Eestinlaaksoon

Aiswaraya

Olen täältä kysellyt asuinaluevinkkejä ja nyt sitten sain asunnon Eestinlaaksosta. =) Joten nyt seuraavaksi kyselen kaikkea mahdollista Eestinlaaksosta...

Missä ruokakaupat? Vaikuttavat minun asunnon suhteen olevan aika kaukana...

Onko jotain toimintaa siellä päin tai harrastusmahdollisuuksia itselle tai lapsille?

Toimiiko Nöykkiö-Eestinlaakso asukasyhdistys, eli onko heillä toimintaa? Millaista?

Ihan mitä vaan muutakin saa kertoa. Sen jo tiedän, että Eestinlaaksokin on hevonhumpassa ja sekös on vaan minulle mieleen! ;)

7

1591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varrella spaari

Olarissa on kaupat että jos auto löytyy niin kuin voisi kuvitella ainakin niin ei kovin kaukana ole kaupat. Minne tahansa suuntaan meet niin tulee ruokakauppa kohta vastaan. Ei sinne omakoti/rivari alueille koskaan tulee minkäänlaista kauppaa! Jos siellä joskus on ollut niin paikalliset on ne jaloillaan äänestäny pois, ikävää sisäänsä.

Harrastaa voi, ulkoilua monin eri tavoin, en asu siellä että ei tiedä kertoa enempää noin äkkiseltään.

Varmaan on hyvää seutua asua niin kuin suurin osa Espoosta on.

Sinne voi hyvinkin tulla muuten kauppa tuonne nöykkiön puolelle kun sinne ollaan vähän rakentamssa kaikenlaista, tosin on siellä jo se kauppa kuten sanoin. Joutuu vaan menee vilkkaan finnoontien yli.

• ei mennä

Eestinlaaksosta Finnoontien yli, koska Eestinlaakso sijaitsee Finnoontien ja Nöykkiön välissä...

• Saska

Finnoontien varrella en kyllä mitään Sparia tiedä olevan, mutta Suomenojalla on Nesteen huoltoaseman yhteydessä pienehkö kauppa. Eli heti sen ison liikenneympyrän läheisyydessä. Samaa tietä eteenpäin Espoonlahteen päin on Martinsillan(?) ostoskeskus, jossa on Lidl. Finnoontien varrella Espoon keskukseen päin mennessä on K-Malminmäki. Finnoontien risteyksestä, josta käännytään Eestinlaaksoon, on pari kilometriä kuhunkin näistä mainituista kaupoista. Jos haluaa isompiin kauppoihin, niitä löytyy esim. Matinkylän Isosta omenasta, Olarin Prisma ja Minimani, tai vaikka Espoonlahden S-market. Ja nämä sijaitsevat n. viiden kilometrin säteellä Eestinlaaksosta. Ja vielä yksi..., eli toisin kuin tämä eräs väitti, niin omakoti- ja rivitalo alueellakin voi olla kauppa. Nöykkiössä muutaman kilometrin päässä Eestinlaaksosta on pieni K-kauppa, ns. kyläkauppa.

• aluetta

on siinä lapsille kenttä, talvella luistinratana kesällä futista tai vastaavaa voi pelata, koulu vieressä, päiväkoti ja ainakin oli seurakunnan kerho. neuvola ja terveysasema n.500m kävelyä.
      ei läpiajoa eikä hulinaa kun ei ostaria tai vastaavaa lähellä. bussi kulkee kohtalaisen hyvin. rauhallista asua, sanoit kivasti sait asunnon, monen olen kuullut sanovan joutui asumaan eestinlaaksoon. osaat arvostaa luonnonläheisyyttä, sitä sielä on riittämiin. metsää missä kävellä lenkkeillä.
      turvallinen paikka ainakin jos on pieniä lapsia. vilpertin kiska läytyy siitä koulun vierestä.
      asunntoja on omistus, asumisoikeus ja vuokra siis kaikkea löytyy mutta porukka viihtyy hyvin.
      eikä muistaakseni ollut poliisitehtäviäkään alueessa juurikaan ollenkaan, semmoinen kirjoitushan on hesarissa aina aluettain.
      tervetuloa alueelle!!

• Aiswaraya

Kiitoksia viesteistä. Minulle ei tosiaan ole autoa, jota joku tuolla kyseli. Mutta julkiset yhteydet tuntuu ihan toimivilta ja arvostan sitä luonnonläheisyyttä ja rauhallisuutta alueella.

Kiva kuulla, että ei ole tosiaan hulinoita siellä päin. Niin kyllä ajattelinkin alueella käydessäni.

Pitää kartan kanssa etsiä noita kauppoja. Ja saanhan minä työmatkalla ostettua Kampista eväät ;)

• halpa..
        Aiswaraya kirjoitti:

Kiitoksia viesteistä. Minulle ei tosiaan ole autoa, jota joku tuolla kyseli. Mutta julkiset yhteydet tuntuu ihan toimivilta ja arvostan sitä luonnonläheisyyttä ja rauhallisuutta alueella.

Kiva kuulla, että ei ole tosiaan hulinoita siellä päin. Niin kyllä ajattelinkin alueella käydessäni.

Pitää kartan kanssa etsiä noita kauppoja. Ja saanhan minä työmatkalla ostettua Kampista eväät ;)

mini mani kauppa pääsee bussilla 13 ihan oven eteen.

• Aiswaraya
        halpa.. kirjoitti:

mini mani kauppa pääsee bussilla 13 ihan oven eteen.

Millä numerolla? Mun tulevan kotioven edestä menee ainakin 128.

Kesällä kyllä pääsee pyörällä kauppaan, mutta talvella voi olla hieman hankalampaa. Mutta kuten sanottu, niin bussilla pääsee ja voihan sitä ostaa eväät Kampista kotimatkalla.

Odotan jo innolla muuttoa. Uusi kysymyskin heräsi. Mitä maksaa Eestinkallion koululla vanhempainyhdistyksen järjestämät jumpat? Onko jollain siitä tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57