Queenin vähäiselle huomiolle jääneet biisit

Sammy who was low

Eli nyt olisi tarkoitus keskustella niistä ei-niin-tunnetuista biiseistä, tai jopa unohdetuista biiseistä.

Queenilla monia sellaisiakin tunnettuja biisejä, jotka eivät koskaan olleet mitään suurempia hittejä tai jotka eivät päässeet kokoelmille, kuten '39, Love Of My Life, Keep Yourself Alive, Stone Cold Crazy, These Are The Days Of Our Lives, mutta on biisejä jotka tuntuvat lähes unohtuneen mutta jotka silti saavat mielen iloiseksi tai kaihoisaksi.

(Muistakaa sitten että makuja on erilaisia, monet voivat olla asioista hyvinkin eri mieltä. Seuraavat ovatkin lähinnä omia näkemyksiäni)

Yksi ehdoton tällaisista on The Night Comes Down (ekalta levyltä). Tuo biisihän on muuten itse levylläkin demoäänite, koska bändi ei ollut tyytyväinen ns. hiottuun versioon (onkohan sellaista loppupeleissä edes äänitettykään, olisi mukava kuullua). Joka tapauksessa siinä on sellaista herkkyyttä joka saa minut pitämään siitä.

Yksi ehdottomista suosikeistani on The Works-levyltä Keep Passing The Open Windows, joka sävellettiin alunperin The Hotel New Hampshire-elokuvaa varten. Piano saa uskomatonta kyytiä Freddien käsittelyssä ja Mayn huilu-kitara-soundit ovat hyvässä vedossa.

Mitkä tuntemattomat helmet ovat teidän suosikkejanne?

31

2475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarse

      En biiseistä silleen yksittäin osaa sanoa, mutta pitkästä aikaa kuuntelin The Works- albumin (vinyyliltä)ja se kuulosti kokonaisuutena todella hyvälle.

      • Soul Brother

        Ehdottomasti sama mieltä!

        The Worksilta muistetaan vain isot hitit, mutta albumi toimii kokonaisuutena hienosti. The Works ei ehkä ole mikään täysiverinen teema-albumi, mutta todella humaani albumi, jossa ihmisenä olemisen vaikeutta tarkkaillan monelta eri kannalta. Samalla kyseessä on myös bändin poliittisin albumi: äijät ottivat kantaa päivän polttaviin kysymyksiin kuten kylmään sotaan ja nälänhätään sekä yleisemmällä tasolla ihmisten eriarvoisuuteen ja riistoon sekä ihmisyyden unohtumiseen teknologistuvassa yhteiskunnassa (ihan ajankohtaisia asioita vielä nykyäänkin). Tässä kontekstissa levyn rakkauslaulutkin tuntuvat saavan lisäsyvyyttä.

        Musiikillisesti levy ei ole yhtä kokeileva kuin bändin aiemmat, mutta ihan kelpo comeback välivuoden jälkeen. Levyn unohdettuja helmiä ovat ehdottomasti Keep Passing The Open Windows ja Machines.


    • SweetLady

      lähes kaikkia Queenin kappaleita, joten on aivan mahdotonta alkaa erotella suosikkeja, mutta yksi josta pidän aivan mielettömästi on Long Away. Myös It's Late on ihana. Ja monet muut...;)

      • Sammy who was low

        "Yksi josta pidän aivan mielettömästi on Long Away. Myös It's Late on ihana."

        Nuo kaksi tosiaan ovatkin myös sitä tuntemattomampaa päätä, vaikka Long Away onkin jossain päin maailmaa julkaistu sinkkuna (ainoa Brianin yksin laulama A-puoli) ja It's Late Queen Rocks-kokelmalla. :)


    • Sammy who was low

      Tämä biisi on pakostakin vähälle huomiolle jäänyt, koska sitä ei ole lainkaan julkaistu :D

      Löytyy täältä: http://rarequeen.home.sapo.pt

      Kappale on käsittääkseni Brianin tekemä, tehty The Miracle-albumia silmällä pitäen ja äänitetty samoissa sessioissa. Mutta sehän on lyriikaltaan selvästi keskeneräinen ja ehkäpä pojilla ei sillä kertaa inspiraatio iskenyt niin että olisivat saaneet siitä julkaisukelpoisen.

      Nyt kun Brian ja Roger kerran ovat polkaisseet "Queenin" uudestaan käyntiin, niin miksi eivät tekisi tuon biisin valmiiksi. Viimeistelisivät lyriikat ja tekisivät uudet taustat. Olishan Freddiekin mukana ainakin ekassa säkeistössä ja kertosäkeessä.

      Oli miten oli, melodia koskettaa minua enemmän kuin mikään The Miracle-albumin biiseistä.

      • Soul Brother

        Julkaisematon biisi on tosiaan "vähän" eri asia kuin vähälle huomiolle jäänyt viisi, mutta kommentoidaanpa tätäkin nyt, kun Sammy kerta toisensa jälkeen tämän biisin esiin tuo. Samalla haluaisin kuitenkin tuoda esiin pari muutakin pointtia:

        1. Juuri pari päivää sitten joku valitti, miten tämän forumin sheriffi ei hoida tehtäviään. Muutenhan tämä Queen-foorumi on pysynyt varsin asiallisena, mutta jos oikein tiukkoja ollaan, niin edell. viestissä oli linkki sivuille, jolta voi ladata ilmaiseksi myös virallista materiaalia. Tämä on LAITONTA, kuten varmaan tiedätte, ja siksi ei-suotavaa. (anteeksi, jos kuulostan tekopyhältä p**kiaiselta, mutta niin se vaan on). Asian kanssa kannattaa siis olla tarkkana.

        2.
        "Nyt kun Brian ja Roger kerran ovat polkaisseet "Queenin" uudestaan käyntiin, niin miksi eivät tekisi tuon biisin valmiiksi. Viimeistelisivät lyriikat ja tekisivät uudet taustat. Olishan Freddiekin mukana ainakin ekassa säkeistössä ja kertosäkeessä."

        Se levy tehtiin jo: Made In Heaven. Levyä voidaan pitää Freddien testamenttina faneilleen. Muutenkin ko. levyn tekeminen oli miehille henkisesti raskas koettelemus, enkä usko että he haluavat enää uudelleen käydä läpi samaa. Varsinkin kun äijillä on nyt uusi projekti, joka no viemässä Queenia aivan uuteen suuntaan. Brian ja Roger ovat vihdoinkin kääntäneet katseensa tulevaan.

        MIH on kyllä albumi, joka vaatisi oman kokonaan keskustelunsa. Se on mielestäni todella outo palapeli, ja olen varma että I Guess We're Falling Out'ia on myöskin kaavailtu jossain vaiheessa levylle. Ja olisihan se ollut paljon mielenkiintoisempi kuin esim. uusi versio My Life Has Been Savedista (originaali on mielestäni paljon parempi.) Myös Innuendo-sessioilta jäi yli muutamia loistavia biisejä (esim. Self-Made Man), jotka edelleen odottavat julkaisuaan. Mutta uskoisin, että jos uusi levy Brianilta ja Rogerilta ( Paulilta?) tulee, Freddein haamu ei tule sillä enää kummittelemaan. Uskoisin, että demot ym. julkaistaan sellaisinaan joko erillisenä Anthology-boxina, jota on lupailtu faneille jo vuosikaudet, tai sitten niitä aletaan käyttää bonusmateriaalina, kun levyistä tehdään uusia juhlapainoksia tms.


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        Julkaisematon biisi on tosiaan "vähän" eri asia kuin vähälle huomiolle jäänyt viisi, mutta kommentoidaanpa tätäkin nyt, kun Sammy kerta toisensa jälkeen tämän biisin esiin tuo. Samalla haluaisin kuitenkin tuoda esiin pari muutakin pointtia:

        1. Juuri pari päivää sitten joku valitti, miten tämän forumin sheriffi ei hoida tehtäviään. Muutenhan tämä Queen-foorumi on pysynyt varsin asiallisena, mutta jos oikein tiukkoja ollaan, niin edell. viestissä oli linkki sivuille, jolta voi ladata ilmaiseksi myös virallista materiaalia. Tämä on LAITONTA, kuten varmaan tiedätte, ja siksi ei-suotavaa. (anteeksi, jos kuulostan tekopyhältä p**kiaiselta, mutta niin se vaan on). Asian kanssa kannattaa siis olla tarkkana.

        2.
        "Nyt kun Brian ja Roger kerran ovat polkaisseet "Queenin" uudestaan käyntiin, niin miksi eivät tekisi tuon biisin valmiiksi. Viimeistelisivät lyriikat ja tekisivät uudet taustat. Olishan Freddiekin mukana ainakin ekassa säkeistössä ja kertosäkeessä."

        Se levy tehtiin jo: Made In Heaven. Levyä voidaan pitää Freddien testamenttina faneilleen. Muutenkin ko. levyn tekeminen oli miehille henkisesti raskas koettelemus, enkä usko että he haluavat enää uudelleen käydä läpi samaa. Varsinkin kun äijillä on nyt uusi projekti, joka no viemässä Queenia aivan uuteen suuntaan. Brian ja Roger ovat vihdoinkin kääntäneet katseensa tulevaan.

        MIH on kyllä albumi, joka vaatisi oman kokonaan keskustelunsa. Se on mielestäni todella outo palapeli, ja olen varma että I Guess We're Falling Out'ia on myöskin kaavailtu jossain vaiheessa levylle. Ja olisihan se ollut paljon mielenkiintoisempi kuin esim. uusi versio My Life Has Been Savedista (originaali on mielestäni paljon parempi.) Myös Innuendo-sessioilta jäi yli muutamia loistavia biisejä (esim. Self-Made Man), jotka edelleen odottavat julkaisuaan. Mutta uskoisin, että jos uusi levy Brianilta ja Rogerilta ( Paulilta?) tulee, Freddein haamu ei tule sillä enää kummittelemaan. Uskoisin, että demot ym. julkaistaan sellaisinaan joko erillisenä Anthology-boxina, jota on lupailtu faneille jo vuosikaudet, tai sitten niitä aletaan käyttää bonusmateriaalina, kun levyistä tehdään uusia juhlapainoksia tms.

        "Mutta jos oikein tiukkoja ollaan, niin edell. viestissä oli linkki sivuille, jolta voi ladata ilmaiseksi myös virallista materiaalia. Tämä on LAITONTA, kuten varmaan tiedätte, ja siksi ei-suotavaa. (anteeksi, jos kuulostan tekopyhältä p**kiaiselta, mutta niin se vaan on). Asian kanssa kannattaa siis olla tarkkana."

        Et kuulosta tekopyhältä p**skiaselta, toisaalta olet kyllä ihan oikeassa ja varsinkin kun ei ole tietoa siitä onko sivujen ylläpitäjillä lupaa laittaa noille sivuille noita musiikkikappaleita.

        Mutta kun tuollaisille sivuille linkittämistähän on tehty täällä jo aikaisemminkin ennekuin minä edes tulin tänne, joten miksi nyt vasta huomautat aiheesta?

        Entäs kun yhdessä toisessa ketjussa vertailin Freddietä yhteen laulajaan jolla on lähes samanlainen ääni ja laitoin linkin tämän laulajan omalle musiikkisivulle, jossa hänen leskensä toimesta on luvan kanssa ääninäytteitä, niin onko se sama asia?


      • Soul Brother
        Sammy who was low kirjoitti:

        "Mutta jos oikein tiukkoja ollaan, niin edell. viestissä oli linkki sivuille, jolta voi ladata ilmaiseksi myös virallista materiaalia. Tämä on LAITONTA, kuten varmaan tiedätte, ja siksi ei-suotavaa. (anteeksi, jos kuulostan tekopyhältä p**kiaiselta, mutta niin se vaan on). Asian kanssa kannattaa siis olla tarkkana."

        Et kuulosta tekopyhältä p**skiaselta, toisaalta olet kyllä ihan oikeassa ja varsinkin kun ei ole tietoa siitä onko sivujen ylläpitäjillä lupaa laittaa noille sivuille noita musiikkikappaleita.

        Mutta kun tuollaisille sivuille linkittämistähän on tehty täällä jo aikaisemminkin ennekuin minä edes tulin tänne, joten miksi nyt vasta huomautat aiheesta?

        Entäs kun yhdessä toisessa ketjussa vertailin Freddietä yhteen laulajaan jolla on lähes samanlainen ääni ja laitoin linkin tämän laulajan omalle musiikkisivulle, jossa hänen leskensä toimesta on luvan kanssa ääninäytteitä, niin onko se sama asia?

        "Mutta kun tuollaisille sivuille linkittämistähän on tehty täällä jo aikaisemminkin ennekuin minä edes tulin tänne, joten miksi nyt vasta huomautat aiheesta?"

        Olen aiemminkin tuonut esiin oman mielipiteeni lataamisesta (en tosin laillisuusnäkökulmasta), mutta nyt halusin tuoda asian selvästi esille, kun joku muu jo tuossa aiemmin oli huolissaan foorumin nykytilasta. En missään tapauksessa ole syyttämässä sinua mistään, mutta halusin tuoda esiin, että tässä ollaan kaltevalla pinnalla: yhtenä päivänä laitetaan linkki julkaisemattomaan demoon, ja seuraavana päivänä joku älypää antaa linkin, josta voi ilmaiseksi ladata koko Queenin tuotannon. Näiden asioiden kanssa kannattaa siis olla tarkkana.

        En ole mikään "lainoppinut", mutta julkaistulla musiikilla on aina joku omistaja, jolla on oikeudet musiikin levittämiseen. Queenin kohdalla tämä tarkoitaa Queen Productionsia, ja Queenonlinestahan voi käydä lataamassa maksua vastaan bändin lähes koko tuotannon.

        Julkaisemattomien biisien kohdalla asia on tietysti erilainen, koska biisit eivät ole tekijänoikeussuojattuja. Moraalisesti niidenkin kohdalla voidaan tietysti puhua "henkisen omaisuuden varastamisesta", varsinkin kun on kyseenalaista, miten julkaisematon materiaali on alun perin studiosta maailmalle vuotanut. Mutta mitäpä muutakaan hardcorefanittajat ja keräilijät tekisivät, kun kaikki virallinen materiaali on ollut levyhyllyssä jo vuosikausia, ja yhä tekee mieli kuulla lisää:).


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        Julkaisematon biisi on tosiaan "vähän" eri asia kuin vähälle huomiolle jäänyt viisi, mutta kommentoidaanpa tätäkin nyt, kun Sammy kerta toisensa jälkeen tämän biisin esiin tuo. Samalla haluaisin kuitenkin tuoda esiin pari muutakin pointtia:

        1. Juuri pari päivää sitten joku valitti, miten tämän forumin sheriffi ei hoida tehtäviään. Muutenhan tämä Queen-foorumi on pysynyt varsin asiallisena, mutta jos oikein tiukkoja ollaan, niin edell. viestissä oli linkki sivuille, jolta voi ladata ilmaiseksi myös virallista materiaalia. Tämä on LAITONTA, kuten varmaan tiedätte, ja siksi ei-suotavaa. (anteeksi, jos kuulostan tekopyhältä p**kiaiselta, mutta niin se vaan on). Asian kanssa kannattaa siis olla tarkkana.

        2.
        "Nyt kun Brian ja Roger kerran ovat polkaisseet "Queenin" uudestaan käyntiin, niin miksi eivät tekisi tuon biisin valmiiksi. Viimeistelisivät lyriikat ja tekisivät uudet taustat. Olishan Freddiekin mukana ainakin ekassa säkeistössä ja kertosäkeessä."

        Se levy tehtiin jo: Made In Heaven. Levyä voidaan pitää Freddien testamenttina faneilleen. Muutenkin ko. levyn tekeminen oli miehille henkisesti raskas koettelemus, enkä usko että he haluavat enää uudelleen käydä läpi samaa. Varsinkin kun äijillä on nyt uusi projekti, joka no viemässä Queenia aivan uuteen suuntaan. Brian ja Roger ovat vihdoinkin kääntäneet katseensa tulevaan.

        MIH on kyllä albumi, joka vaatisi oman kokonaan keskustelunsa. Se on mielestäni todella outo palapeli, ja olen varma että I Guess We're Falling Out'ia on myöskin kaavailtu jossain vaiheessa levylle. Ja olisihan se ollut paljon mielenkiintoisempi kuin esim. uusi versio My Life Has Been Savedista (originaali on mielestäni paljon parempi.) Myös Innuendo-sessioilta jäi yli muutamia loistavia biisejä (esim. Self-Made Man), jotka edelleen odottavat julkaisuaan. Mutta uskoisin, että jos uusi levy Brianilta ja Rogerilta ( Paulilta?) tulee, Freddein haamu ei tule sillä enää kummittelemaan. Uskoisin, että demot ym. julkaistaan sellaisinaan joko erillisenä Anthology-boxina, jota on lupailtu faneille jo vuosikaudet, tai sitten niitä aletaan käyttää bonusmateriaalina, kun levyistä tehdään uusia juhlapainoksia tms.

        "MIH on kyllä albumi, joka vaatisi oman kokonaan keskustelunsa"

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000001411&posting=22000000015728368


    • kokoelmilla

      Miten paljon oikein tiedät loppu peleissä Queenistä?

      39 on Queenin suuri hitti joka löytyy ainakin Live Killers levyltä. '39 on myös muistaakseni Espanjan tai Etelä-Amerikan Greatest Hits versiolla mukana, mutta tästä en mene 100% takuuseen.

      Love Of My Life löytyy ensimmäiseltä Greatest Hits kokoelmalta mm. Etelä-Amerikan painoksesta. Se on myös iso hitti joka löytyy Live Killers ja Live At The Wembley -86 live levyiltä.

      Keep Yourself Alive on mukana mm. Greatest Hits kokoelman USA painoksessa. Live Killers ja Live At The BBC levyllä, sekä musiikkivideo löytyy Box Of Flixiltä ja Greatest Video Hits 1. Live veto löytyy kanssa monelta eri tallenteelta.

      Stone Cold Crazy on Classic Queen ja Queen Rocks kokoelmilla ja live veto löytyy mm. Rare Live videolta.

      These Are The Days Of Our Lives löytyy ainakin Greatest Hits 3. Muistaakseni Classic Queen levyltä kanssa.

      Olen maininnut tuossa muutamia live levyjä ja videoita kokoelmien lisäksi. Kyseiset kappaleet löytyvät myös monelta muulta kokoelmalta. Kappaleet jotka olet luetellut tuossa "Queenilla monia sellaisiakin tunnettuja biisejä, jotka eivät koskaan olleet mitään suurempia hittejä tai jotka eivät päässeet kokoelmille, kuten '39..." testasin kaverilta joka ei tykkää Queenistä ja ei kuuntele sitä tietääkö hän ed. mainitut kappaleet, ja tiesi.

      Samaa mieltä olen kanssasi The Night Comes Down biisistä. Hyvät jatkot sulle ja pidä Queen korkeella!

      • Soul Brother

        Vielä vähän lisävalaistusta asiaan, ettei mene riitelyksi.

        Keep Yourself Alive: ei ollut ilmestyessään hitti missään päin maailmaa. Biisi on vasta myöhemmin noussut kultti-asemaan fanien keskuudessa, onhan kyseessä bändin ensimmäinen julkaisu. Siksi biisi pysyi myös pitkään Queenin live-setissä ja löytyy eri kokoelmilta.

        '39: ei ole ikinä julkaistu singlenä missään, mutta löytyy You're My Best Friend-hittisinkun B-puolelta. Näin ollen biisi ei ole hitti, mutta jälleen fanien suosikki. Biisi liitettiin esim. 2005 EU-kiertueen ohjelmistoon fanien pyynnöstä.

        Love of My Life: Alun perin biisiä ei julkaistu singlenä tai edes soitettu keikoilla, mutta '77-kiertueella bändi liitti biisin osaksi keikkojensa akustista osuutta ja siitä tuli heti yksi konserttien kohokohdista (-77 jälkeen biisi soitettiinkin joka ikisellä keikalla). Live-versio julkaistiin singlenä Live Killersin yhteydessä. JÄTTIHITTI Etelä-Amerikassa, muttei muualla.

        Stone Cold Crazy: Ei ikinä julkaistu singlenä, mutta live-versio löytyy Miracle-sinkun b-puolelta, millä bändi halusi promotoida Rare Live -videotaan. Metallica sai cover-versiostaan Grammyn, mikä selittänee osaltaan, miksi biisi laitettiin Amerikoissa Classic Queen -kokoelmalle. Tämäkään ei siis ole mikään tunnettu hittibiisi, mutta on saanut myöhemmin arvostusta osakseen.

        These Are The Days of Our Lives: julkaistu singlenä vähän Freddien kuoleman jälkeen ja nousi brittilistan kärkeen, eli tämä on kyllä ehdottomasti hitti. Löytyy Greatest Hits 3:lta.

        Johtopäätöksenä: live-levyiltä & joiltain kokoelmilta (esim. Rocks) löytyy paljon muitakin kuin hittejä. Fanien arvostamat biisit eivät yleensä ole suurimpia hittejä. On kuitenkin mielenkiintoista, että myös ihmiset, jotka eivät Queenista erityisemmin pidä, tuntevat bändin tuotannosta muutakin kuin pelkät ISOT hitit.


      • Sammy who was low

        Kun puhun kokoelmista, niin tarkoitan levyjä Greatest Hits 1 ja Greatest Hits 2, siis niitä virallisia julkaisuja, joilla noita mainitsemiani biisejä ei ole. En sisällytä siihen todellakaan live-albumeja, jotka eivät ole kokoelmia sanan varsinaisessa merkityksessä. Tosin Queen Rocksin todellakin unohdin, jolla on Keep Yourself Alive.

        Minulla ei ole ollut paljoakaan intressejä ruveta selaamaan mitä biisejä joillain Humbala Bumbalan Greatest Hits-levyillä on koska ne kaikki biisit kuiten löytyy peruslevyiltä. Olen siitä erikoinen tapaus, että ns. "harvinaisemmat" biisit kolahtavat minuun paremmin.


      • muutama
        Sammy who was low kirjoitti:

        Kun puhun kokoelmista, niin tarkoitan levyjä Greatest Hits 1 ja Greatest Hits 2, siis niitä virallisia julkaisuja, joilla noita mainitsemiani biisejä ei ole. En sisällytä siihen todellakaan live-albumeja, jotka eivät ole kokoelmia sanan varsinaisessa merkityksessä. Tosin Queen Rocksin todellakin unohdin, jolla on Keep Yourself Alive.

        Minulla ei ole ollut paljoakaan intressejä ruveta selaamaan mitä biisejä joillain Humbala Bumbalan Greatest Hits-levyillä on koska ne kaikki biisit kuiten löytyy peruslevyiltä. Olen siitä erikoinen tapaus, että ns. "harvinaisemmat" biisit kolahtavat minuun paremmin.

        biisi tuli mulla mieleen: Bijou ja In the Lap of the Gods...(Revisited). En nyt tähän hätään muista, onko nää millään kokoelmilla, mutta ainakin ovat biisejä, jotka on jääneet vähä vähemmälle huomiolle. Mutta musta ne vaan toimii! Ja sitten vielä Sheer Heart Attackiltä toinen biisi, Bring Back that Leroy Brown, ihanaa revyy-meinikiä. Olishan näitä vaikka kuinka paljon, mutta nyt ei jaksa miettiä/muistaa enempää.


    • Jazz

      White Queen - Queen II:lta?

      Alkuaikojen live setissä aina vuoteen 1977 saakka ja muutenkin aivan mieletön biisi. Kaikki alkuaikojen Queen-maneerit omaava Brian May tuotos. Kappaleessa toteutuu Queenin 70-luvun dynamiikka, herkästä -> täyteen paatokseen (vähän samoin kuin ykkösen Doing Allright).
      Mielestäni ehdottomasti yksi unohdetuista helmistä. Jäänyt ehkä turhaan side blackin Freddien The March Of The Black Queenin varjoon.

      • jupiter68

        ..My fairy king, The milloinaire walz, Dead on time, Sail away sweet sisters, Dont lose your head, I cant live with you, All gods people...

        Eivät kyllästytä varmaan ikinä..!


    • Sammy who was low

      In only 7 days

      • Sammy who was low

        Nevermoore


    • Sammy who was low

      Tämä ei ole vähäiselle huomiolle jäänyt biisi, mutta siihen liittyy eräs hauska tarina:

      Roger halusi sen Bohemian Rhapsodyn B-puoleksi mutta Freddie vastusti ajatusta. Mielenosoitukseksi Roger lukitsi itsensä kaappiin eikä tullut ulos ennenkuin Fred myöntyi. (lähde: wikipedia)

    • Hannie

      Prophet's Song on mielestäni kenties paras Queenin kappale. Liekö tuo nyt niin tuntematonkaan suuruus, mutta kun samalta levyltä irrotettiin sinkuksi muuankin Bohemian Rhapsody, jäi tämä vähemmälle huomiolle. Harmi kyllä. '39 on myös ihana! Siitä tulee jotenkin haikeansuloiselle tuulelle. Bijou. Yleensäkin Brian Mayn sävellyksistä ne suoraviivaiset rock-tekeleet ovat tunnettuja, mutta lyyrisemmät mielestäni parhaita.

    • verinen haarukka

      Lazing on a sunday afternoon

      täydellinen!!!

    • Marssija

      koko queen II:n musta-puoli on jäänyt vähäiselle huomiolle... Ogre Battle loistava! nevermore on nii paras ja The March Of The Black Queen; paras queenin piisi, parempi ku Bohemian Rhapsody ja Innuendo yhteensä :D

      • Sammy who was low

        Samaa mieltä! Levyn ainoa hittibiisi ja singlelohkaisu Seven Seas Of Rhyekään ei ole siitä tunnetuimmasta päästä, vaikka onkin Greatest Hits ykköselle päässytkin sekä kuuluisan Wembley-keikkajulkaisun hc-faneille suunnatuksi herkkupalaksi.

        Mutta toisin oli 70-luvulla. Ogre Battle ja White Queen pysyivät settilistassa keikkasuosikkeina yllättävän pitkään, vuoteen '77 asti.


      • White Queen

        Terve, Marssija!

        Queen II on mielestäni yksi parhaimmista Queen-albumeista. Queen II:n musta-puoli on sellaista kamaa, että sitä kuunnellessa joutuu outojen olotilojen valtaan. Oli aikoinaan kova väittely erään kaverin kanssa siitä, että oliko alkuaikojen Queen heviä vai ei?! Itse olin sillä kannalla, että alkuaikojen Queen oli heviä. Kaveri totesi vain, että minun mielipiteeni oli yhtä järjetön kuin jos hän olisi väittänyt Teddy and the tigersia heviksi. Edellä mainittu kaveri ei ollut edes perehtynyt Queenin tuotantoon. Tuota taustaa vasten koko keskustelu oli aivan järjetön. Mielestäni pitäisi tutustua bändin tuotantoon ennen kuin sitä lähtee millään tavalla arvostelemaan...

        Ogre Battle on kunnon revitystä! Nevermore kolahti teiniiässä kovemmin kuin Bohemian Rhapsody. The March Of The Black Queen on myös tujua kamaa. Queenillä on niin paljon kovia biisejä, että on vaikea sanoa, että minkä on Queenin kovin biisi. Queenin loiston päivät sijoittuvat mielestäni vuosiin 1973-1978. Vuodet 1980-1982 bändi oli tietyllä tavalla tuuliajolla. Tosin, kyllähän tuohonkin ajanjaksoon mahtuu hienoja kappaleita. Mielestäni bändi teki hienon comebackin albumilla The Works. Edellä mainitusta albumista alkoi minun ja Queenin välinen yhteiselo. Levyhyllystä löytyy kaikki Freddie Mercuryn aikaiset Queen-albumit...

        Queen olisi mielestäni pitänyt kuopata sillä hetkellä kun Freddie Mercury kuoli. Ei kai tässä muuta kuin kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekin kuningattaresta pitäville...


    • Höpsönpöpsö

      Eikös These Are The Days Of Our Lives ole yks Queenin suurimpia hittejä joka löytyy Greatest Hits 3 kokoelmalta ja Platinium Collectionilta, mm. eng. wikistä: In 1992 Freddie was awarded posthumously the BRIT’s “Outstanding Contribution to British Music” and These Are The Days Of Our Lives won Best Single.

      Love of My Life löytyy Etelä-Amerikassa julkaistulta Greatest Hits versiolta ja muistaakseni 39 löytyy myös Greatest Hits I levyn eri versioilta.

      Keep Yourself Alive ja Stone Cold Crazy löytyy Queen Rocks kokoelmalta, sekä muistaakseni Pohjois-Amerikassa julkaistun Greatest Hits II levyn Classic Queen versiolta :)

      Tuli vaan mieleen että kyllä noi kaikki biisit on Queenin virallisilla kokoelmilla olleet, mitä mainitsit ettei kokoelmilta löydy :)

      • Sammy who was low

        Tästä on jo keskusteltu jo kerran aimemin täällä, mutta toistetaan sitten vielä kertauksen vuoksi:

        Toki olisin voinut olla hyvä tarkentaa termiä kokoelma, koska ajattelin sillä lähinnä virallisia hittikokoelmia (Greatest Hits III on ennemminkin "kokoelma" kuin kokoelma, koska muutamaa poikkeusta lukuunottamatta se on hittien sijaan lähinnä live-esityksiä ja remixejä hiteistä). Koska Keep Yourself Alive ja Stone Cold Crazy eivät ole hittejä, ei niiden sijoittaminen joihinkin ulkomaalaisiin vähemmän yleisiin julkaisuihin ole mielestäni oikeutettua, joten niitä ei voi virallisiksi hittikokoelmiksi laskea, vaikka laillisia julkaisuja ovatkin. These Are The Days Of Our Lifesia, Las Palabras De Amoria ja Thank God It's Christmasia ei jostain syystä kelpuutettu GH II:lle, vaikka sijoittuivat peremmin mitä esim. Who Wants To Live Forever, joka silti löysi tiensä kakkoselle.

        Lisäksi huomautan, ketjun aloituksessa puhuin kappaleista, jotka eivät koskaan olleet mitään suurempia hittejä TAI jotka eivät päässeet kokoelmille. Kappaleet joko eivät olleet hittejä mutta olivat silti kokoelmilla (ei siis vain hittikokoelmilla I ja II vaan myös muilla virallisilla julkaisuilla kuten Queen Rocksilla). Tai sitten ne olivat hittejä mutta eivät virallisilla hittikokoelmilla, kuten juuri äsken mainitsemani esimerkki TATDOOL:sta. Tosin voi olla että kappale julkaistiin singlenä vasta GH II:n ilmestyttyä, en osaa sanoa. Suomen kielessä JA sana tarkoittaa rinnastavaa, TAI tarkoittaa vaihtoehdoiksi asettavaa. :) Että sillee.

        Että höpsönpöosö vaan, niin! :D Pahoittelen jos sorruin turhaan pilkun viilaukseen, mutta mitäpä muutakaan voi odottaa 10 tunnin yövuoron päätteeksi. ;-)


      • Sammy who was low
        Sammy who was low kirjoitti:

        Tästä on jo keskusteltu jo kerran aimemin täällä, mutta toistetaan sitten vielä kertauksen vuoksi:

        Toki olisin voinut olla hyvä tarkentaa termiä kokoelma, koska ajattelin sillä lähinnä virallisia hittikokoelmia (Greatest Hits III on ennemminkin "kokoelma" kuin kokoelma, koska muutamaa poikkeusta lukuunottamatta se on hittien sijaan lähinnä live-esityksiä ja remixejä hiteistä). Koska Keep Yourself Alive ja Stone Cold Crazy eivät ole hittejä, ei niiden sijoittaminen joihinkin ulkomaalaisiin vähemmän yleisiin julkaisuihin ole mielestäni oikeutettua, joten niitä ei voi virallisiksi hittikokoelmiksi laskea, vaikka laillisia julkaisuja ovatkin. These Are The Days Of Our Lifesia, Las Palabras De Amoria ja Thank God It's Christmasia ei jostain syystä kelpuutettu GH II:lle, vaikka sijoittuivat peremmin mitä esim. Who Wants To Live Forever, joka silti löysi tiensä kakkoselle.

        Lisäksi huomautan, ketjun aloituksessa puhuin kappaleista, jotka eivät koskaan olleet mitään suurempia hittejä TAI jotka eivät päässeet kokoelmille. Kappaleet joko eivät olleet hittejä mutta olivat silti kokoelmilla (ei siis vain hittikokoelmilla I ja II vaan myös muilla virallisilla julkaisuilla kuten Queen Rocksilla). Tai sitten ne olivat hittejä mutta eivät virallisilla hittikokoelmilla, kuten juuri äsken mainitsemani esimerkki TATDOOL:sta. Tosin voi olla että kappale julkaistiin singlenä vasta GH II:n ilmestyttyä, en osaa sanoa. Suomen kielessä JA sana tarkoittaa rinnastavaa, TAI tarkoittaa vaihtoehdoiksi asettavaa. :) Että sillee.

        Että höpsönpöosö vaan, niin! :D Pahoittelen jos sorruin turhaan pilkun viilaukseen, mutta mitäpä muutakaan voi odottaa 10 tunnin yövuoron päätteeksi. ;-)

        Joo, ei ilmeisesti pitäisi alkaa kirjoitella heti valvotun yön jälkeen, koska sillisalattiahan siitä syntyy. Tässä hieman korjauksia:

        Toki OLISI voinut olla hyvä tarkentaa KETJUN ALOITUKSESSA termiä kokoelma, koska ajattelin sillä lähinnä virallisia hittikokoelmia (Greatest Hits III on ennemminkin "HITTIkokoelma" kuin HITTIkokoelma, koska muutamaa poikkeusta lukuunottamatta se on hittien sijaan lähinnä live-esityksiä ja remixejä hiteistä). Koska Keep Yourself Alive ja Stone Cold Crazy eivät ole hittejä, ei niiden sijoittaminen joihinkin ulkomaalaisiin vähemmän yleisiin julkaisuihin ole mielestäni oikeutettua, joten niitä ei voi virallisiksi hittikokoelmiksi laskea, vaikka laillisia julkaisuja ovatkin. These Are The Days Of Our Lifesia, Las Palabras De Amoria ja Thank God It's Christmasia ei jostain syystä kelpuutettu GH II:lle, vaikka sijoittuivat peremmin mitä esim. Who Wants To Live Forever, joka silti löysi tiensä kakkoselle.


      • SoBro
        Sammy who was low kirjoitti:

        Tästä on jo keskusteltu jo kerran aimemin täällä, mutta toistetaan sitten vielä kertauksen vuoksi:

        Toki olisin voinut olla hyvä tarkentaa termiä kokoelma, koska ajattelin sillä lähinnä virallisia hittikokoelmia (Greatest Hits III on ennemminkin "kokoelma" kuin kokoelma, koska muutamaa poikkeusta lukuunottamatta se on hittien sijaan lähinnä live-esityksiä ja remixejä hiteistä). Koska Keep Yourself Alive ja Stone Cold Crazy eivät ole hittejä, ei niiden sijoittaminen joihinkin ulkomaalaisiin vähemmän yleisiin julkaisuihin ole mielestäni oikeutettua, joten niitä ei voi virallisiksi hittikokoelmiksi laskea, vaikka laillisia julkaisuja ovatkin. These Are The Days Of Our Lifesia, Las Palabras De Amoria ja Thank God It's Christmasia ei jostain syystä kelpuutettu GH II:lle, vaikka sijoittuivat peremmin mitä esim. Who Wants To Live Forever, joka silti löysi tiensä kakkoselle.

        Lisäksi huomautan, ketjun aloituksessa puhuin kappaleista, jotka eivät koskaan olleet mitään suurempia hittejä TAI jotka eivät päässeet kokoelmille. Kappaleet joko eivät olleet hittejä mutta olivat silti kokoelmilla (ei siis vain hittikokoelmilla I ja II vaan myös muilla virallisilla julkaisuilla kuten Queen Rocksilla). Tai sitten ne olivat hittejä mutta eivät virallisilla hittikokoelmilla, kuten juuri äsken mainitsemani esimerkki TATDOOL:sta. Tosin voi olla että kappale julkaistiin singlenä vasta GH II:n ilmestyttyä, en osaa sanoa. Suomen kielessä JA sana tarkoittaa rinnastavaa, TAI tarkoittaa vaihtoehdoiksi asettavaa. :) Että sillee.

        Että höpsönpöosö vaan, niin! :D Pahoittelen jos sorruin turhaan pilkun viilaukseen, mutta mitäpä muutakaan voi odottaa 10 tunnin yövuoron päätteeksi. ;-)

        Herätys, Sammy! TATDOOL ei ollut GH2:lla siksi, että biisi julkaistiin sinkkuna vasta GH2:n ilmestymisen jälkeen.

        Freddien kuoleman jälkeen julkaistu TADOOL/BoRhap olikin sitten yksi Queenin menestyneimmistä sinkuista (5vkoa ykkösenä UK:ssa).


      • Sammy who was low
        SoBro kirjoitti:

        Herätys, Sammy! TATDOOL ei ollut GH2:lla siksi, että biisi julkaistiin sinkkuna vasta GH2:n ilmestymisen jälkeen.

        Freddien kuoleman jälkeen julkaistu TADOOL/BoRhap olikin sitten yksi Queenin menestyneimmistä sinkuista (5vkoa ykkösenä UK:ssa).

        SoBro, luitko äskeisen viestini, jossa selvällä suomen kielellä totesin:

        "tosin voi olla että kappale julkaistiin singlenä vasta GH II:n ilmestyttyä, en osaa sanoa"


    • vanha fani

      No niin, kesäloman viimeisenä aamuna ei kannattaisi kommentoida, mutta

      olen usein kesämökillä soittanut kavereille Queenin levyjä ja lähes jokainen on ihmetellyt kun sitä että niillä on paljon parempia biisejä kuin ne radiosta tutut Queenin hitit, moni ihmetellyt miksi sitä ja sitä kappaletta ei ole ikinä kuullut radiossa, vaikka heidän mielestään joku "paska" Queen kappale soi siellä jatkuvasti

      Minä olen vain todennut että moni Queenin parhaista biiseistä ei mahtunut sinkuiksi, koska niitä oli liian monta ja sinkut valittiin kaupallisuuden ehdoilla, kaverit on olleet ymmärtävinään, mutta silti ihmetelleet

      • Sammy who was low

        Jos esim. sinkkuna julkaistu Las Palabras De Amor, joka käsittääkseni menestyi Who Wants To Live Foreveriäkin paremmin, olis päässyt Greatest Hits II:lle, niin olisiko se sitten enää niin hyvän kuuloinen? Tekeekö "harvinaisuus" biisistä hyvän? Olisiko esim. The Invisible Man hyvä biisi, jos se olisi jätetty julkaisematta sinkkuna?


    • aeroforceone

      Brighton Rock
      Lily Of The valley
      Father To Son
      In The Lap Of The Gods
      Death On Two Legs
      Teo Torriatte (Let Us Cling Together)
      My Melancholy Blues
      It's Late
      '39
      Love Of My Life
      Get Down, Make Love
      If You Can't Beat Them
      Let Me Entertain You
      In Only Seve Days
      Dead On Time
      Don't Try Suicide
      Dragon Attack
      Cool Cat
      Staying Power
      Put Out The Fire
      Works levyltä samoja suosikkeja kuin teillä
      Princes Of The Universe
      Gimme The Prize
      One Year Of Love
      Scandal
      I Can't Live With You
      Ride The Wild Wind
      jne, jne... onhan noita suosikkeja vuosien varrelta kertynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2315
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1571
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1345
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe