Lankesin

Timppa

Lankesin syntiin. Kadun tekemääni. Minulla on huono omatunto. Olen langennut samaan syntiin lukuisasti. Koen itseni kurjaksi tässä hetkessä.
Mitä teen itseni kanssa? Pelkään että että en ole armahdettu enää kun näin niin monesti lankeaan. Rukoilkaa puolestani että pelastun ja parannun.

28

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulkija123

      Olen sama kuin Timppa. En vaan kehdannut tunnustaa omalla nimimerkilläni. Olen pahoillani. Mutta tässä nyt menen.

      • syntiä tehe.

        Adventisti pitää kaikki käskyt eikä syntiä tehe.


      • Seraja-m55
        syntiä tehe. kirjoitti:

        Adventisti pitää kaikki käskyt eikä syntiä tehe.

        Voi kuule ystävä. Adventisti, kuten kaikki uskovat lankeavat päivittäin syntiin, vähintäin ajatuksissaan, ja varmasti sanoissaankin. Joskus teoissakin ja ainakin jättäen tekemättä sen mitä Herran Henki kehoittaa.

        Mutta kyllä me pidämme käskyt täydellisesti.
        Miten tämä ristiriita on selitettävissä?
        Tietysti siten, että me uskovat tunnustamme syntimme ja saamme ne anteeksi Kristuksen veressä ja niin me olemme puhtaat - niin meidän katsotaan pitävän kaikki käskyt.

        Uskon kautta ja Kristuksen Uhrin ja armon sekä anteeksiantamuksen kautta me pidämme lain täydellisesti. Muuta mahdollisuutta ei edes ole, sillä yksi väärä ajatus elämän aikana riittää jo johtamaan meidät kadotukseen. Jeesus ei langennut ihmisenä ollessaan senkään vertaa vaan ihmisenäkin täytti lain täydellisesti! Miettikää sitä!

        On tietysti huolestuttavaa, jos lankeaa jatkuvasti samaan syntiin uudestaan. Saakoon Jeesus kuitenkin Henkensä kautta auttaa meitä tällaisestakin voittoon.


      • Timo Flink

        Jos ihminen lankeaa syntiin, hänen on aina mahdollista tulla uudestaan Jeesuksen luo. Pyytämällä anteeksi Jumala antaa sinulle anteeksi. Kyse ei ole tunteista, vaan Jumalan lupauksesta. Lue 1Joh. 2:1-2.

        Timo Flink


      • kulkija123
        Timo Flink kirjoitti:

        Jos ihminen lankeaa syntiin, hänen on aina mahdollista tulla uudestaan Jeesuksen luo. Pyytämällä anteeksi Jumala antaa sinulle anteeksi. Kyse ei ole tunteista, vaan Jumalan lupauksesta. Lue 1Joh. 2:1-2.

        Timo Flink

        Perjantaina olin epätoivon partaalla syntiin lankeamisen ja tekojeni takia. Juuri tuo mainitsemasi raamatun paikka oli yhtenä monista jotka löysin vahvistamaan itseäni.
        Tunnustin tosiaan syntini Jumalalle ja tein parannuksen teoistani. Ja sain rauhan sydämeeni Jeesuksen veren turvin. Nyt vaan taisteluni jatkuu..Taistelen minussa olevaa pahuutta vastaan Jumalan antamien asein paremmalla menestyksellä tästä eteenpäin. Toivottavasti niin tapahtuu.

        Ehkä oli tarpeetonta tuoda tämänkaltaisia tunnustuksia tänne nettiin. Mutta näin nyt vaan tuli tehtyä. Tämmöinen vaan olen.

        Kiitos ja siunausta ja kaikkea hyvää sinulle !


    • Nassen

      samalla lähtevät myös syntisi.

      Tai jos haluat kristinuskossa elää, jätä lahkot ja rupea katolilaiseksi.

      Sitten vaan ripille, muutama ave maria ja lupaus ettet tee samaa syntiä uudestaan.

      Ulos päästyäsi voit sitten hyvillä omallatunnolla "uskismoraalilla" mennä ja toistaa ko. tekosi.

      • kulkija123

        Tällä hetkellä pelkään. Ja olen surullinen.


      • Samooja.
        kulkija123 kirjoitti:

        Tällä hetkellä pelkään. Ja olen surullinen.

        Kuka voisi lohduttaa kylmän kiven päällä istujaa?


      • Nassen
        Samooja. kirjoitti:

        Kuka voisi lohduttaa kylmän kiven päällä istujaa?

        ja synneillä pelottulun aiheuttamaan ahdistukseen ei auta muu kuin taikauskosta luopuminen.

        Monelle se on yhteisön, sukulaisten, asuinpaikkakunnan tms. syyn takia vaikeaa.

        Ja olemattoman Jumalan tappaminen sieltä omista pikku aivoista, se vasta pelottavaa onkin, kuulemma.


    • Muistuttaja

      Älä ajattele itsestäsi pahaa, jos sinulla ei ole halu pahaan lähimmäisiäsi tai itseäsi kohtaan. Sillä me olemme vajavaisia aina ruumiilliseen poistumiseemme asti, eikä yksikään voi Uhria paremmaksi vaelluksellaan tehdä.

      Parannuksen teko tarkoittaa luopumista kaikista epäjumalista, ja uskomista Korkeimpaan, Kaikkeuden Isään, joka Ihmisen Pojan kautta sovitti Maailmankaikkeuden Itsensä kanssa, eikä lue enää heidän pahuuksiaan ja rikkomuksiaan, sillä kaikki kuolevaiset ovat kuolemaan syntyneet ja tulevat maaksi jälleen.

      Kun me olemme käyneet lävitse vajavaisuuden, on meidän aherruksemme loppunut ja me pääsemme Täydelliseen Lepoon, Isän Rakkaudellisen Valtakunnan Rauhaan.

      Sillä Isä on valmistanut kaikille paikan, jotta tuhlaajalapset saapuisivat vaellettuaan kuolevaisuudessa, irti Täydellisyydestä ja Levosta, ja tulisivat jälleen Sinne, mistä Kaikkeus on tullut olemaan.

      Älä annan ahdistukselle tilaa, vaan luota Jashuan tuomioon: Minä en tuomitse ketään.

      Rauhaa

      • kulkija123

        Kiitos sanoistasi!


    • ihminen

      Kuules, meidän käskettiin antaa veljillemme anteeksi

      21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
      22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

      Kuinka paljon armahtavampi ja kärsivällisempi Jumala on kuin ihminen? Jeesus, jonka elämäntehtävä oli meidän velkamme kuittaaminen, antaa kaikki rikkomukset anteeksi katuvalle.

      18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.(Jes. 1:18)

      Rukoilen puolestasi, mutta rukoile toki itse myös, nyt heti ja jatkuvasti.

      • kulkija123

        Kiitos sanoistasi! ja että rukoilit puolestani. Jouduin uskossani haaksirikkoon. Palasin ristin juurelle.


    • hermanni

      Syyllisyyden tunne on moraalinen tunne. Se on ihmisen aateluuden merkki. Se on samalla merkki siitä, että Jumalan rakkaus tekee työtään sinussa. Syyllisyyden herättää rakkaus ja sen parantaa sama asia. Mene publikaanin rinnalle ja yhdy hänen hätähuutoonsa "Jumala ole minulle syntiselle armollinen." Näin pitää meidän kaikkien tehdä. Näin tuntee henkilö, joka löytää itsensä Jumalan edestä. Herra auttakoon sinua. Jeesus vakuuttaa, että saat lähteä armahdettuna kuten publikaani. Paras on vielä edessäpäin.

      • kulkija123

        Kiitos kirjoituksestasi. Tuntuu niin vaikealta nousta totuuden tuntoon, kun useasti samoihin uudelleen lankeaa.


    • Rauhanhuomenta

      Sinulla on asiat hyvässä mallissa kun kadut.
      Ei hätää.
      Jos olisit synnin teille lähtenut ja ilman synnintuntoa, olisi tilanne vakava.
      Se on Pyhän Hengen puhuttelua.

      Iloitse Jumalan armahtavuudesta ja anteeksiannosta, ja että ymmärrät synnin vakaavuuden, ja haluat elää hurskaasti Herrassa.

      "Vaikka vanhurskas seitsemästi lankeaisi, hän nousee jälleen" (San 24:16)

      Kadu, käänny, ja nouse rauhasssa iloiten.

      Muista että täällä palstalla haukutaan ja tuomitaan syyttömänäkin, vaikka et syntiä tekisi, jotan älä ota kaikkia vakavasti mitä tulee.

      Siunausta
      jari laurila

      • kulkija123

        Kiitos sinulle jarlau!


      • kulkija123 kirjoitti:

        Kiitos sinulle jarlau!

        Kiitos itsellesi.

        Jumalan siveyslakia ei pidä käsittää ankarina vaatimuksina, vaan rakkauden suojelevina periaatteina.
        Ovat ihmisen hyväksi.

        Kukaan ei tiedä lankeemuksistaan etukäteen.
        Suuretkin uskonmiehet ovat lengenneet suuriin synteihin kun Raamattua lukee.

        Rakkaudessa riipumme kiinni Jeesuksessa, ja vain sillä voimalla voimme elää kristittyinä iloisina, ja jaksaa kun ymmärrämme ensin rakkauden.
        1 Joh 2:1-5.
        Jos Jeesuksesta hetkeksi irti päästämme, lankeamme.

        Täällä palstalla minulle juuri antoi ymmärtää ettei voi antaa yli 15 vuotta vanhaa elämänviettoani anteeksi, ja kieltäisi sillä persuteella minulta evankeliumin työn.

        Siksi sanoin, että älä ota sellaisia nyt vakavasti kun olet surullinen lankeemuksesi vuoksi.
        Paholainen pyrkii masentamaan, sillä hän saa ihmisen pois Herrasta kun vie uskon ilon.

        Armo on aina tarjolla katumuksessa ja kääntymyksessä.

        Hyvää kevättä Herrassa
        jari


      • Nassen

        et ainakaan tänään, koska teet uutta syntiä.

        Hyvää matkaa vaan!

        Rauhanheippa. Helvetissä on rauha, heippa!


    • sekoilija

      Olen uskovainen mutta viimeyönä lihani oli heikko.
      Otin alkuillasta pari snapsia ja heikko mieleni vei minut sen jälkeen lähiöbaariin. Lähiöbaarista pokasin humalaisena naisen jonka kanssa irstailin koko yön ja polttelin pilveä. Nyt on krapula ja pelottaa mitä vaimoni sanoo lankeemuksestani. Tunnustanko hänelle tekoni vaikka meille tulisi avioero vai valehtelenko jotta säilyttäisin avioliittoni. Meillä on 3 lasta jotka joutuisivat kärsimään avioerosta. Voinko tehdä parannuksen ja hylätä vanhan elämäni ja saada anteeksi vaikka jättäisin vaimolle kertomatta lankeemukseni.

      • mennä takaisin

        lähiö kuppilaan ja vetää kunnon tötsyt..


      • tuota

        Olet käyttäytynyt vastuuttomasti; miksi vaimo ei riitä sinulle? Mitä jos kannat nyt tautia?


      • Jokke Rauste

        Ensisijainen vastuusi on perheestäsi mukaanlukien vaimosi.
        Heitä sinun tulee ajatella ennen itseäsi.
        Kieltämättä olet laittanut itsesi hankalaan tilanteeseen.
        Tarvitset johdatusta asian järjestämisessä oikealla tavalla selvittämisessä.
        Jätä rukoillen asiasi Herralle ja pyydä johdatusta asian selvittämisessä.
        Sinussa tapahtuva on ensisijaisesti se asia jonka on tarpeellista korjaantua. Siinä ei vaimolle tunnustaminen nyt auta.


      • 1234567

        uskovainen,

        et ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. ölet todennäköisesti vain tyhmä pilailija, tyhmyyttäsi et ymmärrä kuinka vakavista asioista tässäkin on kyse.

        Aloittaja sen sijaan on uskovainen ja vilpitön. Lankeemus ennenmuuta murehduttaa uskovan mielen ja hengen, mutta se on hyvä sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen. Uskovan tuntema pelko voi kertoa syyttäjän aktiivisuudesta, pelko syntyy siitä ettei syyttäjä soisi mitään toivoa uhrilleen. Mutta Jumala on toivon Jumala, Hän ei aja omaansa epätoivoon!


    • Anonyymi

      Minulla on sama ongelma, minulla on huono omatunto tekemästäni ja minua inhottaa synti johon olen joutunut lukuisia kertoja!

      Herra armahda minua syntistä!

    • Anonyymi

      Itse ei voi taistelua syntiä vastaa voittaa, vaan Raamattu sanoo,, että täyttykää Pyhällä Hengellä, niin ette lihan tahtoa täytä. Rukoile täyteyttä ja etsi tilaisuuksia ja äänitteitä. missä Pyhä Henki raittiisti vaikuttaa ja tässä on yksi sellainen ja Herra autta jokaista kuulijaa ja myös parantumisia tapahtuu. http://www.voitelu.net

    • Anonyymi

      Eihän Raamattu tunne sellaista pelastusta että olen lakia noudattavani ja kun ei onnistu, sitten teen taas parannusta.

      Paavali kirjoittaa ettei pidä aina olla parannusta tekemässä ja oppia ottamassa eikä maitoruokaa tarvita, vaan pitäisi kasvaa Kristuksessa.

      Joskin sitä kasvua ei ihminen itse hallitse eikä voi tehdä selittämällä ympäripyöreitä Raamatusta miten oikein hyvin käy kun yritän lakia jotenkin noudattaa.

      Siinä saa tosiaan kipuilla sekä ihmetellä että mikä se on sitä syntiä ja mikä ei. Selitellä selittelemästä päästyään miten tässä lain kirjaimen ympärillä pyöritään.

      Jumalan lapseuteen pääsee vain Pyhän Hengen kautta. Muttei siinäkään opilla ja selittämisellä, vaan sillä että Jumala armossaan lahjoittaa Hengen. Ellei lahjoita, niin sama selittely silti jatkuu kuin lain kanssa jos Henkeä ei vain ole vaikka niin kuvittelee. Silloin Jumala ei ole vielä vapauttanut lain kirouksesta.

    • Anonyymi

      Laki on juuri siitä syystä kirous ihmiselle ettei sen kautta voi saada pelastusta. Ei niin edes ollut vanhan liiton aikaan, niin miten se voi olla sitten nyt. Laki on yksinomaan kirous siihen luottavalle ja sen kanssa kipuilevalle.

      Kristuksessa Jeesuksessa Jumalan armon Hengen avulla meidän on mahdollisuus vapautua lain kirouksesta ja pukea päällemme hengessä Jeesus Kristus. Hän vaelsi siinä Hengessä ja näin täytti lain ja antoi esimerkin miten ihminen vaeltaa Jumalan yhteydessä vaikka fariseukset syyttävät sapatin rikkomisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe