Jänikset syö kaikki

tillit ja ruusut ym.

Jänikset asustaa pihallani, nyt se toi kolme pentuaankin. Viime kesänä ne söi tillit ja porkkanat, sekä joitakin luonnonkukkia joita istuttelin, edellisenä kesänä meni herneet. Tänä talvena on kelvannut juhannus- ja mustialan ruusut, sekä orapihlaja-aita. Nyt mietinkin että uskaltaako laittaa mitään, ei viitsisi ihan jäniksille kasvattaa. Onko kukaan löytänyt konsteja jänisten karkottamiseen?

2

3459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurastaja

Suojaverkko aitaat sillä, jos se ei pidättele niin sitten katso tuolta Metsästyslaki puolelta jäniksen poisto puutarhasta. Metsästysajan ulkopuolella.

• *.*.*

Koira pitää jänikset poissa.
      Kissat (olen nähnyt ja kuullut - itsellä ei kissaa) tappavat jäniksen poikasia...., ikävää kuultavaa oli.
      Suojaverkkoa suosittelen, käytän sitä itse mökillä.
      Kerran näin siellä pupun itse teossa, söi retiisin lehdet. Nyt käytän kasvuharsoa, jos alue ei aidattu verkolla. Siis metallista verkkoa, niitä on eri korkuisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe