Uskikset ovat teeskentelijöitä

Nyt on uskovien mahdollista osoittaa uskonsa. Ei minulle, vaan Jumalalle.

Antakaa minulle 1000 euroa kukin. Mikäli ette näin tee, rikotte Jeesuksen suoraa käskyä vastaan, palvotte mammonaa ja joudutte helvettiin.

Matt. 5:42
"Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta."

Luuk. 6:30
"Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie."

Matt. 6:24
"Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa."

2. Kor. 9:7
"... sillä iloista antajaa Jumala rakastaa."

Jeesus ei anna mitään ehtoja noihin käskyihin. Silläkään ei ole väliä, onko pyytävä tarpeessa vai ei, sillä Jeesus käski antamaan jokaiselle, joka pyytää. Oletko uskossa vai et? Totteletko jumalaasi vai et? Hän näkee sydämeesi ja tietää, jos olet tekopyhä valehtelija. Luettuasi tämän Sinun on annettava 1000 euroa tai jouduttava helvettiin.

Tilinumeron annan sähköpostitse: [email protected]


Master Eq

23

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apostoli35

      Ajatuksella.

      2. Kor. 9:7
      "... sillä iloista antajaa Jumala rakastaa."

      Jos antaa helvetinpelosta, ei ole iloinen antaja.
      Sinulla ei myöskään ole virallista keräyslupaa, joten voisin ilmiantaa sinut luvattomasta keräyksestä, jossa on jopa uhkauksen maku:"Anna tai joudut helvettiin."

      Valitan, taivaspaikkaa ei ansaita rahalla, sorrut anekauppaan, mutta armo ei ole kaupan. Se on ilmaista.

      • yksi niitä

        jotka ihan alvariinsa jankkaavat rakastavansa ihan kaikkia. Eikös sinun pitäisi nyt ilosta vollottaen kerätä niitä rahoja rakastamallesi Mister Masterille, kun noin pääset auttamaan?


      • Oikeudessa


    • pallokala

      No niin, siinähän se relevantti vastaus tulikin jo.

    • Taiska

      Ilman uskoa on Ateismikin teeskentelyä.
      Teeskentelyksi sen huomaa erityisen epäuskottavista perusteista johtuen.
      Mikäli ate kuitenkaan ei tätä usko on parasta terapiaa mennä etsimään itsellensä ammattikoulutuksen saanutta työhönottajaa. Varsinkin ruumiillisessa työssä ihmisen uskottavuus lisääntyy ja turhat uskomukset karisevat sitä mukaa kuin ruumiillisesti väsyy.

      • Minä pyydän Sinulta rahaa.

        Miksi et noudata Herrasi käskyä, vaan kieltäydyt? Syyllistyt ahmeuteen, joka on perisynti. Luuletko, että Herrasi rakastaa Sinua nyt?

        Matt. 5:40-42
        =============
        "Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta."

        Pyysin vain 1000 euroa. Sinun olisi pitänyt vapaaehtoisesti tarjota 2000. Kutsutko itseäsi nyt kristityksi?


        Master Eq


      • teeskentelemättömyydestämme...

        Uskikset ja atet ovat teeskentelijöitä. Anostikot ovat rehellisiä. He kun sanovat, etteivät tiedä.
        " Herra, minä uskon. Auta minua epäuskossani."
        " En ole saanut todistetta jumalasta. En usko. Jos saan, uskon"


      • Elwen
        teeskentelemättömyydestämme... kirjoitti:

        Uskikset ja atet ovat teeskentelijöitä. Anostikot ovat rehellisiä. He kun sanovat, etteivät tiedä.
        " Herra, minä uskon. Auta minua epäuskossani."
        " En ole saanut todistetta jumalasta. En usko. Jos saan, uskon"

        tiukassa muodossa sisältää merkillisen olettamuksen, ettei jumalasta voi saada tietoa. Ilmeisesti siinäkään tapauksessa, että jumala on olemassa ja ryhtyy tehokkaasti jakamaan tietoa itsestään.


      • Taiska
        MasterEq kirjoitti:

        Minä pyydän Sinulta rahaa.

        Miksi et noudata Herrasi käskyä, vaan kieltäydyt? Syyllistyt ahmeuteen, joka on perisynti. Luuletko, että Herrasi rakastaa Sinua nyt?

        Matt. 5:40-42
        =============
        "Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta."

        Pyysin vain 1000 euroa. Sinun olisi pitänyt vapaaehtoisesti tarjota 2000. Kutsutko itseäsi nyt kristityksi?


        Master Eq

        Ystäväiseni.
        Ymmärräthän sinä tilanteeni.
        Itsekin elän lainatulla . Kuinka vaatisit minua lainaamaan vielä sinuakin varten?
        Pankit ovat sinuakin varten joten tee niinkuin minäkin opiskelijatyttönen olen tehnyt ja lainaa sieltä omiin nimiisi!


      • suvipomppa
        teeskentelemättömyydestämme... kirjoitti:

        Uskikset ja atet ovat teeskentelijöitä. Anostikot ovat rehellisiä. He kun sanovat, etteivät tiedä.
        " Herra, minä uskon. Auta minua epäuskossani."
        " En ole saanut todistetta jumalasta. En usko. Jos saan, uskon"

        Mitä muille valitat ellet ole saanut!
        Vai kärsitkö jakomielisyydestä?


      • Taiska kirjoitti:

        Ystäväiseni.
        Ymmärräthän sinä tilanteeni.
        Itsekin elän lainatulla . Kuinka vaatisit minua lainaamaan vielä sinuakin varten?
        Pankit ovat sinuakin varten joten tee niinkuin minäkin opiskelijatyttönen olen tehnyt ja lainaa sieltä omiin nimiisi!

        Jos köyhällä leskivaimollakin on varaa tehdä Jumalan mielen mukaisesti, niin eikö sitten sinulla?

        Mark. 12:41-44
        ==============
        "Jeesus istuutui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka ihmiset panivat siihen rahaa. Monet rikkaat antoivat paljon. Sitten tuli köyhä leskivaimo ja pani arkkuun kaksi pientä lanttia, yhteensä kuparikolikon verran. Jeesus kutsui opetuslapset luokseen ja sanoi heille: Totisesti: tämä köyhä leski pani uhriarkkuun enemmän kuin yksikään toinen. Kaikki muut antoivat liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hänellä oli, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi."

        Jeesus käskee siis sinun noudattamaan tahtoaan, niin hän pitää sinusta huolen. Luotatko Jeesukseen? Luotatko siihen, että jos annat rahasi minulle, Jumala kyllä korvaa sen sinulle ja pitää sinusta huolen, koska hän itse käski antamaan?

        Saatat ajatella, ettei sinulla ole varaa tuollaiseen. Muista kuitenkin, mitä Jeesus opettaa Jumalan huolenpidosta:

        Matt. 6:25-33
        =============
        "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

        Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin."

        Joten, minä pyydän Sinulta 1000 euroa. Minä pyydän. Jeesuksesi käski Sinun iloisin mielin antamaan, vieläpä enemmän, kuin pyydän. Hän nimenomaan kumosi jo etukäteen ahneen mielesi selityksen "ei ole varaa."

        Tilinumeron saa täältä: [email protected]

        Master Eq


      • teeskentele...
        suvipomppa kirjoitti:

        Mitä muille valitat ellet ole saanut!
        Vai kärsitkö jakomielisyydestä?

        Lainausmerkeissä olleet kuvastaisivat aten ja krisun järkevää perussuhtautumista. Eivät olleet oma mielipiteitäni.
        Mitä jakomielsyyten tulee, nin ole väärä henkilö arvioimaan. Eikö hullu itse viimeksi tiedä olevansa hullu. Tosin mulla onlääkärin allekirjoitus paperissa jossa on ruksattu kohdat "Ei mielenterveysongelmaa" ja "Ei alkoholiongelmaa" Terveen paperit. Onko sulla.


      • Taiska
        teeskentele... kirjoitti:

        Lainausmerkeissä olleet kuvastaisivat aten ja krisun järkevää perussuhtautumista. Eivät olleet oma mielipiteitäni.
        Mitä jakomielsyyten tulee, nin ole väärä henkilö arvioimaan. Eikö hullu itse viimeksi tiedä olevansa hullu. Tosin mulla onlääkärin allekirjoitus paperissa jossa on ruksattu kohdat "Ei mielenterveysongelmaa" ja "Ei alkoholiongelmaa" Terveen paperit. Onko sulla.

        Olen niin terve tyttö ettei ole tarvinnut lääkärissä käydä tutkimassa.

        Joten ei ole niitä terveen papereita vielä tarvinnut hankkia.

        Sinulla on ollut hilkunkilkun kun on pitänyt asia lääkärillä varmistuttaa?


      • sammahäär
        Taiska kirjoitti:

        Olen niin terve tyttö ettei ole tarvinnut lääkärissä käydä tutkimassa.

        Joten ei ole niitä terveen papereita vielä tarvinnut hankkia.

        Sinulla on ollut hilkunkilkun kun on pitänyt asia lääkärillä varmistuttaa?

        Voipihan se olla hilikulla. Itse kun en ole asiantuntija pollalogiassa. Mulla testi vaan liittyy ammattiin. Firma yrittänee pitää pahimmat hourupäät ulkona, ettei sattuisi vahinkoja.
        Iloista kesää neitokaiselle.


      • Taiska kirjoitti:

        Ystäväiseni.
        Ymmärräthän sinä tilanteeni.
        Itsekin elän lainatulla . Kuinka vaatisit minua lainaamaan vielä sinuakin varten?
        Pankit ovat sinuakin varten joten tee niinkuin minäkin opiskelijatyttönen olen tehnyt ja lainaa sieltä omiin nimiisi!

        Niissä sanotaan anna jokaiselle joka sinulta pyytää ja anna sille joka pyytää.
        Muttei mitä tahansa jota pyydetään.


      • Apostoli35
        MasterEq kirjoitti:

        Jos köyhällä leskivaimollakin on varaa tehdä Jumalan mielen mukaisesti, niin eikö sitten sinulla?

        Mark. 12:41-44
        ==============
        "Jeesus istuutui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka ihmiset panivat siihen rahaa. Monet rikkaat antoivat paljon. Sitten tuli köyhä leskivaimo ja pani arkkuun kaksi pientä lanttia, yhteensä kuparikolikon verran. Jeesus kutsui opetuslapset luokseen ja sanoi heille: Totisesti: tämä köyhä leski pani uhriarkkuun enemmän kuin yksikään toinen. Kaikki muut antoivat liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hänellä oli, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi."

        Jeesus käskee siis sinun noudattamaan tahtoaan, niin hän pitää sinusta huolen. Luotatko Jeesukseen? Luotatko siihen, että jos annat rahasi minulle, Jumala kyllä korvaa sen sinulle ja pitää sinusta huolen, koska hän itse käski antamaan?

        Saatat ajatella, ettei sinulla ole varaa tuollaiseen. Muista kuitenkin, mitä Jeesus opettaa Jumalan huolenpidosta:

        Matt. 6:25-33
        =============
        "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

        Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin."

        Joten, minä pyydän Sinulta 1000 euroa. Minä pyydän. Jeesuksesi käski Sinun iloisin mielin antamaan, vieläpä enemmän, kuin pyydän. Hän nimenomaan kumosi jo etukäteen ahneen mielesi selityksen "ei ole varaa."

        Tilinumeron saa täältä: [email protected]

        Master Eq

        "Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin."

        Etsitkö sinä ennen kaikea Jumalan valtakuntaa?
        Vai oletko kuten fariseukset, jotka pyrkivät saamaan Jeesuksen lankaan epäuskossaan monellakin tavalla?

        Näkemykseni on, että yrität jatkuvasti löytää syyn jonka nojalla voit "ristiinnaulita" kristityn.
        Se ei ole oikea motiivi avunpyynnön esittämiselle.


    • Etkö ymmärrä, että kristitty seuraa Uuden Testamentin oppeja teoreettisesti? Kristitty haluaa vain päteä ja näyttää toisille olevansa parempia kun seuraa joitain niistä opeista.

      Ellet saa rahaa, niin silloin tällä palstalla ja sinun viestisi lukeneet kristityt ovat itsepetoksessa eläviä, koska he palvovat ja rakastavat rahaa ja mammonaa enemmän kuin omaa jumalaansa. Hedelmistään puu tunnetaan.

      • todistit

        juuri, kuinka vähän raamatusta ymmärrät mitään


    • Nimimerkki

      Varmaan joitain tosikristittyjäkin lukee tätä palstaa ja toimii Jeesuksen sanan mukaisesti.

      Paljonko olet tähän mennessä saanut, Master? Varmaan aika paljon, sillä eiväthän uskovat tietenkään ole tekopyhiä, eiväthän?

      • Kun kirjoitan tätä, on viestiketjua luettu yhteensä 1043 kertaa.

        Näistä saattaa olla uskovaisten käyntejä vaikkapa kolmannes, eli 350. Jos jokainen uskovainen on tehnyt kaksi visiittiä, niin vain 175 uniikkia tosikristittyä on lukenut tämän ketjun.

        Sähköpostitse on tullut yhteydenottojoja toistaiseksi 0 kpl. Rahaa olen nöyrästä pyynnöstäni huolimatta saanut 0 eur. Kuten aloitinkin ketjuni, olen edelleen samaa mieltä, että kristityt ovat teeskentelijöitä.

        Hyvin on Jeesuksen sana mennyt perille:
        "Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie." (Luuk. 6:30)


        Master Eq


      • jeesusteleva kiihko hihhuli...
        MasterEq kirjoitti:

        Kun kirjoitan tätä, on viestiketjua luettu yhteensä 1043 kertaa.

        Näistä saattaa olla uskovaisten käyntejä vaikkapa kolmannes, eli 350. Jos jokainen uskovainen on tehnyt kaksi visiittiä, niin vain 175 uniikkia tosikristittyä on lukenut tämän ketjun.

        Sähköpostitse on tullut yhteydenottojoja toistaiseksi 0 kpl. Rahaa olen nöyrästä pyynnöstäni huolimatta saanut 0 eur. Kuten aloitinkin ketjuni, olen edelleen samaa mieltä, että kristityt ovat teeskentelijöitä.

        Hyvin on Jeesuksen sana mennyt perille:
        "Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie." (Luuk. 6:30)


        Master Eq

        Ei siinä vielä mitään ettei Raamatun sanomaa ymmärrä, mutta jos ei pysty näkemään tässäkään asiassa muuta kuin yhden puolen, niin aika köyhää.

        Ei sitten ole tullut mieleen, että uskikset ovat jo kaikki rahat lahjoittaneet parempiin kohteisiin, kehitysmaihin, eikä heillä ole rahaa ahneiden ja röyhkeiden ateistiparkojen rahoittamiseen, tai he ovat muuten vaan köyhii.

        Teidänkin kannattaisi alkaa panostaa siihen "aarteeseen taivaissa", jota ei ruoste ym. tuhoa.

        Tässä oli minun lahjani sinulle, joka on myös paljon arvokkaampi kuin yksi kiloeuro.
        :)


    • Et sä nyt noin voi pyytää 1000 euroa, tämä pyyntö on osoitettu kaikille tämän lukeneille myös minulle ja mä tarjoan yhden markan!
      Ellei sitten joku muu täällä halua antaa mun puolesta?

      Muistat sä sen radiomainoksen joka tuli joskus ennen euroaikaa,olen halunnut soveltaa sitä siitä lähtien kun kuulin sen.Kiitos että tarjoat nahdollisuuden.Nyt kun ollaan euroissa se olisi 17 senttiä, pyöristetään kahteenkymmeneen. Sen voit hakea puhelinkioskista puhelinluettelon alta Satakunnankadulta Tampereelta.
      Tarkempi sijainti on tuomiokirkonlähellä vastapäätä Hemingwaysia ja Hotelli Pinjaa vieressä on kahvila nimi taisi olla Aamurusko.

      Niin niissä sanotaan anna sille joka sinulta pyytää.Ei sanota anna mitä tahansa sinulta pyydetään.Nyt varmaan tarkoitat että minun pitäisi antaa 2000.
      No tässä tulee neuvo.Kun klikkaat profiilia niin näet mitä vaaditaan pelastumista varten ja sen lisäksi kannattaa hankkia elävä seurakuntayhteys uudestísyntyneitten kristittyjen joukossa.On tämä neuvo yli 2000:en arvoinen.

    • Apostoli35

      Ajatuksella:

      3 Kun mies näki Pietarin ja Johanneksen menossa temppeliin, hän pyysi heiltä almua. 4 Pietari loi katseensa häneen, samoin Johannes, ja Pietari sanoi: "Katso meihin." 5 Mies katsoi tarkkaavasti odottaen saavansa heiltä jotakin. 6 Mutta Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa minulla ei ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan. Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele." 7 Hän tarttui miestä oikeasta kädestä ja auttoi hänet ylös, ja siinä samassa mies sai voimaa jalkoihinsa ja nilkkoihinsa. 8 Hän hypähti pystyyn, seisoi jalkojensa varassa ja käveli, ja hän tuli heidän kanssaan temppeliin, hyppeli kulkiessaan ja ylisti Jumalaa. 9 Kaikki näkivät, kuinka hän käveli ja ylisti Jumalaa. 10 He tunsivat hänet samaksi mieheksi, joka oli istunut Kauniillaportilla kerjäämässä, ja olivat hämmästyksestä suunniltaan sen johdosta, mitä hänelle oli tapahtunut."

      Haluatko 1000 euroa, vai pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa? Minun pelastukseni ei enää ole antamisesta kiinni, mutta sinun on siitä, että kumman otat vastaan? Jeesuksen Kristuksen vai kultaa ja hopeaa? Olet kuten tuo rampa. Odotat saavasi Jeesuksen seuraajilta maallista hyvää, mutta me tarjoamme sinulle Kristusta.
      Kieltäydytkö?

      Itsellänikään ei ole 1000 euroa, eli kultaa ja hopeaa. Noudatan siis Pietarin esimerkkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe