sierra kulutus?viat?

stupid blondi

muutama kysymys viisaille.
paljonko 2.0l -92 sierra kuluttaa.tyyppiviat?

ja mitä tarkoittaa merkinnät dohc,efi ja cls???

12

6020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näihin

      kysäseppä vaikka "googlesta"

    • ittellä oli tommonen vuos sitten. kulutusta en koskaan laskenut, mutta keskikulutus noin 8-10l/km paikkeilla, (raskas kaasujalka)

      merkinnät:
      DOHC = Double OverHead Cam (kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia) toisinsanottuna 16 venttiiliä

      EFI = Electronic Fuel Injection (sähköinen polttoaineen ruiskutus) mekaanisia käytettiin vanhemmissa sierroissa, kuin myöskin kaasuttimia.

      CLS = en tiedä ei oo koskaan tullut tommosta kirjainyhdistelmää vastaan.

      Auto on yleisesti mukava, ja hyvä ajaa, mutta ainakin se yksilö, mikä mulla oli, oli jatkuvasti jostain rikki.

    • Dr13

      Nuo DOHC moottorit ovat hyvin kestäviä vehkeitä.Kulutus on maantieajossa satasella on tommonen 6-7 litraa.Merkintä CLS kuvaa varustelutasoa,eli CLS on ihan perus Sierra.Jos haluat ns."sporttimallin niin ehdotan Sierra iS:ää.Niinkuin tuossa jo joku sanoi niin EFI tarkoittaa elektronista polttoaineen ruiskutus järjestelmää.DOHC tarkoittaa kahta yläpuolista nokka-akselia.

    • Foortimies.

      Itselläni on vm -91 2.0i CLX Dohc. Itselläni Sierrassa kulutus 7.1 l/100km (vuoden ajalta keskim. kulutus) vähimmillään olen päässyt matka-ajossa 5,5l /100km. Dohc tarkoittaa 2 kannen yläpuolista nokka-akselia (8-venttiiliä per sylinteri, ei 16v paitsi Cosworth) Efi= nelipisteruisku. CLS = varustelutaso, vastaa CLX:ää, mutta vähän paremmin varusteltu. Mm. lämmitettävä tuulilasi, keskuslukitus, punainen raita puskurissa, :) ohjaustehostin ym. Tyyppiviat: Venttiilien ohjarit saattavat pudota ja ohjurikumet vuotaa, kannattaa varmistaa onko kansiremontti tehty. Jarrulevyt edessä joskus kierot. Muuten tosi luotettava, tehokas ja vähäkulutuksinen auto. Kannattaa ostaa jos löytää hyvän yksilön. Tehokas takaveto = liukkaalla varovaisuutta.

      • 2.0-16

        Kyllä mulla vaan EFI Dokkilaisessa GL:ssä vm -91 on 16 venttiiliä,eikä takuulla ole Cosworth!


      • Foortimies.
        2.0-16 kirjoitti:

        Kyllä mulla vaan EFI Dokkilaisessa GL:ssä vm -91 on 16 venttiiliä,eikä takuulla ole Cosworth!

        No siihen on varmaan sitten jälkiasennettu Escort RS 2000:n 16v kansi. Sierra Dohc:issa ei ole alunperin kuin 8v paitsi Cosworth. Varma tieto, kysy vaikka merkkiliikkeestä. Venttiilikopan kannessa lukee 2.0 Litre Dohc jos alkuperäinen.


      • 2.0-16
        Foortimies. kirjoitti:

        No siihen on varmaan sitten jälkiasennettu Escort RS 2000:n 16v kansi. Sierra Dohc:issa ei ole alunperin kuin 8v paitsi Cosworth. Varma tieto, kysy vaikka merkkiliikkeestä. Venttiilikopan kannessa lukee 2.0 Litre Dohc jos alkuperäinen.

        Ei ole.Sierran oma kansi on paikalla siinä lukee DOHC 2.0litre.Olen verranut kantta muihin Sierroihin ja samanlainen on.Sierra on alkuperäinen vakio 16-venttiilinen DOHC.Auto on siis Sierra 2.0i GL EFI DOHC 16-venttiilinen vm -91.Kansi on käytetty auki ja se on 16 venttiilinen 120 heppanen katilla.AUTO ON SIIS 16 VENTTIILINEN!!


      • Foortimies.
        2.0-16 kirjoitti:

        Ei ole.Sierran oma kansi on paikalla siinä lukee DOHC 2.0litre.Olen verranut kantta muihin Sierroihin ja samanlainen on.Sierra on alkuperäinen vakio 16-venttiilinen DOHC.Auto on siis Sierra 2.0i GL EFI DOHC 16-venttiilinen vm -91.Kansi on käytetty auki ja se on 16 venttiilinen 120 heppanen katilla.AUTO ON SIIS 16 VENTTIILINEN!!

        Jaa sitäkö ovat olleet mieltä että 16V. Olen myös teettänyt aikoinaan kansiremontin Fordin merkkiliikkeessä ja merkkiliikkeen mukaan Sierraa ei ole Dohc koneisena kuin 8V. Itselläni Sierra 2.0i CLX EFI DOHC 8-venttiilinen katilla vm -91, 120 hv 88 kw. Niin ja alkuperäinen ja vakio on myös. Olen omistanut sen vuodesta -94. Kysyppä muuten vain merkkiliikkeestä mitä ovat mieltä asiasta. Jos se olisi 16V niin siinä pitäisi olla kannessa merkintä siitä. Ainakin Mondeossa vm. -94 lukee kannessa 16V.


      • kansi
        2.0-16 kirjoitti:

        Ei ole.Sierran oma kansi on paikalla siinä lukee DOHC 2.0litre.Olen verranut kantta muihin Sierroihin ja samanlainen on.Sierra on alkuperäinen vakio 16-venttiilinen DOHC.Auto on siis Sierra 2.0i GL EFI DOHC 16-venttiilinen vm -91.Kansi on käytetty auki ja se on 16 venttiilinen 120 heppanen katilla.AUTO ON SIIS 16 VENTTIILINEN!!

        ei voi muuta kuin onnitella, olen korjaillut muutamia koneita, juuri doch moottoreita ja tuo 16 venttiiliä on kyllä uusi tieto minulle. saattaa niitä olla sattumia seassa kun kyse on kuitenkin foortista, mutta perin kummallista tuokin että sinulla 16venttiiliä ja silti se 120hv!! luulisi että olisi vähän räväkämpi mylly...


      • Bemaristi-68
        2.0-16 kirjoitti:

        Ei ole.Sierran oma kansi on paikalla siinä lukee DOHC 2.0litre.Olen verranut kantta muihin Sierroihin ja samanlainen on.Sierra on alkuperäinen vakio 16-venttiilinen DOHC.Auto on siis Sierra 2.0i GL EFI DOHC 16-venttiilinen vm -91.Kansi on käytetty auki ja se on 16 venttiilinen 120 heppanen katilla.AUTO ON SIIS 16 VENTTIILINEN!!

        Moi!!
        Itselläni oli tuollainen Sierra 2,0iGL-90vm. Se oli kyllä 8venttiilinen ja 120hv. Kulutus pyöri tuossa 8,1l /100km, kaikki ajot sisältäen. Mukana kaksi talvea jolloin 0li 30asteen pakkasia. Ajoin lisäksi silloin jäätä myöten töihin. Auto oli minulla vuodet -95-98. Olin tyytyväinen DOHC Sierraan. Autossa myös hyvä varustelu. Sen jälkeen oli Mondeo 1,6, Escort TD 1,8 Stw, Mondeo 1,8TD, Focus 1,6-02 uutena ostettu. Sitten vaihdoin bemariin.


    • tehäntiedätte

      jonkun mielestähän tuolla ylemmissä viesteissä oli 8v per sylinteri eli 32 venanen kansi :D

      • tehäntiedätte2

        "8-venttiiliä per sylinteri, ei 16v paitsi Cosworth" ja coswortti on sitten 64 venanen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe