Hei!
Osaisiko kukaan kertoa mistä löytäisin hyvän reklamaatio ohjeen. Hain jo googlella, mutta tulokset olivat surkeat.
Olen tekemässä reklamaatiota erääseen liikkeeseen kenkienoston tiimoilta.
Yst.
Maarit
Reklamaatio ohje
5
23891
Vastaukset
- liikeeseen
Sanotaan, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Miksi et siis ota kenkiä mukaan ja kävele suoraan liikkeeseen sellaiseen aikaan, että myymälävastaava/kauppias on itse paikalla. Kokemuksesta voin sanoa, että suoralla yhteydenotolla saat aikaan enemmän. Ja eritoten nopeammin. Kengät tuskin ovat aiheuttaneet muuta kuin mielipahaa sinulle, eivät siis tuhonneet toisen tai kolmannen tahon omaisuutta, joten suurempaa korvausta et voi saada kuin uudet kengät tai vanhat korjattuna, mielipahasta ei maassamme korvauksia saa. Muistat, että kaupalla on oikeus korjata virheensä.
- Hmm?
Reklamaatio saa olla vapaamuotoinen, ei siihen mitään kaavaketta tarvitse etsiä.
- eräs vaan
Itse olen käyttänyt seuraavan tapaista mallia niitä parina kertana, kun olen joutunut antamaan negatiivistä palautetta:
Tuote/palvelu/tilanne josta reklamoin (mahdollisimman tarkasti)
asia jonka vuoksi reklamoin
tarkempi selostus tilanteesta, jossa reklamaatio tuli esiin.
vaatimukseni miten asia hoidetaan
eli esimerkiksi (ko esimerkki täysin keksitty)
Firma x
asiakasvalvelu
yritystie3
Reklamaatio
Hyla piimä valmistuspäivä xx.xx.xxxx parasta ennen päivä yy.yy.yyyy. Valmistustunnus S004.
Piimässä on outo sivumaku
Ostin eilen kaupasta yy piimäpurkin, kun avasin purkin nenäni tavoitti heti oudon hieman makean, ehkä jopa marjaisan tuoksun. Väriltään ja koostumukseltaan piimä näytti normaalilta. En uskaltautunut maistamaan tuotetta.
Mistäköhän voisi olla kyse. Voisitteko selvittää onko tuotteen valmistuksessa tai kuljetuksessa ja säilytyksessä syntynyt jokin virhe joka aiheuttaa oudobn hajun? Haluaisin myös pienen korvauksen koska piimä jäi juomatta.
Ystävällisin terveisin
y n
Yhteystiedot - Päivittäin
Moi,
Yleisesti ottaen reklamaation pitäisi edetä seuraavalla tavalla:
1. Menet tuotteen myyneeseen liikkeeseen
2. Myyjä/kassa/infopiste (suurissa kaupoissa info) ottaa reklamaation vastaan ( - se5
itse olen laittanut reklaamation valmistajalle esim. ostin kerran lihapihvi pakkauksen ja siinä ei ollut sitä määrää pihvejä mitä piti olla. Laitoin reklamaation atrialle ja sieltä sain sitten tarpeellista tavaraa ja lahjakortin. että miumimmin kannattaa laitata sinne valmistajalle kuin liikkeelle. Saa paremmat korvaukset siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.671666Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1621379- 881222
- 1201194
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te481086- 68842
- 104825
Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-186732Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi92717Mitä vastaat jos
Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍36654