Kamalaa luettavaa!

pistää vihaksi...

Opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan!

Näillä palstoilla on mitä järkyttävimpiä kirjoituksia välillä.
Kirjoitusvirheitä on vaikka muille jakaa, puhumattakaan kirjoituksen ymmärrettävyydestä!

Joistakin kirjoituksista ei moneen kertaan lukemallakaan ymmärrä mitä siinä halutaan sanoa!

Kehottaisin jokaista tänne kirjoittavaa klikkaamaan tuota "esikatsele" painiketta.
Lue tekstisi läpi pariinkin kertaan ja mieti saatko sanottavasi siinä julki?

Jos on aikaa täällä roikkua, täytyy myös olla aikaa tarkistaa tekstinsä sisältö ennen sen lähettämistä!

Sitä en todellakaan tarkoita,että pitäisi vääntää kirjakielellä ja tehdä täydellisiä lauseita,mutta ajatukset ovat kirjoittaessa hukassa aika monella.
Tokihan kirjoitusvirheitä sattuu,mutta jos niitä on kolmessa lauseessa yhteensä 11 kpl niin jokin mättää...

10

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsytää

      miks imiset kirottaa vaikeivat ossaa kirottaa

      • sinä..

        tärkentä on että kirjoituksessa on painavaa sanomaa

        eli tärkeintä on se mitä sanotaan eikä se miten sanotaan


      • xxx
        sinä.. kirjoitti:

        tärkentä on että kirjoituksessa on painavaa sanomaa

        eli tärkeintä on se mitä sanotaan eikä se miten sanotaan

        miten asia ilmaistaan. Painavakin sanoma jää vaille merkitystä, jos lukija ei pysty sitä sanomaa löytämään, kirjoitusvirheiden ja huonosti rakennettujen lauseiden alta.


      • Vastustan minäkin

        Enpä oo nauranut pitkään aikaan-mutta nyt nauroin. Toi oli hyvä vastaus edelliseen.
        Sulla on huumorintaju tallella.


    • KTTT

      Jokaisen kielenkäyttö on yksityisasia, mutta kieli on samalla käyntikortti. Jos haluamme välttämättä antaa itsestämme huonon käsityksen muille, kannattaa tehdä paljon virheitä. Joku saattaa luulla jopa typeräksi, sivistymättömäksi ja oppimattomaksi. Jos taas haluamme lukijoiden ymmärtävän tekstimme tarkoituksen oikein, on paikallaan kirjoittaa selkeästi ja virheettömästi.

      • varovainen kirjoittaja

        Jos teksti vilisee kirjoitusvirheitä ja yhdyssana- yms. kielioppivirheitä, en millään muotoa voi ottaa sen kirjoittajaa vakavasti. Pidän näitä kirjoitustaidottomia lähinnä sivistymättöminä, kouluttamattomina ja huolimattomina yksilöinä. Jokaiselle sattuu virheitä, mutta jos teksti on täynnä niitä, sitä ei jaksa edes aina loppuun asti lukea. Eikä todellakaan menetä mitään, vaikka ei loppuun asti lukisikaan. Yleensä näiden "huonojen kirjoittajien" mielipiteetkin ovat aivan yhtä tyhjän kanssa.


      • niinkutsuttua

        huonoa suomenkieltä, vaikka osaan kirjoittaa myös kirjakieltä.
        Miksikö? Siksi että aikaisemmin kirjoittaessani kunnollista kieltä sain maineen "tiukkapipoinen äidinkielenope".
        Joka kirjoitustani arvosteltiin ja minuun kohdistui suoranainen vaino.
        Koskaan en itse arvostellut muiden kirjoitamaa kieltä.
        Siirryin uuden nimimerkin myötä kirjoittamaan oman paikkakuntani murretta.
        Sen jälkeen ei ole tullut minkäänlaista kritiikkiä kirjoittammastani tekstistä.
        Se on syy miksi en kirjoita kirjakieltä omalla nimimerkilläni palstoilla.
        Olen huomannut että monilla muillakin on saman asian kanssa vaikeuksia.
        Ei pidä olla liian hyvä kirjoitaja, siinä saa vain kateellisten kirjavan joukon peräänsä.


    • lukupakkkoko

      OLekos jotenni lukupakkonen joka ei ymmärrä
      kirjoitettuva. Kouluissaki onlukihäiriösille
      erikseen opetusta. Luetunn ymmärrystäkin voi
      harjotella

      • suomi

        Jos olikin eka luokkalainen.
        ?


    • kanssasi aiheesta

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Vaikka miten kovasti tekisi mieli painaa "lähetä viesti"-nappulaa, teksti kannattaa lukea ainakin kerran läpi ajatuksella kielioppivirheiden varalta. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin lukea aivotonta tekstiä, missä ei ole esim. välimerkkejä.

      Ihmiset eivät joko välitä, tai ovat kuluttaneet valtaosan peruskoulun äidinkielentunneistaan jotenkin muuten, kuin opiskelemalla. Tavattoman yleisiä nykyään ovat yhdyssanavirheet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe