Äidin huoli lapsestaan

nivelreuma

Lapsellani todettiin moninivelreuma 2 vuotta sitten,lapseni ollessa 7-vuotias.Kirjoittakaa minulle mikäli teillä on jotain kautta sairaus tuttu
tai jos teillä on antaa neuvoja esim.ruokavalion suhteen,auttaako erilainen ruokavalio reuman oireita
lievittämään.Tällaisesta olen jostain lehdestä lukenut.Kertokaa kokemuksistanne ja tunteistanne,please..

15

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti3

      Maire Koponen on ravitsemusterapeutti/hieroja.Tietää paljon ravinnosta ja sen merkityksestä sairauksien hoitoon.Missäpäin asut?

      • nivelreuma

        Asun Helsingissä


      • Äiti3
        nivelreuma kirjoitti:

        Asun Helsingissä

        että pitäisi löytyä päteviä homeopaatteja/vyöhyketerapeutteja.He nimenomaan tietävät kaiken ravinnosta.


      • nivelreuma
        Äiti3 kirjoitti:

        että pitäisi löytyä päteviä homeopaatteja/vyöhyketerapeutteja.He nimenomaan tietävät kaiken ravinnosta.

        Jep,varmasti löytyy Helsingistä paljon asiantuntijoita jotka osaavat antaa neuvoja lapsen ruokavalion suhteen.Olen miettinyt että miksiköhän reumalääkäri ei ole sen enempää koskaan painottanut ravinnon merkityksestä reuman hoidosta..tai sitten asia on vaan mennyt minulta "ohi".Lehdistä olen ohjeita jonkin verran saanut.Kalan syönti voi olla hyvä myös reuman hoitoon niin kuin muutenkin hyvä terveillekin ihmisille.Itseäni huolettaa se miten jatkuva reumalääkitys lääkeinfuusiot vaikuttaa lapseni maksaan..


      • Äiti3
        nivelreuma kirjoitti:

        Jep,varmasti löytyy Helsingistä paljon asiantuntijoita jotka osaavat antaa neuvoja lapsen ruokavalion suhteen.Olen miettinyt että miksiköhän reumalääkäri ei ole sen enempää koskaan painottanut ravinnon merkityksestä reuman hoidosta..tai sitten asia on vaan mennyt minulta "ohi".Lehdistä olen ohjeita jonkin verran saanut.Kalan syönti voi olla hyvä myös reuman hoitoon niin kuin muutenkin hyvä terveillekin ihmisille.Itseäni huolettaa se miten jatkuva reumalääkitys lääkeinfuusiot vaikuttaa lapseni maksaan..

        on koululääketiede, jota hoidetaan kemiallisilla lääkkeillä.Ei lääkärit ole perehtyneet ravito-oppiin tai lääkkeiden sivuvaikutuksiin.


      • nivelreuma
        Äiti3 kirjoitti:

        on koululääketiede, jota hoidetaan kemiallisilla lääkkeillä.Ei lääkärit ole perehtyneet ravito-oppiin tai lääkkeiden sivuvaikutuksiin.

        Olet aivan oikeassa.Ajattelin käydä kattomassa mitä esim.Tohtori.fi-sivuilla löytyy reumasta tietoa.Kiva että olet jaksanut kirjoitella :)


      • .
        nivelreuma kirjoitti:

        Jep,varmasti löytyy Helsingistä paljon asiantuntijoita jotka osaavat antaa neuvoja lapsen ruokavalion suhteen.Olen miettinyt että miksiköhän reumalääkäri ei ole sen enempää koskaan painottanut ravinnon merkityksestä reuman hoidosta..tai sitten asia on vaan mennyt minulta "ohi".Lehdistä olen ohjeita jonkin verran saanut.Kalan syönti voi olla hyvä myös reuman hoitoon niin kuin muutenkin hyvä terveillekin ihmisille.Itseäni huolettaa se miten jatkuva reumalääkitys lääkeinfuusiot vaikuttaa lapseni maksaan..

        Perus terveellinen ruokavalio,esim. kala,mita normaalistikkin ihmisen pitaisi syoda.laakkeistahan voi saada keliakian ja muutenkin menee maha sekaisin,kannattaa seurata.


    • Sanna

      Minulla nyt 6v poika,jolla kaksi vuotta sitten todettu reuma.Kaksi vuotta trexan piikkinä ja arava tablettina ja minulla myös hirmu huoli justiinsa esim.siitä,että kuinka elimistö kestää kaiken sen vaativan hoidon?
      Missä käytte hoidossa,Heinolassako?Me käydään siellä,tiistaina ollaan taas menossa.Millainen tilanne teillä noin muuten?Onko paljon ollut paikallishoitoja?

      • äippä4

        Tytöllämme on moninivelreuma,diagnoosista on reilu 2 vuotta.Tytöllämme oli silloin 2 vuotta sitten aktiiviset tulehdukset ja turvotukset ranteissa,nilkoissa,polvissa,lonkissa ja sorminivelissä.Heti alussa aloitettiin raju lääkehoito.Ensimmäisenä oli punktiot nukutuksessa turvonneista nivelistä ja paikallinen kortisonihoito silloin.Sairaalassa piti olla 2 yötä.Sen jälkeen puntioita ei ole ollut.Aloitettiin silloin Trexan-tablettilääkitys(kerran viikossa) seuraavana päivänä Foolihappo sivuoireita lievittämään.Samalla aloitettiin Remicade-lääkkeen antaminen suoraan suoneen ensin 2 viikon välein,sitten väli oli 4 viikkoa,sitten 6 mikä onkin ollut viime aikoina pitkään lääkeinfuusion(tiputuksen)väli.Kipuja nivelissä oli alussa(tilanne 2 vuotta sitten)paljon ja kipulääkettä piti antaa aamuin illoin.Nyt tilanne on todella hyvä sen suhteen,kipulääkettä on tarvinnut antaa harvoin ja turvotuksia ei pahemmin nivelissä ole.Kova huoli on tietysti siitä mitä lääkkeet ajan kanssa tekee vahinkoa elimistölle mutta auttaneet ne ovat reuman hoidossa.On ollut lääkärin kanssa puhetta myös siitä että lääketiputus mahdollisesti jossain vaiheessa oli mahdollista ehkä lopettaakin.Tablettilääkitys tulee varmaankin olemaan pitkäaikainen.Asutaan Helsingissä.


      • nivelreuma

        laitoin vahingossa nimimerkiksi äskeiseen äippä4 vaikka tarkoitin tietenkin laittaa nivelreuma


    • Sanna

      Meillä on ollut paikallishoitoja nukutuksessa 11 kertaa,ja ei loppua näy....Tiistaina selviää taas tämänhetkinen tilanne,kertoilen sitten...

      • nivelreuma

        Kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi,helpottaa kovasti omaa oloa kun saa kertoa tilanteesta jollekin.Voimia teidän perheeseen.Kirjoitellaan taas lisää :)


      • Sanna
        nivelreuma kirjoitti:

        Kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi,helpottaa kovasti omaa oloa kun saa kertoa tilanteesta jollekin.Voimia teidän perheeseen.Kirjoitellaan taas lisää :)

        Voit laittaa suoraan postia,[email protected]=)


      • Äiti myös
        Sanna kirjoitti:

        Voit laittaa suoraan postia,[email protected]=)

        Hei,

        Emäsvoittoinen ruokavalio katso www.valmarin.fi ja etenkin homeopatia. Apteekista saa valmarin-liuosta eikä se maksa paljoa.


      • nivelreuma
        Äiti myös kirjoitti:

        Hei,

        Emäsvoittoinen ruokavalio katso www.valmarin.fi ja etenkin homeopatia. Apteekista saa valmarin-liuosta eikä se maksa paljoa.

        Kiitos ruokavalio-ohjeista :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe