Oikein hämmästyin

Näkijä..

Huomasin, että tuolla toisella palstalla ollaan paljon sivistyneempiä kuin täällä. Siellä kunnioitetaan toisten mielipiteitä eikä sörkitä toista henkilöä, niin kuin täällä päri häirikköä tekee tavan takaa. Oikein hämmästyin niiden maltillisuutta, ottakaa oppia.

8

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nils Holgersson

      En ole itse "esikoinen", joten en tunne "leikkikehänne" "kehäraakkeja", mutta käsittämätöntä nokittelua täällä on. Täällä tuntuvat riitelevän nimen omaan henkilöt. Esimerkiksi Lasse-setä on usein ollut henkilökohtaisen hyökkäyksen kohteena. Mitä hän lienee tehnyt "esikoisten seurakunnassa", kun on saanut joidenkin vihat päälleen.

    • Hoitsu

      Taitaa olla toipilaitten temmellys kenttä.

      • Oikea hoitsu ei tee julkidiagnooseja kanssaihmisistä.


      • M. Huvittunut

        Hoitsu on muuten ihan oikeassa.

        Hospitaalista on kysymys. Ja paljonkin sairaalassa olleena, jo lapsesta asti, tiedän että siellä on suorastaan mukavaa. Edellyttäen tietenkin sitä, että sairaus ei ole kovin kuvulias ja vakava.

        Parasta siellä on ollut aina se, että sairaalassa olemme kaikki potilaat tasa-arvoisia. Johtaja ja työläinen ovat vertaisia ja ystäviä. Siitä olen erityisesti sairaalassa nauttinit.

        Ja ne kauniit suloiset ja auttavat hoitajat sitten... No.... puhutaan niistä joskus toiste.

        Mutta minua huvittaa avauksessa tuo "silmät_ummessa_vl" asenteellisuus.

        Jokainen voi käydä toeamassa saman kuinminäkin, että toisella palstalla se vasta nimenomaan sairasta touhua on. Ja juttua tulee kuin sudelta ulostetta. Se on hyvä vain, että tulee, en sillä sano.

        Monet vain haluavat elää jossakin untuvan turvallisessa valheessaan, maailmassa jota ei ole olemassa. Ja jonka ovat rakentaneet itse, taikka joku muu on sen "kodin" heille rakentanut.

        Todelliseen maailmaan kuuluu erehtymiset, synnit, kivut, kärsinys, vääryys, hylkääminen, hyljätyksi tuleminen, sairaudet, heikkous etc. etc.

        Lestadiolaisuus ei ole tästä mikään poikkeus, sillä mekin olemme ihmisiä.

        Kunpa vain uskaltaisimme tulla todellisiksi ja näkyviksi itseksemme. Ja sitä kautta uskaltaisimme myöskin nähdä sen ympäiristön jossa elämme sellaisena kun se todellisuudessa on.


      • huvittunut..
        M. Huvittunut kirjoitti:

        Hoitsu on muuten ihan oikeassa.

        Hospitaalista on kysymys. Ja paljonkin sairaalassa olleena, jo lapsesta asti, tiedän että siellä on suorastaan mukavaa. Edellyttäen tietenkin sitä, että sairaus ei ole kovin kuvulias ja vakava.

        Parasta siellä on ollut aina se, että sairaalassa olemme kaikki potilaat tasa-arvoisia. Johtaja ja työläinen ovat vertaisia ja ystäviä. Siitä olen erityisesti sairaalassa nauttinit.

        Ja ne kauniit suloiset ja auttavat hoitajat sitten... No.... puhutaan niistä joskus toiste.

        Mutta minua huvittaa avauksessa tuo "silmät_ummessa_vl" asenteellisuus.

        Jokainen voi käydä toeamassa saman kuinminäkin, että toisella palstalla se vasta nimenomaan sairasta touhua on. Ja juttua tulee kuin sudelta ulostetta. Se on hyvä vain, että tulee, en sillä sano.

        Monet vain haluavat elää jossakin untuvan turvallisessa valheessaan, maailmassa jota ei ole olemassa. Ja jonka ovat rakentaneet itse, taikka joku muu on sen "kodin" heille rakentanut.

        Todelliseen maailmaan kuuluu erehtymiset, synnit, kivut, kärsinys, vääryys, hylkääminen, hyljätyksi tuleminen, sairaudet, heikkous etc. etc.

        Lestadiolaisuus ei ole tästä mikään poikkeus, sillä mekin olemme ihmisiä.

        Kunpa vain uskaltaisimme tulla todellisiksi ja näkyviksi itseksemme. Ja sitä kautta uskaltaisimme myöskin nähdä sen ympäiristön jossa elämme sellaisena kun se todellisuudessa on.

        Voihan sitä nuinkin ajatella positiivisesti.


    • esles

      Mitä minä olen siellä käynnyt, niin nuin vaan siellä on samat pilaajat kuin täälläkin. Yksi syy voi olla siihen, jos siellä ei tapella se, että kaikki vanhoilliset uskovat kaiken sen mitä ry:llä sanotaan. Heillä ei ole, eikä saa olla mitään omia mielipiteitä.

      • mitä sanotte

        Mukavaa keskustelua kun unohdettaisiin kuka on mitäkin kuppikuntaa vaan keskusteltaisiin asioista ja ymmärryksistämme.Mun mielestä toinen palsta on repivä kun siellä on vähän henkilökohtaisuuttakin.


      • Maa.jussi

        Niin nuinhan on ainut joka ei ole omassa vanhurskaudessa, kaikki muut ovat vikapäät omaanvanhurskauteen enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin rakkauden käsittäneet hengellistä kotiaan kohtaan ettei tarvitse portin viereen sontaläjiä laskea toisten kiusaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe