Väistämispakko Amazing Racessä

päippyli

Onko tällaista kukaan nähnyt tapahtuvan Amazingissä (kopioitu mtv3.n sivulta):

Väistämispakko (Yield)
Jokaisella etapilla on väistämisvelvollisuudesta kertova merkki, jonka kohdalla joukkueiden on pysähdyttävä. Ennen kuin joukkue pääsee jatkamaan matkaansa, sen on tehtävä kaksi asiaa:

1) Tarkistettava, onko jokin toinen joukkue määrännyt sille väistämispakon.

2) Jos yhdellekään joukkueelle ei ole määrätty väistämispakkoa, joukkueen on päätettävä, käyttääkö se itse tätä määräämisoikeuttaan valitsemansa joukkueen viivyttämiseksi vai ei.

Jos joukkue on velvoitettu väistämään, sen on käännettävä tiimalasi ylösalaisin ja odotettava, kunnes hiekka on valunut sen läpi. Vasta sen jälkeen on lupa jatkaa matkaa. Kukin joukkue voi käyttää väistämismääräystä toisen joukkueen viivyttämiseksi vain yhden kerran koko kisan aikana. Sama joukkue voidaan kuitenkin määrätä väistämään kisan aikana vaikka kuinka monta kertaa.

4

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minna

      Joka kilpailussa on yield, mutta vain kerran (tai kaksi)
      Harvoin kilpailijat kayttavat hyvakseen tata oikeutta. Se tulee tarpeen esimerkiksi vain silloin kuin 2 viimeista joukkuetta ovat viimisessa tehtavassa ennen pit stoppia. Edella oleva joukkue yield;taa sen takana odevan ja varmistavat etumatkan ja ettei takana oleva joukkue saa enaa kiinni. Tallain varmistavat etteivat itse putoa kilpailusta.

    • tarjolla

      Eilisessä ARssä se oli tarjolla. Aiemmissä sarjoissa en muista nähneeni, eli uusi juttu?

      • minna

        Saatat olla oikeassa etta se on uusi juttu. Mina katson jo Amazing race 9 parhaillaan ja olen niin tottunut siihen jo. Rupesin miettiman etta ehka sita ei tosiaan ollut alussa.
        Musta koko juttu on vahan turha. Hyvin harvoin kilpailijat kayttaa sita hyvakseen ja yleensa se ei juuri vaikuta tulokseen.


      • Enihoo
        minna kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa etta se on uusi juttu. Mina katson jo Amazing race 9 parhaillaan ja olen niin tottunut siihen jo. Rupesin miettiman etta ehka sita ei tosiaan ollut alussa.
        Musta koko juttu on vahan turha. Hyvin harvoin kilpailijat kayttaa sita hyvakseen ja yleensa se ei juuri vaikuta tulokseen.

        Suomessa, Maikkarilla, nähdyissä jaksoissa tämä systeemi on nyt ensimmäistä kertaa.
        Vau, että ihan 9. kautta katselet jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe