Mikähän mahtaa olla todennäköisin syy, jos Windows 2000 käynnistysvaiheessa jää jumiin tähän tilaan
http://www.winsupersite.com/images/reviews/whatsnew_1.gif
Vikasietotilaan pääsee normaalisti. Voisiko vika olla BIOS:in asetuksissa.
Windows 2000 ei käynnisty
4
1231
Vastaukset
- w2k
Luultavimmin, jokin niistä asennetuista ohjelmista / laiteohjaimista / automaattisesti käynistyvistä ohjelmista / , jotka ei käynnisty vikasietotilassa on korruptoitunut tai koneessa on jokin virus.
- cvb
Aja palautuskonsolissa (jos asennettu) chkdsk /f
Toi voi toimia konsolitilassa tai vikasiedossa, mut
en muista.
Mä oon saanu tällä aika monta vastaavaa tapausta pelaamaan.
- FRaNK
Tuskin vika BIOS-asetuksissa on, ellet sinä sitten ole niitä ruuvaillut juuri ennen kun tämä vika alkoi. Jos olet, palauta oletusasetukset niin sillä sen näkee.
Mutta jos kerran pääset vikasietotilaan, tässä peruskikkoja:
1. Joku tossa jo kertoikin chkdsk /f:n. Vielä tarkemman korjauksen saat /R-liitteellä (sisältää tuon /F-komennon) Käynnistä-valikosta -> "Suorita..." ja kirjoita laatikkoon:
CHKDSK /R ja paina Enter. Komentokehote aukeaa ja kysyy, haluatko suorittaa aseman tarkistuksen seuraavalla käynnistyksellä, K/E?
Eli tietysti: K ja Enter. Boottaa ja anna Windowsin tehdä temppunsa.
2. Ellei auta, mene taas vikasietotilaan. Heitä Win2000 asennus-CD pesään. Ja taas: Käynnistä -> Suorita... -> ja kirjoita laatikkoon:
SFC /SCANNOW ja paina Enter. Boottaa...
3. Ellei vieläkään auta, pystyt muistaakseni vikasietotilassa käynnistämään korjausasennuksen CD:ltä. Eli kiekko pesään, 'asenna Windows' ja valitse vaihtoehdoksi Korjaus/Päivitys (tai mikä se nyt olikaan..?). Kaikki tiedostosi ja ohjelmistosi säilyvät ennallaan (tosin riski on aina olemassa). Jotkin omat asetuksesi saattavat palautua perustilaan.
t. -F-- Makoileva stallari
että windowsin käynnistyksessä kuuluva äänitiedosto on vioittunut, koeta valita vikasietotilassa ohjauspaneelin äänet kohdasta windowsin käynnistys = ei mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916