Nykyisin ainakin Tampereen seudulla levitetään ylenmäärin kaduille pieniläpimittaista soraa, kivimursketta. Sattuu olemaan sopivan kokoista juuttumaan nykyisten talvirenkaiden uriin. Siittä kun lähdetään kaupunkialueelta motarille tms, niin vauhdin lähennellessä sataa alkaa kivisade edessäolevista autoista. Osa kolisee pelteihin, osa tuulilasiin. Ottaa pannuun! Ei edes pitkä turvaväli tahdo riittää, aina rapisee.
Niin että sorat joksikin muuksi kuin kivimurskeeksi ja läpimitta pienemmäksi!!!!
Lentävä sora
8
789
Vastaukset
- se on!
Voi kun kaikilla olisi talvella alla ne nastarenkaat niin ei tarvitsisi kylvää sitä sepeliä ja suolaa kuin ehkä jyrkimpien mäkien risteyksiin. Voit kiittää siitä sepelisuihkusta yksinomaan kitkarengaskuskeja...
- arveluni
on laki mikä ei vaadi roiske läppiä, itselle tuli aikanaan pieni lommo auton kattoon, vaikka oli pitkä turvaväli, samoin nyky autoissa on taka renkaat niin takana koska ei ole perä ylitystä ollenkaan niin kivet lientää tosi korkealle, siitä kiitos lainlaatioille, mutta kannattaa se lasiliikkeitä.
- tuo roiskeläppien
arveluni kirjoitti:
on laki mikä ei vaadi roiske läppiä, itselle tuli aikanaan pieni lommo auton kattoon, vaikka oli pitkä turvaväli, samoin nyky autoissa on taka renkaat niin takana koska ei ole perä ylitystä ollenkaan niin kivet lientää tosi korkealle, siitä kiitos lainlaatioille, mutta kannattaa se lasiliikkeitä.
puuttuminen on vähentänyt sitä kivien aikaansaamaa tuhoa. Ennen kun oli noita kumisia roiskeläppiä ja niistä sitten kivi kimposi auton menosuuntaan ja osui vastaantulevaan autoon huomattavasti suuremmalla nopeudella kuin mitä kivi lähtee taaksepäin nykyään kun roiskeläppiä ei ole. (tavallaanhan kivi nousee vain renkaasta ilmaan ja takanatuleva tai vastaantuleva auto ajaa sitten päin paikallaan olevaa kiveä)
- ike.
arveluni kirjoitti:
on laki mikä ei vaadi roiske läppiä, itselle tuli aikanaan pieni lommo auton kattoon, vaikka oli pitkä turvaväli, samoin nyky autoissa on taka renkaat niin takana koska ei ole perä ylitystä ollenkaan niin kivet lientää tosi korkealle, siitä kiitos lainlaatioille, mutta kannattaa se lasiliikkeitä.
Roiskeläpät eivät kuulu nykyaikaisen auton ulkonäköön. Kyllä, ulkonäkö on ERITTÄIN tärkeä asia autossa.
Juuh, vaikka uusi "ässä" mersu roiskeläpillä... - Nimetön
ike. kirjoitti:
Roiskeläpät eivät kuulu nykyaikaisen auton ulkonäköön. Kyllä, ulkonäkö on ERITTÄIN tärkeä asia autossa.
Juuh, vaikka uusi "ässä" mersu roiskeläpillä...siihen S mersuukin löytyy siistin näköiset "roiske" läpät VEHOLTA, eikä kyseisen mersun taka pyörät tule niin taakse kun monissa nyky autoissa tulee, eikä niitä S mersuja varmaankaan täällä suomen teillä ihan joka päivä tule vastaan, olen nähnyt monissa uusissakin autoissa ihan hyvän näköisiä läppiä, jos se läppä on saman levyinen kun on rengas, ei se varmaankaan auton myyntiä vähennä se "läppä", en tarkoita mitään vanhan ajan 0.5m lämiskää mitä joskus oli.
- Nimetön
tuo roiskeläppien kirjoitti:
puuttuminen on vähentänyt sitä kivien aikaansaamaa tuhoa. Ennen kun oli noita kumisia roiskeläppiä ja niistä sitten kivi kimposi auton menosuuntaan ja osui vastaantulevaan autoon huomattavasti suuremmalla nopeudella kuin mitä kivi lähtee taaksepäin nykyään kun roiskeläppiä ei ole. (tavallaanhan kivi nousee vain renkaasta ilmaan ja takanatuleva tai vastaantuleva auto ajaa sitten päin paikallaan olevaa kiveä)
asiasta erimieltä, totta kai jos se "läppä" laahaa maassa niin varmasti heittää kiviä vastaan tulijan lasiin, mutta jos se on sopivan mittainen niin ei heitä sivulle, itse ajan noin 40000km vuosittain, niin sen jälkeen kun läpä poistettiin niin on tuuli laseja uusittu sekä korjattu miltei joka vuosi, lasi vakuutus maksaa saman kun uusi asennettu lasi niin ei kannata ottaa vakuutusta, tunnen lasi liikkeiden omistajia niin ne ovat itse sanoneet lasien myynnin nousseen kovasti sen jälkeen kun roiske läpät poistui, ovat kyllä tyytyväisiä kaupan käynnistä.
- Nimetön
tuo roiskeläppien kirjoitti:
puuttuminen on vähentänyt sitä kivien aikaansaamaa tuhoa. Ennen kun oli noita kumisia roiskeläppiä ja niistä sitten kivi kimposi auton menosuuntaan ja osui vastaantulevaan autoon huomattavasti suuremmalla nopeudella kuin mitä kivi lähtee taaksepäin nykyään kun roiskeläppiä ei ole. (tavallaanhan kivi nousee vain renkaasta ilmaan ja takanatuleva tai vastaantuleva auto ajaa sitten päin paikallaan olevaa kiveä)
todellakaan nouse vain ilmaan, kun laskee 100km nopeudessa pyörivän renkaan kehänopeuden, niin väitätkö edelleen että se kivi vain nousee ilmaan, minä väitän että se lähtönopeus on melkein sama kun pienoiskiväärin luodilla, itselläni aikanaan puuttui autostani edestä sisä lokarit, taka vetoisesta autosta niin yksi kesä uusilla lokasiivillä, niin syksyllä oli ulkoapäin kun pallopäävasaralla hakattu kuhmuja täyteen, jos se kivi vain nousee niin ei tule sellaista jälkeä, kysy vaikka joltain jolla on enemmän asiasta tietoa, tähän asiaan saadaan kyllä laskennallinen totuus, millä nopeudella se kivi nousee.
Nimetön kirjoitti:
asiasta erimieltä, totta kai jos se "läppä" laahaa maassa niin varmasti heittää kiviä vastaan tulijan lasiin, mutta jos se on sopivan mittainen niin ei heitä sivulle, itse ajan noin 40000km vuosittain, niin sen jälkeen kun läpä poistettiin niin on tuuli laseja uusittu sekä korjattu miltei joka vuosi, lasi vakuutus maksaa saman kun uusi asennettu lasi niin ei kannata ottaa vakuutusta, tunnen lasi liikkeiden omistajia niin ne ovat itse sanoneet lasien myynnin nousseen kovasti sen jälkeen kun roiske läpät poistui, ovat kyllä tyytyväisiä kaupan käynnistä.
Tai missä autossa halpa lasi?
"lasi vakuutus maksaa saman kun uusi asennettu lasi"
Lähivakuutuksessa lasivakuutus on 20-21e/vuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504