Miksi kristittyjen jumala on psykopaatti?

...

Olen miettinyt kuolemakokemuksia ja sitten eri uskontojen jumalakuvia keskenään, ja joka ainoalle kuolemakokemukselle on yhteistä se, että Jumala on Rakkaus. Ääretön, ehdoton ja täydellinen Rakkaus, ja me kaikki olemme Hänen lapsiaan. Jumalamme on kaikille uskonnoille yhteinen, ja samoin kaikille uskonnoille yhteistä on kultainen sääntö: kohtele lähimmäistäsi kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Myös Jeesus opetti tätä.

Minua kuitenkin ihmetyttää, miksi kristityt tekevät täysin Jeesuksen oppien vastaisesti Jumalasta jonkun hirvittävän psykopaattisen diktaattorin, jonka rinnalla Hitler ja Stalin olivat pyhäkoulupoikia, ja joka vihaa omia lapsiaan ja joka haluaa rangaista heitä, kiduttaa heitä ikuisesti ja tuhota heidät - paitsi ne jotkut, jotka sattuvat tottelemaan häntä ehdottomasti ja matelemaan hänen edessään Jeesusta palvoen. Tällainen Jumala on täydellinen mulkku - pikkumainen, egomaaninen, moraaliton, vailla suhteellisuudentajua, narsistinen - enkä näe mitään muuta syytä palvoa tällaista jumalaa muutoin kuin rangaistuksen pelosta.

Miksi?

Eikö se riitä, että kuolemakokemuksien mukaan jokainen meistä "pelastuu" (palaa takaisin Taivaan kotiin, josta tänne olemme tulleetkin) aivan uskostaan riippumatta (olettaen tietysti, että on elänyt rakkauden kaksoiskäskyn ja kultaisen säännön mukaan)? Kuolemakokemukset myös osoittavat, että jos on todella screw-upannut ja huutaa Jeesusta avukseen (siis vielä kuoltuaan), pelastuu kadotukselta (= erosta Jumalan yhteydestä), mutta mikään Jeesuksen palvominen ei ole tarpeen.

Miksi tämä hirveä uhkailu, kiristäminen ja hengellinen väkivalta? Jollen tietäisi kokemuksen autta, että Jumala todellakin on olemassa, olisin varmasti ateisti.

18

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki Kuikka

      Jos tosiaan olet tuota mieltä niin olet ymmärtänyt kristinuskon väärin. Kristittyjen Jumala on rakastava isä joka sietää lapsiltaan ihmeellisen paljon ja on valmis antamaan anteeksi heidän syntinsä Jeesuksen tähden. Miksi näin? Siksi että ei ole annettu muuta nimeä kuin Jeesus jonka sovitustyön kautta ihminen pelastuu. Siis Jumala itse ei ole antanut muuta tietä. Ensin oli voimassa vanha liitto jonka tilalle Jumala itse asetti uuden liiton koska ihmiset eivät hänen liittoaan pitäneet. Olisiko pikkumainen psykopaatti antanut tämän mahdollisuuden läpeensä syntisille ihmisille? Syntisille siinä etteivät ihmiset ole hänen antamaansa lakia pitäneet.

      Minä en Jumalaa koe pikkumaiseksi vaan rakastavaksi isäksi joka on auttanut minua monesti eri tavoin. Hän on antanut minulle niskurille uuden elämän.

      • N. Suicide

        Mutta Jumala on kaikkitietävä, mikä tarkoittaa sitä että jo Aatamista ja Eevasta lähtien hänellä on täysi käsitys siitä, mitä ikuisuus tuo tullessaan. Hän vapaaehtoisesti asetti käärmeen puutarhaan, tapatti miljardeja eläviä olentoja tulvalla vain koska nämä yksilöt olivat syntisiä, jne... Jumala asetti ihmiselle vapaan tahdon, minkä tulisi kaikkitietävältä- ja voipalta jumalalta edellyttää täydellistä käsitystä siitä että synnintekijöitä tulee oleman aina ja ikuisesti. Järjellä tätä katsoen, Jumala asettaa tietentahtoin ihmiset syntikierteeseen vain, jotta voisi heittää ihmiset helvettiin kostonhimossaan. Jumala myös on sanonut raamatussa nauttivansa palavan lihan tuoksusta, miksi eläimiä ja ihmisiä uhrataan hänelle. Kaiken logiikan perusteella Adonaji on läpensä paha.


    • Hei !

      Kaikki kristinuskossa perustuu yksin rakkauden vaikuttimiin.
      Kaikki muu on sitten jotakin muuta kuin kristinuskoa.
      1 Joh 4:8.

      Huomaa että hengellinen kristillyys on eri asia kuin uskonnollinen kristillisyys. Tämä on tietysti kuitenkin vain omaa terminologiaani, mutta valaisee asia mitä asiaan liittyy.

      Kaikissa piireissä missä Raamattua luetaan on vilpittömiä Jumalan omia, joilla aito halu ja tosissaan oleva usko etsii ja löytää Jumalaa ja toimivat sen ymmärryksen varassa- sen valon ja tiedon varassa mikä heillä on. Luuk 12:47-48. Palvelijoilla on erilailainen tieto isäntänsä tahdosta. Kaikki synti ei ole kuolemaksi. Lusikoilla ja kauhoilla lipataan ja latkitaan.

      Vanha Testamentti vaikuttaa sotaisalta. VT on täynnä kertomusta ihmisten tekemistä synneistä ja jumalattomuudesta.
      Jumala antoi luvan vain seitsemän sodan käymiseen eikä uusia lupia tipu eikä lirise. Pakakansojen syntien mitta oli tullut täyteen, eikä Jumala koskaan ole armoton. Armon tarjoukset kulevat aina edellä.
      2 Piet 3:9.

      Ihmisen tulee itse solmia suhde Jumalaan rakkaudessa. Uuden liiton uskovan etu onkin juuri tämä että Jeesus Ylipappina on itse ihmisen kanssa, eikä ihminen telttamajassa välittäjänä ja laki kivitauluihin hakattu. Laki on sydämessä mieluinen sydämenasia opettamassa synnin. Room 3:20.
      Enkelit Jeesuksen ja ihmisen välittäjänä Hebr 1:14, ja Jumala itse/ Jeesus Ylipappina ihmisen kanssa toimivat ihmisen hyväksi kaikessa mikä liittyy ihmisen uskoon tuloon ja uskon ylläpitämiseen ja koko pelastusprosessiin Hebr 7-9 luvut.

      Pahuus loppuu Ilm 20 tapahtumissa jolloin jokainen luotu kuulee että on tehnyt eläissään armonaikana oman ratkaisunsa torjuuko Jumalan tarjouksen ja rakkauden- vai herääkö ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Ilm 21-

      Synnin palkka on kuolema aina lopulta. Se on totinen tosiasia.
      Ihmisellä on mahdollisuus ohjata kelkkansa suunta tässä ajassa.
      Jumala puhuttelee jokaisen omantunnon uskonasioilla.
      Room 6:22-23.

      Lisää Raamattu aiheisissa kirjoituksissani; http://jarinhotelli.blogspot.com

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila

    • 1213

      " joka vihaa omia lapsiaan ja joka haluaa rangaista heitä, kiduttaa heitä ikuisesti ja tuhota heidät - paitsi ne jotkut, jotka sattuvat tottelemaan häntä ehdottomasti ja matelemaan hänen edessään Jeesusta palvoen. "

      Ikuinen elämä on vanhurskaille, ei matelijoille. Vanhurskaat saavat ikuisen elämän, koska heillä on oikea ymmärrys, eivätkä halua tehdä kaikesta yhtä helvettiä.

      Lisäksi, ei kaikki ole Jumalan lapsia Raamatun mukaan:
      "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:9-10

      Kannattaisi lukea Raamattua ja pyytää Jumalalta vähän ymmärrystä.

      "enkä näe mitään muuta syytä palvoa tällaista jumalaa muutoin kuin rangaistuksen pelosta."

      Vanhurskas ihminen tekee oikein, koska ymmärtää sen olevan oikein, ei siksi, että pelkäisi rangaistusta. Ja ikuinen elämä on Raamatun mukaan vanhurskaille (Mat. 25:46), muille on toinen kuolema.

      "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
      Ilm. 21:8

    • -----
      Missä kohtaa mainitaa psykopaatti.jokainen joka uskoo jumlan poikaan pelastuu,pelastuksella oli hintansa sitä hintaa ihminen eivoinutmaksaa kuin ijankaikkisella kuolemalla,eroo jumlasta.
      Jeesus tuli vapaehtoieseksi kärsijäksi,meidän puolesta,siinä on Jumalan rakkaus meitä kohtaan.

    • .o.

      Niin tämä Tuubalin ja Buubalin Jumala on kiivas Jumala ja iskee pilven päältä satatuhatta miestä kuoliaaksi, koska joku on antanut siemennesteensä valua maahan ja Herra on kiivas Herra eikö sellaista salli vaan pistää ihmiset kärsimään.

    • jumalaloirakastaa

      muistakaa älkää ikinä uskoko paskaan että jumala on paha. saatan tuo kaiken pahan mutta jumalssa meidän isässämme on kaikko hyvä hän rakastaa meitä niin paljon. ja hyvä voittaa aina pahan mutta hyvä ja paha on tasapaino ilman pahaa ei ole hyvää ja pst joo nyt on 2016 mut tää on alotettu 2004 ni halusin vaa kirojottaa et jos joku avaa tän keskustelun ni tietää tästä.

    • vainyksijumala

      Islamin jumala voittaa kristittyjen jumalan mennen tullen.

      • hyvätkaverit

        Onkohan ne kavereita?


    • fjijg

      Ihmiset ovat vain pilanneet Jumalan maineen ja tehneet hänestä oman kuvansa. Oikeastaan kyse on kuitenkin ihmisten vallanhimosta ja uskonnot jos mitkä ovat sitä täynnä. Jeesuskaan ei opettanut uskontoa, vaan uskoa.

    • Jokujostain-X

      Poimin tekstistäsi;


      "Olen miettinyt kuolemakokemuksia ja sitten eri uskontojen jumalakuvia keskenään, ja joka ainoalle kuolemakokemukselle on yhteistä se, että Jumala on Rakkaus. Ääretön, ehdoton ja täydellinen Rakkaus, ja me kaikki olemme Hänen lapsiaan. Jumalamme on kaikille uskonnoille yhteinen, ja samoin kaikille uskonnoille yhteistä on kultainen sääntö: kohtele lähimmäistäsi kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan. "



      "Myös Jeesus opetti tätä."



      Ei opettanut...nimittäin;



      "Jumalamme on kaikille uskonnoille yhteinen"



      Ei opettanut tuota!


      -----------------------------------------------------------------------------


      Uusi lainaus



      "ja samoin kaikille uskonnoille yhteistä on kultainen sääntö"



      Ei taaskaan pidä paikkaansa!



      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Johanneksen Evankeliumi 14 luku 6 jae



      "Minua kuitenkin ihmetyttää, miksi kristityt tekevät täysin Jeesuksen oppien vastaisesti Jumalasta jonkun hirvittävän psykopaattisen diktaattorin, jonka rinnalla Hitler ja Stalin olivat pyhäkoulupoikia, ja joka vihaa omia lapsiaan ja joka haluaa rangaista heitä, kiduttaa heitä ikuisesti ja tuhota heidät - paitsi ne jotkut, jotka sattuvat tottelemaan häntä ehdottomasti ja matelemaan hänen edessään Jeesusta palvoen. Tällainen Jumala on täydellinen mulkku - pikkumainen, egomaaninen, moraaliton, vailla suhteellisuudentajua, narsistinen - enkä näe mitään muuta syytä palvoa tällaista jumalaa muutoin kuin rangaistuksen pelosta."



      Hmm...tässä on eräs perustavanlaatuinen ongelma...



      Mikä on tuo rangaistus?



      Karu tosiasia on, että Raamattua kääntäessä on tapahtunut erillaisia "virheitä" ja väärinymmäryksiä.



      Minulla on internetsivusto, jolla kyseisiä virheitä käsitellään...mutta en suoraan aio antaa sinne linkkiä.



      Koska en halua yksinkertaistaa asioita.



      Jos haluat, voit ottaa minuun yhteyttä osoitteessa [email protected], niin mahdollisesti saatan antaa sinulle linkin sinne.



      Mutta....suoraan sanoen en haluaisi....



      Koska näitä asioita ei saisi yksinkertaistaa vain "käännösvirheisiin"



      Kristinusko ei Euroopassa Keisari Konstantiniuksen ajoista lähtien juuri ollut "vapaaehtoinen" uskonto.



      Sitä levitettiin käytännössä väkivalloin Rooman valtakunnassa...samaan aikaan kun Latinankieli syrjäytti alkuperäisen Kreikan...ja koko Eurooppalainen yleiskieli YKSINKERTAISTETTIIN...koska se sopi vallanpitäjien auktoriteettiin ja asemaan.



      Esim Kreikankielessä on käsite Kolasis : kurinpidollinen toiminpide.



      Rangaistus, joka on määrä KUNTOUTTAA kyseinen henkilö yhteiskuntaan.



      Hepreankielen vastine tälle on Musar....ojentaa!


      Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
      ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
      sillä jota Herra rakastaa, sitä hän KURITTAA; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."

      Paavalin kirje Heprealaisille 12 luku jakeet 4-6



      Sitten on Timoria...puhtaasti KOSTOON perustuva rangaistus!



      Asioita "yskinkertaistettiin" samoin kuin yleis-Eurooppalaisia germaanis-uhgrilaisia kieliä YKSINKERTAISTETTIIN!



      Esim



      Rakastan vaimoani


      Rakastan Italialaista Pitsaa


      Rakastan poikaani


      Rakastan koiraani



      Kun taas vastaavasti Kreikankielessä on yhteensä 4-eri sanaa ERILLAISELLE rakkaudelle!



      Esim kun Jeesus sanoo


      "Jos te minua RAKASTATTE niin te pidätte minun käskyni."

      Johanneksen Evankeliumi 14 luku 15 jae



      Niin hän ei puhu tyyliin "rakastan vaimoani"



      Meidän KIELEMME itsessään yksinkertaistettiin...koska se MERKITTÄVÄSTI helpotti vallanpitäjien asemaa!



      Roomalais-Germaaninen yläluokka teki sen TAHALLAAN!



      He väittävät että nämä ovat kuulemma vain "pieniä käännösvirheitä" koska Raamattu kuulemma kirjoitettiin Koire-Kreikaksi että "kaikki voivat lukea sitä"



      Jotain taikakieltä jota esim klassista Kreikkaa lukenut ei "mitenkään" voisi tulkita.



      Vain Latinankieliset kääntäjät...kuten esim Tetulian tietäisivät "varmuudella" mitä kyseiset sanat tarjoittivat;

      http://photos1.blogger.com/blogger/5978/2063/1600/tertullian.jpg



      He yrittävät peitellä KÄÄNNÖSVIRHEITÄ vetoamalla Koine-Kreikkaan...



      *hymy*



      Internetsivistoni on muuten sekava, huonosti muotiltu, ja vielä PAHASTI KESKEN!



      Raamattu siis kirjoitettiin idän kielillä(Heprea kreikka)



      https://www.usu.edu/markdamen/1320Hist&Civ/slides/08romfal/mapEWRomanEmpire.jpg



      Sinä sen sijaan LUET SITÄ lännen kielillä (Latina Germaaniset kielet, joista se sitten puolestaan käännettiin Suomeksi)



      Sinä luet KÄÄNNÖSTÄ!

    • Anonyymi

      Jumala on tulevaisuuden ihminen joka on kehityksen ja tekoälyn turvin voinut luoda tällaisen virtuaalitodellisuuden jota on mukava seurata ja olla mukana eri hahmoina tässä pelissä. Ja meillä hamoilla on toki alkeellinen tietoisuus.

      Itseasiassa minäkin voin nyt olla tulevaisuudenihminen joka vaan pelailee ja kirjoittaa huvikseen tässä hahmossa. Tai oikeastaan tulevaisuuden ihminen on nykyihminen joka on vaan ohjelmoinut niin että tämä hetki olisi nykyisyyttä

      • Anonyymi

        Kerrankin jotain ymmärrettävää


    • Anonyymi

      Isaeliistakin tulee kerrankristittyjä ja silloin heidän tekonsa muuttuu Pyhän Hengen vaikutuksesta ja kaikki kansat kutsutaan tähän samaan armoon, vain Jeesuksen Kristuksen katta. https://www.youtube.com/watch?v=jn9RLEhQ31M

    • Anonyymi

      Onko valtaistuimen aukon alla kuivakäymälä vai tavallinen ulkohuussi?

    • Väität koska et tunne Jumalaa, etä Jeesustakaan olet synnin seurausena.

      • Anonyymi

        Selvitä pääsi ja kirjoita uudestaan.
        Krapulassa tulee vain sotkua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe