Asunnon verotusarvo

määräytyminen?

Miten asunnon verotusarvo määräytyy? Saamassani veroehdotuksessa oli merkitty asuntoni (=osakehuoneisto) verotusarvoksi n. 40% siitä kauppahinnan summasta, jonka maksoin asunnosta vuosi sitten.

Tietääkö kukaan?

4

11962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetellään

Asunnon verotusarvolla ei ole mitään tekemistä asunnon ostohinnan kanssa.
      Nykyään kun ei makseta varallisuusveroa, niin sen luvun voi vain sivuuttaa.
      Verotusarvo määräytyy kiinteistön arvon mukaan ja se on taas muodostunut joskus rakennusvaiheessa.
      Tuo luku voi joskus nousta veroehdotuksessasi, mikäli talossasi on tehty mittavia korjauksia, jolloin talon arvo nousee.
      Verottaja tarvitsee tuota kiinteistön arvoa, koska sen mukaan lasketaan kiinteistövero.

• verotusarvo

lasketaan asunto-osakeyhtiön antamien tilinpäätöstietojen perusteella. Eli asunto-osakkeen verotusarvo on laskettu muistaakseni edellisen vuoden (viimeksi vahvistetun verotuksen) tasetietojen perusteella. Verotusarvolla ei ole mitään tekemistä ostohinnan kanssa.

• mie27

Minäkin ihmettelen itsekin veroehdotustani - ei aukea näin tyhmälle... Eli miten tuo asuntoni verotusarvo sitten vaikuttaa minun perskohtaiseen verotukseeni? Toisin sanoen kannattaako asua arvokkaammassa talooyhtiössä vaiko mennä mörskään...?

• varallisuusvero

poistuu ei asunnon verotusarvolla ole sinällään enää merkitystä. Varallisuusveroa varten on asunto-osakkeille, osakkeille, kiinteistöille ym ollut laskettava joku arvo veron määräämiseksi. Aika harva suomalainen on varallisuusveroa joutunut maksamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5296
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3681
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3253
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2485
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2092
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1977
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163