Miksi ?

Kysymys jota olen ennenkin pohtinut.
Miksi.
Alussa jumala loi taivaan ja maan.
Jostain syystä tulee miettineeksi että, miksiköhän jumala lähti kyseiseen hommaan? Oliko hänellä tylsää ja piti saada jotain aktiviteettia? Hmm. No kohtuu rankka homma kuitenkin kaverille, joka ei sitä ennen ollut tehnyt juuri mitään. "Mitäpä sitä tyhjässä avaruudessa harrastaisi" Sen verran kävi kuiteski kunnon päälle, että piti levätä seitsemäntenä päivänä. Tai sitten päätti muuten vain pitää "kalsaripäivän", luotuaan vielä ihmisenkin paratiisiin käyskentelemään ja syömään hedelmiä puista. Paitsi hyvän ja pahan tiedon puusta. No niin. Taas, miksi? Miksi jumala päätti että, siitä puusta ei saa syödä? miksi oli niin kamala asia että, ihminen erottaisi hyvän ja pahan. Jumala sortui jopa valehtelemaan ihmiselle että, välitön kuolema odottaa, jos siitä puusta maistaa. Niin ja miksi hänen piti yleensä istuttaa mokomaa puuta ollenkaan sinne pöpelikköön. Oliko hänellä jokinlainen kieroutunut huumorintaju, tai joku muu luonnehäiriö. Ajatteliko hän että istutan puun ja kiellän sitten syömästä sen hedelmiä, ja kun he syövät kumminkin, niin saan siitä hyvän tekosyyn kiusata heitä oikein kunnolla. Ja miten liittyy sielunvihollinen tähän systeemiin? Olen käsittänyt että, hänestä ei hirveästi tykätä "taivaassa". Tuliko hänet luotua vahingossa? Vai onko hän aina ollut? Olivatko he kavereita jumalan kanssa, mutta sitten jumalaa rupesi tympimään kaverin naamataulu ja hän ryhtyi luomaan taivasta ja maata uudeksi leikkikalukseen. Mahtoikohan juuri piru käärmeeksi naamioituneena, sanoa Eevalle, että syö pois vaan. Et sinä siihen kuole ja siitäkös jumala veti herneen nenään oikein kunnolla, kun tuli sotkemaan hänen leikkinsä ja eivät sen jälkeen olleet enää kavereita. Hmmm.

Entä ihminen.
Miksi hänet luotiin? Miksi ihminen on ainoa nisäkäs jonka tulee pelätä ja rukoilla jumalaa? Miksi muiden ei tarvitse? Miksi ainoastaan ihmisen tulee olla kiitollinen hänelle annetusta elämästä. Elämastä jota kukaan meistä ei edes erikseen halunnut. Meidät vain siitettiin tänne maailmaan kamppailemaan lapsuudesta vanhuuteen, kaiken,laisten harmien keskelle ja kun me kiitämme ja rukoilemme jumalaamme, niin mitä on palkintona? No pääsemme "taivaaseen" tekemään sitä samaa! Kiittämmän ja ylistämään jumalaa aina ja iankaiken. Aivan kuten pohjoiskorealaiset johtajaansa Kim Il Sungia ja hänen poikaansa Kim Jong Ilia. Kuullostaa tosi kivalta tulevaisuudelta. Miksi muuten jumala ei tehnyt meistä kaikista "tasapäitä", että me kaikki kilvan ylistäisimme häntä ja pönkittäisimme hänen itsetuntoaanM miksi hän antoi meille itse ajattelun lahjan? Onko siinäkin joku sadistisuus taustalla? Jos et kumarra minua niin joudut helvettiin. Ovatko jumala ja piru itse asiassa kavereita ja "sielunvihollinen" saa kiusata niitä, jotka eivät suostu nuolemaan jumalaa ja jumala itse saa jotain fiboja siitä kun tottelemattomia rääkätään.
Siis ei järjen häivääkään koko touhussa.

3

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensio Häivä

Olet oikeassa. En löytänyt tästä järjen häivää.

• absurdisti

Avaat aamulla jääkaapin ja täysin selittämättömällä tavalla yön aikana sinne on tietämättäsi ilmestynyt korillinen olutta.
      Mukana on lappu jossa sanotaan että 'yställinen sammakko taikoi nämä oluet jääkaappiisi'.

Kannattaa vain nauttia jääkaapin antimista ja toivoa että sammakko käy useamminkin eikä jäädä miettimään kenen mielenhäiriöistä on kyse.

• hattiwatti

Loistavaa !! Repesin täysin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe