Morjens, mä tulin taas

kun sain tällaisen idean en tiedä onko omaa vai sainko Kaikkivaltiaalta´, mutta kivaa on heittää tämä tänne.

Eli esitän teille haasteen.Sisältää kaksi osaa.
1.Pyytäkää Jumalaa ilmaisemaan olemassaolonsa teille.Voi olla että tapahtuu ja jos tapahtuu niin ei välttämättä tapahdu superyliluonnollisella tavalla.

2.Pyytäkää Jumalaa ilmaisemaan totuus teistä itsestänne.No niin nyt sinä sanot että tunnet itsesi.Mutta väitän että et,koska olet suojautunut itsesi tuntemiselta äly-muurin taakse.
Vaan ettepä luultavasti uskalla tätä tehdä.

18

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillutin

Kerro mikä ero on yliluonnollisella ja superyliluonnollisella.

• se superyliluonnollinen on vain sana jolla ilmaisin tämän,ajattelin että sopiva tähän.

• Hum

Miten voi pyytää mitään sellaiselta, jota ei ole olemassakaan? On tietysti moniakin keinoja saada itsesä tuntemaan olevansa idiootti, mutta tuota nyt en ainakaan viitsi.

Oletkohan koskaan ajatellut sellaista mahdollisuutta, että ateisti tuntee itsensä paremmin kuin saarnaajien aivopesemä uskovainen, jolle ei vaihtoehtoja ole jätetty?

• hihhuli

bio luvililla ja tärpätillä. Uskon Jeesukseen. Uskon että meillä kaikilla on sielu ja henki ruumiin lisäksi. Sen lisäksi uskon vielä sen mitä raamattu sanoo. En osaa ajatella itse, vaan ajattelen juuri niin kuin seurakuntani saarnamiehet käskevät. Annan aina kaikki rahani seurakunnalle, koska mitäpä minä niillä tekisin.

HEh heh.. luulettekste oikeesti et joku uskovainen ois noin idiootti. Eiköhän meillä kaikilla oo kumminkin kyky ajatella omilla aivoilla. Jotku on ehkä hiukan tyhmempia, mutta ei se tarkoita sitä että he tulisivat sen helpommin uskoon.

ATEISTIT! Ymmärtäkää että uskovaiset ovat täysin samanlaisia ihmisiä kuin te itse. He ovat vain päättäneet katsoa maaimaa ja elämää eri tavalla kuin te. Eivät he ole sen tyhmempiä kuin tekään. Eivät he ole sen heikompia kuin tekään.

Luulenpa että ehkä 10% ateisteista myöntää tämän todeksi, mutta väittelenpä tässä hiukan ajan kuluksi.

• Apostoli35
        hihhuli kirjoitti:

bio luvililla ja tärpätillä. Uskon Jeesukseen. Uskon että meillä kaikilla on sielu ja henki ruumiin lisäksi. Sen lisäksi uskon vielä sen mitä raamattu sanoo. En osaa ajatella itse, vaan ajattelen juuri niin kuin seurakuntani saarnamiehet käskevät. Annan aina kaikki rahani seurakunnalle, koska mitäpä minä niillä tekisin.

HEh heh.. luulettekste oikeesti et joku uskovainen ois noin idiootti. Eiköhän meillä kaikilla oo kumminkin kyky ajatella omilla aivoilla. Jotku on ehkä hiukan tyhmempia, mutta ei se tarkoita sitä että he tulisivat sen helpommin uskoon.

ATEISTIT! Ymmärtäkää että uskovaiset ovat täysin samanlaisia ihmisiä kuin te itse. He ovat vain päättäneet katsoa maaimaa ja elämää eri tavalla kuin te. Eivät he ole sen tyhmempiä kuin tekään. Eivät he ole sen heikompia kuin tekään.

Luulenpa että ehkä 10% ateisteista myöntää tämän todeksi, mutta väittelenpä tässä hiukan ajan kuluksi.

heikompi kuin yksikään ateisti. Siksi tarvitsen Jumalaa avukseni. Voi minua!

• Apostoli35

Vaihtoehtoja? Sinä et suostu edes lukemaan/tutustumaan kristittyjen antamia linkkejä, mihin siis perustat väitteesi? Mielikuviin?

Et edes halua tutustua uskoviin ihmisiin. Olet joutunut omien sanojesi mukaan karsimaan 75% kavereistasi, koska et halua joutua ajattelemaan toisen olevan ehkä harhainen typeryyksiin uskova ihminen.

Kuinka monta uskovaa tunnet henkilökohtaisesti? Oletko koskaan lukenut kristillistä kirjallisuutta tai lehtiä?

Tutustu "vastapuoleen", mutta älä perusta väitteitäsi mielikuviin. Perustavatko uskovat? Kyllä varmaan suuri osa, mutta on myös suuri joukko uskovia, jotka eivät ole kasvaneet uskovassa perheessä, ovat olleet jopa ateisteja, eli tuntevat myös sen ajatusmaailman. Itse en ollut koskaan ateisti, pidin Jumalan olemassaoloa mahdollisena, mutten halunnut uskoa kuten Raamatussa opetetaan. Pidin Jeesusta Buddhaan rinnastettavana opettajana.

On helppoa vedota,ettei kannata kokeilla tai viitsi tehdä itsestään idioottia, uskomalla olemattomaan. Itselläni yksi pääsyy siihen, etten lukenut Raamattua oli se, että pelkäsin tulevani uskoon. Ajattelin, että mitä jos tulenkin uskoon? Oli siis parempi pysyä erossa uskovista, Raamatusta ja kaikesta, mikä viittasi Jumalaan. Kaikkein vähiten uskalsin rukoilla, mitä jos hän olisikin vastannut? No, lopulta pelko osoittautuikin todeksi. Ei kannata kokeilla kotona!

• "oletkohan koskaan ajatellut sellaista mahdollisuutta että ateisti tuntee itsensä paremmin kuin saarnaajien aivopesemä uskovainen jolle ei vaihtoehtoja ole jätetty"

Missä noita on.Ne niin sanotut tapaamani aivopestyt uskovaiset on aivopesty Kaikkivaltiaan toimesta, mikä tekisi sinullekin hyvää.Noh.Joka tapauksessa olen huomannut että joittenkin ateistien tekstit kielivät itsetuntemuksen puutetta.
        Vaihtoehtoja on.Mutta enimmäkseen ne ovat huonoja.

• attu

mun rannekello pysähty sun jorinoides takia. Mihin voin lähettää korjattavaksi? Kai noilla sun jutuillasi on takuu?

• ei ollut tarkoitus.No kentiespä tämä oli merkki Kaikkivaltiaalta että sinun tulisi pysähtyä miettimään mihin olet menossa taivaaseen vai sinne ikävämpään paikkaan.
        Rakas ystävä käänny Jeesuksen puoleen niin et kadu.
        Ai korjattavaksi.Keltaisilta sivuilta löytynee liikkeitä.Takuu,no sitä ei ole tullu mietittyä.

• lisää.

On kiva aina täällä piipahtaessaan olla iloinen siitä, ettei ole pehmentänyt päätään noin.

• attu

Onko kukaan törmännyt moiseen avaukseen duuni- tai opiskelupaikassaan: ''Morjens, mä tulin taas!''
      Täytyypä joskus kokeilla. (Lähettävät tod.näk. sairaslomalle!) :D

• cxx

"Vaan ettepä luultavasti uskalla tätä tehdä."

Juu, huhhuh, kylläpä pelottaa. Jos se Jumala vaikka yhtäkkiä ilmestyisikin juuri minulle, vaikka kukaan täysijärkinen ei ole sitten Mooseksen päivien väittänyt sitä nähneensä. Etpä itse luultavasti uskalla koittaa järjellistä ajattelua, kun taikuuteen ja yliluonnollisuuteen on niin paljon helpompi turvautua.

• järjellinen ajattelu käy.Tosin elämän perustaksi ihmisjärki on kovin kevyttä tekoa.
        Moninkertaisesti lujempaa on Jumalan viisaus.

• ruveta

44 vuotta takana eikä ole ilmestyksiä näkynyt. Katsovatko jumalat minut turhaksi vaiko mahdottomaksi käännyttää? Omapa on valintansa!

• voit milloin tahansa kääntyä Jeesuksen puoleen niin aukeaa tie,totuus ja elämä.

• Atte Ateisti

"Älymuurini" on, totta, kiusallisen paksuksi kehittynyt.

Ehkä joskus ennen älykkäämmäksi käymistäni olisi ollut oikea hetki Herralle iskeä kiinni ja käännyttää.

Nyt täytynee odottaa iän mukanaan tuomaa dementoitumista tai käydä aivoleikkauksessa, jossa vähintään 50% aivokapasiteetistani poistetaan.

Kun ei järki päätä paina, johan on uskonnolla enemmän tilaa.

• Pitää syntyä HuuHaaksi

L.J.H.ksi tai H.H.ksi, millä nimellä nyt apostoli kulloinkin haluaa esiintyä.
        Onkohan suon epätoivoisesti ussaan roikkuvien multipersoonan syy se että heitä itseäänkin pelottaa se miten vähän näitä elävässä uskossa(TM) olevia oikeasti on?
        Heikko ihminen kun hakee turvaa laumasta, seurakunnasta tai nettiyhteisöstä.. jos uskikselle ei löydy tarpeeksi kavereita hän ilmeisesti tekaisee pari nimimerkkiä lisää.
        Ja uskottelee itselleen näiden olevan oikeasti olemassa, kuten jumalansakin (-:

• Vai nenäliinaan?

Runkkari! ketä kiinnostaa sun tulemiset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4371
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1941
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1530
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      921
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      65
      778
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106