Tein ohjelman Visual C 2005 Expressillä, käyttää DirectX:ää. Nyt kun tein uuden Windows asennuksen ja Visual C:tä ei ole koneessa ja yritän käynnistää ohjelmaani tulee virhe:
"Sovelluksen kokoonpano on virheellinen..plaa plaa yritä asentaa ohjelma uudelleen."
Sitten asensin NET Framework 2.0:kin ja pukkaa seuraavaa virhettä:
Sovelluksen käynnistäminen ei onnistu, koska d3dx9d_29.dll ei löytynyt.
Vaikka tein ohjelmani puhtaasti Win32 API:lla, niin näyttää siltä, että NET 2.0 pitää "silti" olla asennettuna koneella, jos koodaat VC 2005 Expressillä!?!?!?
Ehkä nyybä kysymys, mutta miten voi linkittää niin, että mitään DLL tiedostoja ei tarvitse vai mistä tietää mitä DLL kirjastoja ohjelmani tarvitsee?
DLL puuttuu vai mikä?
5
707
Vastaukset
- Erkki
Luultavasti se tarvitsee tuon d3dx9d_29.dll. Itse löysin vain d3dx9d tuolta:
http://www.twork.it/work/d3dx9d.zip
Mutta epäilen onko siitä apua. Jos sinulla on jo se tiedosto, se pitäisi luultavasti laittaa (kuten muut .dll tiedostot) C:\windows\system32 kansioon. Tuo on kai vain XP:ssä.- Erkki
Tarkoitan jos sinulla ei ole d3dx9d_29.dll, nii sitten vaihdat tuon minun antamani .dll:än nimeksi d3dx9d_29.dll.
- sdugfhsadhgfuio
käsittääkseni sillä ilmaisella vc2005:lla tehdyt ohjelmat vaativat vc2005:n asennettuna kaikkien koneilla jotka haluavat käyttää ohjelmaasi. eli siis ihan silkkaa huijausta taas kerran microsoftilta. kannattaa ladata tämä http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/ ja sitten googleta codeblocks ide ja asenna se, jolloin pystyt käyttämään tuota kääntäjää sen ide:n kautta.
- uigfhfduioghio
voi vittujen vittu. microsoft on nytte sit "korvannu" tuon mainion visual toolkitin sillä paskalla vc2005:lla :D:D
latasin näköjään viimesellä hetkellä sen toolkitin - ap.
Luultavasti vaatii tuon net framework 2.0 asennuksen koneelta. Sain softan toimimaan kun asensin DirectX 9 SDK:n jonka mukana tuli nuo puuttuvat DLL tiedostot. Eli periaatteessa nuo dll tiedostot on kopioitava ohjelman kansioon mukaan jos haluaa, että toimii toisessakin koneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161