Kirkkonummi

muutto edessä

Mihin päin Kirkkonummea kanattaa muutta jos etsii rauhallista keskustan läheistä paikkaa.
Kuinka helposti löytyy vuokra-asunto?

Onko Kirkkonumella tiettyjä alueita jotka ovat vilkkaampia/"turvattomampia"?

11

2972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -v-

turvatonta on ainakin Gesterbyssä ja varsinkin Masalassa.

• Milla

Vai Masalassa turvatonta? Täällähän asuu enmmäkseen lapsiperheitä, ja kun viimeisinkin kapakka on laitettu kiinni, on ostarilla meno selvästi rauhoittunut. Masala on pikemminkin rauhallinen paikka, ja joka paikassahan nykyään löytyy muutama häirikkö, täysin rauhallista paikkaa olekaan. Kirkkonummella rauhatonta on viikonloppuisin keskustassa.

• gestisläinen

Olen asunut Gestiksessä 6 vuotta, enkä ole turvattomuuteen törmännyt, vaikka olen siellä liikkunut kaikkina vuorokaudenaikoina. Miten niin turvatonta??

Omaa asuntoa olen etsimässä ja nimenomaan Gesterbystä. On luonto lähellä, bussiyhteydet Helsinkiin hyvät, vaikka alue muuten onkin liikenteeltä rauhoitettu paikka. Palvelut ovat lähellä Kirkkonummen keskustassa.

Örisijöitä mahtuu joka alueelle, Gestiksessä niitä esiintyy lähinnä kesäisin Siwan nurkilla, mutta eipä niistä koskaan ole ollut minkäänlaista haittaa. Yöt saa nukkua rauhassa, ei ole huutelijoita pihalla. Naapureita on joka lähtöön, ihan niinkuin missä tahansa muuallakin.

• ex-Gesterbyläinen
        gestisläinen kirjoitti:

Olen asunut Gestiksessä 6 vuotta, enkä ole turvattomuuteen törmännyt, vaikka olen siellä liikkunut kaikkina vuorokaudenaikoina. Miten niin turvatonta??

Omaa asuntoa olen etsimässä ja nimenomaan Gesterbystä. On luonto lähellä, bussiyhteydet Helsinkiin hyvät, vaikka alue muuten onkin liikenteeltä rauhoitettu paikka. Palvelut ovat lähellä Kirkkonummen keskustassa.

Örisijöitä mahtuu joka alueelle, Gestiksessä niitä esiintyy lähinnä kesäisin Siwan nurkilla, mutta eipä niistä koskaan ole ollut minkäänlaista haittaa. Yöt saa nukkua rauhassa, ei ole huutelijoita pihalla. Naapureita on joka lähtöön, ihan niinkuin missä tahansa muuallakin.

Masala on kauhea paikka, vuokra-alueet siis. Etenkin piennarpolku ja lähialue. Ehkä ok-talo alueilla rauhallisempaa. Jos pakko mainita turvaton alue, se on masala!

gestisläinen kirjoitti:

Olen suunnitellut muuttaa Gesterbyhyn. Kiva kuulla että siellä on rauhallista. Liikenteenkin puolesta.

Olen käynyt paikalla vain kerran, hahmottelemassa mahdollista tulevaa kotiani. Ihanat pelto- ja metsämaisemat. Onkohan se oikeasti niin kiva kuin miltä näyttää... Joka tapauksessa parannus nykyiseen meluisaan ympäristööni helsinkiläisessä lähiössä.

70-luvun kerrostalot eivät tietenkään ole parasta mahdollista arkkitehtuuria, mutta Gesterbyssä on tehty joihinkin taloihin hiljattain julkisivuremontti, ja yhdessä talossa oli ihana kissa-aiheinen seinämaalaus.

Havittelen VVO:n asuntoa sieltä, kaksiota. Toivottavasti jo syksyllä tai vuodenvaihteessa.

• joku-kukkanen
        gestisläinen kirjoitti:

Ei gestiksessä mitään vikaa ole, itse asuin teininä siellä. Muistelen joskus miten ihanaa aikaa se oli. Kaikkiaan 8 vuotta asuimme siellä kunnes muutimme Kyrkvallaan. Sese vasta persläpi on, täynnä itserakkaita kermaperseitä, ei millään pahalla ;)
        Nykyisenä stadilaisena voisin sanoa että, gestis on varsin rauhallinen mesta, verrattuna täällä päin oleviin kerrostalo lähiöihin :)

• Siitä muodostunut

Kirkkonummen ns. slummi, ja arvostus muutenkin kehno (jos omaa asuntoa joskus havittelet). Muut paikat aika OK.

• minä

Laajakallio on ainakin turvallinen ja siisti ympäristö asua.Koulu ja tarha ihan vieressä jos on lapsia.Löytyy sekä vuokra että asumisoikeusasuntoja.Suosittelen.

• palve

Masala on rauhallinen lapsiperheiden ja koiranomistajien asuinsija. Masalan rähjäiselle "keskusta-alueelle" on alettu rakentamaan omistusasuntoja. Vanha siemens tehdasrakennus puretaan ja siihen tulee myös lisää omistusasuntoja aina Blueone areenalle saakka. Masalan keskeisen sijainnin takia rakennusyhtiöt ovat kiinnostuneet tulevaisuudessa rakentamaan omistusasuntoja myös keskustassa sijaitsevan Terramaren alueelle. Vasta tämä muuttaisi alueen ilmettä oleellisesti.

• osa-aika asuja

asustelen usein masalassa tuttavani luona. siellä on aivan rauhallista. omistusasunnoissa ei asustele mitään narkkeja tai alkoholisteja tai rikollisia. ne on kunnon kansalaisia töytä tekeviä ihmisiä.

koulut on vieressä ja lapset voivat liikkua turvallisin mielin.

Koiran ulkoiluttajia , lenkkeilijöitä, luontoa ja vettäkin löytyy masalastakin.

aika ihanaa seutua jos vertaa omaan vakituiseen asuinpaikkaani.

• Anonyymi

Mikä luonnonläheinen paikka kirkkonummi muka on kun sudetkin heti tapetaan? Vai onko kirkkonummelaisen lapsen henki kalliimpi kuin kainuulaisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7317
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5246
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2961
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      6
      2414
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1468
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      191
      1348
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      310
      1018
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      225
      958
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe