Että sapettaa

ihmisten pienuus

Nyt on pakko päästää tänne höyryjä luettuani erään "viisaan" naisen kommentin eräästä keskustelusta. Ja mielellään kuulisin teidän muidenkin mielipiteitä asiasta, jonka tämä surullinen kommentti toi esille.

Keskustelu, jota tämä "viisas" kommentoi koski alunperin huonosti käyttäytyviä naisia kaupan kassalla. "Viisas" nainen puolustautui hyökäten (vieläpä turhaan, sillä hän ei ilm. siis lukeudu tuohon ko.ryhmään)ja jostain kumman syystä käänsi keskustelun koulutustasoa koskevaksi, antaen hyvin selvästi ymmärtää, että VIISAAT NAISET EIVÄT TEE KASSANEIDIN HOMMIA VAAN SAAVAT PAREMPIA TÖITÄ. KASSATYÖ ON TYHMIEN HOMMAA. Kenellä on pokkaa väheksyä työtä, joka on toisille elämäntyötä?

Itse olen vielä opiskelija ja lisäansioita tienatakseni istun iltaisin kassalla. Valmistuessani minustakin tulee "viisas". En silti väheksy tekemääni työtä.Pointti tässä on se, että vaikka kassan työhön ei vaadita korkeakoulututkintoa, ei sitä työkseen tekevä ihminen silti ole sen huonompi kuin muutkaan. Ainakaan minun silmissäni. Paremmuutta ei mitata vain koulutustasolla. EIHÄN? Täysin ala-arvoinen kommentti minun mielestäni, ottaen huomioon että äänessä "viisas". Viisas ehkä kirjoja lukemalla, mutta sosiaalisesti täysi idiootti.

Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta niiden ollessa noin halventavia ja henkilökohtaisia, neuvoisin hankkimaan Kultaisten Käytöstapojen kirjan ja sieltä lukemaan itsensä viisaaksi. Nimittäin kaikkia ajatuksiaan ei tarvitse julki lausua. Häpeä moukka.

4

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajankulu

tämä YLEN VIISAS NAINEN onkaan sit itse ammatiltaan? Ei ainakaan paljon ole älyä tarvittu hänen koulutukseensa! Mites tämä armoitettu itsensäihailija nainen asioisi kaupoissa, mikäli kassoilla ei työntekijät istuisi? Onhan ollut aikoja jolloin kaupan kassalla työskentelevä oli arvostetussa ammatissa. Suorastaan ylpeyden aihe, kun pääsi kassalle töihin, kun eihän siihen vieläkään kaikkia edes voi ottaa, vastuullinen tehtävä nääs. Mut onhan näitä joiden äo ei ylety edes kengännumeron tasolle, joten ole ylpeä työstäsi ja jaksamisestasi opintojen ohessa!

• kuule mitä vain,

eräässä laulussa sanotaan.

Mistä tulikin mieleeni, että oletko sinä miettinyt, miksi joku asia muodostuu sinulle niin tärkeäksi, että et voi vain ohittaa sitä?

Ettei ihan turhantärkeäksi, niin että sinun on pakko jotenkin toimia, joko sinulle tärkeäksi tulleen asian puolesta - tai sitä vastaan?

Välinpitämätön et voi olla? Oletko miettinyt, miksi?

Kassaneiti on liikkeen henkilökuntaa eikä noin vain voi jättää paikkaansa - joku vaikka varastaisi jotakin? Joten kassaneiti kuuluu yksinkertaisesti niihin ohitettaviin.

• sola"

suosittelen kaikkia kokeilemaan myös "tiskin takana" työskentelyä! Siinä tapaa tyyppejä laidasta laitaan. Ihania mummuja, kamalia kääkkänöitä, pihejä, ujoja, härskejä...Eikä ole ikinä kahta samanlaista päivää.

Itse ainakin opin ihmisistä ja ihmistyypeistä tosi paljon jo teininä, kun mansikoita torilla kaupittelin... :D

• kassa MINÄKIN

Tuo on muuten hemmetin totta. Edellisessä työpaikassa kaikki paska kaadettiin kassojen niskaan tällä kertaa johtoportaan toimesta ja taatusti joka päivä kerrottiin kuinka huonoja ja mitättömiä olemme. Päällikkö tosin oli ihan idiootti "mukahyvinkoulutettu" ämmä.
      Samaten huomaa useissa asiakkaissa kuinka katsovat pitkin nenänvartta ja silmistä voi suoraan lukea että "olet mitätön paska" mutta kummasti ne koppavat ihmiset palaavat aina sinne kauppaan vaikka kuinka ärsyttääkin nähdä tyhmiä kassaämmiä.
      Yleensä sanotaan ja muistutellaan että asiakas on aina oikeassa, mutta kyllä täytyy myöntää että oon pari kertaa hiiltynyt joidenkin asiakkaiden kanssa ja olen sanonut suoraan päin naamaa tosiasioita.Seuraavaksi kun ovat tulleet niin on oltu niin mukavaa ja ystävällistä. Joskus kun oikein ärsyttävä asiakas tulee niin anna mennä! Sano suoraan päin naamaa ihan uhallakin ja korota vähän ääntäkin, niin tajuavat että sinäkin olet vain ihminen etkä mikään sylkykuppi.
      Kassat TODELLAKIN tekevät arvokasta työtä. On niin hirveän paljon ihmisiä joilla ei yksinkertaisesti ole muuta kuin se kassa jolle voi kertoa omasta elämästään ja murheistaan, iloistaan.
      Olen tukenut miehensä menettänyttä,kuollutta koiraansa surevaa,vakavasti sairastunutta ja pelkästään läsnäolo vaikkei aina kiireiltään ehtisikään on niin monelle tärkeää.
      Kiitoksena sympaattisuudestani olen saanut miljoona onnellista hymyä, muutaman kukan ja mm.suklaata kiitokseksi siitä että olen kuunnellut, ollut läsnä ja hymylläni pelastanut jonkun päivän.
      On ihan vissi että se tärkein pää on juuri se kassapää...Ja se mielikuva mikä viimeiseksi kaupasta jää on juuri kassojen ansiota. Voisi nämä niin sanotut hyvinkoulutetut joskus kokeilla muutaman pvän kassatyöskentelyä niin huomaavat sen henkisen vahvuuden mitä siitä saa ja oppisi ehkä myös sitä empatiaa ja muiden ihmisten huomiointia. Kukaan ei ole viisas jos ei myös henkisesti ole "viisas" se on aivan sama silloin koulutustason...että näin!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe