingin taksi. (jos saattuu olemaan sillä Espoon alueella vapaana. Siitä ei ole takuuta)

Kokeilkaa seuraavan kerran ja tulkaa sen jälkeen tänne takas ruikuttamaan.
      Toivottavasti auttaa teitä seuraavan kerran kun teillä on kiire.
      Ei muuta sitten kun iloista kevään jatkoa kaikille.

PS. AHNEILLE ISÄNNILLE TIEDOKSI!
      Opetelkaa työehdot ja maksakaa kuskeille ne lisät jotka lain mukaan heille kuluu. 100% Sunnuntait sun muut lisät ja lomaltapaluurahat.
      Muuten voipi käydä sillei et joudut myymään sen loppuunajetun pommikoneen ja maksaa sillä takautuvasti mitä olet vuosien ajan, vastoin lakia, pitänyt itselläsi!
      Kehottaisin samalla kaikkia kuskeja pitämään puoliaan.
      Sikaniska-isännät taipuvat yleensä aika helpolla kun liiton lakimiehet ovat langan toisessa päässä!

• satunnainen matkaaja

Kirjoitat
        "Olen ajanut useita vuosia vakituisena stadissa, joten minulla on aika hyvä käsitys miten tää homma pyörii..."

Vastaan
        Hyvä, että tiedät. Minä en täysin satunnaisena matkaajana tiedä. Fleimisi on huvittava osoitus ilmeisesti tyypillisen Suomalaisen asiakaspalvelijan kyvyttömyydestä reagoida negatiiviseen palautteeseen.

Vaivauduit sentään speksaamaan tuon tekstiviestisysteemin tähän:
        Näen sen nyt ensi kerran.

Kiitos siitä.

Vihje:
        Pistäkää laput systeemistä ainakin taksitolpille ja jos vain suikin rahkeita riittää jonkinlainen tiedotuskamppis pystyyn.

-SM

• Mark00
        satunnainen matkaaja kirjoitti:

Kirjoitat
        "Olen ajanut useita vuosia vakituisena stadissa, joten minulla on aika hyvä käsitys miten tää homma pyörii..."

Vastaan
        Hyvä, että tiedät. Minä en täysin satunnaisena matkaajana tiedä. Fleimisi on huvittava osoitus ilmeisesti tyypillisen Suomalaisen asiakaspalvelijan kyvyttömyydestä reagoida negatiiviseen palautteeseen.

Kiitos siitä.

Vihje:
        Pistäkää laput systeemistä ainakin taksitolpille ja jos vain suikin rahkeita riittää jonkinlainen tiedotuskamppis pystyyn.

-SM

Joo, tota tekstiviestitilausta olisi pitänyt markkinoida mielestäni paremmin. Olen kuitenkin myös kuullut, että se on "suuren volyymin käyttäjille" tarkoitettu palvelu. Eli sillä pyritään suosimaan kanta-asiakkaita? En ole ihan varma pystyisikö nykyiset tilaustietokoneet ylläpitämään tekstiviestitilausta, jos kaikki alkaisivat sitä käyttämään. (En kuitenkaan ole työssä HTDllä tai HTAssa joten en tiedä)
        Mutta kuten sanottu, varmin tapa saada auto nykyään on kuskin mielipiteellä se tekstiviestitilaus.

• idiootteja
        Mark00 kirjoitti:

Joo, tota tekstiviestitilausta olisi pitänyt markkinoida mielestäni paremmin. Olen kuitenkin myös kuullut, että se on "suuren volyymin käyttäjille" tarkoitettu palvelu. Eli sillä pyritään suosimaan kanta-asiakkaita? En ole ihan varma pystyisikö nykyiset tilaustietokoneet ylläpitämään tekstiviestitilausta, jos kaikki alkaisivat sitä käyttämään. (En kuitenkaan ole työssä HTDllä tai HTAssa joten en tiedä)
        Mutta kuten sanottu, varmin tapa saada auto nykyään on kuskin mielipiteellä se tekstiviestitilaus.

"Olen kuitenkin myös kuullut, että se on "suuren volyymin käyttäjille" tarkoitettu palvelu. "

Voi pyhä sylvi...LUULO EI OLE TIEDON VÄÄRTI; tekstiviestipalvelu EI TODELLAKAAN ole "suuren volyymin käyttäjille"...

Jos osaat käyttää puhelinluetteloa niin otappa pieniin kätösiisi Helsingin seudun yritysluettelo ja sieltä sivu:387...Ja jos osaat lukea niin kas vaan...siellä neuvotaan miten tekstiviestitilaus toimii...Eikö ole ihmeellistä...

• .................
        idiootteja kirjoitti:

"Olen kuitenkin myös kuullut, että se on "suuren volyymin käyttäjille" tarkoitettu palvelu. "

Voi pyhä sylvi...LUULO EI OLE TIEDON VÄÄRTI; tekstiviestipalvelu EI TODELLAKAAN ole "suuren volyymin käyttäjille"...

Jos osaat käyttää puhelinluetteloa niin otappa pieniin kätösiisi Helsingin seudun yritysluettelo ja sieltä sivu:387...Ja jos osaat lukea niin kas vaan...siellä neuvotaan miten tekstiviestitilaus toimii...Eikö ole ihmeellistä...

Sivu:358 (tämän vuoden 2006 luettelo) ja sivu:387 vuoden 2005 luettelo

• tolpalle?

Luin lähes hupaisan pakinan siitä, että asiakas ei saanut taksia tolpalle, eikä myöskään viereiseen ositteeseen koska osoite ei ollut tuttu! Valitettavasti en muista julkaisun nimeä.

Logiikka ei kuitenkaan auennut. Keskus kuulemma arveli, että tolpalla mahdollisesti useamman keskenään jonottavan asiakkaan kesken syntyisi kränää siitä kenen paikalle saapuva tilattu auto on. Joten policy on: Ei tilattuja autoja tolpalle... jee... ... hurraa ... ... ...

Miten olisi kuskin etiikan noudattaminen? Otetaan kyytiin vain se asiakaskandidaatti, joka osaa antaa oikean tilausnumeron? Niin... Ja muiden odottavien asiakkaiden puolesta voi ilmoittaa (kohteliaasti), että autoja tulee lisää.

Ja sitten vielä: Mikäli ollaan ruuhka-aikaan liikkeellä niitä varmaan tulee ilmankin, mutta pikkutunneilla tjsp. kuskilta ei liene kohtuuttomasti pyydetty kutsua lisää autoja.

Jos se on nykysydeemeillä liian vaikeaa, niin koodauttakaa vaikka GPS-navigaattori, jossa on iso punainen nappi, jota voi painaa kun poka tulee kyytiiin mestoilta jossa lisäkapasiteettia kaivataan.

Kuski sitten painamaan nappia ja näin välittyvät keskukseen koordinaatit sijainnista, jonne autoa kaivataan.

Voidaan jopa seurata "painallusratiota" (paras napin avulla välitettyjen vihjeiden hyötysuhde) ja antaa eniten toimineita vihjeitä napilla välittäneille kuskeille pikku bonarit ihan vaan lämpimän käden sijaan:) Turhien painajille tietty vain risuja - hyi teitä pojat! (ja kivannäköisimmän sinkkukeskustytön nipistys, jotta tietäisivät pojat mitä okeasti pitää painaa nappien sijaan...;) Ok... Mimmikuskeille se uusi hunk keskuksesta nipistämään:D)

Napin välittämät koordinaatit voidaan sitten "osoittaa" lähimpään tunnettuun todelliseen katuosoitteeseen ja näin ollaan taas kaikki hitusen onnellisempia kun auto löytää perille!

-tulevaisuuteen uskova potentiaali asiakas

• ISO-V
        satunnainen matkaaja kirjoitti:

Kirjoitat

Vastaan

Kiitos siitä.

Vihje:

-SM

Itse olen nähnyt hesan taksitarkastajan ainakin kerran telkkarissa kehumassa tekstarin hienoutta.(taisi olla vapun aikoihin)
        Hesarista olen myös lukenut aiheesta.
        Pari viikkoa sitten oli maikkarin kymppiuutisissa otsikolla "Tekstarilla taksijonon ensimmäiseksi".
        Omille asiakkaille annan aika usein tekstariohje lappusen joka on painettu käyntikortti-kokoon.
        Niin multa jos kysytään niin tekstarijuttua on mainostettu tarpeeksi.
        Tarkoitus oli jeesata ei pomppia nenille....paitsi taksi-kaistalla huristelijoiden.
        Anyways, minä kyllä otan asiakaspalvelun varsin tosissaan vaikka poustaus oli
        hieman fleimahtavahko. (

• understood
        ISO-V kirjoitti:

Itse olen nähnyt hesan taksitarkastajan ainakin kerran telkkarissa kehumassa tekstarin hienoutta.(taisi olla vapun aikoihin)
        Hesarista olen myös lukenut aiheesta.
        Pari viikkoa sitten oli maikkarin kymppiuutisissa otsikolla "Tekstarilla taksijonon ensimmäiseksi".
        Omille asiakkaille annan aika usein tekstariohje lappusen joka on painettu käyntikortti-kokoon.
        Niin multa jos kysytään niin tekstarijuttua on mainostettu tarpeeksi.
        Tarkoitus oli jeesata ei pomppia nenille....paitsi taksi-kaistalla huristelijoiden.
        Anyways, minä kyllä otan asiakaspalvelun varsin tosissaan vaikka poustaus oli
        hieman fleimahtavahko. (

Hyvä, että tähän postaukseen liittyen on tullut näinkin monta aika asiallista kommenttia - toivoa varmaan siis on!

Kirjoitat
        "Vielä pieni PS.
        Baarien sulkemisajan taksijonot.... niitä tulee aina olemaan. Se pitää vain hyväksyä. Minun mielestä se on osa kapakkikäyntiä. Sitäpaitsi...siellähän ne hauskimmat jutut kuulee ja samalla on viimeinen mahis katsoa kenen luokse eksyy yöksi ;)"

Vastaan
        Täysin ymmärrettävää ja varamma erityisesti aivan loppuosa on syytä pitää erityisesti mielessä! :D

Anyway... Mukavaa pääsiäistä ja työn iloa,
        -Vit** (jo hellittää)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      911
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60