Haluan löytää...

Eksyksissä

Hello!

Olen 24-vuotias mies Espoosta. Koko tähän astisen elämäni aikana olen sairastanut enemmän kuin monta ihmistä yhteensä elämänsä aikana. Esim. 1998-2003 minut leikattiin 8 kertaa. (vatsa x 5, polvi, poskiontelot, nivustyrät. Lisäksi vielä muuta sairastamista)

Tällä hetkellä olen "hukassa" psykiatriassa. Diagnoosina epäillään vakavaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriöitä jne.

Mutta itse asiaan. Olen aika ajoin tutkinut raamattua ja ajatellut uskon asioita, niin vaikeina kuin hyvinäkin hetkinä. Käynyt harvakseltaan kirkossa. Rukoillut tai kiittänyt Jumalaa. Ongelmanani on etten tunne "tulleeni uskoon" tai löytäneeni Jumalaa elämääni. Vaikka kovasti haluaisin löytää uskon tai Jumalan, kuinka vain asian kuvaakin. Siis en tarkoita jatkuvaa kirkossa käyntiä tai varsinkaan mitään "kiihkoilua" uskonnon kanssa. Mielestäni uskoa voi niin monella tavoin. Hiljaa mielessään, tai raamattua ja kirkonmenoja kiivasti seuraten. Kullakin on oma tapansa joka tuntuu hänestä oikealta.

Usko jonka minä haluaisin löytää, on jokin side tai tunne Jumalasta. Että sisimmässäni tuntisin jonkin ehkä johdattavan minua, ja kulkevan elämässäni mukana. Niin vaikeana aikana kuten nyt, sekä hyvinä hetkinä. Tuntisin, että jokin suojelee, vaikka paljon huonoa olenkin kohdannut. Ja kaikella olisi tarkoituksensa. Että elämä lopulta järjestyy, kuten on tarkoitettu.
Ja Hän hyväksyisi minut, vaikka kuuntelenkin rockia, :) synkkääkin välillä. Olen myös erittäin seksuaalinen ihminen. Sekä tatuoitu. esim. kaulassani on pieni risti osana erästä kuvaa.

Olisin valmis, ja haluaisin tehdä elämässäni hyvää toisille ihmisille, auttaa jotenkin, ehkä työn kautta tms. Mutta silti huomaan paljon "pahaa" itsessäni. Tämä kuulostaa hullulta, mutta välillä tuntuu, että saatana ja jeesus käyvät kamppailua minussa. Haluan sen päätyvän hyvän voittoon. Vaikka tuntuukin että tässä maailmassa piru vaikuttaa hyvää enemmän. Kun katsoo meidän ihmisten käytöstä, maailman tapahtumia. Sairauksia, köyhyyttä, vihaa, luonnontuhoa jne jne...

Osaisiko joku neuvoa minua ongelmassani?? Kuinka löydän sen uskon tai Jumalan sisimpääni? Saisi pahuuden poistumaan... Olen kyllä miettinyt turvautumista Saatanaan, mutta se ei johda hyvään.
Enkä muutenkaan sitä halua tehdä.

Saa heittää ajatuksia (asiallisia) tai kommentteja
muutenkin. Vaikket osaisikaan varsinaisesti neuvoa
minua.

Kiitos

FragileDevil "Anakin Skywalker"

ps. papillekin olen joskus muistaakseni asiasta puhunut.

12

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakeni

Rehellistä itsetilitystä sinulta, saisipa kuulla tuollaista useammin.

Muutamia seikkoja minulla on sinulle kerrottavana.

Koet että sinusta käydään taistelua. Minä uskon vilpittömästi että puhut totta ja että niin myös todella on. Saatana todella on paha ja ilkeä henki joka tahtoo sinulle mahdollisimman pahaa. Tässä tapauksessa se tarkoittaa sitä ettei hän soisi sinun uksovan ja kuten raamattu sanoo "pääsevän vapaaksi". Saatana on kateellinen siitä mahdollisuudesta joka sinulla on koska hän ei itse voi enää pelastua.

Se että tunnustit huomaavasi itsessäsi paljon pahaa ei ole huolestuttavaa, pikemminkin se on hyvä merkki. Sinulla on näkevä ja tunteva omatunto, ei siis tunnoton ja kuollut. On tärkeää että ihminen tuntee syntiä, ilman sitä ei nimittäin voida puhua armosta mitään. Vain syntiset tarvitsevat vapahtajaa. Aina parempi että tuntee syntiä ei vain niin paljon että joutuu epäilemään tilaansa vaan niin paljon että voi rehellisesti tunnustaa ansaitsevansa Jumalan vihan ja tuomion. Ei tule pelätä vain ajallista kuolemaa vaan iankaikkista kuolemaa, eroa Jumalasta. Tämä tulee tunnustaa reilusti, koska se on jokaisen kohdalla eittämättä totta. Vain tuomittua voidaan armahtaa, vain vanki voidaan päästää vapaaksi, vain orja voidaan vapauttaa. Tuomiota vasten armo näkyy kirkkaimpana kuten tähdet tummaa taivasta vasten.

Syntisyyden tunteminen ja sellaisena oleminen ei saa tarkoittaa sitä että hyväksyy pahan ja jatkaa sen tekemistä, ei vaan pahaa täytyy vastustaa ja siitä tulee päästä vapaaksi. Kristus haluaa vapauttaa pois synnin orjuudesta eikä suinkaan sen palvelukseen, kuten raamattu opettaa. Syntiä on se mitä raamattu synniksi sanoo ja mikä erottaa Jumalasta, mikä haavoittaa omaatuntoa ja heikentää uskoa. Omatunto on hyvin herkkä elin ja se voi pian haavoittua ja turmeltua. Jos ei saa oikeaa opetusta ja ohjausta se voi pimentyä, nukkua tai vääristyä ja usko voi siten joutua haaksirikkoon. Hyväksytty tai hellitty synti voi viedä uskon voiman, samoin harhaoppi turmelee uskon vähitellen. En tiedä onko asia näin sinun kanssasi, sillä sinulla on kuitenkin hätä ja tunne syntisyydestäsi (pahuudestasi).

On ehdottoman tärkeää että omatunto ojennetaan Jumalan sanan mukaan. Kreikan kielessä omatunto tarkoittaakin tuntea yhdessä. Omatunto tulee olla viritetty Jumalan sanan kanssa samalle taajuudelle, silloin sen ääni kuuluu kirkkaana, puhtaana ja terveenä.

Huomaan että etsit Jumalaa, haluat saada sisäisen todistuksen tai vakaumuksen siitä että Jumala on sinulle armollinen tai tunne siitä että Jumala rakastaa eikä hylkää sinua.

Miten olet ajatellut että Jumala tulee sinun luoksesi tai että miten voit hänet löytää? Ajatteletko että Jumalan on ilmestyttävä tai annettava itsensä tunnettavaksi sinulle tietyllä tavalla?

Minäpä kerron sinulle mistä sinä hänet varmasti löydät ja missä hän ehdottomasti on tavoitettavissa. Jumala on nimittäin sitoutunut olemaan tietyssä paikassa ja näinkin vakavassa asiassa kuin sielun pelastus, sen iankaikkisessa kohtalossa ei Jumala ole jättänyt asiaa puolitiehen tai sattuman varaan. Tästä Jumala on antanut lupauksensa eikä hän voi valehdella ei pettää eikä hän voi edes kaikkivaltiaana Jumalana väistää siitä, sillä se on mahdotonta.

Missä hän siis on? Jumala on tavoitettavissa sanassaan. Älä etsi Jumalaa muualta, älä kurkottele taivaaseen äläkä maan syvyyksiin, älä hae tuntemuksia äläkä vakuutuksia sydämestäs. Ne on etsittävä ja haettava vain Jumalan sanasta ja sen ihanista armolupauksista. Ehkä kysyt etkö sinä ole ollut sanan vaikutuspiirissä. Olet varmaan, mutta vika on siinä ettet tarkkaa sanaa niin kuin pitää. Jos haet tunteen tasolla vakuutusta armollisesta Jumalasta ennen Jumalan sanaa, saat aina odottaa. Mutta sinun tulee tarttua sanaan syntien anteeksiantamuksesta kuin viimeiseen oljen korteen ja ajatella, tämä sana ei koske vain muita hurskaita uskovia vaan se koskee ennen kaikkea minua. Kristus on kuollut ja vuodattanut verensä juuri minun syntieni tähden, ei vain pienten ja vähäpätöisten jotka on helppo uskoa anteekisannetuiksi vaan raskaitten ja lukuisten syntieni tähden. Näin saa ja tulee ajatella. Tässä on se ahdas portti, jossa syttyy suuri taistelu. Uskon asia ei olekaan niin helppoa kuin mitä ajatellaan. Se ei ole vain vaikeaa vaan jopa mahdotontakin ellei Jumala olisi auttamassa. Pyhän Hengen täytyy ihmistä vakuuttaa SANANSA kautta ja välityksellä ja painaa se ihmisen sydämeen. Tämä sana on lahja, se annetaan armosta ilman omaa ponnistustani Jumalan suuresta rakkaudesta. Tähän tulee tarttua lujasti kiinni ja uskoa, silloin sanon minä, silloin sydänkin saa kokea iloa ja vapautumista, silloin se saa tuntea iloa ja rauhaa joka käy yli ymmärryksen. Aivan samoin kuin Kristuksen rakkaus piti hänet ristillä eikä suinkaan rautanaulat, samoin Jumala on sitonut itsensä lujasti sanaansa jotta olisi kalliopohja johon kurja ja hätääntynyt sielu voisi tarttua.

Kirkoonsa on Kristus antanut monia kalliita lahjoja, yksi on mahdollisuus yksityisrippiin. Jumala on antanut meille uskonveljiä ja sisaria joille voi puhua mieltä painavista asioista ja jotka voivat neuvoa, lohduttaa ja rohkaista kun elämän taistelut painavat. Rukoile itsellesi sellaista uskovaa (seurakuntaa), jolle voit uskoa itsesi ja kaikki omantunnon asiat. Julkinen synninpäästö kirkossa on julistettu kaikille läsnäoleville, mutta synninpäästösanat ovat henkilökohtaisia, ne kuuluvat vain sinulle. Näin myös ehtoollinen on henkilökohtainen.

Toivotan Jumalan armollista hoitoa ja siunausta taivasmatkalle!

• yksi ohje

Kun suhtaudut elämääsi ja johdatukseesi nöyrällä ja vilpittömällä asenteella ja rukoilet, että esim. joku henkilö tulee jossain tilanteessa luoksesi ja antaa sinule vastauksen (missä tahansa), niin myös tapahtuu. Se henkilö on Jumalan lähettiläs, joka itse tietämättään saa sopivat sanat suuhunsa ja tulee luoksesi. Sinun ei tarvitse yhtään miettiä, mikä on se oikea joukko tai seurakunta. Kyllä Jumala sen Sinulle näyttää, rakas Ystävä ja etsijä...

• terjaliini

lähempänä kuin arvaatkaan. Sanoisin (kokemuksen rintaäänellä), että olet Hänen sylissä. Usko ei ole "tunne" vaan tietoisuutta siitä, mitä Kristus on sinun puolesta tehnyt. Tunteet meillä vaihtelevat, mutta totuus pysyy pahoinakin päivinä. Jatka siitä, missä olet, sillä sinulla on jo paljon. Se, millainen olet, ei vaikuta Hänen valintaansa. Hän on sinut löytänyt, sinut, joka olet jo oikeastaan kuollut ja Hän on hoitanut sinua ja kantanut sinua. Hän tahtoo pelastaa sinut kokonaan. Sillä Hän, Kristus, rakastaa sinua. Hän on sinut lunastanut, maksanut sinun vapaudestasi ja luvannut, että jokainen Hänen omansa saa olla aina Hänen seurassaan. Sinä et löydä, vaan Kristus on jo sinut löytänyt. Ole vapaa Herrassa! :)

• armonlapsi

Tunteet vaihtuu ja ovat epävakaita. Usko on luja luottamus ja turvautuminen Jeesukseen Kristukseen, jonka Jumala lähetti maailmaan syntiemme sovittajaksi.

Usko ei olemukseltaan siis ole asia, jonka voisimme ottaa sydämestämme tarkasteltavaksemme tai jonka esittäisimme Jumalalle tai muille ihmisille ikään kuin ansionamme, jonka perusteella Jumalan tulisi olla meille armollinen.

Jumala on meille armollinen Kristuksen tähden. Ja hän ilmoittaa sen meille sanassaan ja armonsa vakuudeksi säätämissään sakramenteissa, kasteessa ja ehtoollisessa, joissa meille näkyvien merkkien kautta annetaan Kristuksen ansaitsema syntien anteeksiantamus. Näiden välineiden kautta voimme vakuuttua Jumalan suosiollisesta mielenlaadusta meitä kohtaan ja uskomme saa vahvistusta.

• AlpoAhola

Eikä omia ansiollisia tekoja meillä ole. Emme voi kerskailla itsestämme. Meidän lähtömme on turmeltunut.

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet Room.5:12.

Pelastuksen on aikaansaanut Kristus.

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi 1.Kor.1:30.

Me emme itse aikaansaa uskoakaan.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh.6:29.

Emme itse kykene edes aikaansaamaan valintaa.

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos Joh.6:37.

Kun oma voimamme on mitätön niin on niin, ettemme voi kerskata itsestämme.

Että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra" 1.Kor.1:31.

Saamme siis jäädä yksin armon varaan. Armo on sitä, ettei tuomita tekojen mukaan, vaan armo käy oikeudesta. Välimiehemme on saanut tuomion meidän edestämme.

Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä Joh.19:30.

Välimies olikin vanhurskas ja voitti kuoleman vallan.

Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen Hepr.2:14.

• tuttan

Oletko pyytänyt syntisi anteeksi Jeesukselta ja sanonut, että haluat olla hänen lapsensa.
      Silloin sinun sydämesi on kodikas, olet ottanut sinne Kristuksen vastaan. Hän on tullut ja
      haluaa jäädä sinun sydämeesi ainiaaksi asumaan. Olet saanut jalosukuisen ystävän elämääsi, pidä häneen aina yhteyttä.

Usko ja tunne ovat hiukkasen eri asioita. Usko tulee kun avaa sydämensä kuulemaan Jumalan sanaa ja se tulee Jumalalta. Tunne taas tulee ihmisestä, ikäänkuin herkkänävastauksena Jumalan voiman läheisyyteen. Ihminen uskossa ollessaan eheytyy ja herkistyy lisää sille auktoriteetille jota hän palvelee.

Kuitenkin me olemme Jumalan luomia kokonaisuuksia
      ja vain Jumala tietää minkätyyppinen yhteydenpito on sinä-Jumalasuhteessa se oikea, neuvoisinkin sinua täysin luottamaan Taivaallisen Isämme antamaan yhteysanteeniin, tällaisenaan se on ihailtavin sinussa.

Tunteita voi tulla myöhemmin tai sitten ei, sinä joka tapauksessa tulet kehittymään eteenpäin. Yhteydessäsi Jeesukseen Kristukseen, neitseestä syntyneeseen Jumalan ainoaan poikaan, joka kuoli ihmisten syntien tähden Golgatan ristillä vuodattaen verensä meidän edestämme, sinä vahvistut.

Erään virrentekijän sanoin: "Kerro Herralle voimasi heikkous Hälle syntisen syömmesi
      saastaisuus, katso heikkojen voimana Kristus on Hän on auttaja verraton".

• esles

Jeesus on perustanut surakunnan, johon on antanut syntien anteeksiantamisen vallan: Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Tämä seurakunta on vielä voimassa. Luther on sanonut, että seurakunnan ulkopuolella ei ole autuutta. Siellä on vain hiiriä ja rottia sekä niiden myrkyllisiä oppeja. Hän sanoo myös, että jos tahdot löytää Kristuksen, niin etsi ensin hänen seurakuntansa.

• Raamatussa on sana: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaa, niin kaikki tämä teille annetaan" (Matt.6:33).

Kehoittaisin sinua menemään uskovaisten seuroihin, jota ihmiset ovat alkaneet sanoa "Vanhoillislestadiolaisiksi". Et häviä siinä mitään.

Jumalan vanhurskaus siirtyy näet uskosta uskoon (Room.1:17). Jumala tahtoo johtaa omansa valtakuntaansa.
      Kun luemme vanhasta Raamatusta, esim. hoviherrasta (apt.8:26-35), huomaamme ettei etioppianmies saanut Henkeä rukoilemalla, lukemalla Raamattua, vaan Philippuksen julistamasta evankeliumista.

• sola-gratia

Vanhoillislestadiolaisuus on Jumalan sanasta ja luterilaisesta tunnustuksesta poikkeava liike. Se sitoo väärillä opeillaan Raamattua huonosti tunevia ja terveeseen oppiin vakiintumattomia omaan porukkaansa ja siellä vallitseviin ihmisoppeihin autuuden menettämisen uhalla. On syytä varoa!

• Aloittaja
        sola-gratia kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisuus on Jumalan sanasta ja luterilaisesta tunnustuksesta poikkeava liike. Se sitoo väärillä opeillaan Raamattua huonosti tunevia ja terveeseen oppiin vakiintumattomia omaan porukkaansa ja siellä vallitseviin ihmisoppeihin autuuden menettämisen uhalla. On syytä varoa!

Monenlaisia vastauksia sain. Yritän ymmärtää ja "sulatella" niitä. Löytää sitä kautta jonkin minunnäköiseni ratkaisun/vastauksen. Löydänkö koskaan, vai löytääkö se minut kun aika on oikea...
        Toivottavasti etsivät löytävät ja eksyneet etsitään...

Kuitenkin, kiitos osanotosta!

• matkalainen
    • Juhhei

Hei,

Tuntuipa pahalta lukea sairaskertomustasi.
      Itse olen saanut apua vaikeuksiini Nokia
      Missiosta, joka on ollut myös kotini n. 3
      vuotta. Tule rohkeasti mukaan tilaisuuksiin

- Juha

http://nokiamissio.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      62
      958
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      113
      860
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      294
      850
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      58
      768
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      55
      673
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      95
      589
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      580
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      45
      576
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      23
      566
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      554
    Aihe