Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hellurei xD

poni fani

kuinka suuri on suurin shetlanninponi ja onko se jotenkin vauhkonpi kuin esim. hevonen?

2

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • temmahdus

      Suurin Shetlanninponi on 113 cm (ehkäpä) ja risteytykset tottakai suurempia. Mutta suurimmasta puhdas rotuisesta Shettiksestä tiedä.

      Se on ihan hevoskohtainen, että onko se vauhko vaiko rauhallinen. Yleensä hevosilla on ns. "enemmän järkeä päässä" ja ovat siksi kiltimpiä. Shettikset- ja ponit yleensä voi olla hieman hankalampia, mutta tietysti löytyy poneja jotka ovat ihan kilttejä :)

      • Shettisfarmari

        Shetlanninponin rotumääritelmässä sanotaan näin:

        "Rekisteröidyt yksilöt eivät saa 2-3 vuotiaina ylittää 104cm ( SH:n ratsu-ja ponivaliokunnan kokouksen pöytäkirja 4/94), eivätkä 4 vuotiaina tai vanhempina 107 cm."

        Ylikorkeita siis yli 107 cm korkeita shettiksiäkin on, mutta ne eivät kelpaa enää kantakirjaan. Suurin shettis mitä olen itse hoitanut on himpun verran yli 110 cm ja näyttää jo melkein enemmän joltain isommalta rodulta, vaikka puhdasrotuinen onkin.

        Mitä tulee shettiksen luonteeseen, niin yhtään vauhkoa shettistä en ole vielä ikinä nähnyt. Shettis on useimmiten aika rautahermoinen kaveri, joka ei pikkuasioista sätkyile. Omapäisiä shettikset kyllä osaavat olla, joten shettistä pitää jaksaa kouluttaa hyvin, ihan kuin isompiakin poneja. Niillä ON järkeä päässä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe