Tappo rekka ehdottaa!

Itse tehty kiire

Miksi kaikkia ahdistaa tuo 80km/h nopeus rajoitus? Ajan itse rekalla TYÖAJOA,tavallisesti mittari näyttää 85km/h ja kilometrejä kertyy viikossa n.2500. Taas yllättäen olen kotona eikä tarvinnut edelliselläkään reissulla olla naama punasena kilometrin välein ohittelemassa! Itsekkin olen joskus syyllistynyt tähän ohittelu rumbaan h-autolla lomareissulla,mutta ei siinä viitsi sitten enään rauhassa kahvillakaan käydä,koska takaraivossa kolkuttaa menetetty aika. Vois olla loppujen lopuks hyvä idea laittaa h-autoihinkin nopeudenrajoittimet? Kun siihen tottuu niin kummasti mieli rauhoittuu? Ois kait kaikki rekkakuskit kuskattu pikkuhiljaa "laitoksiin"jos siihen ei tottuis?!

8

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjaamotarkkailija

Eikä mikään muu. Kyllä hölö-autollakin voi ajaa "työnopeutta". Tosin joskus kovempaakin mutta,"siviileillä" on se oppi ettei "rekan takana voi ajaa". Edellä voidaan kyllä hidastella kun on rajoitukset ym. Mutta takana tunnetaan alemmuudentunnetta tms.
      Mulla oli aikoinaan moottoripyörällä se etten voinu ajaa hölön takana. Ammatti-kolleegan kyllä,mutten hölö-auton(kostoksi).
      Moni "siviili" joka ei pysty muulla tavoin mieltään tuomaan julki meikäläisille,on tehdä se autolla. Kiilaukset,eteen-ajot risteyksissä,ohituksen jälkeen kääntymiset ym. Ovat tapoja joilla he osoittavat tyhmyytensä. Kun eivät muuhun kykene. Ja tietysti vaatimaan täällä kuljetuksia raiteille :))

• En varmasti kauaa viihdy rekan takana, miksi pitäisi. Ihmetyttää tämä nykysuuntaus, että ketään ei saisi ohittaa ja rajoitukset on pyritty vetämään niin alas, että henkilöautoilijatkin joutuisivat liikkumaan raskaan kaluston ehdoilla. EI KÄY.

Rekan takana ajaessa kaikki kiihdytykset olisivat henkilöautolla ikäänkuin tahmeita, ylämäkiin pitäisi hidastaa ja vaikka välimatkaa yrittäisi pitääkin, niin juuri rekan huonon kiihtyvyyden ja mäennousukyvyn vuoksi välimatka tahtoisi väkisinkin kuroutua lyhyeksi. Huonolla kelillä rekka nostaa hiekansekaista vesisumua, joka sotkee tuulilasia etäällekin. Rekka toimii myös tehokkaana näköesteenä, ei sellaisen perässä ole hauska ajaa, eikä se dieselinkatkukaan mitenkään miellyttävää ole haistella. Rekan kuormasta riippuen joskus sieltä ropisee roskaa henkilöauton pelteihin ja tuulilasille. Hiekoitetuilla teillä talvisin rekan takana tuleva henkilöauto on melkoisessa hiekkapuhalluksessa, tuulilasi on äkkiä pientä kiveniskemää täynnä ja siitähän ei sitten kunnolla näe vasten aurinkoa ajettaessa.

Itselläni menee juuri tuon hiekkapuhalluksen takia tuulilasi vuoden-parin välein vaihtoon ja minä en edes pitkiä aikoja rekkojen takana aja. Ohituspaikkaa kytätessä ne lasit vaurioituu. Yksi laturi on myös mennyt sen hiekan takia. Minulla on edessä laturille ilmanottoaukko (alkuperäinen) ja sitä kautta se hiekka kiersi laturin läpi tuhoten sen. Nyt on ilmanottoputki poistettu, mutta imee se kuitenkin ilmaa auton alta, ei kuitenkaan enää suoraan edestä.

Niillä kiusantekijöillä on tietysti se asennevamma.

• ahdistaa

h-autolla ajaa 80km/h, varsinkin mittarinmukaan 85km/h, mutta kun se sun rekkas vauhti hidastuu vähänkin isommassa mäessa 60-70km/h välille, ei sitä jaksa "pumppaajan" perässä kauaa kyykkiä, ohi menen, että saan taas ajaa vakkarilla säädeltyä 88km/h mittarinopeutta, että sellaanen tappaus tällä kertaa....

• Ei kiire

Tuota minä tarkoitankin! rekat kevyemmällä kuormalla menevät tilaisuuden tullen ohi,mutta heillä on myös rajoitin säädetty 88-89km/h joten henk.autolla pitäis varmasti pystyä samaan? kiihtyvyyskin on parempi.

• tien näyttäjä
        Ei kiire kirjoitti:

Tuota minä tarkoitankin! rekat kevyemmällä kuormalla menevät tilaisuuden tullen ohi,mutta heillä on myös rajoitin säädetty 88-89km/h joten henk.autolla pitäis varmasti pystyä samaan? kiihtyvyyskin on parempi.

Eikö se ole asenteesta kiinni, jos saavuttaa jonkun olisi hyvä antaa pienellä kevennyksellä mennä ohi. Itse kun vedän perässä "punaista vaatetta", "kusiputkaa" ym. olen syyllistynyt siihen että helpotan ohittajan ohitusta. Mutta jos itse saavutan rekan, matkailuauton tai vaunun tai jopa hitaanmmin kulkevan henkilöauton ym. ohitettava kyllä koittaa vaikeusastetta mielellän nostaa kuin helpottaa. Lopputulos on kyllä yleensä se, että mennen ohi enemmin tai myöhemmin kun pellin alla on tarpeeksi hevosia.Rekat ym. tavoitettavat eivät tajua sitä että heidän keskinopeutensa on pienempi taakse tulevan

• Tappo rekka
        tien näyttäjä kirjoitti:

Eikö se ole asenteesta kiinni, jos saavuttaa jonkun olisi hyvä antaa pienellä kevennyksellä mennä ohi. Itse kun vedän perässä "punaista vaatetta", "kusiputkaa" ym. olen syyllistynyt siihen että helpotan ohittajan ohitusta. Mutta jos itse saavutan rekan, matkailuauton tai vaunun tai jopa hitaanmmin kulkevan henkilöauton ym. ohitettava kyllä koittaa vaikeusastetta mielellän nostaa kuin helpottaa. Lopputulos on kyllä yleensä se, että mennen ohi enemmin tai myöhemmin kun pellin alla on tarpeeksi hevosia.Rekat ym. tavoitettavat eivät tajua sitä että heidän keskinopeutensa on pienempi taakse tulevan

Ise ainakin rekalla olen helpottanut asuntovaunuyhdistelmien ohitusta esim.vilkulla!jos menohaluja on? Mutta edelleen ajatukseni oli se,jos ajat minusta ohi kesämökilläsi niin samaan baarin pihaa me yleensä päädymme! ja olet kerennyt laskea vasta portaat kesämökkiisi kun kurvaan pihalle? tämä ei ollut mikää mielen osoitus karavaanareita kohtaan,itsekkin joskus harrastan.(Onko se ajan säästö vaivan väärtti)?

• mieltä

kaikki vehkeet kulkemaan samaa vauhtia ni liikenne kuolemat vähenee 50% menköön kevyemmät sit rinteessä ohi. joskus tosiaan ihan nauratta ku lomakautena jotku ohittelee ja suikkii letkassa, ja ite köröttelen rekalla ni samassa baarissa istutaa ja minä pääsen jopa ennemmin lähtemään ohiteltavaks ku ohittelia vielä on kusettamassa lapsiaan =)

• Rekalle se 80-90 onkin sopiva nopeus, mutta henkilöautolle aivan alakantissa. Jos sun rekkas olis suunniteltu yli kahdensadan nopeuksille ja joutuisit sitten sillä köröttelemään sen 85 km/h teillä, joilla vaivatta voisit ajaa vaikkapa 150 km/h, niin kyllä sinuakin alkais ahdistaa.

Nopeusrajoittimia ei missään tapauksessa henkilöautoihin, tai no se 250 on ehkä kohdillaan. Alhainen rajoittimella säädetty nopeus aiheuttais vaan lisää jonoutumista metrin välein, kun aina olisi kuitenkin niitä, jotka eivät ajaisi rajoitinta vasten ja ohitukset vaikeutuisivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1143
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      657
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      94
      618
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      598
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      538
    Aihe