Paljonkos ehdit kelaamaan autosi lasiin ajaessasi moottoritielle sivurampilta/kiihdytyskaistalta? Meneekö 150 kmt rikki, entä jopa 200 kmt?
Gallup: nopeutesi
21
1679
Vastaukset
- siinä
satasen kieppeillä.
- Elmeri
Tyhjälle motarille liityttäessä siinä 140-180 kieppeillä. Nysväreiden perässä körötellessä noin 60-70 km/h.
- The Rat
Aika tarkkaan sen mikä on nopeusrajoitus. Jos liikenne sitten liikkuu jostain syystä nopeammin niin nostan.
Rampilla "kelataan" liikennevirran nopeuteen jotta liittyminen olisi jouhevampaa. Sen jälkeen valitaan matkanopeus tilanteen mukaan (yleensä minulla motarilla noin 10 - 20 prossaa).- Sohvatiikeri
Porukalla matka menee mukavammin.
- Ikävä tyyppi
Jos motarilla on jono, niin hieman sitä jonoa nopeammaksi kiihdytän oman nopeuteni. Helpottaa liittymistä huomattavasti, jos nopeutta tarvitsee liittymishetkellä muuttaa. Auto kun hidastuu nopeammin kuin kiihtyy.
- eetu
Pyrin rampilla kiihdyttämään n. 10 km/h yli sen, mitä motarin jono kulkee. Näin saan helpommin otettua paikkani jonossa. Jarruttaminen on aina helpompaa kuin kiihdyttäminen.
- Leppoisa kuski
Se nopeus, joka on sallittu. Ei ole tarvetta esiintyä idioottina liikenteessä.
- minäkin täällä
Täysin samaa mieltä kanssasi. Sinulle 10 pistettä ja papukaijamerkki.
Näyttäisi täällä muuten olevan noita provo-teinejä jotka kirjoittavat mitä vain provosoidakseen.
- rampin pituudesta
kelistä, muista nysväreistä, nopeusrajoituksesta, jne. Yleensä 100-140 kmt eli kilometritonnia.
- Breakki
Rajoitus 10km/h on jokaisella rampilla ennen päätielle liittymistä, autossa on tehoa sen verran että ton 130km/h saa lyhyemmässäkin rampissa tauluun.
- väistämisvelvollinen
Rampilta tuleva on sovitettava oma nopeus muun liikenteen nopeuden nähden sopivaksi, jotta pystyy vaivatta liittymään muun liikenteen sekaan.
Rampin alkupäähän pitää jopa melkein pysähtyä ja odottaa sopivaa rakosta. Näin on aikaa saada auto kiihdytettyä kiihdytyskaistan aikana muun liikenteen tasolle.
Moottoritiellä jo ajava ei saa väistää vasemmalle kaistalle, vaan hänen on joko nostettava tai laskettava nopeutta jos huomaa ettei liittymästä tuleva saa sovitettua omaa nopeuttansa muuhun liikenteeseen sopivaksi.
Liikennesäännöt ovat jo olemassa. Omia ei tarvitse keksiä.- liikenneurheilija
keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.
Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle... - Kallonkutistaja
liikenneurheilija kirjoitti:
keskivertokatiskallakin ajavat: nopeutta on helpompi laskea kuin nostaa muuta liikennettä vastaamaan -> joten jo rampin alussa pitää olla vähintään 20km/h enemmän vauhtia kuin moottoritien liikenteellä - siellä ei tarvitse järin isoa rakoa olla, kun auton saa siihen sopimaan - jarrulla himmaa enimmät vauhdit tarvittaessa pois.
Itse yleensä vedän rampin 'tappiin asti', jotta silläkin matkalla saan mahdollisimman monta nysvää jo taustapeilin puolelle...Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.
Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville. - Elmeri
Kallonkutistaja kirjoitti:
Minä en näe syytä kiihdyttää enempää kuin on tarpeen. Eli miksi pitäisi kiihdyttää ja sitten hidastaa? Miksei voi heti kiihdyttää oikeaan nopeuteen, eikä sitten enää jarrutella? Päätietä kulkiessanikin joskus ihmettelen, etteikö rampilta tulija osaa päättää tuleeko eteen vai taakse, kun ensin kiihdyttää reippaasti, ja sitten lopulta jarruttaakin.
Oma autoni tosin kiihtyy rampilta tullessa sen verran hyvin, että aina ei meinaa muistaa, että muut eivät kiihdy samaa tahtia ja saattaisivat tarvita koko kiihdytysrampin siihen matkavauhtiin kiihdyttämiseen. Mutta nyttemmin olen yrittänyt muistaa antaa tilaa noille hitaammin kiihtyville.Miksi nysvärit eivät kiihdytä EDES rajoituksen mukaiseen nopeuteen. 80-alueella vauhti nousee sinne 60 km/h paikkeille, ja 120-rampilla mennään noin satasta. Keljuttaa siinä takana körötellä vähemmästäkin.
- Oopelix
Juu, asfaltti repeää kun isäukkoni uutena ostamaansa ja minulle 8 vuotta sitten lahjoittamaansa vm-83 Opel Ascona 1,6 dieseliin lyödään hanat auki rampissa. Mahtavat 54 hv joista lienee jokunen levossa 340 tkm:n jälkeen. Repikää tästä!
- Rakettipaketti
Kaistat on eri pituisia, mutta keskimäärin saa 120 kelattua, enempään ei oikein pääse, kun ramppikaarteessa tuppaa 155 kutiääri luistamaan niin perhanasti. Kaarteesta ulos tullaan jotain 60 päälle, jos on sellainen "tulosuuntaan" kääntyvä ramppi ja jos ei ole edessä tukkeena joku. "Samaan suuntaan" kääntyvältähän tullaan jo jo reilusti yli 80-100 ulos. Tällaset arvot saa helposti 1,6 Kadetilla.
- jt.
perässä jotain 60-80km/h välissä (monasti ei edes 60...).
Kun ketään ei edessä jotain 140km/h... - galant 2,5V6
kolmosvaihteella ajaen varmasti kierrokset tappiin, eli noin 170kmh. sitten hipaisen jarrua ja löydän paikkani köröttelevässä jonossa.
hondan type-R malleilla 200kmh kevyttä kauraa.- Ei jaksa kiihtyä
Työnnä se romu suohon
noin 100-140 hieman riippuen rampista.
- Ratti-Keisari
veikkaisin rampin pituudesta riippuen alle ja yli 100n nopeuksia. vakaata keskiluokkaa vastanneiden joukossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Täytyi haukkuu sut lyttyyn
En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti621735SINÄ nainen hyvin läheltä
Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä681064- 451035
Et voi olla loputtomasti hiljaa
Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto63980Ajatus aamuun
Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen71939Nainen mitä tekisit
Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa158909- 44860
Martina kauniina lehtihaastattelussa
Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.182815- 58798
Minä en luota sinuun yhtään nainen
ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki34762