Katso videopätkä

ReaAalto

Harhaoppisuudesta toiminnassa.
Moni helluntalainenkin harrastaa tätä
"ihmeparantamista".
Olen itse ollut paikan päällä helluntaikonferensseissa
sekä muissa helluntalaisten kokouksissa aikoinaan
eikä tämä videolla näytetty toiminta eroa muuta kuin vivahteissa.
Henki on sama, eli eksytyksen henki toimii ja
käyttää hyväkseen Jeesuksen nimeä.

Tälläkin palstalla esiintyy tämä samainen mies Saarikalle.

http://groups.msn.com/Vapaasana/videoparantamisesta.msnw

27

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uks

En kajonnut tuohon videopätkään,olen sen aikaisemmin katsonut,enkä ota kantaa.
      Jos tarkoitit tapahtumia 70 luvun lopun ja 80 luvun alun aikoja,niin sillöin ainakin Pyhä Henki oli niissä mukana.
      Mutta kysyn mitä mahdoit tarkoittaa, kun sanoit alustuksessa;Tälläkin palstalla esiintyy tämä samainen mies Saarikalle? Siis tälläkö Keskustelu palstalla?

• ReaAalto

Lappajärven Veli Saarikalle!

• arvata.
        ReaAalto kirjoitti:

Lappajärven Veli Saarikalle!

Se, joka aina huutaa isoilla kirjaimilla, kiehuu vihasta ja linkittää torontolaissivuille?

• ReaAalto
        arvata. kirjoitti:

Se, joka aina huutaa isoilla kirjaimilla, kiehuu vihasta ja linkittää torontolaissivuille?

Samalta tai ainakin hän on se joka puolustaa täällä usein Saarikallea.
        Mutta kyllä Saarikalle itsekin täällä "pyörii".

• hermanni

jäin ihmettelemään näkemääni. Olen itse koulutukseltani teologi ja väitellyt uskontopsykologiassa. Herää vain kysymys siitä, että miten paljon tuosta vaikutuksesta oli inhimillistä? Missä määrin Jumala oli tapahtumassa mukana? Kristillisen kirkon päätehtävä on evankeliumin julistaminen. Jos Jumala hyväksi näkee julistetun sanan vahvistukseksi tehdä jotakin, niin se on Herran kädessä. Sellaista ohjelmaa meidän ei tulisi pyrkiä tarkoituksellisesti järjestämään.

• ReaAalto

Missä määrin Jumala mukana?
        Ei tuossa ollut mielestäni Raamatun Jumalan kanssa
        mitään tekemistä.
        Tällainen toiminta on suoranaista Jumalan pilkkaa.
        Varoitan jokaista katsojaa karttamaan tällaisia tilaisuuksia, missä kaadellaan ja puhallellaan okulttisten voimien avulla ihmisiä kumoon ja annetaan sairaille köyhille ihmisille väärää toivoa.

• hermanni
        ReaAalto kirjoitti:

Missä määrin Jumala mukana?
        Ei tuossa ollut mielestäni Raamatun Jumalan kanssa
        mitään tekemistä.
        Tällainen toiminta on suoranaista Jumalan pilkkaa.
        Varoitan jokaista katsojaa karttamaan tällaisia tilaisuuksia, missä kaadellaan ja puhallellaan okulttisten voimien avulla ihmisiä kumoon ja annetaan sairaille köyhille ihmisille väärää toivoa.

koska en voisi ajatellakaan ryhtyä tällaiseen toimintaan. Kristus jätti meille evankeliumin julistamisen eikä shown järjestämistä.

• ReaAalto
        hermanni kirjoitti:

koska en voisi ajatellakaan ryhtyä tällaiseen toimintaan. Kristus jätti meille evankeliumin julistamisen eikä shown järjestämistä.

Sanoutunut irti kaikesta kaatumiskokemuksesta, jota olen kokenut helluntaiherätyksessä olleena.
        Jo 70-luvun lopussa sain ensi kertaa N.Ylivainion kokouksessa kokea huojuvaa voimaa ja kaatua.

• hermanni
        ReaAalto kirjoitti:

Sanoutunut irti kaikesta kaatumiskokemuksesta, jota olen kokenut helluntaiherätyksessä olleena.
        Jo 70-luvun lopussa sain ensi kertaa N.Ylivainion kokouksessa kokea huojuvaa voimaa ja kaatua.

Eikö Kristus pyrkinyt antamaan ihmiselle kävelytaidon, terveyden ja kiitollisen mielen. Oikein ymmärretty Kristus-usko on ihmisen hyvän puolella. Hän oli hiljainen ja nöyrä sydämeltään.

• ReaAalto
        hermanni kirjoitti:

Eikö Kristus pyrkinyt antamaan ihmiselle kävelytaidon, terveyden ja kiitollisen mielen. Oikein ymmärretty Kristus-usko on ihmisen hyvän puolella. Hän oli hiljainen ja nöyrä sydämeltään.

Ei tänäkään päivänä, se arkinen ja tavallinen puusepän Poika kelpaa kaikille.
        Pitäisi olla se suuri ja upea kuningas.

Mutta Jeesus Kristus on Kuningastenkin Kuningas.
        Vielä tänäkin päivänä moni valitsee Kristuksen sijaan Barabbaan.

• hermanni
        ReaAalto kirjoitti:

Ei tänäkään päivänä, se arkinen ja tavallinen puusepän Poika kelpaa kaikille.
        Pitäisi olla se suuri ja upea kuningas.

Mutta Jeesus Kristus on Kuningastenkin Kuningas.
        Vielä tänäkin päivänä moni valitsee Kristuksen sijaan Barabbaan.

Yksi saarna kohta on Joh. 19:30 "Se on täytetty." Mikä oli täytetty? Isän tahto oli täytetty. Se on täytetty, mitä tämä syntisen maailman, sinä ja minä tarvitsemme. Nyt se on valmis. Sitä ei tarvitse parannella. Se on meidän puolestamme valmis. Pelastus on Jumalan suuri lahja meille. Tämä viestin välittäminen on kristillisen seurakunnan tehtävä. Pysytään sille uskollisena.

Pääsiäiseen liittyy paljon juoksevia jalkoja. Mikä olisi sen ihanampi kuva pääsiäisestä, kuin kuva Pietarista ja Johanneksesta, kun he hyvän uutisen kuultuaan lähtivät juoksemaan haudalle kasvot ilosta ja toivosta sädehtivinä. Kristus on todella noussut ylös! Tällä asialla on kiire!

• ja niinhän

Niinhän tossa just käy.
        Voima vaikuttaa kun rukoillaan, noin se pitää olla.
        Jos se on tollaisia näkyviä tapahtumia niin mikäs siinä.

• voi,,,

muuta sanoa kuin että säälittää nuo ihmiset jotka tuolla kaatuilee

• Aika hurjaa touhua noissa videopätkissä. Minä en pitäisi tuollaisesta viihteestä lainkaan.

Ihan aiheellista kritiikkiä tuot helluntailaisille. Monenlaisia villityksiä liikkuu, eikä kaikkeen saa lähteä mukaan.

Esim. Jouko Nieminen kulkee voimakkaasti varoittaen Nokia herätyksestä ja uuskarismaattisista liikkeistä seuraavassa linkissä..

http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/karis_nieminen.html

Toki helluntaiseurakunnissa paljon arvostetaan Matti Pyykkösen opetuksia. Joten ei ihan ulkona olla näistä asioista:)

http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html

• helluntailainen? Luulin, että hänellä on joku oma pikku ryhmittymä jota hän johtaa.

Itsekin karttaisin tuollaista showbisnestä.

• Tämän tästä

Saarikallen toiminnasta sekä kiitos että haukut kuulukoon hänen johtamalleen työlle. Se ei ole helluntailikkeeseen kuuluva srk, vaan varsin menestysteologinen srk.

• helluntaikeppi

olen joskus ollu nois tilaisuuksissa mis porukkaa kaatuu. ihmettelin sillo miks muhun ei vaikuta tollanen. nyttenmin älyän.

• Rukos toimii

Siinä vaan rukoillaan ja ihmisiä kaatuu.
      Missä raamatussa on maininta että rukouksessa ei olisi voimaa ja se ei vaikuttaisi.
      Raamattu käskee rukoilemaan sairasten puolesta ja ne paranevat.
      Käskemään ulos riivaajia ja ilmoittaa että monet voimavaikutukset seuraavat rukousta.
      Peloittaako teitä nähdä voima käytännössä.
      Miksi teitä peloittaa a kauhistuttaa toi toiminta?
      Helppohan sitä on kaikki teilata, mutta jospa onkin kyse ihan rukouksesta ja siitä vaikuttavasta voimasta.

• TuTkiJa71

Videonauhoitteet ovat pelottavia.
      Pakkoliikkeet muistuttavat patologista alkoholipäihtymystä, jolloin pieni määrä alkoholia saa aikaan äärimmäisen kiihtymystilan.
      Pastorien toiminta vaikuttaa vastuuttomalta
      ja kovin egoistiselta. Hypnoottisen tilan väitetään tulevan jumalasta, vaikka tässä palvellaan kaatajien omia mielihaluja.
      Eräänlaista perversiota tämäkin uskovien kokoamiseksi yhtenäisemmäksi ihmeiden eteen, mutta vastuutonta huijausta.

• todé

tuota videota on jo katseltu täälläkin aivan kyllästymiseen saakka..tiedoksi realle: se sai murskatuomion myös vihaamallasi netmission -foorumillakin.

nyt, kun myös helluntaiseurakunnissa toimitetaan pääsiäisen aikaan useita jumalanpalveluksia, voi jokainen avauksen lukija käydä itse toteamassa, millainen on se, henki, joka helluntaiseurakunnissa vaikuttaa.

tuomalla saarikallen nimen oudon henkisen viestinsä loppun rea antaa vaikutelman, että veli saarikalle olisi hyvinkin hyväksytty uskon sanalainen helluntaipiireissä.
      kuitenkin, kuten suuri osa palstalaisista jo tietääkin, saarikalle ei nauti helluntaiherätyksen luottamusta. harhauduttuaan menestysteologian puolelle, hän perusti oman yhteisön, ja erosi helluntaiherätyksen "työyhteydestä". saarikallea on siis turha odotella juhannus-konferensin pääpuhujaksi.

tulevan konfensiin teema ei muuten ole "outo henki", vaan IHMEELLINEN ARMO.
      tervetuloa keuruulle, rea. opetellaan yhdessä, mitä armollisuus on.

• Mies paikallaan

Ihan hyvä tyyppihän Kalle on.
        Calle.
        Julistaa ja kovaa ja totuutta. Välillä tietysti sieltä pääsee joitain tiukkoja helvettiin julistamisia jotka saavat herkempiä hirvittää.
        Se on hienoa että hänen rukoillesa ihmisiä paranee ja vapautuu.
        Ompa joku Homoudestakin parantunut.
        Ihmeellistä, en ole varma kuitenkaan siitä, mutta jotain sellaista muistelkisin.
        Hyviä saarnoja kuinka ihminen alkaa menestymään kun tulee uskoon ja alkaa saamaan ylhäältä apua.
        Menestyminen on raamatussa eihän se sieltä ole pois otettu.
        Uskovat menestyy ja syntiset kukistuvat ja kärsivät kauheissa synnin kanleissa.
        He ovat toivoa vailla.
        Todellisia luusereita, mutta apu ja ilosanoma on heille tarjolla.
        Antakaa pelastaa itsenne te kurjat.

• I love Calle
        Mies paikallaan kirjoitti:

Ihan hyvä tyyppihän Kalle on.
        Calle.
        Julistaa ja kovaa ja totuutta. Välillä tietysti sieltä pääsee joitain tiukkoja helvettiin julistamisia jotka saavat herkempiä hirvittää.
        Se on hienoa että hänen rukoillesa ihmisiä paranee ja vapautuu.
        Ompa joku Homoudestakin parantunut.
        Ihmeellistä, en ole varma kuitenkaan siitä, mutta jotain sellaista muistelkisin.
        Hyviä saarnoja kuinka ihminen alkaa menestymään kun tulee uskoon ja alkaa saamaan ylhäältä apua.
        Menestyminen on raamatussa eihän se sieltä ole pois otettu.
        Uskovat menestyy ja syntiset kukistuvat ja kärsivät kauheissa synnin kanleissa.
        He ovat toivoa vailla.
        Todellisia luusereita, mutta apu ja ilosanoma on heille tarjolla.
        Antakaa pelastaa itsenne te kurjat.

Kalle rocks over Beethoven. Rolls over Simon Peter ? Yes, this man is a Hierou and Hetierou at the same time.

• jees jees
        I love Calle kirjoitti:

Kalle rocks over Beethoven. Rolls over Simon Peter ? Yes, this man is a Hierou and Hetierou at the same time.

Calle the Lappajärven Bonnke on viimeinen totuudentorvi.

• roskajoukko saa kyytiä

Vielä kaiken huipuksi: Tässä maassa joka toinen syntymätön lapsi tapetaan! Meillä oli nettisivuilla keskustelu, jossa joku sanoi: "Naisilla on oikeus tehdä abortti. Nousetko sinä valtiota vastaan?" Minä nousen laillista esivaltaa vastaan aborttikysymyksessä, koska laillinen esivalta on tehnyt laittoman lain, joka ei ole sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa! Jumala ei ole koskaan tahtonut sitä, että nuoret naiset tappavat pienet syntymättömät lapsensa kohtuunsa. Ja lääkärit toimivat pyöveleinä. Pyöveli on jokainen lääkäri, joka tekee abortin. Abortti on Perkeleestä, se on Molokille uhraamista! Se ei kuulu Jumalan valtakuntaan eikä sivistyneeseen valtioon. Minä olen saanut tarpeekseni tästä pimeydestä. Kuinka kauan minun pitää huutaa teille, että muuttuisitte?

Ajatelkaa, tässä maassa on tehty yli puoli miljoonaa aborttia 70-luvun jälkeen. Yli puoli miljoonaa murhaa! Mikään murha ei ole oikein, kaikista vähiten viattoman lapsen murha. Laillisesti tässä kansakunnassa teurastetaan lapsia läjäpäin. Ja kun heitä teurastetaan, niin missä ovat ne pastorit, missä ovat ne papit, missä ovat ne piispat, jotka nousevat abortteja vastaan? Jokainen lapsensa tappaja on matkalla helvettiin, jos ei tule katumukseen ja ota Jeesusta vastaan pelastajana. Jokainen abortin suorittanut lääkäri on matkalla helvettiin, jos ei tee parannusta ja pyydä Jumalalta syntejä anteeksi. Näin se vaan on. Minä en silittele murhasyntejä tässä maassa.

Suomen valtio suojelee lapsensa tappajia, ja lääkäripyövelit ovat erityissuojeluksessa. Heillä on viattomien verta käsissään! Valtion päättäjät, jotka hyväksyvät abortin, ovat myös murhaajia. Jokainen tämän perkeleellisen lain hyväksyjä on henkipatto, murhaaja. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi! Miten luulette pääsevänne helvetin tuomiota pakoon, jos ette muutu? On ennaltaehkäisyä tuoda esiin Jumalan sanaa: seksuaalinen suhde kuuluu aviovuoteeseen eikä minnekään muualle. Mikään avioliiton ulkopuolinen seksisuhde ei ole oikein. Minä astun vastustamaan laillista esivaltaa, koska se on tehnyt laittoman lain. En hyväksy, että viattomia lapsia uhrataan. Sana puhuu, että olkaa alamaisia esivallalle. Alkukieli sanoo: "oikeuden mukaista esivaltaa kohtaan". Mikä oikeudenmukaisuus on siinä, jos heikompia murhataan, ja vielä puolustuskyvyttömiä lapsia, jotka eivät voi mitään tehdä eteensä?

Minä olen jopa sitä mieltä, että kun vain avioliittoon kuuluu seksi, niin jokainen mies joka sanoo naisystävälleen, joka on tulossa raskaaksi, että tee abortti, niin tämä mies pitäisi kuohita. Se pienempi rangaistus kuin murhata viaton lapsi. Lakkaisivat kerrankin murhakehotukset, kun oma lintu pantaisiin toimintakyvyttömäksi.

Minä tuon esiin Raamatun totuutta. Raamatun totuudessa on myös kova terä. Jeesus vihasi syntiä, mutta rakasti laupeutta ja rakasti ihmistä. Meillä ei ole mitään oikeutta silitellä pimeyttä, joka on vallannut ihmiset. Jumala tahtoo, että sinä muutut. Saatana on viemässä sinua helvettiin demoniensa kautta. Mutta Jeesuksen veri on vuodatettu sinun edestäsi, jotta sinä pääsisit vapaaksi tästä pimeydestä, jonka kautta sinä murhaat omia lapsiasi. Minä vieläkin peräänkuulutan: Missä ovat tämän maan julistajat, jotka nousevat homoutta, aborttia, avioeroa ja muuta iljetystä vastaan. Missä ovat ne miehet? Miksi täällä ovat kaikki hiljaa? Minä en ole hiljaa! Vaikka tämä olisi viimeinen saarnani, niin minä huudan vieläkin: "Tehkää parannus ja antakaa pelastaa itsenne!"

• Nasse
    • ..............

..............

• Ilmestysmaja 2006

http://www.arkki.org/index.php?menu=tapahtumat&page=im06

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe