Millä vanhoillislestadiolaiset perustelevat sitä, että heidän Rauhanyhdistystään kutsutaan "Jumalan valtakunnaksi"?
Minä ymmärrän Jumalan valtakunnalla jotakin aivan muuta kuin vl:n Rauhanyhdistystä.
Tietysti tämä on hyvin linjassaan sen lestadiolaisten opetuksen kanssa, jolla he tekevät itsestään ainoita oikeita uskovia, edelleen ihminen ei voi tulla uskoon ilman lestadiolaista jne.
Tämä opetus ja oppi Rauhanyhdistyksen nimityksineen ym. voidaan kiteyttää seuraavasti:
Lestadiolaiset = me olemme Jumala
"Jumalan valtakunta"
81
6823
Vastaukset
- Milla
Hyvä pointti. Ei Jumala ole rajannut Raamatun mukaan mitään yksittäistä ryhmää niihin jotka taivaaseen pääsevät. Eiköhän se ole lähinnä kiinni siitä et uskoo Jumalaan, Jeesukseen ja syntien anteeksi antamiseen. Se ei tietenkään tarkoita että voi elää miten haluaa ja mennä sitten kerran viikossa pyytämään syntejään anteeksi. Uskovaisena oleminen on elämäntapa.
- Niinpä
"Ei Jumala ole rajannut Raamatun mukaan mitään yksittäistä ryhmää niihin jotka taivaaseen pääsevät. Eiköhän se ole lähinnä kiinni siitä et uskoo Jumalaan, Jeesukseen ja syntien anteeksi antamiseen."
asiaa.
- Järkyttynyt
Se on vl-pappien tapa "pitää lauma kasassa". Kun he julistavat, että tämä porukka on yhtä kuin Jumalan valtakunta ja heidän tapansa ajatella asioista ja tulkita Raamattua (heidän tapansa uskoa) on se ainut ja oikea YKSI USKO, josta Raamattu puhuu, niin se tarkoittaa sitä, että puomit on tiukasti kiinni. Muualle ei ole lähtemistä, koska muualla on "maailma ja epäuskoiset". Aivopesua suomeksi. Kukapa se nyt haluaisi JUMALAN valtakunnasta lähteä - ja siitä ainoasta "yhdestä uskosta" joka pelastaa?! Ihmiset on narrattu uskomaan noin...
Minua järkyttää tämä.
Eilen illalla oli erittäin hyvä Taivaan ja maan väliltä -ohjelma, jossa Leo Meller sivusi myös tätä Jumalan seurakunta- ja Jumalan valtakunta-asiaa (jotka muuten eivät ole sama asia). Ei TODELLAKAAN ole niin, että vanhoillislestadiolainen herätysliike käsityksineen olisi se "Jumalan valtakunta"!! En ymmärrä miksi vl-kansa ANTAA vetää itseään höplästä näin pahasti!
Nöyrää ja alistuvaista ja sinisilmäisesti pappien opetusta seuraavaa laumaa on helppo pitää koossa ja kurissa, kun heille väittää tuota. Vl-papit ovat tosi ovelia. Mitähän he tästä valehtelemisestaan hyötyvät?
Minullekin eräs vl-ystävä sanoi, että ei hänen koskaan tarvitse kyseenalaistaa mitä vl-papit opettavat ja sanovat, koska Pyhä Henki antaa niille viisautta ja ne puhuvat Jumalan antamia sanoja. Eli KAIKKi mitä pöntöstä suolletaan, on heidän mielestään "totta". Myös valheet.
Kamalaa, sanon minä.- ex-vl
Vaikka tuo sun kirjoitus kuulostaa kauhean tuomitsevalta, olen havainnut ihan saman. Tuntuu pahalta koska koko muu perheeni ja sukuni on vakaasti uskomassa.
- järkyttynyt
ex-vl kirjoitti:
Vaikka tuo sun kirjoitus kuulostaa kauhean tuomitsevalta, olen havainnut ihan saman. Tuntuu pahalta koska koko muu perheeni ja sukuni on vakaasti uskomassa.
Ymmärrän. En halunnut pahoittaa mieltäsi, enkä vl:ienkään mieltä. Mut haluaisin HERÄTELLÄ HEIDÄT TAJUAMAAN mistä on kyse!!
En halua "tuomita". Enkä usko, että Jumalakaan heitä siitä tuomitsee, sillä hän kyllä tietää kenen tai keiden syy se on oikeasti, että he uskovat ja ajattelevat niin kuin ajattelevat. Eivät he itse ole käsityksiään keksineet eivätkä edes itse sillä tavalla Raamattuaan tulkinneet, vaan heille syötetään sitä koko ajan. Jos olisin itse siellä, ilmeisesti minut olisi saatu ajattelemaan samoin.
Ja just siks kaikkien pitäisi ottaa hieman etäisyyttä herätysliikkeeseensä ja sen väittämiin ja ottaa itse selvää miten asiat OIKEASTI ovat.
PS. Oletko silti uskossa Jeesukseen, vaikket olekaan enää vl? - Jaakko
Sinä se olet ottanut näköjään elämäntehtäksesi vanhoillislestadiolaisten tuomitsemisen ja morkkaamisen eri palstoilla. Olen tunnistanut sinut eri nimimerkeillä sieltä sun täältä.
PS. Löysää hieman Sisko hyvä, rupee muuten panta kiristään - järkyttynyt
Jaakko kirjoitti:
Sinä se olet ottanut näköjään elämäntehtäksesi vanhoillislestadiolaisten tuomitsemisen ja morkkaamisen eri palstoilla. Olen tunnistanut sinut eri nimimerkeillä sieltä sun täältä.
PS. Löysää hieman Sisko hyvä, rupee muuten panta kiristäänJaakko-kulta, herää jo. Ja jos nyt kuitenkin kommentoisit aiheesta etkä kirjoittajista.
Ja mietipä ketkä ovat ottaneet elämäntehtäväkseen kokonaisena herätysliikkeenä tuomita ja morkata kaikkia muita kristittyjä? Ketkä ovat sanoneet ja keille: ette ole eläviä uskovaisia? - Bella
järkyttynyt kirjoitti:
Jaakko-kulta, herää jo. Ja jos nyt kuitenkin kommentoisit aiheesta etkä kirjoittajista.
Ja mietipä ketkä ovat ottaneet elämäntehtäväkseen kokonaisena herätysliikkeenä tuomita ja morkata kaikkia muita kristittyjä? Ketkä ovat sanoneet ja keille: ette ole eläviä uskovaisia?Ai ollaanko me muka teitä morkattu!!??? Ottaako sua noi pottuu ku meitä sanotaan jumalan valtakunnaks!!??? sitä me valitettavasti ollaan. Me ei haluta sillee tuomita teitä, mut meijän mielestä tää on vaa se oikee usko jolla pääsee kerran taivaaseen...on mulla itelläki paljon epälessuja kavereina. ne on musta yhtä arvokkaita ku muutki ihmiset...
- Huvittunut
Bella kirjoitti:
Ai ollaanko me muka teitä morkattu!!??? Ottaako sua noi pottuu ku meitä sanotaan jumalan valtakunnaks!!??? sitä me valitettavasti ollaan. Me ei haluta sillee tuomita teitä, mut meijän mielestä tää on vaa se oikee usko jolla pääsee kerran taivaaseen...on mulla itelläki paljon epälessuja kavereina. ne on musta yhtä arvokkaita ku muutki ihmiset...
"Ottaako sua noi pottuu ku meitä sanotaan jumalan valtakunnaks!!??? sitä me valitettavasti ollaan."
melko nuori aivopesty pöljä.
- sorry
teitä haittaavan. Miten se sunkaan elämääs vaikuttaa, jos me nimitämme itseämme Jumalanvaltakunnaksi?? Elä ihan omaa elämääs ja mitä te täälä meikäläisistä jauhatte???
Ei muakaan kiinnosta eikä hetkauta, vaikka monet kerrat oon saaanu kuulla: "Vitun lesta". Ei luulis teitäkään vaivaavan meidän itsemme nimittely, emmäkään ketään nimittele millään lailla.
Ja ei Jumalanvaltakunta tarkoita vain rauhanyhdistystä, vaan sitä laumaa joka uskoo ja MYÖS elää raamatun eli Jumalan sanan mukaan, vaikka asuis sitte Kiinasssa. Ottakaa ensin selvää te meidän uskosta ennenku alatte jauhaan tai lopettakaa kokonaan. Ja miten teitä voi liikuttaa me??
ja jos me vääristelemme raamattua, onkos teikäläisten tulkinnat oikeita??? Aha, jos uskotte niin, nii uskokaa, ei mua haittaa, eikä mun tartte tulla sanoon tai täälä jauhaa että ne ja ne vääristelee raamattua ja ne ja ne tekee sitä ja tätä. Huolehtikaa että ootte valmiita lähtemaan, ku tulee aika kuolla!!!!- Anonyymi
elävät siis RAAMATUN mukan?????huh huh, rohkeaa tekstiä kaverilta, joka ilmeisesti ei edes Raamattua itse lue.
Mietippä hiukan, ja ala todellakin elää REHELLISESTI juuri Raamatun mukaan! - sipuli
kirjoitti:
elävät siis RAAMATUN mukan?????huh huh, rohkeaa tekstiä kaverilta, joka ilmeisesti ei edes Raamattua itse lue.
Mietippä hiukan, ja ala todellakin elää REHELLISESTI juuri Raamatun mukaan!peliin rakkaat ihmiset.
Tässähän on kyse ainoastaan siitä, että sinä uskot toisella tavalla, toinen ihminen toisella tavalla. Usko vastaan usko.
Minua loukkaa valtavasti se, että ajattelette lestadiolaisten olevan pelkkiä lampaita joita jotkut "pamput" vievät miten haluavat. Minä ainakin koen olevani ajatteleva ihminen, ja kyllä luen Raamattua itsenäisesti.
Tuo pamppu-ajattelu vain osoittaa sitä, että tietopohjanne on aika olematon, anteeksi vain.
Maailma on täynnä eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Miksi se on niin vaikea hyväksyä? - le-po
"Minun rauhani, sen minä annan teille", sanoi Jeesus.
Et kuulosta ihmiseltä, jonka sydämessä asuisi rauha. - vl:iin väsynyt
sipuli kirjoitti:
peliin rakkaat ihmiset.
Tässähän on kyse ainoastaan siitä, että sinä uskot toisella tavalla, toinen ihminen toisella tavalla. Usko vastaan usko.
Minua loukkaa valtavasti se, että ajattelette lestadiolaisten olevan pelkkiä lampaita joita jotkut "pamput" vievät miten haluavat. Minä ainakin koen olevani ajatteleva ihminen, ja kyllä luen Raamattua itsenäisesti.
Tuo pamppu-ajattelu vain osoittaa sitä, että tietopohjanne on aika olematon, anteeksi vain.
Maailma on täynnä eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Miksi se on niin vaikea hyväksyä?Se, mitä "Jumalan valtakunta" tarkoittaa ei ole mikään uskon asia. Jumalan valtakunta on se mikä on, riippumatta siitä mitä me tai te uskotaan sen olevan.
Mutta ei tämä lestadiolaiset vastaan ei-lestadiolaiset -keskustelu ole mikään usko vastaan usko -keskustelu.
Lestadiolaisten ASENNE on väärä, koska he nimittävät itseään uskovaisiksi ja ei-lestadiolaisia epäuskoisiksi. Se lähtökohta on väärä, ja sen takia keskustelu ei onnistu. Jeesuksen omia ja uskovaisia on Suomessa paljon, ja suurin osa MUITA kuin lestadiolaisia. Mutta kun tämä yksi ryhmä nostaa itsensä yläpuolelle kaikkien muiden, niin sielläpähän napotatte. Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Mielipide-eroista on helppo keskustella, mutta se, että toinen osapuoli ykskantaan ilmoittaa että TE MUUT ETTE OLE OIKEALLA TAVALLA USKOMASSA JEESUKSEEN, VAIN ME OLEMME on sellainen kommentti, että sen jälken rakentava keskustelu on mahdotonta. Syyllinen on siis - kuka? Mietipä rehellisesti.
Se olisi ihan sama kun lampaat alkaisivat keskustella lampaana olemisesta tai Paimenestaan, ja osa lampaista väittäisi että VAIN ME ollaan lampaita. Miten siinä sitten keskustellaan lampaana olemisesta???
Tää oli karrikoitu esimerkki, mut just tältä pohjalta pitäisi lestadiolaisten kanssa puhua uskossa elämisestä ja Jeesuksesta. Ei onnistuis teiltäkään, jos tilanteet olis toisinpäin.
Mistä muuten pöyristyttävä ylpeytenne ja itseriittoisuutenne johtuu? Eikö KOSKAAN omatunto kolkuta siitä? Veikkaan, että ei, koska teidän omatuntonnekin on vl-pappien kasvattama. Se kasvattaa teidät asennoitumaan nihkeästi ja väärin muihin uskoviin, joten omatunto ei kolkuta sen takia.
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin. - sipuli
vl:iin väsynyt kirjoitti:
Se, mitä "Jumalan valtakunta" tarkoittaa ei ole mikään uskon asia. Jumalan valtakunta on se mikä on, riippumatta siitä mitä me tai te uskotaan sen olevan.
Mutta ei tämä lestadiolaiset vastaan ei-lestadiolaiset -keskustelu ole mikään usko vastaan usko -keskustelu.
Lestadiolaisten ASENNE on väärä, koska he nimittävät itseään uskovaisiksi ja ei-lestadiolaisia epäuskoisiksi. Se lähtökohta on väärä, ja sen takia keskustelu ei onnistu. Jeesuksen omia ja uskovaisia on Suomessa paljon, ja suurin osa MUITA kuin lestadiolaisia. Mutta kun tämä yksi ryhmä nostaa itsensä yläpuolelle kaikkien muiden, niin sielläpähän napotatte. Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Mielipide-eroista on helppo keskustella, mutta se, että toinen osapuoli ykskantaan ilmoittaa että TE MUUT ETTE OLE OIKEALLA TAVALLA USKOMASSA JEESUKSEEN, VAIN ME OLEMME on sellainen kommentti, että sen jälken rakentava keskustelu on mahdotonta. Syyllinen on siis - kuka? Mietipä rehellisesti.
Se olisi ihan sama kun lampaat alkaisivat keskustella lampaana olemisesta tai Paimenestaan, ja osa lampaista väittäisi että VAIN ME ollaan lampaita. Miten siinä sitten keskustellaan lampaana olemisesta???
Tää oli karrikoitu esimerkki, mut just tältä pohjalta pitäisi lestadiolaisten kanssa puhua uskossa elämisestä ja Jeesuksesta. Ei onnistuis teiltäkään, jos tilanteet olis toisinpäin.
Mistä muuten pöyristyttävä ylpeytenne ja itseriittoisuutenne johtuu? Eikö KOSKAAN omatunto kolkuta siitä? Veikkaan, että ei, koska teidän omatuntonnekin on vl-pappien kasvattama. Se kasvattaa teidät asennoitumaan nihkeästi ja väärin muihin uskoviin, joten omatunto ei kolkuta sen takia.
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin.Tässähän ON nimenomaan kyse siitä, että molemmat osapuolet ajattelevat tulkitsevansa Raamattua oikein. Yhtälailla sinunkin voidaan ajatella asettuvan meidän yläpuolelle, koska sanot että sinun tulkintasi on Se Oikea. Lestadiolaisuus ei ole edes ainoa liike, joka on asiasta samaa mieltä. Kumma, että vain meidän kimppuun tämän asian varjolla hyökätään..
Menkääpä ihmiset käymään seuroissa..huomaatte että siellä ei kukaan teitä katso alaspäin. Ihmiset muodostavat käsityksiään jonkin keskustelupalstan perusteella, ja luultavasti siitä silloin tulee hyvin kieroutunut.
"Mielipide-eroista on helppo keskustella, mutta se, että toinen osapuoli ykskantaan ilmoittaa että TE MUUT ETTE OLE OIKEALLA TAVALLA USKOMASSA JEESUKSEEN, VAIN ME OLEMME on sellainen kommentti, että sen jälken rakentava keskustelu on mahdotonta."
Tuon olet keksinyt itse. Luepa tarkemmin näitä kirjoituksia täällä. Lestadiolaiset ovat yrittäneet selittää kantojaan. Ketään vain ei kiinnosta kuunnella: teillähän on jo niin hieno käsitys meistä, absoluuttisen oikea tietysti!
JOKAISEN tulisi miettiä omia asenteitaan. On täältä saanut lukea niin loukkaavia tekstejä meistäkin, että asennevammaa täytyy olla toisessaKIN leirissä. - Pähkinä
sipuli kirjoitti:
Tässähän ON nimenomaan kyse siitä, että molemmat osapuolet ajattelevat tulkitsevansa Raamattua oikein. Yhtälailla sinunkin voidaan ajatella asettuvan meidän yläpuolelle, koska sanot että sinun tulkintasi on Se Oikea. Lestadiolaisuus ei ole edes ainoa liike, joka on asiasta samaa mieltä. Kumma, että vain meidän kimppuun tämän asian varjolla hyökätään..
Menkääpä ihmiset käymään seuroissa..huomaatte että siellä ei kukaan teitä katso alaspäin. Ihmiset muodostavat käsityksiään jonkin keskustelupalstan perusteella, ja luultavasti siitä silloin tulee hyvin kieroutunut.
"Mielipide-eroista on helppo keskustella, mutta se, että toinen osapuoli ykskantaan ilmoittaa että TE MUUT ETTE OLE OIKEALLA TAVALLA USKOMASSA JEESUKSEEN, VAIN ME OLEMME on sellainen kommentti, että sen jälken rakentava keskustelu on mahdotonta."
Tuon olet keksinyt itse. Luepa tarkemmin näitä kirjoituksia täällä. Lestadiolaiset ovat yrittäneet selittää kantojaan. Ketään vain ei kiinnosta kuunnella: teillähän on jo niin hieno käsitys meistä, absoluuttisen oikea tietysti!
JOKAISEN tulisi miettiä omia asenteitaan. On täältä saanut lukea niin loukkaavia tekstejä meistäkin, että asennevammaa täytyy olla toisessaKIN leirissä."Tässähän ON nimenomaan kyse siitä, että molemmat osapuolet ajattelevat tulkitsevansa Raamattua oikein."
että 100.000 lestadiolaista on Raamatuntulkinnassa viisaampia kuin kymmenet miljoonat uskovaiset ympäri maailmaa?
Luuletko, että kymmenet miljoonat Jeesukseen uskovat ympäri maailmaa löytävät itsensä loppupelissä helvetistä, kuten lestadiolaiset opettavat?
Luuletko, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa kuolemaan Golgatan ristille vain lestadiolaisten tähden?
Luuletko, että Jeesus ja Jumala eivät pysty antamaan katuvalle syntiselle tämän syntejä anteeksi ilman lestadiolaisen apua?
Luuletko, että ylpeyden synnistä on hyvät seuraamukset?
Luuletko??? - deeku
Pähkinä kirjoitti:
"Tässähän ON nimenomaan kyse siitä, että molemmat osapuolet ajattelevat tulkitsevansa Raamattua oikein."
että 100.000 lestadiolaista on Raamatuntulkinnassa viisaampia kuin kymmenet miljoonat uskovaiset ympäri maailmaa?
Luuletko, että kymmenet miljoonat Jeesukseen uskovat ympäri maailmaa löytävät itsensä loppupelissä helvetistä, kuten lestadiolaiset opettavat?
Luuletko, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa kuolemaan Golgatan ristille vain lestadiolaisten tähden?
Luuletko, että Jeesus ja Jumala eivät pysty antamaan katuvalle syntiselle tämän syntejä anteeksi ilman lestadiolaisen apua?
Luuletko, että ylpeyden synnistä on hyvät seuraamukset?
Luuletko???sanosisin tohon et "monet ovat kutsutut mutta harvat ovat valitut".
Näitä kannanottoja lukiessa olen lestojen puolella. Vaikuttais siltä että lestat käyvät keskustelua joidenkin hyvon nuorten kans.
Sympatiat lestoille, jos ollaan rehellisii ni kyl ne on tän maan suola ja selkäranka. - Jeesukseen uskova
deeku kirjoitti:
sanosisin tohon et "monet ovat kutsutut mutta harvat ovat valitut".
Näitä kannanottoja lukiessa olen lestojen puolella. Vaikuttais siltä että lestat käyvät keskustelua joidenkin hyvon nuorten kans.
Sympatiat lestoille, jos ollaan rehellisii ni kyl ne on tän maan suola ja selkäranka.Siinäs lestat kuulitte.
Uskonnossanne ja asenteissanne on jotain, joka tyydyttää ja kiehtoo myös epäuskoisia. He asettautuvat samaan rintamaan kuin te: pilkkaamaan niitä, jotka uskovat Jeesukseen.
Apostolien teot:
5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. - Jupe
Se, mitä "Jumalan valtakunta" tarkoittaa ei ole mikään uskon asia. Jumalan valtakunta on se mikä on, riippumatta siitä mitä me tai te uskotaan sen olevan.
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin.Kannanpa minäkin korteni kekoon:
Ei meillä lestadiolaisilla ole mitään tarvettakaan
keskustella ikäänkuin tavoitteena joku kompromissi.
Meidän käsityksemme mukaan vain elävän uskon omistajina
päästään taivaaseen, ja esim. sinulla se on vielä
parannuksen takana. Ei toki ole niin, että vanhoillislestadiolaiset =
Jumalan valtakunta, ei Rauhanyhdistyksellä näin opeteta.
Mutta se, jonka synnit on täällä ajassa anteeksi annettu,
se pääsee taivaaseen, se on Jumalan lapsi ja Jumalan
valtakunnan kansalainen. Sinä, rakas ystäväni, et sitä
vielä ole.
Omalta osaltani päätän siis keskustelun tähän. Keskustelua
voidaan jatkaa kasvotusten. Tämä on mahdollista esim.
juuri siellä Rauhanyhdistyksellä, eli rohkeasti vain sinne. - luterilainen
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin.Minä en ole hirveämmin edes miettinyt lestadiolaisten juttua, mutta
kyllä sitä "me tiedämme" juttua on joka puolella
kristikunnan sisällä.
Ehkä erona se, että muut kirkkokunnat
hyväksyvät toiset usein kuuluvan
pelastetuiksi vaikkakin jossain määrin
harhaoppisiksi tms. Joskus
jyrkemmin , joskus vähemmän jyrkemmin.
Hmm, tosin poikkeuksia löytyy aikalailla
yllävistäkin paikoista.
( enkä tarkoita mormoneita ja jehovia)
En ala tuomitsemaan, ihmettelen vain.
Kristikunta on sirpaleinen ja ainoa
asia mikä tuntuu yhdistävän on Jeesus.
Muuten, mitä eroa lestadiolaisten
teologialla/uskolla on vaikka
luterilaiseen? - Uskova
luterilainen kirjoitti:
Minä en ole hirveämmin edes miettinyt lestadiolaisten juttua, mutta
kyllä sitä "me tiedämme" juttua on joka puolella
kristikunnan sisällä.
Ehkä erona se, että muut kirkkokunnat
hyväksyvät toiset usein kuuluvan
pelastetuiksi vaikkakin jossain määrin
harhaoppisiksi tms. Joskus
jyrkemmin , joskus vähemmän jyrkemmin.
Hmm, tosin poikkeuksia löytyy aikalailla
yllävistäkin paikoista.
( enkä tarkoita mormoneita ja jehovia)
En ala tuomitsemaan, ihmettelen vain.
Kristikunta on sirpaleinen ja ainoa
asia mikä tuntuu yhdistävän on Jeesus.
Muuten, mitä eroa lestadiolaisten
luterilaiseen?"Muuten, mitä eroa lestadiolaisten
luterilaiseen?"
uudestisyntyneet hyväksyvät Raamatun ohjeiden mukaisesti kaikkien muidenkin uskovien tavoin toisissa kirkkokunnissa ja herätysliikkeissä olevien henkilöiden uskon.
Sen sijaan lestadiolaiset (jotka ovat luterilaisen kirkon yksi herätysliike) ovatkin niin kovia poikia ja tyttöjä, että he Raamatun oppien vastaisesti katsovat, että vain he ovat oikeita uskovia.
Muilla uskovilla ja kirkkokunnilla saattaa olla tiettyjä opillisia eroja ja erimielisyyksiä, mutta perusasiassa ollaan yhtä rintamaa:
Jeesus on meidät kaikki pelastanut!!
Lestadiolaiset katsovat, että Jeesus on pelastanut vain heidät ja kaikkien muiden uskovien osoite ympäri maailmaa on helvetti.
Tässä ero. - !!!
Jupe kirjoitti:
Kannanpa minäkin korteni kekoon:
vielä ole.
juuri siellä Rauhanyhdistyksellä, eli rohkeasti vain sinne."Mutta se, jonka synnit on täällä ajassa anteeksi annettu,
vielä ole."
Sinähän se näet ihmisen sydämeen ja sinähän se jakelet taivaspaikkoja.
Niinhän teille opetetaan. - piipoo
!!! kirjoitti:
"Mutta se, jonka synnit on täällä ajassa anteeksi annettu,
vielä ole."
Sinähän se näet ihmisen sydämeen ja sinähän se jakelet taivaspaikkoja.
Niinhän teille opetetaan.mutta nyt pilkka osui omaan nilkkaan, rakas !!!.
Itse vähän aiemmin olit näkevinäsi minun sydämeeni ja julistit täällä, etten minä usko Jeesukseen vaan johonkin aivan muuhun, ja en siis pelastu.
Olemme jokainen epätäydellisiä ja kirjoitamme epätäydellisiä tekstejä. Herjaamalla asia ei kuitenkaan parane. Jos ymmärrät jonkun tekstin niin, että se sinua ihmetyttää, voit aivan hyvin KYSYÄ mitä kirjoittaja tarkoitti. Tuo sinun suoraviivainen herjasi ei pidä paikkaansa.
"Sinähän se näet ihmisen sydämeen ja sinähän se jakelet taivaspaikkoja.
Niinhän teille opetetaan." - v-l
Jupe kirjoitti:
vielä ole.
juuri siellä Rauhanyhdistyksellä, eli rohkeasti vain sinne.Sinä olet tuota mieltä, koska olet vanhoillislestadiolainen ja sinulle opetetaan noin.
Makkerin palstalle oli ylläpitäjä kopioinut aiheeseen liittyvää tekstiä. Käypä tutustumassa. - ;-)
Jupe kirjoitti:
vielä ole.
juuri siellä Rauhanyhdistyksellä, eli rohkeasti vain sinne.Niin se on, että sinä vielä taivaassakin (jos sinne pääset) intät jalkaa polkien, että ei nuo muut päässeet tänne, ei nuo päässeet..
Ei oikeesti. Taivaassa "kaikki entinen on mennyt" ja ees lestadiolaiset eivät muista, mitä he täällä maan päällä väittivät. - Believer
"ja jos me vääristelemme raamattua, onkos teikäläisten tulkinnat oikeita???"
kenenkään muiden kirkkokuntien tai herätysliikkeiden tulkinnat Raamatusta ole niin metsässä kuin lestadiolaisten.
Mikään muu kristillinen yhteisö ei tietääkseni opeta:
- VAIN ME olemme oikeita uskovaisia
- VAIN ME menemme taivaaseen
- VAIN MEILLÄ on Pyhä Henki
- VAIN MEIDÄN läsnäollessa ihminen voi tulla uskoon
Pieniä opillisia eroja on muillakin kirkkokunnilla ja herätysliikkeillä.
Mutta edellä luettelemani asiat ovat aivan toista luokkaa. - !!!
piipoo kirjoitti:
mutta nyt pilkka osui omaan nilkkaan, rakas !!!.
Itse vähän aiemmin olit näkevinäsi minun sydämeeni ja julistit täällä, etten minä usko Jeesukseen vaan johonkin aivan muuhun, ja en siis pelastu.
Olemme jokainen epätäydellisiä ja kirjoitamme epätäydellisiä tekstejä. Herjaamalla asia ei kuitenkaan parane. Jos ymmärrät jonkun tekstin niin, että se sinua ihmetyttää, voit aivan hyvin KYSYÄ mitä kirjoittaja tarkoitti. Tuo sinun suoraviivainen herjasi ei pidä paikkaansa.
"Sinähän se näet ihmisen sydämeen ja sinähän se jakelet taivaspaikkoja.
Niinhän teille opetetaan."Minulla ei ole tietenkään mitään sinua vastaan henkilönä - päinvastoin.
Mutta sinun edustaman herätysliikkeen rankkoja Raamatun vastaisia opetuksia minä vain en voi parhaalla tahdollakaan hyväksyä.
That's the point. - ninni
kirjoitti:
Mietippä hiukan, ja ala todellakin elää REHELLISESTI juuri Raamatun mukaan!Mää oon asian henk. koht. käsittänyt niin, että se Raamatun lukeminen ei tee autuaaksi, kuten ei muutkaan teot. riittää kun vaan jaksaa uskoa. Tietty se ei ole pahastakaan jos on kysymyksiä ja haluaa löytää vastauksia.
- sipuli
Believer kirjoitti:
"ja jos me vääristelemme raamattua, onkos teikäläisten tulkinnat oikeita???"
kenenkään muiden kirkkokuntien tai herätysliikkeiden tulkinnat Raamatusta ole niin metsässä kuin lestadiolaisten.
Mikään muu kristillinen yhteisö ei tietääkseni opeta:
- VAIN ME olemme oikeita uskovaisia
- VAIN ME menemme taivaaseen
- VAIN MEILLÄ on Pyhä Henki
- VAIN MEIDÄN läsnäollessa ihminen voi tulla uskoon
Pieniä opillisia eroja on muillakin kirkkokunnilla ja herätysliikkeillä.
Mutta edellä luettelemani asiat ovat aivan toista luokkaa.Mm. Jehovan todistajat uskovat, että vain he pääsevät taivaaseen. Onko tietopohjasi koottu tämän keskustelupalstan "faktoista"? Jos on, olisi ehkä syytä miettiä onko se kovin luotettava.
- Believer
sipuli kirjoitti:
Mm. Jehovan todistajat uskovat, että vain he pääsevät taivaaseen. Onko tietopohjasi koottu tämän keskustelupalstan "faktoista"? Jos on, olisi ehkä syytä miettiä onko se kovin luotettava.
"Mikään muu kristillinen yhteisö ei tietääkseni opeta:"
Etkö oikein ymmärrä, mitä tarkoittaa termi "kristillinen yhteisö"?
"Mm. Jehovan todistajat uskovat, että vain he pääsevät taivaaseen."
Minä en puhunut harhaopeista. - sb
ninni kirjoitti:
Mää oon asian henk. koht. käsittänyt niin, että se Raamatun lukeminen ei tee autuaaksi, kuten ei muutkaan teot. riittää kun vaan jaksaa uskoa. Tietty se ei ole pahastakaan jos on kysymyksiä ja haluaa löytää vastauksia.
"Mää oon asian henk. koht. käsittänyt niin, että se Raamatun lukeminen ei tee autuaaksi, kuten ei muutkaan teot. riittää kun vaan jaksaa uskoa"
-niin, riittaa kun uskoo, mutta on se silti hyva lukea Raamattua koska siita oppii tuntemaan Jumalan luonnetta jne. eli pelkat "seurat" tai "kokoukset" eivat riita opettamaan koko Raamattua.
ja jos mielestasi pelkastaan usko riittaa pelastumiseen (mika on totta), miksi sitten lestadiolaiset vaittavat etta ainoastaan he uskovat "oikealla" tavalla? kyllahan muutkin uskovat oikealla tavalla! koska jos todellakin tarkoitat USKOA, eika opetusten tai kasitysten eroa, uskovat silloin niin lestadiolaiset kuin muutkin liikkeet (mm. hellarit, baptistit) oikealla tavalla, ja nain ollen he kaikki paasevat taivaaseen. - kuma
Jeesukseen uskova kirjoitti:
Siinäs lestat kuulitte.
Uskonnossanne ja asenteissanne on jotain, joka tyydyttää ja kiehtoo myös epäuskoisia. He asettautuvat samaan rintamaan kuin te: pilkkaamaan niitä, jotka uskovat Jeesukseen.
Apostolien teot:
5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.Ap.t.5
40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Väitätkö että apostilit eivät uskoneet oikein.
Apostilit eivät lähteneet iloissaan vaan pieksijät, kuten sinä olet iloinen että saat morkata oikein uskovia. (älä suutu, mutta luet kummasti raamattua) - Never lesta
sipuli kirjoitti:
Tässähän ON nimenomaan kyse siitä, että molemmat osapuolet ajattelevat tulkitsevansa Raamattua oikein. Yhtälailla sinunkin voidaan ajatella asettuvan meidän yläpuolelle, koska sanot että sinun tulkintasi on Se Oikea. Lestadiolaisuus ei ole edes ainoa liike, joka on asiasta samaa mieltä. Kumma, että vain meidän kimppuun tämän asian varjolla hyökätään..
JOKAISEN tulisi miettiä omia asenteitaan. On täältä saanut lukea niin loukkaavia tekstejä meistäkin, että asennevammaa täytyy olla toisessaKIN leirissä.""Mielipide-eroista on helppo keskustella, mutta se, että toinen osapuoli ykskantaan ilmoittaa että TE MUUT ETTE OLE OIKEALLA TAVALLA USKOMASSA JEESUKSEEN, VAIN ME OLEMME on sellainen kommentti, että sen jälken rakentava keskustelu on mahdotonta."
Tuon olet keksinyt itse."
Eihän tuota itse tarvitse keksiä vaan lukea lestadiolaisten kirjoituksia.
JUURI NOIN lestadiolaiset opettavat:
- Me olemme ainoita oikeita
- Vain me menemme taivaaseen
Jne.
Etkö uskalla katsoa totuutta (= lestadiolaisten harhaopetusta) silmiin? - Jupe
v-l kirjoitti:
Sinä olet tuota mieltä, koska olet vanhoillislestadiolainen ja sinulle opetetaan noin.
Makkerin palstalle oli ylläpitäjä kopioinut aiheeseen liittyvää tekstiä. Käypä tutustumassa.siis mihin aiheeseen liittyvää tekstiä? Jumalan valtakunta -
käsitteeseen vai? Voitko kertoa tarkemmin, mielenkiinto heräsi. - Jeesukseen uskova
kuma kirjoitti:
Ap.t.5
40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Väitätkö että apostilit eivät uskoneet oikein.
Apostilit eivät lähteneet iloissaan vaan pieksijät, kuten sinä olet iloinen että saat morkata oikein uskovia. (älä suutu, mutta luet kummasti raamattua)KUKAHAN se luki vähän kummasti?:
41. Niin he (apostolit) lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. (Vai väitätkö että pieksäjät kärsivät häväistystä Jeesuksen nimen tähden?)
Sinä nimittäin sanot: "Apostolit EIVÄT lähteneet iloissaan vaan pieksijät..."
Ja Raamattu kertoi: "APOSTOLIT lähtivät neuvostosta iloisina siitä, että olivat saaneet kunnian kärsiä häväistystä, Jeesuksen nimen tähden".
Mielestäni lestadiolaiset häpäisevät ja vähättelevät kerta kerran jälkeen Jeesukseen uskovia ja häneen turvansa panevia ihmisiä. He korostavat vain itseään, sanovat - kuten sinäkin viestissäsi - itseään "oikein uskoviksi" ja muita Jeesuksen omia väärin uskoviksi.
Sinäkin olisit iloinen, jos sinua pilkattaisin Jeesus-nimen tähden, mutta koska sinua pilkataan OMAN nimenne ja itsenne korostamisen tähden, niin et voi olla iloinen.
Eli väitteesi "sinä olet iloinen että saat morkata oikein uskovia" on väärä. Minä olen 'iloinen' siitä, että saan häväistystä osakseni Jeesuksen nimen tähden. - kuma
Jeesukseen uskova kirjoitti:
KUKAHAN se luki vähän kummasti?:
41. Niin he (apostolit) lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. (Vai väitätkö että pieksäjät kärsivät häväistystä Jeesuksen nimen tähden?)
Sinä nimittäin sanot: "Apostolit EIVÄT lähteneet iloissaan vaan pieksijät..."
Ja Raamattu kertoi: "APOSTOLIT lähtivät neuvostosta iloisina siitä, että olivat saaneet kunnian kärsiä häväistystä, Jeesuksen nimen tähden".
Mielestäni lestadiolaiset häpäisevät ja vähättelevät kerta kerran jälkeen Jeesukseen uskovia ja häneen turvansa panevia ihmisiä. He korostavat vain itseään, sanovat - kuten sinäkin viestissäsi - itseään "oikein uskoviksi" ja muita Jeesuksen omia väärin uskoviksi.
Sinäkin olisit iloinen, jos sinua pilkattaisin Jeesus-nimen tähden, mutta koska sinua pilkataan OMAN nimenne ja itsenne korostamisen tähden, niin et voi olla iloinen.
Eli väitteesi "sinä olet iloinen että saat morkata oikein uskovia" on väärä. Minä olen 'iloinen' siitä, että saan häväistystä osakseni Jeesuksen nimen tähden.Sori olin väärässä, ne olivat Apostolit, jotka lähtivät. Käytin vanhaa painosta.
Mutta en edelleenkään kyseenalaista Apostolien uskoa ja että he olisivat toimineet väärin ja he joutuisivat kadotukseen.
Itse olen myös Jeesukseen uskova kuten myös sinä. Mutta me emme usko samanlailla kuin sinä ja joku toinen. Eikö meillä ole iso ero, jos käsityksemme ovat aivan toisen laisia.
Olenko minä iloinen siitä, että sinä uskot erinlailla kuin minä -> en ole.
Oletko sinä sitä mieltä että meidän pitäisi muuttaa käsityksiä niinku sinä haluat, eikä niinku me raamatusta ne luemme ja ymmärrämme (olemme sit oikeassa tai emme) -> valitettavasti näyttää siltä että olet tätä mieltä.
Minulla on vapaus uskoa kuin haluan ja Rukoilen sen puolesta että säilyisin ainoassa oikeassa uskossa elämäni loppuun asti.
Olkoon niitä pelastuneita paljon tai vähän, lestaadiolainen myöntää ja tietää että samanlailla uskovia on muuallakin maailmassa kuin Suomessa ja nämä kaikki eivät kanna Lestaadiolaisen nimeä, mutta sinä et kai tiennyt tätä. Mutta ne uskovat juuri samalla tavalla ja se on molemmin puolin tultu samaan johtopäätökseen. - xxxxx
!!! kirjoitti:
Minulla ei ole tietenkään mitään sinua vastaan henkilönä - päinvastoin.
Mutta sinun edustaman herätysliikkeen rankkoja Raamatun vastaisia opetuksia minä vain en voi parhaalla tahdollakaan hyväksyä.
That's the point.Väärää raamatun tulkintaa?
Selvitäppä ensin itsellesi mitä siellä raamatussa
oikein sanotaan ja vertaa sitä todellisuuteen.
Kaikki mikä raamatussa on sanottu ei heijastu edes
kansankirkkomme opetuksissa, niinpä niitä jotka niistä opetuksista pitävät kiinni pidetään jotenkin ihmeellisinä.Totuushan on kuitenkin se että esim. kirkko joustaa opetuksissaan aivan
yleisen hyväksynnän nimissä, eikä välttämättä pysy jumalansanassa. Esimerkkeinä esim. homppeliliitot yms.
Pot´s the thäint. - Jeesukseen uskova
kuma kirjoitti:
Sori olin väärässä, ne olivat Apostolit, jotka lähtivät. Käytin vanhaa painosta.
Mutta en edelleenkään kyseenalaista Apostolien uskoa ja että he olisivat toimineet väärin ja he joutuisivat kadotukseen.
Itse olen myös Jeesukseen uskova kuten myös sinä. Mutta me emme usko samanlailla kuin sinä ja joku toinen. Eikö meillä ole iso ero, jos käsityksemme ovat aivan toisen laisia.
Olenko minä iloinen siitä, että sinä uskot erinlailla kuin minä -> en ole.
Oletko sinä sitä mieltä että meidän pitäisi muuttaa käsityksiä niinku sinä haluat, eikä niinku me raamatusta ne luemme ja ymmärrämme (olemme sit oikeassa tai emme) -> valitettavasti näyttää siltä että olet tätä mieltä.
Minulla on vapaus uskoa kuin haluan ja Rukoilen sen puolesta että säilyisin ainoassa oikeassa uskossa elämäni loppuun asti.
Olkoon niitä pelastuneita paljon tai vähän, lestaadiolainen myöntää ja tietää että samanlailla uskovia on muuallakin maailmassa kuin Suomessa ja nämä kaikki eivät kanna Lestaadiolaisen nimeä, mutta sinä et kai tiennyt tätä. Mutta ne uskovat juuri samalla tavalla ja se on molemmin puolin tultu samaan johtopäätökseen.Ei kukaan ole kyseenalaistanut apostolien uskoa, miksi sinä tuollaista edes mainitset. Unohdit kokonaan mistä olimme keskustelemassa.
Mutta antaa olla. Sekä sinä että minä pääsemme taivaaseen sen ansiosta, että uskomme Jeesukseen joka on syntiemme tähden kuollut ja sovittanut meidät Jumalan edessä. Millään muulla ei ole merkitystä. - Milli
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin.vaan se on Pyhän Hengen ääni, jonka itselleen parannuksen armon yhteydessä saa.
Meitä, jotka olemme eläneet suuren osan elämästämme vanhoillislestadiolaisuuden ulkopuolella ja vasta aikuisina tai nuorina saaneet elävän uskon sydämellemme, on monia. Ihan samalla lailla on niitä, jotka ovat saaneet syntyä ja kasvaa uskovaisten vanhempien kasvattamina, mutta ovat silti uskonsa kieltäneet. - Anonyymi
Milli kirjoitti:
vaan se on Pyhän Hengen ääni, jonka itselleen parannuksen armon yhteydessä saa.
Meitä, jotka olemme eläneet suuren osan elämästämme vanhoillislestadiolaisuuden ulkopuolella ja vasta aikuisina tai nuorina saaneet elävän uskon sydämellemme, on monia. Ihan samalla lailla on niitä, jotka ovat saaneet syntyä ja kasvaa uskovaisten vanhempien kasvattamina, mutta ovat silti uskonsa kieltäneet.Tavoille on helppo oppia. Ja helppoa on myös oppia ajattlemaan ja puhumaan kuten lestadiolaiset.
Nimim. Kokemusta on henk.koht.
(Jos alkasin esim. täällä palstalla puhumaan kuten lestadiolaiset, menisin teihin täydestä lestadiolaisesta. Kuten menisin myös nokatusten, jos haluaisin!) - Anonyymi
Milli kirjoitti:
Meitä, jotka olemme eläneet suuren osan elämästämme vanhoillislestadiolaisuuden ulkopuolella ja vasta aikuisina tai nuorina saaneet elävän uskon sydämellemme, on monia. Ihan samalla lailla on niitä, jotka ovat saaneet syntyä ja kasvaa uskovaisten vanhempien kasvattamina, mutta ovat silti uskonsa kieltäneet.Taas kyselen kirjoituksen pointin perään. Eli oliko niin, että hyvä tunnelma suviseuroissa perustuu uskoon vai kenties niin, että usko perustuu hyvään tunnelmaan??
Jos kuitenkin niin, että hyvä tunnelma perustuu uskoon, niin senkö pitäisi vakuuttaa meidät, että kyseessä on oikea usko kaikkinensa? Kyllä kai satanisteillakin tulee hyvä olo ikiomissa kokouksissaan tai koiranomistajilla koiranäyttelyissä.
VOIhan se olla mahdollista, että lestadiolaiset uskovat oikein, MUTTA ei se FIILIS ole mikä minua kutsuISI lestadiolaisten pariin. Se on ihan toisarvoinen asia. Niin, että sillä ei kannata yrittää "mainostaa" uskoanne. - Anonyymi
kirjoitti:
Taas kyselen kirjoituksen pointin perään. Eli oliko niin, että hyvä tunnelma suviseuroissa perustuu uskoon vai kenties niin, että usko perustuu hyvään tunnelmaan??
Jos kuitenkin niin, että hyvä tunnelma perustuu uskoon, niin senkö pitäisi vakuuttaa meidät, että kyseessä on oikea usko kaikkinensa? Kyllä kai satanisteillakin tulee hyvä olo ikiomissa kokouksissaan tai koiranomistajilla koiranäyttelyissä.
VOIhan se olla mahdollista, että lestadiolaiset uskovat oikein, MUTTA ei se FIILIS ole mikä minua kutsuISI lestadiolaisten pariin. Se on ihan toisarvoinen asia. Niin, että sillä ei kannata yrittää "mainostaa" uskoanne.Tuo edellinen ei kuulu ollenkaan tuohon kohti....
- Anonyymi
Milli kirjoitti:
Meitä, jotka olemme eläneet suuren osan elämästämme vanhoillislestadiolaisuuden ulkopuolella ja vasta aikuisina tai nuorina saaneet elävän uskon sydämellemme, on monia. Ihan samalla lailla on niitä, jotka ovat saaneet syntyä ja kasvaa uskovaisten vanhempien kasvattamina, mutta ovat silti uskonsa kieltäneet.Lestadiolaisten tavoille on helppo oppia. Ja ajattelemaan ja puhumaan kuin he.
Nimim. Kokemusta on
(Jos alkaisin tässä esimerkiksi esittämään lestadiolaista, menisin teihin täydestä. Kuten menisin myös nokatusten, JOS haluaisin) - Jime
Siis omatunto ei ole JUMALAN ääni, vaan kasvatuksen tulos. Suurelta osin.Mutta rakkaat keskusteliat, kukaan ei voi tietää ketä ovat Jumalan valitut. Se nähdään viimeisellä tuomiolla. Itse olen Vl, enkä halua tuomita ketään ja nöyränä halúan virheeni tunnustaa.Mielestäni jokainen ihminen saa uskoa kuitenkin miten haluaa ja saa olla mielipiteitä paljon ja muista eriäviä! Se on pääasia että jokaisen mielestä on itsellä hyvä olla! Eikö niin?! Suomessa on uskonnon vapaus ja kaikkia tulee kunnioittaa. VAikka itse ihmettelen tiettyjen herätysliikkeisen toimintoja ja periaatteita, ihmisiä hekin ovat. Kukaan ei ole toistaan parrempi ihmisenä. Itse en tunne ylpeyttä enkä halua ketään alentaa.
Toivon asiasta keskustelua!
- Hynde
Yksi yhteinen usko.
Mulle on parempi uskoa samanlailla kuin ennenkin,
sillä minne
menisin jos toisin uskoisin? Voisin mennä
väärään hengellisyyteen, valhe kirkkoon, eriseuraan.
En voi tuudittautua siihen, että vain huutamalla Jeesukselle Herra Herra
tule taivaan valtakuntaan , sillä Jeesus itse sanoo
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon
Rukoilkaa Jumalaa että hän vetää puoleensa valtakuntaansa,
sillä yksikään ei pääse ellei Isä häntä vedä puoleensa.
Mutta Isälle kaikki on mahdollista.
Ja vaikka olisittekin valtakunnassa,
tehkää se vaikeina aikoina ettette eksyisi.
Muu ei auta.- - -
Ja minä puolestaan sanon kuten Pietari muinoin: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat."
Koska riipun Jeesuksessa kiinni, minä pelastun. Näin lupaa Raamattu. - Vajavainen
"Rukoilkaa Jumalaa että hän vetää puoleensa valtakuntaansa,
sillä yksikään ei pääse ellei Isä häntä vedä puoleensa."
Ja tämä tarkoittaa todellista Jumalan valtakuntaa.
Se ei tarkoita mitään Rauhanyhdistystä eikä lestadiolaisten valtakuntaa.
- .
Ja kaiken lisäksi vanhoillisilla on se käsitys, että "Jumalan seurakunta" ja "Jumalan valtakunta" tarkoittavat samaa asiaa. Näinhän ei ole.
- Lahja
siihen ei tarvita valtuutettua vl-henkilöä. Kuultu Sana siinä ratkaisee, ei sanojan persoona.
Johanneksen evankeliumi:
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Uudestisyntymällä siirrytään pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ihmiselle. Ja tuuli puhaltaa missä tahtoo.
Katsokaa Jumalan Karitsaa, Hän pois ottaa maailman synnin! Hänet pitää ylentää niinkuin käärme ylennettiin erämaassa. Vain Häneen katsomalla pelastutaan. Ei Jeesusta voida estää tai rajata vain tiettyihin paikkoihin.
KAIKKIALLA, MISSÄ KAKSI TAI KOLME KOKOONTUU JEESUKSEN NIMESSÄ, SIELLÄ HÄN ON LUPAUKSENSA MUKAISESTI HEIDÄN KESKELLÄNSÄ.
Taivasten valtakunta on sisällisesti kaikissa Vapahtajaan turvaavissa ihmisissä, kuulukoon mihin tahansa kristilliseen ryhmään.- PV
Jaa, no mitenkäs esim. Saulus ja Kornelius saivat syntinsä anteeksi ja pääsivät Jumalan lapsiksi.
Siinä vain pari esimerkkiä, pyytäisin kommenttia näihin, Lahja. Voisitko kertoa mielipiteesi.
Miksi Jeesus sanoo:"Minä olen elämän veden lähde, joka juo tästä lähteestä, tulee itse sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Miten edellisen ymmärrät?
Meidän kirkossamme on paljon pappeja, jotka eivät ole saaneet juoda elävän veden lähteestä, eli eivät ole saaneet syntejään anteeksi elävässä uskossa olevalta Kristuksen palvelijalta.
Ja kun he eivät ole saaneet syntejään anteeksi, niin miten he voivat niitä toisille anteeksi antaa. Siis he eivät ole tulleeet itse sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään, hje ovat jonkun muun veden lähteitä, susia lampaiden vaatteissa.
Niin on myös paljon uskovaisia jotka eivät ole elävän veden lähteitä, ovat juoneet jostain "itse tehdystä lähteestä" ja jakavat sitä omaa vettään muillekin.
"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Niinhän se puhaltaa, me emme tiedä miten se tänne Pohjolaan on kulkeutunut, ja minne se täältä jatkaa. - kuma
PV kirjoitti:
Jaa, no mitenkäs esim. Saulus ja Kornelius saivat syntinsä anteeksi ja pääsivät Jumalan lapsiksi.
Siinä vain pari esimerkkiä, pyytäisin kommenttia näihin, Lahja. Voisitko kertoa mielipiteesi.
Miksi Jeesus sanoo:"Minä olen elämän veden lähde, joka juo tästä lähteestä, tulee itse sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Meidän kirkossamme on paljon pappeja, jotka eivät ole saaneet juoda elävän veden lähteestä, eli eivät ole saaneet syntejään anteeksi elävässä uskossa olevalta Kristuksen palvelijalta.
Ja kun he eivät ole saaneet syntejään anteeksi, niin miten he voivat niitä toisille anteeksi antaa. Siis he eivät ole tulleeet itse sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään, hje ovat jonkun muun veden lähteitä, susia lampaiden vaatteissa.
Niin on myös paljon uskovaisia jotka eivät ole elävän veden lähteitä, ovat juoneet jostain "itse tehdystä lähteestä" ja jakavat sitä omaa vettään muillekin.
"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Niinhän se puhaltaa, me emme tiedä miten se tänne Pohjolaan on kulkeutunut, ja minne se täältä jatkaa."Jaa, no mitenkäs esim. Saulus ja Kornelius saivat syntinsä anteeksi ja pääsivät Jumalan lapsiksi"
Tässä Sauluksen tapaus tapaus. Tässä selvästi Ananias saarnaa synnit anteeksi. Äläkä kävele raamatun yli, tai sille joka näin tekee on ikuinen kadotus.
17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. - Lahja
PV kirjoitti:
Niinhän se puhaltaa, me emme tiedä miten se tänne Pohjolaan on kulkeutunut, ja minne se täältä jatkaa."Oikea eroitus ihmisellisen ja jumalallisen uskon välillä on se, että ihmisellinen usko turvaa henkilöön, totena pitäen ja kunnioittaen sanaa sen julistajan tähden, vaan jumalallinen usko riippuu sanasta, joka on itse Jumala, pitäen totena ja kunnioittaen sitä huolimatta siitä, kuka sen julistaa. - Tämä usko kestää kuolemassa ja elämässä, helvetissä ja taivaassa. Sitä ei kukaan voi kumota, sillä se perustuu sanaan." (Luther)
- Lahja
PV kirjoitti:
Niinhän se puhaltaa, me emme tiedä miten se tänne Pohjolaan on kulkeutunut, ja minne se täältä jatkaa."Hän (Paavali) siis ei saanut oppiaan Ananiaalta; vasta sitten kun Kristus oli hänet tiellä kutsunut, häntä valaissut ja opettanut, hänet lähetetään Ananiaan luokse, että hänellä olisi ihmisiltäkin todistus siitä, että Jumala on kutsunut hänet julistamaan Kristuksen evankeliumia."
- PV
Lahja kirjoitti:
"Oikea eroitus ihmisellisen ja jumalallisen uskon välillä on se, että ihmisellinen usko turvaa henkilöön, totena pitäen ja kunnioittaen sanaa sen julistajan tähden, vaan jumalallinen usko riippuu sanasta, joka on itse Jumala, pitäen totena ja kunnioittaen sitä huolimatta siitä, kuka sen julistaa. - Tämä usko kestää kuolemassa ja elämässä, helvetissä ja taivaassa. Sitä ei kukaan voi kumota, sillä se perustuu sanaan." (Luther)
No niin, nyt sitten taas Lutheria.
Jatketaan siis Lutherilla.
Lueppas Lutherin joulusaarna. Mitä hän siellä sanoo siitä, miten ihminen saa syntinsä anteeksi? - PV
Lahja kirjoitti:
"Hän (Paavali) siis ei saanut oppiaan Ananiaalta; vasta sitten kun Kristus oli hänet tiellä kutsunut, häntä valaissut ja opettanut, hänet lähetetään Ananiaan luokse, että hänellä olisi ihmisiltäkin todistus siitä, että Jumala on kutsunut hänet julistamaan Kristuksen evankeliumia."
Aivan oikein, Jeesus pysäytti hänet tiellä ja lähetti toisen uskovaisen luo. Ja vasta sitten hän sai näkönsä takaisin. Samoin on tänäkin päivänä, kun epäuskoinen saa syntinsä anteeksi, niin häneltä aivan kuin "suomukset" putoo silmien edestä ja hän näkee Jumalan Valtakunnan jonka asukkaaksi hän on päässyt.
- Lahja
PV kirjoitti:
No niin, nyt sitten taas Lutheria.
Jatketaan siis Lutherilla.
Lueppas Lutherin joulusaarna. Mitä hän siellä sanoo siitä, miten ihminen saa syntinsä anteeksi?tottakai kristityt julistavat anteeksiantamuksen Sanaa kaikille katuville. Mutta kuka onkaan kristitty? Oletkos nyt ihan 100 %:sen varma, että vain vl-seurakunnan jäsenet? Kuka tahansa sellainen, joka tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, syntien sovittajaksi ja ainoaksi pelastajaksi, Vapahtajaksi, joka Hänen sovittaneen syntinsä, onpa vielä kastettukin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - voitko sanoa, että sellainen ei ole kristitty, vaikka hän ei lestadiolaisista olisi kuin korkeintaan huhupuheita kuullut? Tiedätkö, sellaisiakin on!
Jaa... arvelet varmaan, että nekin johdatetaan tähän "lammashuoneeseen". Yksi paimen ja yksi lammashuone merkitsee sitä, että Jumala Kristuksen tähden tahtoo lapsiksensa omistaa kaikki ne, jotka ottavat evankeliumin vastaan. Ja se yksi lammashuone on kristikunta kaikkialla maailmassa, kyllä siinä lestadiolaistenkin aitaus taitaa mukana olla. Lestadiolaisen nimi ei kuitenkaan tee kenestäkään oikeaa kristittyä, yhtä vähän kuin luterilaisenkaan. Ainoastaan sydämen usko, tuo Jumalan lahja, tekee.
Keille Taivaallinen Isä antaa Pyhän Henkensä, niin että he Jumalan armon vaikutuksesta uskovat Hänen pyhän sanansa, he elävät Jumalan omina täällä ajassa ja siellä iankaikkisuudessa. Jumalan valtakunta on sisällisesti kaikissa niissä ihmisissä, jotka uskossa turvautuvat Vapahtajan sovintotyöhön. Jumalan valtakunnan rajoja ei ihminen voi nähdä. - PV
Lahja kirjoitti:
tottakai kristityt julistavat anteeksiantamuksen Sanaa kaikille katuville. Mutta kuka onkaan kristitty? Oletkos nyt ihan 100 %:sen varma, että vain vl-seurakunnan jäsenet? Kuka tahansa sellainen, joka tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, syntien sovittajaksi ja ainoaksi pelastajaksi, Vapahtajaksi, joka Hänen sovittaneen syntinsä, onpa vielä kastettukin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - voitko sanoa, että sellainen ei ole kristitty, vaikka hän ei lestadiolaisista olisi kuin korkeintaan huhupuheita kuullut? Tiedätkö, sellaisiakin on!
Jaa... arvelet varmaan, että nekin johdatetaan tähän "lammashuoneeseen". Yksi paimen ja yksi lammashuone merkitsee sitä, että Jumala Kristuksen tähden tahtoo lapsiksensa omistaa kaikki ne, jotka ottavat evankeliumin vastaan. Ja se yksi lammashuone on kristikunta kaikkialla maailmassa, kyllä siinä lestadiolaistenkin aitaus taitaa mukana olla. Lestadiolaisen nimi ei kuitenkaan tee kenestäkään oikeaa kristittyä, yhtä vähän kuin luterilaisenkaan. Ainoastaan sydämen usko, tuo Jumalan lahja, tekee.
Keille Taivaallinen Isä antaa Pyhän Henkensä, niin että he Jumalan armon vaikutuksesta uskovat Hänen pyhän sanansa, he elävät Jumalan omina täällä ajassa ja siellä iankaikkisuudessa. Jumalan valtakunta on sisällisesti kaikissa niissä ihmisissä, jotka uskossa turvautuvat Vapahtajan sovintotyöhön. Jumalan valtakunnan rajoja ei ihminen voi nähdä.Me, vanhoillislestadiolaiset, emme itse puhu niinkuin te, että vain vanhoilliskestadiolainen pääsee taivaaseen. Me puhumme toisin, Jumalan Valtakuntaan kuuluu ne, jotka uskovat niinkuin Raamattu sanoo, siihen sisältyy myös se että tälle ihmiselle on saarnannut synnit anteeksi toinen elävässä uskossa oleva. Tämä toinen ei ole varsinainen anteeksi antaja, hän toimii vain Jumalan "äänitorvena". Luther mm. mainitsee tästä että tämä synninpäästö pitää uskoa niikuin sen olisi julistanut itse Jumala.
Luet Lutheria, lue enemmän ja vertaa sitä Raamattuun, sillä voi olla mielipiteitä muokkaavia vaikutuksia.
Lutherin teokset kokonaisuudessaan osoittavat hänen olleen elävässä uskossa, siis Jumalan lapsi.
Muissakin maissa on Jumalan lapsia, he eivät ole edes kuulleet Lestadius-nimestä ikinä mitään.
He kuitenkin uskovat niikuin me.
Tuuli on puhaltanut sinnekin, emme tiedä miten,
eikä meidän sitä tarvitsekaan tietää.
Ainoa mikä meidän tarvitsee tietää on se että omat synnit on annettu ja uskottu anteeksi "Jeesuksen nimessä ja veressä". - sipuli
Lahja kirjoitti:
"Hän (Paavali) siis ei saanut oppiaan Ananiaalta; vasta sitten kun Kristus oli hänet tiellä kutsunut, häntä valaissut ja opettanut, hänet lähetetään Ananiaan luokse, että hänellä olisi ihmisiltäkin todistus siitä, että Jumala on kutsunut hänet julistamaan Kristuksen evankeliumia."
Luther on myös sanonut, että jos tahdot löytää Jumalan, läydät sen veljestäs joka on Jumalan lapsi.
- ...vain yksi
sipuli kirjoitti:
Luther on myös sanonut, että jos tahdot löytää Jumalan, läydät sen veljestäs joka on Jumalan lapsi.
Joh.14:6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Älkäämme tyytykö IHMISESTÄ löytyvään Jumalaan, koskapa Jumala lähetti ainoan Poikansa, ettei yksikään joka HÄNEEN uskoo hukkuisi...
Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme. - Believer
...vain yksi kirjoitti:
Joh.14:6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Älkäämme tyytykö IHMISESTÄ löytyvään Jumalaan, koskapa Jumala lähetti ainoan Poikansa, ettei yksikään joka HÄNEEN uskoo hukkuisi...
Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme.Amen!
- kuma
...vain yksi kirjoitti:
Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme."Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme."
Hylkämme syntien anteeksi antamisen evankeliumin, josta meille raamattu antaa selvän ohjeen, niinkö?
Ei sulla hyvin mene, jos näin uskallat tehdä. - sipuli
...vain yksi kirjoitti:
Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme.heitin soppaan lisää lutheria, koska Lahja tuossa alunperinkin vetosi hänen opetukseensa. Ajattelin, että Lahja siis tunnustaa Lutherin oppien oikeellisuuden ja siksi kommentillani on jotain arvoa.
Jos sinä et usko Lutherin sanojen päälle, voit olla uskomatta. Huvittavaa on, että rakas kansankirkkomme on saanut nimensäkin tämän miehen mukaan, mutta luisuu koko ajan kauemmas ja kauemmas hänen opetuksestaan. - sb
kuma kirjoitti:
"Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme."
Hylkämme syntien anteeksi antamisen evankeliumin, josta meille raamattu antaa selvän ohjeen, niinkö?
Ei sulla hyvin mene, jos näin uskallat tehdä.korostaminen ole totuuden hylkaamista, Kuma hyva! Jeesus ON tie, TOTUUS ja elama! Eli jos me Hanta koroitamme, koroitamme myos totuutta, joka ei voi silloin olla totuuden hylkaamista.
- Pähkinä
kuma kirjoitti:
"Korostetaan Kristusta, rakkaat ihmiset, ei toisiamme."
Ei sulla hyvin mene, jos näin uskallat tehdä.todella syvällä harhan suossa.
- vanhlest
PV kirjoitti:
Me, vanhoillislestadiolaiset, emme itse puhu niinkuin te, että vain vanhoilliskestadiolainen pääsee taivaaseen. Me puhumme toisin, Jumalan Valtakuntaan kuuluu ne, jotka uskovat niinkuin Raamattu sanoo, siihen sisältyy myös se että tälle ihmiselle on saarnannut synnit anteeksi toinen elävässä uskossa oleva. Tämä toinen ei ole varsinainen anteeksi antaja, hän toimii vain Jumalan "äänitorvena". Luther mm. mainitsee tästä että tämä synninpäästö pitää uskoa niikuin sen olisi julistanut itse Jumala.
Luet Lutheria, lue enemmän ja vertaa sitä Raamattuun, sillä voi olla mielipiteitä muokkaavia vaikutuksia.
Lutherin teokset kokonaisuudessaan osoittavat hänen olleen elävässä uskossa, siis Jumalan lapsi.
Muissakin maissa on Jumalan lapsia, he eivät ole edes kuulleet Lestadius-nimestä ikinä mitään.
He kuitenkin uskovat niikuin me.
Tuuli on puhaltanut sinnekin, emme tiedä miten,
eikä meidän sitä tarvitsekaan tietää.
Ainoa mikä meidän tarvitsee tietää on se että omat synnit on annettu ja uskottu anteeksi "Jeesuksen nimessä ja veressä".ja lisäksihän Jumalan lapsia ovat kaikki lapsena kuolleet tai abortissa tapetut lapset. Näitä on miljoonittain ja heitä on myös syvimmissä viidakoissa. Eivät hekään tiedä lestadiolaisuudesta tai vanhoillislestadioilaisista mitään.
Ei Jumalan valtakunta ole mikään järjestö tai yhdistys. Suomessa elävää Jumalan sanaa saarnataan vanhoillislestadiolaisuudessa, jossain muussa maassa Anteeksiantamuksen kirkkoon kuuluvissa. Epäuskoon joutunut ihminen voi saada syntinsä anteeksi vain yhdellä tavalla ja hän voi päästä sisälle vain ahtaan portin kautta, kuten Raamatussa sanotaan. - Believer
vanhlest kirjoitti:
ja lisäksihän Jumalan lapsia ovat kaikki lapsena kuolleet tai abortissa tapetut lapset. Näitä on miljoonittain ja heitä on myös syvimmissä viidakoissa. Eivät hekään tiedä lestadiolaisuudesta tai vanhoillislestadioilaisista mitään.
Ei Jumalan valtakunta ole mikään järjestö tai yhdistys. Suomessa elävää Jumalan sanaa saarnataan vanhoillislestadiolaisuudessa, jossain muussa maassa Anteeksiantamuksen kirkkoon kuuluvissa. Epäuskoon joutunut ihminen voi saada syntinsä anteeksi vain yhdellä tavalla ja hän voi päästä sisälle vain ahtaan portin kautta, kuten Raamatussa sanotaan."Epäuskoon joutunut ihminen voi saada syntinsä anteeksi vain yhdellä tavalla ja hän voi päästä sisälle vain ahtaan portin kautta, kuten Raamatussa sanotaan."
portti EI OLE Rauhanyhdistys eikä lestadiolaisuus!!
Raamatun mukainen ahdas portti on usko Jeesukseen Kristukseen syntiemme sovittajana ja eläminen Hänen opetustensa mukaan tässä yhä pimenevässä maailmanajassa. - Lahja
Lahja kirjoitti:
tottakai kristityt julistavat anteeksiantamuksen Sanaa kaikille katuville. Mutta kuka onkaan kristitty? Oletkos nyt ihan 100 %:sen varma, että vain vl-seurakunnan jäsenet? Kuka tahansa sellainen, joka tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, syntien sovittajaksi ja ainoaksi pelastajaksi, Vapahtajaksi, joka Hänen sovittaneen syntinsä, onpa vielä kastettukin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - voitko sanoa, että sellainen ei ole kristitty, vaikka hän ei lestadiolaisista olisi kuin korkeintaan huhupuheita kuullut? Tiedätkö, sellaisiakin on!
Keille Taivaallinen Isä antaa Pyhän Henkensä, niin että he Jumalan armon vaikutuksesta uskovat Hänen pyhän sanansa, he elävät Jumalan omina täällä ajassa ja siellä iankaikkisuudessa. Jumalan valtakunta on sisällisesti kaikissa niissä ihmisissä, jotka uskossa turvautuvat Vapahtajan sovintotyöhön. Jumalan valtakunnan rajoja ei ihminen voi nähdä.Oletko sitä mieltä, että kaikki kirkkoon kuuluvat uskovaiset pääsevät taivaaseen. Myös kaikki seksipastorit, Kylliäiset tms.?
Siis kaikki jotka käsittävät Raamatun ilmoituksen eri tavoilla. - PV
Lahja kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että kaikki kirkkoon kuuluvat uskovaiset pääsevät taivaaseen. Myös kaikki seksipastorit, Kylliäiset tms.?
Siis kaikki jotka käsittävät Raamatun ilmoituksen eri tavoilla.Meni tossa vähän pasmat sekasin, siis toi nimimerkki ja otsikko.
- Ma
Believer kirjoitti:
"Epäuskoon joutunut ihminen voi saada syntinsä anteeksi vain yhdellä tavalla ja hän voi päästä sisälle vain ahtaan portin kautta, kuten Raamatussa sanotaan."
portti EI OLE Rauhanyhdistys eikä lestadiolaisuus!!
Raamatun mukainen ahdas portti on usko Jeesukseen Kristukseen syntiemme sovittajana ja eläminen Hänen opetustensa mukaan tässä yhä pimenevässä maailmanajassa.Ole portti, mutta Jeesus on ovi ja joka tahtoo voi käydä ovesta sisälle, nauttimaan autuutta.
Kolkuttakaa niin tyeille avataan,avaaja* niin se on Jumalan palvelija vai luulisitteko että ovi avautuisi itsestään.
Kolkuttakaan ennenkuin myöhä saavuttaa. - Lahja
Lahja kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että kaikki kirkkoon kuuluvat uskovaiset pääsevät taivaaseen. Myös kaikki seksipastorit, Kylliäiset tms.?
Siis kaikki jotka käsittävät Raamatun ilmoituksen eri tavoilla.kuten PV tuossa huomasikin. Ilmeisesti se oli Lahjalle kohdistettu?
En tosin ymmärrä, miksi minulta moista kysyttäisiin. Ei luulisi moista kysymystä minulle kohdistettavan ainakaan sen sanoman perusteella, jota olen yrittänyt tuoda julki. - PV
Lahja kirjoitti:
kuten PV tuossa huomasikin. Ilmeisesti se oli Lahjalle kohdistettu?
En tosin ymmärrä, miksi minulta moista kysyttäisiin. Ei luulisi moista kysymystä minulle kohdistettavan ainakaan sen sanoman perusteella, jota olen yrittänyt tuoda julki.Kyllä sen kysymyksen sinulle kohdistin, voisitko vastata?
- Lasse-setä
kuma kirjoitti:
"Jaa, no mitenkäs esim. Saulus ja Kornelius saivat syntinsä anteeksi ja pääsivät Jumalan lapsiksi"
Tässä Sauluksen tapaus tapaus. Tässä selvästi Ananias saarnaa synnit anteeksi. Äläkä kävele raamatun yli, tai sille joka näin tekee on ikuinen kadotus.
17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.Jos Sauluksen tapa on ainoa, tuleeko jokaisesta saman läpikäyneestä Paavali????? Saulus tarvitsi erityisen käsittelyn hänen tekojensa painavuuden takia ja seurakunnan vastaanottokyky joutui erityiselle koetukselle, kun piti ottaa vastaan vanha vainooja. Jotta näin. Sehän pitäisi olla myönteinen asia, että ihminen saa todistaa Jumalan valtakunnasta, eikä toisia poissulkeva. Vanhoillisuus saa olla Jumalan valtakunta ja mitä ilmeisimmin sitä onkin, mutta ei saisi amputoida itseään irti siitä globaalista Kristusruumiista väärillä lausunnoilla. Siksi suosittelen pientä rakoa siihen perälautaan, ettei yllätys tulisi liian suureksi viimeisellä tuomiolla.
- Lahja
PV kirjoitti:
Kyllä sen kysymyksen sinulle kohdistin, voisitko vastata?
"Oletko sitä mieltä, että kaikki kirkkoon kuuluvat uskovaiset pääsevät taivaaseen. Myös kaikki seksipastorit, Kylliäiset tms.?
Siis kaikki jotka käsittävät Raamatun ilmoituksen eri tavoilla."
Vastaan: en tietenkään ole sitä mieltä. Ja olen ihmeissäni, että kysyt tuota minulta, ja vain siksi, että olen yrittänyt huutaa, että uskomalla Sanaan sovituksesta, siis Vapahtajaan, pelastutaan, eikä tekemällä parannus tietyn herätysliikkeen jäsenen toimiessa lahjan välimiehenä. Toki niinkin voidaan uskoon tulla, että Sana kuullaan vl-uskovalta, epäilemättä näin tapahtuu silloin tällöin. Mutta asian ydin on SANA, ei Sanan välittäjänä toimiva henkilö. Voima on siinä Sanassa: usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen sovintotyön tähden. Eikä voima ole sidottu siihen, että sen Sanan sanoo tiettyyn porukkaan kuuluva henkilö. No tiettyyn porukkaan siinä yleensä kuulutaan, kyllä! Mutta siihen oikeaan "tiettyyn porukkaan" kuuluu KUKA TAHANSA, joka uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan. Ei sen tarvitse olla lestadiolainen ollenkaan. Tätä väitettänihän sinä et taida hyväksyä.
Usko tosin tulee kuulemisesta, mutta keneltä kuulet? Ei ihminen voi ketään uudestisynnyttää, se on Jumalan teko! Jumala voi käyttää "kylväjänä" ja "kätilönä" tässä ihan ketä tahansa, jopa sellaista, joka itse ei lopulta taivaaseen pääse. Sillä hetkellä tuon välittäjän kautta toimii Pyhä Henki. Sillä loppujen lopuksi Oikea Kuuleminen kuullaan kuitenkin suoraan Vapahtajalta. Ainoastaan Hänen Sanansa on voimallinen parantamaan. Välittäjänä Jumala voi käyttää ketä tahtoo. Jos väität, että Hän käyttää vain vl-ihmisiä, yrität tunkea Jumalan kovin ahtaisiin raameihin - turhaan.
Tuo ylläoleva ei tosiaankaan millään lailla anna ymmärtää, että olisin sillä kannalla, että vaikkapa kaikki kirkkoon kuuluvat pääsisivät taivaaseen. Ymmärsinkö oikein, että itse taidat olla sillä kannalla, että kaikki vl-"kirkkoon" kuuluvat pääsevät taivaaseen? Et varmaankaan noin sinäkään ajattele. Henkilökohtainen usko ratkaisee, ei ryhmäuskolla kukaan taivaaseen pääse. Henkilökohtainen usko Vapahtajaan omien syntien sovittajana. Ja se on Jumalan lahja ihmiselle. - PV
Lahja kirjoitti:
"Oletko sitä mieltä, että kaikki kirkkoon kuuluvat uskovaiset pääsevät taivaaseen. Myös kaikki seksipastorit, Kylliäiset tms.?
Siis kaikki jotka käsittävät Raamatun ilmoituksen eri tavoilla."
Vastaan: en tietenkään ole sitä mieltä. Ja olen ihmeissäni, että kysyt tuota minulta, ja vain siksi, että olen yrittänyt huutaa, että uskomalla Sanaan sovituksesta, siis Vapahtajaan, pelastutaan, eikä tekemällä parannus tietyn herätysliikkeen jäsenen toimiessa lahjan välimiehenä. Toki niinkin voidaan uskoon tulla, että Sana kuullaan vl-uskovalta, epäilemättä näin tapahtuu silloin tällöin. Mutta asian ydin on SANA, ei Sanan välittäjänä toimiva henkilö. Voima on siinä Sanassa: usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen sovintotyön tähden. Eikä voima ole sidottu siihen, että sen Sanan sanoo tiettyyn porukkaan kuuluva henkilö. No tiettyyn porukkaan siinä yleensä kuulutaan, kyllä! Mutta siihen oikeaan "tiettyyn porukkaan" kuuluu KUKA TAHANSA, joka uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan. Ei sen tarvitse olla lestadiolainen ollenkaan. Tätä väitettänihän sinä et taida hyväksyä.
Usko tosin tulee kuulemisesta, mutta keneltä kuulet? Ei ihminen voi ketään uudestisynnyttää, se on Jumalan teko! Jumala voi käyttää "kylväjänä" ja "kätilönä" tässä ihan ketä tahansa, jopa sellaista, joka itse ei lopulta taivaaseen pääse. Sillä hetkellä tuon välittäjän kautta toimii Pyhä Henki. Sillä loppujen lopuksi Oikea Kuuleminen kuullaan kuitenkin suoraan Vapahtajalta. Ainoastaan Hänen Sanansa on voimallinen parantamaan. Välittäjänä Jumala voi käyttää ketä tahtoo. Jos väität, että Hän käyttää vain vl-ihmisiä, yrität tunkea Jumalan kovin ahtaisiin raameihin - turhaan.
Tuo ylläoleva ei tosiaankaan millään lailla anna ymmärtää, että olisin sillä kannalla, että vaikkapa kaikki kirkkoon kuuluvat pääsisivät taivaaseen. Ymmärsinkö oikein, että itse taidat olla sillä kannalla, että kaikki vl-"kirkkoon" kuuluvat pääsevät taivaaseen? Et varmaankaan noin sinäkään ajattele. Henkilökohtainen usko ratkaisee, ei ryhmäuskolla kukaan taivaaseen pääse. Henkilökohtainen usko Vapahtajaan omien syntien sovittajana. Ja se on Jumalan lahja ihmiselle."Tuo ylläoleva ei tosiaankaan millään lailla anna ymmärtää, että olisin sillä kannalla, että vaikkapa kaikki kirkkoon kuuluvat pääsisivät taivaaseen."
Siis tuomitsetko heidät?
Mitä sinä vastaat tuohon.
Tuo kysymys on meille vanhoillislestadiolaisille todella tuttu, mutta annan sinun nyt vastata ensin.
"Ymmärsinkö oikein, että itse taidat olla sillä kannalla, että kaikki vl-"kirkkoon" kuuluvat pääsevät taivaaseen."
Kyllä VL-liikkeessä kulkee mukana niitäkin jotka ovat vain "nimellisesti" uskomassa, eivät siis sydämestään.
PS. Kuuntelitko radiosta Jumalanpalveluksen, siellä oli myös ehtollinen. En tiedä kuka se pappi oli mutta lopuksi sanoi jotenkin näin:
"Kiitos Jumalalle ehtoollisen lahjasta, jossa saamme vahvistusta uskollemme".
Ihan oikein. Hän ei siis sanonut "jossa saamme syntimme anteeksi." - Lahja
PV kirjoitti:
"Tuo ylläoleva ei tosiaankaan millään lailla anna ymmärtää, että olisin sillä kannalla, että vaikkapa kaikki kirkkoon kuuluvat pääsisivät taivaaseen."
Siis tuomitsetko heidät?
Mitä sinä vastaat tuohon.
Tuo kysymys on meille vanhoillislestadiolaisille todella tuttu, mutta annan sinun nyt vastata ensin.
"Ymmärsinkö oikein, että itse taidat olla sillä kannalla, että kaikki vl-"kirkkoon" kuuluvat pääsevät taivaaseen."
Kyllä VL-liikkeessä kulkee mukana niitäkin jotka ovat vain "nimellisesti" uskomassa, eivät siis sydämestään.
PS. Kuuntelitko radiosta Jumalanpalveluksen, siellä oli myös ehtollinen. En tiedä kuka se pappi oli mutta lopuksi sanoi jotenkin näin:
"Kiitos Jumalalle ehtoollisen lahjasta, jossa saamme vahvistusta uskollemme".
Ihan oikein. Hän ei siis sanonut "jossa saamme syntimme anteeksi."tuomitsenko heidät?
Tätä olen yrittänyt sanoa:
"Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh.3:18) - PV
Lahja kirjoitti:
tuomitsenko heidät?
Tätä olen yrittänyt sanoa:
"Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh.3:18)se on. Raamatusta löytyy ohjeet oikeasta uskonvanhurskaudesta, "ei kaikki jotka huutaa Herra, Herra..."
Me emme heitä tuomitse, emmekä sinua, vaan se sana jota te ette usko, se teidät viimeisenä päivänä tuomitsee.
Miten sinä saat syntisi anteeksi.
Vastaatko vielä tähän? - Lahja
PV kirjoitti:
se on. Raamatusta löytyy ohjeet oikeasta uskonvanhurskaudesta, "ei kaikki jotka huutaa Herra, Herra..."
Me emme heitä tuomitse, emmekä sinua, vaan se sana jota te ette usko, se teidät viimeisenä päivänä tuomitsee.
Miten sinä saat syntisi anteeksi.
Vastaatko vielä tähän?Uskomalla Herraan Jeesukseen minäkin pelastun. Usko tarkoittaa lahjavanhurskauden omistamista. Kristillinen vanhurskaus ei ole mitään muuta - ei mitään sen vähempää - kuin syntien anteeksisaaminen. Ja synnit saa anteeksi Jeesuksen sovintoveressä jokainen, joka kuulee Sanan maahanvuotaneesta sovintoverestä ja sen uskoo. Ja se kuuleminen ja uskominen on Jumalan teko ihmisessä. Se on lahja, jonka Hän on minullekin antanut.
- Ma
Yhdistys on tarkoitettu aikoinaan toimivaksi vain käytännön *ajalliset asiat* asioita varten.
Mutta vahinkoja satuu viisaallekin, ja se on käytännössä tullut Jumalanvaltakunnaksi.
Niin että SRK valitsee keskuudestaan ne jotka seurakunnan vanhinten virkaa pitävät,**tulisi olla juuri toisinpäin.....Mutta se on käytännössä ehkä aikea toteuttaa.
Teoreettisestihän Jumalanvaltakunta ja Ry-t ovat erillään toisistaan. - JEP
mää oon sitä mieltä että meijän kaekkien pitäs olla lestaatiolaesia.
ne ei räjjäöttele pommejakkaa, aenakkaa naäkyviä! - Anonyymi
Jumalan valtakunta on rauhanyhdistyksellä. Se on taivaan tosi, lukekaa Raamattua! Te väärä henkiset joudutte ikuisesti helvettiin! Ette ole elävässä uskossa
- Anonyymi
Kristuksen morsian on maaimanlaajuinen seurakunta ja sitä vainotaan eniten maailmanlaajuisesti ja se vaino leviää myös länsimaihin. https://www.youtube.com/watch?v=xhVTz94W8Z0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1219112Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156947Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005980- 1523890
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303271Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.803263- 1792572
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171846- 321498
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286