Satsaatteko mihinkään muuhun?

haifai

Fiathan on ainakin Suomessa melkoisen halpa perusauto. Onko teidän Fiudeilulle muuta syytä kuin, että haluatte kaikessa päästä halvalla? Onko teillä mitään rahareikää, johon pistätte rahaa enemmän kuin lähes kaikki muut?

Itselläni on myös Fiat ja syynä tähän on se, että intohimoni kohde on ihan muu kuin autoilu. Musiikki on lähellä sydäntäni ja hifilaitteistoni onkin kalliimpi kuin autoni. Mielestäni esim. kymppitonni sekä autoon että kotihifiin antaa enemmän kuin kakskymppiä perusfolkkariin. Mitenkäs teillä muilla?

11

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punto II

      Itse ostin juuri 200€:n tennarit.

    • Tietokoneisiin ja tietokoneohjelmiin on mennyt viimeisen 20 vuoden aikana enemmän rahaa kuin autoihin, vaikka edellinen autonikin oli Saab. Esim. 1990-luvulla ostamani 100 megatavun ulkoinen kovalevy maksoi 5300 mk (890 euroa). Nyt voi saada 100 gigatavun levyn melkein kymmenesosalla siitä hinnasta.

    • eki

      Ostan vain ja ainoastaan sellaisia tuotteita, joissa on hinta-laatusuhde kohdallaan, ja tämän vuoksi päädyin autoa vaihtaessani Stiloon. Toki olisin voinut maksaa 10 tuhatta euroa enemmän esimerkiksi Golfista, mutta siltikään mikään ei olisi ollut merkittävästi sen paremmin, joten miksi turhaan hukata rahoja.
      En muutenkaan osta kalleimpia huipputuotteita, vaan pidän järjen mukana hankinnoissa koska on hemmetin tyhmää maksaa liikaa jostakin jos tulee ihan hyvin toimeen edullisemmalla tuotteella, joka tarjoaa suurinpiirtein samat ominaisuudet.

    • -KN-

      Itsellä on intohimona italialaiset autot, mutta rahat on sijoitettu aika pitkälti asuntoon. Koska raha ei ainakaan minulle kasva puussa, joten jouduin tyytymään halvempaan italialaiseen ja sijoitin isommat rahat asuntoon. Ostin autoksi Fiat Stilon. Halusin hyvän vastineen rahoilleni ja en halunnut maksaa merkistä ylimääräistä. Olen ollut autoon enemmän kuin tyytyväinen ja se on tarjonnut hyvän vastineen rahoille.

    • Kemu69

      Heti kun joku autovalmistaja pystyy tarjoamaan samat ominaisuudet samaan hintaan olen valmis kokeilemaan.

      Ei tässä elämässä koskaan halvalla pääse. Perhe, pari uutta Stiloa, pari harrasteajoneuvoa, talo, kesämökki, vene, matkailu ja muutenkin mukava elämä vie lompsasta sievoisen summan.

      Kaikken hauskinta tässä on se kun kaikki luulee persaukiseksi luuseriksi kun kurvaa paikalle Fiatilla. Antaa niiden luulla, ehkä se saa heidät hyvälle mielelle ja kohottaa heidän itsetuntoaan.

      • makaroonimaan auto

        Samat sanat voin allekirjoittaa kuin Kemu. On minullakin perhe, iso talo, kaikki tarpeellinen mitä olen halunnut hankkia ja jää rahaa vähän säästöönkin. Silti ajan uudella MW:llä koska en halunnut maksaa mistään turhasta vaan hinta/laatu ratkaisi. Olisinko onnellisempi ja hoituisiko omat pienehköt ajoni, Keskisen reissut ja sen semmoiset paremmin autolla, jonka maskissa olisi neljä rengasta tai tähti? Tuskimpa. Eikä toi Stilo nyt niin huono autokaan ole......Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.


    • heikki

      Olen kuluttamisessani laatutietoinen, ja minäkin laitan rahaa hifiin, vaatteisiin, ulkomaanmatkoihin, tietotekniikkaan, ulkona syömiseen ja sen sellaiseen. Ja näissä asioissa satsaan nimenomaan laatuun. Mielestäni autoiluun investoiminen ei ylipäätään ole järkevää, mutta jos valitsee autoilun, Fiat on oikein tyylikäs ja laadukas auto hintaisekseen silloin, kun autoilua ei ota yhdeksi kulutuksensa painopistealueista. Olen akateeminen mies ja tulotasoni on sangen hyvä, mutta ei kuitenkaan niin korkea, että minulla olisi vara hankkia kaiken muun kulutukseni lisäksi tavallista kalliimpi auto, koska se söisi varoja muusta antoisammasta laadukkaasta kuluttamisesta. Ja täytyyhän tässä kylmässä maassa asuakin ja ylläpitää perheen arkimenoja. Missään nimessä en tinkisi muusta laatukuluttamisestani autoilun hyväksi. Fiatit ovat muuten mielestäni laatuautoja hintaluokassaan. Isompi raha ei mielestäni antaisi mitään sellaista paremmuutta Fiatiin (tai mihin tahansa muuhun saman hintaluokan autoon) verrattuna, että haluaisin siitä maksaa, vaikka olisi mahdollsuuskin. Mutta kukin tekee omat valintansa.

    • sitä

      autoonkin vähän enemmän meni kuin kymppi kun uuden Stilo MW:en ostin, mutta niinkuin pari edellistäkin totesi, että kyllä tässä samalla maksetaan omakotitaloa ja elätetään viisihenkistä perhettä.
      Kotihifikin on kunnossa ja rahat riittää.
      Auto vastaa laadultaan hintaansa, ja se on tärkeintä tässä vaiheessa.

    • 15kuusi

      Hienoja vastauksia tässä ketjussa. Itse en ymmärrä Fiatin vähättelyä, minustakin se on ihan asiallinen peli. Viime aikoina ovat vain yrittäneet saksalaistaa sitä liikaa (mm. Stilon muotoilu). Fiatin omistajat vaikuttavat täysipäisiltä ihmisiltä!

    • kalaan

      minäkin uudehkolla MW:llä ajelen että rahat riittävät niin etelänmatkailuun kuin kalareissuihin Norjan tuntureille. Kannattaa ostaa edullista niin jää rahaa intohimoisiin harrastuksiin.

      • järki peli

        itselläni myös kohta uusi fiat punto (perusmalli), halpa auto joka kulkee höyryillä ja ajaa asiansa.tarvitsen autoa työssäni, muuten en omistaisi autoa laisinkaan. oma harrastukseni on moottoripyörät,satsaan rahojani enemmän niihin (kalliit vakuutukset,ajovarusteet,huollot/varaosat ym..)ja ajeleminenkaan ei ole ilmaista.fiatiin sain järkevän/pienen kuukausierän ja pienen koron joten edelliseen vw:hen verrattuna,rahaa jää nyt enemmän muuhun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      311
      3601
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      267
      2068
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1439
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1343
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1309
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1197
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      47
      1014
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe