Kertokaa tänne montako kertaa olette joutuneet uusimaan inssin ja mistä syistä. Itse pääsin läpi kahdella uusinnalla ihan mitätömistä virheistä jotka virkailija laittoi konflitiksi.
Montako kertaa uusit Inssiajon
24
23751
Vastaukset
- sun
Niin sun mielestä mitättömiä VIRHEITÄ...
- tytteliini
minä pääsin ekalla kerralla, vaikka ´virheitä oli mukamas. yksi virhe oli tämä: oli tasa-arvoinen risteys ja minun pitää väistää oikealta tulevia, ja vasemmalta tulevia ei. noh, minä päästin sen vasemmaltatulleen pakun ensin. huhuh
- werw
tytteliini kirjoitti:
minä pääsin ekalla kerralla, vaikka ´virheitä oli mukamas. yksi virhe oli tämä: oli tasa-arvoinen risteys ja minun pitää väistää oikealta tulevia, ja vasemmalta tulevia ei. noh, minä päästin sen vasemmaltatulleen pakun ensin. huhuh
pääsin läpi kerran, toista kertaa eivät ole pyytäneet inssiin
- mäxy
tytteliini kirjoitti:
no kyllähän tuo selvästi "virhe" oli joskaan ei mikään paha, kumminkin liikenne sujuu parhaiten esim. tasa-arvoisissa risteyksissä juuri ajo järjestyksen mukaan
- -----
mäxy kirjoitti:
no kyllähän tuo selvästi "virhe" oli joskaan ei mikään paha, kumminkin liikenne sujuu parhaiten esim. tasa-arvoisissa risteyksissä juuri ajo järjestyksen mukaan
Ekallahan se meni, täytyy olla aika tumpelo (taikka akka) jos sen joutuu uusimaan
----- kirjoitti:
Ekallahan se meni, täytyy olla aika tumpelo (taikka akka) jos sen joutuu uusimaan
akka? Uuden tutkimuksen mukaan naiset ovat miehiä parempia ratintakana. Yks selitys siihen on, et miehet ajaa enemmän humalassa autoa ja näin ne tilastot syntyy.
Itsekkin pääsin ekalla B sekä C- inssit.- tekila
Mr.Ez kirjoitti:
akka? Uuden tutkimuksen mukaan naiset ovat miehiä parempia ratintakana. Yks selitys siihen on, et miehet ajaa enemmän humalassa autoa ja näin ne tilastot syntyy.
Itsekkin pääsin ekalla B sekä C- inssit.kyllä oon huomannu että nuo poikapuoliset ystävät niitä inssejään on uusinu enemmän ku tyttöset:D
- Juuli
mäxy kirjoitti:
Ei se kyllä aina taida niin mennä, että ajojärjestyksen mukaan pitäisi ajaa. Itselläni kävi inssissä niin, että tulin tasa-arvoiseen risteykseen, jossa oli kolme vastaantulijaa ja yksi oikealta. Odotin sitten niin kauan että kaikki muut olivat menneet, eli ensin ne vastaantulijat ja sitten oikealta. Virhehän siitä tuli, kuulemma olisi pitänyt mennä vastaantulijoiden kanssa yhtä aikaa, kun se oikealta tulija joutui joka tapauksessa odottamaan.
- mäxy
Juuli kirjoitti:
Ei se kyllä aina taida niin mennä, että ajojärjestyksen mukaan pitäisi ajaa. Itselläni kävi inssissä niin, että tulin tasa-arvoiseen risteykseen, jossa oli kolme vastaantulijaa ja yksi oikealta. Odotin sitten niin kauan että kaikki muut olivat menneet, eli ensin ne vastaantulijat ja sitten oikealta. Virhehän siitä tuli, kuulemma olisi pitänyt mennä vastaantulijoiden kanssa yhtä aikaa, kun se oikealta tulija joutui joka tapauksessa odottamaan.
mutta juuri näinhän, miten et mennyt, niin pitäisi ajaa jos mennään ajojärjestyksen mukaan (olettaen että tämä kyseinen oikealla puolella oleva auto olisi kääntynyt vasemmalle)..
koska kuvailemassasi tilanteessa oikealta tullut ei voinut ajaa risteykseen koska taasen hänen oikealta puoleltaan tuli autoja, jotka ajavat sinua kohti, niin silloin olet sinä "etuoikeuttettu" ajamaan ensin..
taas jos oikealla oleva auto olisi kääntynyt oikealle, eli samaan suuntaan mihin sinä ajoit, niin silloin hänellä olisi ollut etuajo oikeus sinuun nähden..
hiusten halkomista kun kyseessä on inssi ajo, mutta näihin ne aika paljon kiinnittää huomiota - Kusetusta
Juuli kirjoitti:
Tulen pääkatua, pitää kääntyä vasemmalle yksisuuntaiselle. Odottelua, että lähes 100-vuotias pappa päättäisi, lähtisikö ylittämään suojatien vai ei. No, odotin.Mutta pappa ei mennyt, vaan lähti AUTON takaa ylittämään suojatietä. Inssin kynä sauhusi..
Edestä, toiselta kaistalta tuli porukkaa. Ajoivat suoraan. Ja oikealta tuli väkeä koukkimaan eteeni. Odotin, koska olinhan kääntymässä vasemmalle.
Kuppasin kuulemma liikaa, olisi pitänyt painaa kaasua ja mennä vain. Ja se pöhkö pappa.. Miksi annoit hänen mennä takaa..
Olipa päivä, eikä enää takaisin tule. En päässyt läpi, mutta sen inssin nähtyäni en uskonut mitään hyvää tapahtuvan ajon aikana. Kuten kävi niin.
Ensi kerralla otan juristin ajoa seuraamaan takapenkille tai videoin tilanteet. Kuka sitten pääseekään läpi... - Ulkoinen
----- kirjoitti:
Ompas sulla asenne. Oletan sukupuolesi olevan se vähemmän kaunis.. Onkohan sulla jotain katkeruutta naissukupuolta kohtaan? Ehkäpä joku nainen päässyt ekalla läpi, kun itse olet joutunut monestikin ehkä yrittämään..
- Nimetön
Ite pääsin ekalla kertaa läpi inssistä, mutta kaverin yritys hylättiin. Hän oli ajamassa kaupan pihassa vinoparkista pois, kun toiselle puolen ollut henkilö teki saman liikkeen. Ajoivat kolarin ja inssivalvoja ei tiennyt kumman vika kolari oli, joten eihän hän voinut kaveria päästää läpi inssistä! En oikein tienny olisko nauranu vai itkeny, kun kuulin tapahtuneesta..
- -.-
en kertaakaan. Ekalla kerralla meni läpi.
- Per Saukko
Ensin liian suuri tilannenopeus, sitten liian pieni tilannenopeus. Virkamiehen tehtävä Suomessa on saada kansalainen tuntemaan olonsa mahdollisimman vittumaiseksi. Saamme nähdä korjaako EU näitä.
- Uunista ulos
Tulin puoli tuntia sitten inssistä. Hylätty! Ajoneuvon käsittelyssä puutteita, suurin syy. Ajoin mm. jyrkkää mäkeä kauppakeskuksen katolle, juuri mäkilähdössä melkein ylhäällä joku vanha akka tuli autolla ylhäältä. Heristi nyrkkiä, puski päälle. Arvatkaa, oliko kiva peruuttaa, kun takaakin tuli autoja samaa mäkeä ylös. Tärisin ihan kauheasti, sanoin ääneen, että kyllä toi täti voisi vähän peruuttaa, kun on tasaisella alustalla ja vielä tulossa alaspäin. Arvatkaa, mitä se inssi teki? Kirjoitteli muistiinpanoja kynä sauhuten.
Vaihdoin mielestäni puolen tunnin kaupunkiajon aikana vaihdetta riittävästi: se sanoi, että ajoin liikaa pienillä vaihteilla. Onko mielestänne kaupungin keskustassa pyhäpäivän aaton ruuhkassa oikein ajaa nelosella, kun kolmosellakin pääsee?
Lähes 10 lisätuntia lisää. Niin mukava se autokoulun opettaja oli, että ei laskuta ylimääräisistä tunneista. Maailmaan mahtuu onneksi muitakin kuin tympeitä autoilijoita markettien katoilla ja pikkumaisia inssejä.
Jäi vähän ikävä maku, kun kuulin, että monet ovat päässeet sukulaissuhteiden avulla -vaikka auto olisi parikin kertaa sammunut kokeen aikana- läpi.
Toisella kertaa menen inssiin vasta kun toinen henkilö ottaa ajosuorituksen vastaan. Eikö jännitystä noteerata yhtään? Ja mikä piru ajaa ajattamaan pahimpaan mahdolliseen mäkilähtöön ruuhkaisimpana aikana? Ei kaikki sekunnissa mäkilähtöä tee, vaikka kuinka nyrkkiä heristettäisiin.
Yrittäkää vaan sitten -muut reputtaneet-koota itsenne ja ehkä jännittää ensi kerralla vähemmän. Nythän niinkuin on jo kokemusta mitä kokeessa tulee vastaan ja mihin se vieressä istuva oikein kiinnittää huomiota. Joten se jännitys lievempänä ei muuta kuin uusia ajotunteja kohti ja toivottovasti parempaa tuuria kokeen aikana. Kyllä vaan sapettaa, ja 36 euroa kukkaro on kevyempi.- jos haluaa
Kyllä mun käsittääkseni sä voit toivoa jotain toista inssiä jos kerta et sitä ensimmäistä halua enää nähdä. Sanot sen vaikka jo aikasemmin kun varaat inssiä.
- niihin
No mulla oli tänään inssi eikä mennyt läpi..Tyssäsi siihen kun taskuun peruutuksessa osuin jalkakäytävään
- siinähän ei saa osua
Kyllä se on aika usein pienestä kiinni. Siinä taskuun peruutuksessa mun käsittääkseni kanssa ei saa osua siihen jalkakäytävään, vaan sen auton on kokoajan pysyttävä siinä tiellä.
Itse en joutunut tekemään inssissä taskuun peruutusta, mutta kyllä jouduin muuten sitten peruuttelemaan.
- 0 kertaa uusinut
oon ajanut mopo-, traktori-, auto-, ja kuorma-auto kortit. kaikki inssit ja teoriakokeet ekalla läpi.
veivasin harjoitusteoriakysymyksiä niin kauan läpi että osasin ne ulkoa. ennen inssiä olevilla viimeisillä ajotunneilla kysyin opettajilta, että onko mulla mitään kamalia virheitä ajotyylissä ja kyselin myös 'loukkuja' joihin inssissä voidaan ajattaa..- joillekkin taas ei
Kyllä se on puhtaasti niin, että joillekkin se on helppo ja joillekkin ei niin helppo. Jotkut saa kaiken ekalla, jotkut ei saa.
- ja osa
joillekkin taas ei kirjoitti:
Kyllä se on puhtaasti niin, että joillekkin se on helppo ja joillekkin ei niin helppo. Jotkut saa kaiken ekalla, jotkut ei saa.
on tottunut saamaan kaiken ilman omia ponnistuksia.
Itse töppäillään inssissä,ja kuitenkin se syy pitäis löytää muualta kuin itsestä.
- eikä osaa
eivätkä myöskään lue autokouluvihkostakaan. Laiskuus ja osaamattomuus on syynä hylkäämisiin. Mutta! Hyvä on etsiä joku syntipukiksi. Itsessähän ei ole vähäisintäkään vikaa.
Vaikkapa sellaiset syyt, ku "että opetusauto on niin kumma, vaihdelaatikko on ihan ihmeellinen, nää tietki on ihan outoi, ei se opekaan osaa opettaa ja inssin oli outo tyyppi ja vei tahallaan mut jopa risteykseen asti ja piti mietiii, ketä mä väistäsin yms...... Mull ois menny hyvi, mut sitten tuli se mopo ja mä mokasin mukamas 8 kertaa inssin aikana. Ihan rahastusta, mun isäkin on viisaampia ja voittais sen inssin, ku sill ei ollu edes lävistyksii ja oli vanhan mallinen kännykkäki".
Nimimerkillä: Sivusta 12 v. seurannut, Opettajakorkeakoulusta valmistunut liikenneope, merkonomi, autoteknikko, neljää kieltä sujuvasti, opiskeluaikana raskaan liikenteen leivissä, myös Euroopassa, jossa asunut työni takia pari vuotta. Useita jatkokoulutus- ja kursseja takana ja ennen kaikkea edessä. Siis normaali perusope taustaltani.
Onneksi kuiteskin suuri osa oppilaista on tunnollisia ja myöntävät omat vikansa ja kohentavat taitojaan seuraavaa yritystä varten.
Autokoulu tekee varmuudella kaikkensa, että se minimiajotaito saavutettaisiin ja päästäisiin yksin sinne vaaralliseen liikenteeseen. Onnea ja terveyttä liikenteen jäljiltä itse kullekin.
Enpä laita nimeäni, mutta vaikkapa viikinkimotoilija.- ...
"Tumpelot valittaa eivätkä myöskään lue autokouluvihkostakaan. Laiskuus ja osaamattomuus on syynä hylkäämisiin."
ja vähän myöhemmin:
"Onneksi kuiteskin suuri osa oppilaista on tunnollisia ja myöntävät omat vikansa ja kohentavat taitojaan seuraavaa yritystä varten. "
Eli tätä nyt oli vähän vaikeaa ymmärtää, kun ei noin hienoa ansioluetteloa itselläni ole. Aika harvalla 18-vuotiaalla tietenkään onkaan (tuskin sinullakaan sen ikäisenä) ja miten ne nyt yleensä liittyi tähän asiaan???
Tuo laiskuus erityisesti tuossa pisti silmään. Olen lukenut kirjan pariinkiin otteeseen, harjoitellut netissä ja teoriakoe meni heittämällä läpi. Inssi sen sijaan ei. Ajelua olisin harjoitellut mielelläni enemmänkin, vaikka sata tuntia ennen inssiä, mutta kun siihen ei yksinkertaisesti ole MAHDOLLISUUTTA. Ei ole autoa lähiomaisilla eikä paikkaakaan... eikä uskallusta lähteä kenenkään vähänkään vieraamman autolla mökkiteille talviaikaan. JA open mielestä minä olin kuitenkin valmis kokeilemaan inssiä, joten en sitten viitsinyt lisätunteja ennen inssiä ottaa. Siinä kun ei ole mitään takuuta, että se niitten jälkeen kuitenkaan menisi läpi.
Itselläni suurin syy inssin hylkyyn oli varmaankin käsittelykyvyn puutteet. Olisi hirveän mielenkiintoista tietää, kuinka moni sellaisista, jotka väittää, että ajokoe on lapsellisen helppo, ovat ajelleet autolla ennen autokoulua. Mutta sitähän ei KUKAAN tietenkään koskaan kerro...
Luontaisia lahjakkuuksiakin tietenkin löytyy, mutta on myös meitä vähemmän lahjakkaita. Mutta ei se vielä ole tumpelon tai laiskan tunnusmerkki, jos ei ole synnynnäiseti lahjakas, vai?
Ja sitten vielä tuosta SINUN asenteesta opettajana, että olisikohan aiheellista lisätä tuohon ansioluetteloon jotain kasvatustieteen opintoja, niinku vielä sen lisäksi, mitä siellä liikenneopekoulutuksessa opetettiin? Jotenkin nyt jäi sellainen kuva, että ajattelet meidän kaikkien olevan jotain massaa ja ne jotka ei selviä siitä standardiopetuksesta ovat automaattisesti tumpeloita tai laiskoja. Tosi vanhanaikaista.
- Sammakko.
Kerran. Eipä siinä muuta ollut, kuin että ajoin vähän liian kovaa(tosin niin hiljaa en ole tainnut kertaakaan ajaa kortin saatuani).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841