Minua on "lyöty" raamatulla päähän pienestä pitäen.Äitini oli helluntailaisia,sieltä tiukimmasta päästä. Lapsuus meni varoessa kaikkea jota synniksi nimitettiin.Teiniiässä raju repäisy pois ahdistavasta kodista.
Oletteko huomanneet uskovaiset vanhemmat ,mitä enempi kahleita sitä rajumpi irroittautuminen.
Minut kyllästettiin uskonnolla, enkä halua kuulla aiheesta enää keneltäkään.Se tuputtaminen on kaikkein pahinta,antaisitte jokaisen elää omalla tavallaan.Tiedättekö meissä syntisissäkin on ihan onnellisia ihmisiä.
helluntailaisuus
29
873
Vastaukset
- ja palaa
Luopiona olo ei ole hyvä ratkaisu.
Palaa takaisin.
Kärsit rauhattomuudesta niinkauan kunnes tulet takaisin.
Ei se ole onnea elää poissa seurakunnasta.
Onni on olla lähellä elävää Jumalaa.
Ei onni ole omistaa tavaraa ei kunniaa mainetta.
Tule Jeesuksen luo.
Voi sinua äitisi suree ja on tuskissaan vuoksesi.
On niin hyvä olla uskossa ja rakastaa lähimmäisään ja kokea siunauksia ja Jmalan rakkautta kohdallaan.
Jeesus rakastaa sinua.
Heti takaisin.- Elähän tuomitse
seurakunnalla on sen kanssa tekemistä onko yhteydessä Jeesukseen. Joillakin on käsittämätön ja epäraamatullinen luulo että vain helluntailaisissa on uskovaisia.
- merim.raimo
Herraa lähellä (minä Herrassa ja Herra minussa)...meissä syntisissäkin on ihan onnellisia ihmisiä...me uskikset,jotka olemme pyytäneet syntimme Herralta anteeksi,me kaikki olemme YLIONNELLISIA
- v-46
Asiani ei tainnut tulla aivan selväksi, se raamatulla päähän paukuttelu ei saanut minua kääntymykseen lapsenakaan eikä nytkään ole mitään sympatioita helluntalaisuutta kohtaan.Äiti on jo haudassa,eikä koskaan hyväksynyt minua kun en kerran ollut uskossa.
Kyllä se meidän perheessä enempi hajotti kun yhdisti.Mitä tarkoittanet ylionnellisella?,
ethän vain käytä piristeitäja älä nyt sano että jeesus on meidän onnellisuuteme lähde.
Kun tuntuu siltä että onnellinen ei voi teidän mielestä olla ilman mitään uskontoa. - viihdyt
v-46 kirjoitti:
Asiani ei tainnut tulla aivan selväksi, se raamatulla päähän paukuttelu ei saanut minua kääntymykseen lapsenakaan eikä nytkään ole mitään sympatioita helluntalaisuutta kohtaan.Äiti on jo haudassa,eikä koskaan hyväksynyt minua kun en kerran ollut uskossa.
Kyllä se meidän perheessä enempi hajotti kun yhdisti.Mitä tarkoittanet ylionnellisella?,
ethän vain käytä piristeitäja älä nyt sano että jeesus on meidän onnellisuuteme lähde.
Kun tuntuu siltä että onnellinen ei voi teidän mielestä olla ilman mitään uskontoa.täällä palstalla.
- elävään Jeesukseen
Äitisi on varmasti ollut uskossa, mutta hänen opetuksensa on jäänyt syystä tai toisesta vajaaksi. Ei ketään saa Raamatulla ahdistaa ja lyödä, sillä Sana on vapautta ja rakkautta varten.
Tule tänne Jumalan valtakuntaan ja lue itse Sanaa ja pyydä Pyhän Hengen täyteyttä, niin saat tutustua rakkauden Jumalaan. - elämän tosiasioita
Sinun tulee muistaa, että sinun vanhempasi niin kuin kaikkien muidenkin vanhemmat ovat epätäydellisiä. Se tulee muistaa ja se tulee hyväksyä. Ajattele, että Jumala on kuitenkin kelpuuttanut vanhempasi sinulle vanhemmiksi eli jos Jumala on antanut tällaisen luottotehtävän vanhemmillesi, niin kyllä sinunkin on se sitten vaan hyväksyttävä.
Onko sinulla itselläsi lapsia? Jos on, niin uskon sinun edes joskus huomanneen tehneesi virheen lastesi kasvatuksessa. Se on todella vaikea tehtävä ja helposti menee pieleen. Se on vaan ikävää, että sitä vanhemmuutta ei voi harjoitella vaan sitten, kun tulee itse vanhemmaksi, niin ne omat lapset ovat niitä "harjoituskappaleita". Jälkeenpäin voi moni asia kaduttaa, mutta aikaa ei saa enää takaisin.
Vanhemmaksi tullaan monesti aika nuorena ja elämää kokemattomana. Moni voi ajatella iäkkäämpänä, että jos nyt saisin kasvattaa lapseni, niin tekisin monta asiaa aivan toisin.
Mietippä tätä ja ymmärrä äitiäsi. Hän on kuitenkin halunnut sinulle parasta, vaikka ei ole osannut sitä sitten toteuttaakaan.- v-46
Olen ainakin antanut lapselleni vapauden hakea itse sen mihin uskoo tai on uskomatta.
Yritän nyt sanoa että vaikka kuinka rakastaa lastaan niin antkaa hänen hengittää edes.
mielestäni uskovaiset jyräävät kaikkien muiden mielipiteet heti jopa sanonta veljiä kristuksessa menettää merkityksensä jos satut kuulumaan eri yhteisöön tai uskontokuntaa,puhumattakaan islamista yms. Ja kaikilla sama jumala? - vaikka olet
v-46 kirjoitti:
Olen ainakin antanut lapselleni vapauden hakea itse sen mihin uskoo tai on uskomatta.
Yritän nyt sanoa että vaikka kuinka rakastaa lastaan niin antkaa hänen hengittää edes.
mielestäni uskovaiset jyräävät kaikkien muiden mielipiteet heti jopa sanonta veljiä kristuksessa menettää merkityksensä jos satut kuulumaan eri yhteisöön tai uskontokuntaa,puhumattakaan islamista yms. Ja kaikilla sama jumala?"antanut" lapsesi hengittää, voi olla, että hän jonakin päivänä kirjoittaa jollekin palstalle netissä todeten, että eipä antanut minun vanhempani sitä tietoa uskonnosta, jota olisin kaivannut.
Elämä on ; ) - palstalla
v-46 kirjoitti:
mielestäni uskovaiset jyräävät kaikkien muiden mielipiteet heti jopa sanonta veljiä kristuksessa menettää merkityksensä jos satut kuulumaan eri yhteisöön tai uskontokuntaa,puhumattakaan islamista yms. Ja kaikilla sama jumala?hyvä.
- Ex-Baalinpalvoja
Koska ihminen ei koskaan voi tulla uskovaiseksi uskovaisten vetämänä. Ellei julistettu Sana ole Herran voimassa lausuttua se ei koskaan tuota mitään. Sinun äidilläsi ei koskaan ilmeisesti ollut Herran antamaa kykyä puhua.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6:44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Äitisi koetti saada sinun lihaasi menemään lain alle. Vaikka ilman Herran henkeä se ei koskaan alistu sinne. Ei millään - ei koskaan.
Kirje roomalaisille 8:7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Hän oli se joka sulki sen portin josta tullaan sisälle JUmalan valtakuntaan. ILmeisestyi hän ei itse mennyt sinne eikä sallinut ehkä meneväisen - sinut sinne mennä. - tuttan
Sinä halusit kertoa, että äitisi oli epäonnistunut ymmärtämään ristin sanoman. Että sinä menetit aidot vanhempasi, aidon kontaktin vanhempiisi ja viimein romahti koko perheyhteytesi siksi, että äitisi hurja lakiliitto oli vienyt ilon lapsuuden kotoasi.
Kerroit, että et halua kuulla Israelin Jumalasta ja Hänen teoistaan mitään keneltäkään, koska se palauttaisi mieleesi lapsuutesi muistot.
Mielestäsi uskonnolla kohkaaminen ja omien mielleyhtymien syöttäminen toiselle on asia, jolle olet tullut allergiseksi ja näinollen et kestä sellaista kuulla.
Lopuksi kerroit että olet syntinen ihminen, niínkuin me kaikki ja että olet onnellinen.
Aivan ihanaa, Aivan siis helmeä...
Ajatelkaa siskot ja veljet; Jumala vetää ihmisiä Jeesukselle ja Jeesus taas kuka hänen luokseen tulee, hän ei heitä ulos, sillä Jeesus on uskollinen, eikä saata itseään kieltää.
"Etsin kunnes löydän sun en lopettaa voi kuitenkaan, miten rauhaton oon yhä vain jotain multa puuttunee. Jotain joka rauhoittaa mun sydämeni lyönnit vois, kuten aamuisin päivä ja yö suutelevat toisiaan, me kerran kohdataan."
Tuo ihan tavallinen iskelmä soi sydämessäni vuosikaudet, pulpahdellen välillä hyvinkin pinnalle, Jeesus sielläkin piiritti. - veti sinutkin
tänne.Se kaipuu, se kaipuu...............nii i.
- osanottoni
Kuten huomaat saamistasi vastauksista, luetun ymmärtäminen ei ole helluntailaisten parhaita avuja.
Niin nopeasti he ryntäsivät antamaan sinulle neuvoja, ojennuksia ja nuhteluita, että kukaan ei lukenut viestiäsi loppuun saakka. Toistetaan ydinsanomasi nyt tässä uudelleen:
"Minut kyllästettiin uskonnolla, enkä halua kuulla aiheesta enää keneltäkään.Se tuputtaminen on kaikkein pahinta,antaisitte jokaisen elää omalla tavallaan."- ei itselläsi
ollut mitään annettavaa.
Neuvo sulle: tee sinäkin parannus! - v-46
kiitos viestistä Osanottoni.
Keskustelua ei taida saada aikaiseksi helluntalaisten kanssa edes netissä.
Minä ja varmasti moni muukin kokee uskonnon tuputtamisen häiriköinniksi mitä on ihmiset jotka huutelevat kadulla perääsi ja tyrkyttävät lappusia.Ps. äiti omasi tosi hyvät puhelahjat,
pääsi saarnaamaaankin. - hiivatin hösseli
ei itselläsi kirjoitti:
ollut mitään annettavaa.
Neuvo sulle: tee sinäkin parannus!hänen annettavansa voisi kiteyttää seuraavaan muotoon:
älkää ihmiset olko toisten ihmisten vedätettävissä mihin eritoten uskovaiset niin tavan takaa sortuu/alistuu kuten saarnaajasetien ja -tätien (koivistot, howardit, hinnit, ylivainiot jne) vedätettäviks.
mitä hitsiä nämä yllämainitut esimerkkitapaukset sun muut saarnailijat vois tietää mieliämme askarruttavista elämän tarkoitukseen liittyvistä kysymyksistä ja niiden vastauksista?
tuskin yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan. ne ovat olleet/ovat vain taitavia ihmisten parissa toimijoita ja saavat kansaa höynäytettyä taakseen omilla puheillaan.
ihmiset, voitta toki uskoa mihin lystäätte mutta yks huvittavimmista piirteistä mikä ihmiskunnasta on löydettävissä on tuo suurten johtajien/vakuuttavasti puhuvien ihmisten jopa sokea seuraaminen. uskovainenkin voi kyllä puhua henkilökohtaisesta uskostaan mitä se nähdäkseni kovin harvalla on. se on seurakunnan/uskonnollisen yhteisön uskoa ja yhteisöjen auktoriteettien manipulaatiota.
heippa.
- Paavi
Ihan oikein että olet jättänyt tuollaisen schaissen!!! Ei mitään järkeä. Kiihkouskovaiset vanhemmat yrittävät aivopestä lapsensakin. Omat vanhempani yrittivät käännyttää minua koko lapsuuteni ja nuoruuteni, teini-iässä lähdin kotoa enkä todellakaan ole katunut hetkeäkään! Menin 20-vuotiaana naimisiin ja meillä on kaksi lasta enkä ikinä tuputtaisi heille uskontoa, koska se on kuin käänteistä psykologiaa!!! Sitäpaitsi, olen todella ylionnellinen!!!! Vanhempani paheksuvat (kuten muutkin uskovaiset todennäköisesti) sitä että minulla on omakotitalo, moottoripyörä ja kaksi uutta Audia ja hyvä työpaikka. Olen 27-v.
- käy ihan totta
Mitä auttaa audit ja moottoripyörät jos saa sielulle vahingon?
Miten onnellinen perhe teilläkin voisi olla.
Siis todella syvästi onnellinen ei mitään pinnallisia kivaa ja materiaa.
Vaikka ei tietenkään auto ja moottoripyörä sinänsä syntiä ole.
Mutta elämä ilmen usko Jumalaan on turhaa ja hukkaanheitettyä aikaa.
Luuletteko että vanhempanne ei ole ajatellut teidän parastanne tuputtaessaan teille uskoa?
Kyllä he rakastavat teitä omia lapsiaan.
Miettikääs nyt uudestaan, miksi he epätoivoisesti kaikkein arvokkainta teille olivat tarjomassa.
Jumala on ja yhteys ylös on löydettävissä Jeesus on kuollut edestänne. - sairastuisi?
käy ihan totta kirjoitti:
Mitä auttaa audit ja moottoripyörät jos saa sielulle vahingon?
Miten onnellinen perhe teilläkin voisi olla.
Siis todella syvästi onnellinen ei mitään pinnallisia kivaa ja materiaa.
Vaikka ei tietenkään auto ja moottoripyörä sinänsä syntiä ole.
Mutta elämä ilmen usko Jumalaan on turhaa ja hukkaanheitettyä aikaa.
Luuletteko että vanhempanne ei ole ajatellut teidän parastanne tuputtaessaan teille uskoa?
Kyllä he rakastavat teitä omia lapsiaan.
Miettikääs nyt uudestaan, miksi he epätoivoisesti kaikkein arvokkainta teille olivat tarjomassa.
Jumala on ja yhteys ylös on löydettävissä Jeesus on kuollut edestänne.Olisi se toivoton tilanne, jos ei olisi edes uskoa ylöspäin ja lohtua haettavissa sieltä.
Kyllä on surkuteltava tilanne teillä. - niin?
Onko se tukkuliikkeessä raataminen niin hyvää?
- MAHTAVUUTESI kohdalla
ei tarvitse tulla kuin 40 asteen kuume, niin mies on sulaa vahaa punkan pohjalla.Kyllä sitä nyt ollaan niin mahtavaa, niin mahtavaa............jäädään katsomaan, eikö.
- rakkautta ja rajoja...
ja midänkin perhettä on sanottu aika tiukan linjan helluntailaiseksi. Kuitenkaan en ole kaoinoinut kristinuskoa vastaan, vaikka nuoruuden myrskyt kyllä koin. Olen kiitollinen vanhemmilleni, että välittivät minusta ja rakastivat minua pitämällä lapsuudessani Jumalan kirkkautta yllä elämässäni.
- hellarintytär
Huomaan että meillä on paljon yhteistä! ja kun luin saamiasi vastauksia niin niissäkin on paljon yhteistä!
sillä helluntailaiset ei periaatteessa TAHDO YMMÄRTÄÄ MITÄ HEILLE PUHUU tai siis tässä tapauksessa kirjoittaa:))
heille kaikki on vaan: mitä semmosia mietit.anna anteeksi.elät synnissä.olet syntinen.joudut helvettiin.jne.jne.
he rakastavat kontrollia ja hallintaa yli kaiken.rusikoidaan raamatulla tehden toinen yksinkertaiseksi jolla tavoin pääsevät niskan päälle jauhamaan opetustaan ja saarnaansa.
heille olemme vain välineitä,objekteja emme ihmisiä.arvottomia esineitä joita saa kohdella ihan miten sattuu,vaikka minkäänlaista inhimillisyyttä.
olemme heille tarvittaessa tarvittava,hyväksikäyttettäviä jotka tarvii meidät paikkaamaan omaa tyhjyyttään kuten esim.ikkunatiiviste....sen on oltava hyvä ettei tule vetoa mutta jos on pieni pätkä pois niin olemme paikkoina piilossa niin ettemme tule näkyviin emmekä kuuluviin...piilossa meidän pitää olla ja hävettynä mutta meidän tarvii olla olemassa koska meitä joskus saatetaan tarvita...
näin on näppylät!!- pois ensin
omista silmistäsi, sitten saatat nähdä toistenkin..jne
- Paavi
pois ensin kirjoitti:
omista silmistäsi, sitten saatat nähdä toistenkin..jne
Helluntalaisilla ei taida olla mitään muuta kun näppylöitä silmissään kun kirjoittelee tuollaista. Helluntalaiset tuomitsee automaattisesti sellaiset ihmiset ketkä eivät ole uskossa. He joutuvat heti helvettiin. Minun mielestä helluntalaiset joutuvat ensin helvettiin koska he tekevät heti Jumalan työn ja tuomitsevat ihmiset!!!!!! Ja sitäpaitsi, ihminen voi olla syvästi onnellinen (ei pelkästään pinnallisesti) vaikka hän ei ole uskossa!! Tuollainen joutava schaisse vain kahlitsee ihmisiä!!! T: ihminen joka ei ikinä halua kuulla tuputusta uskonnosta
- Vanhemman neuvo
Paavi kirjoitti:
Helluntalaisilla ei taida olla mitään muuta kun näppylöitä silmissään kun kirjoittelee tuollaista. Helluntalaiset tuomitsee automaattisesti sellaiset ihmiset ketkä eivät ole uskossa. He joutuvat heti helvettiin. Minun mielestä helluntalaiset joutuvat ensin helvettiin koska he tekevät heti Jumalan työn ja tuomitsevat ihmiset!!!!!! Ja sitäpaitsi, ihminen voi olla syvästi onnellinen (ei pelkästään pinnallisesti) vaikka hän ei ole uskossa!! Tuollainen joutava schaisse vain kahlitsee ihmisiä!!! T: ihminen joka ei ikinä halua kuulla tuputusta uskonnosta
Kun korvantaustasi hiukan kuivuu, niin tule sitten elämästä kertomaan.
Leuhkasti käyttäytyviä penikoita on muuallakin kuin naarurin tontin hiekkalaatikolla. - v-46
Vanhemman neuvo kirjoitti:
Kun korvantaustasi hiukan kuivuu, niin tule sitten elämästä kertomaan.
Leuhkasti käyttäytyviä penikoita on muuallakin kuin naarurin tontin hiekkalaatikolla.Aloitin eilen tästä aiheesta ,enkä silloin tiennyt että tämä on helluntailaisten oma koti sivu.Tarkoitus ei ollut panetella,vain keskustella kokemuksista .Mutta jutut olivat kuin suoraan raamattu tunnilta. Kannatan edelleen mielipiteen vapautta,ja ajatusta että jokainen tulee uskollaan/uskottomuudellaan autuaaksi.
Tämä että kirjoitin tälle sivulle ei tarkoita että haluaisin uskovaiseksi,päin vastoin olisin halunnut keskustella aiheesta onko muilla ollut ytä ahdistavaa uskovaisessa perheessä niin lapsena kuin aikuisena. Mitä tulee ikään niin v-46 on syntymä vuosi joten minulla on ollut aikaa ajatella asioita . Nykyisin saa tietoa eri uskonnoista joka paikasta, ilman että minun on tarvinnut tuputtaa mitään lapselleni/lapsenlapsilleni.
Uskokaa tai älkää mutta ihmiset voivat olla ihan onnellisia ilman uskontojakin. - Vanhemman neuvo
v-46 kirjoitti:
Aloitin eilen tästä aiheesta ,enkä silloin tiennyt että tämä on helluntailaisten oma koti sivu.Tarkoitus ei ollut panetella,vain keskustella kokemuksista .Mutta jutut olivat kuin suoraan raamattu tunnilta. Kannatan edelleen mielipiteen vapautta,ja ajatusta että jokainen tulee uskollaan/uskottomuudellaan autuaaksi.
Tämä että kirjoitin tälle sivulle ei tarkoita että haluaisin uskovaiseksi,päin vastoin olisin halunnut keskustella aiheesta onko muilla ollut ytä ahdistavaa uskovaisessa perheessä niin lapsena kuin aikuisena. Mitä tulee ikään niin v-46 on syntymä vuosi joten minulla on ollut aikaa ajatella asioita . Nykyisin saa tietoa eri uskonnoista joka paikasta, ilman että minun on tarvinnut tuputtaa mitään lapselleni/lapsenlapsilleni.
Uskokaa tai älkää mutta ihmiset voivat olla ihan onnellisia ilman uskontojakin.Tuolla ykempänä kirjoitti 27 vuotta iäkseen.
Oletko monella nimmarilla liikenteessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145