Miten asunnon verotusarvo määräytyy? Saamassani veroehdotuksessa oli merkitty asuntoni (=osakehuoneisto) verotusarvoksi n. 40% siitä kauppahinnan summasta, jonka maksoin asunnosta vuosi sitten.
Tietääkö kukaan?
Asunnon verotusarvo
4
11914
Vastaukset
- ihmetellään
Asunnon verotusarvolla ei ole mitään tekemistä asunnon ostohinnan kanssa.
Nykyään kun ei makseta varallisuusveroa, niin sen luvun voi vain sivuuttaa.
Verotusarvo määräytyy kiinteistön arvon mukaan ja se on taas muodostunut joskus rakennusvaiheessa.
Tuo luku voi joskus nousta veroehdotuksessasi, mikäli talossasi on tehty mittavia korjauksia, jolloin talon arvo nousee.
Verottaja tarvitsee tuota kiinteistön arvoa, koska sen mukaan lasketaan kiinteistövero. - verotusarvo
lasketaan asunto-osakeyhtiön antamien tilinpäätöstietojen perusteella. Eli asunto-osakkeen verotusarvo on laskettu muistaakseni edellisen vuoden (viimeksi vahvistetun verotuksen) tasetietojen perusteella. Verotusarvolla ei ole mitään tekemistä ostohinnan kanssa.
- mie27
Minäkin ihmettelen itsekin veroehdotustani - ei aukea näin tyhmälle... Eli miten tuo asuntoni verotusarvo sitten vaikuttaa minun perskohtaiseen verotukseeni? Toisin sanoen kannattaako asua arvokkaammassa talooyhtiössä vaiko mennä mörskään...?
- varallisuusvero
poistuu ei asunnon verotusarvolla ole sinällään enää merkitystä. Varallisuusveroa varten on asunto-osakkeille, osakkeille, kiinteistöille ym ollut laskettava joku arvo veron määräämiseksi. Aika harva suomalainen on varallisuusveroa joutunut maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740