Sakarja 6:6-8 pohjoinen maa = Suomi

Finnlion

Sakarja 6:6-8 mainittu pohjoinen maa on Suomi. Olen löytänyt sen gematrian avulla hebreankielisestä Raamatusta.
Katso http://www.webbinetti.net/finnlion

sieltä valitse linkki "October" (eli lokakuu).

Mitä mieltä olet?

5

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja

      ...mistä pitäisi olla?Selvennä ajatuksiasi.

    • eesau

      Kyllä meitä on siunattukin. Suurtyöttömyydellä, suunnattomaksi pöhöttyneellä virkamies- ja byrokraattilaumalla, korruptoituneilla poliitikoilla, rahanahneilla yritysjohtajilla ym ym ym ym...

      Mitähän muuta siunausta tässä on vielä tulossa? Ei ainakaan tämän kamelin selkäranka kestä katkeamatta enää yhtäkään siunausta jos ne hiukkaakaan muistuttavat yllämainittuja...

    • Lahja

      SAKARJA 6
      1. Minä nostin jälleen silmäni ja näin, katso, neljät vaunut, jotka lähtivät liikkeelle kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskivuoria.
      2. Ensimmäisten vaunujen edessä oli punaisenruskeat hevoset, toisten vaunujen edessä oli mustat hevoset,
      3. kolmansien vaunujen edessä oli valkeat hevoset, ja neljänsien vaunujen edessä oli täplikkäät, väkevät hevoset.
      4. Minä lausuin ja sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
      5. Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
      6. Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
      7. Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata". Ja ne kuljeksivat maata.
      8. Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

      Vanhassa testamentissa pohjoinen maa tarkoittaa Kaksoisvirtainmaata (lähinnä Babyloniaa), joka hyökkäsi pohjoisesta Juudan kimppuun. Juudan seudusta on sanottu:
      "Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan. Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä. He sanoivat hänelle: 'Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta: 'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'." (Matt.2:3-6)

      Vapahtaja syntyi juutalaiseen sukuun.

      Sakarjan 6. luvun näky ja Ilmestyskirjan näky neljästä ratsastajasta muistuttavat toisiaan. Ilmestyskirjassa on selitykset näiden hevosten merkityksille.

      Punainen hevonen: sota ja miekka

      Musta hevonen: nälkä (mitä mahtaa tarkoittaa Ilmestyskirjan huomautus tässä yhteydessä: ”mutta älä turmele öljyä ja viiniä”? Voisi merkitä sitä, että hengellinen nälkä tulee, muttei välttämättä nälkäkuolema, ovat sentään öljy ja viini edelleen käyttökelpoisina?

      Valkoinen hevonen: Jumalan Sana

      Harmaa (kirjava) hevonen: miekka, nälkä, kulkutaudit, maan pedot.


      Herran Henki lepää pohjoisessa maassa? Lepää töistänsä? Ei ilmeisesti tarkoita tätä, sillä valkoisen hevosen on selitetty merkitsevän Jumalan Sanaa, ja se merkitsee kai sitä, että Herran Henki toimii ja työskentelee. Jotenkin minusta tuntuu, että kun raamatussa puhutaan pohjoisista maista, sillä tarkoitetaan vain noita Juudasta käsin ajateltuina pohjoisia maita, kuten Babyloniaa. Jos raamatun ennustus tarkoittaisi Skandianaviaa ja Pohjolaa, miten sitten tulkittaisiin muut ennustukset, esimerkiksi tämä:

      JEREMIA 1:
      13. Minulle tuli toistamiseen Herran sana, näin kuuluva: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen kiehuvan padan; se näkyy pohjoisen puolelta".
      14. Ja Herra sanoi minulle: "Pohjoisesta on onnettomuus purkautuva kaikkien maan asukasten yli.
      15. Sillä katso, minä kutsun kaikki pohjoisten valtakuntain kansanheimot, sanoo Herra, ja ne tulevat ja asettavat kukin valtaistuimensa Jerusalemin porttien oville ja kaikkia sen muureja vastaan, yltympäri, ja kaikkia Juudan kaupunkeja vastaan.

    • Handu

      Jollei alkuperäisen kirjoittajan opetus aukea niin hepreassa kirjaimilla on myös numeroarvo, samalla tavalla kun roomalaisilla numeroilla (I, II, III jne.). Lisää löydätte osoitteesta www.kolumbus.fi/gematria/

      Finnlion, mistä sinä olet hepreasi oppinut?

    • Anonyymi

      Osaan hepreaa. Kerro nyt mitä tuo ”lokakuu” eli ”october” tarkoittaa
      tutkimuksessasi? Olen erittäin kiinnostunut asiasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe