Heii...

S&S

Millanen paikka Mäntsälä mahtaa olla...?
Millasia asukkaita ja millasta seutua muutenkin...?

Ja nyt tarvisisi sitten ihan fakta tietoa mieluiten... olisi todellakin tarpeen!

Kiitän...

35

4453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss mäntsälä

      Täällä mäntsälässä nämä juntit eivät edes tiedä miten päin housut laitetaan jalkaan. Huhhuh,sisäsiittoista porukkaa koko kylä täysi. Äkkiä pois täältä.Taidan mennä viiltelemään ranteita kirjastokortilla..Tervetuloa Mäntsälään!

      • MÄNTSÄLÄ

        Ajattelin muuttaa .. Mäntsälään. Em mää ihan nielemättä usko kaikkee mitä sanotaan, mutta aika paljon paskaa sanotaan...


      • Ex - MrMäntsälä
        MÄNTSÄLÄ kirjoitti:

        Ajattelin muuttaa .. Mäntsälään. Em mää ihan nielemättä usko kaikkee mitä sanotaan, mutta aika paljon paskaa sanotaan...

        Turvallista matkaa...


    • näin on

      kaikille jotka Mäntsälää mollaa! Kyllä se on itsestä kiinni miten jossakin paikassa viihtyy, ei nää M:län haukkujat ole missään tyytyväisiä. Mäntsälä on entinen maalaispaikka joka nyt kasvaa ja kehittyy joka suuntaan. Ongelmat on senmukaiset mutta ratkaistavissa. Yks hyvä puoli on myös se että M:lästä on lyhyt matka Porvooseen, Hyvinkäälle, Lahteen ja Järvenpäähän, ajatellen työmatkailua. Tule vaan Mäntsälään asumaan täällä on mukavaa ja itsestäsi on viihtyminen kiinni.

      • joojoopa

        Siihen ne tuppukylän hyvät puolet jääkin, siihen isojen paikkojen läheisyyteen, joihin on lyhyt matka. Koko kylä on laitamiaan myöten tosi väsynyt paikka, ihmiset järjestäen todella sisäänpäin lämpiäviä etten ole koskaan missään muualla samanlaisiin törmännyt. Jos et usko, niin vie joku ulkopaikkakuntalainen ystäväsi, mieluiten pidempihiuksinen mies vaikka Amizzaan tai mihin muuhun vaan niistä parista keskustan "ravintolasta" ja ei mene aikaakaan kun joku tulee jo utelemaan "mistä päin kylää olet". Jos et olekkaan kylältä, niin johan lätty lätisee. Itse kahdesti kymmenen vuoden syklillä sivusta seurattu. Koko Mäntsälän voisi minun puolestani vaikka siirtää Siperiaan ja varsinkin ne paikalliset "kunnanisät", hyvä veli-kerhoa koko sakki, jotka on pelastettu kunnan koneiston suojatyöpaikkoihin tekemään suojatöitä ja pakoilemaan vastuuta. Suosittelen Mäntsälää lämpimästi vain autolla läpiajoon, matkalla kohti jotain muuta paikkaa.


      • joopa joo itelles
        joojoopa kirjoitti:

        Siihen ne tuppukylän hyvät puolet jääkin, siihen isojen paikkojen läheisyyteen, joihin on lyhyt matka. Koko kylä on laitamiaan myöten tosi väsynyt paikka, ihmiset järjestäen todella sisäänpäin lämpiäviä etten ole koskaan missään muualla samanlaisiin törmännyt. Jos et usko, niin vie joku ulkopaikkakuntalainen ystäväsi, mieluiten pidempihiuksinen mies vaikka Amizzaan tai mihin muuhun vaan niistä parista keskustan "ravintolasta" ja ei mene aikaakaan kun joku tulee jo utelemaan "mistä päin kylää olet". Jos et olekkaan kylältä, niin johan lätty lätisee. Itse kahdesti kymmenen vuoden syklillä sivusta seurattu. Koko Mäntsälän voisi minun puolestani vaikka siirtää Siperiaan ja varsinkin ne paikalliset "kunnanisät", hyvä veli-kerhoa koko sakki, jotka on pelastettu kunnan koneiston suojatyöpaikkoihin tekemään suojatöitä ja pakoilemaan vastuuta. Suosittelen Mäntsälää lämpimästi vain autolla läpiajoon, matkalla kohti jotain muuta paikkaa.

        tyypillinen p:n puhuja ! Hei elämää on muuallakin kuin ravintoloissa. Olen asunut M.lässä nyt 26 vuotta enkä kadu. Kavereita en ole ravintoiloista hakenut, en ole koskaan edes käynyt M:län raffloissa. Ystäviä olen saanut harrastuksista, naapuresta jne. Säälittää tollaiset tapaukset joiden elämä ja katsantokanta tulee vain ravintoloista...


      • juoppokylä

        Kyllä mä ainakin olen viihtynyt muualla todella hyvin. Mäntsälä vaan on kuiva, yks katu on keskusta, lisäks puolillaan asuu roskasakkia, juoppoja ja hulluja. Nekin on kaikki sijotettu samalle mäelle, tietty lähelle keskustaa jotta pääsevät helposti riehumaan. Ei oo kauppoja, baareja (ne mitä on, ei voi kutsua baareiksi todellakaan) eikä harrastusmahdollisuuksia. Eihän siellä hitto soikoon voi talvipimeellä edes kulkea ulkona ku katuvaloja ei oo kun muutamalla kadulla!

        Onneks pääsin pois!

        Että, ei se itsestä ole kiinni, jos kerran muualla viihtyy mainiosti.


      • Mämmiläläinen
        joopa joo itelles kirjoitti:

        tyypillinen p:n puhuja ! Hei elämää on muuallakin kuin ravintoloissa. Olen asunut M.lässä nyt 26 vuotta enkä kadu. Kavereita en ole ravintoiloista hakenut, en ole koskaan edes käynyt M:län raffloissa. Ystäviä olen saanut harrastuksista, naapuresta jne. Säälittää tollaiset tapaukset joiden elämä ja katsantokanta tulee vain ravintoloista...

        Joo, elämää on muuallakin kuin baareissa, mut Mämmilässä sitä ei ole. Paitsi mäellinen juoppoja ja manneja, sit kylän reunamilla aikuispoikamiehiä, jotka asuvat äidin luona. Se on yleistä Mäntsälässä.


      • piste!
        Mämmiläläinen kirjoitti:

        Joo, elämää on muuallakin kuin baareissa, mut Mämmilässä sitä ei ole. Paitsi mäellinen juoppoja ja manneja, sit kylän reunamilla aikuispoikamiehiä, jotka asuvat äidin luona. Se on yleistä Mäntsälässä.

        mämmiläiselle ja muille M.län haukkujille: Paras kun pysyttekin pois Mäntsälästä tollaisia negatiivisia ihmisiä ei täällä tarvita. Sulostuttakaa elämää muualla se käy meille oikeen hyvin.


      • ..........
        juoppokylä kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin olen viihtynyt muualla todella hyvin. Mäntsälä vaan on kuiva, yks katu on keskusta, lisäks puolillaan asuu roskasakkia, juoppoja ja hulluja. Nekin on kaikki sijotettu samalle mäelle, tietty lähelle keskustaa jotta pääsevät helposti riehumaan. Ei oo kauppoja, baareja (ne mitä on, ei voi kutsua baareiksi todellakaan) eikä harrastusmahdollisuuksia. Eihän siellä hitto soikoon voi talvipimeellä edes kulkea ulkona ku katuvaloja ei oo kun muutamalla kadulla!

        Onneks pääsin pois!

        Että, ei se itsestä ole kiinni, jos kerran muualla viihtyy mainiosti.

        ole tutustunut paikkaan ollenkaan! Mäntsälässä pidetään hyvin huolta kehitysvammaisista,hyvä Mäntsälä! Harrastuksista löytyy, katsoppa Mäntsälä-lehden tapahtumakalenterista! Ja kauppojakin on ihan tarpeeksi joten puhut potaskaa.
        Kyllä paikan voi arvostella muutenkin kuin sen kapakoiden perusteella; katos täällä tehdään töitä., ei ole aikaa kapakoissa notkua!


      • hoijaa...
        .......... kirjoitti:

        ole tutustunut paikkaan ollenkaan! Mäntsälässä pidetään hyvin huolta kehitysvammaisista,hyvä Mäntsälä! Harrastuksista löytyy, katsoppa Mäntsälä-lehden tapahtumakalenterista! Ja kauppojakin on ihan tarpeeksi joten puhut potaskaa.
        Kyllä paikan voi arvostella muutenkin kuin sen kapakoiden perusteella; katos täällä tehdään töitä., ei ole aikaa kapakoissa notkua!

        Tutustunut olen, kun olen siellä asunut. Ne vähät harrastusmahdollisuudet mitä on, ovat kuitenkin huonompia kuin lähikunnissa, joten ei mikään ylpeilyn aihe sekään. Niin ja mitä kauppoja? Vain ruokakauppoja, peräti kolmekos niitä on. MUITA kauppoja ei sitten olekaan.

        Arvostelen paikkaa myös baarien, mutta jos luet tarkemmin, aika monen muunkin asian perusteella. Siellä vaan ei ole mitään. Toki, lyhyt työmatka lähikaupunkeihin, jos tyytyy vain nukkumaan, on mämmilä oiva paikka siihen. Paitsi ei siihenkään, jos asuu esim. Mustassamäessä jossa ei meteliltä saa nukuttua.


      • lämpiävää
        piste! kirjoitti:

        mämmiläiselle ja muille M.län haukkujille: Paras kun pysyttekin pois Mäntsälästä tollaisia negatiivisia ihmisiä ei täällä tarvita. Sulostuttakaa elämää muualla se käy meille oikeen hyvin.

        Tässä käy hyvin ilmi mämmiläläisten yleinen asenne muihin kuin "kyläläisiin". Saman saat vastaasi, olit ystävällinen tai et. Iltaisin muunpaikkakuntalaisille tulee herkästi jopa turpiin. Että sellaista porukkaa...


      • mäntsälä on hyvä paikk
        lämpiävää kirjoitti:

        Tässä käy hyvin ilmi mämmiläläisten yleinen asenne muihin kuin "kyläläisiin". Saman saat vastaasi, olit ystävällinen tai et. Iltaisin muunpaikkakuntalaisille tulee herkästi jopa turpiin. Että sellaista porukkaa...

        täysin väärässä! Jos kerran Mäntsälästä ei muka löydy hyvää kapakkaa ja ei harrastuksia, niin onhan se paras olla muualla. Asiahan täysin toisin, olen samaa mieltä että itsestä se on kiinni missä ja miten on hyvä olla.


      • herää jo
        hoijaa... kirjoitti:

        Tutustunut olen, kun olen siellä asunut. Ne vähät harrastusmahdollisuudet mitä on, ovat kuitenkin huonompia kuin lähikunnissa, joten ei mikään ylpeilyn aihe sekään. Niin ja mitä kauppoja? Vain ruokakauppoja, peräti kolmekos niitä on. MUITA kauppoja ei sitten olekaan.

        Arvostelen paikkaa myös baarien, mutta jos luet tarkemmin, aika monen muunkin asian perusteella. Siellä vaan ei ole mitään. Toki, lyhyt työmatka lähikaupunkeihin, jos tyytyy vain nukkumaan, on mämmilä oiva paikka siihen. Paitsi ei siihenkään, jos asuu esim. Mustassamäessä jossa ei meteliltä saa nukuttua.

        pois silmiltäsi! Mäntsälässä on urheiluliike, lastenvaateliikkeitä, naistenvaateliike, vaateliikkeitä, alko, videovuokrausta, kenkäkauppa, kultasepänliikkeitä, instrumentarium,kodinkoneliik-
        keitä ym. Puhut varmaan jostain vieraasta kylästä.
        Harrastustoimintaa löytyy esim. kansalaisopiston puolelta, jumppareista, ja urheiluseurojen tiimoilta. Mustastamäestä en sano mitään koska en ole siellä asunut. Mutta muuten on turha haukkua Mäntsälää!


      • joopa joo
        juoppokylä kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin olen viihtynyt muualla todella hyvin. Mäntsälä vaan on kuiva, yks katu on keskusta, lisäks puolillaan asuu roskasakkia, juoppoja ja hulluja. Nekin on kaikki sijotettu samalle mäelle, tietty lähelle keskustaa jotta pääsevät helposti riehumaan. Ei oo kauppoja, baareja (ne mitä on, ei voi kutsua baareiksi todellakaan) eikä harrastusmahdollisuuksia. Eihän siellä hitto soikoon voi talvipimeellä edes kulkea ulkona ku katuvaloja ei oo kun muutamalla kadulla!

        Onneks pääsin pois!

        Että, ei se itsestä ole kiinni, jos kerran muualla viihtyy mainiosti.

        ei ole juoppokylä!!Ja ei niitä katuvaloja tartte joka raitilla olla, laita autoon tai fillariin valot päälle ni ei tartte pimeenä ajaa! Sitä paitsi yöllä on pimeetä, kuka sitä nyt katuvalon loisteessa haluaisi nukkua!!


      • suppeeta
        hoijaa... kirjoitti:

        Tutustunut olen, kun olen siellä asunut. Ne vähät harrastusmahdollisuudet mitä on, ovat kuitenkin huonompia kuin lähikunnissa, joten ei mikään ylpeilyn aihe sekään. Niin ja mitä kauppoja? Vain ruokakauppoja, peräti kolmekos niitä on. MUITA kauppoja ei sitten olekaan.

        Arvostelen paikkaa myös baarien, mutta jos luet tarkemmin, aika monen muunkin asian perusteella. Siellä vaan ei ole mitään. Toki, lyhyt työmatka lähikaupunkeihin, jos tyytyy vain nukkumaan, on mämmilä oiva paikka siihen. Paitsi ei siihenkään, jos asuu esim. Mustassamäessä jossa ei meteliltä saa nukuttua.

        mustamäessä meteliä.. aika harvoin.. oon ite siel asunu jo monta vuotta.. oot varmaan just sillon sattunu paikalla kun mekkalaa on ollu! aika hiljasta juuh!


      • ota laput ...
        suppeeta kirjoitti:

        mustamäessä meteliä.. aika harvoin.. oon ite siel asunu jo monta vuotta.. oot varmaan just sillon sattunu paikalla kun mekkalaa on ollu! aika hiljasta juuh!

        lukemaasi; kirjoitin että Mustastamäestä en sano mitään koska en ole siellä asunut, mäntsälä on paljon muutakin kuin mustamäki. Lue tällä samalla palstalla -tyytyväinen- kirjoittama juttu,hyvä ja tosi sellainen.


      • kingi!
        suppeeta kirjoitti:

        mustamäessä meteliä.. aika harvoin.. oon ite siel asunu jo monta vuotta.. oot varmaan just sillon sattunu paikalla kun mekkalaa on ollu! aika hiljasta juuh!

        KYLLÄ SE ON RAAKA TOSIASIA ETTÄ MUSTASSAMÄESSÄ ON METELIÄ AIVAN SAATANASTI!! MINÄ PERHEINENI ASUN NIMITTÄIN JUURI MUSTASSAMÄESSÄ JA TIEDÄN MISTÄ PUHUN!! ÄLKÄÄ AINAKAAN TÄNNE IKINÄ MUUTTAKO TÄÄLLÄ ON JUOPPOJAKIN AINAKIN 3KERTAA ENEMMÄN KUIN MUUALLA MÄNTSÄLÄSSÄ!! (asuntohakemus on vetämässä pois täältä!!)


    • mennä nyt

      niin takuulla yllätyt.

      Jos käyt duunissa muualla ja himassa vain "nukkumassa", niin siihen kelpaa vaikka sitten Mänttilä.

      Siinä on muuten keskusta joka rumuudessaan hakee vertaistaan, ei mitään tyyliä.

      • ????

        tää mänttilä sitte sijaitsee??


    • Mäntsälässä

      Parasta mitä olen nähnyt Mäntsälässä, oli Lahdentien varressa kaksi liftaria istumassa tien penkalla, heillä oli kyltti, jossa luki isoin kirjaimin: POIS

      • ......................

        tiedät että jos olivatkin hesasta pois lähteneitä?


      • -----------------
        ...................... kirjoitti:

        tiedät että jos olivatkin hesasta pois lähteneitä?

        Joo, niin varmaan.


    • ole hyvä!

      juttu jonka on kirjoittanut -tyytyväinen- tällä palstalla, siinä sulle faktaa Mäntsälästä, ei tätä soopaa mitä nää luuserit jurputtaa täällä muualla.

      • kiteytetty nimikkolaulussa

        Soopaa? Kyllähän se on aika yleisessä tiedossa, ettei Mäntsälä mikään ykköspaikka ole. Siitähän on eräs tehnyt laulunkin, sanoja lainaten:

        "Kuka Mäntsälässä viihtyy, sitä tajua en"... Jne.


    • kaiken tarpeellisen

      Mäntsälä mielessäin, Kake Singers:

      Jos mä lähden vaikka Roomaan - joudun lentämään.
      Jos mä taas lähden Ruotsiin - joudun seilaamaan.
      Pikitie mua vie taas - jos lähden Turkkuseen.
      Jos mä lähden täältä Lahteen - joudun Mäntsälään!

      Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin,
      Mäntsälä mielessäni on Mäntsälä mielessäin!

      No mitä Mäntsälä tehdään - kuka kertois sen?
      Kuka Mäntsälästä hyötyy - ymmärrä mä en!

      Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin,
      Mäntsälä mielessäin, on Mäntsälä mielessäin.

      No onko Mäntsälässä tylsää - kyllä varmaan on!
      Kuka Mäntsälä tykkää - minä ymmärrä en!

      Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin,
      Mäntsälä mielessäin, on Mäntsälä mielessäin.

      Jos mä haluun pitää hauskaa - lähden juhlimaan.
      Jos mä haluun saada seuraa - lähden kapakkaan.
      Mukkulaan mä meen taas - jos haluun vaihteluu,
      Jos mä haluun täältä Lahteen - joudun Mäntsäläään!

      Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin,
      Mäntsälä mielessäin, on Mäntsälä mielessäin.

      No miten Mäntsälään nyt päästäis - kuka kertois sen? Kuka Mäntsälään nyt kaipais - minä kaipaa en!
      Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin,
      Mäntsälä mielessäin, on Mäntsälä mielessäin.

      • näin on

        KALKKIKSET! kappale on tehty v.1979. Paljon on vettä virrannut mäntsälänjoessa sen jälkeen ja paljon on asiat muuttunut siitä!!!


      • nykyään suurkaupunki
        näin on kirjoitti:

        KALKKIKSET! kappale on tehty v.1979. Paljon on vettä virrannut mäntsälänjoessa sen jälkeen ja paljon on asiat muuttunut siitä!!!

        Mikä on muuttunut? Tullut junarata? (Pääsee helpommin POIS) :-D)


      • joojoopa
        nykyään suurkaupunki kirjoitti:

        Mikä on muuttunut? Tullut junarata? (Pääsee helpommin POIS) :-D)

        Nii-in, mikä on muuttunut ?

        Se junarata ? Neliapilasta tuli Lesti ? Ihmisiä tullut paljon lisää ? Linja-autoasemaan vastapäätä tien toisella puolella ollut snagari lopetti ? Vanhat maamerkit purettiin pois ja tilalle tulee jotain mageita (varmaan) kerrostaloja ?

        Joku kirjoitti Mäntsälän keskustan hakevan rumuudessaan vertaistaan, kyllä näin on, aivan karsea. Kunnantalo ja K-kauppa eivät paljon maisemaa pelasta.

        Ja harrastusmahdollisuudet ? Marttakerho vai Keskustanuorten politikointipiiri ? Vai peräti joku niistä noin 10:stä kurssista, joita opisto järjestää ? Vai paikallisen metsästysseuran oma piiri-pieni-pyörii metsästyskerho ?

        Mäntsälä on menetetty jo ajat sitten, asuntojen kohisemalla nousseet hinnat (junaradan myötä = vain ja ainut syy) eivät voi yksinään nostaa Mäntsälän päätä tai joku Kuuma-kunta.

        Edelleen, läpiajoon ja sillä sipuli. Poliisitkaan eivät häiritse kuin korkeintaan virka-aikana ja tuskin silloinkaan.


      • edelliselle kirjoittajalle
        joojoopa kirjoitti:

        Nii-in, mikä on muuttunut ?

        Se junarata ? Neliapilasta tuli Lesti ? Ihmisiä tullut paljon lisää ? Linja-autoasemaan vastapäätä tien toisella puolella ollut snagari lopetti ? Vanhat maamerkit purettiin pois ja tilalle tulee jotain mageita (varmaan) kerrostaloja ?

        Joku kirjoitti Mäntsälän keskustan hakevan rumuudessaan vertaistaan, kyllä näin on, aivan karsea. Kunnantalo ja K-kauppa eivät paljon maisemaa pelasta.

        Ja harrastusmahdollisuudet ? Marttakerho vai Keskustanuorten politikointipiiri ? Vai peräti joku niistä noin 10:stä kurssista, joita opisto järjestää ? Vai paikallisen metsästysseuran oma piiri-pieni-pyörii metsästyskerho ?

        Mäntsälä on menetetty jo ajat sitten, asuntojen kohisemalla nousseet hinnat (junaradan myötä = vain ja ainut syy) eivät voi yksinään nostaa Mäntsälän päätä tai joku Kuuma-kunta.

        Edelleen, läpiajoon ja sillä sipuli. Poliisitkaan eivät häiritse kuin korkeintaan virka-aikana ja tuskin silloinkaan.

        Nyt kyllä lupailit liikoja, nimittäin niistä kymmenestä kurssista 8 säännöllisesti perutaan vähäisen osanottajamäärän vuoksi!


      • joopa juu
        joojoopa kirjoitti:

        Nii-in, mikä on muuttunut ?

        Se junarata ? Neliapilasta tuli Lesti ? Ihmisiä tullut paljon lisää ? Linja-autoasemaan vastapäätä tien toisella puolella ollut snagari lopetti ? Vanhat maamerkit purettiin pois ja tilalle tulee jotain mageita (varmaan) kerrostaloja ?

        Joku kirjoitti Mäntsälän keskustan hakevan rumuudessaan vertaistaan, kyllä näin on, aivan karsea. Kunnantalo ja K-kauppa eivät paljon maisemaa pelasta.

        Ja harrastusmahdollisuudet ? Marttakerho vai Keskustanuorten politikointipiiri ? Vai peräti joku niistä noin 10:stä kurssista, joita opisto järjestää ? Vai paikallisen metsästysseuran oma piiri-pieni-pyörii metsästyskerho ?

        Mäntsälä on menetetty jo ajat sitten, asuntojen kohisemalla nousseet hinnat (junaradan myötä = vain ja ainut syy) eivät voi yksinään nostaa Mäntsälän päätä tai joku Kuuma-kunta.

        Edelleen, läpiajoon ja sillä sipuli. Poliisitkaan eivät häiritse kuin korkeintaan virka-aikana ja tuskin silloinkaan.

        olen nauranut tällä viestille koko aamun. Vai vielä metsästysseurueisiin ei oteta mukaan? Kansalaisopistossa 10 kurssia?? Et varmaan osaa pidemmälle laskeakkaan.. Nyt en enää yhtään ihmettele miks Mäntsälää kutsutaan mänttiläksi; nämä tälläiset ihmiset jotka täällä palstalla haukkuvat paikkaa eivätkä löydä täältä mitään hyvää: niiden on syy miksi Mäntsälää kutsutaan mänttiläksi!! Hah hah haa kiitos hyvistä nauruista...


      • .........

        on mäntsäläläisen myöhäisbuberteetista kärsineen vuodatus kotipaikkakunnalleen ja vitsiksi tarkoitettu! Ja täydestä menee!! Sehän oli vitsi!! Ja täydestä menee!!Vieläkin..


      • Mäntsäläläinen
        joojoopa kirjoitti:

        Nii-in, mikä on muuttunut ?

        Se junarata ? Neliapilasta tuli Lesti ? Ihmisiä tullut paljon lisää ? Linja-autoasemaan vastapäätä tien toisella puolella ollut snagari lopetti ? Vanhat maamerkit purettiin pois ja tilalle tulee jotain mageita (varmaan) kerrostaloja ?

        Joku kirjoitti Mäntsälän keskustan hakevan rumuudessaan vertaistaan, kyllä näin on, aivan karsea. Kunnantalo ja K-kauppa eivät paljon maisemaa pelasta.

        Ja harrastusmahdollisuudet ? Marttakerho vai Keskustanuorten politikointipiiri ? Vai peräti joku niistä noin 10:stä kurssista, joita opisto järjestää ? Vai paikallisen metsästysseuran oma piiri-pieni-pyörii metsästyskerho ?

        Mäntsälä on menetetty jo ajat sitten, asuntojen kohisemalla nousseet hinnat (junaradan myötä = vain ja ainut syy) eivät voi yksinään nostaa Mäntsälän päätä tai joku Kuuma-kunta.

        Edelleen, läpiajoon ja sillä sipuli. Poliisitkaan eivät häiritse kuin korkeintaan virka-aikana ja tuskin silloinkaan.

        Kunnantalo rumentaa keskustaa ikävästi..


    • Anneli

      Mäntsälä on Uudenmaan pinta-alaltaan suurimpiin kuuluva maalaiskunta. Se on Uudenmaan helmi, jossa puhkesi nykysuomen politiikkakin Mäntsälän kapinan merkeissä. Tämän historiallisestikin tunnetun kunnan asukasluku on 20131 henkilöä, mihin mahtuu ihmisiä laidasta laitaan jokaisesta yhteiskuntaluokasta. Täältä on lähtöisin suuret historian tekujät. Eipä mahtanut venäjän Aleksanteri I:nenkään olla poissa Mäntsälästä kauniin kartanon tyttären, Ulla Möllervärlin, luota. Täällä on väljä asua 17 sivukylissämme, joista ei yhteishenkeä ja kylätoimntaa puutu. Mikäli taas viihtyy enenmmän hyvien kulkuyhteyksien äärellä tarjoaa Mäntsälän kirkonkylä siihen oivat mahdollisuudet. Tontitkin ovat edullisia uudisasukkaille. Tule Mäntsälään ja ole onnellinen toivoo lähes 30 vuotta sitten tänne muuttanut toimittaja.

      • aleksanteri suuri

        On tosiaan väljä asua sivukylissä, kylätoimintaa ei ole kuin hirvimiehillä. Naiset katkeria toisilleen ja paskaa jauhetaan naapureista, mnkä ehditään.
        Jos 30 vuotta on jo asunut kyseisessä paikassa, ei sitä enää eläkeiällä jaksa itseään raahata muuallekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe