Tänään Yle TV1

13

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenpainuvin anekdootti oli 13-v neitsyt Maria, mahtoi olla tyttö todella onnellinen kuulleessaan 13-vuotiaana olevansa raskaana. JIPPII!
      Ja sai vielä elämänsä miehen, 35-v Joosefin.

      Oi Marian onnea ja autuutta!

      • Kurre_Orava

        9v Aisha ja noin 40v Mohammed?


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        9v Aisha ja noin 40v Mohammed?

        Kirkkoisä Augustinuksen 12-vstä vaimosta.


      • skäribo
        dj-marco kirjoitti:

        Kirkkoisä Augustinuksen 12-vstä vaimosta.

        mitä ihmeen raamatunhistoriaa ootta kattonunna, mutta karseelta kuulostaa!


      • åpoiu

        Minäkin pidin.

        Oli kiva nähdä ohjelma melko tavallisen feministin, siis tämän nuoren naisen elämästä. Kirjoitin melko, koska olihan hän taiteilijana hieman erilainen.

        Eipä tosiaan ylläpitänyt stereotypiaa miehiä vihaavasta nutturapäästä. Fiksulta nuorelta naiselta vaikutti.


    • jebujee

      tulee lätkää...

      • Kurre_Orava

        Eipä tosiaan tule juuri töllötintä seurattua.

        Töllötin on semmoinen pahojen krapulapäivien viihde.

        Voi olla, että huomenna tulee katsottua töllötintä, tulipa sieltä mitä hyvänsä. ;)


    • Klo 16.30 niinikään YLE TV1

    • Vasuri'

      "Kouluun mentyään Tiitu tuli vähitellen huomaamaan tyttöjen ja poikien sukupuoliroolien erilaisuuden. Miksi tyttöjen piti olla aina tottelevaisia, mutta pojille sallittiin melskaamista? Miksi käsityötunneilla pojat saivat tehdä muovailutöitä, mutta tyttöjen piti ommella? Tasa-arvoon kasvanut Tiitu alkoi kapinoida perinteisen tytön sukupuolirooliin pakottamista vastaan."

      Ei pojille sallita melskaamista, pojat vain ovat luonnostaan kilpailullisempia. Pohjois-Amerikassa jopa 10% pienistä pojista on vammauttavan ritalin lääkkeen syömispakon alainen, vaikka heissä ei olisi mitään muuta vikaa kuin että he eivät jaksa olla yhtä hiljaa. Joissakin osavaltioissa poikakoulut ovat kielletyt, mutta tyttökouluja ei.

      • Lapsen kasvatus sukupuolirooleihin alkaa aikalailla heti syntymän jälkeen.
        Ei vasta koulussa tai tarhassa.

        Tyttöjen leikeissä suositaan "tyttömäistä" käytöstä, nukkeja, prinsessoita jne. Lapset eivät kasva tyhjiössä ennen kouluikää, vaan katsovat tv:tä, mainoksia, piirrettyjä, aikuisia ympärillään jne.

        Jossain vaiheessa lapselle kerrotaan tämän olevan tyttö tai poika, kuten äiti ja isäkin.

        Tässä vaiheessa lapsi sitten alkaa imemään vaikutteita jotka samaistaisivat hänet äitiin tai isään.

        Eläinlapsi HALUAA tulla aikuiseksi. Koko sisäänrakennetun oppimishalumme ainoa päämäärä on tulla lauman hyväksymäksi aikuiseksi.

        Sukupuoliroolien omaksuminen alkaa välittömästi syntymän jälkeen, ympärillä oleva perhe, läheiset ja yhteiskunta sitten määrittelee sen, millaisen käytösmallin lapsi omaksuu.


    • jorojukka-kukka

      Käväisin galleria-sivullasi. Missä sun huonekalut ovat? :)

      • Vaan ystäväni studiolta.


    • M135

      Katsoin kyseisen ohjelman.

      Meillä oli miesopettajana, joka piti kunnon kuria. Pojille nimittäin.

      Ei sallittu poikien melskaamista.

      Tytöt olivat siihen aikaan kiltimpiä.



      Marttyyreista sen verran, että myös miesmarttyyrit ovat kokeneet väkivaltaisen lopun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe