Gallup: nopeutesi

rampilta?

Paljonkos ehdit kelaamaan autosi lasiin ajaessasi moottoritielle sivurampilta/kiihdytyskaistalta? Meneekö 150 kmt rikki, entä jopa 200 kmt?

21

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

      satasen kieppeillä.

    • Elmeri

      Tyhjälle motarille liityttäessä siinä 140-180 kieppeillä. Nysväreiden perässä körötellessä noin 60-70 km/h.

    • The Rat

      Aika tarkkaan sen mikä on nopeusrajoitus. Jos liikenne sitten liikkuu jostain syystä nopeammin niin nostan.

      Rampilla "kelataan" liikennevirran nopeuteen jotta liittyminen olisi jouhevampaa. Sen jälkeen valitaan matkanopeus tilanteen mukaan (yleensä minulla motarilla noin 10 - 20 prossaa).

      • Sohvatiikeri

        Porukalla matka menee mukavammin.


    • Ikävä tyyppi

      Jos motarilla on jono, niin hieman sitä jonoa nopeammaksi kiihdytän oman nopeuteni. Helpottaa liittymistä huomattavasti, jos nopeutta tarvitsee liittymishetkellä muuttaa. Auto kun hidastuu nopeammin kuin kiihtyy.

    • eetu

      Pyrin rampilla kiihdyttämään n. 10 km/h yli sen, mitä motarin jono kulkee. Näin saan helpommin otettua paikkani jonossa. Jarruttaminen on aina helpompaa kuin kiihdyttäminen.

    • Leppoisa kuski

      Se nopeus, joka on sallittu. Ei ole tarvetta esiintyä idioottina liikenteessä.

      • minäkin täällä

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Sinulle 10 pistettä ja papukaijamerkki.

        Näyttäisi täällä muuten olevan noita provo-teinejä jotka kirjoittavat mitä vain provosoidakseen.


    • rampin pituudesta

      kelistä, muista nysväreistä, nopeusrajoituksesta, jne. Yleensä 100-140 kmt eli kilometritonnia.

    • Breakki

      Rajoitus 10km/h on jokaisella rampilla ennen päätielle liittymistä, autossa on tehoa sen verran että ton 130km/h saa lyhyemmässäkin rampissa tauluun.

    • väistämisvelvollinen

      Rampilta tuleva on sovitettava oma nopeus muun liikenteen nopeuden nähden sopivaksi, jotta pystyy vaivatta liittymään muun liikenteen sekaan.

      Rampin alkupäähän pitää jopa melkein pysähtyä ja odottaa sopivaa rakosta. Näin on aikaa saada auto kiihdytettyä kiihdytyskaistan aikana muun liikenteen tasolle.

      Moottoritiellä jo ajava ei saa väistää vasemmalle kaistalle, vaan hänen on joko nostettava tai laskettava nopeutta jos huomaa ettei liittymästä tuleva saa sovitettua omaa nopeuttansa muuhun liikenteeseen sopivaksi.

      Liikennesäännöt ovat jo olemassa. Omia ei tarvitse keksiä.

      • liikenneurheilija

        keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.

        Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle...


      • Kallonkutistaja
        liikenneurheilija kirjoitti:

        keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.

        Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle...

        Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.

        Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville.


      • Elmeri
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.

        Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville.

        Miksi nysvärit eivät kiihdytä EDES rajoituksen mukaiseen nopeuteen. 80-alueella vauhti nousee sinne 60 km/h paikkeille, ja 120-rampilla mennään noin satasta. Keljuttaa siinä takana körötellä vähemmästäkin.


    • Oopelix

      Juu, asfaltti repeää kun isäukkoni uutena ostamaansa ja minulle 8 vuotta sitten lahjoittamaansa vm-83 Opel Ascona 1,6 dieseliin lyödään hanat auki rampissa. Mahtavat 54 hv joista lienee jokunen levossa 340 tkm:n jälkeen. Repikää tästä!

    • Rakettipaketti

      Kaistat on eri pituisia, mutta keskimäärin saa 120 kelattua, enempään ei oikein pääse, kun ramppikaarteessa tuppaa 155 kutiääri luistamaan niin perhanasti. Kaarteesta ulos tullaan jotain 60 päälle, jos on sellainen "tulosuuntaan" kääntyvä ramppi ja jos ei ole edessä tukkeena joku. "Samaan suuntaan" kääntyvältähän tullaan jo jo reilusti yli 80-100 ulos. Tällaset arvot saa helposti 1,6 Kadetilla.

    • jt.

      perässä jotain 60-80km/h välissä (monasti ei edes 60...).
      Kun ketään ei edessä jotain 140km/h...

    • galant 2,5V6

      kolmosvaihteella ajaen varmasti kierrokset tappiin, eli noin 170kmh. sitten hipaisen jarrua ja löydän paikkani köröttelevässä jonossa.
      hondan type-R malleilla 200kmh kevyttä kauraa.

      • Ei jaksa kiihtyä

        Työnnä se romu suohon


    • noin 100-140 hieman riippuen rampista.

    • Ratti-Keisari

      veikkaisin rampin pituudesta riippuen alle ja yli 100n nopeuksia. vakaata keskiluokkaa vastanneiden joukossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. Kieli pitkällä täällä odotan :D

      Pus pus :D
      Ikävä
      45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe