Monia eri teitä?

Kuulin, että eräs "tuttava" oli sanonut, että kaikki eri hengellisyydet pelastaa, kun vain uskoo Jeesukseen.

weha: "Voi vain kysyä, että opettaako Pyhä Henki sitten eritavalla toisille? Voiko katsella sitten oman porukan, aina omiin luuloihin?.
Jos asia olisi noin, en kävisi missään seuroissa, enkä hengellisissä tilaisuuksissa. Mitä hyötyisi mennä kuulemaan kun sedät puhuvat omiaan;)
-Ihan hassulle kuulostaa tuo vallalla oleva käsitys, eri hegellisyyksissä. Mä oon Seurakunnassani kuullut ja Raamatusta lukenut, aivan muuta.

20

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa myös sanotaan: Matt.7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

      Pyhän Hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan.

      Joh.14:23. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: joka minua rakastaa, se pitää minun sanani; ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä, ja asumme hänen tykönänsä.
      24. Joka ei minua rakasta, ei se minun sanojani kätke: ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän joka minun lähetti.
      25. Näitä olen minä teille puhunut, ollessani teidän kanssanne.

      Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.

      • sanotaan

        myös, että kerran taivaassa on uskovia kaikista kielistä ja kansanheimoista. Koska lestatiolaisia on vaan täällä pohjoismaissa, ei taivas täyty heistä.
        Muita uskovia , jotka ovat tehnet lähetystyötä ja
        menneet eri puolille maapalloa on paljon, mm
        baptisteja, helluntailaisia, metodisteja ym.
        Mitenkähän vll:laisten käy, kun eivät ole totel-
        leet vapahtajan käskyä: Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeljumia kaikille luoduille.
        Jos te minua rakastatte, niin te täytätte minun
        taivaallisen Isäni tahdon.
        Olisi Wehalla ja hänen joukollaan parannuksenteon paikka.


      • sanotaan kirjoitti:

        myös, että kerran taivaassa on uskovia kaikista kielistä ja kansanheimoista. Koska lestatiolaisia on vaan täällä pohjoismaissa, ei taivas täyty heistä.
        Muita uskovia , jotka ovat tehnet lähetystyötä ja
        menneet eri puolille maapalloa on paljon, mm
        baptisteja, helluntailaisia, metodisteja ym.
        Mitenkähän vll:laisten käy, kun eivät ole totel-
        leet vapahtajan käskyä: Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeljumia kaikille luoduille.
        Jos te minua rakastatte, niin te täytätte minun
        taivaallisen Isäni tahdon.
        Olisi Wehalla ja hänen joukollaan parannuksenteon paikka.

        samaa elävää uskoa ollut ja on muuallakin maailmassa, kun pohjoismaissa. Evankeliumia viemme sitä mukaan kun Jumala ovia avaa:
        http://www.srk-oulu.net/


        Myös pienenä kuolleet vauvat, ovat taivaan kirkkaudessa.

        Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.

        Minä uskon että Pyhä Henki jatkaa Kristuksen työtä maailmassa ja kutsuu, kokoaa ja valaisee kaikki uskovat. Minä en usko että Pyhä Henki ja kaikkivaltias Jumala kutsuu ja johdattaa omat lampaansa eri laitumille vaan ne kaikki johdatetaan samaam laumaan jossa Jeesus puhuu Henkensä kautta. Tuo uskovien joukko muodostaa Kristuksen ruumiin täällä maan päällä. Jumalan lapsilla on keskenäinen rakkaus ja yhteys ja Jeesuksen veri kiertää tuossa ruumiissa ja puhdistaa kaikesta synnistä. "Jotka ei meitä kuule ovat eri hengen lapsia". Näin selkeä on rajanteko. Näin tulisi kaikkien uskoa ja opettaa elävästä seurakunnasta. Yksi Paimen (joka ei puhu ja opeta eri tavalla eri paikoissa) ja yksi lauma joka tuntee Hänen äänen mutta eivät seuraa toisia ääniä. Kaikki muut on eriseuroja. Ei missään eriseurassa ole Pyhä Henki ja ei siellä kukaan voi uskoa mitä Henki seurakunnille sanoo, vaan ne kaikki hakeutuvat sellaiseen porukkaan jossa saa uskoa omiin luuloihinsa.

        Ei eriseuraiset ja lihalliset ihmiset voi saarnata että "Jumalan valtakunta on lähestynyt, uskokaa evankeliumi", sillä ei he tunne Jumalan Henkeä ja näin ollen aina kokevat että puhe Jumalan valtakunnasta on ihmiseen sitoomista.

        Jos synnit ovat anteeksi, pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.

        Yksi Lauma


        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.


      • weha kirjoitti:

        samaa elävää uskoa ollut ja on muuallakin maailmassa, kun pohjoismaissa. Evankeliumia viemme sitä mukaan kun Jumala ovia avaa:
        http://www.srk-oulu.net/


        Myös pienenä kuolleet vauvat, ovat taivaan kirkkaudessa.

        Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.

        Minä uskon että Pyhä Henki jatkaa Kristuksen työtä maailmassa ja kutsuu, kokoaa ja valaisee kaikki uskovat. Minä en usko että Pyhä Henki ja kaikkivaltias Jumala kutsuu ja johdattaa omat lampaansa eri laitumille vaan ne kaikki johdatetaan samaam laumaan jossa Jeesus puhuu Henkensä kautta. Tuo uskovien joukko muodostaa Kristuksen ruumiin täällä maan päällä. Jumalan lapsilla on keskenäinen rakkaus ja yhteys ja Jeesuksen veri kiertää tuossa ruumiissa ja puhdistaa kaikesta synnistä. "Jotka ei meitä kuule ovat eri hengen lapsia". Näin selkeä on rajanteko. Näin tulisi kaikkien uskoa ja opettaa elävästä seurakunnasta. Yksi Paimen (joka ei puhu ja opeta eri tavalla eri paikoissa) ja yksi lauma joka tuntee Hänen äänen mutta eivät seuraa toisia ääniä. Kaikki muut on eriseuroja. Ei missään eriseurassa ole Pyhä Henki ja ei siellä kukaan voi uskoa mitä Henki seurakunnille sanoo, vaan ne kaikki hakeutuvat sellaiseen porukkaan jossa saa uskoa omiin luuloihinsa.

        Ei eriseuraiset ja lihalliset ihmiset voi saarnata että "Jumalan valtakunta on lähestynyt, uskokaa evankeliumi", sillä ei he tunne Jumalan Henkeä ja näin ollen aina kokevat että puhe Jumalan valtakunnasta on ihmiseen sitoomista.

        Jos synnit ovat anteeksi, pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.

        Yksi Lauma


        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.

        Toisinopettavaa ei saa edes hengellisesti tervehtiä:

        10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
        11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.

        Edelleen: 1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        On olemassa Pyhän Hengen virka, jonka Jeesus omilleen antoi:

        Ei voi antaa jos ei itsellä ole, nimittäin Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).

        2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
        1. Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.


      • sanotaan kirjoitti:

        myös, että kerran taivaassa on uskovia kaikista kielistä ja kansanheimoista. Koska lestatiolaisia on vaan täällä pohjoismaissa, ei taivas täyty heistä.
        Muita uskovia , jotka ovat tehnet lähetystyötä ja
        menneet eri puolille maapalloa on paljon, mm
        baptisteja, helluntailaisia, metodisteja ym.
        Mitenkähän vll:laisten käy, kun eivät ole totel-
        leet vapahtajan käskyä: Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeljumia kaikille luoduille.
        Jos te minua rakastatte, niin te täytätte minun
        taivaallisen Isäni tahdon.
        Olisi Wehalla ja hänen joukollaan parannuksenteon paikka.

        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        Raamattu ei opeta, että voitaisiin välit selvittää yksin Jumalan kanssa:

        Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?

        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.

        Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.

        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

        Tuomitsemisen valta on yksin Jumalalla ja siksipä se Raamatun lain sana tuomitseekin.

        Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla Jumalan seurakunnassa.
        Lammas on myös laumaeläin. Sinulle on Raamatusta osoitettu, että on yksi lauma.

        Juuri tänään oli rakkaan veljen saarna tuosta aiheesta, josta puhut. Painoin sen tarkkaan mieleen.

        Otan muutaman otteen: "Ymmärrä tai ole ymmärtämättä, ja se jää ymmärtämättä, ellei Jumala ymmärrystä anna."

        Jeesuksellako on valta antaa syntejä anteeksi?

        Jo opetuslapset saarnasivat: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus uskokaa evankeliumi". Mikä lähestyi ja kenen toimesta?


        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Kenelle Jeesus vallan antoi antaa syntejä anteeksi?


        5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi... 8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?

        Tapahtuuko tämä Pyhän Hengen viran kautta?


        Oli paljon puhuja veljillä tänään kerrotavaa, oli opetusta ja sitä evankeliumia sai uskoa. Niinhän sitä on sanottu, vaikkei muuta seuroista muistaisi, niin ainakin sen, kun siellä annettiin syntejä anteeksi.


      • itserakasta
        weha kirjoitti:

        samaa elävää uskoa ollut ja on muuallakin maailmassa, kun pohjoismaissa. Evankeliumia viemme sitä mukaan kun Jumala ovia avaa:
        http://www.srk-oulu.net/


        Myös pienenä kuolleet vauvat, ovat taivaan kirkkaudessa.

        Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.

        Minä uskon että Pyhä Henki jatkaa Kristuksen työtä maailmassa ja kutsuu, kokoaa ja valaisee kaikki uskovat. Minä en usko että Pyhä Henki ja kaikkivaltias Jumala kutsuu ja johdattaa omat lampaansa eri laitumille vaan ne kaikki johdatetaan samaam laumaan jossa Jeesus puhuu Henkensä kautta. Tuo uskovien joukko muodostaa Kristuksen ruumiin täällä maan päällä. Jumalan lapsilla on keskenäinen rakkaus ja yhteys ja Jeesuksen veri kiertää tuossa ruumiissa ja puhdistaa kaikesta synnistä. "Jotka ei meitä kuule ovat eri hengen lapsia". Näin selkeä on rajanteko. Näin tulisi kaikkien uskoa ja opettaa elävästä seurakunnasta. Yksi Paimen (joka ei puhu ja opeta eri tavalla eri paikoissa) ja yksi lauma joka tuntee Hänen äänen mutta eivät seuraa toisia ääniä. Kaikki muut on eriseuroja. Ei missään eriseurassa ole Pyhä Henki ja ei siellä kukaan voi uskoa mitä Henki seurakunnille sanoo, vaan ne kaikki hakeutuvat sellaiseen porukkaan jossa saa uskoa omiin luuloihinsa.

        Ei eriseuraiset ja lihalliset ihmiset voi saarnata että "Jumalan valtakunta on lähestynyt, uskokaa evankeliumi", sillä ei he tunne Jumalan Henkeä ja näin ollen aina kokevat että puhe Jumalan valtakunnasta on ihmiseen sitoomista.

        Jos synnit ovat anteeksi, pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.

        Yksi Lauma


        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.

        Kyllä itserakkaus oikein paistaa Wehan kirjoituk-
        sesta. Vai ME olemme oikeassa uskossa.
        Meinaatko todella, että lapsenuskossa kuolleet korvaavat lestatiolaisten kiintiön taivaassa kun te olette tottelemattomia Jeesuksen lähetyskäskylle.
        No turhaahan sitten lähetyskäskyä annettiin, jos
        vauvana kuolleet riitäisivät täyttämään taivaan.
        No mitenkäs, kun täällä on opetettu, että kastamattomina he joutuvat helvettiin?
        Senkö takia te ette viitsi tehdä lähetystyötä kun
        sanot, että toisuskoista on kartettava. Naurettavaa opia.
        Tuommoinen oman vanhurskauden kanssa pöyhkeily
        ei kuulu Jeesuksen oppiin. Pelkäämpä pahasti, et-
        tä te olette siellä väärällä puolella, sillä
        Ramatussa sanotaan: Millä mitalla te mittaatte,
        sillä teillekin mitataan. ÄLKÄÄ TUOMITKO, ETTEI
        TEITÄ TUOMITTAISI.


      • itserakasta kirjoitti:

        Kyllä itserakkaus oikein paistaa Wehan kirjoituk-
        sesta. Vai ME olemme oikeassa uskossa.
        Meinaatko todella, että lapsenuskossa kuolleet korvaavat lestatiolaisten kiintiön taivaassa kun te olette tottelemattomia Jeesuksen lähetyskäskylle.
        No turhaahan sitten lähetyskäskyä annettiin, jos
        vauvana kuolleet riitäisivät täyttämään taivaan.
        No mitenkäs, kun täällä on opetettu, että kastamattomina he joutuvat helvettiin?
        Senkö takia te ette viitsi tehdä lähetystyötä kun
        sanot, että toisuskoista on kartettava. Naurettavaa opia.
        Tuommoinen oman vanhurskauden kanssa pöyhkeily
        ei kuulu Jeesuksen oppiin. Pelkäämpä pahasti, et-
        tä te olette siellä väärällä puolella, sillä
        Ramatussa sanotaan: Millä mitalla te mittaatte,
        sillä teillekin mitataan. ÄLKÄÄ TUOMITKO, ETTEI
        TEITÄ TUOMITTAISI.

        monia oikeita uskoja, vaan on yksi ainoa oikea usko ja yksi ainoa oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä. Tämä on raamatum opetus.

        Onhan sitä opetettu niin paljon kasteesta ja kastamattomien lasten helvettiin menosta ja se on raamatun mukaan väärä todistus. Se on Raamatun mukaan piskuinen lauma joka pelastuu, eli niitä ei oo kovin paljon, vaikka aikainsaatossa, se on paljon. Nooan aikanakin oli hyvin pieni seurakunta, eli vain kahdeksan pelastui veden kantamana. Ei niitä paljon ollut. Jeesuskin sanoi, että löytäneekö hän uskoa maanpäältä kun hän tulee. On turha vedota siis määriin ja suuriin joukkoihin, sillä päinvastoin on luvattu lopunaikoina vain suurempaa luopumusta, että moniaat uskosta luopuu.

        Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.

        Eihän meillä ihmisillä oo tuomiovaltaa, mutta Jumalan lain sana tuomitsee.

        Luehan se alustus uudestaan. Jos kaikki eri liikeiden pappisedät höpöttää ja opettaa eritavalla, mitä heitä hyödyttää kuulla?

        Mutta...mutta, on Pyhän Hengen virka ja se ei opeta eritavalla eripaikassa. Tämä on uskon asia, eikä järjen.


      • weha kirjoitti:

        monia oikeita uskoja, vaan on yksi ainoa oikea usko ja yksi ainoa oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä. Tämä on raamatum opetus.

        Onhan sitä opetettu niin paljon kasteesta ja kastamattomien lasten helvettiin menosta ja se on raamatun mukaan väärä todistus. Se on Raamatun mukaan piskuinen lauma joka pelastuu, eli niitä ei oo kovin paljon, vaikka aikainsaatossa, se on paljon. Nooan aikanakin oli hyvin pieni seurakunta, eli vain kahdeksan pelastui veden kantamana. Ei niitä paljon ollut. Jeesuskin sanoi, että löytäneekö hän uskoa maanpäältä kun hän tulee. On turha vedota siis määriin ja suuriin joukkoihin, sillä päinvastoin on luvattu lopunaikoina vain suurempaa luopumusta, että moniaat uskosta luopuu.

        Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.

        Eihän meillä ihmisillä oo tuomiovaltaa, mutta Jumalan lain sana tuomitsee.

        Luehan se alustus uudestaan. Jos kaikki eri liikeiden pappisedät höpöttää ja opettaa eritavalla, mitä heitä hyödyttää kuulla?

        Mutta...mutta, on Pyhän Hengen virka ja se ei opeta eritavalla eripaikassa. Tämä on uskon asia, eikä järjen.

        1.kor.13:6. Rakkaus, Ei hän vääryydestä iloitse, mutta hän iloitsee totuudesta"


      • kukoistaa
        weha kirjoitti:

        monia oikeita uskoja, vaan on yksi ainoa oikea usko ja yksi ainoa oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä. Tämä on raamatum opetus.

        Onhan sitä opetettu niin paljon kasteesta ja kastamattomien lasten helvettiin menosta ja se on raamatun mukaan väärä todistus. Se on Raamatun mukaan piskuinen lauma joka pelastuu, eli niitä ei oo kovin paljon, vaikka aikainsaatossa, se on paljon. Nooan aikanakin oli hyvin pieni seurakunta, eli vain kahdeksan pelastui veden kantamana. Ei niitä paljon ollut. Jeesuskin sanoi, että löytäneekö hän uskoa maanpäältä kun hän tulee. On turha vedota siis määriin ja suuriin joukkoihin, sillä päinvastoin on luvattu lopunaikoina vain suurempaa luopumusta, että moniaat uskosta luopuu.

        Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.

        Eihän meillä ihmisillä oo tuomiovaltaa, mutta Jumalan lain sana tuomitsee.

        Luehan se alustus uudestaan. Jos kaikki eri liikeiden pappisedät höpöttää ja opettaa eritavalla, mitä heitä hyödyttää kuulla?

        Mutta...mutta, on Pyhän Hengen virka ja se ei opeta eritavalla eripaikassa. Tämä on uskon asia, eikä järjen.

        Et näköjään tunne edes Raamattua kunnolla kun väität että vain vähän ihmisiä pelastuu.
        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI joukko jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja
        kielistä..
        Pelkäämpä pahoin, että teidän porukkanne puuttuu
        tästä joukosta, koska teitä ei ole kuin vähän täällä Pohjoimaissa.
        Laiskuuttanneko te ette tottele Jeesuksen lähetys-
        käskyä. Keskitytte vain todistamaan itsellenne, että te olette ainoat oikeassa uskossa olevat.
        Tällainen hengellinen ylpeys on tyypillistä fari-
        seuksille. Ne lestatiolaistenkin pappisedät
        opettavat eri tavalla ja tuomitsevat toisensa
        helvettiin. Eriseurat ovat juuri tyypillisiä vää-
        rän opin kannattajille. On vanhoillisia, esikoisia
        uusheränneitä, pikkuesikoisia ja kaikki ovat tois-
        tensa kurkussa kiinni. Selvää farsealaisuutta.


      • kukoistaa kirjoitti:

        Et näköjään tunne edes Raamattua kunnolla kun väität että vain vähän ihmisiä pelastuu.
        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI joukko jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja
        kielistä..
        Pelkäämpä pahoin, että teidän porukkanne puuttuu
        tästä joukosta, koska teitä ei ole kuin vähän täällä Pohjoimaissa.
        Laiskuuttanneko te ette tottele Jeesuksen lähetys-
        käskyä. Keskitytte vain todistamaan itsellenne, että te olette ainoat oikeassa uskossa olevat.
        Tällainen hengellinen ylpeys on tyypillistä fari-
        seuksille. Ne lestatiolaistenkin pappisedät
        opettavat eri tavalla ja tuomitsevat toisensa
        helvettiin. Eriseurat ovat juuri tyypillisiä vää-
        rän opin kannattajille. On vanhoillisia, esikoisia
        uusheränneitä, pikkuesikoisia ja kaikki ovat tois-
        tensa kurkussa kiinni. Selvää farsealaisuutta.

        En ole mikään ylpeä, mutta tiedän sen, ettei Jumala ole sekaseuraisuuden Jumala. Tästähän on kyllin puhuttu. (Lue alustus uudestaan).

        Jo Raamatun aikana oli hajaannuksia, niin miksei vieläkin? Eriseuroja on siten myös historian kuluessa meistäkin lähtenyt. Ei meidän puhujat opeta monella tavalla, vaan yhdellä tavalla. Pyhä Henki opettaa vain yhdella tavalla. Olet saanut kyllin tästäkin Raamatun kohtia, jos luet täällä ne kohdat, mitä olen Raamatusta ottanut. Olen minäkin ikäni "Mutu juttujen/väärän hengellisyyden parissa pyörinyt. Olen käynyt mm. Nokialla, jossa rukoiltiin VL:ien puolesta, että Jumalalla olisi paljon siellä töitä yms.
        Nyt oon kuitenkin saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten.

        Kuten sanoin, Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.1:17). Näin se on ajan saatossa, apostoleista asti, kulkeutunut meillekkin. Olen tuolla jossain tästä enempi kertonut, mutta eihän sitä tahdo ulkopuoliset uskoa. Kyllä uskovaisia on siten aikaansaatossa, sitten kertynytkin, lukuja, jota ei voi lukea. Laestadius, ei tätä uskoa perustanut, vaan herätyksen toi.


      • itse asia
        weha kirjoitti:

        En ole mikään ylpeä, mutta tiedän sen, ettei Jumala ole sekaseuraisuuden Jumala. Tästähän on kyllin puhuttu. (Lue alustus uudestaan).

        Jo Raamatun aikana oli hajaannuksia, niin miksei vieläkin? Eriseuroja on siten myös historian kuluessa meistäkin lähtenyt. Ei meidän puhujat opeta monella tavalla, vaan yhdellä tavalla. Pyhä Henki opettaa vain yhdella tavalla. Olet saanut kyllin tästäkin Raamatun kohtia, jos luet täällä ne kohdat, mitä olen Raamatusta ottanut. Olen minäkin ikäni "Mutu juttujen/väärän hengellisyyden parissa pyörinyt. Olen käynyt mm. Nokialla, jossa rukoiltiin VL:ien puolesta, että Jumalalla olisi paljon siellä töitä yms.
        Nyt oon kuitenkin saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten.

        Kuten sanoin, Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.1:17). Näin se on ajan saatossa, apostoleista asti, kulkeutunut meillekkin. Olen tuolla jossain tästä enempi kertonut, mutta eihän sitä tahdo ulkopuoliset uskoa. Kyllä uskovaisia on siten aikaansaatossa, sitten kertynytkin, lukuja, jota ei voi lukea. Laestadius, ei tätä uskoa perustanut, vaan herätyksen toi.

        Vaikka sinä kuinka LUULET olevasi ainoassa oikeassa uskossa niin totuus on se,että lestatiolaisia EI OLE KAIKISSA KANSOISSA, mikä on oikean uskon tunnus.
        Afrikassa, esim meru-heimon tai monen muun alkukantaisen heimon keskuudesa ei ole yhtään lestatiolaista mutta niissä on monia baptisteja, helluntailaisia ja muita ns vapaaseen suuntiin kuuluvaa.
        Et voi tehdä tyhjäksi sitä, että taivaassa on paljon enemmän muita kun lestatiolaisia, vaikka kuinka itseriittoisesti lyöt rintoihisi ja luulet olevasi oikeassa uskossa. Näinhän se fariseuskin
        teki, kun rukoili ja kiitti Jumalaa, ettei hän
        ole niinkuin nuo muut. Luuli olevansa parempi.
        TÄMÄ ON YLPEYTTÄ!!!!!


      • itse asia kirjoitti:

        Vaikka sinä kuinka LUULET olevasi ainoassa oikeassa uskossa niin totuus on se,että lestatiolaisia EI OLE KAIKISSA KANSOISSA, mikä on oikean uskon tunnus.
        Afrikassa, esim meru-heimon tai monen muun alkukantaisen heimon keskuudesa ei ole yhtään lestatiolaista mutta niissä on monia baptisteja, helluntailaisia ja muita ns vapaaseen suuntiin kuuluvaa.
        Et voi tehdä tyhjäksi sitä, että taivaassa on paljon enemmän muita kun lestatiolaisia, vaikka kuinka itseriittoisesti lyöt rintoihisi ja luulet olevasi oikeassa uskossa. Näinhän se fariseuskin
        teki, kun rukoili ja kiitti Jumalaa, ettei hän
        ole niinkuin nuo muut. Luuli olevansa parempi.
        TÄMÄ ON YLPEYTTÄ!!!!!

        juuri puhuttiin asiasta, että kuinka väärässä hengellisyydessä olevat, pitävät uskovaisia ylpeinä ja kerskaavina. Kuitenkaan emme ole ylpeitä, enmmekä kerskaa, vaan emme voi väärää todistusta ja puhetta antaa tässäkään, tai tulemme epäuskoisen synneistä itse osalliseksi...mutta, mutta, toisaalta kyllä kerskaamme Herrassa, joka on meidän kerskauksemme.

        Kun luemme Raamattua, samaa elävää uskoa julistivat jo apostolit.

        Muistat varmaan, kuinka Jeesus sanoi, että niinkuin Isä lähetti hänet, niin Jeesuskin lähettää meidät:

        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Kun mainostat tässä helluntailaisa erikoisesti, voin palauttaa sinut maanpinnalle. Teillä ei ole Kristuksen antamaa avaintenvaltaa, vaan opetatte "synergismiä", että siis ihminen voi sopia asiansa yksin Jumalan kanssa, jolloin seurakunta ja muut Jumalan lapset jäävät tarpeettomiksi. Noin oppettavat useat eri hengellisyydet ja villihenget maassamme. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa ihminen yksinään olisi uskoon tullut. Otetaan hieman lisää Raamattua:

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Lisäksi koko helluntailaisuus on mahdotonta sekaoppia, jo saman liikkeen sisällä. Esim. Ameriikassa, ne ovat jakautuneet pieniin soluihin, Pyhän hengen toiminnan vuoksi. Esim. Helluntailainen kaverini sanoi, että helluntaipuhuja voi pitää puheen ilmestyskirjasta, ja seuraavana päivänä toinen puhuja voi opettaa siitä eritavalla. Tiedän myös kokemuksesta, että toiset helluntaipuhujat opettavat henkikastetta ja toiset eivät, eli myös toiset puhujat opettavat kielilläpuhumista henkikasteen merkkinä, kun toiset eivät.

        Teitä ei tule kuulla. Tämä on kantani.

        On tavaton ero, seurakuntani ja teidän suuntien tilaisuuksissa. Teillä ihmiset hilluu ja yrittää lähestyä Jumalaa sillätavoin. Kun taas olen huomannut seurakunnasani, kuinka ihminen ei hillu, eikä lähesty Jumalaa, vaan Jumala lähestyy ja hoitaa ihmistä, oman sanansa kautta. Tämä on aivan totta, ainakin minulle.

        Kerroimpa nyt kantani.


      • weha kirjoitti:

        juuri puhuttiin asiasta, että kuinka väärässä hengellisyydessä olevat, pitävät uskovaisia ylpeinä ja kerskaavina. Kuitenkaan emme ole ylpeitä, enmmekä kerskaa, vaan emme voi väärää todistusta ja puhetta antaa tässäkään, tai tulemme epäuskoisen synneistä itse osalliseksi...mutta, mutta, toisaalta kyllä kerskaamme Herrassa, joka on meidän kerskauksemme.

        Kun luemme Raamattua, samaa elävää uskoa julistivat jo apostolit.

        Muistat varmaan, kuinka Jeesus sanoi, että niinkuin Isä lähetti hänet, niin Jeesuskin lähettää meidät:

        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Kun mainostat tässä helluntailaisa erikoisesti, voin palauttaa sinut maanpinnalle. Teillä ei ole Kristuksen antamaa avaintenvaltaa, vaan opetatte "synergismiä", että siis ihminen voi sopia asiansa yksin Jumalan kanssa, jolloin seurakunta ja muut Jumalan lapset jäävät tarpeettomiksi. Noin oppettavat useat eri hengellisyydet ja villihenget maassamme. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa ihminen yksinään olisi uskoon tullut. Otetaan hieman lisää Raamattua:

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Lisäksi koko helluntailaisuus on mahdotonta sekaoppia, jo saman liikkeen sisällä. Esim. Ameriikassa, ne ovat jakautuneet pieniin soluihin, Pyhän hengen toiminnan vuoksi. Esim. Helluntailainen kaverini sanoi, että helluntaipuhuja voi pitää puheen ilmestyskirjasta, ja seuraavana päivänä toinen puhuja voi opettaa siitä eritavalla. Tiedän myös kokemuksesta, että toiset helluntaipuhujat opettavat henkikastetta ja toiset eivät, eli myös toiset puhujat opettavat kielilläpuhumista henkikasteen merkkinä, kun toiset eivät.

        Teitä ei tule kuulla. Tämä on kantani.

        On tavaton ero, seurakuntani ja teidän suuntien tilaisuuksissa. Teillä ihmiset hilluu ja yrittää lähestyä Jumalaa sillätavoin. Kun taas olen huomannut seurakunnasani, kuinka ihminen ei hillu, eikä lähesty Jumalaa, vaan Jumala lähestyy ja hoitaa ihmistä, oman sanansa kautta. Tämä on aivan totta, ainakin minulle.

        Kerroimpa nyt kantani.

        että paikkakunnallani ruotsinkielinen helluntaiseurakunta kastoi kolmanenkinkerran ihmisiä. Kasteelle menivät mm. vapaaseurakunna puhuja ja hänen vaimonsa. Syy kasteelle menoon oli, että on nyt tullut kunnolla uskoon. Näin helluntaikaverini kertoi.

        Muuten kaverini näytti myös helluntaiseurakunnan tilaisuuden oulusta, jossa se romaani Friiman tanssi ja pari sen kaveria. Meno oli kuin kapakassa. Vieläpä "seurakunta" keikutteli mukana, huh, huh. Ei voinut vähempi kiinnostaa. Eihän uskovainen halua istua, missä pilkkaajat istuu.

        Otetaampas Raamatusta niitä kohtia, jossa usko siirtyy uskovaiselta toisella, siis Pyhän Hengen viran kautta: 2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        parannuksen armon kautta Jumala siirtää ihmisen pimeydestä Poikansa valtakuntaan ja siellä hoitaa häntä armolla ja totuudella. Uskovaisen tehtävä on saarnata parannusta ja syntein päästöä.


        Muutama esimerkki. Etioppialaisen hoviherran parannus (apt.8:26-40). Ei hän ominvoimin saanut henkeä, vaan Philippuksen saarnasta.

        Samoin Saul (Paavali: apt.9:1-9)

        Korneluksen parannus (apt.10)

        Tuhlaajapojan parannuksen armo (Luuk.15:11-24).

        Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)

        Etsivä löytää. Mitä tulisi etsiä ? Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan pääse sinne sisälle. Ootko sinä lukija, sen ottanut vastaan (kuin lapsi) vaan onko se abstraktio jonka olet oppikirjoista löytänyt ?

        Lutheria tosin löytyy joka lähtöön. Oletteko lukeneet sen saarnan jossa Luther neuvoo näin etsimään Kristusta: Mene "seuroihin" ja kysy onko täällä Kistus. Jos he sanovat "on" niin tulee kysyä onko Kristus myös muualla. Jos he sanovat "ei Hän ole muualla" olet löytänyt Hänet. Lisäisin vielä yhden kriteerin: nuo uskovaiset täytyy ihan ehdoitta ja tenttimättä mitään sinulta olla valmiita saarnamaan sinun uskottavaksi koko Jumalan armon; saat uskoa epäuskosi ja kaikki elämän erheet ja synnit anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Parannuksen armon saanut ihminen aina kiittää Jumalaa, ei koskaan ihmistä.


      • selvästi aivopesty
        weha kirjoitti:

        että paikkakunnallani ruotsinkielinen helluntaiseurakunta kastoi kolmanenkinkerran ihmisiä. Kasteelle menivät mm. vapaaseurakunna puhuja ja hänen vaimonsa. Syy kasteelle menoon oli, että on nyt tullut kunnolla uskoon. Näin helluntaikaverini kertoi.

        Muuten kaverini näytti myös helluntaiseurakunnan tilaisuuden oulusta, jossa se romaani Friiman tanssi ja pari sen kaveria. Meno oli kuin kapakassa. Vieläpä "seurakunta" keikutteli mukana, huh, huh. Ei voinut vähempi kiinnostaa. Eihän uskovainen halua istua, missä pilkkaajat istuu.

        Otetaampas Raamatusta niitä kohtia, jossa usko siirtyy uskovaiselta toisella, siis Pyhän Hengen viran kautta: 2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        parannuksen armon kautta Jumala siirtää ihmisen pimeydestä Poikansa valtakuntaan ja siellä hoitaa häntä armolla ja totuudella. Uskovaisen tehtävä on saarnata parannusta ja syntein päästöä.


        Muutama esimerkki. Etioppialaisen hoviherran parannus (apt.8:26-40). Ei hän ominvoimin saanut henkeä, vaan Philippuksen saarnasta.

        Samoin Saul (Paavali: apt.9:1-9)

        Korneluksen parannus (apt.10)

        Tuhlaajapojan parannuksen armo (Luuk.15:11-24).

        Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)

        Etsivä löytää. Mitä tulisi etsiä ? Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan pääse sinne sisälle. Ootko sinä lukija, sen ottanut vastaan (kuin lapsi) vaan onko se abstraktio jonka olet oppikirjoista löytänyt ?

        Lutheria tosin löytyy joka lähtöön. Oletteko lukeneet sen saarnan jossa Luther neuvoo näin etsimään Kristusta: Mene "seuroihin" ja kysy onko täällä Kistus. Jos he sanovat "on" niin tulee kysyä onko Kristus myös muualla. Jos he sanovat "ei Hän ole muualla" olet löytänyt Hänet. Lisäisin vielä yhden kriteerin: nuo uskovaiset täytyy ihan ehdoitta ja tenttimättä mitään sinulta olla valmiita saarnamaan sinun uskottavaksi koko Jumalan armon; saat uskoa epäuskosi ja kaikki elämän erheet ja synnit anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Parannuksen armon saanut ihminen aina kiittää Jumalaa, ei koskaan ihmistä.

        Tyypillistä aivopestyn paaperrusta.
        Itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikki muut ovat
        väärässä. Tyypillistä fariseuksille.
        Keskustelun aihe oli: Taivaassa on muita kuin les-
        tatiolaisia, koska Raamattu sen todistaa.
        Kelaat noita samoja Raamatunpaikkoja pönkittääk-
        sesi omaa kantaasia, mutta totuus on se, että olette tottelemattomia Jeesuksen lähetyskäskylle.
        Et ole tehnyt vielä todellista parannusta joka ilmenee nöyryytenä Jumalan lapsia kohtaan, vaan olet vain aivopesty luulemaan, että vain te olette oikeassa. Haukkumalla toisia uskovia osoitat ole-
        vasi fariseus, joka lyö rintoihinsa ja luulee:
        Minä en ole niinkuin nuo muut.


      • selvästi aivopesty kirjoitti:

        Tyypillistä aivopestyn paaperrusta.
        Itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikki muut ovat
        väärässä. Tyypillistä fariseuksille.
        Keskustelun aihe oli: Taivaassa on muita kuin les-
        tatiolaisia, koska Raamattu sen todistaa.
        Kelaat noita samoja Raamatunpaikkoja pönkittääk-
        sesi omaa kantaasia, mutta totuus on se, että olette tottelemattomia Jeesuksen lähetyskäskylle.
        Et ole tehnyt vielä todellista parannusta joka ilmenee nöyryytenä Jumalan lapsia kohtaan, vaan olet vain aivopesty luulemaan, että vain te olette oikeassa. Haukkumalla toisia uskovia osoitat ole-
        vasi fariseus, joka lyö rintoihinsa ja luulee:
        Minä en ole niinkuin nuo muut.

        Nämä asiat ovat ihan Raamatussa, jota kerroin. Et kykene asialliseen keskusteluun ensinkään. Alustuksen mukaisesti tahdon vain tähdentää sitä, ettei ole monia laumoja, vaan Raamattu puhuu yhdestä laumasta ja yhdestä huoneesta.
        Ei tarvitse olla ihmisten antaman saman nimen alla, vaan missä ikinä on samaa uskoa. eli jakavat samanlaisen uskon, ovat samaa laumaa.

        Sillä, että olet rekistöröityny SRK:n jäseneksi, ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen autuuden kanssa. Oleellista on se, että olet uskonut synnit anteeksi pyhän hengen kautta. Väärässä opissa ei voi vahingossakaan pelastua, eli ne jotka opettavat erilain kuin Jumala on meille pyhän hengen kautta kirkastanut, eivät voi pelastua siinä väärässä uskossa. Lisäki lapset ja henkisesti vammaiset pelastuvat lapsen uskossa. Lapsen uskoon on myös raamatullinen perusta.

        :" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."

        . Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.


      • kanssa voi
        weha kirjoitti:

        Nämä asiat ovat ihan Raamatussa, jota kerroin. Et kykene asialliseen keskusteluun ensinkään. Alustuksen mukaisesti tahdon vain tähdentää sitä, ettei ole monia laumoja, vaan Raamattu puhuu yhdestä laumasta ja yhdestä huoneesta.
        Ei tarvitse olla ihmisten antaman saman nimen alla, vaan missä ikinä on samaa uskoa. eli jakavat samanlaisen uskon, ovat samaa laumaa.

        Sillä, että olet rekistöröityny SRK:n jäseneksi, ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen autuuden kanssa. Oleellista on se, että olet uskonut synnit anteeksi pyhän hengen kautta. Väärässä opissa ei voi vahingossakaan pelastua, eli ne jotka opettavat erilain kuin Jumala on meille pyhän hengen kautta kirkastanut, eivät voi pelastua siinä väärässä uskossa. Lisäki lapset ja henkisesti vammaiset pelastuvat lapsen uskossa. Lapsen uskoon on myös raamatullinen perusta.

        :" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."

        . Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.

        keskustella, kun itserakkaasti vain ne ovat oikeas-
        sa uskossa, jotka uskovat niinkuin me. Sanot:
        "ne jotka opettavat erilain kuin Jumala on MEILLE pyhän hengen kautta kirkastanut, eivät voi pelastua siinä väärässä uskossa. "
        Me, me, ja vain me.
        Taivaassa on kuitenkin Raamatun sanan mukaan ih-
        misiä kaikista kansanheimoista ja teitä kun on niin
        vähän, niin te jäätte tuomioittenne kansa ulkopuolelle.


      • kanssa voi kirjoitti:

        keskustella, kun itserakkaasti vain ne ovat oikeas-
        sa uskossa, jotka uskovat niinkuin me. Sanot:
        "ne jotka opettavat erilain kuin Jumala on MEILLE pyhän hengen kautta kirkastanut, eivät voi pelastua siinä väärässä uskossa. "
        Me, me, ja vain me.
        Taivaassa on kuitenkin Raamatun sanan mukaan ih-
        misiä kaikista kansanheimoista ja teitä kun on niin
        vähän, niin te jäätte tuomioittenne kansa ulkopuolelle.

        Oli muuten kirkossa juuri VL-seurat, jossa oli myös epäuskoisia mukana. Yksikin eriseurainen tuttavani, kehui hirveästi puhetta ja sanoi silmät loistaen: "Kyllä ovat Vanhoillislestadiolaiset puhujat hyviä puhumaan", Että joskus näinkin.

        puhuja-veli, saarnasi tähän tapaan (vapaasti muistellen): " Jeesus on sovittanut koko maailman synnit.Meitä vanhoillislestadilaisia syytetään aina siitä, ettemme tahtoisi päästää Jumalan valtakuntaan sisälle, vaan itse sinne pyrkisimme. Mutta tämä on väärä ymmärrys meistä. Tahdomme että kaikki ottaisivat vastaan, sen evankeliumin, mistä itsekkin olemme saaneet osallisuuden. Ei voi antaa, jos ei ole armoa itsellä. On se tahto meillä, että kaikki ihmiset tulisi tulisivat tuntemaan totuuden".

        _______________________________________________

        Jos ajatellaan, että esim. ameriikassa on niitä, niin ne ei ole meitä ja jos ajatellaan, että ameriikassa on meitä, niin ne ovat meitä.

        2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.


    • to...

      kuinka monta eri kristillistä kirkkoa, lahkoa sun muuta suunta maailmassa on? Satoja tuhansia ja erimielisyydet ja ryhmäkuntaisuudet alkoivat jo apostolisena aikana. Kukin ryhmä uskoo että juuri se on saanut Pyhältä Hengeltä ilmoituksen oman oppinsa oikeellisuudesta.

      • Raamatussa on vain yksi oikea usko ja oppi. Kaikki muut ovat vääriä.

        Asetetaaan sanat heidän suuhunsa.
        Miksi nämä hengelliset huorat tunnustavat näin toisiansa taivaaseen mutta opettavat erissä paikassa ja tuomitsevat toistensa oppia esim kasteesta. Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala.
        Toisen oppi tuomitsee toisen kuten luterilainen tunnustuskirjat uudestikastajan. Kuitenkin he yhtyvät toisiinsa hempeillen "kaikki kristinuskoiset". Eikö he ole nyt hengelliset huorat.

        Niin sekaoppisuutta ei voi olla koska raamatussa uskovien joukko on yhtä sielua ja he ovat yhtä kuin Isä ja Poika.

        Raamatussahan sanotaan, että seurakunnassa meidän tulee vaeltaa ja joka on totuuden patsas ja perustus (1.Tim.3:15): "Jolla on korvat se kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo".

        Ei olla puhuttu yksin VL:stä, vaan missä ikinä on samaa uskoa, niin se on pelastavaa uskoa. Kaikki muu usko on väärää uskoa.

        Mitäs se Raamattu sanookaan samasta käsityksestä?

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • weha kirjoitti:

        Raamatussa on vain yksi oikea usko ja oppi. Kaikki muut ovat vääriä.

        Asetetaaan sanat heidän suuhunsa.
        Miksi nämä hengelliset huorat tunnustavat näin toisiansa taivaaseen mutta opettavat erissä paikassa ja tuomitsevat toistensa oppia esim kasteesta. Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala.
        Toisen oppi tuomitsee toisen kuten luterilainen tunnustuskirjat uudestikastajan. Kuitenkin he yhtyvät toisiinsa hempeillen "kaikki kristinuskoiset". Eikö he ole nyt hengelliset huorat.

        Niin sekaoppisuutta ei voi olla koska raamatussa uskovien joukko on yhtä sielua ja he ovat yhtä kuin Isä ja Poika.

        Raamatussahan sanotaan, että seurakunnassa meidän tulee vaeltaa ja joka on totuuden patsas ja perustus (1.Tim.3:15): "Jolla on korvat se kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo".

        Ei olla puhuttu yksin VL:stä, vaan missä ikinä on samaa uskoa, niin se on pelastavaa uskoa. Kaikki muu usko on väärää uskoa.

        Mitäs se Raamattu sanookaan samasta käsityksestä?

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        Hebr.13:7).7. Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli.


        Matt.18:18. "Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu."

        On siis Pyhän Hengen virka. Pelkkä sanan virka ei synnytä uskoa. Seuraava kohta todistaa, ettei epäuskoisen julistus synnytä uskoa:

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Matt. 23:33

        Jonka Poika on tehnyt vapaaksi hän on (synnin orjuudesta) todella vapaa. Maailma puhuu säännöistä, mutta ei ole kysymys säännöistä vaan Jumalan lapsi ei halua elää niin että tunto turmeltuu ja sydän mieltyy siihen "mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta. "

        Kuitenkin on niin että mikä lihasta syntynyt on, on vain liha joka ei koskaan uudestisynny ja siksi se koko ajan on vetämässä maailmaan ja syntiin. Tarvitaan jokapäiväistä evankeliumin uskomista ja syntein pois panemista ettei sydän saastuis ja Pyhä Henki pakenis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe