Oletko nähnyt enkelin!

Samuel

Oletko nähnyt enkelin? Jos olet millainen kohtaamasi tuonpuoleinen olento oli? Mikä sanoma hänellä oli? Kenen lähettämä tai kenen alainen hän oli? Näkivätkö muut myös saman enkelin? Säteilikö enkeli? Oliko ihmismäiset kasvot? Täyttikö kirkas puhdas valo huoneen? Mitä koit? Kerro minulle kokemuksistasi, olen äärimmäisen kiinnostunut kuulemaan tositauksia tältä alueelta. Tässä alla on linkki kotisivulleni:

http://www.free-webspace.biz/heavenlyjerusalem/mysite.html

178

75579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lerppala

      Luulen että sinun olisi viisasta hakeutua hoitoon, kunhan vain ehdotin...

      • Herran hoidettavaksi

        juudaan kirje jae 9: "Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra"

        Sinä et usko. Tämän kirjotin siksi että löytäisit Jeesuksen. Eneklitkin on totta. En halua että tajuat asian vasta viimeisen henkäyksesi jälkeen.

        Raamatussa sanotaan: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"


      • kirjotusvirhe, koska
        Herran hoidettavaksi kirjoitti:

        juudaan kirje jae 9: "Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra"

        Sinä et usko. Tämän kirjotin siksi että löytäisit Jeesuksen. Eneklitkin on totta. En halua että tajuat asian vasta viimeisen henkäyksesi jälkeen.

        Raamatussa sanotaan: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

        Olen ite ollut psyykelääkkeissä pidettynä monta vuotta. Ei tunnu kovin kivalta, mutta menen silti Taivaaseen kuoltuani.


      • herra.
        Herran hoidettavaksi kirjoitti:

        juudaan kirje jae 9: "Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra"

        Sinä et usko. Tämän kirjotin siksi että löytäisit Jeesuksen. Eneklitkin on totta. En halua että tajuat asian vasta viimeisen henkäyksesi jälkeen.

        Raamatussa sanotaan: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

        eipä ole enkeleitä näkynyt, mutta maahisen tapasin kerran lapissa oli pirun jäyhä tyyppi.


      • don
        herra. kirjoitti:

        eipä ole enkeleitä näkynyt, mutta maahisen tapasin kerran lapissa oli pirun jäyhä tyyppi.

        Tarttis varmaan hymyn tytöltä, niin jäyhyys lähtee.


      • kirjotusvirhe, koska kirjoitti:

        Olen ite ollut psyykelääkkeissä pidettynä monta vuotta. Ei tunnu kovin kivalta, mutta menen silti Taivaaseen kuoltuani.

        Oletko varma? Oletko ottanut Jeesusta sydämeesi ja tehnyt parannusta, taikka rukoillut syntejä anteeksi? Jos olet HYVÄ, jos ei, niin tee vielä kun on aikaa.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16.


      • Anonyymi
        mikhasik2000 kirjoitti:

        Oletko varma? Oletko ottanut Jeesusta sydämeesi ja tehnyt parannusta, taikka rukoillut syntejä anteeksi? Jos olet HYVÄ, jos ei, niin tee vielä kun on aikaa.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16.

        En halua näsäviisastella, mutta ei syntejä saa rukoilemalla anteeksi, sillä "jos ovat syntisi maan päällä anteeksi annetut ovat ne myös anteeksi annetut taivaassa" en muista tarkalleen, miten se meni, mutta jotenkin tuolleen


    • Jusa

      Näempä melkein päivittäin enkelin tai pari. Yksi imuroi juuri tuossa vierelläni. Ei se hirveästi loista mutta säteilee valoa päivittäin elämääni! Enkeli on naiseni jos et ymmärtänyt. Tämä on minun näkemykseni enkelistä.

      • Enkeleitä on

        Minullakin on tällä hetkellä kolme enkeliä tuhisemassa sängyissään :) Joku on viisaasti sanonutkin että jos tahdot nähdä enkelin kuvan, niin katso pientä lasta, hän on kuin enkeli, joka ei ole kenellekään pahaa tahtonut... Eikä tahdo, ennenkuin hän kasvaa isoksi ja muuttuu tyhmäksi aikuiseksi. Mieheni on myös oikea enkeli josta olen lasteni lisäksi kiitollinen joka päivä!


    • jopa

      tavanneeni sellaisen,mutta 3 viikkoa ensitreffeistä sain puukosta,koska menin estämään tuon tolvanan itsemurhayrityksen.ei enää enkeleitä.

      • enkelit voi olla myös ongel...

        sillä, enkelitkin elää.. vaikka ne onkin pelasustöissä, joskus niiden sydämmen päälle käy, tai ne haluu mennä takas jumalan tykö, niin noi itsemurhat tulee kuvioihin, tai ne kokee epäonnistuneensa enkelinä tai jotain, tottakai heilläkin on välillä uskon kanssa ongelmia, saatika, kun elämä on mitä ihmeellisintä, niin tulee liian epätodellinenolo, ja haluaa pois tästä maailmasta.

        Sellaista se on enkelin elämä. epätodellista, ja tyhjääkin joskus.

        enkelit joskus rakastauvat pelastettaviinsa.. ja unohtuvat...

        elämä on niin outoa..

        kertokaa te !


    • Nimetön

      Jeesuksen ja se oli ihmeellinen ja kävi näin. Rukoilin ja olin surullinen kaikesta kohtaamastani vastuksesta ja aloin sitten nukkumaan ja siinä unen ja valveen välimaastossa näin verhot vedetyksi pois ja näin miehen taivaassa istumassa ja Hän oli nuori ja todella heijasti iloa ja en elämässäni ole nähnyt niin iloista ihmistä,
      edes lähelle sitä.
      Se katsoi minuun ja muuttui surulliseksi ja katsoimme toisiamme ja ymmärsin että Hän tuli takiani surulliseksi ja en voinut sanoa sanaakaan, ja se kesti vain hetken, mutta se muutti jotain ja sitä en ole voinut unohtaa.

      • Antisankari_

        ettet ole syönyt sieniä ennen uskonnonharjoittamistasi? Kaikki uskonnot on lähtenyt siitä, kun jotkut varhaisimmat ihmiset ovat syöneet sieniä


      • Anonyymi

        Minulla oli hirveä päänsärky saunan jälkeen eikä ollut mitään lääkettä en pystynyt nukkumaan ja aloin rukoilla Jeesusta ja aivan totta päänsärkyni hävisi,muuten se olisi todennäköisesti kestänyt monta tuntia.


    • Memmu

      Hyvä Samuel..ymmärrän täysin ajatuksesi!

      Olen nähnyt enkelin...muutama viikko veljeni kuoleman jälkeen..unessa..todennäköisesti, sanon näin koska en tiedä olinko unessa vai hereillä, niin raastaava on omaisen menetys.

      Enkeli tuli luokseni, ojensi kätensä, yritin juosta pois, mutta enkeli tavoitti minut. Enkeli kertoi minulle, ettei tullut minua hakemaan (tietenkin luulin niin, koska kuolema oli juuri käunyt ja vienyt veljeni,niin ainakin luulen )vaan kertomaan miten hyvä veljelläni on nyt ja ilman kipua ja tuskaa.

      Mitään valoa ei ollut, vaan enkeli oli kuin ihminen..kaunis sellainen..niin ja siivet oli ja isot siniset silmät. Jäi hyvä mieli ja suru on antanut tilaa muulle elämälle!

      • kevät

        Pieni viisivuotias pojanpoika leikki keväällä ulkona , kun teimme puutarhahommia, yhtäkkiä hän huusi , tulkaa katsomaan täällä on enkeli.Äitinsä oli kaukana pellolla, eikä kuullut kun rapsutti maata. Minä olin lähenpänä ja kysyin,
        Missä enkeli on? hän näytti kädellään tässä etkös sä nää...minä sanoin no en...taas hän näytti kädellään ja sanoi ...tässä....seisoi hiljaa ..
        ei puhunut ..mitään...sitten vähän ajan päästä sanoi...mummi..se lensi pois...ei ole koskaan puhunut senjälkeen siitä asiasta.Jäi hiukka outo tunne. Jatkoi leikkiään kuin ei mitään olis ollut.Mietin jälkeenpäin,millainen hänen näkemänsä enkeli oli?


      • vieressä seissyt
        kevät kirjoitti:

        Pieni viisivuotias pojanpoika leikki keväällä ulkona , kun teimme puutarhahommia, yhtäkkiä hän huusi , tulkaa katsomaan täällä on enkeli.Äitinsä oli kaukana pellolla, eikä kuullut kun rapsutti maata. Minä olin lähenpänä ja kysyin,
        Missä enkeli on? hän näytti kädellään tässä etkös sä nää...minä sanoin no en...taas hän näytti kädellään ja sanoi ...tässä....seisoi hiljaa ..
        ei puhunut ..mitään...sitten vähän ajan päästä sanoi...mummi..se lensi pois...ei ole koskaan puhunut senjälkeen siitä asiasta.Jäi hiukka outo tunne. Jatkoi leikkiään kuin ei mitään olis ollut.Mietin jälkeenpäin,millainen hänen näkemänsä enkeli oli?

        Söimme eräänä kesä aamuna aamiaista. siinä katselin pihalle samalla. Neljä vuotias tyttöni sanoi minulle, kuka tuo poika on joka istuu tuolla ulkona tuolissa? Katsoin pihassa olevaa puutarha tuolia ja en nähnyt siinä ketään.
        Vanhempi tyttäreni,14 vuotias silloin, kysyi tytöltä uudelleen missä poika on?
        Tyttö näytti että tuolla se istuu.
        Kysyimme millaiset vaatteet pojalla on? Tyttöni vastasi että vaaleat.Me emme nähneet ketään istumassa tuolissa.
        Nousin pöydästä ja sanoin että menen ulos.
        Kävelin tuolion luo jossa poika oli.
        Vanhempi tyttöni kysyi sisällä missä se poika on nyt. Hän sanoi että on äidin vieressä.
        Menin takaisin sisälle ja kysyin että näkyykö poika vielä? Tyttöni sanoi että poika meni pois.
        Minulle tuli tuosta sellainen olo että uskon enkeleihin.


      • ...näki enkelin
        kevät kirjoitti:

        Pieni viisivuotias pojanpoika leikki keväällä ulkona , kun teimme puutarhahommia, yhtäkkiä hän huusi , tulkaa katsomaan täällä on enkeli.Äitinsä oli kaukana pellolla, eikä kuullut kun rapsutti maata. Minä olin lähenpänä ja kysyin,
        Missä enkeli on? hän näytti kädellään tässä etkös sä nää...minä sanoin no en...taas hän näytti kädellään ja sanoi ...tässä....seisoi hiljaa ..
        ei puhunut ..mitään...sitten vähän ajan päästä sanoi...mummi..se lensi pois...ei ole koskaan puhunut senjälkeen siitä asiasta.Jäi hiukka outo tunne. Jatkoi leikkiään kuin ei mitään olis ollut.Mietin jälkeenpäin,millainen hänen näkemänsä enkeli oli?

        Mieheni kuoli muutama vuosi sitten. Vähän mieheni kuoleman jälkeen poikamme syntyi. Muutaman kerran pitäessäni sylissäni tätä pientä vastasyntynyttä huomasin, kuinka hän katsoi johonkin ohitseni, selkäni taakse. Hänen kasvonsa kirkastuivat ja pikkuinen hymyili silmät loistaen.. Ajattelin, että hän varmaan näkee enkeleitä, ehkä hänen isänsä siinä takanamme meitä katselee. Mummini uskoo vahvasti, että pienet vauvat voivat nähdä sellaisia asioita joita me "pahaksi muuttuneet" aikuiset emme pysty näkemään.. kuten enkeleitä. Niin minäkin haluan uskoa. Vaikka me nykyajan rationaaliset ihmiset emme usko mitään mitä emme näe tai mitä ei ole tieteellisesti todistettu, niin ehkä joskus voisi avarin mielin yrittää nähdä: maailma on täynnä asioita, ihmeitä, joita emme näe, emme halua nähdä tai emme kykene näkemään. Tarvitseeko meidän edes kaikkea ymmärtää..

        Minua lohdutti suuresti ajatus siitä, että pieni poikani joka tuli taivaanlahjana kotiimme, toi tullessaan terveisiä isältään, ehkä he olivat jo tavanneet... Suren edelleen niin paljon sitä, että poikani ei koskaan päässyt isin syliin... ja sitä, ettei isi saanut elää täällä poikansa kanssa. Elämä tuntuu välillä niin kovin epäreilulta.

        Niin, ja onhan niitä enkeleitä tullut vastaan.. Näitä ihania tuttuja ja tuntemattomia lähimmäisiämme, jotka hädän hetkellä ojentavat auttavan kätensä :)


      • näki enkelin
        kevät kirjoitti:

        Pieni viisivuotias pojanpoika leikki keväällä ulkona , kun teimme puutarhahommia, yhtäkkiä hän huusi , tulkaa katsomaan täällä on enkeli.Äitinsä oli kaukana pellolla, eikä kuullut kun rapsutti maata. Minä olin lähenpänä ja kysyin,
        Missä enkeli on? hän näytti kädellään tässä etkös sä nää...minä sanoin no en...taas hän näytti kädellään ja sanoi ...tässä....seisoi hiljaa ..
        ei puhunut ..mitään...sitten vähän ajan päästä sanoi...mummi..se lensi pois...ei ole koskaan puhunut senjälkeen siitä asiasta.Jäi hiukka outo tunne. Jatkoi leikkiään kuin ei mitään olis ollut.Mietin jälkeenpäin,millainen hänen näkemänsä enkeli oli?

        Sitä piti siis vielä sanoa, että ehkä se mitä mummini on joskus sanonut, pitää paikkansa. Eli että pienet lapset pystyvät näkemään asioita joita me aikuiset emme näe... Ehkä pojanpoikasi todella näki enkelin. Lapset suhtautuvat elämään niin viattoman avoimin mielin... Meidän aikuisten tulisi välillä ottaa pienistä ystävistämme esimerkkiä.


      • ne lapset...
        näki enkelin kirjoitti:

        Sitä piti siis vielä sanoa, että ehkä se mitä mummini on joskus sanonut, pitää paikkansa. Eli että pienet lapset pystyvät näkemään asioita joita me aikuiset emme näe... Ehkä pojanpoikasi todella näki enkelin. Lapset suhtautuvat elämään niin viattoman avoimin mielin... Meidän aikuisten tulisi välillä ottaa pienistä ystävistämme esimerkkiä.

        Joo-joo. Lapset näkevät sellaista, mitä aikuiset eivät näe. Sitä sanotaan mielikuvitukseksi.

        Tässä äskettäin olin käymässä kyläilemässä perheessä, jossa oli kolme v poika. kun kävelin lattian yli, niin hän itku silmässä vinkaisi: "Miksi sinä potkaisit kissaani?" Hänen äitinsä selitti, että pojalla on mielikuvituskissa, koska hän niin mielellään haluaisi oikean kissan.

        Toinen tapaus kotipihalla; pikkupoika osoitti sormellaan puuhun ja sanoi Aku Ankan istuvan oksalla. Enhän minä sitä nähnyt, mutta hän näki.


      • Siunausta sinulle, Jeesus rakastaa sinua ja odottaa "yhteydenottoasi", muista lukea Raamattua ja pidä mielessä että saatanakin voi esiintyä valon enkelinä.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark. 16:16


      • Anonyymi
        ...näki enkelin kirjoitti:

        Mieheni kuoli muutama vuosi sitten. Vähän mieheni kuoleman jälkeen poikamme syntyi. Muutaman kerran pitäessäni sylissäni tätä pientä vastasyntynyttä huomasin, kuinka hän katsoi johonkin ohitseni, selkäni taakse. Hänen kasvonsa kirkastuivat ja pikkuinen hymyili silmät loistaen.. Ajattelin, että hän varmaan näkee enkeleitä, ehkä hänen isänsä siinä takanamme meitä katselee. Mummini uskoo vahvasti, että pienet vauvat voivat nähdä sellaisia asioita joita me "pahaksi muuttuneet" aikuiset emme pysty näkemään.. kuten enkeleitä. Niin minäkin haluan uskoa. Vaikka me nykyajan rationaaliset ihmiset emme usko mitään mitä emme näe tai mitä ei ole tieteellisesti todistettu, niin ehkä joskus voisi avarin mielin yrittää nähdä: maailma on täynnä asioita, ihmeitä, joita emme näe, emme halua nähdä tai emme kykene näkemään. Tarvitseeko meidän edes kaikkea ymmärtää..

        Minua lohdutti suuresti ajatus siitä, että pieni poikani joka tuli taivaanlahjana kotiimme, toi tullessaan terveisiä isältään, ehkä he olivat jo tavanneet... Suren edelleen niin paljon sitä, että poikani ei koskaan päässyt isin syliin... ja sitä, ettei isi saanut elää täällä poikansa kanssa. Elämä tuntuu välillä niin kovin epäreilulta.

        Niin, ja onhan niitä enkeleitä tullut vastaan.. Näitä ihania tuttuja ja tuntemattomia lähimmäisiämme, jotka hädän hetkellä ojentavat auttavan kätensä :)

        Se on totta,miehesi tuli katsomaan.Hän ei ole enkeli vaan sielu,kuten me kaikki.
        Lapset tiettyyn ikään näkevät ja eläimet koko iän,meidän erillisen maailman.
        Hän,miehesi tuli tuomaan Rakkautta lapselleen !
        Hän on läsnä vaikka ei pysty olemaan fyysisesti.
        Tärkein on,tiedät että RAKASTAA !


      • Anonyymi
        ne lapset... kirjoitti:

        Joo-joo. Lapset näkevät sellaista, mitä aikuiset eivät näe. Sitä sanotaan mielikuvitukseksi.

        Tässä äskettäin olin käymässä kyläilemässä perheessä, jossa oli kolme v poika. kun kävelin lattian yli, niin hän itku silmässä vinkaisi: "Miksi sinä potkaisit kissaani?" Hänen äitinsä selitti, että pojalla on mielikuvituskissa, koska hän niin mielellään haluaisi oikean kissan.

        Toinen tapaus kotipihalla; pikkupoika osoitti sormellaan puuhun ja sanoi Aku Ankan istuvan oksalla. Enhän minä sitä nähnyt, mutta hän näki.

        Joo-joo. Lapset näkevät sellaista, mitä aikuiset eivät näe. Sitä sanotaan mielikuvitukseksi.

        Tässä äskettäin olin käymässä kyläilemässä perheessä, jossa oli kolme v poika. kun kävelin lattian yli, niin hän itku silmässä vinkaisi: "Miksi sinä potkaisit kissaani?" Hänen äitinsä selitti, että pojalla on mielikuvituskissa, koska hän niin mielellään haluaisi oikean kissan.

        Toinen tapaus kotipihalla; pikkupoika osoitti sormellaan puuhun ja sanoi Aku Ankan istuvan oksalla. Enhän minä sitä nähnyt, mutta hän näki.

        He näkevät jolla on Rakkaus ja avoin mieli.


    • yuuup

      näin enkelin vähän jälkeen halloweenin purkutuomion saaneen talon luona kun tulin treeneistä kotiin, siellä hän ostui valkoinen hahmo kaukana. Oli ihan varmaan ihmishahmoinen!

      • itjootti

        Istui ei ostui.


    • ..tosin vain..

      ..Keuhkokuumeessa. Silloin hän istuskeli sängynpäässä :) Siro, vaalea nainen. Ei katsonut lainkaan itseeni päin. Nukahdin, ja kun heräsin, oli enkeli mennyt pois...

      Jos on paha keuhkokuume voi nähdä hallusinaatioita, kuten tuo enkelikin taisi olla.. Lisäksi näin ainakin metrin korkean, rautalangasta väännetyn kasvin.

      • keuhkokuumepotilas

        Siis mitäh ?!
        En mä ainakaa nähny mitää hallusinaatioita ku keuhkokuumeessa olin. :D sain kolme kertaa väärän diagnoosin ennen kun keuhkokuume todettiin keuhkojen röntgen-kuvasta. Olin noin 3 viikkoa keuhkokuumeessa, 39.4 asteen kuumeessa, näkemättä hallusinaatioita. Olisi kyllä ollut kiva nähdä.. Olisi ainakin ollut jotain tekemistä.. :D


      • :))
        keuhkokuumepotilas kirjoitti:

        Siis mitäh ?!
        En mä ainakaa nähny mitää hallusinaatioita ku keuhkokuumeessa olin. :D sain kolme kertaa väärän diagnoosin ennen kun keuhkokuume todettiin keuhkojen röntgen-kuvasta. Olin noin 3 viikkoa keuhkokuumeessa, 39.4 asteen kuumeessa, näkemättä hallusinaatioita. Olisi kyllä ollut kiva nähdä.. Olisi ainakin ollut jotain tekemistä.. :D

        Joo, mutta keuhkokuumeessa VOI nähdä hallusinaatioita.

        Olit niin hämmästyneen oloinen että et kai kuvitellut ettei keuhkokuumeessa voi nähdä hallusinaatiota jos sinä et nähnyt?:)


      • ddd...

        Jepjep. Minunkin 81-vuotias isäni näkee koko valveillaoloaikanaan jatkuvasti kaikenlaista, höyryjunista enkeleihin ja esimerkiksi ystäviään jotka on kuolleet jo aikoja sitten, ja ne ovat hänelle aivan todellisia. Joten ei me voida väittää että enkeleitä ei ole, sillä on ihmisiä jotka todella näkevät niitä.

        Toinen asia on, että onko niitä ja näyttäytyvätkö ne kaikille, voi olla että mieli tekee vain pienet tepposet, toisille ennemmin kuin toisille. Jokainen uskokoon mitä näkee.


      • kaikenlaista näkee..
        :)) kirjoitti:

        Joo, mutta keuhkokuumeessa VOI nähdä hallusinaatioita.

        Olit niin hämmästyneen oloinen että et kai kuvitellut ettei keuhkokuumeessa voi nähdä hallusinaatiota jos sinä et nähnyt?:)

        Kyllä kovassa kuumeessa näkee ja kuulee kaikenlaista. Muistan kerran, kun kuumeessa juttelin erään työkaverini kanssa, jonka näin selvästi tulleen minua tervehtimään. Jälkeenpäin vaimoni sanoi minun puhuneen älyttömiä kuumehoureessa, kun kysyin, joko kaveri on lähtenyt kotiin.


      • Anonyymi
        ddd... kirjoitti:

        Jepjep. Minunkin 81-vuotias isäni näkee koko valveillaoloaikanaan jatkuvasti kaikenlaista, höyryjunista enkeleihin ja esimerkiksi ystäviään jotka on kuolleet jo aikoja sitten, ja ne ovat hänelle aivan todellisia. Joten ei me voida väittää että enkeleitä ei ole, sillä on ihmisiä jotka todella näkevät niitä.

        Toinen asia on, että onko niitä ja näyttäytyvätkö ne kaikille, voi olla että mieli tekee vain pienet tepposet, toisille ennemmin kuin toisille. Jokainen uskokoon mitä näkee.

        Jepjep. Minunkin 81-vuotias isäni näkee koko valveillaoloaikanaan jatkuvasti kaikenlaista,

        Niin minä näin jo kun olin 20v.
        Kun näen sinut ,voin tietää oletko Rakkaudesta vai ?


    • Ihme

      Eräänä jouluaattona vuosia sitten tappelimme rajusti mieheni kanssa. Olin lohduton ja itkin vuoteessa, kun peitolle ilmestyi valonsäteitä, kuin pieniä tuikkuja. Niitä oli valtavasti, ja samalla koin ihmeellisen rauhan tunteen, joka kulkee mukanani vielä tänäkin päivänä. Ennen tätä kokemusta olin rukoillut itselleni tasapainoisempaa mielenlaatua, ja sain sen "lahjana" jouluaattona. Koiramme istui lattialla ja katseli ihmeissään peiton päälle, se hyppäsi sänkyyn ja yritti tavoittaa valoa. Se siis myös aisti/näki tapahtuman.

    • -Welhotar-

      Unessa olen nähnyt.... Enkeli oli vaaleahiuksinen pikkutyttö joka puhui minulle kaikenmoisia juttuja... Tietenkin se oli vain uni... Ja unet ovat monesti outoja....

      • ettäsellasta

        Tämä ei liity enkeleihin millään tavalla mutta ala aliarvioi unia. minä olen ainakin 3 kertaa nähnyt jopa enneunenkin. äitini oli kertonut että isoäitini oli myös nähnyt enneunia mutta äitini ei. kai se hyppää 1 sukupolven ohi :). p.s. kun näin enneunia olin 8-10v.


    • Äitini kertomaa

      Itse en ole nähnyt mutta äitini kertoi että oli sängyssä, makaili kyljellään kun tunsi että joku kosketti häntä selkään. Hän kääntyi ja enkeli seisoi sängyn vierellä. Äitini sanoi että ei kuulemma ollenkaan pelästynyt, enkeli oli hyvin kaunis ja lempeän näköinen.

      Ja sitten kaikille vähättelijöille, että enkelin näkeminen ei ole ollenkaan mitään utopiaa. Se voi olla mahdollista.

      • Anonyymi

        Minä tunnen kosketuksen ihan usein.
        He yrittävt auttaa meitä tässä vaikessa maailmassa.


    • Suojelusenkeli

      Tuttavaperheeni oli ollut kylässä lapsineen talossa, jossa ulkona oli uima-allas. Lapset olivat jääneet ulos leikkimään ja kolmevuotias tyttö oli tipahtanut uima-altaaseen. Yksi lapsista oli juossut hakemaa vanhempia apuun, mutta kun vanhemmat tulivat altaalle, tyttö oli istunut vettä valuvana altaan reunalla ja todennut vain: "Enkeli nosti jo minut ylös."

      • ....................

        Erään evankelistan iso valkea kaksimetrinen olento nosti auton konepellin päälle, muuten hän olisi jäänyt auton alle. Evankelista oli ollut hakemassa maitoa polkupyörällä, kun yhtäkkiä oli risteyksestä kaahannut auto kovalla vauhdilla esiin.

        Maitoa ei ollut edes läikkynyt tielle. Auton kuljettaja oli ollut aivan ymmällään: "teidät nosti parimetrinen valkoinen olento konepellin päälle?! Kuka se oli?"

        Tämä tapaus on 40-luvun lopulta.


      • Anonyymi

        Todella niin..! Näin he voivat tekevän !


    • kyynel

      Näin vähän aikaa sitten kuolleen kummitätini enkelinä unessa. Surin paljon hänen pois menoaan ja sitä etten ollut tarpeeksi viettänyt aikaa hänen kanssaan vielä eläessä.
      Hän lohdutti minua unessa ja kertoi, että hänen on hyvä olla ja minun pitää lopettaa murehtiminen. Heräsin aamulla ja suru oli poissa. Uskon enkeleihin ja siihen, että he ovat läsnä meidän jokapäiväisessä elämässä.

      • Anonyymi

        Näin vähän aikaa sitten kuolleen kummitätini enkelinä unessa. Surin paljon hänen pois menoaan ja sitä etten ollut tarpeeksi viettänyt aikaa hänen kanssaan vielä eläessä.
        Hän lohdutti minua unessa ja kertoi, että hänen on hyvä olla ja minun pitää lopettaa murehtiminen. Heräsin aamulla ja suru oli poissa. Uskon enkeleihin ja siihen, että he ovat läsnä meidän jokapäiväisessä elämässä.

        Kun tulen tieni päähän..
        En kaipaa synkkiä seremonioita,miksi itkeä vapaata sielua?
        Kaivatkaa toki,mutta älkää pitkään.Nostakaa leuka pystyyn ja muistakaa jakamamme Rakkaus!
        Loppu odottaa meitä kaikkia ja jokaisen on mentävä.Se on on osa suurempaa suunnitelmaa,askel matkalla kotiin.
        Kun olette yksin ja allapäin,menkää ystävien tykö..
        Naurakaa muistoillemme mutta päästäkää irti.


    • mami

      Juuri viime viikolla keskustelin aiheesta työtoverini kanssa. Olen yli 50-kymppinen, mutta muistan aivan selvästi, että sängyn vieressäni olisi ollut enkeli ollessani reippaasti alle kouluikäinen. Asuimme silloin mummolassa ja muistan vielä aivan selvästi sen pikkukamarin, missä olevan sängyn viereen enkeli ilmestyi. Hän oli juuri samanlainen kuin suojelusenkeli. En tiedä oliko se kuumehoureilua vai mitä, mutta muistan sen vieläkin aivan selvästi.

      Ilmeisesti olin tosiaan silloin kovin sairas ja enkeli tuli lohduttamaan minua. En voi käsittää, että miten voin tämän asian muistaa näin hyvin.

      Uskon vahvasti myös rukouksen voimaan, sillä kerran opiskeluaikanan minulla ei ollut yhtään rahaa eikä ruokaa moneen päivään, niin silloinen vuokraemäntäni tuli kysymään,että onko kaikki hyvin. Hän oli varmaan enkelin lähettämä henkilö.
      Tämän voin kertoa olevan vastauksen rukoukseeni hädässä, vaikka en varsinaisesti olekaan ns.uskovainen.

      • kyyhkynen 44v

        Enkeli esti onettomuuden.
        Tunsin kun joku tuli ja kietoi kätensä ympärilleni. Minä käännyin ympäri ja huomasin ettei ollut ketään.
        Samassa lankku tuli ylhäältä ja meni minun kasvojen edestä. Siis olisin joutunut onnettomuuteen jos enkeli ei olisi pysäyttänyt minua. Harmi vaan etten nähnyt sitä enkeliä. Varjelijamme ei nuku eikä torku.


      • Nainen 1958
        kyyhkynen 44v kirjoitti:

        Enkeli esti onettomuuden.
        Tunsin kun joku tuli ja kietoi kätensä ympärilleni. Minä käännyin ympäri ja huomasin ettei ollut ketään.
        Samassa lankku tuli ylhäältä ja meni minun kasvojen edestä. Siis olisin joutunut onnettomuuteen jos enkeli ei olisi pysäyttänyt minua. Harmi vaan etten nähnyt sitä enkeliä. Varjelijamme ei nuku eikä torku.

        Luin hämmästyneenä viestisi, siis joku muukin on kokenut vastaavaa kuin minä. Jouduin kolariin kun vastaantulija tuli minun kaistalleni. Vähän ennen kuin rysähti, niin tunsin että "kädet" kiedottiin ympärilleni ja olin turvassa. Minulle tuli ihmeen hyvä olo (tuntui kuin olisin noussut ylöspäin). Auto romuttui täysin ja minut kaivettiin sieltä romun seasta vahingoittumattomana. Jouduin kuitenkin tarkkailuun sairaalaan ja kerroin lääkärille kokemuksestani. Hän ei nauranut, ei ollut edes huvittunut vaan totesi, että monilla ihmisillä on ollut vastaavanlaisia kokemuksia.


      • Anonyymi

        Uskon vahvasti myös rukouksen voimaan,

        Kun vain pyydät !


    • pelasti

      hukkumiselta kun olin noin viisi vuotias.
      Enkeli neuvoi mitä minun tulee tehdä että
      pelastuisin.

      • felicia

        kirkon katolla kun kävelin yöllä kotiin hautausmaan läpi. Minua pelotti kävellä siellä ja oli niin pimeääkin sitten yhtäkkiä kuuliin kolinaa ja katsoin ylös jä näin katolla valkoisen välähdyksen. Sen jälkeen minua ei enää pelottanu vaan tunsin oloni turvalliseksi ja hyväksi. Uskon tuon valkoisen näyn olevan enkeli, koska pelko poistui sen nähtyäni tai sitten se oli hyväntahtoinen haamu.


    • mata

      Olimme serkkuni kanssa heidän saunassa maalla lukemassa aapista. Äkkiä pellolle ilmestyi pitkä mies, pitkä parta, molemmilla puolilla enkelit.

      Pelästyimme ja heitimme aapisen pois. Juoksimme sisälle. Olimme kauhuissamme. Edesmennyt äitinikin muisti tapauksen. Olimme 6-7 vuotiaita.

      Tämä serkkuni Anna-Maija jäi sitten kuorma-auton alle kotinsa luona. Tulimme koulusta molemmat. Olimme ekaluokalla. Näky on syöpynyt sisinpääni loppuiäksi. Enkelin ulkonäköä en muista mutta parhaiten muistan tämän keskellä seisovan pitkäpartaisen valkovaatteisen miehen.

    • enkilitön

      Mutta ns. kummituksia olen nähnyt, niin kuin meidän suvussa näkee monet muutkin, enkä todellakaan niitäkään miellä enkileiksi. Ihan ihmiseiltä ne kummallakin kerralla näyttivät, mutta minua pelotti, ensimmäisellä kerralla olin lapsi, toisella aikuinen, toisen takia meinasin jäädä auton alle, eiköhän sekin jo todista ettei ollut mikää enkeli.

      • "mustat enkelit"

        Kummituksia ei ole, mutta henkimaailman todellisuus on yhtä todellinen kuin näkemämme sellainen. Demonit voivat esiintyä valkeuden vaatteissa, mutta uskon, että yleensä enkelin laadun, hyvä vai paha, voi tunnistaa.

        Esimerkiksi seuraavat asiat voivat auttaa tunnistamisessa. Mikä on sanoma tai tehtävä jonka enkeli tuo? Johtaako enkeli meitä lähemmäs Jumalaa ja Hänen tuntemistaan!! Koroittaako enkeli jotain muuta kuin Jumalaa (tämä ei aina välttämättä heti selviä). Jos enkelin kanssa voi kommunikoida, tunnustaako Jeesuksen Herrakseen...

        Paha on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen ELÄMÄN.

        Ulkoinen kauneus voi olla pettävää, henki ratkaisee. Kaikkea kauniilta kuulostavaa ei kannata uskoa.


      • Kristitty 10.4-80
        "mustat enkelit" kirjoitti:

        Kummituksia ei ole, mutta henkimaailman todellisuus on yhtä todellinen kuin näkemämme sellainen. Demonit voivat esiintyä valkeuden vaatteissa, mutta uskon, että yleensä enkelin laadun, hyvä vai paha, voi tunnistaa.

        Esimerkiksi seuraavat asiat voivat auttaa tunnistamisessa. Mikä on sanoma tai tehtävä jonka enkeli tuo? Johtaako enkeli meitä lähemmäs Jumalaa ja Hänen tuntemistaan!! Koroittaako enkeli jotain muuta kuin Jumalaa (tämä ei aina välttämättä heti selviä). Jos enkelin kanssa voi kommunikoida, tunnustaako Jeesuksen Herrakseen...

        Paha on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen ELÄMÄN.

        Ulkoinen kauneus voi olla pettävää, henki ratkaisee. Kaikkea kauniilta kuulostavaa ei kannata uskoa.

        Kanattaa tosiaan Käyttää järkeä

        kotisatama.net/kauppa/ popup.php?sid=30003&tuoteid=863&showonly=1

        http://kotisatama.net/kauppa/

        Taskutietoa Jumalan tahdosta, sellanen pieni kirjanen


      • enkilitön
        "mustat enkelit" kirjoitti:

        Kummituksia ei ole, mutta henkimaailman todellisuus on yhtä todellinen kuin näkemämme sellainen. Demonit voivat esiintyä valkeuden vaatteissa, mutta uskon, että yleensä enkelin laadun, hyvä vai paha, voi tunnistaa.

        Esimerkiksi seuraavat asiat voivat auttaa tunnistamisessa. Mikä on sanoma tai tehtävä jonka enkeli tuo? Johtaako enkeli meitä lähemmäs Jumalaa ja Hänen tuntemistaan!! Koroittaako enkeli jotain muuta kuin Jumalaa (tämä ei aina välttämättä heti selviä). Jos enkelin kanssa voi kommunikoida, tunnustaako Jeesuksen Herrakseen...

        Paha on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen ELÄMÄN.

        Ulkoinen kauneus voi olla pettävää, henki ratkaisee. Kaikkea kauniilta kuulostavaa ei kannata uskoa.

        Lapsena nähty vain nauroi, ei puhunut mitään ja tämä toinen käveli metsän laidassa, siinä meni hyvin valaistu pyörätie vieressä. En tiedä mitä ne olivat vailla, enkä tiedä miksi juuri minä niitä näen. Enpä mennyt siinä jutteleen, ajattelin ensin että onpa mukavaa, ettei täällä olekaan (myöhään illalla) mitään pelättävää kun muitakin on kävelyllä. Mutta sitten alkoikin pelottaa vielä enemmän !


    • -sg-

      Lapsuuteni oli ahdistavaa perheväkivallan vuoksi ja pelkäsin kaikkea. Eräänä yönä, kun olin neljä vuotias, heräsin kesken unen ja näin enkelin vierelläni. Enkeli oli polvillaan lattialla sänkyni vieressä. Hän näytti kauniilta naiselta, samanlaiselta kuin suojelusenkelit kuvissa. Päällään hänellä oli pitkä valkea mekko ja selässään isohkot siivet. Hänen koko olemuksensa hohti valoa noin 30cm päähän hänen vartalostaan. Hän hymyili minulle, ja kun katsoin häntä, minut täytti suuri rauha ja levollisuus. En pelännyt yhtään. Sitten käännyin seinään päin, ja kun käännyin takaisin, enkeliä ei enää näkynyt. Jatkoin untani levollisin mielin. Samassa huoneessa nukkunut sisareni ei herännyt. Aamulla kerroin äidilleni nähneeni enkelin yöllä, mutta hän ei uskonut minua. Uskon, että enkeli oli suojelusenkelini ja näyttäytymisen tarkoituksena oli ilmoittaa minulle ettei pelättävää ole ja että asiat muuttuvat vielä hyväksi. Tästä on kulunut aikaa nyt 23 vuotta, mutta muistan tapauksen edelleen selvästi, enkä usko sen olleen unta. Sen jälkeen en ole enkeliä nähnyt, mutta vaikeissa elämän tilanteissa olen "tuntenut" enkelin läsnäolon.

      • Anonyymi

        Sillon sinulla oli avoin mieli ja näit.Hän on edelleen vierelläsi vaikka,et näe.
        Näet jos osaat..


    • Hohtava Enkeli

      Jeesus-enkeli kokemukseni tapahtui 1973.
      Asuimme Lappilaisittain suuressa maalaistalossa.
      Tänä päivänäkin muistan tuon tapahtuman olin tuolloin 10 vuotta vanha. Eteisestä ja vintin ovien
      nurkkauksessa tuo Jeesus näköinen enkeli hohti kirkaasti, pää kumartuneena
      alaspäin ja jalat tai paremminkin viitta irti lattiasta. Ei mitään sanoja - vain kirkas hohto.
      Unet tms. unohtuu jo seuraavana päivän mutta olen
      vakuuttunut, että olin hereillä. Kerroin tapahtuneesta muutamalle henkilölle/ luotetulle.
      Kului vähän aikaa ja tuon talon alle kouluikäisten
      lasten siis myös minun oma äitini ja isovanhempamme kuolivat kaikki kolme vuoden sisällä. Äitini oli kuollessaan 36 vuotias.
      En ole etsinyt selitystä tms., mutta kokemus oli
      todella vaikuttava. Kaikella kunnioituksella

      • ????

        Jos se tappo kaikki naiset siitä talosta???

        Ehkä se oli antikristus?


      • Poku
        ???? kirjoitti:

        Jos se tappo kaikki naiset siitä talosta???

        Ehkä se oli antikristus?

        antikristus on mitä luultavammin ihminen ns. saatanan kätyri ja demonit mitä jotkut ihmiset ovat nähneet eivät mielestäni voi koskea tai satuttaa fyysisesti. Pahan ja hyvän voi tuntea ja sen voi selvästikkin erottaa. Pahan tunne voi olla niinkin kovaa, että se voi tuntua niin kovalta ahdistukselta, että melkeen sattuu. Niinkuin ero toisesta rakkaasta ihmisestä satuttaa henkisesti niin paljon. En ala puhumaan demoneista, koska niistä ei ole hyvä kiinostua. Sanon vaan, että ne eivät ole Jumalan lähettämiä ja ne miltä ne näyttävät eivät ole kauniita ja millä asialla he ovat niin ne ovat saatanallisia. Kuolleita ruumiita, ääniä jne..


      • +++

        Jeesus on Elämän ja Kuoleman Herra. Kyllä Hän itse tuli vakuuttamaan, että vaikka Hän kutsuukin nuo läheiset rakkaat ihmiset pois tästä maailmasta, heidän elämänsä on kuitenkin Hänen kädessään, koska Jeesukselle he ovat eläviä.

        Luuk. 20:38

        Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä.

        Kun Jeesus tulee takaisin, kuolleet herätetään ja elossa olevat muutetaan ja nostetaan Jeesusta vastaan yläilmoihin. Silloin tapahtuu tuo riemullinen jälleennäkeminen kuolon uneen nukkuvien kanssa.


      • ....................

        Eräällä sukulaistädillä oli enkelikokemus muutama vuosi ennen kuolemaansa. Hän oli aina elänyt palvellen muita, uhraten oman onnensa muiden hyväksi. Hän hoiti oman äitinsä ja omat invalidiveljensä.

        Eräänä aamuna herätessään hänen makuuhuoneessaan oli kaunis enkeli. Enkeli ei sanonut mitään, muuta kuin katsoi tätiä ja meni sitten pois. Muutama vuosi tuosta enkelinäystä, täti kuoli.


    • on samanlaista

      juttua kun nämä ruokolahden leijonat ja missäs hiljattain olikaan nähty kenguruita, siis Suamessa nähty,kyl ihmset oli niin toissaan että nähty on. Syitä voi olla monia, terve ihminenkin voi nähdä harhoi,väsymys,stressi,lääkket,emotionaalinen järkytys jne syitä on monia. Mutta sorry vaan,ei noita ole tainnut näkyy oikein suurien katastrofien aikaan-eli en usko.

    • niitä

      enkeleitä. Minut on kaksi kertaa pelastettu selittämättömästi kuolemalta. Kerran mustalla jäällä autoni lähti luisuun kohti rekkaa, tiesin että kuolen,hetken kuluttua autoni oli tien sivussa vahingoittumattomana kaidetta vasten,tunsin kun se siirtyi aivankuin pumpulin pehmustamana pois rekan edestä. Perässäni ajanut juoksi luokseni ja sanoi ettei ymmärrä mitä tapahtui. Toisen kerran hypin aalloissa atlannin rannalla,kun jouduin pohjavirtauksen imemäksi, pinnistelin pintaan ja pääsin melkein rantaan kun allot viskoivat takaisin mereen,voimani loppuivat ja annoin periksi. samassa olin rantakalliolla mahallani ja meri lähti poispäin, kädet oli vaan verillä se oli ihmepelastuminen johon en itse voinut vaikuttaa, tiedän että suojelusenkeli oli asialla.

    • unessa nähnyt

      enkelin, kun olin 16-vuotias. Olin silloin hyvin masentunut, eikä mielestäni elämällä ollut mitään tarkoitusta. Olin hyvin yksinäinen ja poikaystävän kanssakin oli mennyt poikki. Olin kymmenen vuotta aikaisemmin menettänyt äitini ja veljeni ja viisi vuotta aikaisemmin toisen veljen. Tuntui, että kaikki on tyhjää.

      Unessa astuin tyhjään, aika pieneen huoneeseen, joka oli hyvin valoisa. Huoneessa ei ollut muuta kuin tuoli keskellä lattiaa ja tuolilla istui kaunis enkeli, joka oli pukeutunut valkoiseen kauniisti laskeutuvaan vaatteeseen ja sillä oli siivet. Se katsoi minuun lempeästi ja rauhallisesti, enkä pelännyt sitä lainkaan. Mieleni valtasi hyvin rauhallinen ja levollinen tunne ja uskon, että se kävi lohduttamassa minua.

      • Anonyymi

        Unessa astuin tyhjään, aika pieneen huoneeseen, joka oli hyvin valoisa. Huoneessa ei ollut muuta kuin tuoli keskellä lattiaa.

        Minä olen nähnyt samalaisen mutta ei ollut enkeliä.Halusin mennä vanhempien luokse unessa jotka ovat past a way.


    • lohdutettu

      En ole koskaan nähnyt enkeliä, mutta olen tuntenut enkelin läsnäolon ja kuullut enkelin tuoman viestin. Olin sairas ja pelkäsin, että se olisi vakavaa. Olin menossa leikkaukseen. Olin hyvin ahdistunut tämän vuoksi ja silloin enkeli tuli ja lohdutti minua ja sanoi että ei tapahdu mitään pahaa. Tämän jälkeen minulla oli sisäinen rauha ja ilo ja kaikki murehtiminen ja pelko oli poissa. Olin täynnä voimaa ja rohkeutta ja varma siitä että sieltä ei löytyisi mitään vakavaa. Kuten ei löytynytkään. Kipujen syy oli muualla ja leikkaus auttoi siihen.

    • Emmi**

      En ole nähnyt enkeliä, mutta siskoni on nähnyt lapsena kaksi sellaista.
      Sinä iltana kuoli meidän pienessä kylässä kaksi miestä. Ensin kuoli se, joka oli uskomassa ja toisena kuollut ei uskonut Jumalaan. Siskoni näki kun taivaalla lensi peräkkäin valkoinen ja musta enkeli. Olin silloin vain muutaman vuoden, mutta muistan kun tätä enkelin näkemistä puitiin kaikki yhdessä keittiön pöydän ääressä...

      • E81

        Olin yläasteella kuuntelemassa ihmistä, joka kertoi nuorten auttavasta puhelimesta. Kuultelijoita oli koko koulullinen eli noin 150.

        Yhtäkkiä puhujaa kohti käveli lapsi enkeli, oli valkoinen ilmestys noin viisivuotiaan kokoinen. Tämä enkeli kantoi edessään kirjaa ja kun se tuli puhujan kohdalle, se hävisi.

        näky oli kaunis ja yllättävä, ikinä en olisi tuommoisessa tilanteessa kuvitellut näkeväni enkeliä.

        en uskaltanut silloin kertoa kavereille, eiväthän he olisi ymmärtäneet


    • sasa

      Minä itse en henkilökohtaisesti ole nähnyt enkeliä, mutta muistan sen lapsuudestani kun mummo sanoi että aina kun näen auringon säteiden tulevan pilvien raoista niin enkeli laskeutuu maahan.

    • Tyttö

      Olen nähnyt. Olin 15-vuotias ja mummullani oli todettu paha aivosyöpä. Itkin huoneessani illalla ja yhtä'äkkiä oven suussa seisoi pieni valoa loistava olento. Kun näin hahmon, itkuni loppui ja minulle tuli rauhallinen oli. Mummu kuoli sinä yönä..

    • Miä vain

      Isoäitini sisko kuoli pari kuukautta sitten. Mummo kertoi, että ennen kuolemaa joskus syksyllä hänen siskonsa oli pyörtynyt ojaan aamulehteä hakiessa. Sen jälkeen hänellä oli pieniä mielenterveysongelmia ja maksassa syöpä. Hän oli tajuton varmaan kuukauden, eikä syytä tiedetty. Mummoni oli käynyt joulukuussa vähän ennen kuolemaa sairaalassa katsomassa siskoaan. Silloin sisko kertoi hänelle, että oli nähnyt enkelin puhuvan hänelle syksyllä, ja sen takia hän kaatui ojaan, koska hän säikähti. Kun hän oli ollut tajuton, kuulema enkeli oli puhunut hänelle taas. Kukaan ei uskonut, mutta minäpä uskoin.

    • leo

      heräsin yöllä ja katsoin sängystä ovelle jossa näin valkoisen hahmon,katsoin sitä hetken ja pelästyin siirtyen peiton alle,kun uskalsin katsoa uudestaan mitään ei enää näkynyt.Hahmolla ei näkynyt kasvoja vain äärimuodot ja loiste oli niin kirkas että valkea ovi taustalla näytti mustalta.

      • Vankalla pohjalla

        Uskon, että jokaisessa ihmisessä, joka tekee inhimillisiä, hyviä tekoja, on pieni enkeli. Se asuu kaikkien meidän sydämessä. Sitä enkeliä, mitä Sinä tarkoitat, en ole nähnyt, mutta läsnäolon olen tuntenut. Minä olen saanut varoituksen uhkaavasta vaarasta kaksikin kertaa. Toisella kerralla enkelillä oli kuolleen isäni ääni. Tästä päättelen, että enkeli on joku läheinen, edesmennyt henkilö, joka suojelee meitä.


      • paranormaali-f-
        Vankalla pohjalla kirjoitti:

        Uskon, että jokaisessa ihmisessä, joka tekee inhimillisiä, hyviä tekoja, on pieni enkeli. Se asuu kaikkien meidän sydämessä. Sitä enkeliä, mitä Sinä tarkoitat, en ole nähnyt, mutta läsnäolon olen tuntenut. Minä olen saanut varoituksen uhkaavasta vaarasta kaksikin kertaa. Toisella kerralla enkelillä oli kuolleen isäni ääni. Tästä päättelen, että enkeli on joku läheinen, edesmennyt henkilö, joka suojelee meitä.

        toivoisin että joskus näkisin
        kun olen nähnyt haamuja ja ufolautasiakin niin ois kiwa joskus nähä enkelikin..seo ihan varma että on myös toisia ulottovuuksia ja erilaisia paranormaali ilmiöitä jotka ilmenevät erilaisina :)


      • jokunen
        Vankalla pohjalla kirjoitti:

        Uskon, että jokaisessa ihmisessä, joka tekee inhimillisiä, hyviä tekoja, on pieni enkeli. Se asuu kaikkien meidän sydämessä. Sitä enkeliä, mitä Sinä tarkoitat, en ole nähnyt, mutta läsnäolon olen tuntenut. Minä olen saanut varoituksen uhkaavasta vaarasta kaksikin kertaa. Toisella kerralla enkelillä oli kuolleen isäni ääni. Tästä päättelen, että enkeli on joku läheinen, edesmennyt henkilö, joka suojelee meitä.

        Olen myös kuullut uskoontultuani alkuaikoina isäni (joka elossa) äänen varoittaessa minua, mutta se siksi että en olisi pelästynyt Jeesuksen ääntä
        myöhemmin.

        Enkelit ovat palvelevia henkiä ja ihmiset eivät kuoltuaan ole yhteydessä enää eläviin muuta kuin saatanan toimesta. Esim. Raamatussa Saul noidan toimesta haki Samuelilta neuvoa.

        Parempi että rukoilee eläväksi tekevää Jumalaa. Hän käyttää enkeleitä ja johdattaa myös ihmisiä tosin paikalle oikealla hetkellä.


      • ei mitään hyvää
        jokunen kirjoitti:

        Olen myös kuullut uskoontultuani alkuaikoina isäni (joka elossa) äänen varoittaessa minua, mutta se siksi että en olisi pelästynyt Jeesuksen ääntä
        myöhemmin.

        Enkelit ovat palvelevia henkiä ja ihmiset eivät kuoltuaan ole yhteydessä enää eläviin muuta kuin saatanan toimesta. Esim. Raamatussa Saul noidan toimesta haki Samuelilta neuvoa.

        Parempi että rukoilee eläväksi tekevää Jumalaa. Hän käyttää enkeleitä ja johdattaa myös ihmisiä tosin paikalle oikealla hetkellä.

        Perkeleen juonesta olemme synnin orjia ja ainoastaan Jeesus, joka voitti saatanan ja synnin vallan sekä kuoleman, tekee eläväksi Hengessä. Eli ensin kuolemme itellemme. Silloin Jumalan Pyhä Henki asettuu sydämeemme asumaan. Hän ne hyvät teot tekee.


      • ???
        ei mitään hyvää kirjoitti:

        Perkeleen juonesta olemme synnin orjia ja ainoastaan Jeesus, joka voitti saatanan ja synnin vallan sekä kuoleman, tekee eläväksi Hengessä. Eli ensin kuolemme itellemme. Silloin Jumalan Pyhä Henki asettuu sydämeemme asumaan. Hän ne hyvät teot tekee.

        tarkoitatko, että jokaisen meidän sydämessä on jokin korkeampi voima, joka sanoo, mikä on oikein ja mikä väärin???


      • sami s
        ??? kirjoitti:

        tarkoitatko, että jokaisen meidän sydämessä on jokin korkeampi voima, joka sanoo, mikä on oikein ja mikä väärin???

        Jeesushan käytti sanamiekkaa ja puhui totuutta. Siksi totuuteen tuleminen aiheuttaa lihassa aikamoista kapinaa ja kaikki liha on turpa rullalla Jumalan edessä.


    • Nimetön

      en usko tohon paskaan

      • mämmiin

        Ja kun se kulkeutuu elimistösi läpi, näkö on sama pöntössäkin, mutta sekin on ainetta. Nyt kyse aineeseen sitoutumattomista asioista. Eri juttu.
        hmmm. en tiedä oliko asia hyvin valaistu.


    • outo

      En ole nähnyt varsinaisia enkeleitä, mutta "unia" hereillä ollessani. Olin aiemmin elämässäni asiakaspalvelu ammatissa ja luokseni tuli vanhahko naisihminen, avasin hänelle liikkeeni oven ja samalla hetkellä näin hänen takanaan ruumisarkun, en kuitenkaan säikähtänyt tätä näkyä. Tämä vanha nainen oli vuoden ajan ollut vakio asiakkaani ja viikko tämän "tapahtuman" jälkeen kuulin, että hän oli kuollut, pisti miettimään, että oliko näkyni tarkoitus kertoa hänen pois menostaan?!
      Tästä vuosi eteenpäin, olin tuttava perheeni luona kylässä. Jutustelumme kääntyi lapsiin ja he sanoivat etteivät voi saada lapsia, ovat yrittänet, hetken päästä näin ikäänkuin negatiivina miehen seisovan oviaukossa kaksi poikaa sylissään, kerroin tämän heille, sain naurut osakseni, 2 vuotta myöhemmin, sain kuulla että heille oli syntynyt kaksospojat. Eivätpä nauraneet enää!

      olen myös nähnyt isäni sairastumisen näkynä ja mahdollisesti sen seurauksena hän vielä tänäkin päivänä voi hyvin! Hän siis todella sairastui kolme päivää näkyni jälkeen vakavasti! Kerkesin regoida tilanteeseen nopeasti ja näin apu saatiin heti, eikä mitään hengenvaaraa missään vaiheessa ollut!

      • mese

        Käytä sitä hyvään...


      • Minä itse

        Enneunia olen nähnyt minäkin, isän kuoleman näin viikko ennen kuin hän sai tietää sairastavansa syöpää. Kahden kuukauden kuluttua hän kuoli.
        Samoin mummoni kuoleman näin etukäteen, sisarusteni lasten sukupuolet olen aina tiennyt jo ennen syntymää.Itselleni näin ison punaisen talon, kaksikerroksisen, pihalla punaisen auton ja paljon tavaraa. Tästä on aikaa kauan, mutta nyt asun isossa punaisessa kaksikerroksisessa talossa, omistan punaisen auton ja pihalla on todellakin paljon tavaraa. Joku voi väittää että olen käyttäytynyt uneni mukaisesti, ja kuitenkin kaikki on tapahtunut omalla painollaan. Muistin unenkin vasta jokin aika sitten lukiessani vanhaa päiväkirjaa, olin kirjannut sen ylös sinne. Kaikki näkevät unia,mutta kaikki eivät näe enneunia, eivätkä kaikki enneunia näkevät muista uniaan.


    • Jeps

      Isäni veljensä kanssa pieninä näkivät enkelin, ei, pikemminkin hahmon(haamun?) ennen nukahtamista. Heillä oli yhteinen huone, ja pimeäähän siellä oli, mutta höpöteltyään ennen nukkumista huomasivat toisen sängyn päässä hahmom, joka osoitti jompaakumpaa heistä(en muista), mutta ei sanonut mitään. Sitten hahmo haihtui. Molemmat väittävät kivenkovaan nähneensä saman hahmon. Ja kysäsimpä aikanaan sedältäkin tarinasta, heti kun isä oli kertonut omansa, aika lailla täsmäsi.

      Pikkuveliki oli nähnyt haamun äiskän ystävän luona yötä ollessaan. Ja kun hän kertoi aamulla näkemänsä, oli se äiskän ystävä säikähtänyt toden teolla, kun hänen oma poikansa oli väittänyt nähneensä saman haamun jo pitemmän aikaa ja sen takia pidetty vainoharhaisena.

      En oikeen osaa suhtautua, moiseen, ennen kuin itse koen vastaavaa. Ja jonkin kumman takia, haluaisinkin päästä kokemaan, varmistuakseni asiasta ainaisen vähättelyn ja epäilyjen sijaan.

    • Isäni tytär

      Isäni ei nähnyt enkeliä mutta näki unta, jossa hänet nostettiin korkealle yläilmoihin. Hän sai hetken katsella sieltä alas ja sitten hänet palautettiin maan päälle. Enkeli sanoi: "et ole vielä valmis..."

      Isäni sairasti syöpää usean vuoden ajan. Syöpä leikattiin mutta uusi 7 vuoden kuluttua. Sitten hän ei enää selvinnyt vaan kuoli.

    • juutas

      En ole nähnyt enkeleitä, enkä ole nähnyt ketään muutakaan joka olisi nähnyt.

    • Tyttäreni on nähnyt

      Mielelläni en täällä skeptikoiden seassa kertoisi. Voin laittaa sähköpostia, mikäli haluat tapauksesta kuulla. Myöskin ohi - aiheen sinällään - joku, jota emme ole nähneet (henki tai vastaava) on silloin tällöin jollain tapaa osoittanut olevansa kodissamme.

      Siinäpä skeptikoille lisää aihetta. Sen vielä lisään, sekä minä että mieheni ja kaksi taloon kuulumatonta henkilöä tämän "hengen" on havainnut. Eli pyöreän huoneen tarve on useammalla henkilöllä, mikäli on vain mielikuvituksen tuotetta.

    • tuija

      olen nähnyt enkeleitä, kaksi kertaa.Valveilla ollessani. Uskon myös että enkeli on pelastanut minut useampaankin kertaan!

    • Talvituuli

      • Talvituuli


    • ovat nähneet

      Poikani oli n. 3-vuotias, kun hän kerran sairaana ollessaan oli nähnyt enkelin keskellä yötä sänkynsä vieressä.

      Tyttäreni oli n. 4-vuotias, kun hän oli nähnyt oikean enkelin huoneessaan kahden enkelitaulun välissä

    • Minni-Matleena

      on kuulemma nähnyt lapsena enkelin. Hän pelästyi kovasti tätä tapahtumaa ja se vaikutti hänen koko persoonaansa. Ihmettelen miksi enkeli ilmestyi niin säikähdyttävällä tavalla lapselle. Luulisi että enkelin kohtaaminen olisi positiivinen kokemus.

      • puhuin lapsena Jumalalle

        Tosin olin niin sekaisin pyhäkoulun kuolema- ja jumalajutuista. Ei siis ihme jos varsinkin lapset näkevät näitä enkeleitä.

        Minä uskoin kaiken maailman ufoihin, kummituksiin, henkiparannuksiin, helvettiin, taivaaseen, saatanaan, ennustajiin (valittuihin), henkiin, kuoleman jälkeiseen elämään, ihmisen pahuuteen saatanan voimasta, ihmisen hyvyyteen Jumalan voimasta, kohtaloon jnejne. Ei varmaan ihme jos nuori menee näistä jutuista sekaisin?!

        Elämässäni oli paljon pelkoa ja "suggestion" aiheuttamia hallusinaatioita, kunnes kielsin kaiken yli-inhimillisen kokonaan ja minusta tuli paljon vapaampi kansalainen.

        Kyllä järki kulta on kaiken A ja O, vaikka tunneihminen olenkin :)


      • mimmu

        Heräsin alle kouluikäisenä keskellä yötä ja näin sänkyni vieressä kirkkaan hahmon. Säikähdin hieman ja käänsin katseeni seinään päin. Loiste pysyi silmissäni jonkin aikaa, ihan kuin olisin katsonut kirkkaaseen lamppuun. Muistan tapauksen kuin eilisen päivän, eikä se ole pelottava kokemus. päinvastoin..


      • pienokaiset
        mimmu kirjoitti:

        Heräsin alle kouluikäisenä keskellä yötä ja näin sänkyni vieressä kirkkaan hahmon. Säikähdin hieman ja käänsin katseeni seinään päin. Loiste pysyi silmissäni jonkin aikaa, ihan kuin olisin katsonut kirkkaaseen lamppuun. Muistan tapauksen kuin eilisen päivän, eikä se ole pelottava kokemus. päinvastoin..

        eiköhän noita mörköjä ja kummituksia ole ollut näkevinään lähes jokainen lapsi, toisilla parempi mielikuvitus kuin toisilla.


      • Minni-Matleena
        pienokaiset kirjoitti:

        eiköhän noita mörköjä ja kummituksia ole ollut näkevinään lähes jokainen lapsi, toisilla parempi mielikuvitus kuin toisilla.

        Ainakaan tuo minun kertomani juttu ei ole mielikuvitusta. Tietäähän ihminen nyt mikä on totta ja mikä mielikuvitusta jollei ole aivan pienestä lapsesta tai sairaasta kysymys.


      • mie..
        puhuin lapsena Jumalalle kirjoitti:

        Tosin olin niin sekaisin pyhäkoulun kuolema- ja jumalajutuista. Ei siis ihme jos varsinkin lapset näkevät näitä enkeleitä.

        Minä uskoin kaiken maailman ufoihin, kummituksiin, henkiparannuksiin, helvettiin, taivaaseen, saatanaan, ennustajiin (valittuihin), henkiin, kuoleman jälkeiseen elämään, ihmisen pahuuteen saatanan voimasta, ihmisen hyvyyteen Jumalan voimasta, kohtaloon jnejne. Ei varmaan ihme jos nuori menee näistä jutuista sekaisin?!

        Elämässäni oli paljon pelkoa ja "suggestion" aiheuttamia hallusinaatioita, kunnes kielsin kaiken yli-inhimillisen kokonaan ja minusta tuli paljon vapaampi kansalainen.

        Kyllä järki kulta on kaiken A ja O, vaikka tunneihminen olenkin :)

        Oletko miettinyt että juuri se estää ihmisiä näkemästä enkeleitä ym. henkimaailman olentoja koska he eivät usko heihin.

        Tämä taas johtuu siitä että silloin heitä ei ole kutsuttu sinun elämääsi, eli he eivät tule auttamaan sinua ellet niin halua.

        Juuri tämän takia mm. enkelit ilmestyvät useimmiten lapsille, koska he uskovat heihin vilpittömästi. Mutta sitten kun ihmisestä tulee aikuinen, hän alkaa ajattelemaan "järkevästi" ja pyyhkii kaiken tuollaisen pois mielestään.
        Mutta vain omaksi vahingokseen.


      • Minni-Matleena
        mie.. kirjoitti:

        Oletko miettinyt että juuri se estää ihmisiä näkemästä enkeleitä ym. henkimaailman olentoja koska he eivät usko heihin.

        Tämä taas johtuu siitä että silloin heitä ei ole kutsuttu sinun elämääsi, eli he eivät tule auttamaan sinua ellet niin halua.

        Juuri tämän takia mm. enkelit ilmestyvät useimmiten lapsille, koska he uskovat heihin vilpittömästi. Mutta sitten kun ihmisestä tulee aikuinen, hän alkaa ajattelemaan "järkevästi" ja pyyhkii kaiken tuollaisen pois mielestään.
        Mutta vain omaksi vahingokseen.

        jonkun ihanan enkelin, mutta ei ole ainakaan vielä sellaista tapahtunut. Suhtaudun kyllä avoimesti kaikkiin henkisiin asioihin.


      • ???
        mie.. kirjoitti:

        Oletko miettinyt että juuri se estää ihmisiä näkemästä enkeleitä ym. henkimaailman olentoja koska he eivät usko heihin.

        Tämä taas johtuu siitä että silloin heitä ei ole kutsuttu sinun elämääsi, eli he eivät tule auttamaan sinua ellet niin halua.

        Juuri tämän takia mm. enkelit ilmestyvät useimmiten lapsille, koska he uskovat heihin vilpittömästi. Mutta sitten kun ihmisestä tulee aikuinen, hän alkaa ajattelemaan "järkevästi" ja pyyhkii kaiken tuollaisen pois mielestään.
        Mutta vain omaksi vahingokseen.

        En oikein ymmärrä, mitä vahinkoa järjellä ajattelu aiheuttaa?


      • Minni-Matleena
        ??? kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, mitä vahinkoa järjellä ajattelu aiheuttaa?

        sitä, että mikäli ihminen on suppeasti keskittynyt käyttämään vain sitä aivojen osaa, jota sanotaan "järjeksi", niin hän ei kykene olemaan avoinna muulle ja siksi osa todellisuudesta jää havaitsematta tai tunnistamatta. Tällainen ihminen ei myöskään vedä puoleensa henkisiä asioita, koska hän torjuu ne.


      • jepsulleen
        Minni-Matleena kirjoitti:

        sitä, että mikäli ihminen on suppeasti keskittynyt käyttämään vain sitä aivojen osaa, jota sanotaan "järjeksi", niin hän ei kykene olemaan avoinna muulle ja siksi osa todellisuudesta jää havaitsematta tai tunnistamatta. Tällainen ihminen ei myöskään vedä puoleensa henkisiä asioita, koska hän torjuu ne.

        Ymmärrän, mitä haluat tarkoittaa.

        Haluaisin tietenkin kohdata "henkisiä" asioita, jos niitä olisi olemassa. Ennen kohtasin "henkisiä" asioita, koska halusinkin niitä nähdä. Toisin sanoen kuvittelin järjellisiä asioita(jota silloin en vielä tiennyt) "henkisiksi" asioiksi. Myöhemmin olen löytänyt tapahtumille aina jonkun luonnollisen selityksen.. esim. kun aukaisee silmänsä pimeässä huoneessa voi nähdä vaalean "hahmon" silmissään. Kyse ei siis olekaan hahmosta vaan silmän "jälkikuvaefektistä" jnejne... huom! en ole lääkäri enkä biologi enkä psykologi joka voisi vastata tuohon esimerkkiini oikeilla termeillä... ymmärtänet kuitenkin mitä tarkoitan.

        En usko, että ihminen voi valita, mitä osaa aivoistaan haluaa käyttää. Tieto ja suggestio ovat keinoja manipuloida aivotoimintaa ja sitä kautta myös muokata tunnemaailmaa. Toisaalta tieto lisää tuskaa, mutta myös hallitsee paremmin tunnepuolta. Kokonaan "tunnetta" ja "järkeä" tuskin koskaan pystyy tajuamaan loppuun. Ihmisen aivojen tietoisen- kapasiteetti loppuu kesken.

        Alitajuntaa käytämme paljonkin vaikka se ei olekaan tietoista. Mutta sekään ei ole henkistä kuten tiedät. Alitajuinen seikka esim enkelikokemuksessa on se, että usein enkeli nähdään valkokaapuisena, siivekkäänä naishahmona. Monikohan on nähnyt Suojelusenkeli-taulun. Ja kun tutkii kirkkotaiteen maalauksia, huomaa saman kuvaustavan. Se on siis perinne kirkkomaalauksissa, jonkin tradition mukaan. Ei siis miltä enkeli "oikeasti" näyttää. Enkeli-kokemuksissa alitajuiset enkelikuvat tavallaan saavat jonkin näyttämään joltakin....

        En nyt jaksa tästä enempää kirjoittaa..
        Kuitenkin pointti oli se, että mitä ennen pidin "henkisinä asioina", pidän nykyään luonnollisina asioina. Kaikelle yleensä löytyy selitys joko psykologiasta, filosofiasta, lääketieteestä, uskontotieteistä jnejne.


      • ymmärtää
        jepsulleen kirjoitti:

        Ymmärrän, mitä haluat tarkoittaa.

        Haluaisin tietenkin kohdata "henkisiä" asioita, jos niitä olisi olemassa. Ennen kohtasin "henkisiä" asioita, koska halusinkin niitä nähdä. Toisin sanoen kuvittelin järjellisiä asioita(jota silloin en vielä tiennyt) "henkisiksi" asioiksi. Myöhemmin olen löytänyt tapahtumille aina jonkun luonnollisen selityksen.. esim. kun aukaisee silmänsä pimeässä huoneessa voi nähdä vaalean "hahmon" silmissään. Kyse ei siis olekaan hahmosta vaan silmän "jälkikuvaefektistä" jnejne... huom! en ole lääkäri enkä biologi enkä psykologi joka voisi vastata tuohon esimerkkiini oikeilla termeillä... ymmärtänet kuitenkin mitä tarkoitan.

        En usko, että ihminen voi valita, mitä osaa aivoistaan haluaa käyttää. Tieto ja suggestio ovat keinoja manipuloida aivotoimintaa ja sitä kautta myös muokata tunnemaailmaa. Toisaalta tieto lisää tuskaa, mutta myös hallitsee paremmin tunnepuolta. Kokonaan "tunnetta" ja "järkeä" tuskin koskaan pystyy tajuamaan loppuun. Ihmisen aivojen tietoisen- kapasiteetti loppuu kesken.

        Alitajuntaa käytämme paljonkin vaikka se ei olekaan tietoista. Mutta sekään ei ole henkistä kuten tiedät. Alitajuinen seikka esim enkelikokemuksessa on se, että usein enkeli nähdään valkokaapuisena, siivekkäänä naishahmona. Monikohan on nähnyt Suojelusenkeli-taulun. Ja kun tutkii kirkkotaiteen maalauksia, huomaa saman kuvaustavan. Se on siis perinne kirkkomaalauksissa, jonkin tradition mukaan. Ei siis miltä enkeli "oikeasti" näyttää. Enkeli-kokemuksissa alitajuiset enkelikuvat tavallaan saavat jonkin näyttämään joltakin....

        En nyt jaksa tästä enempää kirjoittaa..
        Kuitenkin pointti oli se, että mitä ennen pidin "henkisinä asioina", pidän nykyään luonnollisina asioina. Kaikelle yleensä löytyy selitys joko psykologiasta, filosofiasta, lääketieteestä, uskontotieteistä jnejne.

        "Kuitenkin pointti oli se, että mitä ennen pidin "henkisinä asioina", pidän nykyään luonnollisina asioina. Kaikelle yleensä löytyy selitys joko psykologiasta, filosofiasta, lääketieteestä, uskontotieteistä jnejne."

        Mainitsemasi tieteet (psykologia, filosofia, uskontotieteet, jne) nimenomaan ovat syntyneet mm. ihmisen halusta saada selitys asioille ja ilmiöille joita ei olla ymmärretty.. Eivätkä nämä tieteet ole vieläkään löytäneet rationaalista selitystä monille ilmiöille. On olemassa asioita, joille edellä mainitut tieteet eivät ehkä koskaan löydä järkevää selitystä. Kuten sille, että kaikki tietävät, että kuolema on totta, mitä sen jälkeen tapahtuu, on täysin arvailua. Kaikki tietävät, että avaruus on äärettömän suuri, kukaan ei osaa sanoa, onko siellä kaltaistamme elämää...

        Se mitä nyt pidät täysin luonnollisena on joskus ollut täysin utopiaa ja paranormaalia. Mainitsemiesi tieteiden "tosiasiat" muuttuvat joka päivä.. Joskus uskottiin että maailmamme on litteä ja että noitia on olemassa. Tänä päivänä tiedetään ettei horisontin jälkeen tipahda avaruuteen ja noita-akat ovat tänäpäivänä mielenterveyspotilaita. En tiedä ymmärrätkö pointtiani, mutta yritän selittää sitä, että monet asiat ovat saaneet ns. rationaalisen selityksen, joten niitä ei pidetä uskon asioina. Meidän ei tarvitse uskoa siihen, että maailma on pyöreä, koska tiedämme että se on. Meidän ei tarvitse uskoa, että joku on ehkä noita, koska tiedämme, että kaikkien mieli ei asetu normirajoihin, loput ovat neroja, hulluja tai muuten vain poikkeavia. Uskontotiede eli teologiahan perustuu pitkälti tieteellisesti todistamattomaan uskoon. Tiedämme, että on tieteellisesti pystytty todistamaan Jeesuksen olemassa olo. Sitä vain ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, onko kyseinen hlö ollut Jumalan poika ja omannut yliluonnollisia kykyjä vai ihan vain karismaattinen tai hullu, joka on saanut koko kristinuskon syntymään.

        Eilen äideille tiedettiin lääke raskauspahoinvointiin, tänään tunnetaan sen seurauksena talindromi-lapset. Se mikä joskus on ollut "tieteellisesti todistettua" voi tänään olla täysin väärää tietoa. Se mikä on joskus ollut "henkistä" saattaa tänään olla täysin normaalia. Pointtini siis on, että vaikka moni asia onkin "tieteellisesti" todistettu, on maailma täynnä asioita, joita kykymme ei riitä tieteellisesti todistamaan. Ja moni "tieteellisesti" todistettu asia on kumottu tieteen kehittyessä.. Kukaan ei ole kuolemansa jälkeen voinut palata tänne kertomaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Tämä tulee siis olemaan täysin jokaisen hlökohtaisen uskon varassa.

        Suhtaudu siis kriittisesti kaikkeen "mihin olet saanut luonnollisen selityksen eri tieteiden kautta".

        Itse olen skeptikkoluonne ja kadehdin ihmisiä, jotka ovat varmoja kuoleman jälkeisestä elämästä. Kyllä minä ainakin toivoisin, että tämän pahan maailman lisäksi olisi olemassa joku kaunis paikka jossa pahuudelle ei olisi sijaa... Jossa sitten kaikki eläisimme ikuisuuden rakkautta tulvillaan..


      • en ymmärtänyt?
        ymmärtää kirjoitti:

        "Kuitenkin pointti oli se, että mitä ennen pidin "henkisinä asioina", pidän nykyään luonnollisina asioina. Kaikelle yleensä löytyy selitys joko psykologiasta, filosofiasta, lääketieteestä, uskontotieteistä jnejne."

        Mainitsemasi tieteet (psykologia, filosofia, uskontotieteet, jne) nimenomaan ovat syntyneet mm. ihmisen halusta saada selitys asioille ja ilmiöille joita ei olla ymmärretty.. Eivätkä nämä tieteet ole vieläkään löytäneet rationaalista selitystä monille ilmiöille. On olemassa asioita, joille edellä mainitut tieteet eivät ehkä koskaan löydä järkevää selitystä. Kuten sille, että kaikki tietävät, että kuolema on totta, mitä sen jälkeen tapahtuu, on täysin arvailua. Kaikki tietävät, että avaruus on äärettömän suuri, kukaan ei osaa sanoa, onko siellä kaltaistamme elämää...

        Se mitä nyt pidät täysin luonnollisena on joskus ollut täysin utopiaa ja paranormaalia. Mainitsemiesi tieteiden "tosiasiat" muuttuvat joka päivä.. Joskus uskottiin että maailmamme on litteä ja että noitia on olemassa. Tänä päivänä tiedetään ettei horisontin jälkeen tipahda avaruuteen ja noita-akat ovat tänäpäivänä mielenterveyspotilaita. En tiedä ymmärrätkö pointtiani, mutta yritän selittää sitä, että monet asiat ovat saaneet ns. rationaalisen selityksen, joten niitä ei pidetä uskon asioina. Meidän ei tarvitse uskoa siihen, että maailma on pyöreä, koska tiedämme että se on. Meidän ei tarvitse uskoa, että joku on ehkä noita, koska tiedämme, että kaikkien mieli ei asetu normirajoihin, loput ovat neroja, hulluja tai muuten vain poikkeavia. Uskontotiede eli teologiahan perustuu pitkälti tieteellisesti todistamattomaan uskoon. Tiedämme, että on tieteellisesti pystytty todistamaan Jeesuksen olemassa olo. Sitä vain ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, onko kyseinen hlö ollut Jumalan poika ja omannut yliluonnollisia kykyjä vai ihan vain karismaattinen tai hullu, joka on saanut koko kristinuskon syntymään.

        Eilen äideille tiedettiin lääke raskauspahoinvointiin, tänään tunnetaan sen seurauksena talindromi-lapset. Se mikä joskus on ollut "tieteellisesti todistettua" voi tänään olla täysin väärää tietoa. Se mikä on joskus ollut "henkistä" saattaa tänään olla täysin normaalia. Pointtini siis on, että vaikka moni asia onkin "tieteellisesti" todistettu, on maailma täynnä asioita, joita kykymme ei riitä tieteellisesti todistamaan. Ja moni "tieteellisesti" todistettu asia on kumottu tieteen kehittyessä.. Kukaan ei ole kuolemansa jälkeen voinut palata tänne kertomaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Tämä tulee siis olemaan täysin jokaisen hlökohtaisen uskon varassa.

        Suhtaudu siis kriittisesti kaikkeen "mihin olet saanut luonnollisen selityksen eri tieteiden kautta".

        Itse olen skeptikkoluonne ja kadehdin ihmisiä, jotka ovat varmoja kuoleman jälkeisestä elämästä. Kyllä minä ainakin toivoisin, että tämän pahan maailman lisäksi olisi olemassa joku kaunis paikka jossa pahuudelle ei olisi sijaa... Jossa sitten kaikki eläisimme ikuisuuden rakkautta tulvillaan..

        Täsmennät pointtiani hyvinkin.

        Sitä en kyllä väitä, että ihminen olisi selvittänyt kaiken ja täsmällisesti oikein. Olen äärimmäisen kriittinen ja nimenomaan kyseenalaistan, ennenkaikkea oman uskoni ;)

        Ammattini jo vaatii kaiken kyseenalaistamisen. Ilman sitä loppuu työt kesken tai tulee muuten vain paskaa.

        Minä usein ihmettelen miksi tätä maailmaa pidetään niin älyttömän kauheana paikkana? Vaikka varsinkin mulle on sattunut paljon vastoinkäymisiä tässä elämässä, niin siltikin koen tämän elämäni kauniiksi ja rakkauden täyteiseksi. Pahat asiat saavat näkemään hyvät asiat vieläkin parempana.

        Sitäpaitsi itse voimme vaikuttaa tämän hetken tapahtumiin. Tehdään se parempi paikka elää tässä elämässä!


      • Anonyymi
        en ymmärtänyt? kirjoitti:

        Täsmennät pointtiani hyvinkin.

        Sitä en kyllä väitä, että ihminen olisi selvittänyt kaiken ja täsmällisesti oikein. Olen äärimmäisen kriittinen ja nimenomaan kyseenalaistan, ennenkaikkea oman uskoni ;)

        Ammattini jo vaatii kaiken kyseenalaistamisen. Ilman sitä loppuu työt kesken tai tulee muuten vain paskaa.

        Minä usein ihmettelen miksi tätä maailmaa pidetään niin älyttömän kauheana paikkana? Vaikka varsinkin mulle on sattunut paljon vastoinkäymisiä tässä elämässä, niin siltikin koen tämän elämäni kauniiksi ja rakkauden täyteiseksi. Pahat asiat saavat näkemään hyvät asiat vieläkin parempana.

        Sitäpaitsi itse voimme vaikuttaa tämän hetken tapahtumiin. Tehdään se parempi paikka elää tässä elämässä!

        Ihan roskaa !!!


    • koettu on...

      Koin eräänlaisen ilmestyksen ollessani noin 25 vuotias.

      Yöllä ilmestyi "unessa tms. tilassa" valoa hohtava hahmo, jonka näkeminen aiheutti henkisen luhistumisen siinä tilanteessa ---eli säikähdin totaalisesti kys. tilanteessa.

      Samaan aikaan kun tilanne oli päällä....en pystynyt kuulemaan mitään koska jokin ääni ylitti kuulokynnykseni kovuudellaan. noh, kyseinen hahmo sanoi ettei tarvitse pelätä...enkä muuta tehnytkään kuin pelkäsin...ja sain jotain viestiä unessa...


      kun tilanne oli ohi havahduin mielestäni heti huoneeseeni joka tuntui samealta ja epätodelliseklta vrt. kokemus. oli s lähes 2 vk lievässä shokissa ja 6kk mietin asiaa päivittäin. vieläkin asia tulee mieleen aika ajoin,,,oli se hurja kokemus!


      jos tulisi uudestaan en ehkä säikähkäisi vastaavalla tavalla? hahmo tuntui vain nii "korkea arvoiselta" tai muutan sellaista?
      Että se siinä teki pahimman pelon...en enää kyennyt seisomaan hahmon edessä...niin siinä tilanteessa kävi jos tarkemmin asiaa kuvailee. voimat katosivat tavallaan koko kehosta pelon takia.

      Ja tämä tarina on tosi!

      • kukkis70

        mäkin olen nähnyt enkelin parikymppisenä etelässä. Ilmeisesti drinkkiini oli laitettu jotain ja koin itseni huonovointiseksi. Lähdin yksin hotellille ja menin sänkyyn. Tuntui kuin koko sänky olisi heilunut. Silloin sen näin.. Huoneen nurkassa seisoi kirkas vaalea ihmismäinen hahmo, josta säteili valoa. Tunsin suunnatonta turvallisuuden tunnetta ja lämpöä. Aamulla olin jo kunnossa. Uskon että tämä oli minun suojelusenkelini.


      • jenny.

        Se oli ehkä arkkienkeli Mikael, jos se tuntui "hieman pelottavalta" ja "korkea-arvoiselta"...


    • olin sairaana

      muutama vuosi sitten olin ollut sairaana, kuumeessa, mikä ei ole minulle ollenkaan tavallista. yksi iltapäivä havahduin, että sängynpäässä seisoo enkeli, tai leijuu vähän ilmassa. ihmisenkokoinen, kirkas, loistava valkoinen hahmo. ei sano mitään. minua ei pelottanut, vaan tuli erittäin rauhallinen ja turvallinen olo. sellainen seestynyt olo, ikäänkuin kaikki maailman asiat olisivat kirkkaita ja selkeitä.
      kuume alkoi laskea tuon jälkeen ja hyvä olo säilyi jonkin aikaa, illan ja yön.

    • lapsena kokemaani

      OLIN ALLE 10 VUOTIAS JA SISARENI KANSSA KÄYMÄSSÄ NUKKUMAAN , KUN KATON LÄPI LASKEUTUI PINAINEN HAHMO , JOKA OLI PILVIMÄINEN . KUTSUIN ÄITIÄ JA HAHMO HÄVISI . JÄLKEENPÄIN SISARENI OLI VIHAINEN , KUN OLIN KUTSUNUT ÄITIÄ JA SAANUT HAHMON HÄVIÄMÄÄN . SISARENI SIIS NÄKI SAMAN KUIN MINÄKIN JA OLISI HALUNNUT PUHUA SEN KANSSA . EN YHTÄÄN PELÄNNYT JA USEIN OLEN TÄTÄ TILANNETTA AJATELLUT .

      • Uskon

        Hyvät kanssa-ihmiset!
        Jumala on olemassa, ja hänellä on palveluksessaan enkeleitä.
        Jos Sinä,joka koet,ettet vielä usko,niin tule seroihin Siilaisen rukoushuoneelle.Sinua odotetaan siellä:-)Jumala kerää vielä valittujaan maan päällä Karitsan Häihin.Synnit saa uskoa anteeksi Jeesuksen Nimessä ja Kalliissa sovintoveressä..siinä meidän turvamme.


      • Anonyymi
        Uskon kirjoitti:

        Hyvät kanssa-ihmiset!
        Jumala on olemassa, ja hänellä on palveluksessaan enkeleitä.
        Jos Sinä,joka koet,ettet vielä usko,niin tule seroihin Siilaisen rukoushuoneelle.Sinua odotetaan siellä:-)Jumala kerää vielä valittujaan maan päällä Karitsan Häihin.Synnit saa uskoa anteeksi Jeesuksen Nimessä ja Kalliissa sovintoveressä..siinä meidän turvamme.

        Jos Sinä,joka koet,ettet vielä usko,niin tule seroihin Siilaisen .

        Lesti höpöttää roskaa!
        Ajatelkaa miten pienet ajatusmaailma on lesteillä?
        He luottavat Larssin sanaan,siis ihmisen ohjeistukseen,.
        He eivät voi elää vapaata elämää vaan Larssi määrää ja me muut kun emme ole Lestaadiolaisia,me emme pääse taivaaseen heidän mukaan.
        Tämä oksettava,pahoin mielen murskaava järjestö!
        Heitä on paljon mutta liike ei kasva,oska nuoriso eroaa hulluudesta !


    • joojenjyti

      ..koirani kuoli ja haudatessamme sitä surin todella voimakkaasti.
      kun olimme laskeneet koiramme hautaan niin silloin lensi talitintti haudan reunalle,kurkkasi alas ja viserti,sitten se lensi pois.
      Itselleni tuli hyvä mieli ja koin että tuon pienen linnun kautta koirani ilmoitti että sen on hyvä olla.

      • Anonyymi

        Rakkautta !


    • Lapsena

      Kotikylässämme oli vanha osuuskauppa, jossa äitini kanssa pienenä tyttönä kävin. Utelias kun olin luonteeltani ja kerkesin joka paikkaan, muistan tämän enkeliasian selvästi, silloin olin alle kouluikäinen.

      Menin myyjien tiskin takana olevaan pieneen eteiseen, josta avautui pitkä käytävä, jonka päässä oli ikkuna. Muistan selvästi ja näen vieläkin silmissäni. Sen käytävän päässä oli valkoisiin pukeutunut enkeli jolla oli siivet. Enkeli katsoi minuun ja hymyili.

      Muuta en tuosta tapauksesta muista.

      Nyt jälkeenpäin, kun olen jo keski-iän kynnyksellä, on asia usein käynyt mielessäni ja olen äidiltänikin kysynyt että muistaako hän tuosta lapsuuteni enkelikokemuksestani. Äitini sanoo että kyllä hän muistaa kun mainitsin hänelle nähneeni pienenä työttönä enkelin. Muuta äitikään ei muista tuosta.

      Näky oli niin vahva ja vaikuttava. Minä näin pienenä tyttönä enkelin :)

    • nainen 45..

      kun oli jo 10 wuotias. heräsi yöllä nähtyään pahaa unta ja rupesi itkemään kun menin huoneeseen niin kertoi nähneensä pahaa unta ja kun heräsi siihen niin enkeli seisoi sängyn vieressä. poikani tietenkin pelästyi ja itki.toinen kerta tapahtui noin vuoden verran edellisestä tapahtumasta. poikani nukahti illalla sohvalle ja aamulla heräsin poikani vierestä. kun kysyin miksi oli viereeni tullut niin kertoi että oli nähnyt vanhemman veljensä sängyn vierellä enkelin kun oli herännyt yöllä ja näki suoraan sohvalta poikien huoneeseen. pelästyi että veljelleen sattuu nyt jotakin pahaa kun enkeli sängyn vierellä seisoo ja siksi tuli nukkumaan viereeni. uskon että näki enkelin sillä nyt kuitenkin jo aikuinen ja vieläkin siitä puhuu ja muistaa tapahtumat.

    • pelästynyt

      Olin noin 7 vuotta sitten vakavasti sairas.
      Minut oli leikattu mahasta.Pitkä leikkaushaava ei umpeutunut ja olin sairaalassa usen viikon. Sain illalla kotoa puhelun, jossa mua haukuttiin, että makaan tahallani siellä, kun kotona pieni lapsi olis tarvinnut minua. Sanoin, että lääkärit ei päästä korkean kuumeen sekä haavan vuoksi pois. Kävin pahoilla miellin nukkumaan eritys huoneessa ja itkin olin pahoittanut mieleni siitä puhelusta. Sammutin valot huoneesta. En juuri ollut, kuin hetken sängyssäni kun, huone täyttyi kirkaasta valosta ja joku kosketti olkapäätäni. Pelästyin tätä ja nukuin yön valot päällä. Aamulla pääsin kotia kuume oli kadonnut.

      • kanerva

        Uskon enkeleihin,vaikka en ole sellaista koskaan nähnyt.
        Miten me pienet ihmiset selviäisimme maailman myrskyissä,jos suojelusenkeli ei pitäisi meistä huolta.


      • Anonyymi

        Sain illalla kotoa puhelun, jossa mua haukuttiin, että makaan tahallani siellä, kun kotona pieni lapsi olis tarvinnut minua.

        Siellä soitti joku perkele,ihminen jolla ei ole myötätuntoa.

        _Rakkautta !


    • selviytyjä!

      pari kertaa käynyt lähellä kuolemaa.ja voin kokemuksesta kertoo että:joku ihme on vetänyt takas tänne elämään. (suojelus enkeli) oon sille joka päivä kiitollinen!

    • siivetön ja siivellinen

      Hei, olen enkeli.

      Välillä siivet ovat poikki etten pääse lentelemään, koska siihenkin voi jäädä koukkuun..

      joskus on tehtävää paikallaan.

      minä aina ilmestyn tyypeille, pelastan jengiä ja teen yllätyksiä.

      suurin osa ei edes tajua etä olen ollut paikalla, saatika että olen enkeli.

      tunnistan nykyään mitä erilaisempia enkeleitä. Onneksi heitä on paljon, sillä pirutkin lisääntyvät näinä aikoina..


      ja paljon on tehtävää..

      joten, beibet, jos haluatte voitte ryhtyä enkelin apureiksi, ja jonain päivänä huomaatte olevanne enekeleitä..


      mikä ero teistä on keijukaisella ja enkeleillä?

    • ateisti

      Muistan kun oli noin 10 vuotias. Isoisäni kuoli yöllä kolmen aikaan ja siihen samaan aikaan äitini oli herännyt nähtyään "oudon valoilmiön", joka oli ollut jollain tavalla niin vaikuttava että kävi lasten huoneessa katsomassa olinko siskojeni kanssa kunnossa.
      Pari vuotta myöhemmin tätini mies kuoli syöpään myöskin yöllä ja taas äitini oli kokenut saman ilmiön. En ole koskaan sen tarkemmin kysellyt oliko nähnyt jonkin hahmon vai mitä, mutta kirkkaasta valosta ainakin mainitsi.
      Liekkö uskon asia vai mikä. Ei meidän perheessä ainakaan koskaan olla oltu mitenkään hirveän uskonnollisia, mutta kirkkoon ollaan kuuluttu. Itse ymmärsin noin 11 vuoden iässä etten usko Jumalaan tai minkäänlaiseen muuhunkaan kristukseen. Uskon maailmankaikkeuteen, itseeni ja uudelleen syntymiseen.

      • entinen finni

        minäkin uskon uudesti syntymiseen, olen näet aiemmassa elämässäni ollut finni, ja todella ärsyttävä sellainen. Tässä elämässä tunnen suurta inhoa niitä kohtaan ;)


      • Anonyymi
        entinen finni kirjoitti:

        minäkin uskon uudesti syntymiseen, olen näet aiemmassa elämässäni ollut finni, ja todella ärsyttävä sellainen. Tässä elämässä tunnen suurta inhoa niitä kohtaan ;)

        minäkin uskon uudesti syntymiseen, olen näet aiemmassa elämässäni ollut finni, ja todella ärsyttävä sellainen. Tässä elämässä tunnen suurta inhoa niitä kohtaan ;)

        Minulla on näky sinusta.Et ole ollut finni vaan peräpukama:)


    • SeParadOr

      Ensinmäisen kerran kun näin enkelin, olin silloin viitisen vuotta vanha. Oikeastaan näin kaksi enkeliä joista toinen seisoi sänkyni pääpuolella ja toinen sänkyni jalkopäässä. He olivat valtaisan suuria ja antoivat hyvin mahtaisan vaikutuksen pieneen poikaan. Sen jälkeen enkeli, tai enkelit olivat pienen kasvavan pojan mukana auttamassa, pelastamassa, suojelemassa ja varjelemassa ja lohduttamassa.
      Nuo enkelit eivät sillä tavalla loistaneet kuin miten me ihmiset ymmärrämme loisteella, sillä he olivat marmorilta vaikuttavia ja kantoivat suurta miekkaa vyöllään, ellei se joskus ollut esilläkin ja silloin se oli terä maassa jalkojen etupuolella ja enkeli piti siitä kiinni kaksin käsin.
      Seuraava elävä kokemus joka on painunut mieleeni enkelistä oli lukuisia vuosia myöhemmin. Silloin seisoin enkelin edessä joka oli pukeutunut vitivalkoiseen kaapuun ja hän ojensi minulle kirjan ja sanoi: "SYÖ" ja minä söin sen kirjan ja suussani se maistui kuin hunajaan kastettu näkkileipä, mutta vatsaani se poltteli.
      Seuraava kerta oli kun näin enkelin maatessani vuoteella ja enkeli sanoi minulle:"!Pukeudu puhtauteen ja nöyryyteen Jumalan Sanaa kohtaan."
      Sitten kohtasin myöhemmin usein enkelin asunnossani Joensuussa ja näin itse Herramme Kristuksenkin.
      Sitten kohtasin viisi enkeliä auto-onnettomuuden yhteydessä ja he nostivat minut ulos autosta ja asensivat murtuneet luut paikoilleen ja hoivasivat minua niin kauan kunnes muita ihmisiä tuli paikalle ja he katosivat yhdessä silmänräpäyksessä.
      Seuraavaksi kohtasin enkelin leikkauspöydällä maatessani kun hän haki minut kirkkauteen ja hän oli Gabriel ja kirkkaudessa kohtasin myös Mikaelin jonka loisto oli sanoin kuvaamaton, ja luulin häntä ensiksi Herrakseni ja Vapahtajakseni, mutta sitten kun Herrani ja Vapahtajani tuli tuohon alueelle, niin silloin en enään erehtynyt, sillä Jumalan Karitsan kirkkaus ja rakkaus ovat yli kaiken ymmärryksen niin että Mikaelinkin kirkkaus oli harmautta HÄNEN kirkkautensa edessä.
      Kun sitten palasin kirkkaudesta takaisin elävien kirjoihin, sillä minun luultiin olevan kuollut, niin Enkelien kirkkaus on lukuisia kertoja öisin valaissut asuinhuoneistomme ja ollut minun ja vaimoni mukana kulkiessamme ympärin maata.
      Tässä lyhyesti murto-osa siitä mitä voisi nimittää elämän vaellukseksi enkelien kanssa.
      T: SeParadOr

      • kokija

        Tuossa mainittiin arkkienkeli Mikael ja Jeesus Kristus. Hämmästyksekseni olen myös tutkiessani havainnut, että "raamatulliset" arkkityypit Mikael ja Jeesus menevät juuri tuossa järjestyksessä. Jeesus on kirkkaampi ja suorastaan sokaiseva. Mikael on kestettävissä juuri ja juuri. Mikä onkaan näiden olentojen sisäinen olemus, kun jo ulkoinen ilmestysolemus saattaa sokaista hetkeksi täydellisesti.


    • Miten sen katsoo?

      ...sanoa näinkin: Intiaaneja ja enkeleitä onko heitä? Onhan meitä, Enkeleitä!

    • pelästynyt mutta rauhallinen

      Näin viime yönä unta että Jeesus seisoi edessäni ja lohdutti jostain syystä minua. Hän laittoi kätensä olkapäälleni ja katsoi silmiini. Hänellä oli semmoinen viitta yllään mutta tavallisen ihmisen näköinen, ei sellainen johon on tottunut kuvissa. Mutta ymmärsin että se oli Jeesus. Toisaalta siitä tuli rauhaisa olo mutta silti minua vähän pelottaa mitä uni merkitsee. Näen nimittäin paljon enneunia!

    • psyk.di

      Mielikuvitus on taas liikkeellä.
      jos aikuisena näkee enkeleitä ja muita useammin, kannattaa heti hakea asianmukainen lääkitys itselleen.
      skitsofreniaan on nykyisin hyvät lääkkeet.

      • kallonkutistaja

        Jos noin paljon vaivaa muiden ihmisten enkeleihin uskominen, kannattaisi miettiä mikä siellä mielessäsi kuikuilee.


    • uskon enkeleihin hyviin nim...

      Tyttäreni pyöräili ystävättärensä luo noin 20- vuotiaana (kuutisen vuotta sitten)kun hän kuuli jonkun huutavan isoon ääneen "VARO". Tuolloin hän oli juuri ajamassa risteyksen, jossa hänellä oli etuajo-oikeus , yli. Hän teki ns. paniikkijarrutuksen ja samassa joku auto ajoi huikeaa ylinopeutta risteyksen yli. Eli ellei varoitushuutoa olisi tullut hän olisi jäänyt tuon auton alle. MUTTA ympärilleen katseltuaan hän ei kuitenkaan nähnyt ainuttakaan ihmistä huutokantaman etäisyydellä. Joten ENKELEITÄ ON.

    • keskittyminen

      On todella tärkeää, että enkelit ymmärretään omassa arvossaan. Siis, valkeuden enkelit ovat kunnioitettavia Jeesuksen palvelijoita ja meille tärkeitä, mutta enkeleihin keskittyminen ei ole hyvä. Enkeleitä ei pidä eikä saa palvoa, eikä rukoilla. Ainoastaan Jumalaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki) kuuluu palvoa ja rukoilla.

      Kaikki hyvää lupaavat henget eivät välttämättä ole hyviä, vaan on myös langenneita, jotka pyrkivät eksyttämään ja ehkä saamaan ihmiset rukoilemaan itseään. Ihmiset helposti haluavat uskoa, että voivat tietää tapahtumia etukäteen ja uskoa, että lähde on hyvä, varsinkin, JOS SE MITÄ TARJOTAAN NÄYTTÄÄ HOUKUTTELEVALTA.

      Ilmestykset kannattaa koetella, vetävätkö ne meidät kauemmas vai lähemmäs Jeesusta. Ilmiöitä ei kannata etsiä, vaan Jumalan tuntemista.

    • mimmi vaan 79

      muutama vuosi sitten olin istumassa kaverilla iltaa ja silloinen elämäntyylini ja -tilanteeni ei ollut kovin valoisa.mieheni kanssa oli ongelmia ja olin masentunut muistakin asioista ja ajattelin että miten tästä selviää kaikesta..kaverini asui tuolloin yksiössä jossa siis aikaa vietimme.istuin pirttipöydän ääressä ja näin kun eteisen nurkan takaa ilmestyi vaalean violettissa pitkässä kauniissa viitta-tai mekkotyylisessä asussa vaeltava hahmo kulki huoneen poikki.hän sädehti valoa ja kantoi kädessään samantyylistä kuin sädetikkua tai lyhtyä ja kuului vaan sellaista huminaa kun hän meni ohi.vaaleat pitkät hiukset sillä oli ja ilmiö tapahtui nopeasti,muutamassa sekunnissa.seuraavana aamuna soitin äidilleni ja hän kertoi että oli edellisenä iltana rukoillut minun puolesta klo 21.30,tajusin että se tapahtui samaan aikaan kuin näin enkelin!(äitini on uskovainen).ja tämä tarina on täysin totta.

      • harha

        istumassa iltaa, siis ryyppäämässä vai?
        suurin osa ihmisistä näkee juovuspäissään vaikka mitä.


    • määvaan

      ja enoni on nähnyt enkelin. Äitini selvitti siitä minulle kun olin pieni. Hänen tätinsä oli kuollut ja hän oli ollut oikein vanhurskas ja uskovainen ihminen. Äitini oli katsonut ikkunasta pihalle ja nähnyt lamppua kantavan naisen menevän aittaan jossa tätini ruumis oli ollut. Naisesta oli lähtenyt kirkasta valoa ja ilmeisesti hänen piirteensä oli näkynyt selvästi koska äitini joka oli sanonut veljelleen tulla myös katsomaan tätä outoa naista jäähileisen lasin läpi. Enoni sanoi myös ettei se ainakaan tavallinen nainen ollut. Äitini oli sanonut tapauksesta myös koulussaan vaikka enoni oli häntä kieltänyt. Kukaan ei kuitenkaan ollut nauranut ja opettajakin oli ilmeisesti uskonut häntä. Tapaus on sattunut joskus viisikymmen-luvulla. Itse en ole enkeleitä nähnyt. Ilmeisesti ne eivät enää halua vierailla täällä maan päällä.

    • taina

      Olen nähnyt kahdesti, toinen ilmestyi huoneeseeni ja toinen tuli saliin,jossa oli 18 muuta ihmistä ja kaikki näkivät saman.Iso kirkas valo ympäröi enkeliä

      • p ä i v ä p e r h o n e n

        ... se tapahtui tilanteessa kun hän kuoli sairastettuaan 13 vuotta lapsena leukemiaa.
        Hän oli uskovainen tyttö. Hän kertoi sairaalan kuolin vuoteen vierellä istuneelle ja valvoneelle äidilleen, että nyt enkelit tulevat hakemaan häntä kertoen mitä näki ja koki samalla nukkuen ikiuneen.

        Olen kuullut vastaavia tapauksia, kun enkelit ovat hakeneet poisnukkuvaa uskovaista "enkelin tuttua" uskosta näkemiseen!

        Lisää enkeleistä kertoo raamattu seuraavissa kohdissa:

        Enkeli

        1Moos.2:1
        1Moos.3:24
        1Moos.16:7
        1Moos.19:1
        1Moos.19:13
        1Moos.24:7
        1Moos.32:2
        2Moos.3:2
        2Moos.14:19
        2Moos.23:20
        2Moos.23:23
        2Moos.32:34
        4Moos.20:16
        4Moos.22:22
        4Moos.22:23
        4Moos.22:24
        4Moos.22:25
        4Moos.22:26
        4Moos.22:27
        4Moos.22:35
        5Moos.33:2
        Joos.5:14
        Tuom.2:1
        Tuom.13:1
        Tuom.13:6
        2Sam.14:17
        2Sam.14:20
        2Sam.19:27
        2Sam.24:16
        2Sam.24:17
        1Kun.19:5
        1Kun.19:7
        2Kun.1:15
        2Kun.6:17
        2Kun.19:35
        1Aik.12:22
        1Aik.21:15
        1Aik.21:16
        2Aik.18:18
        2Aik.32:21
        Neh.9:6
        Job.4:15
        Job.4:18
        Job.25:3
        Job.38:7
        Ps.33:6
        Ps.34:7
        Ps.35:5
        Ps.35:6
        Ps.68:17
        Ps.78:49
        Ps.91:11
        Ps.91:12
        Ps.103:20
        Ps.103:21
        Ps.104:4
        Ps.148:2
        Saarn.5:6
        Jes.6:2
        Jes.6:6
        Jes.6:7
        Jes.63:9
        Hes.1:13
        Hes.1:14
        Hes.1:24
        Dan.4:13
        Dan.4:14
        Dan.4:15
        Dan.4:16
        Dan.4:17
        Dan.6:22
        Dan.7:10
        Dan.8:13
        Dan.8:19
        Dan.9:21
        Dan.9:22
        Dan.9:23
        Dan.9:24
        Dan.9:25
        Dan.9:26
        Dan.9:27
        Dan.10:6
        Dan.10:10
        Dan.10:11
        Dan.10:12
        Dan.10:13
        Dan.10:14
        Dan.10:15
        Dan.10:16
        Dan.10:17
        Dan.10:18
        Dan.10:19
        Dan.10:20
        Sak.1:9
        Sak.1:10
        Sak.1:11
        Sak.1:12
        Sak.1:13
        Sak.1:14
        Sak.6:5
        Matt.1:20
        Matt.1:21
        Matt.1:24
        Matt.2:13
        Matt.2:19
        Matt.4:6
        Matt.4:11
        Matt.6:10
        Matt.13:39
        Matt.13:41
        Matt.13:49
        Matt.16:27
        Matt.18:10
        Matt.22:30
        Matt.24:31
        Matt.24:36
        Matt.25:31
        Matt.26:53
        Matt.28:2
        Matt.28:3
        Matt.28:4
        Matt.28:5
        Matt.28:6
        Mark.1:13
        Mark.8:38
        Mark.12:25
        Mark.13:27
        Luuk.1:11
        Luuk.1:12
        Luuk.1:13
        Luuk.1:14
        Luuk.1:15
        Luuk.1:16
        Luuk.1:17
        Luuk.1:18
        Luuk.1:19
        Luuk.1:20
        Luuk.1:28
        Luuk.1:29
        Luuk.1:30
        Luuk.1:31
        Luuk.1:32
        Luuk.1:33
        Luuk.1:34
        Luuk.1:35
        Luuk.1:36
        Luuk.1:37
        Luuk.1:38
        Luuk.2:7
        Luuk.2:8
        Luuk.2:9
        Luuk.2:10
        Luuk.2:11
        Luuk.2:12
        Luuk.2:13
        Luuk.2:14
        Luuk.2:15
        Luuk.4:10
        Luuk.11:2
        Luuk.12:8
        Luuk.12:9
        Luuk.15:7
        Luuk.15:10
        Luuk.16:22
        Luuk.20:35
        Luuk.20:36
        Luuk.22:43
        Joh.1:51
        Joh.5:4
        Ap.t.1:11
        Ap.t.5:19
        Ap.t.7:30
        Ap.t.7:35
        Ap.t.7:53
        Ap.t.8:26
        Ap.t.10:3
        Ap.t.12:7
        Ap.t.12:9
        Ap.t.12:23
        Ap.t.27:23
        1Kor.6:3
        Gal.3:19
        Ef.3:10
        Fil.2:9
        Fil.2:10
        Fil.2:11
        Kol.1:16
        Kol.2:18
        1Tess.4:16
        2Tess.1:7
        1Tim.3:16
        1Tim.5:21
        Hebr.1:4
        Hebr.1:5
        Hebr.1:6
        Hebr.1:7
        Hebr.1:13
        Hebr.1:14
        Hebr.2:2
        Hebr.2:7
        Hebr.2:16
        Hebr.12:22
        Hebr.13:2
        1Piet.1:12
        1Piet.3:22
        2Piet.2:11
        Juud.1:6
        Juud.1:9
        Juud.1:14
        Juud.1:15
        Ilm.1:1
        Ilm.5:2
        Ilm.5:3
        Ilm.5:4
        Ilm.5:5
        Ilm.5:6
        Ilm.5:7
        Ilm.5:8
        Ilm.5:9
        Ilm.5:10
        Ilm.5:11
        Ilm.5:12
        Ilm.5:13
        Ilm.5:14
        Ilm.7:1
        Ilm.7:2
        Ilm.7:3
        Ilm.7:11
        Ilm.7:12
        Ilm.7:13
        Ilm.7:14
        Ilm.7:15
        Ilm.7:16
        Ilm.7:17
        Ilm.8:2
        Ilm.8:3
        Ilm.8:4
        Ilm.8:5
        Ilm.8:6
        Ilm.8:7
        Ilm.8:8
        Ilm.8:9
        Ilm.8:10
        Ilm.8:11
        Ilm.8:12
        Ilm.8:13
        Ilm.9:15
        Ilm.10:1
        Ilm.12:7
        Ilm.14:10
        Ilm.15:1
        Ilm.18:1
        Ilm.19:10
        Ilm.22:6
        Ilm.22:8
        Ilm.22:9
        Ilm.22:16


      • marja3
        p ä i v ä p e r h o n e n kirjoitti:

        ... se tapahtui tilanteessa kun hän kuoli sairastettuaan 13 vuotta lapsena leukemiaa.
        Hän oli uskovainen tyttö. Hän kertoi sairaalan kuolin vuoteen vierellä istuneelle ja valvoneelle äidilleen, että nyt enkelit tulevat hakemaan häntä kertoen mitä näki ja koki samalla nukkuen ikiuneen.

        Olen kuullut vastaavia tapauksia, kun enkelit ovat hakeneet poisnukkuvaa uskovaista "enkelin tuttua" uskosta näkemiseen!

        Lisää enkeleistä kertoo raamattu seuraavissa kohdissa:

        Enkeli

        1Moos.2:1
        1Moos.3:24
        1Moos.16:7
        1Moos.19:1
        1Moos.19:13
        1Moos.24:7
        1Moos.32:2
        2Moos.3:2
        2Moos.14:19
        2Moos.23:20
        2Moos.23:23
        2Moos.32:34
        4Moos.20:16
        4Moos.22:22
        4Moos.22:23
        4Moos.22:24
        4Moos.22:25
        4Moos.22:26
        4Moos.22:27
        4Moos.22:35
        5Moos.33:2
        Joos.5:14
        Tuom.2:1
        Tuom.13:1
        Tuom.13:6
        2Sam.14:17
        2Sam.14:20
        2Sam.19:27
        2Sam.24:16
        2Sam.24:17
        1Kun.19:5
        1Kun.19:7
        2Kun.1:15
        2Kun.6:17
        2Kun.19:35
        1Aik.12:22
        1Aik.21:15
        1Aik.21:16
        2Aik.18:18
        2Aik.32:21
        Neh.9:6
        Job.4:15
        Job.4:18
        Job.25:3
        Job.38:7
        Ps.33:6
        Ps.34:7
        Ps.35:5
        Ps.35:6
        Ps.68:17
        Ps.78:49
        Ps.91:11
        Ps.91:12
        Ps.103:20
        Ps.103:21
        Ps.104:4
        Ps.148:2
        Saarn.5:6
        Jes.6:2
        Jes.6:6
        Jes.6:7
        Jes.63:9
        Hes.1:13
        Hes.1:14
        Hes.1:24
        Dan.4:13
        Dan.4:14
        Dan.4:15
        Dan.4:16
        Dan.4:17
        Dan.6:22
        Dan.7:10
        Dan.8:13
        Dan.8:19
        Dan.9:21
        Dan.9:22
        Dan.9:23
        Dan.9:24
        Dan.9:25
        Dan.9:26
        Dan.9:27
        Dan.10:6
        Dan.10:10
        Dan.10:11
        Dan.10:12
        Dan.10:13
        Dan.10:14
        Dan.10:15
        Dan.10:16
        Dan.10:17
        Dan.10:18
        Dan.10:19
        Dan.10:20
        Sak.1:9
        Sak.1:10
        Sak.1:11
        Sak.1:12
        Sak.1:13
        Sak.1:14
        Sak.6:5
        Matt.1:20
        Matt.1:21
        Matt.1:24
        Matt.2:13
        Matt.2:19
        Matt.4:6
        Matt.4:11
        Matt.6:10
        Matt.13:39
        Matt.13:41
        Matt.13:49
        Matt.16:27
        Matt.18:10
        Matt.22:30
        Matt.24:31
        Matt.24:36
        Matt.25:31
        Matt.26:53
        Matt.28:2
        Matt.28:3
        Matt.28:4
        Matt.28:5
        Matt.28:6
        Mark.1:13
        Mark.8:38
        Mark.12:25
        Mark.13:27
        Luuk.1:11
        Luuk.1:12
        Luuk.1:13
        Luuk.1:14
        Luuk.1:15
        Luuk.1:16
        Luuk.1:17
        Luuk.1:18
        Luuk.1:19
        Luuk.1:20
        Luuk.1:28
        Luuk.1:29
        Luuk.1:30
        Luuk.1:31
        Luuk.1:32
        Luuk.1:33
        Luuk.1:34
        Luuk.1:35
        Luuk.1:36
        Luuk.1:37
        Luuk.1:38
        Luuk.2:7
        Luuk.2:8
        Luuk.2:9
        Luuk.2:10
        Luuk.2:11
        Luuk.2:12
        Luuk.2:13
        Luuk.2:14
        Luuk.2:15
        Luuk.4:10
        Luuk.11:2
        Luuk.12:8
        Luuk.12:9
        Luuk.15:7
        Luuk.15:10
        Luuk.16:22
        Luuk.20:35
        Luuk.20:36
        Luuk.22:43
        Joh.1:51
        Joh.5:4
        Ap.t.1:11
        Ap.t.5:19
        Ap.t.7:30
        Ap.t.7:35
        Ap.t.7:53
        Ap.t.8:26
        Ap.t.10:3
        Ap.t.12:7
        Ap.t.12:9
        Ap.t.12:23
        Ap.t.27:23
        1Kor.6:3
        Gal.3:19
        Ef.3:10
        Fil.2:9
        Fil.2:10
        Fil.2:11
        Kol.1:16
        Kol.2:18
        1Tess.4:16
        2Tess.1:7
        1Tim.3:16
        1Tim.5:21
        Hebr.1:4
        Hebr.1:5
        Hebr.1:6
        Hebr.1:7
        Hebr.1:13
        Hebr.1:14
        Hebr.2:2
        Hebr.2:7
        Hebr.2:16
        Hebr.12:22
        Hebr.13:2
        1Piet.1:12
        1Piet.3:22
        2Piet.2:11
        Juud.1:6
        Juud.1:9
        Juud.1:14
        Juud.1:15
        Ilm.1:1
        Ilm.5:2
        Ilm.5:3
        Ilm.5:4
        Ilm.5:5
        Ilm.5:6
        Ilm.5:7
        Ilm.5:8
        Ilm.5:9
        Ilm.5:10
        Ilm.5:11
        Ilm.5:12
        Ilm.5:13
        Ilm.5:14
        Ilm.7:1
        Ilm.7:2
        Ilm.7:3
        Ilm.7:11
        Ilm.7:12
        Ilm.7:13
        Ilm.7:14
        Ilm.7:15
        Ilm.7:16
        Ilm.7:17
        Ilm.8:2
        Ilm.8:3
        Ilm.8:4
        Ilm.8:5
        Ilm.8:6
        Ilm.8:7
        Ilm.8:8
        Ilm.8:9
        Ilm.8:10
        Ilm.8:11
        Ilm.8:12
        Ilm.8:13
        Ilm.9:15
        Ilm.10:1
        Ilm.12:7
        Ilm.14:10
        Ilm.15:1
        Ilm.18:1
        Ilm.19:10
        Ilm.22:6
        Ilm.22:8
        Ilm.22:9
        Ilm.22:16

        Kuoleva tätini näki Jeesuksen. Hänen kasvatusäitinsä oli kysynyt häneltä, että "tuleeko Jeesus sinua hakemaan?" Johon tätini oli vastannut: "Jeesus tuli jo", ja samalla hetkellä nukkui ikiuneen.


    • Tosi on.

      Keskitalvi ja kunnon pakkanen. Ei luulisi ukonilmoja olevan. Seison melkein tyhjän kahvilan tiskin edessä. Myyjä jossain, mutta vieressä on yksi asiakas. Nenän edessä tiskin alta hitaasti leijuu esiin koboltin sininen ritisevä, väreillen säteilevä pallo. Noin jalkapallon kokoinen. Leijuu hitaasti sinne tänne. Levari sammui. Meikä tuijottaa kummajaista, joka lillui edessä 10-15 sekuntia. Räsähtävä pamaus ja se katosi. Kysyin toiselta, mitä näki? Ei vastannut mitään.
      Tätä kun olen muutaman kerran kertonut muille, niin aina naureskelevat, että kännissä on oltu, kun ko. paikassa on oikeudet.
      En ollut kännissä.

    • poika 94

      Keskellä yötä tunsin harteillani kosketuksen.Se oli enkelin kosketus.Enkeli kosketti samana yönä äitini poskea ja vähän aika sitten enkeli hipaisi ystäväni olkapäätä.

    • volta

      nyt tiedänkin miksi joudun imuroimaan sängynalustani niin usein, sinnehän kasaantuu enkelipölyä.

    • TurkoosiPostia

      Luulin nähneeni. Olin Shokissa. :)
      Ei enempää. Haluaisin nähdä enkelin, ja tutkinkin sivujasi hyvä Samuel.

      • viime yönä

        baarissa... ja menin juttelemaan selvittääkseni että onko se/hän aito..ja olihan se... Ja toivottavasti näen saman enkelin tulevaisuudessa useamminkin..


    • piruli

      Oon nähny enkelin,olin silloin ihan terve!
      Heräsin siihen,kun sinertävä enkeli oli mun yläpuolella,kyllä se vähän säteili...Kaunis olento se enkeli on:D Ja tää on totta!
      Siitä on jo monta vuotta,mutta silti!

      Ei tämän keskustelun aloittaja ole hullu tai mitään,toiset näkee enkeleitä,toiset ei!

    • Gottan

      minusta enkeleistä puhuminen on hölynpölyä. varmaan kaikki tietävät Jeesukuksen mutta kukaan koskaan ei ole nähnyt häntä mutta raamatussa puhutaan ja häneen uskotaan kuin kallioon. En ota kantaa Islamin uskoon.
      Möyhennän tätä maailmaa vaikkakin en koskaan tajua sitä miksi kaikkki tapahtuu... Estonia, ym.Onko teidän mielestänne enkeli sitä varten, että se suojelee ja toisilla on semmonen enkeli joka tappaa? ( Estonia) Mitenkä selvitätte tämän? Kuka loppujen lopuks päättää mitä tapahtuu?

      • +++

        Jumala se on, joka päättää mitä tapahtuu. Enkelit ovat palvelevia henkiolentoja.

        Job 14:5
        Ihmisen elämä on laskettu tarkoin, lasketut ovat sen kuukaudet ja päivät. Sinä olet pannut hänelle rajan, jota hän ei voi ylittää.


    • valveessa

      Oon monesti nähny enkeleitä. viimeksi heräsin yöllä enkä pysynyt liikkumaan. näin selvästi silmäkulmastani kun tumma hahmo liikkui asunnossani nostamatta jalkojaan. kuulin myös raskaan hengityksen ja tunsin suurta pakokauhua ja olennon pahansuopaisuutta. joskus enkelit katsovat minua silmiin, silloin en pysyt hengittämään.

      • meissä kaikissa

        asu pieni enkeli :)


    • silminnakija...31
    • poitsu955

      Joo elikkäs kaikki kuuntelee puhun nyt ihan rehellisesti... olin pienenä ihan yksin kotona ja halusin kauheasti mennä ulos, mutta äiti kielsi menemästä koska oli iltavuorossa. sitten ajattelin mennä vain koska oli pakko, ovikin oli lukossa ja ei ollut avainta. olin silloin varmaankin 10 vuotias tai nuorempi vieläkin... sitten sain tyhmän ajatuksen päähän että jos pistäisi köyden parvekkeelta alas ja menisin sitäkautta pudotus oli aika korkea 2 kerroksessa asuimme ja sitten pistin sen köyden ja yritin sitäkautta mennä mutta ote lipesi ja sitten tapahtui se juttu.. en muista pudonneeni parvekkeelta kun roikuin siitä yhtäkkiä olin nurmikolla enkä tuntenut kipua yhtään ja vierelläni seisoi outo parrakkainen mies kenen kasvoja en tunnistanut oikein hyvin mutta hänellä oli erittäin vaaleat vaatteet naapuriki oli nähnyt kyseisen vaalean miehen mutta minä pelkäsin kauheasti ja lähdin pakoon.. kertokaapas mitä ajattelette jos tiputte 2 kerroksesta ja viellä selälleen ja mitään ei tapahdu? siitähän ihmiset ovat kuolleetkin

    • kirkas hahmo

      Olen kerran nähnyt.

      Silloin olin aika pieni, olisinko ollut noin kymmenen vuotias. Vanhempani olivat aika alkoholisoituneita ja minulla oli vaikeaa olla kotona ja katsoa vanhempieni ainaista ryyppäämistä ja tappelua. Eräänä yönä kumminkin heräsin yht äkkiä ja näin sänkyni edessä seisovan jonkun hahmon. Hahmo oli erittäin kirkas enkä erottanut kasvoja vaan valo loisti tästä hahmosta. Hahmo katsoi minua hetken ja hieraisin pari kertaa silmiäni, mutta totta se oli siinä se vieläkin seisoi. Sitten taisin nukahtaa ja aamulla herätessä kerroin tästä äitelleni, mutta hän ei uskonut näkemääni. Vieläkin mietin aikuisiällä oliko näkemäni totta vai unta? Tästä olen kertonut monelle ystävälleni, mutta kukaan ei ole uskonut minua. Epäilen, että se oli minun suojelusenkelini joka tuli minun vaikean elämäntilanteeni keskelle kertomaan, että kyllä kaikki järjestyy. Vielä tänäkin päivänä epäilen oliko näkemäni todellakin totta.

      • Olen minä

        Kyllä, totta se oli. Olet suojeltu ja rakastettu enemmän kuin arvaatkaan.


    • kokija

      Valon enkeleitä on monenlaisia valoasteeltaan. Arkkienkeli Mikael on sellainen joka osaa käyttäytyä, siksi suositeltava ja turvallinen. Vaikka onkin melkoisen voimakas ja dynaaminen olemukseltaan.

      Kelasin nettiä jotta löytyisi senluonteinen kuva mikä on päässä tuosta olennosta. Tämä on lähinnä: http://3.bp.blogspot.com/_1V1l4JbJXmA/TIDywfyzALI/AAAAAAAAB90/9bygDyCAWBA/s1600/archangel michael.jpg

      Sisältä kulta-valkoinen, vähän samaan suuntaan kuin Suomen keltainen leijona. Ulko-osiltaan rauhoittavan tummansininen. Voimakkaasti liikkuva ja helposti lähestyttävä vaikka onkin majesteettinen suuruus. Tämä kuvaa Mikaelin ilmestyshahmoa. Terävä ja tuima katse johtuen siitä että hän on totuudenmukainen. Miekka kuvastaa sitä että hän leikkaa (erottaa) totuuden epätodesta. Miekkaa hänellä ei kylläkään näyttänyt olevan kädessään visiossa.

      Huonetta ei ollut kun tuo näkyi. Tuonkaltainen visio kyllä aika helposti mitätöi vaikutelman muusta ympäristöstä. Nuo ei puhu ainakaan minulle, käsitteellinen kieli on paljon alempana kuin näiden olentojen vaikutuspiiri. Voihna nuo puhua kuitenkin varmaan jollekin jos joku puhetta tarvitsee. Me ihmiset ollaankin aikamoisia pälpättäjiä, se on meidän duuni.

    • helloutavaa

      Tääläistä minulle on käynyt:
      Heräsin yöllä kauheaan epämielyttävään tunteeseen ja huomasin että minut oli ympäröity ketjuilla, kun katsoin sängyn viereen, siinä seisoi kuolema joka piteli ketjun päätä. Sydämeni rupesi hakkaamaan enkä saanut sanaa suusta, olin kauhusta jäykkänä. Silloin rupesin toistamaan mielessäni yhä uudelleen ja uudelleen "Isä Meidän" rukousta jostain syystä. Silloin makuuhuoneeni valastui kirkkaalla valolla ja tunsin jonkin hyvän läpäisevän sydämeni. Seuraavaksi muistan kun aamulla heräsin ja mietin oliko tämä totta ja että sen täytyi varmasti olla unta, mutta silloin näin lattiallani raamattuni ja ihmettelin miten se siihen oli joutunut kun sen piti olla kirjahyllyssä toisessa huoneessa. Ja on pakko myöntää, en ole ikinä ollut mikään himouskovainen, mutta kyllä tää juttu säväytti vähän mieltä! :)

    • Semmoista tämmöistä

      Olin pieni lapsi viellä..

      Heräsin ja makoilin sängyn päällä ja tiesin, että ei ollut kiire nousta sängystä kouluun, kun kesäloma oli juuri alkanut.

      Ihan normaali aurinkoinen aamu se oli. Yht´äkkiä oven suun viereen tuli noin ihmisen korkunen todella kirkas (valkoinen) valo.. Räpyttelin monta kertaa silmiä, kun ajattelin, että näen jotenkin väärin se näky ei kuitenkaan hävinnyt.

      Menin aivan paniikkiin, tipahdin sängyltä, ja konttasin takaperin ikkunaan päin ja ajattelin, että täältä huoneesta on päästävä kiireesti pois... enkä tietenkään uskaltanut kääntää sille selkääni..Räpelsin paniikissa ikkunaa auki ja olin pakenemassa omakotitalon paloportaita pitkin veke..Mulla oli toinen jalka jo ikkunasta ulkona kunnes se näky hävisi..

      Juoksin yläkerrasta alakertaa oven kautta portaita pitkin aivan paniikissa kertoakseni äidille mitä näin..
      En tiedä tänäkään päivänä mitä se oli, mutta siitä noin 2 viikkoa tuli tieto, että mummini oli kuollut.

      Oli se semmonen kokemus, että enkeli tatuoinnin päätin sitten vanhempana ottaa..
      Monellekkaan ei tästä voinnut kertoa sillä ihmiset älkavat pitää sinua aivan pipi päänä.. Ja mikäs ihmekkään tuo!..

      Ja täällä ei sen väliä kun ette tunne mua.. =)

      Semmonen tarina minulla..

    • tyhmä ottaa tatskan

      Tunnenpas. Olen nähnyt tatuointisi HÄHÄÄ!!!

    • X)

      JOs tunnet älä ole sitten tyhmä ja kerjää nokkaas.. ;)

    • Luna-star

      Säälittävää miten te vaivaudutte edes kommentoimaan tänne noita idiootteja herjauksianne. Kysyttiinkö tässä että kuka heittää idiooteimmat kommentit enkeleistä? Vittu kyllä on pellee jengii, ei tartte vaivautuu kirjottelee jos ei osaa pysyy aiheessa ja vastata asiallisesti!

    • nainen23v.

      tämä ei ehkä täysin liity kysymykseen, mutta kerronpa saman tarinan tiivistetysti jonka kerroin rukoukset-palstalla.

      monet täällä varmasti pitävät kielillä rukoilemista täysin huuhaana, mutta aina rukoillessani kielillä huoneen "energiat" muuttuvat paljon vahvemmin, kuin jos rukoilisin suomeksi.

      eilen rukoilin pidempään kielillä kuin normaalisti (en koskaan näe mitään näkyjä tai kuvia tai mitään, joskus näen vain eri sävyisiä valoja/energiaa, kun rukoilen silmät kiinni), eilen nämä valot olivat kuitenkin paljon voimakkaampia ja kirkkaampia kuin normaalisti. sitten näin todella kauniin ja kirkkaan hahmon siinä valossa.

      luulin sen olevan Jumala tai joku hyvä enkeli tjtn, mutta, kun jatkoin rukoilemista aloin erottamaan kasvot. näin ns. demonisen hahmon, vuohen ja ihmisen yhdistelmän jolla oli sarvet päässä ja todella ilkeät ja pelottavat kasvot. en edes muistanut, että demoneita usein viitataan vuohina. näky pelotti ja hämmensi minua. näin hahmon ainoastaan kun rukoilin silmät kiinni, eli kun avasin silmät ja lopetin rukouksen en nähnyt sitä. tänään katsoin netistä kuvia ja tämä kuva on aika prikuulleen sellainen miltä tuon "hahmon" pää näytti, paitsi kasvot olivat ilkeämmät ja ihmismäisemmät ja sarvet vähän kiemuraisemmat ja lähempänä toisiaan. vartalo oli niin valon peitossa ettei sitä erottanut.

      http://www.google.fi/imgres?q=demon goat&um=1&hl=fi&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1280&bih=621&tbm=isch&tbnid=k9-23gNFsaeW4M:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Baphomet&docid=fEp0RUfVl4PZWM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Baphomet.png/220px-Baphomet.png&w=220&h=323&ei=zQB7T-WiNOba4QTF6qyHBA&zoom=1&iact=hc&vpx=277&vpy=120&dur=1403&hovh=258&hovw=176&tx=106&ty=146&sig=116319162509379219930&page=1&tbnh=140&tbnw=95&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0

      en todellakaan tiedä mikä oli tämän näyn tarkoitus, koska lopetin rukoilemisen sen jälkeen. minulla on ollut viimeaikoina ahdistusta ja lievää masennusta, tänään, kun heräsin minulla on ollut poikkeuksellisen hyvä ja vapaa fiilis kokoajan. siis ei mikään perus neutraali olo vaan oikeasti todella hyvä ja onnellinen olo ilman mitään syytä. todella outoa.

      • Enkelikertomus

        Minä olen tuntenut enkelin olevan luonani 2 kertaa..
        Ensimmäisellä kerralla minä tipuin 6.v:nä kiipeilytelineestä, kun otteeni lipesi. Tunsin kuitenkin, että joku hidasti laskuani. Kun avasin silmäni, olin kyljelläni kivisellä maalla.
        Toisella kerralla heräsin aamulla auringonsäteeseen. Huoneen ovi oli auki. Näin suoraan edessäni parin metrin päässä n. Kaksi metrisen ihmisen näköisen henkilön. Hän oli hoikka ja hänellä oli siivet. Hänellä oli päällään valkoinen mekko. Hänellä oli vaaleat hiukset. En erottanut hänen kasvojaan. Ensin hän katsoi minuun, ja sitten hän kääntyi ja katosi. Minua ei pelottanut yhtään.


    • Enkeleitä on

      Olen unessani nähnyt kolme pitkää henkilöä, joilla oli vaaleat vaatteet päällä. Kaksi miestä ja yksi nainen. Yksi miehistä oli vaaleaihoinen ja hänellä tummat puolipitkät hiukset ja parta, toinen mies oli afrikkalaisen näköinen. Nainen oli vaaleaihoinen ja hänellä oli vaaleat hiukset. He katsoivat korkeuksista alas minuun päin ja hymyilivät minulle. Jotenkin mielsin heidät enkeleiksi.
      Kerran mennessäni linja-autopysäkille, erään pysäkillä olleen naisen takaa loisti, niin kirkas valo, että se sattui samalla tavalla silmiin kuin kirkas auringonvalo. En ole ennen, enkä myöskään myöhemminkään nähnyt sellasta loistetta, eikä ole mitään käsitystä miksi silloin näin sen kirkkauden sen naisen ympärillä.
      Äitini kertoi nähneensä unessa oman äitinsä vierailevan luonaan ja seuraavana aamuna tuli tieto mummon kuolemasta.

    • unelin

      unessa käteeni tarttui pieni tyttö jolla oli punainen mekko ja me lennettiin yhdessä.kysyin että :oletko sä mun enkeli? ja olihan se . uni kesti jonkin aikaa ja tiesin olevani unessa. kerran kävelin kaupungilla ja täysin keskittyneenä kännykkään että olin jo menossa punaisia päin , olin astumassa tielle niin yhtäkkiä kova tuulenpuuska heitti minut askeleen taaksepäin ja samassa auto ajoi lujaa ohi jonka alle siis olisin jäänyt ilman tätä tuulen puuskaa.uskon että enkeli oli sen takana.

    • insane depressed girl

      Näin tänään koulussa ollessani enkelin tai vastaavan olennon.
      Se oli iso ihminen jolta en erottanut kasvoja, hänellä oli vitun isot siivet. Pitkät blondit hihiukset.
      Mä näin sen vaan parin sekunnin ajan kunnes suljin silmät ja se vaan katosi.
      Muuten vetoisin siihen että oon vaan sekasin lääkkeistä, mutta edellis yönä olin ihan viittä vailla tekemässä itsemurhaa...
      Elämäni pelottavin kokemus

    • Tukea jostain

      Nuorena oli elämässäni vaikea vaihe. Työttömyyttä, yksinäisyyttä, jotain paniikkikohtausten tyyppisiä tilanteita.
      Kaksi kertaa tapahtui, että ahdistus tuntui kasvavan ja kasvavan ja kohta räjähtävän, niin soi yhtäkkiä puhelin, lankapuhelin. Kun menin vastaamaan, siellä ei ollut ketään, vaan hiljaista. Juuri sillä pahalla hetkellä. Näin sain muuta ajateltavaa ja tilanne rauhoittui. Tuntui etten sittenkään ole maailmassa ihan yksin.
      Myös yöllä valvoin ahdistuneena ja tunsin, etten saa mitään tukea yhtään mistään, vaan minua kohtaan tulee vain vääriä syytöksiä, hajottavaa ja nöyryyttävää vaikutusta ympäriltäni, tunsin että joku hahmo tuli ikäänkuin luokseni. Aika väritön ja asiallinen mieshahmo, joka ei katsonut päin, istui vain tukenani, tuoden sellaista tunnetta, että et ole yksin ja läsnäolollaan hän tukee minut tilanteen yli.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt enkelin mutta itse olen sitä mieltä ettei enkelit liity jumalaan millään lailla,mielestäni enkelit ovat henkiä tai kuolleita läheisiä jotka suojelee ja auttaa sekä varoittaa mahdollisista vaikeuksissa

    • Anonyymi

      Mä oon nähny enkelin ja se oli just semmonen mitä tossa äsken sanottiin ja se oli aika jännää.ja se on totta😀

    • Anonyymi

      Olen nähnyt enkelin kirkossa. Enkelillä oli leveät siivet ja iso perse. Enkeli kääntyi selin minuun ja pyllisti. Sitten se päästi mahtavan pierun! Enkelipieru oli väriltään keltainen j a haisi kammottavan pahalta. Pieruääri oli ensin vinkuva, mutta sitten se jyrähti niin että kirkonseinät tärisivät. Lopuksi tuli mahtava pamaus, joka lennätti enkelin taivaisiin!

    • Anonyymi

      Olen nähnyt kaksi enkeliä yhtä aikaa. Siitä on monta vuotta, voin silloin todella huonosti, koska olin menettänyt minulle hyvin tärkeän työpaikan. Kävin silloin tällöin lähellä kotiani olevalla hautausmaalla. Kerran siellä ollessani näin kaksi mustiin pukeutunutta enkeliä lentämässä, toinen oli lyhyempi toista ja he lensivät kaupungin suuntaan. Entisen naapurin kaksi läheistä ihmistä oli haudattu sinne ja ajattelin, että ne enkelit olivat ne naapurin läheiset, joista toinen kuoli nuorena. Minulle tuli sellainen tunne, että he kertoivat että minun pitää viettää aikaa elävien kanssa, eikä käydä hautausmaalla niin usein.

    • Anonyymi

      Valopallo tuli mun huoneeseen ja sanoi olevansa Jeesus.
      Valossaan näki hyvin lukea.
      Otin Raamatun esiin ja aloin lukea ääneen itseäni askarruttavia osia.
      Jeesus selvensi, minä argumentoin vastaan.
      Lopulta Jeesus sanoi, että joudun Helvettin.
      Hän lähti sanoen, että seuraavaksi tulee käymään Lusifer.
      Saas nähdä, miten käy.

    • Anonyymi

      Minä näin kauan sitten INTISTÄ kotiuduttuani Pieksämäellä kun veli oli vielä allekoulu ikäinen...

    • Anonyymi

      Mun oma enkeli ilmestyi 19vuotiaana INTISTÄ kotiuduttuani Pieksämäellä talon yläpuolella. Se kesti vain hetken. Veli oli silloin alle kouluikäinen. Myöhemmin Veli kirjoitti psykologisia kirjoja.

    • Anonyymi

      Näin enkelin, kun olin tulossa yksin kirjastosta kotiin. Olin ollut kaverin kanssa kirjastossa ja oli pimeää. Sitten ali kulun kohdalla minulla oli sellainen tunne, että takanani olisi joku ja sitten minä käännyin katsomaan ja näin sen. Sen vaatteet oli valkoiset sillä oli siivet ja se oli siinä takanani ihan niin kuin sinäkin luet nyt tätä tekstiä. Olen aivan kunnossa, enkä minä kuvitellut sitä! Uskon enkeleiden demonien, Jeesuksen ja Jumalan olemassa oloon, enkä ole varma, että oliko se mies vai nainen, sillä sitä ei oikein voinut päätellä se loisti kirkasta valoa! Katsoin sitä vähän aikaa ja sitten lähdin jatkamaan matkaa ja olen minä muuten nähnyt demonin kuin, mutta kuitenkin olen aivan kunnossa enkä kuvitellut sitä

    • Anonyymi

      Ylivieskan käräjäoikeus portaat, sekä Ylivieska poliisilaitos vedot eri poliisi laitosten välillä, lakimies vetoiseti.
      En siniset enkelit oli suojelu,nyt jää vain TV nyt

    • Anonyymi

      Olen nähnyt. Sekä enkelin että haamuja. Olen tosin itsekin enkeli.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt Fheilian,eläinten enkelin. Hän on erillainen kuin enkeli-ihmis hahmoa luullaan.
      On jopa valokuva ja sain vahvistettua Saksasta mikä oli kyseessä.
      Kirkas,noin 50-60cm ympyränä,valosäde juovia tai käpäliä.
      Meni lävitseni ja sinä kuvan,on läsnä vieläkin,näen.
      Rakkaus eläimiini..!

      Näen orbeja ja viimeiseksi yllätti ihmishahmoinen energia valo ja hahmo kuin enkelin mutta erillainen.Tiesin kuka oli,jätti hyvästit..

    • Anonyymi

      tuskin enkeli tuonut cbd hasista

    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt enkelin, tai siksi sitä lapsuudessani luulin. Tämä hahmo (ei mitään siipiä) tuli sänkyni ”jalkopäähän” ja itki.
      Lapsuudessani (helluntailaisperheessä) ajattelin, että olen niin tuhma, että enkelitkin itki puolestani.

    • Anonyymi

      =)

      Jeesus, oli vain köyhä mielenterveys, potilas, joka halusi olla vain omissa oloissaan ja

      omassa rauhassaan, ja, toivoi rikkauksia itselleen,

      mutta, maailma oli ja on, mitä on, niin jeesukselle, ei vieläkään ole kertynyt rikkauksia,

      kun, kaikki, maailman ihmiset, ovat, sitten niin paljon parempia, ja, niitä "pitää"

      kuulemma, palvella,


      vaikka, olisivat, vaikka, miten pilanneet jeesuksen elämää, ja, olisivat, vaikka, miten

      syntisiä,

    • Anonyymi

      ja, toivoisin maailman päättäjille ja maailman johtajille, viimeinkin älyä ja viisautta,

      miten jaetaan rahaa maailmassa, ja miten sitä rahaa käytetään,


      EI, enää maailmassa rahaa naurettavuuksiin ja turhuuksiin,

      mutta, tuskinpa jeesusta tässäkään kuunnellaan, vaan, mikä tuntuu hauskimmalta,


      EI, rahaa, todellakaan enempää ainakaan tälle pikku paikalle jossa olen,

      sillä tämä paikka on jo aivan liian paljon jo kiusannut minua elämässäni,

      eikä, se, edes milloinkaan opi, ei,

    • Anonyymi

      Tai, sanotaan että pikku paikka, on pienessä määrin oppinut, miten heikkoja, ja sairaita kohdellaan, mutta, siltikin maailmassa ja Suomessa, on äärimmäisen paljon tärkeämpiäkin kohteita, kuin pikku paikka, kuten markka Suomelle ja Suomalaisia,
      maanviljelöitä, kaikkia, pitää tukea ja auttaa, ja, Suomen kaupat, pitäisi yksitellen ostaa pois, että saataisiin uskomattoman paljon halvemmat hinnat kaikkiiin kauppoihin, unelmissani, ja, Suomen poliisia, pitää auttaa ja tukea, ja, muurit, Amerikkaan ja Eurooppaan ja Suomeen, ovat, KAIKKEIN, tärkeimmät, kuitenkin, Ei, todellakaan pikku paikka, ole, tärkeys, järjestyksessä, millään tavalla suurin,

    • Anonyymi

      Oletteko paistaneet tai keittäneet enkelin munia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe