Lambda-anturin testaus???

jukkis

Voiko lambda-anturin testata jotenkin onko se viallinen? Entäpä jos sen vaihtaa niin pitääkö ne tiedot jotenkin huollossa nollata? Mistä saa halpoja antureita?

70

79506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rise
    • Nimetön

      joo saa tarvike lambroja mut ei kannata laittaa jos niis vähänkin joku arvo on eri nii ei toimi et suosittelen merkki liikkeen alkuperästä,jos ei toimi kunnolla nii rikkoo katalysaattorin...vikatesterillä näkee onko lampra anturi viallinen..

      • puhetta

        Nimetön. Lamba-anturilla saa katalysaattorin rikki vain hakkaamalla sitä sillä! Katalysaattori on rikki vain silloin, kun se kolisee, on irronnut ja pöntössään poikittain tms. Katalysaattori saattaa ns. tukkeutua, kun autolla ajetaan kylmällä koneella lyhyitä matkoja hiljakseen. Katalysaattori pysyy kynnossa, kun se poltetaan puhtaaksi, eli ajetaan riittävän pitkiä matkoja, jotta katalysaattori pysyy kuumana niin kauan, että siihen kertynyt karsta palaa pois.


      • +15v alalla...
        puhetta kirjoitti:

        Nimetön. Lamba-anturilla saa katalysaattorin rikki vain hakkaamalla sitä sillä! Katalysaattori on rikki vain silloin, kun se kolisee, on irronnut ja pöntössään poikittain tms. Katalysaattori saattaa ns. tukkeutua, kun autolla ajetaan kylmällä koneella lyhyitä matkoja hiljakseen. Katalysaattori pysyy kynnossa, kun se poltetaan puhtaaksi, eli ajetaan riittävän pitkiä matkoja, jotta katalysaattori pysyy kuumana niin kauan, että siihen kertynyt karsta palaa pois.

        Kovat on jutut.

        Kerrotaan nyt kuitenkin fakta, eli viallinen Lambda-tunnistin voi todellakin aiheuttaa katalysaattorin tuhon.


    • Ruisku-Pete

      Mikä auto sulla on?

      Jos se on joku vanhmepi ruisku niin kyselepä uudestaan vastaten mun viestiin. Testaamisen neuvon ja pahimmassa tapauksessa.... :/

      • jukkis

        Kangoohan se 1,4 vm.-98 ja olen vaihtamassa siihen katalysaattoria ja pakosarjaa koska haljennut pakosarja on ilmeisesti rikkonut katalysaattorin mutta en tiedä onko lamda-anturi viallinen ja olisikohan se mahdollisesti rikkonut katalysaattorin tai pakosarjan....???


      • Juvu

        Lueskelin tuota keskustelua lambda-anturista ja kysynkin mitä voisi olla vialla kun kojelaudan lambda-merkkivalo palaa. Ostin volvo 240 farmarin vm 1990 viikko sitten ja auto toimii erittäin hyvin, käynti tasainen, ei nykimistä. Kyseinen merkkivalon palaminen mietityttää. Tein moottoritilassa olevan diagnoosiboksin avulla diagnoositestin joka näytti 1-1-1 eli ei vikoja niissä laitteissa joita testi tutkii.

        TERV. Juvu


      • hasahe
        Juvu kirjoitti:

        Lueskelin tuota keskustelua lambda-anturista ja kysynkin mitä voisi olla vialla kun kojelaudan lambda-merkkivalo palaa. Ostin volvo 240 farmarin vm 1990 viikko sitten ja auto toimii erittäin hyvin, käynti tasainen, ei nykimistä. Kyseinen merkkivalon palaminen mietityttää. Tein moottoritilassa olevan diagnoosiboksin avulla diagnoositestin joka näytti 1-1-1 eli ei vikoja niissä laitteissa joita testi tutkii.

        TERV. Juvu

        jos vika koodi on 1-1-1 niin silloin ei elektroninen
        vika mut vaihda tai vaihdata polttoaine suodatin


      • ohjekirja hukassa
        Juvu kirjoitti:

        Lueskelin tuota keskustelua lambda-anturista ja kysynkin mitä voisi olla vialla kun kojelaudan lambda-merkkivalo palaa. Ostin volvo 240 farmarin vm 1990 viikko sitten ja auto toimii erittäin hyvin, käynti tasainen, ei nykimistä. Kyseinen merkkivalon palaminen mietityttää. Tein moottoritilassa olevan diagnoosiboksin avulla diagnoositestin joka näytti 1-1-1 eli ei vikoja niissä laitteissa joita testi tutkii.

        TERV. Juvu

        Onko se lambda merkkivalo, vihreä kolmio,jossa on kreikkalainen alfa kirjain??


      • 6 vuotta vanha...
        ohjekirja hukassa kirjoitti:

        Onko se lambda merkkivalo, vihreä kolmio,jossa on kreikkalainen alfa kirjain??

        ...tämä keskustelu ja yhä joku jaksaa vastailla :-D


      • Lambda_
        ohjekirja hukassa kirjoitti:

        Onko se lambda merkkivalo, vihreä kolmio,jossa on kreikkalainen alfa kirjain??

        No miten siinä nyt alfa olisi, kun se on kerran lambda-merkki? Hanki silmälasit, suurennuslasi tai periskooppi.


      • jallu luuraa
        6 vuotta vanha... kirjoitti:

        ...tämä keskustelu ja yhä joku jaksaa vastailla :-D

        irroita akkukaapeli akusta anna järjestelmän nollautua ja kytke kaapelit uudelleen kiinni koitahan mitä tapahtuu.
        kokemuksen äänellä voin sanoa että valo voi poistua.


      • DI-nero
        hasahe kirjoitti:

        jos vika koodi on 1-1-1 niin silloin ei elektroninen
        vika mut vaihda tai vaihdata polttoaine suodatin

        et taida olla oikein sisäistänyt moottorinohjauksen diagnostiikan toimintaa... jos pa-suodatin aiheuttaisi lambdavalon syttymisen (syttyy, kun jokin vakavampi vikakoodi tallentuu), niin se mekanismi olisi sellainen, että lambda-anturin signaali olisi raja-arvojen ulkopuolella, eli vikakoodi tallentuisi. lambdavalo voi myös olla oikosulussa.


      • Haloo hei
        6 vuotta vanha... kirjoitti:

        ...tämä keskustelu ja yhä joku jaksaa vastailla :-D

        ei sillä ketjun iällä ole mitään väliä, jos asia on ajankohtainen. LAmbda-anturi ei ole vielä tietääkseni jäänyt autoilun historiaan.

        Pitäisikö aloittaa identtinen ketju uudelleen vain siksi, että ketju on vanha?


      • sehän
        ohjekirja hukassa kirjoitti:

        Onko se lambda merkkivalo, vihreä kolmio,jossa on kreikkalainen alfa kirjain??

        On mutta se voi merkitä myös muita moottorin ohjaimen vikoja, voi se olla myös ilmamassamittarivika.


      • KISS_tekniikka

        Läheskään kaikissa autoissa ei ole lainkaan ilmamassa mittaria tai siis ilmamassa anturiakaan.


      • XYE-734

        lambda "lamda" anturi tunnistelee hapen (O2) määrää paskokaasussa. Liikaa happea (käy laihalla) = liian suuri lamda, eli yli 1,07, ja vastaavasti liikaa palamatonta bensaa (HC) eli liian rikkaalla lamda alle 0.97. pyrkimys arvoon 1,00.
        Itse sain Almerassa (vm 2000, 250.000km) lamdan 1,34 stä tasan 1,00 aan puhdistamalla anturin. Rasvan poisto suihkaus ja sitten retkikeittimen liekkiin se kärkiosa. väritön kaasuliekki muuttui lyhyeksi ajaksi osin keltaiseksi kunnes se loppui, eli siellä oli jotain epäpuhtautta, mikä paloi pois. siinä se putsaus olikin!
        Voi myös itse tunnistella anturin moottorinohjauksen toimintaa. Happi aiheuttaa anturissa heikkoa jännitettä n 0 - 900mV (siis millivoltteja) anturin mustaan johtoon. se jännite ohjaa bensan ruiskutusta. digimittari mustan ja maan väliin ja autokäyntiin. jännite vaihtelee kovasti sen mukaan kun ruiskutusmäärä muuttuu useita kertoja sekunnissa. lamda 1 vastaa noin 450 mV, 2000 kierroksella millä katsastus tehdään. tyhjällä laskee 100-200mV:iin. näin voi ainakin nähdä onko happianturi "elossa", ja jännitteen vaihtelu osottaa että anturi ja moottorin ohjaus (ECU) juttelee keskenään.


      • Anonyymi
        Lambda_ kirjoitti:

        No miten siinä nyt alfa olisi, kun se on kerran lambda-merkki? Hanki silmälasit, suurennuslasi tai periskooppi.

        Ammu itsesi jooko. Mua närästää tuollainen kaikkitetävä Besseri.


      • Anonyymi
        Haloo hei kirjoitti:

        ei sillä ketjun iällä ole mitään väliä, jos asia on ajankohtainen. LAmbda-anturi ei ole vielä tietääkseni jäänyt autoilun historiaan.

        Pitäisikö aloittaa identtinen ketju uudelleen vain siksi, että ketju on vanha?

        Fiksujakin ihmisiä täällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammu itsesi jooko. Mua närästää tuollainen kaikkitetävä Besseri.

        Ja vielä tyhmemmät eivät tajua, mikä on sarkasmia.


      • Anonyymi
        Juvu kirjoitti:

        Lueskelin tuota keskustelua lambda-anturista ja kysynkin mitä voisi olla vialla kun kojelaudan lambda-merkkivalo palaa. Ostin volvo 240 farmarin vm 1990 viikko sitten ja auto toimii erittäin hyvin, käynti tasainen, ei nykimistä. Kyseinen merkkivalon palaminen mietityttää. Tein moottoritilassa olevan diagnoosiboksin avulla diagnoositestin joka näytti 1-1-1 eli ei vikoja niissä laitteissa joita testi tutkii.

        TERV. Juvu

        Mun on samanlainen auto mennyt kolme kertaa katsastuksesta läpi, vaikka lampravalo on palanut.


    • FXB

      Terve!

      Tavanomaisen lamda-anturin voi koestaa puhalluslampulla ja jännitemittarilla.

      1) Anturi irti

      2) jännitemittari anturijohtimiin (siis tunnistinjohtimiin, ei lämmitysjohtimiin)

      3) puhalluslampun liekki tunnistinosan ympärille

      Liekki syö tunnistimen ympäriltä hapen. Kunnollinen anturi käyttäytyy, kuten seos olisi rikas ja näyttää alle minuutissa noin 0,9 voltin jännitettä.

      4) liekki pois

      Kunnossa olevan anturin jännite laskee 0,1 volttiin tai alle kolmessa sekunnissa.

      ***

      Rikkonainen lamda-anturi ei todennäköisesti vahingoita katalysaattoria.

      FXB

      • xD

        kannattaa myös laittaa katalysaattori saunaan niin se puhdistuu.. ja lambda suihkuun..


      • vai ymmärryksessä

        Olen kuullut, että jos anturi on siten viallinen, että se näyttää seoksen olevan laihaa, vaikka se onkin rikasta. Niinpä moottorinohjain rikastaa lisää, jolloin hiilivetyä ja hiilimonoksidia menee ylenmäärin katalysaattoriin, joka sitten polttaa ne ja sen johdosta kuumenee paljon normaalia kuumemmaksi ja rikkoontuu.
        Olenko kuullut tai ymmärtänyt väärin?


      • homppelimeies
        vai ymmärryksessä kirjoitti:

        Olen kuullut, että jos anturi on siten viallinen, että se näyttää seoksen olevan laihaa, vaikka se onkin rikasta. Niinpä moottorinohjain rikastaa lisää, jolloin hiilivetyä ja hiilimonoksidia menee ylenmäärin katalysaattoriin, joka sitten polttaa ne ja sen johdosta kuumenee paljon normaalia kuumemmaksi ja rikkoontuu.
        Olenko kuullut tai ymmärtänyt väärin?

        ajelin parivuotta tietämättäni rikkonaisella lambdalla ja katti on ehjä vieläkin


      • waheli
        homppelimeies kirjoitti:

        ajelin parivuotta tietämättäni rikkonaisella lambdalla ja katti on ehjä vieläkin

        tapahtuu lambra/ katti toiminnassa kun Volvo 460 1,8 renun koneella pakkasella antaa kovasti harmaata höyry muodostusta p-putken päästä , onko vika lambrassa vaiko katissa ja lievää kitkerää hajua tässä pakokaasussa?? Ei kuluta ajossa paljonkaan enempää polttoainetta, kaupunki ajossa kylläkin??


      • Namulaari
        waheli kirjoitti:

        tapahtuu lambra/ katti toiminnassa kun Volvo 460 1,8 renun koneella pakkasella antaa kovasti harmaata höyry muodostusta p-putken päästä , onko vika lambrassa vaiko katissa ja lievää kitkerää hajua tässä pakokaasussa?? Ei kuluta ajossa paljonkaan enempää polttoainetta, kaupunki ajossa kylläkin??

        Ihan normaalia pakkasaamuilla, että valkosavuttaa se kun on vesihöyryä.


      • Ärsyyntynyt
        xD kirjoitti:

        kannattaa myös laittaa katalysaattori saunaan niin se puhdistuu.. ja lambda suihkuun..

        Tyhmät vastaa . Vastaavat mitensattuu kun eivät asiaa tajua. Olisiva vastaamatta jos eivät tiedä.


      • Anonyymi
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Tyhmät vastaa . Vastaavat mitensattuu kun eivät asiaa tajua. Olisiva vastaamatta jos eivät tiedä.

        Ja vielä tyhmemmät eivät tajua, mikä on sarkasmia.


    • uuppel på svenska

      Vikavalo palaa mulla, meikeläisen auto on halumaton kulkemaan eteenpäin vaikka kaasu on pohjassa jos on sökönä tai edes pelkkä johto irti. oma myös kärytää aika hirveesti jos ei toimi

      • bena bemari

        lambda-anturin (O2) ollessa viallinen, menee moottori ecun (auton elektroninen ohjausyksikkö) toimesta polttoaineensyötön "tehdastilaan", jolloin polttoainetta kuluu tasaisella ruiskutuksella (pienillä kierroksilla rikas seos/korkeilla kierroksilla laiha seos).
        Uudessa autossa on kaksi lambda-sensoria, yksi ennen kattia, yksi jälkeen katalysaattorin.
        Kierrä moottoritilasta "etu-lambda" irti (sijainti yleensä moottorin etuosassa, "pakosarjan yhdistyskohdassa tai suoraan ennen katalysaattoria auton pohjassa, pakoputkessa). käännä virrat päälle (älä starttaa). sensorin kärki alkaa kuumenemaan. Mittaa volttimittarilla jännite keskimmäisestä kolmesta johtimesta tai kahdesta keskimmäisestä jos neljä johtoa. Arvon pitäisi olla 0.9-5V välillä (mikäli 12V, on väärä johto ;). Kun löydät oikean johdon, peitä sensorin pää tyhjään snapsi-tai juomalasiin sulkemalla ilman pääsy anturin päähän. Mikäli voltit mittarissa muuttuvat, on sensori tod. näk. ok.


    • Aritietäjä

      Ei sillä etummaisella lampralla oo niin väliä mutta takimmaisella on sillä se määrää miten kauan ryyppy on kylmänä päällä ja sitten kun pakokaasu lämmittää sen siellä takana kuumaksi niin rupeaa vähentämään ryypyn päällä oloa......ja se jännite muuten kuuluu olla n.5 -10 volttia ja jännite mittari HUOM AC asennossa muuten ei pelitä

      • etumainenontärkeä

        Etummainen säätää seosta ja takimmainen mittaa katalysaattorin päästöjä, näin se on.


      • näinkyllä

        juu etummainen on säätöanturi ja takimmainen diahnoosianturi joka ilmoittaa jos on alaarvoiset päästöt.


      • pasket

        Juu. Viallinen takimmainen ei ainakaan omassa cliossa vaikuttanut auton toimintaan mitenkään. Sytytti vain päästövalon kojelaudassa.


    • tapsa111

      aritietävälle: olet oikeassa ton 5-10 v:n suhteen, mikäli kyseessä on ns.laajakaistainen lamda. Tavalliset kapeakaistaiset ns.säätölamdat
      jännitteensä puolesta liikkuvat alueella 0-0.9 v dc. En oikein usko tuohon
      ac-väittämääsi.

      • 22

        Kyllähän laajakaistalambdat pyörivät jännitteellä 0-1v dc jos puhutaan pumppuvirrasta ja ennen kattia oleva säätölambda.
        Takimmainen lambda ei oikeestaan liity auton ryyppyyn sitten millään lailla.
        Autoissa missä on ryyppy ei näet lambda antureita olekkaan.
        Takimmainen lambda on enemmänkin pakokaasujärjestelmän toiminnan tarkkailua varten


    • ItaloDisko

      Vaihda Lambda anturi ja kuuntele autoradiosta Lambada biisiä

    • MISTER LAMGDA

      Ota lambdat ja kaikki muut hilut helvettiin ja laita kääsäri niin johan rupee toimimaan, NISSAN AURINKOINEN HEHEHHEHEEEEEEEEEE.

      • Lanta anturi

        Kyllä vieläkin on tuon lanta-anturin olemus ja käytäntö outoa minulle. Selvemmin jos joku selittäisi.


    • Suksi ei luista

      Kyllä voi testata. Ensin käydään ammattikoulu autonkorjausalalla. Sitten tehdään korjaamolla muutama vuosi ko. töitä. Käytössä on kunnon testerit ja mittarit.
      Nyt on valmiudet arvioida anturin kuntoa.
      Tavallinen Siwan kassahenkilö tai muu yhtä teknisellä alalla kannuksensa hankkinut testaa anturin laittamalla sen yöksi tyynyn alle. Aamulla sitten herätessä onkin jo selvillä onko anturi ehjä, vai täytyykö se vaihtaa. Vaikka pensanpaine on pielessä ja ilmanpuhdistin tukossa. Pakoputki vuotaa.
      Kaikkein halvin anturi kannattaa ostaa mieluumin tarvikeliikkeestä. Kaikkihan ovat kuitenkin samanlaisia. Kyllä ne toimii jos vaan jotenkin ruuvattua kiinni.

    • sammunutvalo

      akkukaapeli irti valo sammua napsahti.saab 900 i -93 katotaan miten miunkäy on ko valo pimeänä pitkään.apuhan löytyi näiltä sivuilta. kiitos sinulle joka tarjosit tätävaihtoehtoa.kitoos

    • putkivaiva

      mulla on kans paha vuoto pakoputkessa !millähän sen takapään reijän sais tukkoon, olisko peruna taikka sitten iso pultti.

      joo

      • tahvo

        tyypillisä suoli 24 vastauksia.


      • ukko56
        tahvo kirjoitti:

        tyypillisä suoli 24 vastauksia.

        Heipä hei kaikille!
        Olisikohan keskustelijoiden syytä pysyä asiassa ja olla asiallisia, eikä mitään "hei-hei-heh-heh"-juttuja heitettäisi; (nuoriso(ko?). Tämä olisi hyvä tietojenvaihto-/opastussivusto kaikille, jotka apua / neuvoa tarvitsevat kunhan vain pysytään asiassa (ilman hehhehheeäläpätihämmää-juttuja). Itse etsin tietoa lambda-anturista. No, jotain sain, mutta kuitenkin.... Olen aikeissa ostaa Opel Astran -98, ajettu 130t (F-generation) ja myyjä sanoi moottorimerkkivalon palavan lambda-anturin takia. Onko vika mahd. tässä, vai olisiko aihetta epäillä muutakin(?)


      • a(2)
        ukko56 kirjoitti:

        Heipä hei kaikille!
        Olisikohan keskustelijoiden syytä pysyä asiassa ja olla asiallisia, eikä mitään "hei-hei-heh-heh"-juttuja heitettäisi; (nuoriso(ko?). Tämä olisi hyvä tietojenvaihto-/opastussivusto kaikille, jotka apua / neuvoa tarvitsevat kunhan vain pysytään asiassa (ilman hehhehheeäläpätihämmää-juttuja). Itse etsin tietoa lambda-anturista. No, jotain sain, mutta kuitenkin.... Olen aikeissa ostaa Opel Astran -98, ajettu 130t (F-generation) ja myyjä sanoi moottorimerkkivalon palavan lambda-anturin takia. Onko vika mahd. tässä, vai olisiko aihetta epäillä muutakin(?)

        Tuo lambda anturin vika on hyvin todennäköinen syy tuon moottorivian merkkivalon palamiseen. Mutta vikavalo voi myös näyttää mitätahansa muuta vikaa, joten kysymys on siitä, että kuinkapaljon luotat myyjään. Vikakoodit voit myös lukea itse, etkä noissa edes tarvitse siihen mitään lukijaa.


      • jobbaripaavo
        ukko56 kirjoitti:

        Heipä hei kaikille!
        Olisikohan keskustelijoiden syytä pysyä asiassa ja olla asiallisia, eikä mitään "hei-hei-heh-heh"-juttuja heitettäisi; (nuoriso(ko?). Tämä olisi hyvä tietojenvaihto-/opastussivusto kaikille, jotka apua / neuvoa tarvitsevat kunhan vain pysytään asiassa (ilman hehhehheeäläpätihämmää-juttuja). Itse etsin tietoa lambda-anturista. No, jotain sain, mutta kuitenkin.... Olen aikeissa ostaa Opel Astran -98, ajettu 130t (F-generation) ja myyjä sanoi moottorimerkkivalon palavan lambda-anturin takia. Onko vika mahd. tässä, vai olisiko aihetta epäillä muutakin(?)

        Jos minä olisin myymässä autoa jossa varmuudella tiedän olevan lamda-anturivian, korjaisin sen ilman muuta ennen myyntiä. Suurella todennäköisyydellä vikaa on myös muualla.


    • Borisafkof

      lada 110 lambda-anturi - lambdovits rukie bolshoi tioknika - grande platinofskoje

      • Lada 2107 ST

        kuinka mun lada 2107 turbo. ku siinä on kaks lambdaa, ja mun ladan 40hx holsetti on niin kuuma että laakeritki palaa turbosta? Pitäisikö lambda vaihtaa?


    • korppula

      terve s70
      volvo -97 alkoi lambda valo palaa, vikakoodeista ei mitään vikaa. jos akun kengän irrottaa ja uudestaan kytkee niin n. 40 km. ajon jälkeen lamppu syttyy uudestaan.löytyykö joltain kyseiseen autoon ehjää lambda anturia edullisesti ,anturissa 4-napainen liitin.

      • korppula

        niin se volvo s-70 oli bensa 10 venttiilinen


    • romka31

      lambdaan ei tule 12v pääle... mistä löytyy vika?

    • golffi

      Meillä oli enne lambaita eikä niitä tarvinnut koskaan testata.

      • Justiinsa125

        Ei tarvinnut, mut testasit kuitenkin?


    • jiipee

      Tässä bropleemaa teille kaikille.

      Muijan Ford tourneoon1.8 bensa zetec tehtiin venttiiliremppa viikko sitten.Auto tuli rempasta jonka jälkeen alko ongelmat tosissaan auto nykii käy huonosti tyhjäkäynnillä...Autoon vaihdettu sen jälkeen molemmat lambdat,ilmamassamittari, puola tulpat johdot kampiakselin tunnistin...ajoitus tarkastettu 3 kertaa puristukset kunnossa..auto pelas hyvin ennen venttiliremppaa...viikon päästä menossa wetterille piuhan nokkaan..heittäkää ehotuksia.missä vika..Ajanko työpaikalle avolouhoksen yläpuolelle ja jätän vahingossa vapaalle..

      • EOBD

        Mitähän vikakoodia se auto antaa?


      • jiipee
        EOBD kirjoitti:

        Mitähän vikakoodia se auto antaa?

        Ei anna vikakoodia?????


      • jiipee
        EOBD kirjoitti:

        Mitähän vikakoodia se auto antaa?

        Nyt tänä aamuna ford kävi tietokoneen nokassa ja antaa sytytyskatkoksia ykkös sylintrille mutta vaan tyhjäkäynnilla??? Muuten autolla ajaessa tuntuu että ei mitään vikaa kun löysää kaasun niin tyhjäkäynti san perjantaina vielä nokka akselin tunnistimen sitten en enää osaa vaihtaa kun aluhousut


      • Mamumekaanikko
        jiipee kirjoitti:

        Nyt tänä aamuna ford kävi tietokoneen nokassa ja antaa sytytyskatkoksia ykkös sylintrille mutta vaan tyhjäkäynnilla??? Muuten autolla ajaessa tuntuu että ei mitään vikaa kun löysää kaasun niin tyhjäkäynti san perjantaina vielä nokka akselin tunnistimen sitten en enää osaa vaihtaa kun aluhousut

        Tuliko Fordi koskaan kuntoon ..? ventiili vuoto antaa joskus vikaakoodia syt.häiriölle. (ventiili työt oli tehty mutta voiko olla että joku venttiili jäi kantamaan eli ei sulje täysin ,tai muuten epätiivis)


    • Autoalalla 3v

      Vaihda puolat!

      • mittää vikkaa

        testaa 1 johto


      • volvollase

        Vaihta auto älä aja fordilla.


    • KylmäsenUsko

      Moron. Miksi on tai miksei voi poistaa mokomaa lampaada anturia kun ei ole kattia ja katastuksessa saa maksimi arvo olla 1000 bensavehkeellä.

      Jos pulttaa läven umpeen niin ei tule vääriä tietoa minnekkään ja mottori käy terveesti.

      Onko näin.?????

      • Kyllähä_se_käy

        Seokset ovat vähän sinnepäin, mutta kyllähän se käynnissä kestää.


    • poikju

      Vinkkejä: Focus -99 on varoke A10 , 18 HO2S-anturin(katalysoottori)

    • ororororror

      Laita lambda-anturin sondi foliokippoon ja kippoon vettä.
      Sitten foliokippo ultraäänipesuriin.
      Saattaa nousta sisuksista mustaa töhkää.
      Voit käryttää vielä sytkäritohollakin ennen ultraäänihoitoa.
      Saattaapi auttaa eikä uutta tarvi ostaa.
      Jos ei anturin johto ole rikki.
      Eli johto taittunut poikki kun liian tiukka mutka, moottorin juuressa.
      Taivuttele johtoa jos vaikka alkaa esim 0,8V jännite näkymään OBD-testerillä.
      Nokialaiseen vaikka car scanner sovellus, ilmainen, bluetooth.

    • Ukkoulkona

      Olisko kokemuksia ? Cadillac 3.6 vaihdettu etummainen ilmeisesti happitunnistin ,catin alapuolella oleva tilauksessa , jos ei sekään auta onko catissa vikaa

    • Anonyymi

      Täysin HuuHaa hommaa Mittarit Testerit näyttää mitä sattuu uudet lamprat meni huonommaksi vikavalot ei pala ajotietokone ok auto toimii ok.

      • Anonyymi

        Sylttytehdas On siellä jotka ei ymmärrä kokonaisuutta eli poliitikot


      • Anonyymi

        Tehtaalle takaisin Suomen veroautot


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      159
      1394
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1159
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1090
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      879
    Aihe