Gallup: nopeutesi

rampilta?

Paljonkos ehdit kelaamaan autosi lasiin ajaessasi moottoritielle sivurampilta/kiihdytyskaistalta? Meneekö 150 kmt rikki, entä jopa 200 kmt?

21

1740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

      satasen kieppeillä.

    • Elmeri

      Tyhjälle motarille liityttäessä siinä 140-180 kieppeillä. Nysväreiden perässä körötellessä noin 60-70 km/h.

    • The Rat

      Aika tarkkaan sen mikä on nopeusrajoitus. Jos liikenne sitten liikkuu jostain syystä nopeammin niin nostan.

      Rampilla "kelataan" liikennevirran nopeuteen jotta liittyminen olisi jouhevampaa. Sen jälkeen valitaan matkanopeus tilanteen mukaan (yleensä minulla motarilla noin 10 - 20 prossaa).

      • Sohvatiikeri

        Porukalla matka menee mukavammin.


    • Ikävä tyyppi

      Jos motarilla on jono, niin hieman sitä jonoa nopeammaksi kiihdytän oman nopeuteni. Helpottaa liittymistä huomattavasti, jos nopeutta tarvitsee liittymishetkellä muuttaa. Auto kun hidastuu nopeammin kuin kiihtyy.

    • eetu

      Pyrin rampilla kiihdyttämään n. 10 km/h yli sen, mitä motarin jono kulkee. Näin saan helpommin otettua paikkani jonossa. Jarruttaminen on aina helpompaa kuin kiihdyttäminen.

    • Leppoisa kuski

      Se nopeus, joka on sallittu. Ei ole tarvetta esiintyä idioottina liikenteessä.

      • minäkin täällä

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Sinulle 10 pistettä ja papukaijamerkki.

        Näyttäisi täällä muuten olevan noita provo-teinejä jotka kirjoittavat mitä vain provosoidakseen.


    • rampin pituudesta

      kelistä, muista nysväreistä, nopeusrajoituksesta, jne. Yleensä 100-140 kmt eli kilometritonnia.

    • Breakki

      Rajoitus 10km/h on jokaisella rampilla ennen päätielle liittymistä, autossa on tehoa sen verran että ton 130km/h saa lyhyemmässäkin rampissa tauluun.

    • väistämisvelvollinen

      Rampilta tuleva on sovitettava oma nopeus muun liikenteen nopeuden nähden sopivaksi, jotta pystyy vaivatta liittymään muun liikenteen sekaan.

      Rampin alkupäähän pitää jopa melkein pysähtyä ja odottaa sopivaa rakosta. Näin on aikaa saada auto kiihdytettyä kiihdytyskaistan aikana muun liikenteen tasolle.

      Moottoritiellä jo ajava ei saa väistää vasemmalle kaistalle, vaan hänen on joko nostettava tai laskettava nopeutta jos huomaa ettei liittymästä tuleva saa sovitettua omaa nopeuttansa muuhun liikenteeseen sopivaksi.

      Liikennesäännöt ovat jo olemassa. Omia ei tarvitse keksiä.

      • liikenneurheilija

        keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.

        Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle...


      • Kallonkutistaja
        liikenneurheilija kirjoitti:

        keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.

        Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle...

        Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.

        Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville.


      • Elmeri
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.

        Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville.

        Miksi nysvärit eivät kiihdytä EDES rajoituksen mukaiseen nopeuteen. 80-alueella vauhti nousee sinne 60 km/h paikkeille, ja 120-rampilla mennään noin satasta. Keljuttaa siinä takana körötellä vähemmästäkin.


    • Oopelix

      Juu, asfaltti repeää kun isäukkoni uutena ostamaansa ja minulle 8 vuotta sitten lahjoittamaansa vm-83 Opel Ascona 1,6 dieseliin lyödään hanat auki rampissa. Mahtavat 54 hv joista lienee jokunen levossa 340 tkm:n jälkeen. Repikää tästä!

    • Rakettipaketti

      Kaistat on eri pituisia, mutta keskimäärin saa 120 kelattua, enempään ei oikein pääse, kun ramppikaarteessa tuppaa 155 kutiääri luistamaan niin perhanasti. Kaarteesta ulos tullaan jotain 60 päälle, jos on sellainen "tulosuuntaan" kääntyvä ramppi ja jos ei ole edessä tukkeena joku. "Samaan suuntaan" kääntyvältähän tullaan jo jo reilusti yli 80-100 ulos. Tällaset arvot saa helposti 1,6 Kadetilla.

    • jt.

      perässä jotain 60-80km/h välissä (monasti ei edes 60...).
      Kun ketään ei edessä jotain 140km/h...

    • galant 2,5V6

      kolmosvaihteella ajaen varmasti kierrokset tappiin, eli noin 170kmh. sitten hipaisen jarrua ja löydän paikkani köröttelevässä jonossa.
      hondan type-R malleilla 200kmh kevyttä kauraa.

      • Ei jaksa kiihtyä

        Työnnä se romu suohon


    • noin 100-140 hieman riippuen rampista.

    • Ratti-Keisari

      veikkaisin rampin pituudesta riippuen alle ja yli 100n nopeuksia. vakaata keskiluokkaa vastanneiden joukossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe