Järvenpäähän muutto

Aiswaraya

Eilen sitten keksin, jotta jos muuttaisi Järvenpäähän... tai äiti sen keksi, mutta kuitenkin ;) Illalla selvisi Järvenpään chatissa, jotta Jamppaan ja Sauvakadulle ei kannattaisi muuttaa. Oisko jotain muita vinkkejä tai asioita, mitä olis hyvä tietää Järvenpäästä, jos sinne meinaa muuttaa?

Olen muuttamassa kahden lapsen kanssa kesäkuun alusta ja mulla on työt Kampissa. Haluaisin jollekin suht.koht.rauhalliselle alueelle, mutta hyvien kulkuyhteyksien päähän.

Mistä vois asuntoja etsiä? Paitsi www.etuovi.com, www.oikotie.com, www.sato.fi, www.vvo.fi...?

40

12807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh:lle

      myös hakemukset, järvenpäässä kyllä harvemmin niillä on vapaita asuntoja mutta kannattaa kuitenkin yrittää! www.yh.fi on osoite. itse asun järvenpään naapurissa mutta lähes päivittäin siellä käyn ja ihan hyvältä alueelta vaikuttaa. kyllähän siellä järvenpäässä omat ongelmansa on (esim. juuri tuon jampan ja sauvakadun kanssa) mutta keskustan alueella meno rauhoittaa aika paljon poliisilaitos.

    • Etelän-Hetelmä

      Terve.

      Unohda se VVO oikeesti.....

      Ihan vaan 3v kokemuksella puhun.

      Wärtsilänkadulla asuin. Ja ei ollut kyllä mitään positiivista sanottavaa kyseisistä kämpistä.

      SAATIKA SITTEN ISÄNNÖITSIJÄN TOIMISTA (ai toimiiko ne muka????)

      Ja jos sitä rauhaa haluat niin toi Jamppa ei "välttämättä" ole se paikka..... Tai onhan siellä jampassakin varmaan niitä rauhallisia paikkoja (epäilen suuresti)

      Itsekkin muutin hesasta tänne 4v sitten ja nyt kun on asunut vajaa vuoden 2.5km:n päässä siitä Jampasta niin voi sanoa että on rauhallista.
      Välillä ei oikein tiedä edes onko mikä päivä menossa viikosta =D

      Jampassa kyllä tiesi todellakin mikä päivä on lauantai ja sunnuntai ainakin.

      Ugh. Olen kirjoittanut

      • Aiswaraya

        VVO:lla on asunnot kalliita verrattuna kaupungin asuntoihin ja silti samanlaiset tulorajat... Samoin Satolla. En vaan tiedä, miten sitä asuntoa etsisi. =S


    • sulle

      Kyrölää. Junaseisake ja kauppa on. Luonto lähellä, rauhallista,rivitalo/omakotitaloaluetta.Erittäin haluttu alue Järvenpäässä.

    • -----------------

      Eipä kannata muuttaa koko kaupunkiin. Sehän on kärkipäässä pahoinpitely- ym rikoksissa Suomessa... Lisäks huonoja baareja, tylsiä ihmisiä ja pieni paikka. En näe Jpäässä mitään hyvää.

    • Jäkäti jäk

      ei kannata muuttaa

      ...huumeita, varkaita, ilkivaltaa, järjestyshäiriöitä, rappiota ym. ikävää

      muuta Lapin puhtaille hangille asumaan ja olet onnellinen ihminen lopun ikääsi

      t. 4 vuotta sitten järkiinsä tullut

      • TumeH

        Juu siis noita kaikkiahan meillä on tosi paljon ;) itse asun Jampassa,ei ikinä oo ollu mitään ongelmia. En ehkä kuitenkaan lapsia kasvattaisi täällä. Jos lapsia,niin keskustaan vaan.


      • löytyy;
        TumeH kirjoitti:

        Juu siis noita kaikkiahan meillä on tosi paljon ;) itse asun Jampassa,ei ikinä oo ollu mitään ongelmia. En ehkä kuitenkaan lapsia kasvattaisi täällä. Jos lapsia,niin keskustaan vaan.

        Löytyy niitä pedofiili-äitejä ja skitsoja, joita kuulemma jatkuvasti vakoillaan. He laittavat tännekin tuollaisia kirjoituksia ja väittävät vaikkapa missä että aina vakoillaan.

        Mutta missä on oikea syy?: kun he pelkäävät, että he jäävät kiinni petoksistaan, epärehellisyydestään, syrjiähypyistään, sitten he pelkävät aina "uffoja" kaikkialla.

        Toinen syy tuollaiseen ihmisten mustamaalaamiseen ja hulluksi-nimittelun takana on, että saada pätevät ihmiset jaloistaan pois. Kun olivat kuntavaalit käynnissä sekä keskustelupalstoilla että Keski-Uusimaassa esiintyi kirjoituksia, joissa mustamaalaattiin ja haukuttiin entisiä valtuutettuja, ja jopa lastentarhan- ja koulujen opettajat oli saatu mukaan niihin, joita haukuttiin. Vaalien jälkeen tilanne rauhoittui, joitakin rumia kirjoituksia erittäin korkeasti koulutettuja kohtaan on vielä esiintynyt.


    • uus-järvenpääläinen

      Järvenpää on oikein kiva paikka asua, vaikka mikä minä olen sanomaan; ne muutamat kerrat kun käyn ulkona, käyn Helsingissä. Työkin on siellä, mutta matka taittuu hyvin junalla kun asemalle on 200 metriä.

      Kyrölässä asuneena en voi aluetta suositella, jos junalla pitää kulkea. Yksi juna tunnissa... siitä kun myöhästyt niin joko odotat tunnin tai kävelet puoli tuntia Järvenpäähän. Sen sijaan jos arvostat suht. rauhallista omakoti- ja rivitaloaluetta ja kuljet omalla autolla, niin mikäs siinä.

      Edelleenkin, Järvenpään parhaat asuinalueet löytyvät Kinnarista ja Pöytäalhosta (minulla molemmista yhteensä 12 vuoden kokemus, kaikkiaan olen asunut Pöytäalhossa, Kinnarissa, keskustassa, Kyrölässä ja taas Pöytäalhossa) eikä koskaan mitään negatiivista ole tapahtunut. Keskustan seutu voi olla viikonloppuöisin levotonta, mutta häviää siltikin esim. Helsingin asematunnelille. Huumeita on, mutta missäpä ei olisi? Jos et itse käytä niin ei niitä näy.

      Sen vielä sanoisin, että vaikka tilastot sanoisivat mitä niin minulla on Järvenpään palveluista pelkästään positiivista kokemusta, terveyskeskukseenkin olen aina ja joka kerta saanut ajan samalle päivälle ja vähintään neljän tunnin sisään. Järvenpään kirjasto on todella hyvä. Junia kulkee ruuhka-aikaan tiheään, mm. 5.58, 6.18, 6.32, 6.41, 7.00, 7.19, 7.31, 7.41...
      Ja Jäkessä on myös leffateatteri! Puhumattakaan hyvästä teatterista ja baaritarjonnasta.
      Lisäksi meillä on järvi ja rantapuisto ja nykyään myös uimaranta keskustassa (Rantapuistossa) sekä isompi Vanhankylänniemessä. Eikä unohdeta PuistoBluesia, jolloin koko kaupunki on yhtä festaria täynnä hyväntuulisia ihmisiä.

      Niin, ja meillä on tosiaan soiva kävelykatu!! Hih.

    • tiitu

      Kannattaa varmaan asunnon suhteen käydä täyttämässä hakukaavake os:www.mestariasunnot.fi Tervetuloa Järvenpäähän! :)

    • 26v. muutosta

      Järvenpää on tosiaan tilastoissa huono, mutta vain tilastoissa. Jos et ole itse surkea renttu, niin ympärilläsi tapahtuu paljon mukavia asioita. Täällä voi jokainen tehdä elämästään juuri sellaisen, kuin haluaa. Ei sovi unohtaa, että myös järjestöpuolella kaupunki on erittäin aktiivinen, harrastitpa sitten mitä tahansa... musiikki on täällä tietysti kärjessä.

      • janina

        Näin on, Järvenpää on hyvä ja sitä paitsi viihtyisä kaupunki asua. Olen asunut 15 vuotta, ja tutustunut muihin Uudenmaan kaupunkeihin. Näistä valitsisin edelleen Järvenpään.


    • hyvä paikka

      lähes 20 vuotta Järvenpäässä asuneena ei paljon negatiivista kertynyt noilta vuosilta.

      Ainoat kielteiset asiat liittyvät pakkomielteisiin kaupunginarkkitehdin (Holmila) suunnitelmiin. Esim. Rantapuiston ympäristön jatkuva tuhoaminen, sahankaari jne... ilmeinen yhteistyö grynderien kanssa lienee kuitenkin tuottoisaa.

      Myös kaupunginjohtaja (Kukkonen) on näkymätön konkurssipankin ex johtaja ja tulokset sen mukaisia. Pyöräilee kerran vuodessa ja jakaa polkupyöriä kaupungin työntekijöille veronmaksajien piikkiin.

      Mutta ihmiset ovat mukavia, kaupungin läheltä löytyy vielä luontoa jne.

      Uskon että pahempaankin paikkaan voisit muuttaa.

    • ququli

      Järvenpää on ihan mukava paikka asua. Itse olen asunut noin 4 vuotta täällä. Kaupunki on ihan viihtyisä ja yhteydet pääkaupunkiin on hyvät. On kaksi asiaa mikä Järvenpäässä ottaa päähän aivan julmetusti.
      1. Terveydenhuoltopalvelut, kuten terveyskeskuspalvelut ja erikoissairaanhoito on luvattoman huonosti järjestetty. Iltaisin tervarissa päivystää 1 lääkäri ja kaupungissa on asukkaita yli 30 tuhatta. Päivystykseen pitää varata aika, joka ei tietenkään pidä paikkaansa, kun yksi lääkäri hoitaa niin ambulanssin tuomat raadot kuin äkilliset peräpukamat ja suonikohjut. Henkilökunta jankkaa, että mene omalle lääkärille Terveyskeskuksen tilatkin ovat jostain Sibeliuksen ajalta.´
      2. Julkinen liikenne. Aivan onnettomia on bussiyhteydet. Kaupungin sisäinen liikenne lähes olematonta. Vuorotyöläiselle ei mitään iloa. Asuinalueilta keskustaan ja takaisin huonot yhteydet jos niitä on ollenkaan. Omaa autoa tarvitaan. Niin, ja sinne terveyskeskukseenkin on hommattava itse kyydit. Espoossa Helsingissä ja Vantaalla asuneena ja siellä hyviin kaupungin sisäisiin yhteyksiin tottuneena Järvenpään malli on kyllä ala-arvoinen.
      Mitä tulee asuntokuvioihin todellakaan ei missään nimessä Jamppaan pidä muuttaa vaikka sieltä varmaan asunnon parhaiten saisi. VVO:n asumisoikeusasunnot on hyviä ja niitä on kaupungin keskustassakin.
      Että näin.

      • terkkarista

        ovat pelanneet ainaskin mun kohdalla mallikkaasti vanhiksen alueella. Aamulla kun varaa ajan, ni jo on ennen puoltapäivää kotona ja ropit haettu apteekista!


    • lasten kanssa

      Kun lasten kanssa suunnittelet muuttoa, niin kannattaa katsoa mihin koulualueeseen koti kuuluu. Suosittelen muuttamista Kinnarin koulun oppilaaksiottoalueelle - kaupungin paras koulu :)

      Noh, tuskin muutkaan koulut IHAN surkeita on...

    • tyytyväinen 1

      Alue on koko Järvenpään huonotuloisin paikka, mutta johtuu väestön iästä. Monet ovat jo eläkkeellä. Siitäköhän, vai mistä syystä, paikka on Järvenpään arvostetuin alue. Suhde saatta muutenkin muuttua, koska tänne on muuttanu myös lapsiperheitä.

      Erittäin mainio paikka asua Jägessä!

      • teeret

        Niin Kaakkola liene Järvenpään arvostetuin alue. Järvi lähellä hyvät ulkoilumaastot. Puhutaan Järvenpään "Munkkiniemestä". Lähellä keskustaa silti todella rauhallista pientaloaluetta.


      • Vesku
        teeret kirjoitti:

        Niin Kaakkola liene Järvenpään arvostetuin alue. Järvi lähellä hyvät ulkoilumaastot. Puhutaan Järvenpään "Munkkiniemestä". Lähellä keskustaa silti todella rauhallista pientaloaluetta.

        Kaakkola on ihan jees, mutta nykyään Terhola on ykkönen, eikä vahiten kaupungin parhaitten ulkoilu aluittensa takia. Citymarket ja monet eri liikeet ovat 1-2 km. päässä ja samoin keskusta. Päiväkoti ja koulu aivan lähellä ym. Rauhaisaa, eikä liian tiheää asutusta, eikä kerrostaloja lähellä, kuten Kaakkolassa ka Loutissa.


      • jokkpokker
        Vesku kirjoitti:

        Kaakkola on ihan jees, mutta nykyään Terhola on ykkönen, eikä vahiten kaupungin parhaitten ulkoilu aluittensa takia. Citymarket ja monet eri liikeet ovat 1-2 km. päässä ja samoin keskusta. Päiväkoti ja koulu aivan lähellä ym. Rauhaisaa, eikä liian tiheää asutusta, eikä kerrostaloja lähellä, kuten Kaakkolassa ka Loutissa.

        Niin, missähän ne Kaakkolan kerrostalot on, kun ei oo sattunu silmään?


    • Mies-40

      Jos vaan löydät asunnon Terholasta niin älä edes tingi, sillä se ykkösalue nykyään kuntoratoineen. sijainti on hyvä. Alue on lähellä keskustaa, mutta kuitenkin luonnonläheinen. Hinnat ovat nousseet siellä vuosi vuodelta eniten Järvenpäässä. Koulut ja kaupat ovat aivan lähellä.

    • Iks vaan

      Voisit muuttaa nummenkylään siellä on aika rauhallista ja siellä ei riehuta niinku Jampas ja sauvakadul... :)

    • jäke<3

      järvenpää on ihana paikka ;D kaikki tuntee kaikkii ja näkee paljon tuttuja tuolla keskustassa ! nuorille ainakin kaikkee kivaa ja hauskaa, en kyllä tiiä haluisinko "isona" asua. mut kannattaa muuttaa, iloinen ilmapiiri (varsinki siellä rantsussa vappunan, ja vanhiksessa päättäreinä) !

      • Ison koiran emäntä

        En olisi 10 vuotta sitten voinut kuvitellakaan muuttavani Järvenpäähän, mutta elämä tänne heitti. Enkä pois hingu. Tämä on ihan jees mesta. Muutama asia raivostuttaa kaupungin johdossa ja kaupunkisuunnittelussa mutta täällä on paljon hyvää siitä huolimatta. Ei paha :-)
        Ps. Jampassakin on kivoja alueita. Sekin tuli koettua.


    • minä vaan

      mestariasunnot , asuin 2 vuotta. pieniin asuntoihin on jonoa mutta muihin ei niinkään . kohtuuhintaisia vuokrat ja hyväkuntoisia on paljon , poikkeuksiakin tietenkin on . lapsiperheelle suosittelisin pellonkulmaa tai sortoa asuin alueeksi . tervetuloa järvenpäähän :)

      • Mumppari

        Moi!

        Isokytö-Pietilä-Haarajoki on myös lyhyen matkan päässä asemalta, tosin haarajoen asemalta, mut pääsee kätevästi junalle.
        Ite oon koht 4 vuotta asunu, paikkoina Mannilantie (hammashoitolaa vastapäätä, eli alkupäässä), siel pöllittiin pyörävarastost pyörän lamppu, väännettii pyörän pumppu soikeeks, viillettiin pyörän satula jollain puukol auki, naapurilt varastettiin pyörävarastost 2 pyörää ja multa pyörätelinees yks lukossa ollu, jota ei ikin löytyny.
        Loutti, Mäkikatu, joka hemmetin kauppareissu sai kiivetä sitä mäkee ylös.. rauhallista seutuu luonnon puolesta ja kauppaan pääl ku valu alamäen alas, mut naapurit vihas toinen toisiaan, harva moikkas. Lisäks siel oli vähä välii jotai ördäysbilei mis basso oli nii lujal ettei pystyny telkkarii kattomaa. Parkkipaikka oli 100 metrin pääs ulko-ovest. Taloyhtiöl oli kerran viikos lenkkisauna, eli ilmanen saunavuoro miehil ja naisil. Se oli kyl kiva.
        Isokytö, tääl ei oo kerrostaloi nähtykkä. Alepa, tarjoustalo, cittari reilun kilometrin pääs ja syksyl aukee k-supermarket. Tääl kulkee jopa kaupungin bussitki! Haarajoen ja Järvenpään asemille on 2-2,5km (isokytö on laaja alue).
        Lähel on pal rauhallisii mettäpolkui ja hiekkateitä lenkkeilyyn, Anttilan ja Mankalan koulut ja pari päiväkotii, Laurilan srk-talo ja Mankalan nuorisotila.


      • kai sattumalta
        Mumppari kirjoitti:

        Moi!

        Isokytö-Pietilä-Haarajoki on myös lyhyen matkan päässä asemalta, tosin haarajoen asemalta, mut pääsee kätevästi junalle.
        Ite oon koht 4 vuotta asunu, paikkoina Mannilantie (hammashoitolaa vastapäätä, eli alkupäässä), siel pöllittiin pyörävarastost pyörän lamppu, väännettii pyörän pumppu soikeeks, viillettiin pyörän satula jollain puukol auki, naapurilt varastettiin pyörävarastost 2 pyörää ja multa pyörätelinees yks lukossa ollu, jota ei ikin löytyny.
        Loutti, Mäkikatu, joka hemmetin kauppareissu sai kiivetä sitä mäkee ylös.. rauhallista seutuu luonnon puolesta ja kauppaan pääl ku valu alamäen alas, mut naapurit vihas toinen toisiaan, harva moikkas. Lisäks siel oli vähä välii jotai ördäysbilei mis basso oli nii lujal ettei pystyny telkkarii kattomaa. Parkkipaikka oli 100 metrin pääs ulko-ovest. Taloyhtiöl oli kerran viikos lenkkisauna, eli ilmanen saunavuoro miehil ja naisil. Se oli kyl kiva.
        Isokytö, tääl ei oo kerrostaloi nähtykkä. Alepa, tarjoustalo, cittari reilun kilometrin pääs ja syksyl aukee k-supermarket. Tääl kulkee jopa kaupungin bussitki! Haarajoen ja Järvenpään asemille on 2-2,5km (isokytö on laaja alue).
        Lähel on pal rauhallisii mettäpolkui ja hiekkateitä lenkkeilyyn, Anttilan ja Mankalan koulut ja pari päiväkotii, Laurilan srk-talo ja Mankalan nuorisotila.

        ole jostain Turku-Pori-akselilta muuttanut Järvenpäähän?-)


      • zoooooooom
        Mumppari kirjoitti:

        Moi!

        Isokytö-Pietilä-Haarajoki on myös lyhyen matkan päässä asemalta, tosin haarajoen asemalta, mut pääsee kätevästi junalle.
        Ite oon koht 4 vuotta asunu, paikkoina Mannilantie (hammashoitolaa vastapäätä, eli alkupäässä), siel pöllittiin pyörävarastost pyörän lamppu, väännettii pyörän pumppu soikeeks, viillettiin pyörän satula jollain puukol auki, naapurilt varastettiin pyörävarastost 2 pyörää ja multa pyörätelinees yks lukossa ollu, jota ei ikin löytyny.
        Loutti, Mäkikatu, joka hemmetin kauppareissu sai kiivetä sitä mäkee ylös.. rauhallista seutuu luonnon puolesta ja kauppaan pääl ku valu alamäen alas, mut naapurit vihas toinen toisiaan, harva moikkas. Lisäks siel oli vähä välii jotai ördäysbilei mis basso oli nii lujal ettei pystyny telkkarii kattomaa. Parkkipaikka oli 100 metrin pääs ulko-ovest. Taloyhtiöl oli kerran viikos lenkkisauna, eli ilmanen saunavuoro miehil ja naisil. Se oli kyl kiva.
        Isokytö, tääl ei oo kerrostaloi nähtykkä. Alepa, tarjoustalo, cittari reilun kilometrin pääs ja syksyl aukee k-supermarket. Tääl kulkee jopa kaupungin bussitki! Haarajoen ja Järvenpään asemille on 2-2,5km (isokytö on laaja alue).
        Lähel on pal rauhallisii mettäpolkui ja hiekkateitä lenkkeilyyn, Anttilan ja Mankalan koulut ja pari päiväkotii, Laurilan srk-talo ja Mankalan nuorisotila.

        Mä suosittelen mestariasuntoja. Voi rauhassa bilettää ja luukuttaa sterkkoja. Kytät ei enää viitti tulla vittuilee.


    • Jaana.E

      Älä hyvä ihminen muuta järvenpäähän ollenkaan,siitä on hyvää vauhtia kasvamassa ongelma lähiö,syystä että sinne on muuttanut tosipaljon ihmisiä viim.15 vuoden aikana,jotka tuntee itsensä juurettomiksi,ja nuoriso voi huonosti. Itse muutin n.vuosi sitten pois,enkä ole katunut.

      • myös nykyinen

        asuinpaikkasi kenties olemaan mielestäsi "ongelmalähiö"?

        ;)


      • tp
        myös nykyinen kirjoitti:

        asuinpaikkasi kenties olemaan mielestäsi "ongelmalähiö"?

        ;)

        Olen asunut Järvenpäässä 7 vuotiaasta pikkutytöstä asti. Ensin Keskustassa sitten Kaakkolassa ja viimeksi oman perheen kanssa Satukalliossa ja minun mielestäni paras paikka ehdottomasti on Satukallio. OInaskadun pieni ala-aste ja päiväkoti ihan lähellä ja lähikauppakin toivottavasti taas pian. Niin ja toki tuo pururatakin on vielä plussaa - ainakin tällaiselle pienelle sohvaperunalle:)


      • Sentään selkeä paikka
        tp kirjoitti:

        Olen asunut Järvenpäässä 7 vuotiaasta pikkutytöstä asti. Ensin Keskustassa sitten Kaakkolassa ja viimeksi oman perheen kanssa Satukalliossa ja minun mielestäni paras paikka ehdottomasti on Satukallio. OInaskadun pieni ala-aste ja päiväkoti ihan lähellä ja lähikauppakin toivottavasti taas pian. Niin ja toki tuo pururatakin on vielä plussaa - ainakin tällaiselle pienelle sohvaperunalle:)

        Joku sanoi: "Jos et ole itse surkea renttu, niin ympärilläsi tapahtuu paljon mukavia asioita. Täällä voi jokainen tehdä elämästään juuri sellaisen, kuin haluaa. "

        Tämä pätee nimen omaan Järvenpäähän. Jos ei Järvenpään persoonaa näe, ei tarvitse täällä ollakaan.


      • TIETÄJÄ
        Sentään selkeä paikka kirjoitti:

        Joku sanoi: "Jos et ole itse surkea renttu, niin ympärilläsi tapahtuu paljon mukavia asioita. Täällä voi jokainen tehdä elämästään juuri sellaisen, kuin haluaa. "

        Tämä pätee nimen omaan Järvenpäähän. Jos ei Järvenpään persoonaa näe, ei tarvitse täällä ollakaan.

        JÄRVENPÄÄN LAURILA ON MAANPÄÄLLINEN TAIVAS!


    • moi !! olen Virolainen -

    • Jäkä kutsuu

      Asuin vuoden vuosi sitten, muutin pois työn perään Hyvinkäälle ja nyt on ikävä takas! Loistavat lenkkipolut, paljon aktiivisia ihmisiä (naisia!), kaupat ja yhteydet. Ja paljon kulttuuria! Ja se paras; järvi! Se on harvinaista herkkua etelä Suomessa. Hinta vaan on korkea päästä takas mun unelmapaikkaan mutta täytyy ottaa lisää velkaa :-)

    • Liian kallis

      Järvenpää on hinnoitellut itsensä pihalle.
      Kiinteistövero on korkein sallittu ja kaikki muukin asumiseen liittyvä aivan törkykallista.
      Kaupungin kassa ammottaa tyhjyyttään ja kunnallisvero on 19.75 eli lähes tapissa.
      Jostain räkäsestä kaupungin yksiöstäkin joutuu maksamaan vähintään sen 500 €/kk.
      Kaikkien asumiseen liittyviin maksujen yhteenvetona voin sanoa, että ainakaan Järvenpäähän muuttaminen ei kannata ellei ole liikaa rahaa.

    • Anonyymi

      Toivottavasti et muuttanut

    • Anonyymi

      Vitun paska paikka vaan paskoja nistejä

    • Anonyymi

      äärimmäisen ärsyttäviä mamuja työnnetty kylä täyteen,inhoittava kulkea kun ei saa olla rauhassa missään kun mamut ölisee jokapaikassa

      • Anonyymi

        Missäköhän mahtaa näin olla? Kerrotko kaupunginosan ja kadut?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe