kuinka suuri on suurin shetlanninponi ja onko se jotenkin vauhkonpi kuin esim. hevonen?
hellurei xD
2
273
Vastaukset
- temmahdus
Suurin Shetlanninponi on 113 cm (ehkäpä) ja risteytykset tottakai suurempia. Mutta suurimmasta puhdas rotuisesta Shettiksestä tiedä.
Se on ihan hevoskohtainen, että onko se vauhko vaiko rauhallinen. Yleensä hevosilla on ns. "enemmän järkeä päässä" ja ovat siksi kiltimpiä. Shettikset- ja ponit yleensä voi olla hieman hankalampia, mutta tietysti löytyy poneja jotka ovat ihan kilttejä :)- Shettisfarmari
Shetlanninponin rotumääritelmässä sanotaan näin:
"Rekisteröidyt yksilöt eivät saa 2-3 vuotiaina ylittää 104cm ( SH:n ratsu-ja ponivaliokunnan kokouksen pöytäkirja 4/94), eivätkä 4 vuotiaina tai vanhempina 107 cm."
Ylikorkeita siis yli 107 cm korkeita shettiksiäkin on, mutta ne eivät kelpaa enää kantakirjaan. Suurin shettis mitä olen itse hoitanut on himpun verran yli 110 cm ja näyttää jo melkein enemmän joltain isommalta rodulta, vaikka puhdasrotuinen onkin.
Mitä tulee shettiksen luonteeseen, niin yhtään vauhkoa shettistä en ole vielä ikinä nähnyt. Shettis on useimmiten aika rautahermoinen kaveri, joka ei pikkuasioista sätkyile. Omapäisiä shettikset kyllä osaavat olla, joten shettistä pitää jaksaa kouluttaa hyvin, ihan kuin isompiakin poneja. Niillä ON järkeä päässä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121919Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2471394Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724